Vapaa kuvaus

Pohdiskelija, sivustatarkkailija Coctail: sisäisesti kristittyä&ulkoisesti maailmasta tartuntaa saanut Habitus: pienehkö (172), mutta sopusuhtanen Ikä: mieli nuorempi kuin numerot Harrastus:luonto, lukeminen, koti-illat, musan kuuntelu Luonne: ujo, kai?, mä ehkä pelkään enemmän sua kuin sä mua Omia teitään vaeltava lepattava sielunriekale, joka etsii elämää, totuutta ja jotain muutakin ja joka haveilee olevansa suuri-pieni soturi. Ihmisen on löydettävä tiensä ja tapansa kuinka sovittaa yhteen usko ja maallinen vaellus, sillä: Emme voi lähteä täältä ennenaikaisesti pois "Mä tunnen mun ystävän tiedän yrittää pysyä hän kolme vuodenaikaa täällä yli kesän. Oli kuumetta syntyessään sai oudon vian sydämeensä neljä tuulta rakensi sinne pesän" Joillekin vaan ystävyys on vaikeempaa kuin yksinäisyys... Ja synkät pilvilautat valuvat etelästä... tännekkö? Jos uskot, on olemassa käsikirjoitus; ajasta, maailmasta, ihmisistä... Ihminen ei tiedä koska hänen sielunsa vaaditaan pois! Etsin itseäni ja paikkaani tällä planeetalla. En ole sitä löytänyt, en tiedä löytänenkö sitä koskaan? Enkä myöskään kaltaisijani vaeltajia ole täällä maailmassa tavannut. Mihin tekin olette kadonneet? Lienenkö siis syntynyt väärään aikakauteen? Tai väärälle planeetalle? En tiiä mut joku sanoo... "Tunnet olevasi yksin keskellä mustaa maailmaa jokainen sun yrityskin olla iloinen vain masentaa. Älä silloin menetä uskoa parempaan huomiseen juuri sinun täytyy kulkea läpi tuskaisten hetkien kukaan muu ei voi sua auttaa, kukaan ei voinut mua: Olen kokenut tuskan masentavan elämänhaluni lannistavan aina voima rakastava on mut vapauttava" Lainaukset: -P- Positiivisuus on syvältä, mutta syvemmältä on nega.hapatus Ei kaikkea tarvii vakavasti ottaa Tsemppiä erityisesti niille vierailijoile, joilla elämä välillä tuntuu olevan enempi ja vähempi "hukassa", ajatuspohjasta riippumatta! Me kaikki olemme matkalla jonnekkin... tulevaisuuteen Ja mitä tulevaisuus tuokaan mukanaan? Kiitos kun tutustuit! Suosikkibändit/artistit: Pöllö, talitintti, hömötintti, kirjosieppo Suosikkileffat: Mad Maxit, Tanssii susien kanssa Lempikirjat: Raamattu, jännitys kuten Jack Higgins, aku Vapaa-aikanani: luontoon, lukemaan, lepäämään.. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Profetia, yksinäisyys Katson tv:stä mieluiten: luonto-ohjelmat, elokuvia erityisesti jännitys Kotieläimet: villakoiria on aikas paljon nurkissa ja sängyn alla, mut on ne helppohoitosia En pidä: No ne hyttyset! Parhaat matkakohteet: lande Kotimaa: --- Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Työskentelen: vaki duuni Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Messenger: [email protected] Hakusanat: Usko, yksinäisyys

Aloituksia

37

Kommenttia

428

1. teidän vuoropuhelun väliin sen verran, että vaikka alkuun näyttääkin olleen vallalla Jeesuksen pikaisen paluun odotus, niin mielestäni Paavalikin silti näyttää tienneen sen, ettei Jeesuksen paluu ollut silloin aivan lähivuosina tapahtuva.

Tuosta kertoo tuo toinen tessalonikalaiskirjeen toisen luvun kirjoitus. Ehkä silloin lähestyvä Jerusalemin hävitys ja vainot ovat saaneet ihmiset odottamaan sitä paluuta. Paavali kun puhuu tuosta "lähestyvästä ahdingosta" ekan korinttolaiskirjeen seiska luvussa.

Samoin Pietari näyttää olleen hyvin perillä siitä, että paluu tapahtuu paljon myöhemmin. Ei hän muutoin puhuisi toisen kirjeensä kolmannessa luvussa kuinka Jumalle on yksi päivä kuin tuhat vuotta ja että kuinka lopun aikoin ihmiset tulevat sanomaan mm. kuinka kaikki on pysynyt ennallaan vaikka toisin oli luvattu.

Myös Ilmestyskirjan kirjoittaja näyttää tienneen ettei silloin aika ollut vielä täyttymässä, siitä todistaa mm. 17-luku. Siinä kun ei mielestäni ole kysymys pelkästään silloisesta Rooman valtakunnasta (vaikka siltä vaikuttaakin), vaan jostakin aivan muusta.
  2. Luku 13-kertoo tiettävästi muinaisen Babylonian valtakunnan hajoamisesta. Tuon valtakunnan itsenäisyys pättyi 538 eKr.
    Olet sanonut joskus, ettei ihminen kykene ennustamaan tulevia. Jesaja (Deuterojesaja) eli noin 700 eKr. Hän siis ennusti n.150 vuotta aiemmin Babylonian tuhon kertoessaan siitä tuossa 13-luvussaan.

Toisekseen (sanon sen uudelleen) Raamatussa on yhtenä samana punaisena lankana saman toistuminen yhä uudelleen. Eli kun ihminen rikkoo Jumalan säätämiä arvoja seuraa niistä ennemmin tai myöhemmin rangaistus. Samainen kaltainen rangaistus on kohdannut Israelin kansaa aika usein ja se sama pätee myös muihin kansoihin, sillä täytyyhän lain olla sama kaikille joille se on tarjolla.

Toisinsanoen myös Jesajan luku 13 on hengellisesti yhtälailla voimassa, sillä Raamatun monet muut kohdat todistavat siitä, ettei ihminen halua noudattaa niitä arvoja jotka ihmisille on annettu.

Mitä taas kiitosvirren esittämiseen tulee, niin sekinhän on ennustus sillä: "Sinä päivänä te sanotte: Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä..." (Jesaja 12:4).

Niinpä ihmiset jatkavat omaa elämäntapaansa ja aika kuluu ja kuluu... kunes: "Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.
    Sen tähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sen tähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle" (Jesaja 24:5-6).

" Maa muuttuu saastaiseksi jalkojen alla,
    sillä sen asukkaat ovat hylänneet lain,
    rikkoneet käskyt,
    tehneet tyhjäksi ikuisen liiton.
    Siksi kirous syö maan, sen asukkaat saavat maksaa teoistaan. Siksi maan asukkaat käyvät vähiin, vain muutama harva jää jäljelle ihmisen suvusta." (Jesaja 24:5-6, 1992)

Tuonkaltainen sana on kohdannut Israeliakin usein ja kohtaa tämän sanan mukaan aikanaan myös koko maailmaa.
    Tästä paljolti myös UT:n Ilmestyskirja kertoo.

Seuraavaksi voisi kirjoittaa siitä mistä Jesajan luvussa 26 puhutaankaan (kuolema ja ylösnousemus), mutta sen voi myös itsekukin epäilevä lukea itse.
  3. Hän pukeutuu kiivautensa sota-asuun ja tekee luomakunnastaan aseen, jolla torjuu viholiset.
    Hän pukee haarniskakseen vanhurskauden ja kypäräkseen tinkimättömän tuomion.
    Hän ottaa kilvekseen vankkumattoman pyhyytensä, teroittaa miekakseen leppymättömän vihansa, ja koko maailmankaikkeus seuraa häntä taisteluun mielettömiä vastaan.
    Salamat singahtelevat kuin tarkkaan suunnatut keihäät, pilvistä ne iskevät maaliinsa kuin nuolet kireälle jännitetystä jousesta, ja rakeet pieksävätvihaisesti kohteitaan kuin heittokoneen viskoma kivisade.
    Meren vedet syöksyvät raivokkaasti jumalattomia kohti, virrat tempaavat heidät säälimättömästi mukaansa.
    Herran tuuli nousee, se iskee heihin ja myrskyn voimalla lakaisee heidät pois.
    Näin maailma autioituu laittomuuden tähden ja pahuus kaataa valtioiden istuimet (Viisasten kirja 5:17-23).

Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennekuin Herran päivä tulee se suuri ja peljättävä (Jooel 2:31).

Lähettäkää sirppi, sillä sato on kypsynyt. Tulkaa polkemaan, sillä kuurna on täynnä ja kuurna-altaa pursuavat ylitse; sillä heidän pahuutensa on suuri (Jooel 3:13).

Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan päivinä. Ja Herra, minun Jumalani tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
    Sinä päivänä ei ole valoa; loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle se on tunnettu- ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata (Sakarja 14:5-7).

Totisesti minä otan kaiken pois maan pinnalta, sanoo Herra. Minä otan pois ihmiset ja eläimet, otan pois taivaan linnut ja meren kalat, viettelykset ja jumalattomat. Minä hävitän ihmiset maan pinnalta, sanoo Herra (Sefanja 1: 2-3).