Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mariannej
profiilit
mariannej
mariannej
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
18
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
oli tosi kiva lukea pätkä novelistasi. osaat kirjoittaa tosi hyvin, olet ilmeisesti myös lukenut koko ikäsi. jäin jännittämään miten bhoeben käy uudessa koulussaan ja miten alkaneet ystävyyssuhteet kehittyvät.
jos haluat myös kritiikkiä, niin muuta kliseet "elämän tuntemattomille vesille" ja "kyynel vierähti hänen poskelleen" joksikin muuksi.
olen itse 55-vuotias eli varmasti vanhempi kuin sinun äitisi. olen vasta nyt aloittamassa kirjoittamista. aion kirjoittaa lastenkirjan 9-vuotiaasta tytöstä, 5-vuotiaasta pojasta ja mummusta. en ole vielä kirjoittanut yhtäkään sivua (200 pitäisi saada kokoon). jos saan kirjoitettua kirjan ensimmäisen lauseen olen jo voiton puolella. tsemppiä sinulle!!
04.01.2009 19:06
lastenkirjani on tarkoitettu 9-vuotiaille tytöille, mutta siinä kerrotaan myös 5-vuotiaasta pikkuveljestä. tytön ajatuksia kuvatessani käyttäisin paljon esim. se-sanaa.
olen kyllä lukenut satunnaisotannalla lastenkirjoja, mutta ne on tarkoitettu useimmiten alle kouluikäisille (liekö otantani sitten ollut onnistunut, pitäisi ehkä lukea lisää). niistä en löytänyt vastausta kysymykseeni. mutta ehkä minun tyylini on erilainen kuin heillä, kuka tietää.
hyvää uutta vuotta!
01.01.2009 17:17
...stephen kingin kirjan "kirjoittamisesta"?
01.01.2009 10:46
voithan nyt toki kirjoittaa elämänkerran, jos sinulla on vahvasti aineistoa. itse olen 55-vuotias ja olen vasta aloittamassa kirjoittamista. uskon kyllä jättäväni elämänkerran toistaiseksi. on liian paljon asioita joista voi kertoa. ja siitä kirjan pituudesta. lue netistä kustantajien sivuilta, paljonko on keskimääräinen pituus ( jos sieltä löytyy tietoa). mutta onhan se niin kuin stphen king sanoo: vähemmällä saa aikaan enemmän, eli kirjan pitää olla tarpeeksi tiivis. olen itse lukenut stephen kingin "kirjoittamisesta"-teoksen ja se antoi kyllä hyvän kuvan kirjoittamisen vaikeudesta. olen lukenut myös mika waltarin kirjan "aiotko kirjailijaksi". se kuvaa hyvin suomalaisten kustatamoiden vaatimuksia, vaikka onkin tosi vanha kirja. taisi olla muuten painettu joskus 1930-luvulla!
kannattaa silti lukea. hyvää uutta vuotta!
30.12.2008 21:27
viestitän heti, kun saan ensimmäisen sivun valmiiksi. voit sitten arvostella kerrontaani. mutta muuten! voiko dialogissa ja päähenkilön ajatuksissa ( siis kertojan ) käyttää mä, sä ja se - sanoja? en ole koskaan ennen kirjoittanut minkäänlaista kirjaa, joten olen vähän hukassa ennen kuin saan sen ensimmäisen sivun alkuun. voitko auttaa?
30.12.2008 21:17
... miltä susta tuntuu. itselläni ko. masennus on vielä edessä, koska lastenkirjaani on olemassa vasta nimi ja kirjan tapahtumat, joita ei ole paljon. aion kirjoittaa 9-vuotiaille tytöille (miksei pojillekin, jos ne vielä nykyään lukavat jotain) tarkoitetun kirjan, joka kertoo mummun vierailusta lasten luona. olen näes 5-vuotiaan pojan mummu, olenhan jo 55-vuotias. jos haluat keskustella kirjastasi enemmän niin vastaile. hyvää uutta vuotta!
30.12.2008 20:12
olen muistaakseni lukenut carrien ja se on hyvä kirja. tietoja carrien luomiseen vaikuttsneista seikoista saat stephen kingin romaanista "kirjoittamisesta"
29.12.2008 19:51
olen 55-vuotias nainen ja olen varmasti lukenut kaikki anni polvan kirjat aikoinaan. ne olivat mielestäni tosi hyviä siihen aikaan kun niitä luin, mutta en muista minkä ikäinen olin silloin.
27.12.2008 18:12
minä olen aloitteleva kirjailija vailla aihetta. Minun mielestäni kirjailija sivuaa aina jotenkin omaa elämäänsä. olen niin vanha, että elämänkokemusta on vähän joka alalta. Etsin aihetta, jossa voisin kirjoittaa omasta eletystä elämästäni.
aiheen etsiminen ei siis tarkoita, että ei ole kirjailija (mitä en muuten vielä ole), vaan valitsemalla aihe,jolla saa lukijat miettimään asiaa tai muuten vain hyvälle tuulelle.
väitä vain vastaan ...
22.12.2008 18:55
kirjoita vain pitkiä lauseitta, jos saat sillä kuvauksesi onnistumaan paremmin. kun parin päivän päästä luet kirjoittamasi tekstin uudelleen, oikeinkirjoitus tulee itsestään. hyvää joulua1
22.12.2008 18:45
kirjoita ihmeessä elämänkertasi. mieti ensin millainen on kirjasi lukija ja sen jälkeen kirjoitat itsellesi. onnea matkaan
20.12.2008 21:06
sinulla on hyvä rytmiikka. loppusoinnut eivät ole väkinäisiä van vievät runoa eteenpäin. hyvää joulua
20.12.2008 20:38
olipa hieno runo. itse olen vasta aloittelemassa kirjoittamista, mutta en keskity runoihin vaan aion kirjoittaa romaanin, kun löydän sopivan aiheen ...
20.12.2008 20:30
sehän oli hyvä vinkki. olen myös mummu ja minulla on 5-vuotias onni-poika, jolla on samat valmiudet kuin 4,5-vuotiaallakin. hyvää joulua!
20.12.2008 20:24
en tiedä onko tällä keskustelupalstalla tarkoitus arvostella kirjoittajien aikaansaannoksia. olen kuitenkin sitä mieltä, että sinulla on hyvä tilanteen kuvaustekniikka. lue vielä stephen kingin teos "kirjoittamisesta".
Anna palautetta!
20.12.2008 19:54
toit valoa syksyn harmauteen. olen miettinyt kirjoittamisen aloittamista vaikka olen jo 55-vuotias. aiheen löytöminen vain on vaikeaa!
19.12.2008 20:39
kustannustoimittaja tekee itsenäisen päätöksen, jos
on uskominen Mika Waltarin teokseen "aiotko kirjailijaksi"
14.12.2008 11:08
hei! et tarvitse mitään kirjoittajakoulua, jos luet mika waltarin kirjan "aiotko kirjailijaksi"
tai stephen kingin kirjan "kirjoittamisesta".
itse olen nyt lukent waltarin ja aloittanut kingin.
suosittelen!
13.12.2008 16:36
1 / 1