Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. Olen samaa mieltä..
  2. Minäkin lähden välillä nauttimaan saunan lämmöstä

***On vain yksi henki
    TeuvoSuni Käyttäjän viestit 28.11.2009 20:19
    Vastauksia: 21 Lukukertoja: 90 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: jolle kaiken totuuden paljastuminen on kostonhalua.***

Sinäpä sen itse sanoit Teuvo. Mene itseesi ja tutkistele sydämesi, oman sanomasi pohjalta.
  3. ****Silmiinpistävää on, että nimetön kirjoittaja tenttaa minua kasteestani kysymällä mikä henki siinä oli läsnä. Teuvo puolestaan hyväksyy mielellään saamansa tuen ja puhuu itsestään ja ystävästään Totuuden Hengen saaneina, mutta ei nyt lainkaan ”tenttaa” tätä nimetöntä kanssakirjoittajaansa ahtaasta portista. Teuvohan on sanonut, ettei kaste Henkeä tuo vaan ainoastaan ahtaasta portista läpi pääseminen. Kaikkia, jopa kerran kastettuja, Teuvo kuitenkin kiroaa Hengestä osattomiksi väärämielisiksi, jos nämä eivät satu olemaan hänen kanssaan samaa mieltä, tai mielistelemään häntä. Mutta nimetöntä kehujaansa Teuvo sanoo Totuuden Hengen omistajaksi, vaikkapa vain ”lapsena Isältä saadun kasteen” perusteella.***

Teuvon logiikka ontuu sen vuoksi, että hänen muistilla on rajansa. Hän sepittää aina tilanteen mukaan uuden opin, joka on hyvin usein tai melkein aina ristiriidassa jonkin hänen aikaisemman sepityksensä kanssa. Ei Teuvon tarvitse "ystäväänsä" lapsena kastettua tentata, koska näkee hänet joka päivä peilistään.

Ja tuohon sinun kasteeseen: Kuulut niihin todella harvoihin jotka ovat ottaneet kasteen oikean järjestyksen mukaisesti. Ensin usko ja sitten kaste. Siihen että mikä henki on ollut läsnä, ei pitäisi kenellekään olla epäselvää. ...ja Pyhän Hengen nimeen.... Ei ainakaan minulle ole ollenkaan epäselvää mikä henki on ollut läsnä.

Suni on tehnyt toisesta kasteesta kadottavan synnin, mutta jos Citroenin renkaat olisivat sittenkin reiponkadulle kääntyneet, hän olisi keksinyt jonkin toisen asian tilalle.

Raamattu mainitsee vain kaksi kadottavaa syntiä: Epäusko ja Hengen herja, jota ei mitenkään voi sanoa uskovien kasteenkaan olevan. Mutta Sovintoveren herja hipoo jo läheltä sitä.
  4. On valehtelusi Teuvo..