Taas alkoi Daavidin aika

Pian talviaikaan siirtymisen jälkeen tämäkin tekopyhitetty kansa siirtyy Daavidin aikaan.
Sen valmistelut alkavat jo ennen talviaikaa, kun monet iskelmä- ja virsilaulajat, kuorot,
sekä eri instrumenttejä soittavat muusikot ovat kärkkyneet kirkkoherroilta aikoja,
päästääkseen alttareille esittämään omaa osaamistaan.

Kärkkymään kunniaa ihimisiltä, kun he lauluillaan ja soitoillaan voivat tuoda lohtua Totuuden
Hengestä osattomien ihmisten arkiseen elämään, kuten Daavid toi lohtua kuningas Saulille,
kun Herran Henki oli hänestä poistunut ja paha henki alkoi häntä ahdistaa:

"Aina, kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti.
Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan."

Tämä 1000 vuotta ennen Jeesuksen sytymää hyväksi havaittu toimintatapa lohdutti
totuudesta luopunutta valittua kansaakin vuosisadasta toiseen. Näin tästä vääryyden
hoitokeinosta muistutti myös Aamos:

"Vie pois minun luotani virsiesi pauhu! En halua kuulla harppujesi helinää. Mutta oikeus
virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro.

Te näppäilette harpun kieliä ja sepitätte lauluja kuin paraskin Daavid!"

Tämän jakson kruunaavat sitten Kauneimmat joululaulut, ja joulukirkko. Aivan kuin Jeesus
olisi jouluna kirkossa syntynyt. Joiden tekoseimistä häntä mennnään etsimään. Nuketkin
kelpaavat jumalankuviksi, kun tämä käsky on jo aikoja sitten tallattu lokaan:

"Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Älä tee itsellesi patsasta, äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla,
älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.

Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra sinun Jumalasi olen kiivas Jumala.
Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista,
vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua."

197

2103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

joka pelasti hänen henkensäkin (1.Sam 19.13)

• hähä!

se kuuluisa jouluvitutus?

• ainakin viestistäsi päätellen.

• lakkiluke

...ihan kaikki siirry. =))
      Jotkut eivät vietä talvipäivänseisauksen aikaa mitenkään. Onhan sitä vietetty ja kunnioitettu monissa uskonnoissa kautta aikain.
      Melkein kaikenlainen musiikki sopii makuuni. Klassinen erittäinkin. Räpistä en välitä. Räppimusiikin rinnastan uskonnollisista "totuuksista" vaahtoamiseen.
      Mukavaa talvipäivän seisausta!

• kirjoitin tekopyhitetystä kansasta.

Kyllä klassinen musiikki on minunkin makuuni, valitettavaa on, että sitä lähettävä radiokanava meni konkurssiin.

Ja on yksi virsikin, jonka soidessa Pyhä Henki nosti minut pois luterilaisen kirkon penkistä ja aloitti oman koulutuksensa, ja se virsi on tämä:

Virsi 307;
      1.
      Kiitos olkoon Jumalalle,
      Karitsalle,
      olen armoliitossa!
      Minut kalliisti hän osti,
      minut nosti
      kadotuksen kuopasta.

2.
      Armon Henki johdattakoon,
      kiiruhtakoon
      matkamiestä lähtemään
      maailmasta turmeluksen,
      ahdistuksen,
      kotihinsa pyrkimään.

3.
      Purjeisiini tuulta anna,
      mua kanna
      meren yli mailleni.
      Pidä, Jeesus, itse perää,
      Herra, herää!
      Muuten hukkuu haahteni.

4.
      Auta, pakohon kun kerran
      yli virran
      Baabelista riennämme,
      että kotimantereilla
      kanteleilla
      soivat kiitosvirtemme.

5.
      Siellä riemun maassa taivaan
      alta vaivan
      päästyä sua kiitetään.
      Siell' ei aalto uhkaa laivaa,
      synnin vaivaa
      siell' ei itke yksikään.

6.
      Siell' on kirkas lasimeri,
      pyhä veri
      kiitosvirtenämme on.
      Siellä aina Jumalalle,
      Karitsalle
      ylistys soi loputon.

7.
      Sydän hämmästyypi näissä
      ilohäissä,
      lunastetut riemastuu.
      Yljän eteen ihmeissänsä
      ystävänsä
      kasvoillensa kumartuu.

Elsa Christina Holmsten viim. 1735. Suom. Johan Wacklin 1736. Uud. Wilhelmi Malmivaara 1893. Virsikirjaan 1938.

Haluatko tehdä analyysin tuon virren sanomasta. Ja voitko kertoa, onko muilla uskoilla samaan sanomaan liittyviä tuon virren sanoman mukaisia virsiä tai lauluja?

• lipsahti vahingossa väärään paikkaan.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

• lakkiluke( ei kirj.)

...enpä ryhdy analysoimaan. Muidenkaan uskontojen virsistä(vast) en osaa muuta sanoa, kuin että saman tapaisia suggestiivisia jollotuksia olen kuullut. Niiden tarkoitushan on kaikissa seurakunnissa ja ryhmissä ympäri maailmaa saattaa kuulijat sellaiseen mielen tilaan, joka on vastaanottavainen sanomalle. Tuo on ikivanha konsti, jota uskonnot ja poliittiset piiritkin käyttävät. Mainonta on arkinen esimerkki suggestion käytöstä.
        Klassista kuuntelen ilman sanoituksia. Sibelius on eräs suosikkini. Satutko tietämään, minkä maan kansallishymninä on ollut Sibeliuksen Finlandia?

• lakkiluke( ei kirj.) kirjoitti:

...enpä ryhdy analysoimaan. Muidenkaan uskontojen virsistä(vast) en osaa muuta sanoa, kuin että saman tapaisia suggestiivisia jollotuksia olen kuullut. Niiden tarkoitushan on kaikissa seurakunnissa ja ryhmissä ympäri maailmaa saattaa kuulijat sellaiseen mielen tilaan, joka on vastaanottavainen sanomalle. Tuo on ikivanha konsti, jota uskonnot ja poliittiset piiritkin käyttävät. Mainonta on arkinen esimerkki suggestion käytöstä.
        Klassista kuuntelen ilman sanoituksia. Sibelius on eräs suosikkini. Satutko tietämään, minkä maan kansallishymninä on ollut Sibeliuksen Finlandia?

Nuoruuteni iskelmä-aika ei pitkään kestänyt, kun varsin pian alkoi jats vetää puoleensa, ja vieläkin soi korvissani Benny Goodman: Sing Sing Sing...

Kolmekymppisenä kerran syvennyin kuuntelemaan jotakin klassista radioohjelmaa, josta tuli Sibeliuksen Satu, joka veti minut jatsista klassiseen musiikkiin. Sibeliuksen Viulukonsertto on ehdoton suosikkini, ja heti perässä tulee Bethovenin 5-sinfonia. Laulumusiikista en minäkään piittaa.

Tosi mahtava esitys oli taannoin YLE teemalta tullut 70-luvulla Helsingissä vierailleen Puna-armeijan kuoron esitys Suomen kielellä laulettu Finlandia, joka on, vai lieneekö edelleen jonkun Afrikan maan kansallislauluna.

Ja mitä Daavidiin tulee, niin muista, ettei Jumala häntä lähettänyt Saulia soitollaan lohduttamaan, vaan:

"Herran Henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki
        alkoi ahdistaa häntä. Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Huomaathan,
        että Jumalan lähettämä paha henki ahdistaa sinua.

Antakoon siis kuninkaamme käskyn, niin palvelijasi hakevat miehen,
        joka osaa soittaa harppua. Jos paha henki taas yllättää sinut,
        hän soittaa harppuaan ja sinun tulee hyvä olla."

• cybo-ceronimo-cabriel-61
        TeuvoSuni kirjoitti:

tuohon laulujuhlaankaan saa.

En ole pyytänytkään. Ja mitä siitä nyt tulisi jos saatanoita alkaisit päästelemään ilmoille kesken piiriin iloisen laulujen ja leikkien? ;)

• lakkiluke( ei kirj.)
        TeuvoSuni kirjoitti:

Nuoruuteni iskelmä-aika ei pitkään kestänyt, kun varsin pian alkoi jats vetää puoleensa, ja vieläkin soi korvissani Benny Goodman: Sing Sing Sing...

Kolmekymppisenä kerran syvennyin kuuntelemaan jotakin klassista radioohjelmaa, josta tuli Sibeliuksen Satu, joka veti minut jatsista klassiseen musiikkiin. Sibeliuksen Viulukonsertto on ehdoton suosikkini, ja heti perässä tulee Bethovenin 5-sinfonia. Laulumusiikista en minäkään piittaa.

Tosi mahtava esitys oli taannoin YLE teemalta tullut 70-luvulla Helsingissä vierailleen Puna-armeijan kuoron esitys Suomen kielellä laulettu Finlandia, joka on, vai lieneekö edelleen jonkun Afrikan maan kansallislauluna.

Ja mitä Daavidiin tulee, niin muista, ettei Jumala häntä lähettänyt Saulia soitollaan lohduttamaan, vaan:

"Herran Henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki
        alkoi ahdistaa häntä. Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Huomaathan,
        että Jumalan lähettämä paha henki ahdistaa sinua.

Antakoon siis kuninkaamme käskyn, niin palvelijasi hakevat miehen,
        joka osaa soittaa harppua. Jos paha henki taas yllättää sinut,
        hän soittaa harppuaan ja sinun tulee hyvä olla."

...Biafran kansallishymnistä on kysymys. Tuskin ymmärsivät Finlandian syntyaikojen tuntoja Suomessa. Lienee vain muuten soinut heidän musiikkimakunsa mukaan tuo mestariteos. Biafrahan oli itsenäisenä vain nelisen vuotta ja alue kuulunee Nigeriaan nykyisin.

• ...

joka ensin luo helvetin, sitten opettaa että siltä pelastuu jos uskoo että sen Jumala antoi roomalaisten tappaa itsensä inkarnoiduttuaan sitä ennen juutalaiseksi Jeesus-nimiseksi mieheksi.
        Maailma on paha siitä on päästävä pois ja jos on uskonut oikein, pääseekin taivas-nimiseen paikkaan jossa on pakko olla ikuisesti. Harva ymmärtää tuomion julmuutta.
        Vastaan vaikka minulta ei kysytty.

• 312

• 312 kirjoitti:

Matt. 2:11

He menivät taloon ja näkivät lapsen ja hänen äitinsä Marian. Silloin he maahan heittäytyen kumarsivat lasta, avasivat arkkunsa ja antoivat hänelle kalliita lahjoja: kultaa, suitsuketta ja mirhaa.

kumartavat tekoseimeen laitettua nukkea, ja seinille ripustettuja kuvia ja patsaita.

• 312
        TeuvoSuni kirjoitti:

kumartavat tekoseimeen laitettua nukkea, ja seinille ripustettuja kuvia ja patsaita.

Pillkkaa vaan.

Jumalan suunitelma ihmiskunnan pelatumiseksi.

Jota pahuus vastustaa.

• 312 kirjoitti:

Pillkkaa vaan.

Jota pahuus vastustaa.

Raamattua ja Paavaliakin:

"En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo."

"Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin."

• umpikujia on monta

• umpikujia on monta
        312 kirjoitti:

Pillkkaa vaan.

Jota pahuus vastustaa.

Eihän tuossa ollut pilkkaa, sillä Raamattu yksiselitteisesti kieltää kuvia kumartelemasta. Muistan lapsena kysyneeni kirkossa, miksi siellä on selinillä kuvia Jumalasta ja Jeesuksesta. Minun käskettiin olla hiljaa, kun pappi puhuu.

• umpikujia on monta kirjoitti:

Joka linkistä tulee Petteri Punakuono. Ilmeisesti se alkup. video on sieltä poistettu, kun joka linkistä tulee punakuonoa.

Saatana valkokuono, oli Peto nimeltään. Ollut ei loiste huono, Saatanan nenänpään...

• Mannila

nuo mainitut henkilöt virren 307 kirjoittivat, jos kirkko oli Konstantinuksen ajoista lukien porttokirkko ja saatanan tekopyhittämä ja saatanan valtaan jääneiden , armolla eksytettyjen porttopappien lauma?????

Ja sellaista tekelettä Teuvo lainailee:Kiitos olkoon Jumalalle,
        Karitsalle,
        olen armoliitossa!
        minut nosti
        kadotuksen kuopasta.

2.
        kiiruhtakoon
        matkamiestä lähtemään
        maailmasta turmeluksen,
        ahdistuksen,
        kotihinsa pyrkimään.

Siispä selitä ylistysintosi ja virrentekijöiden motiivit ja inspiraatiot!

• Mannila kirjoitti:

nuo mainitut henkilöt virren 307 kirjoittivat, jos kirkko oli Konstantinuksen ajoista lukien porttokirkko ja saatanan tekopyhittämä ja saatanan valtaan jääneiden , armolla eksytettyjen porttopappien lauma?????

Ja sellaista tekelettä Teuvo lainailee:Kiitos olkoon Jumalalle,
        Karitsalle,
        olen armoliitossa!
        minut nosti
        kadotuksen kuopasta.

2.
        kiiruhtakoon
        matkamiestä lähtemään
        maailmasta turmeluksen,
        ahdistuksen,
        kotihinsa pyrkimään.

Siispä selitä ylistysintosi ja virrentekijöiden motiivit ja inspiraatiot!

vaikka porttopappien lukumäärä on noista ajoista moninkertaistunut.

"Pitäkää se, mikä on hyvää."

Ja niin olen luterilaisen kirkon perintönä saanut pitää tuon virren sekä lapsena pelkästä Jumalan armosta saadun kasteen.

Tuolla virrellä Jumala ilmoitti itsestään minulle jo hieman yli kymmenvuotiaan, vaikka en sitä silloin mitenkään Jumalan ilmoituksena kokenut, kun elin hänen vihansa alla:

Ollessani 10-12 vuotias, olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä. Istuimme
        erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
        "Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
        minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."

Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta
        tuli alasa kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle
        tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni
        kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia. Ei sitä kukaan muu nähnyt,
        enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin
        mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut,
        että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
        Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.

Tästä kului sitten aikaa lähes 40 vuotta, kun tämä sama virsi tuli muuttamaan
        elämäni täydellisesti. Olimme sunnuntaina 11. elokuuta 1985 Lappeenrannan
        kirkossa, kun edellisenä päivänä olimme saattaneet hautaan vaimoni isän.
        Olin tuolloin uskon suhteen täysin nolla, koska pari vuotta aikaisemmin
        oli päästäni poistettu kaikki uskoon liittyvät asiat. Se tapahtui siellä
        käärmesuolla, josta olen jo täälläkin aikaisemmin kertonut. Mieltäni kuitenkin
        lämmitti kovasti, kun jo kirkkoon mennessä näin virsitaululla virren 456.
        Se oli helppo muistaa peräkkäisten numerojen takia.

Kun virsi alkoi, koin, miten minut puettiin kuin pehmeään pumpuliin. Tönäsin vieressä
        istuvaa vaimoani kylkeen ja sanoin: "Tämä on minun virsi:" Sen jälkeen meni silmissäni
        kirkon alttariseinä täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon
        isoin kultakirjaimin ilmestyi sanat RAAMATTU ON TOTTA. Muistan, miten minua alkoi
        heti hävettää, kun en ollut koskaan tuota kirjaa lukenut. Useamman kerran olin sen
        alusta aloittanut, mutta varsin pian se oli aina kesken jäänyt.

Tämän jälkeen tunsin miten pääni päälle laskettiin kuin raskas paino, mutta siitä huolimatta
        tunsin kohoavani siitä kirkon penkistä kohti korkeutta. Kirkon näkymät olivat silmistäni
        poissa, eikä virttäkään enää kuulunut. Olin valtavan kirkkauden keskellä samanlaisen
        ihanan tunteen vallassa kuin kerran lapsena siellä järven rannalla kalliolla.
        Pääni päällä tunsin olevan vielä paljon ihanampaa, jota en kuitenkaan saanut nähdä.
        Koin heti tuon virren sanoman todeksi, kun minut siinä nostettiin pois kadotuksen kuopasta,
        tuhoon tuomittavaksi määrätystä ihmiskäsin tehdystä temppelistä.

Sitten kuulen miehen äänen, joka sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
        rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, äläkä tuomitse ettei sinua tuomittaisi." Minulle,
        silloin vielä varsin katkeralle ja Jumalan vihan alla olevalle ihmiselle sanottiin siinä kovat sanat.

Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä vai ei,
        oletko rikas vai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran
        saavutat tämän kirkkauden." Sen jälkeen tulin luvanneeksi, vaikka ei sitä kysyttykään:
        "Tämän takia tahdon lähteä minne vain sinä tahdot minut lähettää."
        Näky päättyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.

En osaa sanoin kuvata sitä olotilaa, kun kirkosta ulos kävelimme. Olin kuin pakkopaidasta,
        Jumalan vihan ja monenlaisten lapsuuden traumoista täydelliseen vapauteen
        päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

vaikka porttopappien lukumäärä on noista ajoista moninkertaistunut.

"Pitäkää se, mikä on hyvää."

Ja niin olen luterilaisen kirkon perintönä saanut pitää tuon virren sekä lapsena pelkästä Jumalan armosta saadun kasteen.

Tuolla virrellä Jumala ilmoitti itsestään minulle jo hieman yli kymmenvuotiaan, vaikka en sitä silloin mitenkään Jumalan ilmoituksena kokenut, kun elin hänen vihansa alla:

Ollessani 10-12 vuotias, olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä. Istuimme
        erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
        "Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
        minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."

Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta
        tuli alasa kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle
        tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni
        kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia. Ei sitä kukaan muu nähnyt,
        enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin
        mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut,
        että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
        Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.

Tästä kului sitten aikaa lähes 40 vuotta, kun tämä sama virsi tuli muuttamaan
        elämäni täydellisesti. Olimme sunnuntaina 11. elokuuta 1985 Lappeenrannan
        kirkossa, kun edellisenä päivänä olimme saattaneet hautaan vaimoni isän.
        Olin tuolloin uskon suhteen täysin nolla, koska pari vuotta aikaisemmin
        oli päästäni poistettu kaikki uskoon liittyvät asiat. Se tapahtui siellä
        käärmesuolla, josta olen jo täälläkin aikaisemmin kertonut. Mieltäni kuitenkin
        lämmitti kovasti, kun jo kirkkoon mennessä näin virsitaululla virren 456.
        Se oli helppo muistaa peräkkäisten numerojen takia.

Kun virsi alkoi, koin, miten minut puettiin kuin pehmeään pumpuliin. Tönäsin vieressä
        istuvaa vaimoani kylkeen ja sanoin: "Tämä on minun virsi:" Sen jälkeen meni silmissäni
        kirkon alttariseinä täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon
        isoin kultakirjaimin ilmestyi sanat RAAMATTU ON TOTTA. Muistan, miten minua alkoi
        heti hävettää, kun en ollut koskaan tuota kirjaa lukenut. Useamman kerran olin sen
        alusta aloittanut, mutta varsin pian se oli aina kesken jäänyt.

Tämän jälkeen tunsin miten pääni päälle laskettiin kuin raskas paino, mutta siitä huolimatta
        tunsin kohoavani siitä kirkon penkistä kohti korkeutta. Kirkon näkymät olivat silmistäni
        poissa, eikä virttäkään enää kuulunut. Olin valtavan kirkkauden keskellä samanlaisen
        ihanan tunteen vallassa kuin kerran lapsena siellä järven rannalla kalliolla.
        Pääni päällä tunsin olevan vielä paljon ihanampaa, jota en kuitenkaan saanut nähdä.
        Koin heti tuon virren sanoman todeksi, kun minut siinä nostettiin pois kadotuksen kuopasta,
        tuhoon tuomittavaksi määrätystä ihmiskäsin tehdystä temppelistä.

Sitten kuulen miehen äänen, joka sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
        rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, äläkä tuomitse ettei sinua tuomittaisi." Minulle,
        silloin vielä varsin katkeralle ja Jumalan vihan alla olevalle ihmiselle sanottiin siinä kovat sanat.

Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä vai ei,
        oletko rikas vai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran
        saavutat tämän kirkkauden." Sen jälkeen tulin luvanneeksi, vaikka ei sitä kysyttykään:
        "Tämän takia tahdon lähteä minne vain sinä tahdot minut lähettää."
        Näky päättyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.

En osaa sanoin kuvata sitä olotilaa, kun kirkosta ulos kävelimme. Olin kuin pakkopaidasta,
        päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki.

,, "ttyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.

päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki. "

Lause lieneen vähän epäselvä!

Vai oletko vanki edelleenkin? Vai päätteletkö olleesi vanki koko ikäsi? Ja Jumalako sinua pakkopaidassa on pitänyt? Mikä on ollut sinun roolisi elämäntilanteita hallitessasi?
        Entä kuka ,ken hallitsi sinua työurasi aikana?

Mistähän tuollaiset Zeun salaman viuhahdukset ihmiset lienne keksineet ennen kristinuskon syntyä?

• tuhat ja yksi kirjoitti:

,, "ttyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.

päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki. "

Lause lieneen vähän epäselvä!

Vai oletko vanki edelleenkin? Vai päätteletkö olleesi vanki koko ikäsi? Ja Jumalako sinua pakkopaidassa on pitänyt? Mikä on ollut sinun roolisi elämäntilanteita hallitessasi?
        Entä kuka ,ken hallitsi sinua työurasi aikana?

Mistähän tuollaiset Zeun salaman viuhahdukset ihmiset lienne keksineet ennen kristinuskon syntyä?

äidin kohdusta alkaen on Jumala hallinnut. Joskaan en sitä Jumalan hallinnaksi juurikaan tuntenut, kun 40 vuotta hänen vihansa alla elin.

Vasta jälkeen päin - vasta sen ahtaan portin jälkeen - ymmärsin, mikä tarkoitus tuolla vihalla oli. Hän koetteli minua: Jos kestää 40 vuotta hänen vihaansa, niin varmasti kestää toiset 40 vuotta myöskin ihmisten vihaa - jos niin pitkä elämä annetaan.

Ja tuo viha esti sen, etten uskon asioissa lähtenyt apua minkään porton helmoista etsimään.

Ja kyllä Jumala minua työuranikin aikana hallitsi, kun minut sotilasuralle johdatti:

"Jotta tietäisit mitä merkitsee esimiehen käsky, osaisit tehdä sotasuunnitelmia, ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

äidin kohdusta alkaen on Jumala hallinnut. Joskaan en sitä Jumalan hallinnaksi juurikaan tuntenut, kun 40 vuotta hänen vihansa alla elin.

Vasta jälkeen päin - vasta sen ahtaan portin jälkeen - ymmärsin, mikä tarkoitus tuolla vihalla oli. Hän koetteli minua: Jos kestää 40 vuotta hänen vihaansa, niin varmasti kestää toiset 40 vuotta myöskin ihmisten vihaa - jos niin pitkä elämä annetaan.

Ja tuo viha esti sen, etten uskon asioissa lähtenyt apua minkään porton helmoista etsimään.

Ja kyllä Jumala minua työuranikin aikana hallitsi, kun minut sotilasuralle johdatti:

"Jotta tietäisit mitä merkitsee esimiehen käsky, osaisit tehdä sotasuunnitelmia, ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."

Äidin kohdusta saakka on sinuakin Pyhä Henki hallinnut ,mutta olet itse kieltänyt sen vihassa ja epäuskossa olet vaeltanut mitää välittämättä uskontoon liittyvistä asioista.Mutta sitten pumpulikokemuksen jälkeen aloit saarnata kaikkia kirkkoja ja lahkoja vastaan innostuttuasi uusista näkemyksistä, joista et ollut ,ollut tietoinen.

Voi olla jotta sitten uskaltaa olla erimieltä kun työura on takana ja varma eläke ansaittu.

• utelias seuraaja
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Äidin kohdusta saakka on sinuakin Pyhä Henki hallinnut ,mutta olet itse kieltänyt sen vihassa ja epäuskossa olet vaeltanut mitää välittämättä uskontoon liittyvistä asioista.Mutta sitten pumpulikokemuksen jälkeen aloit saarnata kaikkia kirkkoja ja lahkoja vastaan innostuttuasi uusista näkemyksistä, joista et ollut ,ollut tietoinen.

Voi olla jotta sitten uskaltaa olla erimieltä kun työura on takana ja varma eläke ansaittu.

kun osasi hänen elämänsä näin hyvin junailla.

• utelias seuraaja
        tuhat ja yksi kirjoitti:

• utelias seuraaja kirjoitti:

ja pitkämielinen, kun jo maailman luomisesta alkaen on jokaiselle valitulleen tehtävän valmiiksi suunnitellut.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

ja pitkämielinen, kun jo maailman luomisesta alkaen on jokaiselle valitulleen tehtävän valmiiksi suunnitellut.

netti tuli jotta sinä saat keskustella ja kertoa oman elämänkertasi uskonnollisuuden osuuden ja muutakin.

Minä jo mietin mikä on suurin hyöty ja tarkoitus tällä nopealla tiedonsiirrolla sehänse onkin, sana maailman ääriin ja sitten se loppu ! ( tuon juuri oivalsin.)

Niin milloin se loppu tulikaan?

• tuhat ja yksi
        utelias seuraaja kirjoitti:

sen voi löytää jopa uskosta ellei tiedosta osaa sitä ottaa.

• lohduttiko?

kuinka palstan pianisti on käynyt kotonasi sinuakin viihdyttämässä.

• kun ystävä tuli käymään.

Silloin lomalla olleet lapsen lapsetkin häneen ihastuivat, kun saivat kuulla hänen soittavan ja laulavan Muumi-lauluja.

Ja kyllä kesäillan valssikin kovasti ilahdutti.

• Onko näin?

Mutta Jumala siis
        joku jostakin 28.11.2009 18:43
        sallii sinun nauttia jonkun soittamasta musiikista, vaikka tämä olisi sinun mielestäsi saatanan palvelija?
        Sen sijaan jollekulle toiselle se on vain haitallista lohdutusta ja turhaa ajanhukkaa, koska on poissa Jumalan mielen mukaisen pelastuksen tien etsimisestä?

• Onko näin? kirjoitti:

Mutta Jumala siis
        joku jostakin 28.11.2009 18:43
        sallii sinun nauttia jonkun soittamasta musiikista, vaikka tämä olisi sinun mielestäsi saatanan palvelija?
        Sen sijaan jollekulle toiselle se on vain haitallista lohdutusta ja turhaa ajanhukkaa, koska on poissa Jumalan mielen mukaisen pelastuksen tien etsimisestä?

Saatanan pahan hengen ulos jos kohta 22 vuotta sitten, joten minun ei tarvitse hakea minkäänlaisesta musiikista hetkellistä lohtua.

Tietämättäsikö kirjoitit tämän totuuden:

"Sen sijaan jollekulle toiselle se on vain haitallista lohdutusta ja turhaa ajanhukkaa, koska on poissa Jumalan mielen mukaisen pelastuksen tien etsimisestä?"

Sillä se on juuri tuota. Niin kuin se oli Saulillekin, jolle se toi hetkellistä lohtua, kun enää ei voinut Jumalalta lohtua saada.

• narsisminpaljastaja
        TeuvoSuni kirjoitti:

Saatanan pahan hengen ulos jos kohta 22 vuotta sitten, joten minun ei tarvitse hakea minkäänlaisesta musiikista hetkellistä lohtua.

Tietämättäsikö kirjoitit tämän totuuden:

"Sen sijaan jollekulle toiselle se on vain haitallista lohdutusta ja turhaa ajanhukkaa, koska on poissa Jumalan mielen mukaisen pelastuksen tien etsimisestä?"

Sillä se on juuri tuota. Niin kuin se oli Saulillekin, jolle se toi hetkellistä lohtua, kun enää ei voinut Jumalalta lohtua saada.

narsistille kaikki mikä hyvältä tuntuu on sopivaa, mutta toiselle tuntemattomalle ihmiselle sama asia ei olekaan sopivaa saman narsistin mielestä. narsisti on vapaa nauttimaan kaikesta itse, mutta toiselle hän ei soisi mitään selittäen sen milloin milläkin verukkeella, tässä tapauksessa uskonnollisella verukkeella. Narsisti mikä narsisti...

• narsisminpaljastaja kirjoitti:

narsistille kaikki mikä hyvältä tuntuu on sopivaa, mutta toiselle tuntemattomalle ihmiselle sama asia ei olekaan sopivaa saman narsistin mielestä. narsisti on vapaa nauttimaan kaikesta itse, mutta toiselle hän ei soisi mitään selittäen sen milloin milläkin verukkeella, tässä tapauksessa uskonnollisella verukkeella. Narsisti mikä narsisti...

on sinullekin opettanut aidon Hengen herjauksen, nimittämällä Kristuksen Henkeä narsismin hengeksi.

En minä ole sinulta kieltänyt enkä ole estämässä, kun menet laulamaan Kauneimpia joululauluja.

• laulava Paula

että kirjoituksesi takia Kauneimat joululaulutkin lakkautetaan?

• että Saatana kaikista ihmisiä miellyttävistä tempuistaan luopuisi ennen kuin Jeesus saapuu sen joukkoineen tuhoamaan, en totisesti olisi Kristuksen palvelija.

Ja miten Kauneimmat joululaulutkin siinä samalla tuhoutuvat, sen voit luke Hesekielin ennustuksesta, hänen 9. luvusta.

• oppilaaksi otettu

että olet tässäkin asiassa täysin oikeassa.

• että jaksat kulkea oppilaan tien perille saakka; ahtaaseen porttiin, Kristuksen puhdistettavaksi.

Moni tuntemani ystävä ei ole siihen pystynyt.

• narsisminpaljastaja
        TeuvoSuni kirjoitti:

että jaksat kulkea oppilaan tien perille saakka; ahtaaseen porttiin, Kristuksen puhdistettavaksi.

sillä suniportti ei ole se oikea ahdas portti vaan suniportti vie kulkijansa Sunin narsismin orjuuteen..

• narsisminpaljastaja kirjoitti:

sillä suniportti ei ole se oikea ahdas portti vaan suniportti vie kulkijansa Sunin narsismin orjuuteen..

ovat näistä Kristuksen käskyistä - huomaa käskyistä - tehneet hänen Henkeään herjaten tehneet suniportin:

Ihmistä ei pelasta tämän maailman jumalan vallasta
        sekään, vaikka osaisi ulkoa kaikki ne sanat, jotka
        Jeesus maan päällä kulkiessaan sanoi.
        Ei sekään, vaikka joka sunnuntai istuisi jonkun
        porttoseurakunnan jumalanpalveluksissa ja kuuntelisi
        pappien litanioita syntien anteeksiantamisesta.

Ei sekään, vaikka kastattaisi itsensä miten monta
        kertaa, tai minkälaisella vesimäärällä tahansa - joko
        kokonaan tai vain kourallisella vettä.

Hänet pelastaa vain Kristuksen kohtaaminen jo täällä
        maan päällä, eikä vain sitten joskus viimeisellä tuomiolla
        kuoleman rajan takana.

Kristus voidaan kohdata vain yhdessä paikassa, ja se
        paikka on ahtaan portin tai oven takana. Matteus
        kirjoittaa ahtaasta portista ja Luukas ahtaasta ovesta:

"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät
        avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie
        kadotukseen.

Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka
        vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä
        sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät
        siihen kykene
        .
        Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven.
        Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa
        meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme
        sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä.
        Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."

• Saagapolku
        TeuvoSuni kirjoitti:

ovat näistä Kristuksen käskyistä - huomaa käskyistä - tehneet hänen Henkeään herjaten tehneet suniportin:

Ihmistä ei pelasta tämän maailman jumalan vallasta
        sekään, vaikka osaisi ulkoa kaikki ne sanat, jotka
        Jeesus maan päällä kulkiessaan sanoi.
        Ei sekään, vaikka joka sunnuntai istuisi jonkun
        porttoseurakunnan jumalanpalveluksissa ja kuuntelisi
        pappien litanioita syntien anteeksiantamisesta.

Ei sekään, vaikka kastattaisi itsensä miten monta
        kertaa, tai minkälaisella vesimäärällä tahansa - joko
        kokonaan tai vain kourallisella vettä.

Hänet pelastaa vain Kristuksen kohtaaminen jo täällä
        maan päällä, eikä vain sitten joskus viimeisellä tuomiolla
        kuoleman rajan takana.

Kristus voidaan kohdata vain yhdessä paikassa, ja se
        paikka on ahtaan portin tai oven takana. Matteus
        kirjoittaa ahtaasta portista ja Luukas ahtaasta ovesta:

"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät
        avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie
        kadotukseen.

Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka
        vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

"Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä
        sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät
        siihen kykene
        .
        Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven.
        Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa
        meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme
        sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä.
        Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."

Ihmiselo - eläminen luomassanne kuvitelmassa - on hyvin stressaavaa. Näennäinen hajaannus syntyi kun Jumalan Poika pirstoutui miljardeiksi yksilöiksi, joilla kaikilla näyttäisi olevan oma mieli ja identiteetti. He kilpailevat keskenään rakkaudesta ja huomionosoituksista tajuamatta että ovat pysyvästi yhtä Jumalan kanssa saavat joka hetki Hänen jakamattoman rakkautensa ja huomionsa. Joten he tappelevat, kinaavat ja ovat erimielisiä; vahvistuakseen he keskittävät kaiken tarmonsa omaan henkilökohtaiseen identiteettiinsä.

Yritys saavuttaa uudelleen ykseys Jumalan kanssa saattaa kuulostaa hullulta - kuin yrittäisi parantaa Lilleri Lallerin - mutta se on järkevin asia jonka voitte tehdä, koska pirstoutumista ei koskaan tapahtunut. Huijaatte vain itseänne. Tämä on vähän kuin psykologi olisi määritellyt teidät monipersoonaksi, missä näennäisesti eri persoonat jakavat yhden kehon. Vain yksi näyttäisi olevan läsnä kerrallaan. Heillä kaikilla on selvästi toisistaan erottuvat ja erilaiset luonteenpiirteet ja psykoterapian tarkoitus on auttaa heitä ymmärtämään mikä pelästytti heidät jakaantumaan, näyttämään ettei se voi vahingoittaa heitä ja että he sitten voivat liittyä taas yhdeksi.

Kuvitteellinen todellisuus jonka olette luoneet itsellenne on saanut aikaan samanlaisen vaikutelman, ja kieltäydytte hyväksymästä pelkoa että uskotte Jumalan olevan teille vihainen ja haluavan rangaista teitä. Mikään ei voi olla kauempana totuudesta.

Teitä rakastetaan rajattomasti, ette ole tehneet mitään väärää ja olette yhä yhtä Jumalan kanssa. Hajaannus oli ja pysyy mahdottomana koska ei ole paikkaa minne mennä ja olla erillään. Tämä näennäinen toisten arvostelu ja tuomiointi - mikä todellisuudessa on mahdotonta - on osa kuvitelmaa, ja kuitenkin uskotte sen.

Ulospääsy tästä on antaa anteeksi toisillenne se mitä ette ole tehneet. Kun annatte anteeksi rakkaus vuotaa sydämiinne ja puristaa pois pelon kunnes huomaatte että ei ole mitään pelättävää, koska ei ole mitään muuta kuin Jumala, joka on Rakkaus, ja olette Yhtä Hänen kanssaan ikuisesti.

Joten kun kotitekoisen kuvitellun todellisuutenne kuvitellut asukkaat näyttäisivät uhkaavan teitä tai käyvän kimppuunne, ymmärtäkää että se on unimaailmaa jonka itse luotte, jossa asuu omia rinnakkaispersoonianne, sopivasti naamioituina niin että kaikki näyttää aidolta. Älkää hyökätkö heidän kimppuunsa, älkää puolustautuko, antakaa vain heille ja itsellenne anteeksi kaikki mitä ei ole tapahtunut, ja antakaa rauhan täyttää elämänne stressin ja ahdistuksen sijasta.

On vain Jumala ja sinä, yhdistettynä Yhdeksi. Ne muut miljardit ovat myös sinä. Heitä vastaan hyökkääminen tai puolustautuminen on täysin mielipuolista, minkä huomaatte ympärillänne niin kauan kun hyväksytte unen totena.

Kun annatte anteeksi kaikille ja päästätte irti kaikesta kaunasta ja katkerasta mielestä heräätte ja huomaatte olevanne pyhässä kodissanne josta ette koskaan lähteneetkään.

John Smallman 29.11.2009
        http://johnsmallman.wordpress.com/

• Saagapolku kirjoitti:

Ihmiselo - eläminen luomassanne kuvitelmassa - on hyvin stressaavaa. Näennäinen hajaannus syntyi kun Jumalan Poika pirstoutui miljardeiksi yksilöiksi, joilla kaikilla näyttäisi olevan oma mieli ja identiteetti. He kilpailevat keskenään rakkaudesta ja huomionosoituksista tajuamatta että ovat pysyvästi yhtä Jumalan kanssa saavat joka hetki Hänen jakamattoman rakkautensa ja huomionsa. Joten he tappelevat, kinaavat ja ovat erimielisiä; vahvistuakseen he keskittävät kaiken tarmonsa omaan henkilökohtaiseen identiteettiinsä.

Yritys saavuttaa uudelleen ykseys Jumalan kanssa saattaa kuulostaa hullulta - kuin yrittäisi parantaa Lilleri Lallerin - mutta se on järkevin asia jonka voitte tehdä, koska pirstoutumista ei koskaan tapahtunut. Huijaatte vain itseänne. Tämä on vähän kuin psykologi olisi määritellyt teidät monipersoonaksi, missä näennäisesti eri persoonat jakavat yhden kehon. Vain yksi näyttäisi olevan läsnä kerrallaan. Heillä kaikilla on selvästi toisistaan erottuvat ja erilaiset luonteenpiirteet ja psykoterapian tarkoitus on auttaa heitä ymmärtämään mikä pelästytti heidät jakaantumaan, näyttämään ettei se voi vahingoittaa heitä ja että he sitten voivat liittyä taas yhdeksi.

Kuvitteellinen todellisuus jonka olette luoneet itsellenne on saanut aikaan samanlaisen vaikutelman, ja kieltäydytte hyväksymästä pelkoa että uskotte Jumalan olevan teille vihainen ja haluavan rangaista teitä. Mikään ei voi olla kauempana totuudesta.

Teitä rakastetaan rajattomasti, ette ole tehneet mitään väärää ja olette yhä yhtä Jumalan kanssa. Hajaannus oli ja pysyy mahdottomana koska ei ole paikkaa minne mennä ja olla erillään. Tämä näennäinen toisten arvostelu ja tuomiointi - mikä todellisuudessa on mahdotonta - on osa kuvitelmaa, ja kuitenkin uskotte sen.

Ulospääsy tästä on antaa anteeksi toisillenne se mitä ette ole tehneet. Kun annatte anteeksi rakkaus vuotaa sydämiinne ja puristaa pois pelon kunnes huomaatte että ei ole mitään pelättävää, koska ei ole mitään muuta kuin Jumala, joka on Rakkaus, ja olette Yhtä Hänen kanssaan ikuisesti.

Joten kun kotitekoisen kuvitellun todellisuutenne kuvitellut asukkaat näyttäisivät uhkaavan teitä tai käyvän kimppuunne, ymmärtäkää että se on unimaailmaa jonka itse luotte, jossa asuu omia rinnakkaispersoonianne, sopivasti naamioituina niin että kaikki näyttää aidolta. Älkää hyökätkö heidän kimppuunsa, älkää puolustautuko, antakaa vain heille ja itsellenne anteeksi kaikki mitä ei ole tapahtunut, ja antakaa rauhan täyttää elämänne stressin ja ahdistuksen sijasta.

On vain Jumala ja sinä, yhdistettynä Yhdeksi. Ne muut miljardit ovat myös sinä. Heitä vastaan hyökkääminen tai puolustautuminen on täysin mielipuolista, minkä huomaatte ympärillänne niin kauan kun hyväksytte unen totena.

Kun annatte anteeksi kaikille ja päästätte irti kaikesta kaunasta ja katkerasta mielestä heräätte ja huomaatte olevanne pyhässä kodissanne josta ette koskaan lähteneetkään.

John Smallman 29.11.2009
        http://johnsmallman.wordpress.com/

- Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.

Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.

"Siunattu on se mies (ja nainenkin), joka luottaa Herraa ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää jelteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa! Kuka sen tuntee? Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan,
        miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät."

• juhoex
        TeuvoSuni kirjoitti:

että jaksat kulkea oppilaan tien perille saakka; ahtaaseen porttiin, Kristuksen puhdistettavaksi.

henkilöä olet oppeihisi saanut sisälle julistamasi kaltaisesta portista, jossa niin kertaheitolla puhdistuu, ettei enää huomaa lainkaan omia herjauksiaan.

Montako?

• juhoex kirjoitti:

henkilöä olet oppeihisi saanut sisälle julistamasi kaltaisesta portista, jossa niin kertaheitolla puhdistuu, ettei enää huomaa lainkaan omia herjauksiaan.

Montako?

koska totuuteen ei kuulu jäsenmaksujen perintä.

Kun elät porttojen valheissa: "ettei kukaan voi tietää totuutta", et kai ole koskaan edes yrittänyt mennä sisään ahtaasta portista, tai kilvoitellut päästäksesi sisään ahtaasta ovesta, jotta tietäisit, minkälainen
        on se Jeesuksen menetelmä, kun hän omansa synnin saastasta pudistaa.

• Jos olit, niin miksi et tahdo varmistaa itsellesi Daavidin osaa:

"Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa,
      ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!

Miksi te punnitsette hopeaa (nykyisin euroja) maksuksi siitä, mikä ei ole leipää,
      vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi?

Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen
      ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen niin kuin olin
      uskollinen Daavidille."

• ....

sotaa, ryöstämistä, komea mutta ei erityisen hyvää moraalia osoittava CV Daavidilla oli, joten älä tee tästä muinaisesta israelilaisesta heimopäälliköstä kristillistä pyhäkoulupoikaa.
        Jeesus ei muuten ollut sukua Daavidille ellei Joosef ollut hänen isänsä. Jumala ei kuulu Daavidin sukuun, siitä voi jokainen olla varma. Hän ei ole edes Virtasia.

• En yhtään epäile, sillä sehän on tarkoitettu ruokkimaan ainoastaan elävän veden virran äärellä olevia, joista Jeesus sanoo:

"Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano", mutta ei enää niitä, joista hän jatkaa:

"mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota
        minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

• elämän kirjaan

sinä käytät kovasti energiaa sen "todistamiseen", että muut ovat huonoja ja vääriä. Kummallista, että et voi tuntea nimesi olevan ikuisen elämän kirjassa ilman muiden alas painamista? KH näkyy voivan iloita suoraan omasta pelastuksestaan.

• elämän kirjaan kirjoitti:

sinä käytät kovasti energiaa sen "todistamiseen", että muut ovat huonoja ja vääriä. Kummallista, että et voi tuntea nimesi olevan ikuisen elämän kirjassa ilman muiden alas painamista? KH näkyy voivan iloita suoraan omasta pelastuksestaan.

mille hengelle totuus on kaikkea muuta kuin totuutta. Sehän on selvää, että Saatanan pettämät maailman lapset onnestaan iloitsevat. Jos näin ei olisi, tuskinpa Jeesus olisi tätäkään ilmoittanut:

"Totisesti, totisesti: te saatte itkeä ja valittaa, mutta maailma iloitsee.
        Te joudutte murehtimaan, mutta tuskanne muuttuu iloksi.

Nainen, joka synnyttää, tuntee tuskaa, kun hänen hetkensä koittaa.

Mutta kun lapsi on syntynyt äiti ei enää muista kipujaan vaan
        iloitsee siitä, että uusi ihminen on syntynyt maailmaan.

Tekin tunnette nyt tuskaa, mutta minä näen teidät vielä
        uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota
        kukaan ei voi teiltä riistää. Sinä päivänä te ette kysy minulta
        mitään."

Mitään kysyttävää ei enää silloin ole, koska Jeesus piti lupauksensa:

"Kun Totuuden Henki tulee, te tulette tuntemaan koko totuuden."

Ja sen tuntemisesta seuraa automaattisesti tämä Jeesuksen todistus:

"Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden. Mutta edes
        hiuskarva päästänne ei mene hukkaan.

Pysykää lujina, niin voitatte omaksenne elämän."

Et tiedä sitä, mitä tuskaa nytkin tunnen näiden kolmen entisen ystäväni puolesta (Devout, KariHenrik, Ved.2), jotka täällä kilvan suoltavat valheitaan, vaikka varmasti tietävät valehtelevansa.

• Keskusteluja seuraav
        elämän kirjaan kirjoitti:

pohjasta omasta puolestanikin!

• Kikkelis kokkelis
        TeuvoSuni kirjoitti:

mille hengelle totuus on kaikkea muuta kuin totuutta. Sehän on selvää, että Saatanan pettämät maailman lapset onnestaan iloitsevat. Jos näin ei olisi, tuskinpa Jeesus olisi tätäkään ilmoittanut:

mitään."

Et tiedä sitä, mitä tuskaa nytkin tunnen näiden kolmen entisen ystäväni puolesta (Devout, KariHenrik, Ved.2), jotka täällä kilvan suoltavat valheitaan, vaikka varmasti tietävät valehtelevansa.

napanderit, ja vaikka toisetkin, omituinen höpöttäjä.

• kun eivät ole täällä herjahuuroja huutelemassa.

"Hyvä on hiljaisuudessa toivoa apua Herralta.
        Hyvä on miehelle, että hän kantaa iestä nuoruudessaan.
        Istukoon hän yksin ja vaietkoon, kun Herra on pannut taakan hänen päälleen, painakoon suunsa tomuun - ehkä on toivoa vielä."

Oikeamieliset totuuden edessä vaikenevat - väärämieliset aloittavat herjaukset.

• Kikkelis kokkelis kirjoitti:

napanderit, ja vaikka toisetkin, omituinen höpöttäjä.

join pari mukillista vihreää teetä - Reilun kaupan luomutuotetta.

• raamattukoteloasi, et minua et saa uskoosi uskomaan, koska henkesi totuuden kertoo:

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

• mikä henki muutti viimeisen vuoden aikana löytämäsi totuuden tien "omituiseksi opiksi?"

Ei ole yhtään porttoseurakuntaa, joka ei Jeesukseen Kristukseen uskoisi.

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me
        profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi
        teimme monia voimatekoja.'

Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun
        luotani, vääryydentekijät."

• -.-:-.-
        TeuvoSuni kirjoitti:

mikä henki muutti viimeisen vuoden aikana löytämäsi totuuden tien "omituiseksi opiksi?"

Ei ole yhtään porttoseurakuntaa, joka ei Jeesukseen Kristukseen uskoisi.

Minä se olin joka aukaisin KH,n silmät,

että elä sinä hyvä ihminen kaikkea usko, kuten TS,n sepustuksia.

Spiritismi herralta saamastaan uskosta jorailee.

• -.-:-.- kirjoitti:

Minä se olin joka aukaisin KH,n silmät,

että elä sinä hyvä ihminen kaikkea usko, kuten TS,n sepustuksia.

Spiritismi herralta saamastaan uskosta jorailee.

Sen Jeesuskin ennalta todisti, eikä hän osannut varoa:

"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia."

TeuvoSuni kirjoitti:

Sen Jeesuskin ennalta todisti, eikä hän osannut varoa:

"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia."

Se eksyttää joka polkee Jumalan liiton veren jalkoihinsa.

Se eksyttää joka polkee Jumalan liiton veren jalkoihinsa.

näyttänyt sitä paikkaa, missä hänen vertaan tänä lopun aikana voisi maahan polkea.

Saatanalla jossakin se verikätkö on, jota hän omiensa käskee varjella.

TeuvoSuni kirjoitti:

näyttänyt sitä paikkaa, missä hänen vertaan tänä lopun aikana voisi maahan polkea.

Pilkkaamises on niin hurjaa, että pilkkaat Jumalaa.

Amerikkalaisille sotilaille on sanottu lähtiessä sotaan, älkää katsoko uhrin vereen tai suoliin.

Kokemuksen kautta on käynyt toteen, veren voima ja Jumalan läsnäolo.

Tiedän että et ymmärrä, mistä kirjoitan.

TeuvoSuni kirjoitti:

Matt. 12:37

Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

Olet TeuvoSuni tällä palstalla pilkannut moneen kertaan liitonveren, jonka Jumala on vahvistanut pelastukseksi ihmiskunnalle.

Matt. 27:4

ja sanoi: "Tein väärin, kun kavalsin viattoman veren." Mutta he vastasivat: "Mitä se meitä liikuttaa? Omapa on asiasi."

Matt. 26:28

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Pilkkaamises on niin hurjaa, että pilkkaat Jumalaa.

Amerikkalaisille sotilaille on sanottu lähtiessä sotaan, älkää katsoko uhrin vereen tai suoliin.

Kokemuksen kautta on käynyt toteen, veren voima ja Jumalan läsnäolo.

Tiedän että et ymmärrä, mistä kirjoitan.

Saatana mantraa verellä ja Jeesus Kristus Pyhällä eli Totuuden Hengellä.

Matt. 12:37

Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

Olet TeuvoSuni tällä palstalla pilkannut moneen kertaan liitonveren, jonka Jumala on vahvistanut pelastukseksi ihmiskunnalle.

Matt. 27:4

ja sanoi: "Tein väärin, kun kavalsin viattoman veren." Mutta he vastasivat: "Mitä se meitä liikuttaa? Omapa on asiasi."

Matt. 26:28

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

2009-33 vuotta sitten, eikä sitä ole enää tippaakaan maan päällä vaan ainoastaan Saatanan pettämien mielikuvissa, koska eivät voi Kristuksen Henkeä saada.

TeuvoSuni kirjoitti:

2009-33 vuotta sitten, eikä sitä ole enää tippaakaan maan päällä vaan ainoastaan Saatanan pettämien mielikuvissa, koska eivät voi Kristuksen Henkeä saada.

Henki ei auta, kun kuoleman kello lyö.

Koska sanojesi mukaan sinut tuomitaan,

TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesuksesta;

17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.

18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.

19 Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua hänessä

20 sekä hänen välityksellään tehdä sovinnon ja hänen ristinsä verellä vahvistaa rauhan kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa.

sekä hänen välityksellään tehdä sovinnon ja hänen ristinsä verellä vahvistaa rauhan kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa.

Room. 3:25

Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta,

Henki ei auta, kun kuoleman kello lyö.

Koska sanojesi mukaan sinut tuomitaan,

Kuninkaan oikealle puolelle koottuja oikeamielisiä:

"Sitten kuningas sanoo oikealla puolella oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti'."

Vasemalle koottujen valehtelijoiden tuomio on tässä:

"Sitten hän sanoo vasemalla puolella oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen'."

Jeesuksesta;

18 Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.

20 sekä hänen välityksellään tehdä sovinnon ja hänen ristinsä verellä vahvistaa rauhan kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa.

sekä hänen välityksellään tehdä sovinnon ja hänen ristinsä verellä vahvistaa rauhan kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa.

Room. 3:25

Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta,

8.11.1988 kello 03.30 saamani tehtävä on tässä, eikä hän tässä käskenyt mitään verenvuodatusta enää suorittamaan:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,
        mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani
        johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

TeuvoSuni kirjoitti:

8.11.1988 kello 03.30 saamani tehtävä on tässä, eikä hän tässä käskenyt mitään verenvuodatusta enää suorittamaan:

mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,

Se kohtu ei ollut puhdas kohtu. Tiedät itsekkin sen.

Ja jälkeläisestä ei tullut puhdasta.

Se kohtu ei ollut puhdas kohtu. Tiedät itsekkin sen.

Ja jälkeläisestä ei tullut puhdasta.

Jumalle se kohtu kelpasi, koska äitini kuolinvuoteen tuskien kautta omakseen kutsui.

TeuvoSuni kirjoitti:

Jumalle se kohtu kelpasi, koska äitini kuolinvuoteen tuskien kautta omakseen kutsui.

>Oletko gynegologi?< Kyllä.

Sillä huoran lapsesta ei tule pappia.

vaikka taaskin ymmärrys puuttui.

Pikkupoikana, un isättömyyden tuskan vallassa elin, ja pyhäkoulussa sanottiin, ettei taivaassa ole ketään isätöntä, vaan siellä on kaikilla isä, minä todella haaveilin papin urasta, päästäkseni kertomaan totuutta taivaan Isästä.

Mutta ei köyhästä kodista oppikouluun lähdetty, vaikka opettaja sitä kovasti suositti, ja niin se haave onneksi jäi. Siksi ei huoran lapsesta tullutkaan liperikaulaista porttopappia, vaan säkkipukuinen Jeesuksen Kristuksen todistaja.

Jostakin syystä tulen aina pahoinvoivaksi, jos äitejä solvataan. Vl palstallakin olen toistuvasti muistuttanut
        että jätetään äidit rauhaan ja riitelyjen ulkopuolelle.

Äidit vain, nuo toivossa väkevät,

Jumalan näkevät.

Heille on annettu voima ja valta

kohota unessa pilvien alta

ja katsella korkeammalta.

(L Viita)

Uskoisin Teuvollakin rajan menevän siinä ,ettei hän retostele äitejä ja heidän edesottamuksiaan, en ole sellaista nähnyt - vielä.

Äskeisen kirjoittajakin voi tilanteen korjata - anteeksipyynnöllä.

• monta on umpikujaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

vaikka taaskin ymmärrys puuttui.

Pikkupoikana, un isättömyyden tuskan vallassa elin, ja pyhäkoulussa sanottiin, ettei taivaassa ole ketään isätöntä, vaan siellä on kaikilla isä, minä todella haaveilin papin urasta, päästäkseni kertomaan totuutta taivaan Isästä.

Mutta ei köyhästä kodista oppikouluun lähdetty, vaikka opettaja sitä kovasti suositti, ja niin se haave onneksi jäi. Siksi ei huoran lapsesta tullutkaan liperikaulaista porttopappia, vaan säkkipukuinen Jeesuksen Kristuksen todistaja.

Olikohan se Luther, joka varoittikin, että helvetin peräseinä on pappeja täynnä. :) Näin muistelen uskonnon opettajan joskus kertoneen lapsuudessani.

• monta on umpikujaa kirjoitti:

Olikohan se Luther, joka varoittikin, että helvetin peräseinä on pappeja täynnä. :) Näin muistelen uskonnon opettajan joskus kertoneen lapsuudessani.

Ei tainnut silloin vielä lukea itseään noihin peräseinäläisiin. Saatanan ansaan kuitenkin lopulta sortui, kun se sai vedettyä hänet valheen armoreiästä omiin peräseinäläisiinsä.

• jope40
        TeuvoSuni kirjoitti:

mitään."

logiikalla, missään rakentamisessa ei saisi käyttää telineitä, eikä ihmisillä saisi olla omia vaatteita.

Kaikista opinsuunnista, kielistä, kansanheimoista jne, kautta ihmiskunnan historian löytyy Jumalan Karitsan hääaterialle ja Daavidin Pojan, Jeesuksen Kristuksen valtakuntaan niitä, joiden vaatteet vaihdetaan juhlapukuun. Katolisenkin, vääräoppisen kirkon valtakaudelta, Herra varmasti on löytänyt jo elämänkirjaan niitä, jotka omassatunnossaan Hengen valaisemina eivät uskoneet paavin valheita eikä kardinaalien vääryyksiä, vaan säilyttivät uskon armolliseen Jumalaan.

Joku on joskus opettanut, että kaikki paavalilaisuus, keefaslaisuus, apolloslaisuus, jne. , vaikka ovatkin Jumalan arvomaailmassa lihallisuutta, ovat eri nimelliseurakuntien rakennustelineitä, jotka poltetaan kerran pois ja kukaan ei koskaan pysty tässä ajassa saamaan pysyvästi puhdasta seurakuntayhteyttä, koska aina jostakin sammakot hyppäävät vadille ja aina taskuun asti.

Ei siis kannattaisi rienata ja tuomita muita, kun ei itsekään ymmärrä, että on vain tuulta tavoittamassa.

• kyselijä3
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesuksen Kristuksen lihaantulemisesta ja Jeesuksen verestä, Henki, vesi ja veri todistavat yhtä.

Saatanan henki todistaa jopa Jeesuksesta Kristuksesta, mutta ei niin, että Jeesuksen sikiäminen neitsyen kohtuun olisi tapahtunut Hengestä eikä niin, että neitsyt synnytti Jumalan Pojan, joka oli samalla juutalainen lapsi, pyhä ja puhdas, kuten ei sinunkaan henkesi voi sitä tunnustaa.

Jeesuksen veri vuoti maahan Golgatalla, mutta on silti Hengen kautta kirkastettu aina siellä, missä on elävä seurakuntayhteys.

Missä Teuvo on sinun elävät veljesi ja sisaresi, jotka hekään eivät voi ylistää Jeesuksen nimen ja veren voimaa ja puhdistautumista niissä Hengen kautta, uskossa Jumalan armoon.

Eikö tunnukin raivostuksen henki olevan lähellä kun Jumalan armosta kirjoitin.

• kyselijä3 kirjoitti:

Jeesuksen Kristuksen lihaantulemisesta ja Jeesuksen verestä, Henki, vesi ja veri todistavat yhtä.

Saatanan henki todistaa jopa Jeesuksesta Kristuksesta, mutta ei niin, että Jeesuksen sikiäminen neitsyen kohtuun olisi tapahtunut Hengestä eikä niin, että neitsyt synnytti Jumalan Pojan, joka oli samalla juutalainen lapsi, pyhä ja puhdas, kuten ei sinunkaan henkesi voi sitä tunnustaa.

Jeesuksen veri vuoti maahan Golgatalla, mutta on silti Hengen kautta kirkastettu aina siellä, missä on elävä seurakuntayhteys.

Missä Teuvo on sinun elävät veljesi ja sisaresi, jotka hekään eivät voi ylistää Jeesuksen nimen ja veren voimaa ja puhdistautumista niissä Hengen kautta, uskossa Jumalan armoon.

Eikö tunnukin raivostuksen henki olevan lähellä kun Jumalan armosta kirjoitin.

on jokin näistä lopun ajan seurakunnista, joilla on vain elävän seurakunnan nimi, mutta henki on Saatanan tekopyhä henki.

Joka aina, ja joka tilanteessa nostaa esille veren, koska hän oli se, joka sai Jeesuksen veren vuotamaan. Eikä liene ainuttakaan jumalanhuonetta, jonne Saatana ei olisi pystyttänyt patsasta tai kuvaa ristillä riippuvasta Jeesuksesta - omana tunnustekonaan omien huoneittensa kunniapaikoilla.

Eikä kukaan kauhistu sitä, miten törkeällä tavalla noissa kuvissa ja patsaissa on Jumalan käsky rikottu:

Älä tee itsellesi patsasta, äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla,
        älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.

Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra sinun Jumalasi olen kiivas Jumala.
        Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista,

• jope40 kirjoitti:

logiikalla, missään rakentamisessa ei saisi käyttää telineitä, eikä ihmisillä saisi olla omia vaatteita.

Kaikista opinsuunnista, kielistä, kansanheimoista jne, kautta ihmiskunnan historian löytyy Jumalan Karitsan hääaterialle ja Daavidin Pojan, Jeesuksen Kristuksen valtakuntaan niitä, joiden vaatteet vaihdetaan juhlapukuun. Katolisenkin, vääräoppisen kirkon valtakaudelta, Herra varmasti on löytänyt jo elämänkirjaan niitä, jotka omassatunnossaan Hengen valaisemina eivät uskoneet paavin valheita eikä kardinaalien vääryyksiä, vaan säilyttivät uskon armolliseen Jumalaan.

Joku on joskus opettanut, että kaikki paavalilaisuus, keefaslaisuus, apolloslaisuus, jne. , vaikka ovatkin Jumalan arvomaailmassa lihallisuutta, ovat eri nimelliseurakuntien rakennustelineitä, jotka poltetaan kerran pois ja kukaan ei koskaan pysty tässä ajassa saamaan pysyvästi puhdasta seurakuntayhteyttä, koska aina jostakin sammakot hyppäävät vadille ja aina taskuun asti.

Ei siis kannattaisi rienata ja tuomita muita, kun ei itsekään ymmärrä, että on vain tuulta tavoittamassa.

Ei yksikään valittu, jonka Jumala on omakseen kutsunut ole jäänyt noita porton rakennukia kannattamaan, sillä niin selvät ovat Jumalan kutsut, koska niissä ei puhdasta yhteyttä totuuteen ole:

Ensimmäisen kutsun esitti Jeesus:

"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne
        kuunnella, lähtekää sieltä ja pyyhkikää pöly jaloistanne. Totisesti; Sodoman ja
        Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki."

Toinen kutsu vuonna 56 korinttilaisille 6.Kor.14-7:1

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on
        keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla
        ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä?
        Mikä voi liittää uskova sellaiseen, joka ei usko?

Miten jumalien kuvat soveltuvat jumalan temppeliin? Mehän
        olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
        - Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan.
        Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani
        Siksi Herra sanoo

- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä
        koskeko mihinkään saastaiseen niin otan teidät vastaan ja olen
        olevat teidän Isänne ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
        Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
        meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
        ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

Kolmas kutsu vuonna 61-62 heprealaisille Hepr 23:12-14

"Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkein
        pyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella.

Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen
        kansan omalla verellään

Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
        kantaen. Eihän meillä ole täällä pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme
        ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee.."

Neljäs kutsu vuonna 96 koko ihmiskunnalle Ilm.18:3-5

"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
        kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
        hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
        vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
        hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
        synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
        syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
        pahoja tekojaan."

• kyselijä3
        TeuvoSuni kirjoitti:

on jokin näistä lopun ajan seurakunnista, joilla on vain elävän seurakunnan nimi, mutta henki on Saatanan tekopyhä henki.

Joka aina, ja joka tilanteessa nostaa esille veren, koska hän oli se, joka sai Jeesuksen veren vuotamaan. Eikä liene ainuttakaan jumalanhuonetta, jonne Saatana ei olisi pystyttänyt patsasta tai kuvaa ristillä riippuvasta Jeesuksesta - omana tunnustekonaan omien huoneittensa kunniapaikoilla.

Eikä kukaan kauhistu sitä, miten törkeällä tavalla noissa kuvissa ja patsaissa on Jumalan käsky rikottu:

koska et tunne minua etkä tiedä etten sydämestäni kuulu minkään porttoseurakunnan jäsenyyksiin tai opetuksiin, vain niiltä osin ne otan opikseni, kuin ne on koeteltu ja hyviksi ja myös Raamatun kirjoitetun sanan mukaisiksi.

Sinullakin on vääriä opetuksia, joita en voi hyväksyä, koska ne ovat Raamatun vastaisia.

Itse olet selittänyt, että kaste, jonka sait on mielestäsi hyvä ja oikea. No OK, Minäkin olen lapsena kastettu ja en hyväksy uudelleen kastamista. Samalla tavalla, uskon, kuin uskon, että kaste on OK, vaikka pappi olisi ollut vaikka saatanan palvelija, samalla tavalla uskon, että nimellissurakunnissakin, joissa ehtoollisleipä ja viini siunataan, tarjotaan ja oikein nautitaan, sekin on OK, koska silloin itsekukin voi uskoa, että leipä "on Jeesuksen ruumis" ja viini "on" Jeesuksen veri. Hiljattain tuli (viime sunnuntaina) sellainen mieli, että kun oli 1. adventti, halusin ehtoolliselle. Katsoin kartasta ja lähialueiden lehdistä, missä olisi sopivasti tarjolla ehtoollinen ja niin ajoin 50 km ja kävin ehtoollisella, en silti
        tule koskaan kuulumaan kyseiseen paikallissurakuntaan.

Siinä se, uskon, että Jumala tietää ne, jotka ovat tälläkin asuinalueella Hengessä. Siis minulle paikallinen nimellisseurakunta ei ole elävä seurakunta, vaan harvat, hyvin harvat siihen kuuluvat henkilöt.

Ajatuksesi, että saatana aina näissä paikallisseurakunnissa nostaisi esille Jeesuksen veren, ei myöskään ole totta, vaan oma päätelmäsi ja mitä Jeesukseen ristillä kuvattuna tulee, sekään ei ole saatanasta, vaan suorastaan
        Pyhän Hengen työ ja jopa kehotus katsella: Juoskaa kestävinä edessänne olevassa kilvoituksessa silmät luotuina Jeesukseen, joka kärsi ristin.
        - ja - Paavali kertoi myös saarnaavansa ristiinnaulittua Jeesusta.

Mikä onkaan henki, joka estää sinua katsomasta veriseen, ristillä riippuvaan Vapahtajaan?

• .
        Devoit kirjoitti:

Jostakin syystä tulen aina pahoinvoivaksi, jos äitejä solvataan. Vl palstallakin olen toistuvasti muistuttanut
        että jätetään äidit rauhaan ja riitelyjen ulkopuolelle.

Äidit vain, nuo toivossa väkevät,

Jumalan näkevät.

Heille on annettu voima ja valta

kohota unessa pilvien alta

ja katsella korkeammalta.

(L Viita)

Uskoisin Teuvollakin rajan menevän siinä ,ettei hän retostele äitejä ja heidän edesottamuksiaan, en ole sellaista nähnyt - vielä.

Äskeisen kirjoittajakin voi tilanteen korjata - anteeksipyynnöllä.

Kukin valitsee tiensä, huorakin.

Hän voi kieltäytyä nostamasta helmaansa.

• . kirjoitti:

Kukin valitsee tiensä, huorakin.

Hän voi kieltäytyä nostamasta helmaansa.

"Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te."

Eikä hän tässä yhteydessä puhunut porttopapeista vaan alkuperäisitä portoista ja veronkantajista.

• laulava lapsi

Hoosiannakaan yhtään sykähdytä?

• tuhat ja yksi

Mutta kun se kertoo oikeasti Daavidin pojasta Salomosta ja ei hänellä noi Suomen kannalta ole mitään sellaista muuta kuin joku symboolinen merkitys.

Ja sekin kun jo kouluissa ja ehkä vieläkin virheellisesti yhdistetään tuo hymni Jeesus Nasaretilaiseen.

• etteikö se olisi minua vuonna 1987 jonkin verran sykähdyttänyt, kun minut oli tammikuussa kutsuttu seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi.

Mutta kun tammikuun viimeisenä viikonloppuna 1988 sain kokea oman helluntain, ja sen muistoksi sain sydämeeni Kristukselta hänen Henkensä, ja tämänkin kansan täydellinen tekopyhyys lopullisesti tuli selväksi, niin eipä Hoosianna enää sykähdyttänyt.

Siinähän ylistetään niitä, jotka tulevat Jeesuksen nimessä, eivätkä hänen Hengessään. Eli juuri niitä joiden kohtalo viimeisellä tuomiolla on tällainen:

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

etteikö se olisi minua vuonna 1987 jonkin verran sykähdyttänyt, kun minut oli tammikuussa kutsuttu seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi.

Mutta kun tammikuun viimeisenä viikonloppuna 1988 sain kokea oman helluntain, ja sen muistoksi sain sydämeeni Kristukselta hänen Henkensä, ja tämänkin kansan täydellinen tekopyhyys lopullisesti tuli selväksi, niin eipä Hoosianna enää sykähdyttänyt.

Siinähän ylistetään niitä, jotka tulevat Jeesuksen nimessä, eivätkä hänen Hengessään. Eli juuri niitä joiden kohtalo viimeisellä tuomiolla on tällainen:

Kohta olet perillä olet yhtä Jeesus Nasaretilaisen kanssa !

Jeesus Nasaretilainen luuli olevansa Messias ,Jumalan -ja ihmisen poika nyt sinä ole yhtä hänen kanssaan ja olet valmis tuomitsemaan kansan ja asettamaan sen jalkojesi astinlaudaksi.

"Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:" 'En tunne teitä. Menkää pois minun
        Samalla tapaa Qumrainin essealaiset muuttivat kirjoituksia ja soveltivat niitä omin käsityksiinsä sopiviksi, heidän uskonsa poikkesi Jerusalemin temppelikultin juutalaisuudesta , samoin myös Jeesuksen oppi oli essealaista oppia.
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Suuruusharhasi on noussut huippuunsa sinulle tulisi sanoa ;Herra Herra jne,,
        Että sellainen 1001 totuus ! (Elämä on kovaa jos niin on olakseen.)

Kohta olet perillä olet yhtä Jeesus Nasaretilaisen kanssa !

Jeesus Nasaretilainen luuli olevansa Messias ,Jumalan -ja ihmisen poika nyt sinä ole yhtä hänen kanssaan ja olet valmis tuomitsemaan kansan ja asettamaan sen jalkojesi astinlaudaksi.

"Mutta silloin he saavat minulta vastauksen:" 'En tunne teitä. Menkää pois minun
        Samalla tapaa Qumrainin essealaiset muuttivat kirjoituksia ja soveltivat niitä omin käsityksiinsä sopiviksi, heidän uskonsa poikkesi Jerusalemin temppelikultin juutalaisuudesta , samoin myös Jeesuksen oppi oli essealaista oppia.
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan.
        Sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Suuruusharhasi on noussut huippuunsa sinulle tulisi sanoa ;Herra Herra jne,,
        Että sellainen 1001 totuus ! (Elämä on kovaa jos niin on olakseen.)

sanovat porttopapitkin.

Mitähän sinulle olisikaan tapahtunut, jos Jumala olisi sinut joskus ottanut kiinni synneistäsi, ja lukenut kuolemntuomion, kuten luki minulle?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

sanovat porttopapitkin.

Mitähän sinulle olisikaan tapahtunut, jos Jumala olisi sinut joskus ottanut kiinni synneistäsi, ja lukenut kuolemntuomion, kuten luki minulle?

Ja jos tarkkana ollaan jossain kohtaa kerrotaan vain yhdestä synnistä!

Ja totuuden etsijät tavoittelevat löytävänsä vain sen yhden ja ainoan totuuden ei niitä tuhatta ole.

Mutta kun siihen totuuteen saakka ei ylety niin jos osatotuudenkin löytäisin niin silloin voisi sanoa jotta niitä on monta , niitä osatotuuksia.

Ja kyllä ne porttopapitkin ovat kaupanneet samalla tapaa ensin sitä muka löytämäänsä totuutta ,mutta kun ovat tiukoille joutuneet niin hämätäkseen niitä totuuksia onkin löytynyt jo useita.

Rehellisyyden tähden älä lipeä totuuden paloittelijaksi ,koska ei sinulla niitä ollut vaihtoehtoisia tarjottavana, - ei ollut vaikka selvästi kerrottiin jonkun asian olevan toisin.

Ja totuuden etsijät tavoittelevat löytävänsä vain sen yhden ja ainoan totuuden ei niitä tuhatta ole.

Mutta kun siihen totuuteen saakka ei ylety niin jos osatotuudenkin löytäisin niin silloin voisi sanoa jotta niitä on monta , niitä osatotuuksia.

Ja kyllä ne porttopapitkin ovat kaupanneet samalla tapaa ensin sitä muka löytämäänsä totuutta ,mutta kun ovat tiukoille joutuneet niin hämätäkseen niitä totuuksia onkin löytynyt jo useita.

Rehellisyyden tähden älä lipeä totuuden paloittelijaksi ,koska ei sinulla niitä ollut vaihtoehtoisia tarjottavana, - ei ollut vaikka selvästi kerrottiin jonkun asian olevan toisin.

vaan tuomio, joka oikeamielisille on tällainen:

"Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti."

Ja väärämielisille tällainen:

"Menkää pois minun luotani,te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Kyllä siitä Kristuksen Henki huolen pitää, että hänen tahtonsa tiellä kuljen viimeiseen hengenvetooni asti.

Kantapään kautta hän antoi muutaman munuaiskivikohtauksen ja jänisruton myötä kokea mitä siitä seuraa, jos en tottele:

"Nämä sairaudet sinulle annettiin, koska et totellut. Mutta nyt saat terveenä lähteä."

Miksi sinä jatkuvasti - hetken tauon jälkeen - jälleen hakeudut kanssani keskustelemaan, vaikka meillä ei monta yhteistä säveltä ole?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

vaan tuomio, joka oikeamielisille on tällainen:

"Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti."

Ja väärämielisille tällainen:

"Menkää pois minun luotani,te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Kyllä siitä Kristuksen Henki huolen pitää, että hänen tahtonsa tiellä kuljen viimeiseen hengenvetooni asti.

Kantapään kautta hän antoi muutaman munuaiskivikohtauksen ja jänisruton myötä kokea mitä siitä seuraa, jos en tottele:

"Nämä sairaudet sinulle annettiin, koska et totellut. Mutta nyt saat terveenä lähteä."

"Kantapään kautta hän antoi muutaman munuaiskivikohtauksen ja jänisruton myötä kokea mitä siitä seuraa, jos en tottele:"

Olen minäkin ne munuaiskivet kokenut ja en haluaisi niitä toistakertaa kohdata , mutten jänisruttoa !

Ja olisi ehkä ollutkin kuolemantuomio ellei lääketiedeolisi auttanut.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Miksi sinä jatkuvasti - hetken tauon jälkeen - jälleen hakeudut kanssani keskustelemaan, vaikka meillä ei monta yhteistä säveltä ole?

ymmärtämiseen haetaan vaihtoehtoja ja selvyyttä!

Ja sävel ei ole sama koska sinä syötät ihmisille uskontoa ja olet muka oikeassa joka asiassa vaikket ole !

"Kantapään kautta hän antoi muutaman munuaiskivikohtauksen ja jänisruton myötä kokea mitä siitä seuraa, jos en tottele:"

Olen minäkin ne munuaiskivet kokenut ja en haluaisi niitä toistakertaa kohdata , mutten jänisruttoa !

Ja olisi ehkä ollutkin kuolemantuomio ellei lääketiedeolisi auttanut.

lääketiede, mutta jänisruton vasta lopullisesti yksi ainoa asia: Jumalan tahtoon alistuminen. Ja kivut olivat yhdessä hetkessä poissa.

ymmärtämiseen haetaan vaihtoehtoja ja selvyyttä!

Ja sävel ei ole sama koska sinä syötät ihmisille uskontoa ja olet muka oikeassa joka asiassa vaikket ole !

elämästäni kaiken. Senkin millä tavalla minut Raamatun ääreen johdatettiin, kun sain nähdä tekstin: RAAMATTU ON TOTTA.

Ja siitä hetkestä lähtien en elämääni mitään muuta Jumalalta pyytänyt, kuin saada tietooni tuon totuuden.

Ja se minulle todella annettiin, ja sen ohessa tuli tietoon myös Raamatun totuutta paljon suurempi paketti Raamatun ympärille rakennettuja valheita, joiden kaikki jäljet johtavat yhteen ainoaan paikkaan.

Päättele itse, mikä tuo paikka on.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

lääketiede, mutta jänisruton vasta lopullisesti yksi ainoa asia: Jumalan tahtoon alistuminen. Ja kivut olivat yhdessä hetkessä poissa.

No ei jänisruttoa sentään ole ollut.

Mutta sinulapa ei ole ollut helvetinmoista rapulaa ! ( siitä selvisin!)

Eikä jumalatonta minkreenikohtausta ! Kun se nestevajauksesta ja rasituksesta ties mistä ensikerran yllätti ajattelin jotta kuolen varmaan verisuonion päästä katkennut ,niin ajattelin vaan jos niin on antaamennä vaan.
        (No ei noutajaa tullut kukaan ei huolinut kummallekkaan puolelle !)

No pistä paremmaksi ?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

elämästäni kaiken. Senkin millä tavalla minut Raamatun ääreen johdatettiin, kun sain nähdä tekstin: RAAMATTU ON TOTTA.

Ja siitä hetkestä lähtien en elämääni mitään muuta Jumalalta pyytänyt, kuin saada tietooni tuon totuuden.

Ja se minulle todella annettiin, ja sen ohessa tuli tietoon myös Raamatun totuutta paljon suurempi paketti Raamatun ympärille rakennettuja valheita, joiden kaikki jäljet johtavat yhteen ainoaan paikkaan.

Yhtä minäkin olen toivonut ja se on Danielin kirjan alkuperäisen sanaoman ymmärtäminen ja mitään muuta en edes ole tosimielessä enää sen jälkeen uskaltanut noin tosimielessä toivoakkaan ,kun tuokin on jo minulle ollut liikaa ja paljon muuta on kylkijäisinä tullut !
        Ja Huom! täällä se asia on testattavana vieläkin !

"Päättele itse, mikä tuo paikka on." No vitsi - jäljet johtavat sylttytehtaalle!

• Totuuden äänitorvi
        TeuvoSuni kirjoitti:

on TOTTA mutta kun et itse siihen usko, etkä näytä sitä toteen. Olet valehtelijan isän, sen pirun palveluksessa. Sinun Raamatuntulkinnassasi on niin paljon heittoa, ettei voi enää puhua Raamatukeskustelusta. Palaa sitten aiheesen, kun olet oppinut Raamatun totuuden!

• tuhat ja yksi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Yhtä minäkin olen toivonut ja se on Danielin kirjan alkuperäisen sanaoman ymmärtäminen ja mitään muuta en edes ole tosimielessä enää sen jälkeen uskaltanut noin tosimielessä toivoakkaan ,kun tuokin on jo minulle ollut liikaa ja paljon muuta on kylkijäisinä tullut !

"Päättele itse, mikä tuo paikka on." No vitsi - jäljet johtavat sylttytehtaalle!

Että RAAMATTU ON TOTTA sitä eivät toiset nähneet!

Siinä se juttu onkin se ei lukenut siellä kirkon seinällä kultaisin kirjaimin vaan se oli lähtöisin sieltä alitajunnasta josta emme voi kaikkea tietää.

Ja onko todellakin kaikki totta Raamatussa ? Siitä voimme keskustella myöhemmin.

Ja siitä miksi tai mitä varten uskot tuohon näkyysi ?

• nimimerkille 1000 ja yksi - ei nimimerkille KariHenrik.

Ja mitä lauluihin tulee: "Kenen lauluja laulat, sen leipää syöt."

Danielin kirjan maallisen historian sanoma.

Minulle taas koko Raamatun hengellisen historian sanoma, joka on kulkenut Raamatun alkulehdiltä alkaen maallisen sanoman kanssa rinta rinnan.

Mutta se avautuu vasta, kun Pyhä Henki silmät avaa.

No ei jänisruttoa sentään ole ollut.

Mutta sinulapa ei ole ollut helvetinmoista rapulaa ! ( siitä selvisin!)

Eikä jumalatonta minkreenikohtausta ! Kun se nestevajauksesta ja rasituksesta ties mistä ensikerran yllätti ajattelin jotta kuolen varmaan verisuonion päästä katkennut ,niin ajattelin vaan jos niin on antaamennä vaan.
        (No ei noutajaa tullut kukaan ei huolinut kummallekkaan puolelle !)

No pistä paremmaksi ?

ettei minulla ole viinasta koskaan minkäänlaista rapulaa tullut, mutta melkoinen päänsärky tuli jänisruton yhteydessä kahvin vieroitusoireista.

Kun Jumala sinua noin rajusti kutsui, niin miksi et ole ottanut todesta hänen kutsuaan? Onhan kirjoitettu:

"Tautivuoteen tuskat, puhuttelevat nekin ihmistä..." Jobin kirjasta löydät lisää.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Danielin kirjan maallisen historian sanoma.

Minulle taas koko Raamatun hengellisen historian sanoma, joka on kulkenut Raamatun alkulehdiltä alkaen maallisen sanoman kanssa rinta rinnan.

Mutta se avautuu vasta, kun Pyhä Henki silmät avaa.

Danielin kirjan tulkinnan ,jota ovat Kristinusko ja kirkot salanneet ja opettaneet toisella tapaa kohta n, 2000 vuotta ?
        Jos niin teet niin se on paha moka - mietippäs vielä uudelleen -

• Totuuden äänitorvi kirjoitti:

on TOTTA mutta kun et itse siihen usko, etkä näytä sitä toteen. Olet valehtelijan isän, sen pirun palveluksessa. Sinun Raamatuntulkinnassasi on niin paljon heittoa, ettei voi enää puhua Raamatukeskustelusta. Palaa sitten aiheesen, kun olet oppinut Raamatun totuuden!

minkä uskonsuunnan totuus sinulla on totuutena?

Danielin kirjan tulkinnan ,jota ovat Kristinusko ja kirkot salanneet ja opettaneet toisella tapaa kohta n, 2000 vuotta ?
        Jos niin teet niin se on paha moka - mietippäs vielä uudelleen -

Sinun maallinen ja minun hengellinen näkemys ei voi koskaan yhteistä säveltä löytää.

Paitsi kenties sitten, jos minut vedettäisiin takaisin maallisiin tai sinulle avattaisiin näkymät hengellisiin.

Eipä taida kumpikaan olla tällä hetkellä mahdollista - mutta Jumalalla on aikaa. Ei sellaista, että hän minut takaisin maailmaan päästäisi, vaan sellaista, että sinut Henkeensä johdattaisi.

• Kehoitus aivanturhaa
        Totuuden äänitorvi kirjoitti:

voi, koska ei tahdokkaan. Monet yrittävä, mutta eivät voi.

• Kehoitus aivanturhaa kirjoitti:

voi, koska ei tahdokkaan. Monet yrittävä, mutta eivät voi.

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
        iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
        En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
        teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
        Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
        olette vastaanottavaisia."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sinun maallinen ja minun hengellinen näkemys ei voi koskaan yhteistä säveltä löytää.

Paitsi kenties sitten, jos minut vedettäisiin takaisin maallisiin tai sinulle avattaisiin näkymät hengellisiin.

Eipä taida kumpikaan olla tällä hetkellä mahdollista - mutta Jumalalla on aikaa. Ei sellaista, että hän minut takaisin maailmaan päästäisi, vaan sellaista, että sinut Henkeensä johdattaisi.

puolustaitumisyritykseen,
        se on käytössä myös "Yakovilla" ( uskon askelina ilmaistuna) ja oottaa tempausharhaansa koskatahansa tapahtuvaksi!

Mutta molemmilla teillä on kerrottavana vähän erilainen harha "Pyhässä Hengessä".

Mutta hyvä kun myönsit historiallisen tulkinnan Danielin kirjasta oikeaksi.
        Se on nimellä DANIELIN UNET !

Olet harvojen joukossa jotka sen ovat myöntäneet oikealla tavalla tulkituksi .

Siitä esitän KIITOKSENI sinulle !

Jatkan matkaa ja ehkä piinaan noita entisiä uskon kavereitasikin sillä ,kun koska sinä - niin hekin sen mahdollisesti ymmärtävät mitä esitän ja minulle ei haittaa missä sävellajissa soittaa tai laulaa kestän kyllä sen.

Vai oliko tuokin hätävalhe ?

se on käytössä myös "Yakovilla" ( uskon askelina ilmaistuna) ja oottaa tempausharhaansa koskatahansa tapahtuvaksi!

Mutta molemmilla teillä on kerrottavana vähän erilainen harha "Pyhässä Hengessä".

Jatkan matkaa ja ehkä piinaan noita entisiä uskon kavereitasikin sillä ,kun koska sinä - niin hekin sen mahdollisesti ymmärtävät mitä esitän ja minulle ei haittaa missä sävellajissa soittaa tai laulaa kestän kyllä sen.

niiden aika päättyi lähes 22 vuotta sitten siihen ahtaan portin tuskien yöhön.

En voi lakata ihmettelemästä, miten nuo kolme entistä ystävääni ovat aloittaneet uudelleen kastetun helluntailaisen antaman esimerkin mukaisesti, älyttömän valheiden levittämisen minusta.

Sillä tavalla sen kyllä ymmärrän, että Saatanalta ovat kaikki muut aseet jo totuutta vastaan loppuneet, joten viimeisenä keinonaan käyttävät tätä:

"He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa."

Eivät he enää pelkää Jumalaa, vaan saavat virtaa toisiltaan, kun näkevät, että tuokin noin vahvasti minua vastaan hyökkää, pistän minä vielä paremmaksi.

Niin kuin tuon Vedättäjän hernejuttukin. Kun hänen silloin vierailunsa tapahtui syksyllä sellaiseen aikaan, jolloin hernesato oli jo korjattu, ja söimme pellolta viimeisiä herneitä, josta hän Saatanan erinomaisella avustuksella rakensi sädekehän oman päänsä päälle.

Ennen äkillistä kuolemaansa erään edesmenneen lahkojohtajan herjauksetkin tällä palstalla saavuttivat huippunsa.

• 111
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Jeesuksesta;

• 111
        TeuvoSuni kirjoitti:

En voi lakata ihmettelemästä, miten nuo kolme entistä ystävääni ovat aloittaneet uudelleen kastetun helluntailaisen antaman esimerkin mukaisesti, älyttömän valheiden levittämisen minusta.

Sillä tavalla sen kyllä ymmärrän, että Saatanalta ovat kaikki muut aseet jo totuutta vastaan loppuneet, joten viimeisenä keinonaan käyttävät tätä:

"He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa."

Eivät he enää pelkää Jumalaa, vaan saavat virtaa toisiltaan, kun näkevät, että tuokin noin vahvasti minua vastaan hyökkää, pistän minä vielä paremmaksi.

Niin kuin tuon Vedättäjän hernejuttukin. Kun hänen silloin vierailunsa tapahtui syksyllä sellaiseen aikaan, jolloin hernesato oli jo korjattu, ja söimme pellolta viimeisiä herneitä, josta hän Saatanan erinomaisella avustuksella rakensi sädekehän oman päänsä päälle.

Ennen äkillistä kuolemaansa erään edesmenneen lahkojohtajan herjauksetkin tällä palstalla saavuttivat huippunsa.

Siitä huolimatta vieraalle tarjotaan parasta.

Mutta jotkut pidättävät hyvyyden itsellään.

Ja paljastavat sydämensä tilan.

• 111 kirjoitti:

Siitä huolimatta vieraalle tarjotaan parasta.

Mutta jotkut pidättävät hyvyyden itsellään.

Ja paljastavat sydämensä tilan.

kun vieras tahtoo valhetta, ja minulla on tarjottavana vain totuutta.

Ja mitä herneisiin tulee, niin tuo vierailu kun tapahtui sellaiseen aikaan, että hernesato oli jo pakkasessa, ja maalta maistelimme viimeisiä herneitä.

Joista hän näyttää yhden vetäisseen nenäänsä.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

en ymmärrä enää!
        "Niin kuin tuon Vedättäjän hernejuttukin. Kun hänen silloin vierailunsa tapahtui syksyllä sellaiseen aikaan, jolloin hernesato oli jo korjattu, ja söimme pellolta viimeisiä herneitä, josta hän Saatanan erinomaisella avustuksella rakensi sädekehän oman päänsä päälle."
        Miten se tähän keskusteluun kuuluu?
        Vai vedätitkö aiheesta pois.

en ymmärrä enää!
        "Niin kuin tuon Vedättäjän hernejuttukin. Kun hänen silloin vierailunsa tapahtui syksyllä sellaiseen aikaan, jolloin hernesato oli jo korjattu, ja söimme pellolta viimeisiä herneitä, josta hän Saatanan erinomaisella avustuksella rakensi sädekehän oman päänsä päälle."
        Miten se tähän keskusteluun kuuluu?
        Vai vedätitkö aiheesta pois.

kuin totuuskin kuuluvat hengellisyyteen.

Valheet Saatanan ja totuus Jumalan Henkeen.

• tuhat ja yksi
        111 kirjoitti:

Jeesuksesta;

mestari?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

kuin totuuskin kuuluvat hengellisyyteen.

Valheet Saatanan ja totuus Jumalan Henkeen.

Saatana ja myös Jumala ovat hengellisiä!

Valheet = Saatana ja Totuus = Jumalan Hengen ! ( ja näin ovat hengellisiä?)

Saatana ja myös Jumala ovat hengellisiä!

Valheet = Saatana ja Totuus = Jumalan Hengen ! ( ja näin ovat hengellisiä?)

sillä se on juuri niin.

Mutta uskotko, se onkin jo toinen juttu?

mestari?

mitä tämä Kristukselta Hengen ja tehtävän saaminen vaatii:

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

sillä se on juuri niin.

Mutta uskotko, se onkin jo toinen juttu?

Etten muka ymmärrä hengellisiä kun oon jo Siitos hetkellä sen Pyhän Hengen saanut.

"Oikein ymmärsit,sillä se on juuri niin."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

mitä tämä Kristukselta Hengen ja tehtävän saaminen vaatii:

Jo siittiön ja munasolun kohdatessa .Sain Elämän Hengen ,jota Pyhäksi Hengeksikin voi kutsua.

Miksi tamä vielä jonkun voitelun vaatii?

Jo siittiön ja munasolun kohdatessa .Sain Elämän Hengen ,jota Pyhäksi Hengeksikin voi kutsua.

Miksi tamä vielä jonkun voitelun vaatii?

jokaisen ihmisen elossa pitämisen henki on Pyhä Henki.

Ei Danielkaan omalla hengellään olisi elämässään pärjännyt, mutta sitten pärjäsi, kun:

"Yöllisessä näyssä salaisuus ilmoitettiin Danielille. Hän kiitti taivaan Jumalaa."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

jokaisen ihmisen elossa pitämisen henki on Pyhä Henki.

Ei Danielkaan omalla hengellään olisi elämässään pärjännyt, mutta sitten pärjäsi, kun:

"Yöllisessä näyssä salaisuus ilmoitettiin Danielille. Hän kiitti taivaan Jumalaa."

Elämän Henki ja Pyhä Henki ovat joidenkin käsitteitten mukaan sama henki!

Mutta onkose elossapitämisen henki joku muu? kuin Pyhä Henki?

"Elämän Henki ja Pyhä Henki ovat joidenkin käsitteitten mukaan sama henki!"

Jos näin olisi, ei Jeesus olisi opetuslapsilleen sanonut:

"Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden.

Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille mitä on tuleva.

Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta."

Ja ennen taivaaseenastumistaan hän jyrkästi kielsi opetuslapsiaan lähtemästä hänen totuuttaan julistamaan, ewnnen kuin saisivat hänen lupaamansa Hengen:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut, ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani, Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Jopa Siikajoen kunnan Ruukin kylässäkin, ja Suomi 24 raamattukeskustelussa.

• kent-
        tuhat ja yksi kirjoitti:

>>Mutta onkose elossapitämisen henki joku muu? kuin Pyhä Henki? >Elämän Henki ja Pyhä Henki ovat joidenkin käsitteitten mukaan sama henki!

• --.--
        TeuvoSuni kirjoitti:

etteikö se olisi minua vuonna 1987 jonkin verran sykähdyttänyt, kun minut oli tammikuussa kutsuttu seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi.

>>>Mutta kun tammikuun viimeisenä viikonloppuna 1988 sain kokea oman helluntain, ja sen muistoksi sain sydämeeni Kristukselta hänen Henkensä, ja tämänkin kansan täydellinen tekopyhyys lopullisesti tuli selväksi, niin eipä Hoosianna enää sykähdyttänyt.

• kent- kirjoitti:

>>Mutta onkose elossapitämisen henki joku muu? kuin Pyhä Henki? >Elämän Henki ja Pyhä Henki ovat joidenkin käsitteitten mukaan sama henki!

pitää kaikki ihmisen lihalliset toiminnat kunnossa, kun saa veren virtaamaan.

Siksi Saatanalle, joka toimii ihmisen lihan kautta, ovat verimantrat erityisen tärkeät.

Pyhä Henki pitää kaikki omiensa henkiset toiminnat kunnossa; totuudessa.

• --.-- kirjoitti:

>>>Mutta kun tammikuun viimeisenä viikonloppuna 1988 sain kokea oman helluntain, ja sen muistoksi sain sydämeeni Kristukselta hänen Henkensä, ja tämänkin kansan täydellinen tekopyhyys lopullisesti tuli selväksi, niin eipä Hoosianna enää sykähdyttänyt.

sinä kulkisit kieli pitkällä perässäni, aamenia ulvoen.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Siksi Saatanalle, joka toimii ihmisen lihan kautta, ovat verimantrat erityisen tärkeät.

Pyhä Henki pitää kaikki omiensa henkiset toiminnat kunnossa; totuudessa.

Miksi sitten uskovat suojautuvat valehtelemaan Pyhän Hengen nimiin?

"Elossa pitävä henki
        ,,,
        Pyhä Henki pitää kaikki omiensa henkiset toiminnat kunnossa; totuudessa."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden.

Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille mitä on tuleva.

Ja ennen taivaaseenastumistaan hän jyrkästi kielsi opetuslapsiaan lähtemästä hänen totuuttaan julistamaan, ewnnen kuin saisivat hänen lupaamansa Hengen:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut, ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani, Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

niin ei ymmärrä sitä uskonoppia pidemmälle vaan kun asia kirkastuu - ja jos luulee vielä omaavansa sitä tavoittelemaansa ns, ainoaa oikeaa totuutta syntyy ilo !

Siinä se sinun ideasi on lyhyesti.

"Elossa pitävä henki
        ,,,

"Miksi sitten uskovat suojautuvat valehtelemaan Pyhän Hengen nimiin?"

Siksi, koska Saatanan henki on valheen ja vääryyden henki. Ensin se sai saaliikseen yhden ihmisen, ja siitä tämä alkoi:

"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi heidät pelastanut."

"Elossa pitävä henki
        ,,,

Ensiksi tuli tähänkin maahan yksi vääryyden ihminen, Rooman porttopiispa Henrik. Ja nyt näitä porttopiispoja ja -pappeja, on kaikki jumalanhuoneet tupaten täynnä. Ja uusi huppupäisiä vihitään vähän väliä.

niin ei ymmärrä sitä uskonoppia pidemmälle vaan kun asia kirkastuu - ja jos luulee vielä omaavansa sitä tavoittelemaansa ns, ainoaa oikeaa totuutta syntyy ilo !

Siinä se sinun ideasi on lyhyesti.

Valheesi oli tässää: "jos vielä luulee".

Kristuksen Henki ei ole luulutautisten henki vaan Totuuden Henki:

"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

• tuhat ja yksi
        --.-- kirjoitti:

Jakelleko SAATANA ja JUMALA henkiä ihmisille?

Kuinka perustelet väitteesi ja miten se ilmenee?

• tuhat
        TeuvoSuni kirjoitti:

Valheesi oli tässää: "jos vielä luulee".

Kristuksen Henki ei ole luulutautisten henki vaan Totuuden Henki:

on yhtäkuin Totuuden Henki tarkoittaa samaa kuin Pyhä Henki.

Mistä tiedät jotta olet jumalasta?

• tuhat kirjoitti:

on yhtäkuin Totuuden Henki tarkoittaa samaa kuin Pyhä Henki.

Mistä tiedät jotta olet jumalasta?

kaltaistesi väärämielisten jatkuva herja totuutta kohtaan. Kuten Jeesus ennalta tämänkin sanoi:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Miksi sitten uskovat suojautuvat valehtelemaan Pyhän Hengen nimiin?"

Siksi, koska Saatanan henki on valheen ja vääryyden henki. Ensin se sai saaliikseen yhden ihmisen, ja siitä tämä alkoi:

"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi heidät pelastanut."

rakastanut totuutta vaan olet salannut "isättömyytesi" ja vieraissakäynneistä niin moni kerskuu muutenkin.

Niin mikä se totuus on?

Sekään ei ole mikään totuus ! " Raamattu on totta"
        Siinäkin on valhe , ei Raamattu voi olla kaikilta osiltaan totta.

Ja eteenkin Raamatun tulkinnat kaikki ei voi olla totta, vaikka Pyhässä Hengessä julistettaisiin.

rakastanut totuutta vaan olet salannut "isättömyytesi" ja vieraissakäynneistä niin moni kerskuu muutenkin.

Niin mikä se totuus on?

Sekään ei ole mikään totuus ! " Raamattu on totta"
        Siinäkin on valhe , ei Raamattu voi olla kaikilta osiltaan totta.

Ja eteenkin Raamatun tulkinnat kaikki ei voi olla totta, vaikka Pyhässä Hengessä julistettaisiin.

Jumalan vihan alla eläessäni synnissä elin, mutta siitä armahdettiin, kun valoon tulin. En vapaaehtoisesti vaan Jumalan lukeman kuolemantuomion jälkeen.

Sekin on Raamatun totuus, että sinne on myös Saatana pistänyt omat puumerkkinsä, kuten keskustelu Paavalin kirjeistä todistaa.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ensiksi tuli tähänkin maahan yksi vääryyden ihminen, Rooman porttopiispa Henrik. Ja nyt näitä porttopiispoja ja -pappeja, on kaikki jumalanhuoneet tupaten täynnä. Ja uusi huppupäisiä vihitään vähän väliä.

Suomeen, vahvin voitta niin siinä lopulta kävi , ole vahvin ja voita.

Miksi taistelet noita kaikkia vastaan?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

kaltaistesi väärämielisten jatkuva herja totuutta kohtaan. Kuten Jeesus ennalta tämänkin sanoi:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

kun et ole aktiivisessa työelämässä mukana?"
        " Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
        Toisinajattelija saa aina vihan niskaansa ,mitä eroa sillä on onko uskonnollinen toisinajattelija tai muussa ajattelussa?

Suomeen, vahvin voitta niin siinä lopulta kävi , ole vahvin ja voita.

Miksi taistelet noita kaikkia vastaan?

omassa maailmassaan. Toteutan täällä vain lähettäjältäni Jeesukselta Kristukselta saamaani tehtävää, jo ennalta tarkoin tietäneenä, etten eläissäni tule totuudella ystäviä saamaan.

kun et ole aktiivisessa työelämässä mukana?"
        " Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
        Toisinajattelija saa aina vihan niskaansa ,mitä eroa sillä on onko uskonnollinen toisinajattelija tai muussa ajattelussa?

mutta en elä enää tämän maailman jumalan ehdoilla.

Etkö ole kirjoituksistani huomannut, miten hyvin Jumala oli kaiken kohdallani ennalta järjestänyt:

- piti 40 vuotta vihansa alla, niin ettei mikään porttoseurakunta saanut minua omakseen
        - johdatti sotilasammattiin, josta 46 vuoriaana pääsin täysin palvelleena eläkkeelle, ja näin sain turvatun
        toimeentulon
        - johdatti kolmen kuukauden kuluttua hengellisesti täydelliseen erämaahan, jossa aivoistani poistettiin
        kaikki uskoon liittyvät asiat, joita ei siellä juuri muuta ollut kuin lapsena opitut iltarukoukset
        - näin pystyin tällaisista ajatuksista vapaana ottaa vastaan kaiken sen, mitä alkoi elämässäni tapahtua, un Jumala vihdoinkin päätti lopettaa vihanpitonsa ja antaa Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen

Ymmärsitkö? Eeri asia on, uskoitko?

Jos ihminen täällä maailmassa maailman hengen mukaisesti toisin ajattelee, hän seisoo viimeisellä tuomiolla oikeamielisten joukossa; Kuninkaan oikealla puolella.

Jos ihminen täällä maailmassa totuutta vastaan toisin ajattelee, hän seisoo viimeisellä tuomiolla väärämielisten joukossa: Kuninkaan vasemmalla puolella.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

mutta en elä enää tämän maailman jumalan ehdoilla.

Etkö ole kirjoituksistani huomannut, miten hyvin Jumala oli kaiken kohdallani ennalta järjestänyt:

- piti 40 vuotta vihansa alla, niin ettei mikään porttoseurakunta saanut minua omakseen
        - johdatti sotilasammattiin, josta 46 vuoriaana pääsin täysin palvelleena eläkkeelle, ja näin sain turvatun
        toimeentulon
        - johdatti kolmen kuukauden kuluttua hengellisesti täydelliseen erämaahan, jossa aivoistani poistettiin
        kaikki uskoon liittyvät asiat, joita ei siellä juuri muuta ollut kuin lapsena opitut iltarukoukset
        - näin pystyin tällaisista ajatuksista vapaana ottaa vastaan kaiken sen, mitä alkoi elämässäni tapahtua, un Jumala vihdoinkin päätti lopettaa vihanpitonsa ja antaa Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen

Ymmärsitkö? Eeri asia on, uskoitko?

Jos ihminen täällä maailmassa maailman hengen mukaisesti toisin ajattelee, hän seisoo viimeisellä tuomiolla oikeamielisten joukossa; Kuninkaan oikealla puolella.

Jos ihminen täällä maailmassa totuutta vastaan toisin ajattelee, hän seisoo viimeisellä tuomiolla väärämielisten joukossa: Kuninkaan vasemmalla puolella.

Eläkkeelle 64 ei niinkään 46 ??

18 vuotta on tämä maailma palkinnut ylimääräistä vapaata järjestelmien tinkimättömälle toteuttajalle.

Ja yrität vakuutella ettet enää palvele tuota järjestelmää,mitenhän tosiasia lienee ?

Kenen lauluja sinä oikein mahdat laulaakkaan ?

"Jos ihminen täällä maailmassa maailman hengen mukaisesti toisin ajattelee, hän seisoo viimeisellä tuomiolla oikeamielisten joukossa; Kuninkaan oikealla puolella."

Eläkkeelle 64 ei niinkään 46 ??

18 vuotta on tämä maailma palkinnut ylimääräistä vapaata järjestelmien tinkimättömälle toteuttajalle.

Ja yrität vakuutella ettet enää palvele tuota järjestelmää,mitenhän tosiasia lienee ?

Kenen lauluja sinä oikein mahdat laulaakkaan ?

"Jos ihminen täällä maailmassa maailman hengen mukaisesti toisin ajattelee, hän seisoo viimeisellä tuomiolla oikeamielisten joukossa; Kuninkaan oikealla puolella."

josta näin selvästi ilmoitettu on:

"Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat
        säädöksensä ja pyhäkkö maan päällä."

Mutta Uuden liiton temppeleistä hän on Henkensä kanssa pysyt
        poissa. Käy vain pikasiltaan omansa sieltä pois kutsumassa,
        kuten kutsui minutkin, ja kuten kirjoitettu on:

"Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on
        vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt
        Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme."

Sieltä hän omansa kutsuu, ja ahtaassa portissa puhdistaa heidät
        taivaskelpoisiksi, koska oman verensä vuodattamisella hän pystyy
        lunastamaan kaikki omansa Saatanan valtakunnasta ahtaan portin
        kautta Jumalan valtakuntaan lahjoittamalla heille sinetiksi Pyhän
        eli Totuuden Henkensä."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

josta näin selvästi ilmoitettu on:

"Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat
        säädöksensä ja pyhäkkö maan päällä."

Mutta Uuden liiton temppeleistä hän on Henkensä kanssa pysyt
        poissa. Käy vain pikasiltaan omansa sieltä pois kutsumassa,
        kuten kutsui minutkin, ja kuten kirjoitettu on:

"Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on
        vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt
        Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme."

Sieltä hän omansa kutsuu, ja ahtaassa portissa puhdistaa heidät
        taivaskelpoisiksi, koska oman verensä vuodattamisella hän pystyy
        lunastamaan kaikki omansa Saatanan valtakunnasta ahtaan portin
        kautta Jumalan valtakuntaan lahjoittamalla heille sinetiksi Pyhän
        eli Totuuden Henkensä."

Kerrotaan jeesuksen menneen jo 12 vuotiaana Jerusalemin temppeliin kertomaan oppimiaan Essealaisten uskon käsityksiä ja meinasi sinne jäädäkkin ns, "Isänsä huoneeseen".

Entä kun kotikaupungissaan luki Jesajaa ja samaisti tekstiin virheellisesti itsensä ,koska häntä oli niin opetettu- , kertoi vielä tuon kohdan toteutuneen juuri heidän silmien edessä , siinä sukulaisetja ystävätkin menivät päästään pyörälle . Eikö tuo ookkaan Josef Ari Mattattiaan poika? Sen Grynderin?

Ja sitten mellasti Jerusalemin temppelissä ja kaateli pöytiä ihan selvinpäin ,ja kertoi ettei ISÄNI huoneesta EI saa tehdä markkinapaikkoja. Muistaakseni Aahas ajeli viimeisetkin pyhäkkö portot mäjelle, jo paljon sitä ennen.

Kerrotaan jeesuksen menneen jo 12 vuotiaana Jerusalemin temppeliin kertomaan oppimiaan Essealaisten uskon käsityksiä ja meinasi sinne jäädäkkin ns, "Isänsä huoneeseen".

Entä kun kotikaupungissaan luki Jesajaa ja samaisti tekstiin virheellisesti itsensä ,koska häntä oli niin opetettu- , kertoi vielä tuon kohdan toteutuneen juuri heidän silmien edessä , siinä sukulaisetja ystävätkin menivät päästään pyörälle . Eikö tuo ookkaan Josef Ari Mattattiaan poika? Sen Grynderin?

Ja sitten mellasti Jerusalemin temppelissä ja kaateli pöytiä ihan selvinpäin ,ja kertoi ettei ISÄNI huoneesta EI saa tehdä markkinapaikkoja. Muistaakseni Aahas ajeli viimeisetkin pyhäkkö portot mäjelle, jo paljon sitä ennen.

maailmassa jatkuu ihmiskunnan tuhoon saakka.

Ensin Saatana toi maailmaansa ns. pakanauskoja, joihin se toi samankaltaisia tapahtumia, kuin Jumalan tuomiin Vanhan- ja Uuden liiton uskoihin.

Tästä olen nimimerkki lakkiluken kanssa monta kertaa keskustellut.

Niitä markkinoita käytiin silloin, kuten kirjoitit. Niitä käytiin Jeesuksen aikana, ja niitä käydään tänään:

Kun joku kirkon porttolahko tulee pitämään seurojaan johonkin luterilaiseen kirkkoon, niin sielläpä alkaa melkoinen rahanvaihto, kun tarjolla on kirjoja, kasettaja, kortteja jne...

Ja joka ainoan kerranhan kirkkoherratkin kolehtihaavejaankin kirkoissaan kierrättävät.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

omassa maailmassaan. Toteutan täällä vain lähettäjältäni Jeesukselta Kristukselta saamaani tehtävää, jo ennalta tarkoin tietäneenä, etten eläissäni tule totuudella ystäviä saamaan.

tuon Jeesus Nasaretialisen ja sen sanoman , kateellisena on hinkuneet mm. Luterilaisen kirkon valtaa ja asemaa, turha pyristellä vahvalla on verotusoikeus ja sinulla ei niin heikkona pysyt iäti.

Kirkon rappusilta kun nostaa katseensa kirkkotapuliin ja sanoo; Teuvo Suni tietää Raamatun paremmin kuin tämä kirkko koko yli 500 vuotisen historiansa aikana,alkaa niskalihasten jännityksestä ja hengityksen riittämättömyydestä maailma sumeta, Tausttalta alkaa kuulua väärennetty Hoosiannahymni , väärennetty Jeesukselle ja hänen kannattajilleen sopivaksi, tuon vielä järki sanoo miten on.
        Mutta kohtaus ja matka jatkuu hallusiogeenit astuvat kuvaan ja antavat ruiskauksensa adrenaliiniä muistuttavaa ainetta. Porttopappi ( niinkuin Teuvo nimittää) Sanoo ; "Nyt olette tulleet Jeesuksen Kristuksen kasvojen eteen hiljentykäämme rukoukseen",,,

Tai porttolahko sanoo; "Hän Jeesus on täällä tänään"! "Hän on siellä missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimeeni, ja kaukkihan me olemme kokoontuneet hänen nimeensä, Hän on täällä tänään."

Miksi Teuvo väität ettei Jeesus ole temppelissä tai kirkossa?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

maailmassa jatkuu ihmiskunnan tuhoon saakka.

Ensin Saatana toi maailmaansa ns. pakanauskoja, joihin se toi samankaltaisia tapahtumia, kuin Jumalan tuomiin Vanhan- ja Uuden liiton uskoihin.

Tästä olen nimimerkki lakkiluken kanssa monta kertaa keskustellut.

Niitä markkinoita käytiin silloin, kuten kirjoitit. Niitä käytiin Jeesuksen aikana, ja niitä käydään tänään:

Kun joku kirkon porttolahko tulee pitämään seurojaan johonkin luterilaiseen kirkkoon, niin sielläpä alkaa melkoinen rahanvaihto, kun tarjolla on kirjoja, kasettaja, kortteja jne...

Ja joka ainoan kerranhan kirkkoherratkin kolehtihaavejaankin kirkoissaan kierrättävät.

"Ja joka ainoan kerranhan kirkkoherratkin kolehtihaavejaankin kirkoissaan kierrättävät. "

Herrantyöhön ne keräävät!

Kyyhkyset taas uhrattiin ja niillä varmistettiin papiston proteiinin tarve!

Nyt on taas varmistettu se läskin pysyminen Kristillisen oikeusvaltion veronkeruulla ,periaatteella jolle vähän annetaan siltä vähemmän peritäänkin.

Muuten mm, piispat saavat kohtalaista liksaa ja täten ne ovat arvokkaita kansalaisia maksaessaan verojakin paljon, - ja että loisiako samallatapaa kuin armeijakin veromarkoista kaikki koostuu .

Kukase muuten maan talouden pystyssäpitää?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jumalan vihan alla eläessäni synnissä elin, mutta siitä armahdettiin, kun valoon tulin. En vapaaehtoisesti vaan Jumalan lukeman kuolemantuomion jälkeen.

Sekin on Raamatun totuus, että sinne on myös Saatana pistänyt omat puumerkkinsä, kuten keskustelu Paavalin kirjeistä todistaa.

"Jumalan vihan alla eläessäni synnissä elin, mutta siitä armahdettiin, kun valoon tulin."

Mikä siinä elämässäsi on muuttunut tuosta lapsuuden nuoruuden ja aktiivisen yhteiskunnanjäsenen työssäoloajasta, eläkkeellä olon synnittömyyteen ja Jumalan armonalla oloon.

Haave papiksitulosta on eräällä tavalla täyttynyt nettikirjoitteluissa , mutta yllätyksesseni kaiken energiasi tuhlaat jo olemassaolevien rakenteiden horjuttamiseen uusilla harhakäsitteilläsi.
        En näe siinä mitään ihmeellistä niinhän kaikki nuo ns, nousevat uskonliikkeet tuosta samasta ilmiöstä ovat voimansa saaneet ,samoin myöskin Lutherkin kritiikkinsä kohdisti vallitsevaan uskontoon ja sieltä erottautuneina se suunta sitten hänen jälkeensä on saanut suuren vallan.

Ja kaikkien nähtävillähän on jotta tuo Lutherinliikkeen saama valta hiipuu ei siihen suurta viisautta eikä sellaista erityistä Pyhän Hengen ohjausta varvitse asian ymmärtämiseen.
        Monenlaisia vallan kärkkyjiä ilmaantuu kun mahdollisuudet syntyvät, Luterilaisuus on sidottu niin tarkasti oppeihin ja dokmeihin kirkollislakiin jne, ettet yhtenä ihmisenä niihin voi vaikuttaa suurestikkaan , ulkopuolella kirkkorakennuksen haukkuvat koirat eikä sillä ole mitään merkitystä siihen mitä kirkoissa saarnataan ne saarna tekstin sisällöt sunnuntai kohtaisesti on määrätty koko maassa samasta asiasta kertoviksi.
        Moni kertoo synti elämässään olleen ennen uskoontuloaan ja sen jälkeen uskossa synnittömydessäkö?
        Vai uskon humalassa?

"Jumalan vihan alla eläessäni synnissä elin, mutta siitä armahdettiin, kun valoon tulin."

Mikä siinä elämässäsi on muuttunut tuosta lapsuuden nuoruuden ja aktiivisen yhteiskunnanjäsenen työssäoloajasta, eläkkeellä olon synnittömyyteen ja Jumalan armonalla oloon.

Haave papiksitulosta on eräällä tavalla täyttynyt nettikirjoitteluissa , mutta yllätyksesseni kaiken energiasi tuhlaat jo olemassaolevien rakenteiden horjuttamiseen uusilla harhakäsitteilläsi.
        En näe siinä mitään ihmeellistä niinhän kaikki nuo ns, nousevat uskonliikkeet tuosta samasta ilmiöstä ovat voimansa saaneet ,samoin myöskin Lutherkin kritiikkinsä kohdisti vallitsevaan uskontoon ja sieltä erottautuneina se suunta sitten hänen jälkeensä on saanut suuren vallan.

Ja kaikkien nähtävillähän on jotta tuo Lutherinliikkeen saama valta hiipuu ei siihen suurta viisautta eikä sellaista erityistä Pyhän Hengen ohjausta varvitse asian ymmärtämiseen.
        Monenlaisia vallan kärkkyjiä ilmaantuu kun mahdollisuudet syntyvät, Luterilaisuus on sidottu niin tarkasti oppeihin ja dokmeihin kirkollislakiin jne, ettet yhtenä ihmisenä niihin voi vaikuttaa suurestikkaan , ulkopuolella kirkkorakennuksen haukkuvat koirat eikä sillä ole mitään merkitystä siihen mitä kirkoissa saarnataan ne saarna tekstin sisällöt sunnuntai kohtaisesti on määrätty koko maassa samasta asiasta kertoviksi.
        Moni kertoo synti elämässään olleen ennen uskoontuloaan ja sen jälkeen uskossa synnittömydessäkö?
        Vai uskon humalassa?

Se, kun pääsin valheen vallasta totuuden valtaan.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Se, kun pääsin valheen vallasta totuuden valtaan.

Mikä valhe sinulla oli 1988 saakka?

Ja mikä totuus sen jälkeen?

• jotain häpyä
        tuhat ja yksi kirjoitti:

konkretiaa ole, ainoastaan abstraktiota.

Pelastumistaan ja paremmuuttaan muihin ihmisiin nähden uskon ja hengen avulla selittäjillä ei ole esittää vedenpitävää konkretiaa, vaan ainoastaan abstraktiota.

se aviorikos, josta Jumala minut kiinni otti.

Kyllä sinä jo sen totuuden tiedät, jota olen täällä yli neljä vuotta julistanut.

• tuhat ja yksi
        jotain häpyä kirjoitti:

konkretiaa ole, ainoastaan abstraktiota.

Pelastumistaan ja paremmuuttaan muihin ihmisiin nähden uskon ja hengen avulla selittäjillä ei ole esittää vedenpitävää konkretiaa, vaan ainoastaan abstraktiota.

Ontologiassa ei saavuteta yksimielisyyttä erilaiset entiteetit sekoittavat analyyttisen filosofian predikaattilogiikassa kvanttoriksi ja eksistentnssikvanttoriksi.

Kalkyyli , kuinka mielivaltaista lausetta voidaan käsitellä?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

se aviorikos, josta Jumala minut kiinni otti.

Kyllä sinä jo sen totuuden tiedät, jota olen täällä yli neljä vuotta julistanut.

Ei kaikki Suomalaiset voi neljää vuotta kertoa yhdestä seksikokemuksesta nettipalstoilla.
        (Vaikka se niin taivaalliselta tuntuisikkin.)

Sitäpaitsi olet mitätöinyt tuon Jumalallisen avioliittolupauksen ,koska kerrot jotta ovat porttopappeja ja niiden sanat ovat valheen sanoja , niinpä myöskin papin vihkisanat ovat niitä.

Lisäksi siitä tutuudesta jota olet kertonut ,niin olen sanonut se myös monta kertaa jotta se on sinun uskontoasi ja sinulle se on totuus ja ei kovinkaan monelle muulle ja ei ainakaan niille jotka ottavat asioista selvää.

Jos se hirsi täällä silmässä töröttää , niin roska se sielläkin on.

Ei kaikki Suomalaiset voi neljää vuotta kertoa yhdestä seksikokemuksesta nettipalstoilla.
        (Vaikka se niin taivaalliselta tuntuisikkin.)

Sitäpaitsi olet mitätöinyt tuon Jumalallisen avioliittolupauksen ,koska kerrot jotta ovat porttopappeja ja niiden sanat ovat valheen sanoja , niinpä myöskin papin vihkisanat ovat niitä.

Lisäksi siitä tutuudesta jota olet kertonut ,niin olen sanonut se myös monta kertaa jotta se on sinun uskontoasi ja sinulle se on totuus ja ei kovinkaan monelle muulle ja ei ainakaan niille jotka ottavat asioista selvää.

Jos se hirsi täällä silmässä töröttää , niin roska se sielläkin on.

että vain harvat löytävät sen. Ja monista sanotaan näin:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me

Heikosti on asiasi, jos et pysty erottamaan harvoja monista.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

että vain harvat löytävät sen. Ja monista sanotaan näin:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me

Heikosti on asiasi, jos et pysty erottamaan harvoja monista.

Missä ihmeessä me näimme sinut ? Orpona,alastomana,nälkäisenä jen,,.

Mutta sanoo; etten tunne teitä te Pyhän Hengen sanansaattajat, ja vaikka profetioi Jeesuksen nimissä ja Jumalan nimissä kirjoitukset kertovat noiden olevan tuntematonta porukkaa .
        Mistä se muuten johtuu?

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

UPM, kilpailuvirasto,verottaja, tuomari ,syyttäjä ,vai ?

UPM, kilpailuvirasto,verottaja, tuomari ,syyttäjä ,vai ?

Kaikki yhdessä, kuten ennalta ilmoitettu on:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa pedolle siihen päivään saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat."

Edellinen raamatunkäännös:

"Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät."

ja vuoden 1776 käännös:

"Sillä Jumala on antanut heidän sydämeensä, että he hänen suosionsa jälkeen tekevät, ja että he sen yhdestä tahdosta tekevät, ja antavat valtakuntansa pedolle, siihenasti kuin Jumalan sanat täytetyksi tulevat."

Valitse näistä se kännös, jota parhaiten siedät lukea.

• lääläri
        TeuvoSuni kirjoitti:

ettei minulla ole viinasta koskaan minkäänlaista rapulaa tullut, mutta melkoinen päänsärky tuli jänisruton yhteydessä kahvin vieroitusoireista.

Kun Jumala sinua noin rajusti kutsui, niin miksi et ole ottanut todesta hänen kutsuaan? Onhan kirjoitettu:

"Tautivuoteen tuskat, puhuttelevat nekin ihmistä..." Jobin kirjasta löydät lisää.

diagnosoi?

Oliko sinulla asiantuntijan lausunto, että olit todella jänisrutossa, vai oliko vain jokin tilapäinen ihmottuma, jota vieläkin kuvittelet jänisrutoksi?

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

muistelen sinun kerran joutuneen perääntymään opeissasi sen jälkeen kun jouduit huomaamaan, että olet tulkinnut Raamattua ja kristinuskon historiaa väärin ja silloin jouduit turvautumaan hätävalheeseen ja totesit;

Heitin vain huulta.

Etkö muista, vai etkö halua muistaa? Sellainen on juuri valheeseen turvautumista, koska kyseisessä asiassa ei ollut mitään syytä "heittää huulta".

• Myller25
        TeuvoSuni kirjoitti:

eli heistä tuli Jeesuksen todistajia ja todistaminen jatkuu edelleen. Evankeliumia viedään edelleenkin eteenpäin, Raamattuja tai niiden osia käännetään yhä eri kielille ja jos ei kirjallista kännöstyötä tehdä, niin ainakin radio- ym. ohjelmia lähetetään yhä uusien korvien kuultavaksi, koska usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.

Olin hiljattain Tuusulassa kuuntelemassa iäkkään Kiinassa lähetystyössä pitkään palvelleen Päivö Parviaisen puhetta. Olipa elävää sanaa: lakia ja evankeliumia. Sanaa viedään yhä eteenpäin, vaikka senkin olet jo mielessäsi muuttanut: ei pelastukseksi vaan vain todistukseksi.

• lääläri kirjoitti:

diagnosoi?

Oliko sinulla asiantuntijan lausunto, että olit todella jänisrutossa, vai oliko vain jokin tilapäinen ihmottuma, jota vieläkin kuvittelet jänisrutoksi?

joka tunnisti sen heti, koska sitä oli ollut tällä paikkakunnalla jo aikaisemminkin.

• tarkkaavainen2 kirjoitti:

muistelen sinun kerran joutuneen perääntymään opeissasi sen jälkeen kun jouduit huomaamaan, että olet tulkinnut Raamattua ja kristinuskon historiaa väärin ja silloin jouduit turvautumaan hätävalheeseen ja totesit;

Heitin vain huulta.

Etkö muista, vai etkö halua muistaa? Sellainen on juuri valheeseen turvautumista, koska kyseisessä asiassa ei ollut mitään syytä "heittää huulta".

kun alkuperäinen Raimo päivästä päivään esitteli omaa teoriaansa Ilmestyskirjan tuhatvuotisesta ajasta.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kaikki yhdessä, kuten ennalta ilmoitettu on:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa pedolle siihen päivään saakka, kun Jumalan sanat toteutuvat."

Edellinen raamatunkäännös:

"Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät."

ja vuoden 1776 käännös:

"Sillä Jumala on antanut heidän sydämeensä, että he hänen suosionsa jälkeen tekevät, ja että he sen yhdestä tahdosta tekevät, ja antavat valtakuntansa pedolle, siihenasti kuin Jumalan sanat täytetyksi tulevat."

Valitse näistä se kännös, jota parhaiten siedät lukea.

Raamattu kerro puukartelleista?

Raamattu kerro puukartelleista?

Onhan jokaisella portolla oma hedelmäpuunsa, jonka hedelmistä he ravintonsa saavat. Tiedäthän sinä ainakin nuo heluuntailaisuuden hedelmät, joilla sen kellokas minua jatkuvasti heittelee?

On Pyhä Henki minullekin antanut näyn näistä valhepuiden puista, jonka saatan tänne joskus tuoda - jos Jumala suo. Tässä kuitenkin Jeremian ja Hesekielin kuvaukset oman aikansa puista:

"Niin kuin kiini joutuu varas, niin Israelin heimokin saa osakseen häpeän: koko kansa, sen kuninkaat, päämiehet, papit ja profeetat.

Puulle he sanovat: "Sinä olet isäni", ja kivelle: "Sinä olet minut synnyttänyt." He ovat kääntäneet selkänsä minulle, Herralle, kääntäneet kasvonsa minusta pois."

"Näin sanoo Herra Jumala: - Minä otan setrin latvasta verson, ylhäältä puun latvuksesta minä taitan hennon oksan ja istutan sen vuorelle, joka kohoaa korkeuksiin.

Minä istutan sen Israelin korkealle vuorelle, ja se tekee hedelmää ja kasvaa mahtavaksi setripuuksi. Sen suojassa pesivät kaikki linnut, kaikki siivekkäät istuvat sen oksien varjossa.

Ja kaikki metsän puut tietävät silloin: minä olen herra. Minä alennan korkean puun ja korotan matalan, minä kuivatan vihannan puun ja teen kuivasta tuoreen ja vihannan. Minä olen Herra, olen puhunut tämän, ja tämän minä teen."

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Onhan jokaisella portolla oma hedelmäpuunsa, jonka hedelmistä he ravintonsa saavat. Tiedäthän sinä ainakin nuo heluuntailaisuuden hedelmät, joilla sen kellokas minua jatkuvasti heittelee?

On Pyhä Henki minullekin antanut näyn näistä valhepuiden puista, jonka saatan tänne joskus tuoda - jos Jumala suo. Tässä kuitenkin Jeremian ja Hesekielin kuvaukset oman aikansa puista:

"Niin kuin kiini joutuu varas, niin Israelin heimokin saa osakseen häpeän: koko kansa, sen kuninkaat, päämiehet, papit ja profeetat.

Puulle he sanovat: "Sinä olet isäni", ja kivelle: "Sinä olet minut synnyttänyt." He ovat kääntäneet selkänsä minulle, Herralle, kääntäneet kasvonsa minusta pois."

"Näin sanoo Herra Jumala: - Minä otan setrin latvasta verson, ylhäältä puun latvuksesta minä taitan hennon oksan ja istutan sen vuorelle, joka kohoaa korkeuksiin.

Minä istutan sen Israelin korkealle vuorelle, ja se tekee hedelmää ja kasvaa mahtavaksi setripuuksi. Sen suojassa pesivät kaikki linnut, kaikki siivekkäät istuvat sen oksien varjossa.

Ja kaikki metsän puut tietävät silloin: minä olen herra. Minä alennan korkean puun ja korotan matalan, minä kuivatan vihannan puun ja teen kuivasta tuoreen ja vihannan. Minä olen Herra, olen puhunut tämän, ja tämän minä teen."

Karjalan petäjän latvuksenalla!

Se josta kertoo;Juutalaisten suulla n, 144 000 paluusta! Ja koko maailma on saatu tuolla kertomuksella sekaisin.

"Minä istutan sen Israelin korkealle vuorelle, ja se tekee hedelmää ja kasvaa mahtavaksi setripuuksi. Sen suojassa pesivät kaikki linnut, kaikki siivekkäät istuvat sen oksien varjossa."

Mutta Suomen Karjalan pakolaisista ei kerro kukaan vaikka heitä oli moninverroin enemmän!
        Sinulla Teuvo olisi pitänyt tai pitää kertoa heistä ja sinne ,Räväyttää se sanonta Jotta Pyhä Henki Jumala jne,, Ja vielä portot lymytkööt latvuksen alla mutta maa kuuluu niiden jälkeläisille jotka sieltä joutuvat lähtemään evakkoon ,tuotahan Juutalaiset ovat mitä erilaisimmilla opeilla mm, Sionismin nimissäkin syöttäneet porttojen maksamilla rahoilla sitten sinne IIsraeliin ovat matkanneet miksei sitten kukaan Karjalaan saa herätystä !? Vai paistaisikko tuokin valhe enemmän lävitse kuin Juutalaisten?

Karjalan petäjän latvuksenalla!

Se josta kertoo;Juutalaisten suulla n, 144 000 paluusta! Ja koko maailma on saatu tuolla kertomuksella sekaisin.

"Minä istutan sen Israelin korkealle vuorelle, ja se tekee hedelmää ja kasvaa mahtavaksi setripuuksi. Sen suojassa pesivät kaikki linnut, kaikki siivekkäät istuvat sen oksien varjossa."

Mutta Suomen Karjalan pakolaisista ei kerro kukaan vaikka heitä oli moninverroin enemmän!
        Sinulla Teuvo olisi pitänyt tai pitää kertoa heistä ja sinne ,Räväyttää se sanonta Jotta Pyhä Henki Jumala jne,, Ja vielä portot lymytkööt latvuksen alla mutta maa kuuluu niiden jälkeläisille jotka sieltä joutuvat lähtemään evakkoon ,tuotahan Juutalaiset ovat mitä erilaisimmilla opeilla mm, Sionismin nimissäkin syöttäneet porttojen maksamilla rahoilla sitten sinne IIsraeliin ovat matkanneet miksei sitten kukaan Karjalaan saa herätystä !? Vai paistaisikko tuokin valhe enemmän lävitse kuin Juutalaisten?

kertoo ainoastaan alkuperäisestä Jumalan valitusta kansasta pelastuvien määrän, eikä sillä ole mitään tekemistä ns. pakanakansoista pelastuviin.

Se paljastaa todeksi myös Jeesuksen ilmoituksen harvoista pelastuvista. Kun Israelin sukukunnat noin 3500 vuotta sitten perustettiin, niin tee laskutoimitus, miten monta ihmistä keskimäärin vuotta kohden on sieltä tähän päivään mennessä pelastunut.

Ja jos jokaisesta maailman kansasta pelastuisi tuo sama määrä, niin kyllä siitä melko suuri ihmisjoukko kertyy.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

kertoo ainoastaan alkuperäisestä Jumalan valitusta kansasta pelastuvien määrän, eikä sillä ole mitään tekemistä ns. pakanakansoista pelastuviin.

Se paljastaa todeksi myös Jeesuksen ilmoituksen harvoista pelastuvista. Kun Israelin sukukunnat noin 3500 vuotta sitten perustettiin, niin tee laskutoimitus, miten monta ihmistä keskimäärin vuotta kohden on sieltä tähän päivään mennessä pelastunut.

Ja jos jokaisesta maailman kansasta pelastuisi tuo sama määrä, niin kyllä siitä melko suuri ihmisjoukko kertyy.

Jossain Esran ja Nehemian kirjoissa ja sitten sitä on erilaisiin käsityksiin siirretty nuorempiin kirjoituksiin .

Suomen Karjalasta muuten pelastui n, 400 000 ja monet temppelit ovat senkin jälkeen rakentaneet.

Jossain Esran ja Nehemian kirjoissa ja sitten sitä on erilaisiin käsityksiin siirretty nuorempiin kirjoituksiin .

Suomen Karjalasta muuten pelastui n, 400 000 ja monet temppelit ovat senkin jälkeen rakentaneet.

jo sukukunnat perustaessaan tiesi, miten monta ihmistä hän niistä pystyy taivaaseen pelastamaan.

Etkö vieläkään usko, että joka ainut ihmiskäsin rakennettu jumalanhuone: temppeli, katedraali, kirkko, rukoushuone, valtakunnansali ja jopa telttamaja, ovat Saatanan ihmisllä rakennuttamia? Hänen ja Antikristus-poikansa lopun ajuan rajun eksytyksen johtokeskuksiksi?

• jonkun ystävä
        TeuvoSuni kirjoitti:

jo sukukunnat perustaessaan tiesi, miten monta ihmistä hän niistä pystyy taivaaseen pelastamaan.

Etkö vieläkään usko, että joka ainut ihmiskäsin rakennettu jumalanhuone: temppeli, katedraali, kirkko, rukoushuone, valtakunnansali ja jopa telttamaja, ovat Saatanan ihmisllä rakennuttamia? Hänen ja Antikristus-poikansa lopun ajuan rajun eksytyksen johtokeskuksiksi?

Syylllistyykö ihmisen Pyhän Hengen pilkkaan tarttuessaan pankin ovenkahvaan?

• jonkun ystävä kirjoitti:

Syylllistyykö ihmisen Pyhän Hengen pilkkaan tarttuessaan pankin ovenkahvaan?

ovat väärämielisten väitteet huvenneet:

"Syylllistyykö ihmisen Pyhän Hengen pilkkaan tarttuessaan pankin ovenkahvaan?"

Tuskin, jos olet pessyt kätesi ennen ovenkahvaan tarttumista, ja myöskin sen jälkeen, kun oven suljet.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ja tuo lopunajan käsitteeseesi en yhdy!

Ja tuo lopunajan käsitteeseesi en yhdy!

Saatanan, ja Paavalinkin vaikutuksesta tekevät sitä pahaa, mikä heistä tuntuu hyvältä:

• tarkkaavainen 2
        TeuvoSuni kirjoitti:

kun alkuperäinen Raimo päivästä päivään esitteli omaa teoriaansa Ilmestyskirjan tuhatvuotisesta ajasta.

Jos henkilöltä, joka julistaa saaneensa Jumalalta kaiken totuuden ja kun häneltä kysytään, että ovatko saatanan 1000 vankeusvuotta jo mennyttä aikaa vai tulevaisuutta, hän vastaa: ne ovat jo historiaa.

Ja outo juttu myös siksi, että vastasit samoin useasti.

Nyt huomaa, että taas valehtelet, etkä pysty tunnustamaan, että jouduit vastaamaan "heitin vain huulta" siksi, että kirjoittajat pystyi Raamatun sanalla
        todistamaan, että nuo 1000 vuotta ovatkin vasta edessäpäin.

Olit väärässä, mutta et voinut tunnustaa sitä, koska silloin olisit joutunut toteamaan, että Jumalan Henki ei olekaan antanut sinulle kaikkea totuutta. Jouduit kasvojesi pelossa turvautumaan hätävalheeseen ja uskot siihen jopa vieläkin. Valehtelet edelleen, mitä et taaskaan voi tunnustaa ja sehän merkitsee sitä, että sinussa ei asu Jumalan Henki vaan valheen isän, saatanan henki. Mitäs Teuvo porttopapit antaisivat valehtelijalle neuvoksi tehdä?

• tarkkaavainen 2 kirjoitti:

Jos henkilöltä, joka julistaa saaneensa Jumalalta kaiken totuuden ja kun häneltä kysytään, että ovatko saatanan 1000 vankeusvuotta jo mennyttä aikaa vai tulevaisuutta, hän vastaa: ne ovat jo historiaa.

Ja outo juttu myös siksi, että vastasit samoin useasti.

Nyt huomaa, että taas valehtelet, etkä pysty tunnustamaan, että jouduit vastaamaan "heitin vain huulta" siksi, että kirjoittajat pystyi Raamatun sanalla
        todistamaan, että nuo 1000 vuotta ovatkin vasta edessäpäin.

Olit väärässä, mutta et voinut tunnustaa sitä, koska silloin olisit joutunut toteamaan, että Jumalan Henki ei olekaan antanut sinulle kaikkea totuutta. Jouduit kasvojesi pelossa turvautumaan hätävalheeseen ja uskot siihen jopa vieläkin. Valehtelet edelleen, mitä et taaskaan voi tunnustaa ja sehän merkitsee sitä, että sinussa ei asu Jumalan Henki vaan valheen isän, saatanan henki. Mitäs Teuvo porttopapit antaisivat valehtelijalle neuvoksi tehdä?

olisi voinut kuin heittää huulta, kun kyseinen väärämielinen päivästä päivään tosissaan väitti, että Saatana elää yhä tuhatvuotisessa vankeudessaan.

• tuhat ja yksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

Saatanan, ja Paavalinkin vaikutuksesta tekevät sitä pahaa, mikä heistä tuntuu hyvältä:

Sellaisa pidetään omaneduntavoittelijoina ja he saavat liian helposti toimintamahdollisuuksia alistettujen yhteiskunnassa.

mutta tuo Raamatun käsite "lopunaika " on jo ollut ennen Raamatun keksimistä ja varmaan yli 2000 vuotta sitä on saarnattu pelokkeeksi ihmisille jotta ne alistuisivat tai alistetaan jonkin vallan alle ei niinkää jumalan vaan JUMALAN NINISSÄ!

Tulee mieleen tuo Raatteentie tapahtumat 70 vuotta sitten ,Sielläkin oli suuri alistettujen joukko pyrkimässä Ouluun Ja Kemiin aikakin oli heille laskettu jo ennen "Mainilan laukauksia" nopeudella n, 22 kilometriä / päivä piti nuiden joukkojen edetä Ouluun ja siellä pitää juhlakulkue jonkun kunniaksi?

Sellaisa pidetään omaneduntavoittelijoina ja he saavat liian helposti toimintamahdollisuuksia alistettujen yhteiskunnassa.

mutta tuo Raamatun käsite "lopunaika " on jo ollut ennen Raamatun keksimistä ja varmaan yli 2000 vuotta sitä on saarnattu pelokkeeksi ihmisille jotta ne alistuisivat tai alistetaan jonkin vallan alle ei niinkää jumalan vaan JUMALAN NINISSÄ!

Tulee mieleen tuo Raatteentie tapahtumat 70 vuotta sitten ,Sielläkin oli suuri alistettujen joukko pyrkimässä Ouluun Ja Kemiin aikakin oli heille laskettu jo ennen "Mainilan laukauksia" nopeudella n, 22 kilometriä / päivä piti nuiden joukkojen edetä Ouluun ja siellä pitää juhlakulkue jonkun kunniaksi?

todella noin 2000 vuotta sitten, ja sen aluksi Jumala lähetti oman Poikansa maailmaan, saadakseen hänen kauttaan vielä pelastetuksi valittujaan pappien eksytyksistä. Ja kenties vielä alkuperäisen valitun kansankin, tai ainakin osan siitä suuresta paadutettujen joukosta, jonka Jumala oli jo Jesajan aikana paaduttanut - mutta ei onnistunut.

Kun hänen omaa Poikaansakaan uskottu, niin hän aloitti, Pojan noustua taivaaseen, yhdessä hänen kanssaan etsiä, kutsua ja kouluttaa niitä, jotka hän oli jo äidin kohdussa omakseen valinnut. Näin tästä kertoo profeetta Hesekiel:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat
        joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani
        harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka
        puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo herra Jumala: Minun lampaani
        ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten
        petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet
        murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani
        ne eivät ole huolehtineet.

Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin
        elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää
        he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani
        eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää
        ne eivät joudu heidän ruoakseen.

Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin
        paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin
        minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja
        synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

Tämän suunnitelman mukaan Jumala tuli minutkin pelastamaan luterilaisen pedon suusta.
        Antoi Poikansa ilmestyä ja lopulta johdattaa ahtaan portin kautta hänen eteensä.
        Siinä paikassa kivisydän vaihdettiin lihasydämeen ja tämän puhdistetun sydämen ympärille
        hän rakensi sen temppelinsä, josta hän ennen kuolemaansa sanoi:

"Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä."

• Filosofiina

kun tiedät saatanasta ja pahuudesta noin paljon.

Olet syntinen ihminen, kun tiedät saatanasta ja pahuudesta noin paljon.

Minä rukoilen puolestasi, jotta tekisit parannuksen.

• ja Kristukselta saatua totuutta herjaat, kun uskot että rukoustesi voimasta en enää yhtään ainoaa sanaa sinun jumalasi petollisista teoista kirjoita.

• Pete-09
        TeuvoSuni kirjoitti:

ja Kristukselta saatua totuutta herjaat, kun uskot että rukoustesi voimasta en enää yhtään ainoaa sanaa sinun jumalasi petollisista teoista kirjoita.

Tässä ajattelemisenaihetta. Totuus on tarua ihmeellisempää!! http://www.zeitgeistmovie.com/

• Pete-09 kirjoitti:

Tässä ajattelemisenaihetta. Totuus on tarua ihmeellisempää!! http://www.zeitgeistmovie.com/

mutta ei Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneelle.

• umpikujia on monta

Eipä voi muuta sanoa kuin että olen täysin samaa mieltä.

Jeesuskin meni ja potki rahanvaihtajien ym. markkinamiesten kojut nurin synagogan edestä.

Yksi laulaja kertoi jossain tv:n haastattelussa että liittyi kirkkoon saadakseen esiintyä siellä ja kyllähän levymyynti lähtikin nousuun.

• Mitä ihmisten miellyttämiseen tulee. Tuskin kukaan kirkkoon liittynyt muusikko pystyy sieltä pois lähtemään
        juuri tähän vuoden aikaan liittyvien tekopyhien rituaalien takia.

• Mannila

2.Mooseksen kirja:
      20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

5.Mooseksen kirja:
      5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      '

Ja minun käskyni on, että te rakastatte toisianne, sillä rakkaus on lain täyttymys.

• ja sen julistamaan rakkauteen ei koskaan liity totuutta, sillä tämän se omilta rakastajiltaan salaa:

"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden
        petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat
        kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi heidät pelastanut.

Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat
        tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."

• Teuvo Kupias

Teuvo Suni jokin antikristillinen henkilö? sen verran kovaa tekstiä kristinuskoa vastaan.

• palstalainen

antitekopyhä hän on. Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut.

• Antianti

hän kieltää Raamatun totuuden kirjana. Ja pitää Punaista kirjaa Jumalan sanan yläpuolella. Nyt kiistellän siitä, kumman oppi on totuudesta!? Että sillä henkisellä ja teologisella tasolla ollaan liikeelä.

• Antianti kirjoitti:

hän kieltää Raamatun totuuden kirjana. Ja pitää Punaista kirjaa Jumalan sanan yläpuolella. Nyt kiistellän siitä, kumman oppi on totuudesta!? Että sillä henkisellä ja teologisella tasolla ollaan liikeelä.

Kirja ei ole Jumalan sanan yläpuolella, vaan Jumalan Raamattuun tallenetun sanan tiedoilla kirjoitettu jatkona Johanneksen vuonna 96 antamalle ilmoitukselle:

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kirja ei ole Jumalan sanan yläpuolella, vaan Jumalan Raamattuun tallenetun sanan tiedoilla kirjoitettu jatkona Johanneksen vuonna 96 antamalle ilmoitukselle:

kirjasi, tämä punainen "piikkipensaskirjasi" on Jumalan Hengessä kirjoitettu, kuten Raamattu kiistattomasti sellainen on, miksi kirjassasi on virheellistä tietoa, kuten esimerkiksi se, että kun Jumalan Hengen saaneiden joukko (jota myöhemmin keskustelupalstalla olet selittänyt ensin opetuslasten ja sitten alkuperäisten apostolien joukoksi) harveni kun saatna alkoi heitä julmasti vainota ja tappaa, sitä mukaan
        Totuuden Henki poistui ja kun heistä viimeisenä apostoli Johannes kuoli, ei ollut enää Henkeä maan päällä vaan henki palasi sinne mistä oli tullutkin",

Ei kukaan, jolla olisi Jumalan Hengen antama totuus, kirjoittaisi noin, koska Jeesuksen Kristuksen ruumis,
        Pyhän Hengen temppeli, Jeesukseen uskovien tosiseutakunta, elävien kivien rakennus, joka syntyi helluntaina, kasvoi jo apostolien tekojen mukaan monen tuhannen "kiven" temppeliksi ja levisi monille paikoille Välimeren ympärysmaihin. Eikä Raamattu missään kohdassa kerro, että Johannes olisi ollut viimeinen ihminen, Jeesuksen todistaja, opetuslapsi tai edes viimeinen apostoli, jolla oli Totuuden Henki. Miksi Suni asiavirheet, jos kirjasi on totta?

kirjasi, tämä punainen "piikkipensaskirjasi" on Jumalan Hengessä kirjoitettu, kuten Raamattu kiistattomasti sellainen on, miksi kirjassasi on virheellistä tietoa, kuten esimerkiksi se, että kun Jumalan Hengen saaneiden joukko (jota myöhemmin keskustelupalstalla olet selittänyt ensin opetuslasten ja sitten alkuperäisten apostolien joukoksi) harveni kun saatna alkoi heitä julmasti vainota ja tappaa, sitä mukaan
        Totuuden Henki poistui ja kun heistä viimeisenä apostoli Johannes kuoli, ei ollut enää Henkeä maan päällä vaan henki palasi sinne mistä oli tullutkin",

Ei kukaan, jolla olisi Jumalan Hengen antama totuus, kirjoittaisi noin, koska Jeesuksen Kristuksen ruumis,
        Pyhän Hengen temppeli, Jeesukseen uskovien tosiseutakunta, elävien kivien rakennus, joka syntyi helluntaina, kasvoi jo apostolien tekojen mukaan monen tuhannen "kiven" temppeliksi ja levisi monille paikoille Välimeren ympärysmaihin. Eikä Raamattu missään kohdassa kerro, että Johannes olisi ollut viimeinen ihminen, Jeesuksen todistaja, opetuslapsi tai edes viimeinen apostoli, jolla oli Totuuden Henki. Miksi Suni asiavirheet, jos kirjasi on totta?

jo vuonna 96, koko maailma oli Pahan vallassa.

Ja Saatanan haltuunsa saama kristinusko se valloitustaan jatkoi, siksi Jumala jo alkuseurakunnan aikana alkoi omiansa noista porton joukoista pois kutsua:

"Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne

Siksi Herra sanoo

kansan omalla verellään

synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
        pahoja tekojaan."

• tarkkaavainen 2
        TeuvoSuni kirjoitti:

jo vuonna 96, koko maailma oli Pahan vallassa.

Ja Saatanan haltuunsa saama kristinusko se valloitustaan jatkoi, siksi Jumala jo alkuseurakunnan aikana alkoi omiansa noista porton joukoista pois kutsua:

Siksi Herra sanoo

kansan omalla verellään

pahoja tekojaan."

ja siksi esitänkin sen uudelleen:

Lisään vielä: Kun lainaat Johanneksen Ilmestyskirjan kohtaa: ( ja lisäät omia huomioitasi)

""Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki

Olet aivan oikeassa siinä, että Jumalan Henki ilmoittaa "porton" tarkoittavan lopun ajan seurakuntia ja kirkkohan on nimenomaan liitossa maallisten esivaltojen kanssa ja on varsin rikas ja auttanut ruhtinaitakin rikastumaan, mutta vielä Johanneksen tuota kirjoittaessa, ei nykyistä porttokirkkoa, joka on esisijaisesti roomalaiskatolinen, ollut vielä olemassakaan ja lisäksi nuokaan Raamatusta lainaamasi kohdat eivät missään kerro, että johannes olisi ollut viimeinen Totuuden Hengen saanut ihminen, Jeesuksen alkuperäinen opetuslapsi tai opetuslapsi niistä 12:sta alkuperäisestä.

Siis miksi asiavirheet??

• tarkkaavainen 2 kirjoitti:

ja siksi esitänkin sen uudelleen:

Lisään vielä: Kun lainaat Johanneksen Ilmestyskirjan kohtaa: ( ja lisäät omia huomioitasi)

""Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki

Olet aivan oikeassa siinä, että Jumalan Henki ilmoittaa "porton" tarkoittavan lopun ajan seurakuntia ja kirkkohan on nimenomaan liitossa maallisten esivaltojen kanssa ja on varsin rikas ja auttanut ruhtinaitakin rikastumaan, mutta vielä Johanneksen tuota kirjoittaessa, ei nykyistä porttokirkkoa, joka on esisijaisesti roomalaiskatolinen, ollut vielä olemassakaan ja lisäksi nuokaan Raamatusta lainaamasi kohdat eivät missään kerro, että johannes olisi ollut viimeinen Totuuden Hengen saanut ihminen, Jeesuksen alkuperäinen opetuslapsi tai opetuslapsi niistä 12:sta alkuperäisestä.

Siis miksi asiavirheet??

nuo keskustelut käytiin loppuun jo silloin kun alkuperäinen Raimo täällä Saatanan hengessä monen eri nimimerkin voimalla aikansa riehui.

Sai kuitenkin piston sydämeensä, pyysi täällä julkisesti anteksi, kun ensin oli puhelimessa pyytänyt minulta anteeksi rienauksiaan, ja sitten poistu palstalta.

Poisti myös anteeksipyyntö-aloituksensa, koska ei sietänyt sitä, että entinen ystäväni alkoi häntä kiittää, kun hänen kauttaan oli oppinut näkemään henkeni Saatanan hengeksi.

Tiesi tarkoin, minkä rangaistuksen saa ihminen, joka viettelee toisia pois totuudesta.

Johanneksen aikana olivat jo monet alkuseurakunnat joutuneet porton haltuun. Siksi hänen kirjoituksissaan seitsemälle alkuseurakunnan enkelille selviää, että vain enää kaksi seurakuntaa sai puhtaat paperit, toisissa oli Saatana jo saanut jalansijan.

Tämä oli tapahtunut jo 6 vuotta aikaisemmin, kun hän kirjoitti:

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

nuo keskustelut käytiin loppuun jo silloin kun alkuperäinen Raimo täällä Saatanan hengessä monen eri nimimerkin voimalla aikansa riehui.

Sai kuitenkin piston sydämeensä, pyysi täällä julkisesti anteksi, kun ensin oli puhelimessa pyytänyt minulta anteeksi rienauksiaan, ja sitten poistu palstalta.

Poisti myös anteeksipyyntö-aloituksensa, koska ei sietänyt sitä, että entinen ystäväni alkoi häntä kiittää, kun hänen kauttaan oli oppinut näkemään henkeni Saatanan hengeksi.

Tiesi tarkoin, minkä rangaistuksen saa ihminen, joka viettelee toisia pois totuudesta.

Johanneksen aikana olivat jo monet alkuseurakunnat joutuneet porton haltuun. Siksi hänen kirjoituksissaan seitsemälle alkuseurakunnan enkelille selviää, että vain enää kaksi seurakuntaa sai puhtaat paperit, toisissa oli Saatana jo saanut jalansijan.

Tämä oli tapahtunut jo 6 vuotta aikaisemmin, kun hän kirjoitti:

ja välttelet suoraan vastausta:

Miksi selvä ristiriita kirjasi ja historian välillä. Miksi et voi tunnustaa, että olet kirjassasi ja myös palstalla kirjoittanut väärin, väittäessäsi, että saatanan lopullista valtaanpääsyä oli pidättämässä Totuuden Hengen saaneiden joukko, Jeesuksen todistajien joukko, jeesuksen alkuperäisten apostolien joukko ja kun heistä viimeisenä Johannes kuoli, poistui Pyhä Henki sinne, mistä oli tullutkin jne. Mikset teuvo tunnusta, että olet väärässä Johanneksen suhteen?

ja välttelet suoraan vastausta:

Miksi selvä ristiriita kirjasi ja historian välillä. Miksi et voi tunnustaa, että olet kirjassasi ja myös palstalla kirjoittanut väärin, väittäessäsi, että saatanan lopullista valtaanpääsyä oli pidättämässä Totuuden Hengen saaneiden joukko, Jeesuksen todistajien joukko, jeesuksen alkuperäisten apostolien joukko ja kun heistä viimeisenä Johannes kuoli, poistui Pyhä Henki sinne, mistä oli tullutkin jne. Mikset teuvo tunnusta, että olet väärässä Johanneksen suhteen?

mitä apostoli JOhannekseen tulee?

• LatteKasila
        TeuvoSuni kirjoitti:

mitä apostoli JOhannekseen tulee?

Johanneksen olleen viimeinen Pyhän Hengen saanut Jeesuksen todistaja ja kun hän tämän väärän ajatuksesi mukaan myös kuoli viimeisenä Hengen saaneena, alkoi saatanan valtakausi lopullisesti, koska Pyhä Henki poistui sinne mistä oli tullutkin. Johannes ei ollut viimeinen Hengen saanut ihminen, Jeesuksen opetuslapsi, apostoli tai todistaja, jolla oli Jumalan Totuuden Henki. Tunnusta Teuvo, että kirjassasi ja palstalla olet opettanut väärin.

Väärä oppisi johtuu Paavalin tessalonikalaisille kirjoitetun kirjeen väärästä tulkinnasta, kun Paavali puhuu siitä, mikä vielä pidättää laittomuuden ihmisen ilmestymistä. Jos tuo pidättävä tekijä on Jumalan Pyhä Henki, olet ajoittanut tapahtumat väärin ja erehtynyt ainakin 1900 vuotta.

• LatteKasila kirjoitti:

Johanneksen olleen viimeinen Pyhän Hengen saanut Jeesuksen todistaja ja kun hän tämän väärän ajatuksesi mukaan myös kuoli viimeisenä Hengen saaneena, alkoi saatanan valtakausi lopullisesti, koska Pyhä Henki poistui sinne mistä oli tullutkin. Johannes ei ollut viimeinen Hengen saanut ihminen, Jeesuksen opetuslapsi, apostoli tai todistaja, jolla oli Jumalan Totuuden Henki. Tunnusta Teuvo, että kirjassasi ja palstalla olet opettanut väärin.

Väärä oppisi johtuu Paavalin tessalonikalaisille kirjoitetun kirjeen väärästä tulkinnasta, kun Paavali puhuu siitä, mikä vielä pidättää laittomuuden ihmisen ilmestymistä. Jos tuo pidättävä tekijä on Jumalan Pyhä Henki, olet ajoittanut tapahtumat väärin ja erehtynyt ainakin 1900 vuotta.

ja Kristuksen uskottu, apostoli Johannes, jonka kirjoitukset Raamattuun päätyivät, yksin pystynyt estämään Saatanan valtaan pääsyä, kun yksi Saatanan palvelija, Diotrefes, oli jo vuonna 90 päässyt Efeson seurakunnan johtajaksi.

Ja kun Johannes kirjeensä ilmoituksen mukaan Efesoon palatessaan meni tätä johtajaa nuhtelemaan, hän päätyikin Patmos-saaren vankeuteen.

Jos Jumala ei olisi sinua jo paaduttanut, sinä kenties pystyisit vielä nollaamaan porttopappien väärät opetukset, mutta nyt se ei enää sinulta onnistu.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      262
      5897
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3862
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      35
      3244
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      60
      3129
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      169
      2982
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      44
      2798
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2767
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      79
      2460
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      77
      2068
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      196
      2067
    Aihe