Vapaa kuvaus

Pohdiskelija, sivustatarkkailija Coctail: sisäisesti kristittyä&ulkoisesti maailmasta tartuntaa saanut Habitus: pienehkö (172), mutta sopusuhtanen Ikä: mieli nuorempi kuin numerot Harrastus:luonto, lukeminen, koti-illat, musan kuuntelu Luonne: ujo, kai?, mä ehkä pelkään enemmän sua kuin sä mua Omia teitään vaeltava lepattava sielunriekale, joka etsii elämää, totuutta ja jotain muutakin ja joka haveilee olevansa suuri-pieni soturi. Ihmisen on löydettävä tiensä ja tapansa kuinka sovittaa yhteen usko ja maallinen vaellus, sillä: Emme voi lähteä täältä ennenaikaisesti pois "Mä tunnen mun ystävän tiedän yrittää pysyä hän kolme vuodenaikaa täällä yli kesän. Oli kuumetta syntyessään sai oudon vian sydämeensä neljä tuulta rakensi sinne pesän" Joillekin vaan ystävyys on vaikeempaa kuin yksinäisyys... Ja synkät pilvilautat valuvat etelästä... tännekkö? Jos uskot, on olemassa käsikirjoitus; ajasta, maailmasta, ihmisistä... Ihminen ei tiedä koska hänen sielunsa vaaditaan pois! Etsin itseäni ja paikkaani tällä planeetalla. En ole sitä löytänyt, en tiedä löytänenkö sitä koskaan? Enkä myöskään kaltaisijani vaeltajia ole täällä maailmassa tavannut. Mihin tekin olette kadonneet? Lienenkö siis syntynyt väärään aikakauteen? Tai väärälle planeetalle? En tiiä mut joku sanoo... "Tunnet olevasi yksin keskellä mustaa maailmaa jokainen sun yrityskin olla iloinen vain masentaa. Älä silloin menetä uskoa parempaan huomiseen juuri sinun täytyy kulkea läpi tuskaisten hetkien kukaan muu ei voi sua auttaa, kukaan ei voinut mua: Olen kokenut tuskan masentavan elämänhaluni lannistavan aina voima rakastava on mut vapauttava" Lainaukset: -P- Positiivisuus on syvältä, mutta syvemmältä on nega.hapatus Ei kaikkea tarvii vakavasti ottaa Tsemppiä erityisesti niille vierailijoile, joilla elämä välillä tuntuu olevan enempi ja vähempi "hukassa", ajatuspohjasta riippumatta! Me kaikki olemme matkalla jonnekkin... tulevaisuuteen Ja mitä tulevaisuus tuokaan mukanaan? Kiitos kun tutustuit! Suosikkibändit/artistit: Pöllö, talitintti, hömötintti, kirjosieppo Suosikkileffat: Mad Maxit, Tanssii susien kanssa Lempikirjat: Raamattu, jännitys kuten Jack Higgins, aku Vapaa-aikanani: luontoon, lukemaan, lepäämään.. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Profetia, yksinäisyys Katson tv:stä mieluiten: luonto-ohjelmat, elokuvia erityisesti jännitys Kotieläimet: villakoiria on aikas paljon nurkissa ja sängyn alla, mut on ne helppohoitosia En pidä: No ne hyttyset! Parhaat matkakohteet: lande Kotimaa: --- Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Työskentelen: vaki duuni Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Messenger: [email protected] Hakusanat: Usko, yksinäisyys

Aloituksia

37

Kommenttia

428

1. eri kysymystä , enkä minäkään taida osata vastata noista yhteenkään. Kuitenkin sinulla on lapsi. Eikös se anna sinulle vastauksia joihinkin esittämiisi kysymyksiin?
    Eli lapsi varmaankin tuo elämääsi jotakin mielekkyyttä ja antaa elämääsi syyn elää tai ainakin sen pitäisi tuoda.
    Onhan myös vanhempienkin olemassaolo sentään jotakin, vaikka heiltä saatu myötätunto ei ehkä ole verrattavissa ei sukulaisen antamaan pyyteettömään rakkauteen.

Ahdistuksen ja masennusen taakka tuntuu olevan monen riesa, niin minunkin. Sitä se on ollut jo kauan. Jotenkin sitä on vielä jaksanut eteenpäin, vakka elämä tuntuu lipuvan ohi. Ikään kuin ei löydä tai ei osaa etsiä elämää tai ehkä myös ei ole rohkeutta etsiä sitä.
    Työ ja jonkin tekemisen keksiminen on kai osaltaan pitänyt minua elämässä kiinni. Ne ovat tarjonneet mahdollisuuden paeta pois omaa pahaa oloa tekemisen maailmaan.
    Juhlapyhät on olleet mulle vaikeaa aikaa. Niin myös juhannus. Noiden ajankohtien yli selviämisen olen viime vuodet ratkaissut olemalla töissä. Niin myös tämän juhannuksen.
    Uskontopuoli on tarjonnut myös syytä elää.

Jaksamisellakin ja elämän mielekkyyden kokemisellakin on kuitenkin oma raja olemassa.
    Toivon sinulle voimia jaksaa! Kunpa löytäisit sen kipinän elämääsi jostakin, sillä tiedän kyllä mitä on olla yksin. Se on niitä harvoja asioita elämässä, josta voin sanoa, että todella tiedän ja tunnen mitä sana "yksin" tarkoittaa.
    Samoin jaksamista toivon muillekin palstan lukijoile!
    Minulle saa toki myös kirjoittaa. Rekisteröityneet löytää s-postini tai mahdollisuuden jättää viestin profiili sivultani.
  2. Nostradamuksen ennustuksisita väitetään toteutuneen mm. " Nuori leijona on voittava vanhan taistelukentällä rehellisessä ottelussa. Hän lävistää tämän silmän kultaisessa häkissä: kaksi haavaa ja niitä seuraa julma kuolema."
    Neljä vuotta myöhemmin tästä heinäkuussa 1559 leijona tunnusta käyttänyt Ranskan kuningas Henrik toinen menehtyi turnajaisissa saamaansa haavaan, peitsen tunkeutuessa silmikon läpi. Tästä alkoi Nostran maine ennustajana kasvaa.

Lontoon suuresta palosta hänen sanotaan ennustaneen, että se tapahtuu "vuonna kolme kertaa kaksi kymmentä plus kuusi". Eli 1666, joka myös tapahtui.

Kuningas Henrik toiselle lähettämässä kirjeessä Nostra ennusti vuoden 1792 olevan tärkeä valtion asioiden hoidon kannalta. Saman vuoden syyskuuussa vallankumouksen saavutettua huippunsa Ranska julistautui tasavallaksi.

Hitleristä hänen sanotaan myös ennustaneen: " Nälän hullaannuttamat pedot rientävät yli jokien, suurempi osa taistelukentästä on Histeriä vastassa. Hän tulee raahaamaan johtajaa rautaisessa häkissä aikana, jolloin Germanian lapsi hylkää kaikki lait".

Samoin historiasta tiettävästi tunnetaan vain yksi kuuden päivän sota, josta Nostran sanotaan ennustaneen: " Kuusi päivää kestää kaupungin edustalla suoritettu hyökkäys.
    Tapahtuu ankara ja katkera taistelu:
    Kolme sitä käyvät, heidät jätetään rauhaan.
    Loput tulta ja verta näyttävässä käsikähmässä".
    Tuo sota käytiin Kairon edustalla 1967 ja Israelin vastustajat olivat Egypti, Syyria ja Jordania.

Edelleen Nostradamuksen sanotaan kerrotaan ennustaneen Napoleonin kohtalon sanomalla keisrin menevän viimeiselle matkalleen "Bellerophonin kanssa". Napoleon vietiin Sainte-Helenen saarelle Bellerophon- nimisellä laivalla.

Tuossa edellä jotain mainitakseni. Nostradamus itse on selittänyt saaneensa ihmeelliset ilmoituksensa jumalallisten henkien välityksellä.
    Uskoakko siis paikallisia "tietäjä henkiä", joiden tähänastiset povaamiset ovat osoittautuneet olevan silkkaa satuilua vai uskoakko Ranskalaista lääkäriä, jonka jotkut ennustukset näyttävät olevan varsin osuvia.
  3. me varmaankin nähdään unia, mutta onko niillä sen kummempaa merkitystä?
    Itse näen kai lähes joka yö jotakin unta, niin viime yönäkin. Unet lähinnä heijastelee ihmisen sen hetkistä elämäntilannetta ja niitä ajatuksia, sekä tekemisiä, jotka valveilla ollessa ovat hallitsevia.

Unet ovat satujen maailmaa ja valveillaolo on sitä todellisuutta jota elämme.
    Enneunet ovat asia erikseen, enkä ole koskaan niitä nähnyt, enkä koskaan ole kokenut mitään ennakko aavistuksia, kun jotakin ikävää tai positiivista on ollut tapahtumassa jossakin päin maailmaa tai lähiympäristöä.
    Eli eri kirjoituksia kun on lukenut enneunista (kirjoista), niin aniharvalla on sellainen kyky nähdä tulevia.
    Minulle sitä ei ole suotu tai en löydä sitä itsestäni.

Toisten ihmisten väitteistä, että kykenevät näkemään tai kokemaan tulevia tapahtumia, niin niistä todistaa vain ajan kuluminen.
    Tietysti se, että jos on ennenkin pystynyt ennustamaan oikein on hyvä todiste suhtautua tälläiseen henkilöön vakavammin myös jatkossa.
    Aika todistaa niin sinun kuin muidenkin enneunet ovatko ne totta vai vain satujen maailmaa.

Muutoin tuo tarinasi kuulostaa kovasti L.Mellerin tarinan kerronnalta ja itse en valitettavasti pysty ottamaan häntä kovin vakavasti, hänen lukuisine selittelyineen milloin mistäkin asiasta vuosien saatossa.
    Eli oikeassa olo on suotavaa tai maine menee.
    Ja tuskin Jumala tykkää valehtelusta. Vanhan liiton aikaan valhe-ennusteluista taisi olla aika kova tuomio...kivitys.
  4. on sinetöityjä asioita ja salaisuuksia, joita ei ole tarkoitettu kaikille.
    Itse kyselin muutama viikko sitten tätä samaa tällä palstalla, enkä mielestäni saanut siihen riittävää vastausta.
    Mielestäni tämä laittomuuden salaisuutta pidättävä tekijä on kuitenkin ollut Paavalin aikaan kuitenkin aika monen tiedossa, vaikka se epämääräiseksi jääkin.
    Helpointa on tietysti vastata, että Jumalan käsi on se joka pidättää. Varmaan näin, mutta mitä se sitten tarkemmin on?

Itse uskon laittomuuden salaisuuden olevan; valhe ja mieltymys pahuuteen ja sitä pidättävän tekijän niinkin arkisen asian kuin; tiedon puute.
    Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta perustelen sitä sillä, että kun aikanaan Antikristus ilmestyy on hänellä tai pikemminkin hänessä riittävä tieto ja taitomäärä suorittaa ihmetekoja ja riittävä älykkyys pyörittää koko maailmaa niin, että voi "asettua Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala".
    Ja mikä erikoisinta, niin ihmiset uskovat sen (valheen), toki Jumalan lähettämän eksytyksenkin ansiosta.

Tietoa huijaamiseen ja valheellisten tekojen onnistumiseen on jo Paavalinkin aikaan ollut, mutta sen tietomäärän on yhä lisäännyttävä, jotta viimein voisi ilmestyä tämä laittomuuden huipentuma; Antikristus.
    Ja jos näin on, niin silloin tuleekin seuraava mielestäni oleellinen kysymys; Lisääkö Jumala samassa suhteessa, kun tietomäärä huijausten eri keinoihin kasvaa, eksytystä valheeseen vai tuleeko se yhdellä kertaa?
    Siksi sekä valhe että myös Jumalan lähettämä eksytys menee kansassa läpi kun ne vaivihkaa lisääntyvät? Kunnes lopussa synnytetään valheen ruumiillistuma.
  5. vastaukseesi paljoakaan lisättävää. Hyvin siis opetat. Totta on että on eri asia tuomita henkiä jotka ihmisissä saattavat olla vaikuttamassa, kuin että tuomita läpensä koko ihminen sieluineen.
    Itselle massa kokoukset ovat vieraampia livenä, toki olen niistä jotakin nähnyt tv:n tai netin kautta. Sellainen fiilis niistä on jäänyt, että heidän esitys on kuin teatteri tai rooli näytelmä, jossa hyväpalkkainen pääesiintyjä vie esitys-settinsä läpi, kuin suurempikin stara.
    Esityksen jälkeen tuotteita voi ostaa ja rahat sanotaan menevän hyvään tarkoitukseen.

Onpa siellä sitten Jumala läsnä tai ei, niin silti en uskalla niitä kuitenkaan täysin tuomitakkaan, sillä sanoohan Jeesus Mark.9:38-41, ettei se joka tekee voimallisen teon Jeesuksen nimessä voi kohta sen jälkeen puhua Hänestä pahaa. Samoin joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolella.

Sulla oli joku teoria Ilmestyk.kymppi luvun enkelistä ja "ukkosenjylinän" puheista, jotka on kuitenkin sinetöity. Olisi toisaalta kiva lukea teoriasi, mutta sanon jo nyt, että jossittelussa ja arvailussa skaala on laaja. Ellei sitten ole sitä salattua oikeaa, aitoa tietoa jota on haltuunsa saanut.
  6. eri kirjoituksista lienen eniten saanut kun olen joutunut/saanut tarkistaa Raamatusta useita asioita uudelleen. Niin sinunkin kirjoituksia lukiessa. Eli on tullut Raamattu entistä tutummaksi.
    On toki myös sinun kirjoituksissa asioita joissa tiettävästi olemme samaakin mieltä.
    Edustamasi tempaus oppi on kuitenkin asia jota en koe oikeana, niin mukava kuin se onkin, jos se vaan olisi totta.
    Mutta niin kuin Jeesus on sanonut "palvelija ei ole Herraansa suurempi" tai "oppilas ei ole opettajaansa suurempi" pätee mielestäni myös tässä asiassa. Siitä on mielestäni myös selkeät todisteet kristinuskon alkuvaiheen vainojen ja teloitusten muodossa.
    Mutta toisaalta ihmisen pelastuminen ei riipu siitä uskooko hän ennakko tempauksiin vai ei. Pelastuminen riippuu uskosta, uskollisuudesta Herralleen, siis siitä kuka toteuttaa "Taivaallisen Isän tahdon".

Valvomisesta taas tuo "pikakirjoittaja" antoi jo aika hyvän vastauksen. Koskaan ei voi tietää milloin sielu vaaditaan pois ja ihmisen elämänkaari on tiensä päässä. Valveilla olo on siis muutakin kuin vaan jonkin ajan kohdan odottamista.

Ja mitä tulee Raamatun profetioihin, niin osa niistä on jo aikoja sitten toteutunut ja osa kenties toteutuu parhaillaan ja osa on sitten sitä toteutumatonta.
    Kiistat ja erimielisyydet syntyvätkin sitten siitä mikä on jo historiaa, mikä taas vielä odottaa meitä tulevaisuudessa.

Minulla on oma tapani sisäistää mennyt ja tuleva elämä, usko...maailma. Olen tavallaan sivusta tarkkailija, vaikka en pelkästään sitä ole.
    Ihmiskunnan olemassa olo on kuin ihmisen elämän kaari, johon kuuluu; syntymä, lapsuus, nuoruus, aikuisuus, vanhuus ja kuolema sekä siinä olevat eri tapahtumat kriiseineen.
    Ihmiskunta käy tuota samaa elämänkaarta laajemmassa mittakaavassaan lävitse, jossa punaisena elämänlankana on usko Jumalaan. Kerran tuo usko on jo ollut koetuksella. Silloin se päättyi vedenpaisumukseen, kuitenkin jatkuen Nooan ja hänen perhekuntansa kautta.
    Uudelleen se tulee koetukseen kun aika ja ihmiskunta on kypsä luopumaan alkuperäisestä uskostaan Jumalaan ja punainen lanka taas katkeaa. Silloin, jostakin syystä, ei enää "Nooamainen" ratkaisu elämän ja uskon jatkumolle taas normaaliin tapaan enää sovikkaan Jumalalle, vaan Hän haluaa pistää pisteen tuhansia vuosia jatkuneelle ihmisen alkuperäiselle elinkaarelle. Siihen ratkaisuun Hänellä on omat syynsä...
    Näkemykseni on tavallaan outo, enkä löydä sille vastakaikua. Silti uskoni on vain vahvistunut. Mielestäni asioita voi lähestyä monin eri tavoin. Lopputulos on sama, kaikella on alku ja loppu.
  7. ketju on pieni todiste siitä kuinka maailmaan mahtuu monenlaista uskovaa ja lahkoa tai sen alkua.
    Kirjoitat varsin hyvin vaikka kaikesta ei aina voikkaan olla täysin samaa mieltä. Tarkoitan lähinnä avauksessassa "massaheräysten isä on saatana". Itse en uskaltaisi tuomita noin helposti mikä on Saatanasta ja mikä Jumalasta. Ne on eri tahot jotka 100% tietää ja tuomitsee ihmisen sielun laadun.
    Toinen oli sitten lopun ajasta "nämä päivät lyhennetään". Entäpä jos tuo aika on jo ollut ja mennyt? Itse uskon niin, sillä Jeesus puhui tuon sanoessaan Jerusalemista ja sen ympäristöstä.
    Sen sijaan "pedon" aika on yhtälailla ennaltamäärätyn pituinen.

Jotkut haluaa uskoa lopunajan eliittiseurakuntaan, jonka jäsenet ovat suurempia kuin heidän herransa kun he saavat erityiskohteluna pelastuksen tempauksen muodossa, vaikka monet tapettiin Jeesuksen jälkeenkin kun eivät suostuneet palvomaan esim. Rooman valtakunnan jumalia. Niin kävi joillekin apostoleille ja muille kristinuskoon kääntyneille.

Tälläkin palstalla törmää loputtomiin väittelyihin kumpi on oikeassa tai kumpi on parempi kenties jopa suurempi. Ne ei näytä johtavan sen kummemmin mihinkään. Jokainen näyttää jo ennalta sisäistäneen sen oman juttunsa johon uskovat.
    Niinpä tulee vaan mieleen sanat"vääryyden tekijät tehkööt edelleen vääryyttä ja joka on saastainen saastukoon edelleen ja joka on vanhurskas tehköön edelleen vanhurskautta ja joka on pyhä pyhittyköön edelleen".

Pelastuminen ei riipu pelkästään siitä kuka osaa selittää Raamatun parhaiten kuulostavalla tavalla.
    Todisteet oikeassaolosta ratkaisee, mutta mitkä olisi ne oikeat todisteet kun Jeesuskin todisti kansalle Jumalan olevan hänessä ja kansa ei uskonut vaan mestautti.
    Jumala pelastaa kenet tahtoo ja arvolliseksi näkee.
  8. kun löytyi edes yksi, joka ajattelee ja kokee edes osittain samalla tavoin kuin minä. Muut ilmeisesti eivät tiedä (usko) tai ovat eri mieltä. Nyt kun olen aktiivisemmin seurannut uskovien kommentteja Jeesuksen tulemisesta ja samoin kun on miettinyt laajemmin, niin apostolien odotuksia Jeesusksen palusta kuin historian suuria tuhoisia tapahtumia, niin on vain vahvistunut tuo ajatus, että koko ihmiskunnan elämä pitää nähdä paljon laajemmassa mittakaavassa. Jumalalla on ollut joku tarkoitus kun on ihmisen maapalloineen ja maailmankaikkeuksineen luonut. Samoin kuin Jumala evoluution kautta loi ensimmäisen nykyihmisen prototyypin, Aadamin, niin se sama evoluutio toimii yhä ja ihminen viisastuu viisastumistaan. Siitä on todisteena tieteen eri alojen saavutukset. Viisaudella tarkoitan nyt maailman viisautta. Jumalan viisaus on asia erikseen. Uskon että joskus evoluutio saavuttaa ihmisen kohdalla sen pisteen, että järjellinen viisaus (tieto)voittaa nykymuotoisen kristinuskon ja ihmiset etääntyvät yhä kauemmas Jumalan alkuperäisestä suunnitelmasta ihmisen kohdalla. Kun tuon tiettyn rajan ihminen on saavuttanut synnyttää se laittomuuden huipentuman (Antikristus) ja on Jeesuksen takaisintulon aika. Tuolloin maapallolla eläneiden ihmisten elämän kirjan viimeiset ihmiset ovat jäljellä. Ihmisiä on tuoloinkin maapallolla paljon, mutta he eivät enää tunnusta alkuperäistä Jeesusta messiaakseen. Niin kuin Jeesuskin ennusti että kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä ja nälänhätää. Tämä on (kuitenkin) synnytystuskien alkua. Niin nuita synnytystuskia on ollut paljon sitten Jeesuksen päivien jälkeen ja tulee vielä olemaan. Ne ovat kuitenkin vain yksittäisiä tapahtumia ihmiselämän matkan varrella. Laittomuuden ilmestyminen on jotakin paljon, paljon suurempaa. Voisiko sanoa että; iroonista on se ettei sitä silti huomata. Jumalan pelkoa tarvitaan, sillä olemme hänen saviastioita ja hänelle kuuluu elämämme, mutta ns.tervettä järkeäkin saa käyttää. Senkin on Jumala meille antanut. Mutta valveilla oloa Jeesuksen tulon suhteen ei uskova saa unohtaa!
  9. kirjoitit! Eipä siitä mitään kritisoitavaa löydy. Totuus on joskus vaikeakin määritellä, kun ei aina yhtä totuuta ole asioihin edes olemassakaan. Totuus lienee pitkälti sama asia kuin viisaus, sillä hän jolle on annettu viisautta puhuu yleensä myös totta. Paavali puhuu ekassa korinttolaiskirjeessä siitä kuinka tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Samoin jos joku luulee olevansa viisas tässä maailmassa tulkoon tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Samoin Paavali kertoo kuinka Jumala valitsee sen mikä on heikkoa, halpasukuista, halveksittua ja mikä ei mitään ole tehdäkseen tyhjäksi noiden asioiden vastakohdat ja joita maailma arvostaa. Usein siis viisaus ja totuus löytyy niiden ihmisten vaelluksesta, joita maailma hyljeksii. Sanoohan Jeesus myös kuinka maailma omiaan rakastaa. Henki ja liha ovat toistensa vastakohtia ja sotivat toisiaan vastaan. Väitän että kumpaa ihminen tavoittelee ja kummassa hän vaeltaa näkyy hänen sanoissaan ja teoissaan päällepäin. Raamattu kun kertoo myös kuinka ihmisten hedelmistä(teoista, sanoista) erottaa ihmiset toisistaan. Monta on ollut eksyttäjää apostolien ajoista aina tähän päivään asti ja tulevaisuudessa heitä yhtälailla tulee olemaan. Moni myös uskoo eksyttäjiin ja seuraa heitä. Jokaisen sanat tulee punnita, myös minun. Ne jotka totuutta rakastavat ja totuuteen pyrkivät tulevat kyllä tietämään mikä oikein on, sillä myös Jumala omiaan rakastaa. Aika on myös yksi hyvä tien näyttäjä. Ne jotka omiaan puhuu ja omiaan ennustelee tulevat ennen pitkää punnituiksi kun aika on tullut ja mennyt heidän puheidensa ohi. Nytkin viimeisten 30 vuoden aikana monen suomalaisenkin julkis- ja tuntemattomien "saarnaajien" ennustukset on osoittautuneet flopiksi. Kuinka heitä voi ottaa enää vakavasti. Toki kukaan ei ole täydellinen. Kun tietoa Jeesuksen takaisin paluusta hakee joutuu aina palaamaan Matt. 24 lukuun, mutta kannattaa myös lukea tarkkaan Mark.13 ja Luuk.21 luvut, jotka samoista asiosta kertoo. Siunausta myös vaellukseesi! Vaikuttaa siltä että olet oikealla tiellä. Toivotaan ettei kukaan tai mikään kiilaa sinua siltä tieltä pois vaan saat Hengessä kasvaa aikuiseksi. Ja niin kuin sanoit rukousta ei myöskään kanata unohtaa.