Mesmerismi on laittomuutta

Semper.Fidelis

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra,
emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja
sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun
nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole
koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni,
te laittomuuden tekijät.' Matt. 7:22-23

Jeesus antaa selkeän tuomionsa laittomuuden tekijöille;
myös niille 'parantajille ja ennustajille ym.ihmemiehille',
jotka ovat röyhkeästi ajaneet taloudellisia etujaan ja
muita henkilökohtaisia intressejään Jeesuksen nimellä.

Maailmalla häärii monenkarvaisten 'evankeliointi'- yms.
kulissien suojassa suuri joukko sliipattuja saarnaajia,
joiden ainoa todellinen tavoite on kerätä rahaa ja saada
kunniaa ja mainetta Jeesuksen Kristuksen nimen avulla.

Palstalla tuttu kirjoittaja Yakov on ryhtynyt ponnekkaasti
puolustamaan ja tukemaan tunnetuinta amerikkalaista
saarnaajaveijaria, Benny Hinn'iä, joka on todellinen mega-
luokan rahastaja ja ilmiselvä mesmerismin hyväksikäyttäjä.

http://www.kristitynfoorumi.fi/mesmer.htm

http://www.youtube.com/watch?v=Y_h_oK5Tp64

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/7032075/38157806

Miksi huijarisaarnaajien petos on tarpeellista tuoda esille?

Siksi, että Jeesuksen seuraajien ja Raamatun totuutta
rakastavien uskovien kutsumuksena on vastustaa pimeyden
eksytysvoimia ja olla uskollisia Mestarilleen Jeesukselle ja
sille ainoalle Totuudelle, jonka Hän Sanassaan ilmoittaa.

Valitettavasti Yakoville valheprofeettojen paljastaminen ja
heidän mesmerismistään varoittaminen on 'rienausta'!
Kovin mieluusti olisin ollut Yakovin kanssa samaa mieltä
uskon asioista ja kaikista Raamatun perustotuuksista.

Mutta, 'tapaus Hinn' todistaa, että Yakovin 'totuudessa' on
tilaa myös mesmerismin taikuudelle, Hinn-eksytyksille jne.

Raamatun Totuus, Jumalan Poika Jeesus Kristus, on puhdas
kaikesta vääryydestä eikä Hänellä ole mitään osaa eikä
arpaa taikuuden lähteisiin tai mammonan palvomiseen.

58

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivon, että vastaat aloitukseeni, jossa toin esille myös
      sinun näkemystäsi Hinn'iin, mesmerismiin ja taikuuteen.

Jos olen ymmärtänyt väärin mielipiteesi Hinnin tavasta
      evankelioida ja 'parantaa sairaita', niin anna palautetta.
      Kerro myös, jos mahdollista, tarkemmin oma näkemyksesi
      B. Hinn'in, R. Howard-Browne'n etc. julistajien toiminnasta.

Tässä EI ole kyse henkilökohtaisesta oikeassa olemisen
      kamppailusta, vaan ainoastaan puhtaasta evankeliumista,
      aidosta totuudesta ja sen rakentavasta puolustamisesta.

Ystävällisin terveisin
      SF

• ...noihin kysymyksiisi, enkä aio jatkaa keskustelua kanssasi R. Howard-Braun'ista tai muista, joita tahdot samalla vetää mustamaalattaviksi Benny Hinnin lisäksi, sillä Herra ei ole kutsunut mua sellaisiin hommiin... :o)

Keskustelummehan lähti liikkeelle alla olevasta linkistä. Kerro nyt mulle mitä harhaoppia siitä löytyy?

http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM&feature=related

Lukijat voivat tutustua koko keskusteluketjuumme alkaen linkistä:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/7032075/36981837

Siihen sä vastasit näin:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/7032075/36983632

Aloit siis väittää tuossa linkissä heti alkuun täysin perättömiä, sillä antamassani linkissä (mikä on ihan muu kuin sinun antamasi) ei Benny Hinn kaada ketään, vaan linkissä esitettiin ainoastaan suurkuoron laulamana ja taitavan viulistin Hector David Aguillardin sekä orkesterin esittämänä ylistys- ja palvontalaulu 'Baruch Adonai!' eli 'Siunattu olkoon J-lamme!', jossa palvotaan yli kaiken olevaa Nimeä: Yeshua HaMashiach!

Tuon Nimen korottaminen ylitse muiden sua ilmeisesti noin paljon ärsytti...

Sanottakoon vielä, etten todellakaan aio ryhtyä sinun kanssasi loanheittoon uskovien mustamaalaamiseksi, en edes sivistyssanoilla höystettynä, sillä mä olen pyrkinyt kasvamaan ulos sellaisesta vaiheesta elämässäni... ;o)

Jos sulla ei ole nyt mitään muuta tekemistä, kuin loanheitto sellaista uskovaa kohtaan, jonka kautta Herra on todistettavasti parantanut useita sairaita hänen julistamansa evankeliumin vakuudeksi (tarkoitan nyt B. Hinniä), niin pyydän ystävällisesti: Älä tee sitä täälläkään!

Tee sen sijaan aito vanhanaikainen parannus ja kadu tomussa ja tuhkassa vääriä syytöksiäsi, äläkä anna "veljien syyttäjän" asua enää kauempaa sydämessäsi!

Veljellisesti ja rakkaudellisesti ojentaen sekä puolestasi rukoillen...

Siunausta Yeshuassa!

• Mitä tulee iltapäivätansseihin Baruch Adonai'n tahdissa, johon viittasit, niin kyseessä on ilman muuta soolo-tanssi ja se onnistuu hyvin missä tahansa, jos tanssii sukkasillaan... Silloin ei naapuritkaan häiriinny, sillä monot jaloissa tulisi líikaa meteliä ;o)

Ei kuin steppaamaan vaan....

• Yakov kirjoitti:

...noihin kysymyksiisi, enkä aio jatkaa keskustelua kanssasi R. Howard-Braun'ista tai muista, joita tahdot samalla vetää mustamaalattaviksi Benny Hinnin lisäksi, sillä Herra ei ole kutsunut mua sellaisiin hommiin... :o)

Keskustelummehan lähti liikkeelle alla olevasta linkistä. Kerro nyt mulle mitä harhaoppia siitä löytyy?

Siihen sä vastasit näin:

Aloit siis väittää tuossa linkissä heti alkuun täysin perättömiä, sillä antamassani linkissä (mikä on ihan muu kuin sinun antamasi) ei Benny Hinn kaada ketään, vaan linkissä esitettiin ainoastaan suurkuoron laulamana ja taitavan viulistin Hector David Aguillardin sekä orkesterin esittämänä ylistys- ja palvontalaulu 'Baruch Adonai!' eli 'Siunattu olkoon J-lamme!', jossa palvotaan yli kaiken olevaa Nimeä: Yeshua HaMashiach!

Sanottakoon vielä, etten todellakaan aio ryhtyä sinun kanssasi loanheittoon uskovien mustamaalaamiseksi, en edes sivistyssanoilla höystettynä, sillä mä olen pyrkinyt kasvamaan ulos sellaisesta vaiheesta elämässäni... ;o)

Jos sulla ei ole nyt mitään muuta tekemistä, kuin loanheitto sellaista uskovaa kohtaan, jonka kautta Herra on todistettavasti parantanut useita sairaita hänen julistamansa evankeliumin vakuudeksi (tarkoitan nyt B. Hinniä), niin pyydän ystävällisesti: Älä tee sitä täälläkään!

Tee sen sijaan aito vanhanaikainen parannus ja kadu tomussa ja tuhkassa vääriä syytöksiäsi, äläkä anna "veljien syyttäjän" asua enää kauempaa sydämessäsi!

Siunausta Yeshuassa!

Aloitukseeni liittynyt suora kysymys koski sinun näkökantaasi
        B. Hinn'iin, R. Howard-Browne'en etc. sekä mesmerismiin ja
        taikuuteen - niiden väliseen yhteyteen. Tässä vielä linkki:

http://www.kristitynfoorumi.fi/mesmer.htm

Alahan nyt miehen lailla laittaa vastausta äläkä enää yritä
        piiloutua loanheitto-, mustamaalaus- ym. syytöstesi taakse!
        Niillä syytöksillä et auta asiaa vähääkään. Korkeintaan teet
        kaikille selväksi sen, että 'parantajaevankelistasi' Benny Hinn
        todella on niin korkealla, ettei hänen tekemisiään ole lupa
        arvostella, vaikka Jumalan Sanassa sanotaan aivan muuta:

"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan
        KOETELKAA henget, ovatko ne Jumalasta; sillä
        monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."

1.Joh. 4:1

• Yakov kirjoitti:

Mitä tulee iltapäivätansseihin Baruch Adonai'n tahdissa, johon viittasit, niin kyseessä on ilman muuta soolo-tanssi ja se onnistuu hyvin missä tahansa, jos tanssii sukkasillaan... Silloin ei naapuritkaan häiriinny, sillä monot jaloissa tulisi líikaa meteliä ;o)

Ontuvalla tanssihuumorillasi et saa minua höllentämään
        otettani siitä totuudesta ja iankaikkisesta elämästä, johon
        minut kaikkien Jeesuksen seuraajien tavoin on kutsuttu.

1.Timoteuksen kirje 6:12

"Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus,
        tartu kiinni iankaikkiseen elämään,
        johon olet kutsuttu ja johon hyvällä
        tunnustuksella olet tunnustautunut
        monen todistajan edessä."

• Ved.2
        Yakov kirjoitti:

Mitä tulee iltapäivätansseihin Baruch Adonai'n tahdissa, johon viittasit, niin kyseessä on ilman muuta soolo-tanssi ja se onnistuu hyvin missä tahansa, jos tanssii sukkasillaan... Silloin ei naapuritkaan häiriinny, sillä monot jaloissa tulisi líikaa meteliä ;o)

olen lukenut vuoropuhelusi Semperin kanssa. Palautin mieleen ne ajat, kun esim. Hinn tuli lavoille satelliittitelevision välityksellä. Olin vielä silloin siinä käsityksessä, että kaatumiset, paranemiset ym. ovat Jumalan voiman merkkejä. Opin kuitenkin eräältä henkilöltä, että kaikki hengen ilmiöt on koeteltava Jumalan sanalla ja rukouksella. Kävin pitkään näissä eri tason karismaattisissa tilaisuuksissa hakemassa Jumalan apua johdatuksessa ja sairauksien paranemisissa.

Esim. kokemuksia seurakuntien tilaisuuksista: Tietystä syystä rukousten aikana lakosi ympäriltäni ( "Hit the Floor" ) voimistelusalillinen kansaa maihin sätkien ja huutaen. Jäin itse nolona seisomaan yksikseni ja ihmettelin tilannetta ?! Enkö minä ole oikeassa uskossa, kun en kaatuile maahan? Jatkoin rukoustani, ettei mitkään eksyttävät henget saisi minusta otetta. Kuitenkin aina uudestaan ja uudestaan luottaen, että Jumalan henkihän siellä joka tapauksessa on! "Älä epäile, usko ainoastaan", kehoitettiin.

Myöhemmin uskoni alkoi vahvistua ja varmistuin, että nämähän ovatkin eksytystä.
        Olinhan tullut uskoon mm. 1 joh. 4 myötä, missä kehoitetaan koettelemaan henget. Melkein parin kymmenen vuoden ajan olen kerännyt materiaalia ja muita uskovia tueksi. Armolahjoja olemme sitten harrastaneet pienemmissä piireissä; sairaita on parantunut ym. mutta olemme visusti kieltäytyneet kaikista eksytysten hengistä jne. Herra on myös näyttänyt erittäin suuressa VOIMASSA, ettei Hänen henkensä ole kaatohenki. Enää ei jaksaisi jankuttaa tätä samaa selvääkin selvempää kohtaa, KOETELLA ja tutkia tosissaan.

Tämä käytännön kokemuksen kautta haluan mm. yakoville ja muille kehoittaa, että rukoilkaa nöyrin mielin vaikka yksiksenne koetellen, paastoten, onko tämä henki Jumalasta, mihin näytätte uskovan! Minua ei kiinnosta väittely tällä alueella. Ja jos olen itse väärässä, niin pyrin sen heti myöntämään ja tuomaan esille. Sillä olenhan ollut itse juuri pahoin eksyksissä. Olen siis itse hyvä huono esimerkki, miten voi olla eksyksissä. Kuinka alhaalta minun on lähestyttävä tätä aihetta, että rukoilisitte vielä edes kerran raittiin hengen puolesta. En haluaisi tuoda esille niitä kaikkia demonisia kokemuksia, mitä näihin liittyy! Siunaten pyydän tutkimaan.

• Ved.2 kirjoitti:

olen lukenut vuoropuhelusi Semperin kanssa. Palautin mieleen ne ajat, kun esim. Hinn tuli lavoille satelliittitelevision välityksellä. Olin vielä silloin siinä käsityksessä, että kaatumiset, paranemiset ym. ovat Jumalan voiman merkkejä. Opin kuitenkin eräältä henkilöltä, että kaikki hengen ilmiöt on koeteltava Jumalan sanalla ja rukouksella. Kävin pitkään näissä eri tason karismaattisissa tilaisuuksissa hakemassa Jumalan apua johdatuksessa ja sairauksien paranemisissa.

Esim. kokemuksia seurakuntien tilaisuuksista: Tietystä syystä rukousten aikana lakosi ympäriltäni ( "Hit the Floor" ) voimistelusalillinen kansaa maihin sätkien ja huutaen. Jäin itse nolona seisomaan yksikseni ja ihmettelin tilannetta ?! Enkö minä ole oikeassa uskossa, kun en kaatuile maahan? Jatkoin rukoustani, ettei mitkään eksyttävät henget saisi minusta otetta. Kuitenkin aina uudestaan ja uudestaan luottaen, että Jumalan henkihän siellä joka tapauksessa on! "Älä epäile, usko ainoastaan", kehoitettiin.

Olinhan tullut uskoon mm. 1 joh. 4 myötä, missä kehoitetaan koettelemaan henget. Melkein parin kymmenen vuoden ajan olen kerännyt materiaalia ja muita uskovia tueksi. Armolahjoja olemme sitten harrastaneet pienemmissä piireissä; sairaita on parantunut ym. mutta olemme visusti kieltäytyneet kaikista eksytysten hengistä jne. Herra on myös näyttänyt erittäin suuressa VOIMASSA, ettei Hänen henkensä ole kaatohenki. Enää ei jaksaisi jankuttaa tätä samaa selvääkin selvempää kohtaa, KOETELLA ja tutkia tosissaan.

Tämä käytännön kokemuksen kautta haluan mm. yakoville ja muille kehoittaa, että rukoilkaa nöyrin mielin vaikka yksiksenne koetellen, paastoten, onko tämä henki Jumalasta, mihin näytätte uskovan! Minua ei kiinnosta väittely tällä alueella. Ja jos olen itse väärässä, niin pyrin sen heti myöntämään ja tuomaan esille. Sillä olenhan ollut itse juuri pahoin eksyksissä. Olen siis itse hyvä huono esimerkki, miten voi olla eksyksissä. Kuinka alhaalta minun on lähestyttävä tätä aihetta, että rukoilisitte vielä edes kerran raittiin hengen puolesta. En haluaisi tuoda esille niitä kaikkia demonisia kokemuksia, mitä näihin liittyy! Siunaten pyydän tutkimaan.

Minun uskoni on kohdistunut ja kohdistuu edelleen Yeshuaan ja Raamatun väärentämättömään Sanaan, eikä yhteenkään ns. "supersaarnaajaan".

Minusta ei kukaan saa kaveria uskovien syyttämiseen, enkä lähde repostelemaan ja syyttämään kenenkään, en edes ns. "supersaarnaajan", selän takana heitä vääriksi profeetoiksi tai huijareiksi ilman vedenpitävää näyttöä. Jos jotkut saavat sellaisesta hommasta jonkinasteista sisäistä tyydytystä ja ehkä omanarvontunnon kohennustakin, niin sääliksi käy heitä kaikkia.

Kenenkään tptuutta rakastavan uskovan ei pidä uskoa loanheittotarkoituksessa tehtyjä trikki-videoita YouTubessa ns. "supersaarnaajista", eikä kateellisten sananjulistajien eikä muidenkaan pahansuopaisten ihmisten parjauksia.

Ystävä rakas: Tee sinäkin parannusta tässä kohden! Rukoilen sullekin armoa todelliseen mielenmuutokseen tämän asian suhteen.

Lopuksi kehotus: Pysyttele toki tolpillasi, sillä kaatumiset eivät ole minkään Raamatunkäännöksen mukaan pelastuksen merkkejä... ;o)

Myös minua on yritetty sanalla sanoen ihan kampata nurin eräässä suomalaisten "karismaattisessa" kokouksessa, koska en kaatunut, enkä edes horjunut, vaikka muut ympärillä lakosivat kuin heinä niittokoneen tieltä... ;=)

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

Minun uskoni on kohdistunut ja kohdistuu edelleen Yeshuaan ja Raamatun väärentämättömään Sanaan, eikä yhteenkään ns. "supersaarnaajaan".

Minusta ei kukaan saa kaveria uskovien syyttämiseen, enkä lähde repostelemaan ja syyttämään kenenkään, en edes ns. "supersaarnaajan", selän takana heitä vääriksi profeetoiksi tai huijareiksi ilman vedenpitävää näyttöä. Jos jotkut saavat sellaisesta hommasta jonkinasteista sisäistä tyydytystä ja ehkä omanarvontunnon kohennustakin, niin sääliksi käy heitä kaikkia.

Kenenkään tptuutta rakastavan uskovan ei pidä uskoa loanheittotarkoituksessa tehtyjä trikki-videoita YouTubessa ns. "supersaarnaajista", eikä kateellisten sananjulistajien eikä muidenkaan pahansuopaisten ihmisten parjauksia.

Ystävä rakas: Tee sinäkin parannusta tässä kohden! Rukoilen sullekin armoa todelliseen mielenmuutokseen tämän asian suhteen.

Lopuksi kehotus: Pysyttele toki tolpillasi, sillä kaatumiset eivät ole minkään Raamatunkäännöksen mukaan pelastuksen merkkejä... ;o)

Myös minua on yritetty sanalla sanoen ihan kampata nurin eräässä suomalaisten "karismaattisessa" kokouksessa, koska en kaatunut, enkä edes horjunut, vaikka muut ympärillä lakosivat kuin heinä niittokoneen tieltä... ;=)

Siunausta Yeshuassa!

sinun, joka yleensä muuten esiinnyt niin suurena ja rohkeana
        'R-tun' totuuden julistajana, ottaa kantaa eri puolilla maailmaa
        riehuviin yltiökarismaattisiin mesmeristeihin ym. puoskareihin.

Kuten tiedät, eksyttävien saarnaajien toiminta on niin yleistä,
        kaikkiin maanosiin levinnyttä, että SIITÄ VAROITETAAN useitten
        arvovaltaisten discernment-palvelujen toimesta. Ko. toiminta
        tähtää henkien erottamiseen ja uskonnollisten väärinkäytösten
        esille tuomiseen; kuitenkin rakkauden hengessä, ilman tuomiota.

Esimerkkinä sinun puolustamasi 'profeetan' B. Hinn' in lausunnoista
        otettakoon "Holy Ghost machine gun - Pyhän Hengen konekivääri":
        http://www.kristitynfoorumi.fi/phpilkka.htm#_ftnref1
        http://www.forgottenword.org/false.html

>>Hinn would like to blow the heads off his enemies
        As for his critics, Hinn says: "You know, I've looked
        for one verse in the Bible-- I just can't seem to find it
        -- one verse that says, 'If you don't like'em, kill'em."
        I really wish I could find it! ... Sometimes I wish God
        would give me a Holy Ghost machine gun. I'd blow your
        heads off,. " The TBN studio audience loudly applauded
        those gracious words from the "man of God."

• Olet oikealla asialla!
        Semper.Fidelis kirjoitti:

sinun, joka yleensä muuten esiinnyt niin suurena ja rohkeana
        'R-tun' totuuden julistajana, ottaa kantaa eri puolilla maailmaa
        riehuviin yltiökarismaattisiin mesmeristeihin ym. puoskareihin.

Kuten tiedät, eksyttävien saarnaajien toiminta on niin yleistä,
        kaikkiin maanosiin levinnyttä, että SIITÄ VAROITETAAN useitten
        arvovaltaisten discernment-palvelujen toimesta. Ko. toiminta
        tähtää henkien erottamiseen ja uskonnollisten väärinkäytösten
        esille tuomiseen; kuitenkin rakkauden hengessä, ilman tuomiota.

Esimerkkinä sinun puolustamasi 'profeetan' B. Hinn' in lausunnoista
        otettakoon "Holy Ghost machine gun - Pyhän Hengen konekivääri":
        http://www.kristitynfoorumi.fi/phpilkka.htm#_ftnref1
        http://www.forgottenword.org/false.html

>>Hinn would like to blow the heads off his enemies
        As for his critics, Hinn says: "You know, I've looked
        for one verse in the Bible-- I just can't seem to find it
        -- one verse that says, 'If you don't like'em, kill'em."
        I really wish I could find it! ... Sometimes I wish God
        would give me a Holy Ghost machine gun. I'd blow your
        heads off,. " The TBN studio audience loudly applauded
        those gracious words from the "man of God."

Näinä aikoina on erittäin tärkeää olla valpas eksytysten kanssa ja varoittaa niistä.

• Olet oikealla asialla! kirjoitti:

Näinä aikoina on erittäin tärkeää olla valpas eksytysten kanssa ja varoittaa niistä.

Niin, kyllä me rohkaisua tarvitsemme toinen toisiltamme
        ja aivan erityisesti Jumalan armoa silloin, kun asetumme
        vastustamaan valheen ja eksytyksen henkeä.

Kiitos viestistäsi!

"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä;
        joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme
        totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

1.Johanneksen kirje 4:6

• Ved.2 kirjoitti:

sinun viestisi, josta voi päätellä, että kirjoitat "olinhan siellä minäkin" otteella.

Sinun kehotuksesi on raamatullinen ja täysin sen mukainen, mitä Johannes
        kirjoittaa 1.Joh.4:1 henkien koettelemisesta.

>>Tämä käytännön kokemuksen kautta haluan mm. yakoville ja muille kehoittaa, että rukoilkaa nöyrin mielin vaikka yksiksenne koetellen, paastoten, onko tämä henki Jumalasta, mihin näytätte uskovan! Minua ei kiinnosta väittely tällä alueella. Ja jos olen itse väärässä, niin pyrin sen heti myöntämään ja tuomaan esille.

• Jeesus puhui näistä
        Yakov kirjoitti:

...noihin kysymyksiisi, enkä aio jatkaa keskustelua kanssasi R. Howard-Braun'ista tai muista, joita tahdot samalla vetää mustamaalattaviksi Benny Hinnin lisäksi, sillä Herra ei ole kutsunut mua sellaisiin hommiin... :o)

Siihen sä vastasit näin:

Siunausta Yeshuassa!

Jeesus puhui ja varoitti vääristä profeetoista ja heidän hedelmistään. Ota vaarin niistä.

• Punnitsin

Ei mitään uutta auringon alla.
      http://www.youtube.com/watch?v=wgAUE3F9KWM

Hengelliset gurut new age piireissä ja muualla vanhemmissa ajoissa ovat tuota samaa harrastaneet jo paljon ennen Hinnejä. Sinällään hassua miten vähän kristityt tietävät mitä muissa uskonnoissa on harrastettu kautta aikojen. Samasta ilmiöstä kuitenkin näissä kaikissa on kyse. Nimet vain vaihtelee.

• Punnitsin

Jos minua kiinnostaisi tuollainen toiminta, niin mieluummin menisin vaikka tuon laittamani gurun käsittelyyn kuin Hinnin. Hän kuitenkin silmin nähden hallitsee tuon taidon monta kertaa paremmin kuin Hinn.

• cybo-ceronimo-cabriel-61
        Punnitsin kirjoitti:

Jos minua kiinnostaisi tuollainen toiminta, niin mieluummin menisin vaikka tuon laittamani gurun käsittelyyn kuin Hinnin. Hän kuitenkin silmin nähden hallitsee tuon taidon monta kertaa paremmin kuin Hinn.

Prem Rawat mielummin :).

• Punnitsin
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

Prem Rawat mielummin :).

Onnellisen näkönen veikka=)

• Totta, samasta ilmiöstä on kysymys niin hinniläisessä tai
        kuhlmanilaisessa kaatohurmoksessa kuin myös Äiti Amman
        tai minkä tahansa uskonnollisen guruilijan syleilyissä.

Niinpä niin, kuten sanoit, ei mitään uutta auringon alla.

Vaikka sinun linkissäsi esiintyvä guru varsin ällöttävältä ja
        jopa vaaralliselta vaikuttikin, niin lieventävää kai hänen
        kohdalla on se, ettei hän harjoita touhuaan Jeesus-nimessä.

Sen sijaan Benny Hinn ja lukuisat, lukuisat muut uskonnolliset
        hiipparit saastuttavat iljettävyyksillään myös evankeliumin
        puhtautta pahaa aavistamattomien ihmisten silmissä.

Jumalan kunniaan he eivät toki voi koskea, mutta ihmisiä
        eksyttämään he kyllä pystyvät. Sen voi nähdä esim. Yakov'issa:

Miehen tanssijalka nykii vahvasti Hinn'in taustakuoron tahtiin:
        >>Tuota laulua kuunnellessa on synti olla tanssimatta ;o)

• missä seurakunnassa Ved.

Mesmerismiä ei harrasteta? Siis mitä manifestaatioita et lue yleensä eksyttäviin voimiin. Monissa vapaissa suuninssa "kaatumista" pidetään yleensä Jumalan hengen merkkinä. Myös luterilaisten karismaatikot kaatuilevat mm. "juntusten ja jalovaarojen "kokokuksissa. Jos nyt rajataan yleensä karismaatikkoihin, uudestisyntyneisiin kristittyihin.

Kysymys on tietysti laaja. Mutta liittyy siihen, että missä voi saada puhtaan Jumalan hengen kokemuksen? Tai miten itse olet sen kokenut?

• >>Siis mitä manifestaatioita et lue yleensä eksyttäviin voimiin.

• Ved.2

>>Siis mitä manifestaatioita et lue yleensä eksyttäviin voimiin.

Kuitenkin tuo Kaanaan kielinen ilmaisu, "kuuliainen vaellus," on aika ratkaiseva. Koskapa raittiita sattumia on löytynyt harhaisistakin piireistä. Mutta monia yksinäisiä "helmiä" Suomenmaassa kierrellessäni olen havainnut hyljeksytyssä tilassa olevia uskovia. Ovat seurakunnista ulkona. Siis ilman seurakuntayhteyttä.
        Käyvät toki silloin tällöin takapenkissä istumassa, mutta karttavat tiukempaa sitoutumista seurakuntakuriin ja vanhemmiston ohjaukseen. Eivät koe seurakunnan tai seurakuntien henkeä raittiina nykyään.
        Ovat vanhempia ihmisiä, jotenka ajassa on täytynyt tapahtua muuutoksia.

Johtuneeko näistä "kaatohengistä"? mutta monet pitkän linjan Jeesuksen seuraajista kokevat saavansa "vieraita henkiä päällensä". Voisi kysyä, että onko jotenkin seurakunnan aika loppummassa?

• Ved.2 kirjoitti:

Kuitenkin tuo Kaanaan kielinen ilmaisu, "kuuliainen vaellus," on aika ratkaiseva. Koskapa raittiita sattumia on löytynyt harhaisistakin piireistä. Mutta monia yksinäisiä "helmiä" Suomenmaassa kierrellessäni olen havainnut hyljeksytyssä tilassa olevia uskovia. Ovat seurakunnista ulkona. Siis ilman seurakuntayhteyttä.
        Käyvät toki silloin tällöin takapenkissä istumassa, mutta karttavat tiukempaa sitoutumista seurakuntakuriin ja vanhemmiston ohjaukseen. Eivät koe seurakunnan tai seurakuntien henkeä raittiina nykyään.
        Ovat vanhempia ihmisiä, jotenka ajassa on täytynyt tapahtua muuutoksia.

Johtuneeko näistä "kaatohengistä"? mutta monet pitkän linjan Jeesuksen seuraajista kokevat saavansa "vieraita henkiä päällensä". Voisi kysyä, että onko jotenkin seurakunnan aika loppummassa?

Matteuksen evankeliumi 24:11-13

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu."

Nuo Jeesuksen antamat tunnusmerkit lopun ajoista alkavat olla
        kovin ilmeisiä ja konkreettisia meidän silmiemme edessä.

Jeesuksen morsiusseurakunta odottaa ylöstempaamistaan.
        Täysin selvää on, että tuo seurakunta koostuu uskovista,
        jotka ovat hajallaan eri paikallisseurakunnissa ja osa heistä
        on kokonaan seurakuntien ulkopuolella kuten itsekin viittasit.

Jos oikeasti haluaa 'pysyä vahvana loppuun asti', vaatii se
        minun mielestäni melkoista kiivautta väärien profeettojen ja
        laittomuuden, kuten esim. mesmerismin, vastustamiseen!

Eihän sitä kiivauttaan välttämättä tarvitse tälle palstalle tulla
        osoittamaan. Mutta jos kuitenkin tulee, niin eivät ainakaan
        ympäripyöreät ja liberaalit kannanotot todista oikeasta
        kiivaudesta sen paremmin kuin "vahvana pysymisestäkään".

En nyt tarkoittanut tällä erityisesti sinua, vaan noin yleensä...

• Diana-ad-rem

Matteuksen evankeliumi 24:11-13

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu."

Nuo Jeesuksen antamat tunnusmerkit lopun ajoista alkavat olla
        kovin ilmeisiä ja konkreettisia meidän silmiemme edessä.

Jeesuksen morsiusseurakunta odottaa ylöstempaamistaan.
        Täysin selvää on, että tuo seurakunta koostuu uskovista,
        jotka ovat hajallaan eri paikallisseurakunnissa ja osa heistä
        on kokonaan seurakuntien ulkopuolella kuten itsekin viittasit.

Jos oikeasti haluaa 'pysyä vahvana loppuun asti', vaatii se
        minun mielestäni melkoista kiivautta väärien profeettojen ja
        laittomuuden, kuten esim. mesmerismin, vastustamiseen!

Eihän sitä kiivauttaan välttämättä tarvitse tälle palstalle tulla
        osoittamaan. Mutta jos kuitenkin tulee, niin eivät ainakaan
        ympäripyöreät ja liberaalit kannanotot todista oikeasta
        kiivaudesta sen paremmin kuin "vahvana pysymisestäkään".

En nyt tarkoittanut tällä erityisesti sinua, vaan noin yleensä...

minnekään temmata. Se, että UT kertoo, kuinka Jumala kokoaa omansa maan neljästä äärestä, on pelkästään muunnos/väärennös VT:n puolelata, jossa se taas tarkoittaa juutalaisten kokoamista maan neljästä äärestä takaisin kotiin, eli Israeliin. Ja se on jo osittain tapahtunut, joten odotuksesi on valitettavasti täysin turha.

Nähkää mitä maaimassa tapahtuu.

• Kysyväinen

Mitä arvelet, onko Pyhä Henki enää vaikuttamassa ihmeitä ja merkkejä, jotka Jeesus seuraajilleen lupasi evankeliumin julistuksen myötä?

• Kysyväinen

En tosin itsekään hyväksy Hinn'in kaltaisten touhua. Se on vain rahankeruuta lajin pahimmasta päästä.

• En näe muuta estettä Pyhän Hengen vaikuttamille aidoille
        ihmeille ja merkeille meidän ajassamme kuin ihmisten
        itsekkyyden sekä oman kunnian ja menestyksen etsimisen.

Henkilökohtaisia tilejään kartuttavat 'alan ammattilaiset' ja
        eriasteiset jäljittelijät ovat näinä aikoina merkittävä bisnes.

Tämä aika on kaikenlaisen ulkokultaisuuden ja teeskentelyn
        'kulta-aikaa'. Meidän tulisi enemmän nöyrtyä "Jumalan väkevän
        käden alle" niin, että Hän voisi vaikuttaa ihmeitä kauttamme.

"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa
        toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee Häneltä,
        joka yksin on Jumala?" Joh. 5:44

On muistettava, että suurin ihme on se, kun syntinen ihminen
        tekee parannuksen, saa syntinsä anteeksi ja syntyy uudesti,
        ylhäältä, ja lähtee vaeltamaan Jeesuksen viitoittamaa tietä.

• Mitä tehdä?

En näe muuta estettä Pyhän Hengen vaikuttamille aidoille
        ihmeille ja merkeille meidän ajassamme kuin ihmisten
        itsekkyyden sekä oman kunnian ja menestyksen etsimisen.

Henkilökohtaisia tilejään kartuttavat 'alan ammattilaiset' ja
        eriasteiset jäljittelijät ovat näinä aikoina merkittävä bisnes.

Tämä aika on kaikenlaisen ulkokultaisuuden ja teeskentelyn
        'kulta-aikaa'. Meidän tulisi enemmän nöyrtyä "Jumalan väkevän
        käden alle" niin, että Hän voisi vaikuttaa ihmeitä kauttamme.

"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa
        toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee Häneltä,
        joka yksin on Jumala?" Joh. 5:44

On muistettava, että suurin ihme on se, kun syntinen ihminen
        tekee parannuksen, saa syntinsä anteeksi ja syntyy uudesti,
        ylhäältä, ja lähtee vaeltamaan Jeesuksen viitoittamaa tietä.

Millä voit aina olla varma, kumpi on kyseessä?

• Mitä tehdä? kirjoitti:

Millä voit aina olla varma, kumpi on kyseessä?

Voisitko hieman täsmentää kysymystäsi, niin yritän vastata.

Ystävällisesti SF

• Jotta voisi olla varma

Voisitko hieman täsmentää kysymystäsi, niin yritän vastata.

Ystävällisesti SF

Tarvitaanko nyt erityisesti henkien erottamisen armolahjaa josta Raamattu puhuu?

• Jotta voisi olla varma kirjoitti:

Tarvitaanko nyt erityisesti henkien erottamisen armolahjaa josta Raamattu puhuu?

Henkien erottaminen on nykyisenä aikana valtavan tärkeää.
        Onhan se tärkeää ollut kaikkina aikoina, mutta erityisesti nyt
        lopunaikojen ollessa käsillä vieraat henkivallat vaanivat meitä
        Herran omia vietelläkseen meidät valheen ja petoksen tielle.

"Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne,
        perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,
        etsien, kenen hän saisi niellä." 1. Piet. 5:8

koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä
        1. Joh. 4:1

Kuka on saanut "lahjan arvostella henkiä", siitä emme voi olla
        varmoja, niin itse ajattelen. Kaikkein vähiten uskoisin sellaista
        henkilöä, joka julkisesti väittää omistavansa tuon armolahjan.

Ratkaisevimpana tekijänä siihen, että voi saada lahjan arvostella
        ja erottaa henkiä, pidän ehdotonta, vilpitöntä rakkautta totuuteen.
        Jumala näkee sydämemme kaipuun, Hän ohjaa meitä totuuteen.
        Hän varjelee meidät totuudessa ja paljastaa väärät henget, JOS
        olemme vähäisiä omissa silmissämme ja haluamme tulla nöyriksi.

• Oikein sanoit

Henkien erottaminen on nykyisenä aikana valtavan tärkeää.
        Onhan se tärkeää ollut kaikkina aikoina, mutta erityisesti nyt
        lopunaikojen ollessa käsillä vieraat henkivallat vaanivat meitä
        Herran omia vietelläkseen meidät valheen ja petoksen tielle.

"Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne,
        perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,
        etsien, kenen hän saisi niellä." 1. Piet. 5:8

koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä
        1. Joh. 4:1

Kuka on saanut "lahjan arvostella henkiä", siitä emme voi olla
        varmoja, niin itse ajattelen. Kaikkein vähiten uskoisin sellaista
        henkilöä, joka julkisesti väittää omistavansa tuon armolahjan.

Ratkaisevimpana tekijänä siihen, että voi saada lahjan arvostella
        ja erottaa henkiä, pidän ehdotonta, vilpitöntä rakkautta totuuteen.
        Jumala näkee sydämemme kaipuun, Hän ohjaa meitä totuuteen.
        Hän varjelee meidät totuudessa ja paljastaa väärät henget, JOS
        olemme vähäisiä omissa silmissämme ja haluamme tulla nöyriksi.

Asiaa kirjoitit. Itsensä suosittelijat saattavat olla tässä asiassa epäilyttäviä. Varovainen saa olla hengellisessä kentässä nykyisin.

• Siis?

Mitä toi mesmerismi oikein on?

• Ved.2

Googlenkin kautta löytyy hyvin tietoa, esim. "Uskolla parantamista vai mesmerismiä?" Ihmiseen voidaan vaikuttaa ainakin kolmenlaisilla voimilla. Kaikkia on tullut kokeiltua, muttei enää. Kaikki toimii, mutta mikä on Jumalan Pyhän Hengen ilmenemistä, niin sehän tässä mielenkiintoista onkin.

Sielun piileviä voimia on ehkä helpompikin käyttää, kuin saada Jumala parantamaan "juuri nyt" kaltaisilla voimilla. Mieluummin menen sellaisiin kristillisiin tilaisuuksiin, missä voin saada syntini anteeksi, kuin sellaisiin, missä otsikoiden luvataan: "jumala parantaa". Armolahjojen raitis toimiminen on juuri se kipupiste.
        Jotkut taas eivät usko armolahjojen toimivan enää ollenkaan.

• Tunnetkos?
        Ved.2 kirjoitti:

Googlenkin kautta löytyy hyvin tietoa, esim. "Uskolla parantamista vai mesmerismiä?" Ihmiseen voidaan vaikuttaa ainakin kolmenlaisilla voimilla. Kaikkia on tullut kokeiltua, muttei enää. Kaikki toimii, mutta mikä on Jumalan Pyhän Hengen ilmenemistä, niin sehän tässä mielenkiintoista onkin.

Sielun piileviä voimia on ehkä helpompikin käyttää, kuin saada Jumala parantamaan "juuri nyt" kaltaisilla voimilla. Mieluummin menen sellaisiin kristillisiin tilaisuuksiin, missä voin saada syntini anteeksi, kuin sellaisiin, missä otsikoiden luvataan: "jumala parantaa". Armolahjojen raitis toimiminen on juuri se kipupiste.
        Jotkut taas eivät usko armolahjojen toimivan enää ollenkaan.

Tämä jengi suhtautuu varauksella näihin mesmeritouhuihin ja julistaa Jeesuksen Golgatalla hankkimaa sovitusta ja vanhurskautta.

• linkki unohtui
        Tunnetkos? kirjoitti:

Tämä jengi suhtautuu varauksella näihin mesmeritouhuihin ja julistaa Jeesuksen Golgatalla hankkimaa sovitusta ja vanhurskautta.

http://www.evank.org/index.php

• Ved.2
        Tunnetkos? kirjoitti:

Olen tutustunut "aiheeseen". Lähinnä ehkä juuri KF:n kautta. Semper otti hyvän aiheen aloittaakseen. Joissain piireissä kyetään tunnistamaan väärät henget ja "väärät" kokemukset. Mutta esim. raittiiden hengenlahjojen kokemuksista on niukalti? yleistä tietoa. Mikä on oikea hengellinen kokemus? Mm. Voitto Ramu levitti aikoinaan kyseistä prosuuria. Hyvää kirjallisuuttakin on, mutta käytäntöön sovellus saattaa olla raittiissa mielessä ehkä vain ajoittaista. En pysty yleistämään, muuta kuin omassa yksityisessä kokemuspiirissä.

Yksi esimerkki Raamatun kanssa seurakuntakokouksessa: Kokous huipentuu yleiseen kielillä puhumiseen. Ulkopuolisena näytetään Raamatusta kohtaa, missä kielletään kielillä puhuminen, jos ei ole selittäjää; "mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa...( 1 Kor. 14 ). Kysymys voi koskea aivan pieniä yksityiskohtia seurakuntakokouksen järjestyksestä. Mutta saattaa olla merkki jo pitempiaikaisesta luopumuksesta, mistä on seurannut vääriä profetioita tai em. manifestaatioita, sielullisuutta ym.

Usein riittäisi "vain" Raamatun sanan tarkka noudattaminen. Mutta HENKEÄ ei pysty silläkään teologisoimaan. Usein törmää kuitenkin kysymykseen ja ongelmaan, niinkuin edesmennyt hengellinen isäni sanoi: "Hyvin hän puhui, mutta Jumalan henkeä ei siinä ollut."

• Trubaduuri

Puoskarointiahan tuo oli ja on. Tekijä on antanut nimensä tuolle touhulle.

• Hypoosi tunnettiin jo muinaisia aikoina. Tuli pitkä aika jolloin Hypnoosi oli kateissa. Mesmerismin kehityksen myötä löydettiin kauvan kateissa ollut Hypoosi takaisin sille kuuluvaan arvoonsa. Indiassa ovat Fakiirit tehneet suuria ihmeitä. Joita ei ole länsimaailma voinut silittää näiden ihmeiden salaisuutta. Luin Hollantilaisen laivan Lokikirjan tarinan, Jolla oli 8 todistajaa. Maharadjan Juhlissa oli Fakiireja ja oli myös toinen taitaja jonka nimeä en nyt muista. Nämä Fakiirit laittoivat juhlan alussa siemeniä maahan ja nämä siemenet kasvoivat aivan silmissä hedelmä puiksi ja suoriutuivat nopeasti kukinta vaiheestaan ja hedelmät kasvoivat kaikkien katselioiden nähden, Ruokailun ajan koittaessa palveliat keräsivät Hedelmät Maharatjan Ruoka pöydän herkuiksi. Kun hedelmät oli kerätty nämä puut lakastuivat ja hiljalleen ne katosivat näkyvistä. Nämä Hollaantilaisetkin olivat syöneet ja nauttineet suuresti näiden hedelmien mausta. Tapaus on rekortoitu 1604 aikaisesta lokikirjasta. Tämä toinen ihmeiden tekiä oli Yogi niminen asioisen tomeen pania. Näiden tapahtumien rinnalla jäävät Hinnit Ja Mellerit aivan vauvan asteelle.

Muun muassa Indian tiede kertoo Vimanoista lentokoneista jotka ovat käyttäneet voiman lähteenä Mercuria eli elohopeaa. Heillä on näiden koneiden mallistot tallella. Kuitenkin, Tämä on tapahtunyt 9000 vuotta sitten. Jonka Jälkeen syntyy tarina Aatamista Ja Eevasta. Kaikki vaatii kovaa uskoa. Jumalaan tai Jumaliin. Kuinka tämän asian käsitämme

• Niinpä niin, taikuuden harjoittaminen ei ole vain tämän ajan ilmiö.
        Poppa- ym. muiden miesten maagiset menot ja rituaalit ovat olleet
        entisaikoina paljon yleisemmässäkäytössä kuin nykyisin.

Maagisten temppujen uskottavuuteen kannattaa aina suhtautua
        varauksella; niin sinun kuvaamiesi fakiirien kuin myös mesmeristien
        ja sen nykyisten edustajien kohdalla.

Benny Hinn'in ja hänen hengenheimolaistensa aikaansaannokset
        eivät välttämättä ole mitään huippusaavutuksia tuolla alalla,
        mutta röyhkeydessään ne saavat hakea vertaistaan - siitä syystä,
        että heidän hyppystensä kosketuksessa yhdistyvät pimeyden
        henkivallat ja sen Nimen lausuminen, joka meille on kaikkein kallein.

• "Sillä laittomuuden salaisuus
      on jo vaikuttamassa; jahka vain
      tulee tieltä poistetuksi se, joka
      nyt vielä pidättää," 2.Tess. 2:7

Paavali kirjoittaa laittomuuden salaisuudesta, "on jo vaikuttamassa".
      Hän viittaa "tuohon laittomaan", jonka "tulemus tapahtuu saatanan
      vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä".

Mikä on tuo salaisuus, joka on jo vaikuttamassa?

En tunne vielä tarpeeksi pitkälle Herran teitä vastatakseni varmuudella,
      mutta tekstiyhteydestä voi päätellä, että siinä viitataan antikristuksen
      tulemiseen, niihin valheellisiin vaikutuksiin ja tunnustekoihin, jotka ovat
      tunnusomaisia antikristukselle - sille, joka "korottaa itsensä yli kaiken".

Apostoli Johanneksen mukaan antikristuksia on ilmaantunut jo hänen
      aikanaan. He korottavat itseään ja omaa kunniaansa. Turmeltuneina
      mieleltään he "pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen". 1.Tim. 6:5

"Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika.
      Ja niinkuin te olette kuulleet, että
      antikristus tulee, niin onkin nyt
      monta antikristusta ilmaantunut;
      siitä me tiedämme, että nyt on
      viimeinen aika." 1.Joh. 2:18

Lukuisat 'super-evankelistat', Benny Hinn ja monet monet muut, käyttävät
      äärimmäisen röyhkeällä tavalla mesmerismin taikakeinoja yrittäessään
      saada aikaan sen vaikutuksen, että he muka olisivat Kristuksen asialla.

Vastustakaamme omassa elämässämme kaikkea pahaa ja pyrkikäämme
      pyhitykseen, sillä "ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa", Heb. 12:14.
      Pysykäämme mahdollisimman kaukana huijari-evankelistojen eksytyksistä.

Tämän kehotuksen osoitan erityisesti Yakoville, joka näyttää olevan sokea
      röyhkeiden ja antikristillisten saarnaajien ja heidän eksytysvoimien edessä.

• Ved.2

kommentteihin voi vastata, koskapa 4/6 kappaleesta ei ole asiayhteydessä. Y. varmaan vastaa yleisellä tasolla itseään kipeimmin osuviin "syytöksiin"?

Yakov oli kuitenkin pysynyt pystyssä noissa kaatokokouksissa. Olisiko jonkin raittiinkin hengen voima pitänyt Yakovia pystyssä? Mutta mistä tuollainen muu hengellinen sokeus nousee? Olisi työlästä alkaa purkamaan jokaista eksytyksen vinoumaa erikseen. Vuoropuhelut ketjuuntuvat tyypilliseen hyödyttömään väittelyyn, mitä näyttä jo aikaisemmilta vuosilta olevan tuttua.

Mutta olen S:n kanssa samaa mieltä näistä em. kommenteista. Ja koen, että Yakoville onkin sanottava suoraan, mistä on kysymys - Kaikella kunnioituksella tietysti.

Mutta tuota laittomuuden salaisuutta olen myös pohtinut. Olen tehnyt havaintoja
        "valheen kaikesta voimasta". Jos tämä kuuluisa "totuus" alkaa jo käsitteenäkin olla teloitettu, niin missä ollaan menossa? Täytyy odottaa lisää seuraavaa: ...Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi ( 2 Tess. 2 ). Vaikeinta tai haastavinta on käydä keskustelua Raamatusta, kun siitä ollaan repimässä jos minkinlaista valhetta, ja vihalla höystettynä.

Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevaa valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä ( 1 Tim. 6:20 ).

• Diana-ad-rem

Laittomuus tuli vaikuttamaan kristinuskon myötä, joka kieltää lain. Se on näin yksinkertaista.

Siinä paavali on oikeassa, hän itse toi laittomuuden, joten se oli jo vaikuttamassa.

Mikä pidätti....se oli juutalaisuus.... joka piti raivata tieltä, että laittomuus pääsi vallitsemaan.
        Juutalaiset eivät ole luopuneet laista, eivätkä tule luopumaan, koska se on Jumalan tahto.

• kirjoitat
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Laittomuus tuli vaikuttamaan kristinuskon myötä, joka kieltää lain. Se on näin yksinkertaista.

Siinä paavali on oikeassa, hän itse toi laittomuuden, joten se oli jo vaikuttamassa.

Mikä pidätti....se oli juutalaisuus.... joka piti raivata tieltä, että laittomuus pääsi vallitsemaan.
        Juutalaiset eivät ole luopuneet laista, eivätkä tule luopumaan, koska se on Jumalan tahto.

Kirjoitit:"Juutalaiset eivät ole luopuneet laista, eivätkä tule luopumaan"

Miksihän koko vanhatestamentti on täynnä tämän kaltaista tekstiä:

"Herran, meidän Jumalamme, on armo ja anteeksiantamus, sillä me olemme olleet hänelle uppiniskaiset;
        10. me emme ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä emmekä vaeltaneet hänen laissansa, jonka hän asetti meidän eteemme palvelijainsa, profeettain, kautta.
        11. Vaan koko Israel rikkoi sinun lakisi ja poikkesi pois eikä kuullut sinun ääntäsi, ja niin vuodatettiin meidän päällemme se kirous ja vala, joka on kirjoitettu Mooseksen, Jumalan palvelijan, laissa; sillä me olimme tehneet syntiä häntä vastaan. "

Daniel 9.Luku

• Diana-ad-rem
        kirjoitat kirjoitti:

Kirjoitit:"Juutalaiset eivät ole luopuneet laista, eivätkä tule luopumaan"

Miksihän koko vanhatestamentti on täynnä tämän kaltaista tekstiä:

"Herran, meidän Jumalamme, on armo ja anteeksiantamus, sillä me olemme olleet hänelle uppiniskaiset;
        10. me emme ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä emmekä vaeltaneet hänen laissansa, jonka hän asetti meidän eteemme palvelijainsa, profeettain, kautta.
        11. Vaan koko Israel rikkoi sinun lakisi ja poikkesi pois eikä kuullut sinun ääntäsi, ja niin vuodatettiin meidän päällemme se kirous ja vala, joka on kirjoitettu Mooseksen, Jumalan palvelijan, laissa; sillä me olimme tehneet syntiä häntä vastaan. "

Daniel 9.Luku

Laittomuus, lain loppu se ei ole. Kristityillä lainloppu on selkeä oppisisältö.

• syntiä
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Laittomuus, lain loppu se ei ole. Kristityillä lainloppu on selkeä oppisisältö.

Tartuinkin vain sinun väittämääsi. Molemmilla osapuolilla on kyllä omat syntinsä.

Jos kristityt osaavat valehdella, niin sitä osaa kyllä muutkin näköjään tehdä.

13. Ja Herra sanoi: "Sentähden, että he ovat hyljänneet minun lakini, jonka minä heille annoin, eivätkä ole kuulleet minun ääntäni eivätkä vaeltaneet sen mukaan,
        14. vaan ovat vaeltaneet sydämensä paatumuksessa ja seuranneet baaleja, niinkuin heidän isänsä olivat heille opettaneet,
        15. sentähden sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala, näin: Katso, minä syötän heille, tälle kansalle, koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä.
        16. Ja minä hajotan heidät kansojen sekaan, joita eivät he eivätkä heidän isänsä ole tunteneet, ja lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan. (Jeremia 9.Luku)

Kaikella on siis seurauksensa. Kristittyjen velvollisuutena on rakkauden käsky, joka on lain täyttymys. Eivätkä he ole siinä sen paremmin onnistuneet kuin Israel mooseksen lain täyttämisessä.

• Ved.2 kirjoitti:

kommentteihin voi vastata, koskapa 4/6 kappaleesta ei ole asiayhteydessä. Y. varmaan vastaa yleisellä tasolla itseään kipeimmin osuviin "syytöksiin"?

Yakov oli kuitenkin pysynyt pystyssä noissa kaatokokouksissa. Olisiko jonkin raittiinkin hengen voima pitänyt Yakovia pystyssä? Mutta mistä tuollainen muu hengellinen sokeus nousee? Olisi työlästä alkaa purkamaan jokaista eksytyksen vinoumaa erikseen. Vuoropuhelut ketjuuntuvat tyypilliseen hyödyttömään väittelyyn, mitä näyttä jo aikaisemmilta vuosilta olevan tuttua.

Mutta olen S:n kanssa samaa mieltä näistä em. kommenteista. Ja koen, että Yakoville onkin sanottava suoraan, mistä on kysymys - Kaikella kunnioituksella tietysti.

"valheen kaikesta voimasta". Jos tämä kuuluisa "totuus" alkaa jo käsitteenäkin olla teloitettu, niin missä ollaan menossa? Täytyy odottaa lisää seuraavaa: ...Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi ( 2 Tess. 2 ). Vaikeinta tai haastavinta on käydä keskustelua Raamatusta, kun siitä ollaan repimässä jos minkinlaista valhetta, ja vihalla höystettynä.

Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevaa valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä ( 1 Tim. 6:20 ).

Kirjoitit:

>>Yakov oli kuitenkin pysynyt pystyssä noissa kaatokokouksissa.
        Olisiko jonkin raittiinkin hengen voima pitänyt Yakovia pystyssä?>eräästä suomalaisten
        "karismaattisesta" kokouksestaMutta mistä tuollainen muu hengellinen sokeus nousee?

• Sirppisiiri

Kirjoitit:

>>Yakov oli kuitenkin pysynyt pystyssä noissa kaatokokouksissa.
        Olisiko jonkin raittiinkin hengen voima pitänyt Yakovia pystyssä?>eräästä suomalaisten
        "karismaattisesta" kokouksestaMutta mistä tuollainen muu hengellinen sokeus nousee?

raamatun mukaan (kuten tiedämme) useita eri syitä: Ei ole rakkautta totuuteen, kielletään Jumalan voima (joka on ihan muuta kuin mitä hyvin useat "kokevat" sielullisissa tilaisuuksissa/kokouksissa). Siis on sielullisuutta, Jumalan Henki puuttuu. Näihiin johtaa taas usein se, ettei suostuta olemaan kuuliaisia Jumalalle, eli mm. puhdistautumaan monista eri synneistä. Kun ei suostuta olemaan kuuliaisia, eikä puhdistautumaan, seuraa itsepetoksen vyyhti, joka laajenee ja syvenee ihmisen sielussa sydänjuuria myöten. Erehtymiset ovat asia erikseen, mutta kun sydän on puhdistettu ja on rakkautta totuuteen, Jumala varjelee totaalisilta eksymyksiltä. Uskossa eteneminen, raittiisti ja raamatullisesti, vaatii melkoista nöyrtymistä Jumalan edessä monien koettelemusten kera.

• on sinetöityjä asioita ja salaisuuksia, joita ei ole tarkoitettu kaikille.
        Itse kyselin muutama viikko sitten tätä samaa tällä palstalla, enkä mielestäni saanut siihen riittävää vastausta.
        Mielestäni tämä laittomuuden salaisuutta pidättävä tekijä on kuitenkin ollut Paavalin aikaan kuitenkin aika monen tiedossa, vaikka se epämääräiseksi jääkin.
        Helpointa on tietysti vastata, että Jumalan käsi on se joka pidättää. Varmaan näin, mutta mitä se sitten tarkemmin on?

Itse uskon laittomuuden salaisuuden olevan; valhe ja mieltymys pahuuteen ja sitä pidättävän tekijän niinkin arkisen asian kuin; tiedon puute.
        Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta perustelen sitä sillä, että kun aikanaan Antikristus ilmestyy on hänellä tai pikemminkin hänessä riittävä tieto ja taitomäärä suorittaa ihmetekoja ja riittävä älykkyys pyörittää koko maailmaa niin, että voi "asettua Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala".
        Ja mikä erikoisinta, niin ihmiset uskovat sen (valheen), toki Jumalan lähettämän eksytyksenkin ansiosta.

Tietoa huijaamiseen ja valheellisten tekojen onnistumiseen on jo Paavalinkin aikaan ollut, mutta sen tietomäärän on yhä lisäännyttävä, jotta viimein voisi ilmestyä tämä laittomuuden huipentuma; Antikristus.
        Ja jos näin on, niin silloin tuleekin seuraava mielestäni oleellinen kysymys; Lisääkö Jumala samassa suhteessa, kun tietomäärä huijausten eri keinoihin kasvaa, eksytystä valheeseen vai tuleeko se yhdellä kertaa?
        Siksi sekä valhe että myös Jumalan lähettämä eksytys menee kansassa läpi kun ne vaivihkaa lisääntyvät? Kunnes lopussa synnytetään valheen ruumiillistuma.

• Sirppisiiri kirjoitti:

raamatun mukaan (kuten tiedämme) useita eri syitä: Ei ole rakkautta totuuteen, kielletään Jumalan voima (joka on ihan muuta kuin mitä hyvin useat "kokevat" sielullisissa tilaisuuksissa/kokouksissa). Siis on sielullisuutta, Jumalan Henki puuttuu. Näihiin johtaa taas usein se, ettei suostuta olemaan kuuliaisia Jumalalle, eli mm. puhdistautumaan monista eri synneistä. Kun ei suostuta olemaan kuuliaisia, eikä puhdistautumaan, seuraa itsepetoksen vyyhti, joka laajenee ja syvenee ihmisen sielussa sydänjuuria myöten. Erehtymiset ovat asia erikseen, mutta kun sydän on puhdistettu ja on rakkautta totuuteen, Jumala varjelee totaalisilta eksymyksiltä. Uskossa eteneminen, raittiisti ja raamatullisesti, vaatii melkoista nöyrtymistä Jumalan edessä monien koettelemusten kera.

Jumala näkee meidän sydämemme aivan salatuimpaan saakka.
        Hän näkee, onko meillä aitoa rakkautta totuuteen, haluammeko
        totuutta noudattaen rakkaudessa kaikin tavoin kasvaa Häneen,
        joka on pää, Kristukseen. Ef. 4:15

>>Erehtymiset ovat asia erikseen, mutta kun sydän on puhdistettu
        ja on rakkautta totuuteen, Jumala varjelee totaalisilta eksymyksiltä.

• sumunlapsi kirjoitti:

on sinetöityjä asioita ja salaisuuksia, joita ei ole tarkoitettu kaikille.
        Itse kyselin muutama viikko sitten tätä samaa tällä palstalla, enkä mielestäni saanut siihen riittävää vastausta.
        Mielestäni tämä laittomuuden salaisuutta pidättävä tekijä on kuitenkin ollut Paavalin aikaan kuitenkin aika monen tiedossa, vaikka se epämääräiseksi jääkin.
        Helpointa on tietysti vastata, että Jumalan käsi on se joka pidättää. Varmaan näin, mutta mitä se sitten tarkemmin on?

Itse uskon laittomuuden salaisuuden olevan; valhe ja mieltymys pahuuteen ja sitä pidättävän tekijän niinkin arkisen asian kuin; tiedon puute.
        Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta perustelen sitä sillä, että kun aikanaan Antikristus ilmestyy on hänellä tai pikemminkin hänessä riittävä tieto ja taitomäärä suorittaa ihmetekoja ja riittävä älykkyys pyörittää koko maailmaa niin, että voi "asettua Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala".
        Ja mikä erikoisinta, niin ihmiset uskovat sen (valheen), toki Jumalan lähettämän eksytyksenkin ansiosta.

Tietoa huijaamiseen ja valheellisten tekojen onnistumiseen on jo Paavalinkin aikaan ollut, mutta sen tietomäärän on yhä lisäännyttävä, jotta viimein voisi ilmestyä tämä laittomuuden huipentuma; Antikristus.
        Ja jos näin on, niin silloin tuleekin seuraava mielestäni oleellinen kysymys; Lisääkö Jumala samassa suhteessa, kun tietomäärä huijausten eri keinoihin kasvaa, eksytystä valheeseen vai tuleeko se yhdellä kertaa?
        Siksi sekä valhe että myös Jumalan lähettämä eksytys menee kansassa läpi kun ne vaivihkaa lisääntyvät? Kunnes lopussa synnytetään valheen ruumiillistuma.

Itse en oikein usko siihen, että antikristuksen ilmestymistä
        pidättäisi tiedon puute.

Antikristus tulee olemaan perkeleen valtuuttama edustaja
        ja lähettiläs maan päällä; edustaja, jonka kautta perkele
        villitsee ihmisiä täydelliseen luopumukseen Jumalasta.

Tieto-taitoa antikristukselta ei tule puuttumaan ja sitä se saa
        tarpeen mukaan lisää isännältään perkeleeltä. Enemmän uskon,
        että nimenomaan Jumalan käsi pidättää siihen saakka, kunnes
        joku Hänen asettamansa ehto täyttyy. Se ehto voisi hyvin liittyä
        pakanain täyden luvun tulemiseen sisälle.

Laittomuuden salaisuudesta kirjoitat: >>Itse uskon laittomuuden
        salaisuuden olevan; valhe ja mieltymys pahuuteen

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Itse en oikein usko siihen, että antikristuksen ilmestymistä
        pidättäisi tiedon puute.

Antikristus tulee olemaan perkeleen valtuuttama edustaja
        ja lähettiläs maan päällä; edustaja, jonka kautta perkele
        villitsee ihmisiä täydelliseen luopumukseen Jumalasta.

Tieto-taitoa antikristukselta ei tule puuttumaan ja sitä se saa
        tarpeen mukaan lisää isännältään perkeleeltä. Enemmän uskon,
        että nimenomaan Jumalan käsi pidättää siihen saakka, kunnes
        joku Hänen asettamansa ehto täyttyy. Se ehto voisi hyvin liittyä
        pakanain täyden luvun tulemiseen sisälle.

Laittomuuden salaisuudesta kirjoitat: >>Itse uskon laittomuuden
        salaisuuden olevan; valhe ja mieltymys pahuuteen

kaikki mitä sanoit vastauksessasi pitänee paikkansa. Siis Jumalan käsi pidättää ja pakanoiden luku tulee täyteen.
        Kysymys onkin tavallaan pitemmälle luotaava, eli miksi Jumalan käsi pidättää vielä tällä hetkellä, eli mikä saa pakanoiden luvun täyttymään?

No, Paavali on jo anatanut siihen vastauksen sanomalla ihmisten mielistyvän vääryyteen ja ihmiset eivät ota vastaan rakkautta totuuteen.
        Mutta itsellä on syntynyt usko siihen, että tiedolla ja tieteen kehittymisellä on ratkaiseva merkitys siihen, miksi ihmiset rakastavat yhä enemmän tiedon ja tieteen tarjoamia mahdollisuuksia, jotka kaikki eivät välttämättä kuitenkaan ole Jumalan arvoasteikolla laillisia. Eli ero Jumalaan kasvaa ja rakkaus totuuteen vähenee.
        Myönnän sen että väittämäni lienee outo (ja ehkä vaikea selittää), mutta minulle looginen kun maailma kulkee kohti Jeesuksen toista tulemista.

Sen verran vielä, että mielenkiintoisia, ajatuksia herättäviä kirjoituksia sä osaat tuoda esiin, sen vähän mitä olen käynyt tätä palstaa seuraamassa, vaikka aina nyt ei voikkaan olla joka asiasta täysin samaa mieltä.

• vaikka täytettiinkin
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Täytätkö sinä lain?

• älkää menkö!
        Ved.2 kirjoitti:

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• Ved.2
        älkää menkö! kirjoitti:

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Ja yritetään varoittaa etteivät muutkaan mene. Yritetään tuoda eksyneillekin jokin välittävä komponentti, ettei tässä vihassa näitä varoituksia tuoda, vaan hätä lähimmäisistä. Vaikkei se aina siltä näytäkään. Väärien henkien alle joutuminen voi olla kohtalokasta. Tästä on minuakin varoitettu Matteus 24 kohdalla, mikä on piirtynyt taivaan kanteen ja järven lumihankeen, aina muistuttamassa profeetallisesti mitä tuleman pitää. ...Jeesus ei tule ennenkuin luopumus ensin tapahtuu."

• Miksi eksytään?

Eikö Jumala saa enää puhua sanansa kautta?

• sellainen. fitelis

ovat mesmerismissä - sielun voimissa.

• jota vahvistetaan

uudestikasteella ja yhdeksällätoista oma-aloituksella. Sellainen mies on mesmerfitelis.

• täysin turha aloitus

Miten mesmerismi edes liittyy uskontoon tai Raamattuun.

• ei löydy raamatusta

Ei mitenkään... paitsi että uskonnollinen Benny Hinn käyttää"mesmerismiä" (eli hypnoosia) saadakseen ihmiset uskomaan että he ovat parantuneet vaikka eivät olisi parantuneet. Tämä uskottelu saa sairaat menemään puhujanlavalle kertomaan että ovat parantuneet, vaikka eivät välttämättä olisikaan parantuneet. Jotkut näistä todistajista ovat pian kuolleet todistuksensa jälkeen, esim. syöpäpotilaat.

Vaikka en usko että Benny parantaa ketään, eikä tule koskaan parantamaan ketään, niin uskon silti, että Pyhä Henki parantaa sairaita vielä tänä päivänä ja tekeekin sen sellaisten kautta, joiden usko vaikutta rakkauden kautta Jeesukseen ja sitä kautta myös rakkaudesta ihmisiin. Jos sinulla ei ole sääliä sairaita ihmisiä kohtaan, vaan ainoastaan kunnian- ja rahan himoa, et tulee parantamaan ketään, et vaikka olisit kuinka uskonnollinen. Älä etsi ensikädessä henkilahjoja itsellesi, vaan ensikädessä Jeesusta. Tämän jälkeen saatat saada jopa sairaitten parantamisen armolahjat jotka Henki jakaa oman tahtonsa mukaan. Mutta tuollaisten lahjojen käyttö vaatii jo melkoista nöyryyttä sillä siitä helposti ylpistyy ja luulee jotain olevansa, jonka jälkeen voitelu häviää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      270
      2282
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1001
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      960
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      42
      854
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      677
    Aihe