Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Mulle tämä kyseinen operaatio sai tänään tarttumaan vihdoin viimein "Saatana saapuu Moskovaan" -klassikkoon. Kaksikymppisestä asti ollut lukulistalla, noloa edes sanoa.
  2. Keskusteletko mieluummin anonyymin vai rekatun kanssa?
    Varmaan riippuu aiheesta, mutta periaatteessa ei ole väliä. Joskus anonyymin kanssa pääsee syvemmälle keskusteluissa, kun rekatut saattavat pitää yllä tiettyä roolia muille mahdollisille lukijoille, eikä vastaus silloin ole täysin rehellinen.

Jos olet rekattu, kirjoitatko koskaan anonyyminä?
    Jos, missä tilanteessa?
    Kyllä, esim. saatan laittaa aloituksen kiinnostavasta aiheesta, mutta jos en itse ehdi osallistumaan kirjoitteluun, käyn vain lukaisemassa vastaukset jossain vaiheessa ja osallistun itse tarvittaessa keskusteluun, jos tuntuu siltä. Välillä myös vastailen aloituksiin anonyymina. Siinäkin vähän sama syy. Jos ei sinänsä ehdi tai jaksa keskustella niitä näitä, voin silti sanoa painavan sanani aiheeseen :P Ja myös siksi, että en kaikkiin kyselyihin halua vastata y.b:nä joka on vain suppea roolihahmo kirjoituspalstalla.
    Oletko huomannut silloin jotenkin erilaista suhtautumista muilta kirjoittajilta, rekatuilta tai rekkaamattomilta?
    Joo, olen huomannut, että kaikki rekatut eivät välttämättä edes vastaa anonyymille. Se joskus harmittaa, jos on oikein "sydänverellä" kirjoittanut vastauksen ja haluaisi mahdollisesti kuulla edes mielipiteen, oliko rekattu samaa vai eri mieltä. Tai toisaalta, jos rekattu vastaa, vastaakin aggressiivisesti tai vihaisesti, vaikka jos olisin kirjoittanut rekattuna, hän tuskin olisi tehnyt sitä. Se herättää kysymyksiä. En nyt muista tällaista lähiaikoina käyneen, mutta joskus joo. En muista kenen kanssa, joten turha sitä on kenenkään jäädä pohdiskelemaan.

Haluaisitko mennä koskaan palsta-miittiin? Jos, tapaisitko mieluummin useita kirjoittajia vai vain yhden kerrallaan? Kumpia mieluummin tapaisit, omaa sukupuolta vai vastakkaista sukupuolta?

Miksei, jos se ei vaatisi suurta vaivannäköä ja matkustusta ja rahankulua. Mieluummin useita kerralla. Olisi mukava, jos olisi molempia sukupuolia.

Jos olet varattu, mikä suhtautuminen puolisollasi on palstailuun ja muihin kirjoittajiin? Miten hän suhtautuisi tapaamisajatukseen?
    Hän tietää, että kirjoittelen toisinaan netin kirjoituspalstoilla, mutta häntä ei kiinnosta missä, koska hän ei ole koskaan itse ollut mitenkään kiinnostunut anonyymista kirjoittelusta eikä tajua, mikä idea siinä on. Ei hän tosin somessakaan ole kovin aktiivinen, vaikka facebookissa onkin. Sen hän kuitenkin ymmärtää, koska siellä on IRL-tuttuja.

Kyllä hän on minua pariin kirjoituspalstatapaamiseen tuonut. Toinen tapaaminen (naisen kanssa) ei tosin lopulta toteutunut, mutta eipä hän niistä jälkeenpäin ole mitään kysellyt. Epäkiinnostava aihe hänelle, kaiken kaikkiaan :D Eri asia, jos hän tuntisi tapaamani ihmisen.

Jos olet sinkku, millä mielellä menisit tapaamiseen vastakkaisen /itseäsi kiinnostavan sukupuolen edustajan kanssa? Pitäisitkö niitä treffeinä vai kaveritapaamisena?
    Jos olisin sinkku (en ole) pitäisin silti niitä täysin kaveritapaamisena. Ei minusta treffejä voi olla, ennen kuin on tavannut ihmisen irl. Ymmärrän kyllä että nykyään tulevia seurustelukumppaneita tapaa myös netissä, mutta en usko että edes sinkkuna osaisin enää asennoitua siten, dinosaurus kun olen.

Voisitko mennä tapaamiseen anonyymin kanssa, jos sopisitko tapaamisesta sähköpostin välityksellä?
    Se voisi olla kyllä hankalampaa ja pelottavampaa, koska silloin ei olisi mitään varmuutta ja "jälkeä", mistä ihmisen voisi tavoittaa jälkikäteen, jos anonyymi paljastuisikin vaikka rikolliseksi tms. Rekatuilla on tavallaan kuitenkin "sormenjälki" täällä.

Haluaisitko, että tapaamisenne tulisi etukäteen tai jälkikäteen ilmi palstalla?
    Viimeksi elisaketun kanssa (ainoa palstatapaamiseni) ihan tahallaan hehkutettiin tapaamista etu- ja jälkikäteen, koska elisaketun sukupuolta ja kirjoittajapersoonaa niin kovasti haluttiin epäillä siihen aikaan. Nykyään varmaan riippuisi tilanteesta ja ihmisestä/ihmisistä joita tapaisin.

Kiitos gallupista, näitä on ollut liian vähän!
  3. Öynoy. 14/15 tuli kun otin vihjeen tuosta Kirkan kappaleesta. Olisin varmaan kellonajan laittanut oikein, mutta vihje laittoi ihan väärin vihjeen, en ymmärrä 😬Käytin vihjeen vaan, koska yleensä en muista/huomaa käyttää noita vihjeitä. Tämä on niin vääääääärin 😭