Saatanan henkimaailma

Saatana ja kaikki sen pahat Henget uskovat tunnustavat, että neitsyt Mariasta
syntynyt Poika oli Jeesus Kristus, luvattu Messias. Kuten Jeesuksen veli Jaakob,
tämän ilmoitti:

"Sinä uskot, että Jumala on yksi aina. Oikein teet - pahat hengetkin uskovat sen
ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäväinen ihminen tahdo tietää, että ilman
tekoja usko on hyödytön."

Eikä tältäkään keskustelupalstalta löydy yhtä ainoaa kristillisen porttoseurakunnan
jäsentä, joka ei tätä tunnustaisi.

Mutta sitä ei yksikään totuudesta luopunut, Saatanan tekopyhittämä, ja Jumalan
paaduttama usko, että myös Airi Sunista syntyneen pojan, Jumala oli jo äitinsä
kohdussa merkannut omakseen.

Siksi häntä aluksi 40 vuotta koetteli, kuten kaikkia valittujaan koettelee, ennen kuin
antoi Poikansa ilmestyä, ottaa opetuslapsekseen, ja kolmen vuoden koulutuksen jälkeen,
puhdistaa hänet synnin saastasta, antaa Henkensä ja tehtävän, jota tämän kansan
keskelle lähetti julistamaa. Ja ottamaan vastaan kaiken sen ivan ja pilkan mikä
jokaiselle Pyhän Hengen saaneelle tässä maailmassa kuuluu:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan,
koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

Siksi Jeesus myös tämän Johanneksen kautta tiedoksi saattoi:

"Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se,
joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

He ovat maailmasta. Maailmasta on se, mitä he puhuvat, ja maailma kuuntelee heitä.
Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole
Jumalasta, se ei meitä kuuntele.

Tästä me tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen,"

Yksinkertaista - eikö totta?

36

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varoa pitää

Tietäjänaisessa ollut saastainen henki esiintyi hyvänä henkenä ja tunnusti Paavalin olevan Korkeimman palvelija. Tuo nainenhan uskoi Jumalaan. Mutta se usko ei häntä hyödyttänyt, koska hänellä oli väärä henki (tietäjä/vainajahenki), joka on Saatanan henki.

Paha henki tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi!
      Luuk. 8:28
      Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

Tietäjähenki sanoo näin uskontunnustuksensa. "Pelastuksen tie" viittaa Jeesukseen.
      Ap. t. 16:17
      Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

• pari henkilökohtaista kokemusta:

Kun kohu ympärilläni luterilaisen seurakunnan sisällä
        90-luvun alussa alkoi, oli eräs paikallinen helluntailainen
        nainen - vaikka en ollut hänen kanssaan missään tekemisissä -
        joka oli harrastanut myös kielillä rukoilemista, ja saanut Saatanan
        tietäjähengeltä minusta tällaisen tiedon, jonka sitten ensiksi,
        18.12.1991 puhelimessa kertoi ja lähetti myöhemmin
        tämän myös kirjallisena:

"Herran edessä tuli tuli tällainen viesti Pyhän Hengen kautta
        Teuvo Sunille: 'Sinulle on Jumalan aivoituksen mukaan
        mitattu osa suuressa elonleikkuussa, joka on edessä,
        se on lyhyt, mutta sen vaikutus on suuri. Se alkaa yksilötasolla
        voitetuista ihmisistä ja laajenee siitä kuin tuli kuivassa pensaassa.

Siksi Herra kehottaa. Ole aivan luja luja ja rohkea, ole vartiopaikallasi
        vanhurskauden ja totuuden puolesta. Ihmispelon älä anna asettaa paulaa
        tiellesi

Uskalla olla erilainen kuin muut, koska sinulla on henkilökohtainen tehtävä.
        Neuvot tulet saamaan Herralta. Sinun apusi sodassa on Pyhä Henki ja
        veren voima'."

Saman kaltaisen viestin sain myös eräältä länsirannikon hurmahengen
        vallassa olevalta luterilaiselta papilta:

"Teuvo, Jumala tekee sinun kauttasi suuria asioita!"

• varoa pitää
        TeuvoSuni kirjoitti:

pari henkilökohtaista kokemusta:

tämän myös kirjallisena:

tiellesi

veren voima'."

Miten moni olisi ollut kovin imarreltu tuollaisista "profetioista", ja käyttänyt niitä hyödykseen, mutta sisälläsi ollut Pyhä Henki paljasti niiden puhujien sisällä olevan hengen vääräksi, joten sellaista ylistystä ei pidä ottaa vastaan.

Aabraham ei ottanut Sodoman kuninkaalta (Saatanalta vastaan edes kengännauhaa), ettei Saatana pääsisi käyttämään riippuvuutta hyväkseen.

• TeuvoSuni
        varoa pitää kirjoitti:

Miten moni olisi ollut kovin imarreltu tuollaisista "profetioista", ja käyttänyt niitä hyödykseen, mutta sisälläsi ollut Pyhä Henki paljasti niiden puhujien sisällä olevan hengen vääräksi, joten sellaista ylistystä ei pidä ottaa vastaan.

Aabraham ei ottanut Sodoman kuninkaalta (Saatanalta vastaan edes kengännauhaa), ettei Saatana pääsisi käyttämään riippuvuutta hyväkseen.

ole mihinkään ryhtynyt, sillä ne ovat tulleet jälkikäteen.

Tuon luterilaisen papin tietäjähengestä mainitsen vielä tämän asian:

Kun olin maaliskuussa 1989 Pyhän Hengen ilmoituksen mukaan varannut ajan silloiselle Oulun piispalle, soitti pian tämän jälkeen tämä pappi ja ilmoitti: "Sinun on mentävä käymään piispan luona."

Johon saatoin vastata: Olen jo varannut ajan.

Ja kun tuolle helluntailaiselle naiselle myöhemmin ilmoin, että hänen viestinsä on Saatanan tietäjähengen sanelema, sain kuulla olevani päästäni seonnut.

Näin nopeasti katosi Saatanan veren voima, kun totuus tuli julki. Sillä Kristuksen Henki ei ole minulle ikinä korostanut tuota veren voimaa.

• Esa J:la
        TeuvoSuni kirjoitti:

pari henkilökohtaista kokemusta:

tämän myös kirjallisena:

tiellesi

veren voima'."

sinulla on voimana tässä sodassa? Airi Sunin verenkö vai Jeesuksen Kristuksen, Jumalan lihaan tulleen Pojan veri?

Siis lyhyesti Airin vai Jeesuksen veri?

• Esa J:la kirjoitti:

sinulla on voimana tässä sodassa? Airi Sunin verenkö vai Jeesuksen Kristuksen, Jumalan lihaan tulleen Pojan veri?

Siis lyhyesti Airin vai Jeesuksen veri?

Vaan Kristuksen antaman Hengen voima.

Saatana markkinoi veren voimaa, koska sen palvelijat Jeesuksen tappoivat, eikä se saanut hänen henkeä, joka nousi taivaaseen, ja josta hän antaa sen niille, jotka häntä tottelevat:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

• sisälläsi

Aloitit tuttuun tapaasi yksinpuhelun itses kanssa. Kohta taitaa tulla kolmas teuvo paikalle matt.7 tai jonkun muun puskanikkisi alla. Onkohan siellä jo neljäs teuvo jonossa puskanikillä "huomaan". Hohhoijaa, Teuvon balalaikka soi ja tuubahenki haisee.

• "Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa
        ja antaa meidän kaikkialla levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua.

Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun
        tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.

Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka
        tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?

Me emme ainakaan ole sellaisia, kuin monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa.
        Me julistamme sitä Jumalan edessä ja Kristusta palvellen, väärentämättömänä
        ja sellaisena kuin se tulee Jumalalta."

Kuoleman hajua kauppaavien evankeliumin viimeisenä jakeena on aina
        kirkollisverolappu, kolehtihaavi tai tilillepanokortti. Elämän tuoksun saavat vain
        valitut - täysin ilmaiseksi:

"Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa,
        ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!

Miksi te punnitsette hopeaa (nykyisin euroja) maksuksi siitä, mikä ei ole leipää,
        vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi?

Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen
        ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen niin kuin olin
        uskollinen Daavidille."

Ja näin sanoo Herra Sebaot tällekin kansalle:

"Minä herätin tuon miehen toteuttamaan oikeutta. Minä tasoitan hänen tiensä,
        ja hän rakentaa minun kaupunkini.

Vankeuteen viedyn kansani hän päästää rauhassa lähtemään maksua tai
        lahjuksia vaatimasta".

Vielä olisi monelle valitulle mahdollista lähteä pois epäuskoisten joukoista, mutta
        he eivät tahdo tulla, kuten Jeesus tämänkin jo edeltä tiesi:

"Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty
        sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin
        kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.

Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Sillä minä sanon
        teille, että ette te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu
        olkoon hän, joka tulee Herran nimessä."

Ei ole Totuuden Hengen saanut ja Herran nimessä kulkeva tälläkään palstalla
        enää siunattu vaan kirottu, kuten Jeesus tästäkin Isälleen jäähyväisrukouksessa
        kertoi:

"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan,

Tässä on se ainut syy, miksi joka ainut väärämielinen on jatkuvasti kimpussani.
        Koska Jumalan paaduttamana ei heistä enää yksikään pysty totuutta elämänsä
        kasvupohjaksi saamaan.

• varoa pitää

suollat täällä valhetta jatkuvasti ja käyt häiritsemässä kahden Totuuden Hengen saaneen keskusteluita

• varoa pitää kirjoitti:

suollat täällä valhetta jatkuvasti ja käyt häiritsemässä kahden Totuuden Hengen saaneen keskusteluita

Totuuden Hengessä, sinne oitis rientää Saatanan palvelija kolmanneksi utelemaan, kuten Paavali kirjoitti:

"Tosin joukkoomme oli tullut eräitä valeveljiä urkkimaan, millaista on se vapaus, jonka olemme Kristukselta Jeesukselta saaneet. Heidän tarkoituksena oli saattaa meidät lain orjuuteen."

Täällä niiden tarkoitus on saattaa meidät uudelleen kastettavaksi ja sitä kautta lopullisesti takaisin Saatanan orjuuteen.

• varoa pitää
        TeuvoSuni kirjoitti:

Totuuden Hengessä, sinne oitis rientää Saatanan palvelija kolmanneksi utelemaan, kuten Paavali kirjoitti:

"Tosin joukkoomme oli tullut eräitä valeveljiä urkkimaan, millaista on se vapaus, jonka olemme Kristukselta Jeesukselta saaneet. Heidän tarkoituksena oli saattaa meidät lain orjuuteen."

Täällä niiden tarkoitus on saattaa meidät uudelleen kastettavaksi ja sitä kautta lopullisesti takaisin Saatanan orjuuteen.

Uudestikastetut eivät voi sietää sitä, sitä kun lapsena yhden kasteen Isältä saaneet eivät luovu kasteestaan ja mene heidän mukaansa samaan uudestikasteen riettauden lätäkköön, niin käyvät herjaamaan valittuja.

Joosef kun sai Isältä kauniin kirjaillun vaipan Isän rakkauden merkiksi, niin sehän pani väärämieliset veljet vihan valtaan, ja he upottivat Joosefin kaivoon ja myivät orjaksi karavaanin matkaan.

Lahkojen karavaanit ja vankkurit ne kulkee ja uusia orjia etsivät näiltäkin keskustelupalstoilta, jos vain joku on niin tyhmä on, että heidän matkaansa lähtee.

• varoa pitää kirjoitti:

Uudestikastetut eivät voi sietää sitä, sitä kun lapsena yhden kasteen Isältä saaneet eivät luovu kasteestaan ja mene heidän mukaansa samaan uudestikasteen riettauden lätäkköön, niin käyvät herjaamaan valittuja.

Joosef kun sai Isältä kauniin kirjaillun vaipan Isän rakkauden merkiksi, niin sehän pani väärämieliset veljet vihan valtaan, ja he upottivat Joosefin kaivoon ja myivät orjaksi karavaanin matkaan.

Lahkojen karavaanit ja vankkurit ne kulkee ja uusia orjia etsivät näiltäkin keskustelupalstoilta, jos vain joku on niin tyhmä on, että heidän matkaansa lähtee.

miten moni tätä palstaa seuraavista on tämän neljän vuoden aikana mennyt uudelleen kastettavaksi, vaikka on totuuden saanut tietää.

• mikä usko kyseessä

Yksi kastehan Jehovantodistajillakin on, jos heidät on siihen lahkoon ensimmäistä kertaa aikuisena kastettu. Meinaatko että heillä on oikea usko ja kaste?

• vai miten

Vaikutat inttäjältä?

• Puskateuvo hän on

Hänet on kastettu luterilaiseen seurakuntaan, luterilaisen papin toimesta.

• ****Silmiinpistävää on, että nimetön kirjoittaja tenttaa minua kasteestani kysymällä mikä henki siinä oli läsnä. Teuvo puolestaan hyväksyy mielellään saamansa tuen ja puhuu itsestään ja ystävästään Totuuden Hengen saaneina, mutta ei nyt lainkaan ”tenttaa” tätä nimetöntä kanssakirjoittajaansa ahtaasta portista. Teuvohan on sanonut, ettei kaste Henkeä tuo vaan ainoastaan ahtaasta portista läpi pääseminen. Kaikkia, jopa kerran kastettuja, Teuvo kuitenkin kiroaa Hengestä osattomiksi väärämielisiksi, jos nämä eivät satu olemaan hänen kanssaan samaa mieltä, tai mielistelemään häntä. Mutta nimetöntä kehujaansa Teuvo sanoo Totuuden Hengen omistajaksi, vaikkapa vain ”lapsena Isältä saadun kasteen” perusteella.***

Teuvon logiikka ontuu sen vuoksi, että hänen muistilla on rajansa. Hän sepittää aina tilanteen mukaan uuden opin, joka on hyvin usein tai melkein aina ristiriidassa jonkin hänen aikaisemman sepityksensä kanssa. Ei Teuvon tarvitse "ystäväänsä" lapsena kastettua tentata, koska näkee hänet joka päivä peilistään.

Ja tuohon sinun kasteeseen: Kuulut niihin todella harvoihin jotka ovat ottaneet kasteen oikean järjestyksen mukaisesti. Ensin usko ja sitten kaste. Siihen että mikä henki on ollut läsnä, ei pitäisi kenellekään olla epäselvää. ...ja Pyhän Hengen nimeen.... Ei ainakaan minulle ole ollenkaan epäselvää mikä henki on ollut läsnä.

Suni on tehnyt toisesta kasteesta kadottavan synnin, mutta jos Citroenin renkaat olisivat sittenkin reiponkadulle kääntyneet, hän olisi keksinyt jonkin toisen asian tilalle.

Raamattu mainitsee vain kaksi kadottavaa syntiä: Epäusko ja Hengen herja, jota ei mitenkään voi sanoa uskovien kasteenkaan olevan. Mutta Sovintoveren herja hipoo jo läheltä sitä.

• erilaisia tapauksia
        Devoit kirjoitti:

****Silmiinpistävää on, että nimetön kirjoittaja tenttaa minua kasteestani kysymällä mikä henki siinä oli läsnä. Teuvo puolestaan hyväksyy mielellään saamansa tuen ja puhuu itsestään ja ystävästään Totuuden Hengen saaneina, mutta ei nyt lainkaan ”tenttaa” tätä nimetöntä kanssakirjoittajaansa ahtaasta portista. Teuvohan on sanonut, ettei kaste Henkeä tuo vaan ainoastaan ahtaasta portista läpi pääseminen. Kaikkia, jopa kerran kastettuja, Teuvo kuitenkin kiroaa Hengestä osattomiksi väärämielisiksi, jos nämä eivät satu olemaan hänen kanssaan samaa mieltä, tai mielistelemään häntä. Mutta nimetöntä kehujaansa Teuvo sanoo Totuuden Hengen omistajaksi, vaikkapa vain ”lapsena Isältä saadun kasteen” perusteella.***

Teuvon logiikka ontuu sen vuoksi, että hänen muistilla on rajansa. Hän sepittää aina tilanteen mukaan uuden opin, joka on hyvin usein tai melkein aina ristiriidassa jonkin hänen aikaisemman sepityksensä kanssa. Ei Teuvon tarvitse "ystäväänsä" lapsena kastettua tentata, koska näkee hänet joka päivä peilistään.

Ja tuohon sinun kasteeseen: Kuulut niihin todella harvoihin jotka ovat ottaneet kasteen oikean järjestyksen mukaisesti. Ensin usko ja sitten kaste. Siihen että mikä henki on ollut läsnä, ei pitäisi kenellekään olla epäselvää. ...ja Pyhän Hengen nimeen.... Ei ainakaan minulle ole ollenkaan epäselvää mikä henki on ollut läsnä.

Suni on tehnyt toisesta kasteesta kadottavan synnin, mutta jos Citroenin renkaat olisivat sittenkin reiponkadulle kääntyneet, hän olisi keksinyt jonkin toisen asian tilalle.

Raamattu mainitsee vain kaksi kadottavaa syntiä: Epäusko ja Hengen herja, jota ei mitenkään voi sanoa uskovien kasteenkaan olevan. Mutta Sovintoveren herja hipoo jo läheltä sitä.

Sai Pyhän Hengen jo ollessaan äitinsä kohdussa. Joten se voi vaihdella eri ihmisten kohdalla, koska saa Pyhän Hengen. Minkä tehtävän Jumala on kullekin valitulleen suunnitellut.

• sanoo Herra Sebaot.
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa
        ja antaa meidän kaikkialla levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua.

Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun
        tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.

Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka
        tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?

Me emme ainakaan ole sellaisia, kuin monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa.
        Me julistamme sitä Jumalan edessä ja Kristusta palvellen, väärentämättömänä
        ja sellaisena kuin se tulee Jumalalta."

Kuoleman hajua kauppaavien evankeliumin viimeisenä jakeena on aina
        kirkollisverolappu, kolehtihaavi tai tilillepanokortti. Elämän tuoksun saavat vain
        valitut - täysin ilmaiseksi:

"Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa,
        ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!

Miksi te punnitsette hopeaa (nykyisin euroja) maksuksi siitä, mikä ei ole leipää,
        vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi?

Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen
        ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen niin kuin olin
        uskollinen Daavidille."

Ja näin sanoo Herra Sebaot tällekin kansalle:

"Minä herätin tuon miehen toteuttamaan oikeutta. Minä tasoitan hänen tiensä,
        ja hän rakentaa minun kaupunkini.

Vankeuteen viedyn kansani hän päästää rauhassa lähtemään maksua tai
        lahjuksia vaatimasta".

Vielä olisi monelle valitulle mahdollista lähteä pois epäuskoisten joukoista, mutta
        he eivät tahdo tulla, kuten Jeesus tämänkin jo edeltä tiesi:

"Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty
        sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin
        kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla.

Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Sillä minä sanon
        teille, että ette te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu
        olkoon hän, joka tulee Herran nimessä."

Ei ole Totuuden Hengen saanut ja Herran nimessä kulkeva tälläkään palstalla
        enää siunattu vaan kirottu, kuten Jeesus tästäkin Isälleen jäähyväisrukouksessa
        kertoi:

Tässä on se ainut syy, miksi joka ainut väärämielinen on jatkuvasti kimpussani.
        Koska Jumalan paaduttamana ei heistä enää yksikään pysty totuutta elämänsä
        kasvupohjaksi saamaan.

Mal. 3:10

-- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

• Minä sanon
        TeuvoSuni kirjoitti:

Raamattu sanoo;

Matteus 18

19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
        20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Vertaus armottomasta palvelijasta

21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?"

22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.

• TeuvoSuni

Sen jälkeen kun sinulle paljastin, että muutaman viestin olen väärämielisille puskasta kirjoittanut, en ole ainuttakaan kirjoitustani tänne tuonut muutoin kuin tällä nimimerkilläni.

• sanoo Herra Sebaot. kirjoitti:

Mal. 3:10

-- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

syksyllä 1989, ja palkkioksi sain jänisruton.

• jonkun ystävä
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sen jälkeen kun sinulle paljastin, että muutaman viestin olen väärämielisille puskasta kirjoittanut, en ole ainuttakaan kirjoitustani tänne tuonut muutoin kuin tällä nimimerkilläni.

KH saattaa sen hyvin uskoakin, että teitä oli kolme keskustelijaa. Mutta sisältöön vastaaminen sinulta taas jäi. Et pystynyt sanomaan mitään KH:n todistuksen edessä.

• jonkun ystävä kirjoitti:

KH saattaa sen hyvin uskoakin, että teitä oli kolme keskustelijaa. Mutta sisältöön vastaaminen sinulta taas jäi. Et pystynyt sanomaan mitään KH:n todistuksen edessä.

etten hänen rienauksiinsa vastaan, ja hän sen tietää. Samoin kun sen tietää eräs toinenkin entinen ystäväni, joka viime aikoina on tänne purkanut kaiken sen mitä Saatana on hänelle vaitiolonsa aikana syöttänyt.

• jonkun ystävä
        TeuvoSuni kirjoitti:

etten hänen rienauksiinsa vastaan, ja hän sen tietää. Samoin kun sen tietää eräs toinenkin entinen ystäväni, joka viime aikoina on tänne purkanut kaiken sen mitä Saatana on hänelle vaitiolonsa aikana syöttänyt.

jos puhut Devoitista, hänellä on vapaus tulla tänne milloin tahtoo. Ja hänellä on vapaus kirjoittaa, niin kuin sinullakin on.

Miettisit ennemmin omaa toimintaasi: olit sanonut, että Pyhä Henki kieltää vastaamasta mitään Devoitille. Kuitenkin heti riensit kirjoittelemaan. Ja nyt näkyy olevan sinulta KH:n muusikkoutta ilkkuva aloitus. Onko sekin kosto tästä keskusteluketjusta? Kauanko Pyhä Henki antaa sinun olla vapaa KH:n persoonasta?

jos puhut Devoitista, hänellä on vapaus tulla tänne milloin tahtoo. Ja hänellä on vapaus kirjoittaa, niin kuin sinullakin on.

Miettisit ennemmin omaa toimintaasi: olit sanonut, että Pyhä Henki kieltää vastaamasta mitään Devoitille. Kuitenkin heti riensit kirjoittelemaan. Ja nyt näkyy olevan sinulta KH:n muusikkoutta ilkkuva aloitus. Onko sekin kosto tästä keskusteluketjusta? Kauanko Pyhä Henki antaa sinun olla vapaa KH:n persoonasta?

Kun Pyhä henki on kieltänyt rukoilemasta parinkin kansan kohdalla, niin miksi ei sitten jokun totuudesta luopuneen, Saatanan tekopyhittämän ja Jumalan paaduttaman kohdalla

Ja sitäpaitsi Devout aikoinaan kiittikin siitä, etten hänen kirjoitukssinsa puuttunut, koska hän ei olisi pystynyt hillitsemään Saatanan suoltamia vastauksia.

Ja nytkin hänellä on hyvä syy syyttää minua valehtelijaksi, koska tämän tietää ainoastaan hän, minä ja Pyhä Henki. Eikä yksikään muu raamattukeskustelussa mukana oleva.

Minustako on lähtöisin tuo menetelmä, jolla väärämieliset ystävät pyysivät Daavidia Saulin lohduttajaksi?

• jonkun ystävä
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kun Pyhä henki on kieltänyt rukoilemasta parinkin kansan kohdalla, niin miksi ei sitten jokun totuudesta luopuneen, Saatanan tekopyhittämän ja Jumalan paaduttaman kohdalla

Ja sitäpaitsi Devout aikoinaan kiittikin siitä, etten hänen kirjoitukssinsa puuttunut, koska hän ei olisi pystynyt hillitsemään Saatanan suoltamia vastauksia.

Ja nytkin hänellä on hyvä syy syyttää minua valehtelijaksi, koska tämän tietää ainoastaan hän, minä ja Pyhä Henki. Eikä yksikään muu raamattukeskustelussa mukana oleva.

Minustako on lähtöisin tuo menetelmä, jolla väärämieliset ystävät pyysivät Daavidia Saulin lohduttajaksi?

Daavid ei ollut väärämielinen. Jumala salli tämän lohdutuksen.

Daavid ei ollut väärämielinen. Jumala salli tämän lohdutuksen.

sillä Jumalan rakkaudesta se johtuu, että hän sallii tuolla samalla menetelmällä kaikkia totuudesta luopuneita lohdutettavan, koska heitä ei enää Jumalan Henki pysty lohduttamaan. Niin kuin pystynyt lohduttamaan Sauliakaan.

Ja sitä paitsi:

"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän,
        joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä
        temppeleissä.
        Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi
        jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."

"Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat
        säädöksensä ja pyhäkkö maan päällä."

Mutta Uuden liiton temppeleistä hän on Henkensä kanssa pysyt
        poissa. Käy vain pikasiltaan omansa sieltä pois kutsumassa,
        kuten kutsui minutkin, ja kuten kirjoitettu on:

"Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on
        vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt
        Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme."

Sieltä hän omansa kutsuu, ja ahtaassa portissa puhdistaa heidät
        taivaskelpoisiksi, koska oman verensä vuodattamisella hän pystyy
        lunastamaan kaikki omansa Saatanan valtakunnasta ahtaan portin
        kautta Jumalan valtakuntaan lahjoittamalla heille sinetiksi Pyhän
        eli Totuuden Henkensä.

• Filosofiina

Teuvolle ilosanoma:

Saatana on kaiken alku, sii,...Saatana loi ensin Jumalan sitten maan, sitten ihmisen ja viimeiseksi Jeesuksen!

Juolukuun 12 päivä on Saatanan syntymäpäivä, juhlimaan vaan!

• Esa J:la

Eihän mainitsemasi Jaakobin kirjeen kohta laisinkaan sisällä mitään sellaista, että saatana ja sen kaikki pahat Henget uskovat tunnustavat, että neitsyt Mariasta
      syntynyt Poika oli Jeesus Kristus, luvattu Messias. v a a n; että " Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. "

Et siis viielä ymmärrä mitä Johannes korostaa: 1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki

Kyllä saatana ja kaikki sen henget (miksi Suni kirjoittaa isolla H:lla Henget) uskovat, että Jumala on yksi, mutta sitä ne eivät tunnusta, että Jeesus on Kristus, lihaantullut.

Kuten et sinäkään Teuvo Suni, eikä sinussa oleva henkikään ole milloinkaan tuonut palstalle tunnustusta, että Jeesus on Kristus, lihaantullut. Et ole milloinkaan hengessäsi todistanut, että Pyhä Henki tuli neitsyt Marian ylle ja niin se, mikä neitsyt Matian kohdussa sikisi, kehittyi ja lopulta Marian kohdunsuusta syntyi oli Jumalan Poika, Kristus Jeesus ja niinkauan kuin tätä ei henkesi voi tunnustaa, olet Jumalan vihollinen.

• Toisessa ketjussa ehdin Teuvolle jo asiasta huomauttaakin.

Onneksi Sunin valehtelu on jo niin tökeröä ja epätoivoistakin, etten enää ainakaan tällä palstalla vierailijoista, kenenkään enää usko menevän hänen retkuunsa.

• Hengen tunnustus

Johannes oli todennäköisesti itse ollut paikanpäällä, kun Jumala tunnusti isyytensä Jordanilla Jeesuksen kasteen yhteydessä:

2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

mitä tapahtui Johdanilla, kun HENKI puhui suoraan taivaasta: se lienee aika poikkeuksellista, kun Henki itse puhuu suoraan, ilman ihmisen äänielimiä: (=hengen tunnustus, josta Johannes puhuu)

Luuk. 3:22
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

• viideksi vuodeksi luterilaisen kirkon kaikkiin toimintoihin johdatti, niin tunnollisesti lähes joka sunnuntai istuin kirkonpenkissä hokemassa sen tuohon raamatunjakeeseen perustuvia uskontunnustuksia, eivätkä
        ne minua koskaan totuuteen johdattaneet.

Tällaiset hokemiset ovat tärkeitä ainoastaan Saatanalle, joka on Jeesuksen Kristuksenkin kaikille totuudesta luopuneille, tekopyhittämilleen ja Jumalan paaduttamille ulkoistanut. Sillä näin sanoo Jeesus Kristus, kun tämän Jumalan jo Jesajalle antaman totuuden valitulle kansalle toisti:

"Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
        Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."

Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."

• E J:la
      • eivät Totuuden Henkeä köykäiseksi tunnistaisi, eivät he Saatanan asiantuntijoita olisikaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      310
      6136
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      62
      3989
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3332
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      77
      3244
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      83
      3168
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      180
      3089
    7. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2556
    8. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      52
      2281
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      213
      2217
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2103
    Aihe