Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taas tämä sama juttu.
Ilmeisesti into-kristittyjä riepoo aivan vimmatusti viettää viikoittan Torille pyhitettyä päivää, kun he luulevat muidenkin kärsivän samasta ongelmasta.
Siis: Ei ole noloa. Enemmän noloa on se, kuinka vähän aloittaja näkyy tietävän ajanlaskun historiasta ja kehittymisestä nykyisekseen.
02.01.2016 11:44
Ja sitä, ettäJumala ei osaa ilmaista ajatuksiaan selkeästi.
01.01.2016 16:42
Ei ole mitään syytä uskoa, että Jeesus tai hänen poikansa olisi muuta kuin ihmisten viritelmää.
01.01.2016 16:19
Kuuntelisinko buddhalaisia, muslimeja, taolaisia, hinduja, katolisia, reformoituja, helluntailaisia, adventisteja, jehovia, rastoja, mormoneja, woodoo väkeä, animalisteja, wiccoja, satanisteja vai ketä?
Taidan kuitenkin pidättäytyä järjen käytössä.
31.12.2015 19:53
En tunne miestä, sanoi Manninen Jeesukseta.
Mutta ei syytä huoleen.
Fiksut ajattelevat itse, muista ei ole niin väliä.
31.12.2015 18:13
Onhan Sauronkin paha ja julma hahmo, mutta onneksi vielä ei ole kovin montaa ihmistä, joka luulisi sen olevan todellinen.
Onhan Raamatussakin jotain totuuksia. Jerusalen on olemassa, Egypti on olemassa, todennäköisesti juutalaiset ovat kivittäneen ihmisiä varsin kevyin perustein ja luultavasti jotkut ihmiset ovat todella uskoneet Jeesuksen sanoja ja luopuneet omaisuudestaan ja seuranneet häntä. No ehkä ei sentään omaisuudestaan luopuneet. Ja siten eivät siis seuranneet. No ihmisiähän me vain olemme.
31.12.2015 18:02
Kamoon.....
Eihän kukaan täyspäinen syytä sinun jumaliasi tai tarujasi mistään.
Tietysti voidaan kommentoida, että ne ovat varsin alkeellisia sekä raakoja ja sopivat nykypäivään erittäin huonosti, mutta että joku rupeaisi käsittelemään niitä niin kuin ne olisivat totta ja olemassa, niin ei nyt sentään.
31.12.2015 17:14
Emme siis tiedä mitään yliluonnolisesta, mutta sinä kuitenkin uskot tietäväsi yliluonnollisen olennon nimen ja ominaisuudet sekä tietenkin sen tahdon (joka on luonnollisesti sama kuin sinunkin tahtosi eikä missään nimessä lähelläkään sitä, mitä muiden uskontojen aivan yhtä vilpittömät ja uskolliset kannattajat tietävät totuudeksi).
Just joo ............
31.12.2015 17:06
Eiköhän männyt kasvata käpyjä vielä silloinkin, kun nykyiset jumatarut ovat vaihtuneet uusiin jo lukuisia kertoja.
31.12.2015 17:02
Huokaus..............................
31.12.2015 16:11
On helppoa sanoa, kumpi tulee ensin.
Ja vain toinen on tosiasia.
On tosin totta, että monet ihmiset uskovat yliluonnolliseen, mutta se ei tarkoita, että yliluonnollista olisi olemassa.
31.12.2015 16:05
Todellisuus on ihan oikein helppoa käsittää talonpoikaisjärjellä.
Todellisuuteeni kuuluu esimerkiksi se, että männyssä kasvaa männynkäpyjä ja että kuusessa ei kasva joulukuusenkoristeita.
Alitajunnan/mielikuvituksen antamia kuvitelmia voi hyvin pitää jumalallisina asioina, kuten azteekkien halua miellyttää mielikuvitushahmojaan verileikeillä, mutta jos edes toinen jalka on vielä kiinni maankamarassa, ei ole vaikeaa ymmärtää jumaluuksien loistavan poissaolollaan.
31.12.2015 16:03
Tuossahan se vähän ylempänä sanottiin: uskoa mielikuvitusjuttuihin.
Enkä taho vieläkään!
Todellisuus on tusinasti parempaa!
31.12.2015 14:45
Minulla ei ole mitään järjellistä syytä uskoa.
Siksi en usko.
31.12.2015 14:39
On tavallaan kiehtovaa, miten joku lajitoverini, jolla on periaatteessa samanlaiset mahdollisuudet ajatteluun kuin minulla, lankeaa uskomaan moiseen potaskaan.
On myös mielenkiintoista, mikä saa jonkun laatimaan selvää humpuukia todennäköisesti tietäen valehtelevansa ja vääristelevänsä asioita.
Totta totisesti me olemme merkillistä lajia.
31.12.2015 14:36
No just!
Homoseksuaalisuus on melko yleistä monien eläinlajien piirissä. Sitä on havaittu noin 1500 lajilla. Hyviä esimerkkejä ovat vaikkapa kirahvit ja naudat.
Onko homoilevan sonnipojan sielu kovin pahasti rikki?
Onko naudalla ylipäätänsä sielua?
Pääseekö naudan sielulla taivaaseen (siis jos ei satu olemaan homonauta)?
Minä vaan kysyn!
31.12.2015 14:30
Min en taho!
31.12.2015 14:24
Yhteisöllisyys on osa ihmisen luonnollista käyttäytymistä. Se ei tule uskonnollisuudesta tai uskonnoista, vaan uskonnollisuus ja uskonnot saavat alkunsa ihmisen yhteisöllisyydestä.
31.12.2015 14:22
Mielestäni kyseinen kasteenpesu on jokseenkin tyhmää. Vaikka kyseessä onkin leikillinen toimenpide, niin sillä annetaan tahattomasti kasteelle jonkinlainen mystinen merkitys, joka pitää vastataialla mitätöidä. Oikeastihan vauvalle tehdyt taikatemput ja luetut loitsut eivät merkitse mitään.
Ilman vauvan suostumusta tehty seurakuntaan liittäminen, josta saa irrottautua vasta vuosien kuluttua, on tosin joillekkin harmillinen tekijä, mutta se ei pesemällä lähde, vaan eroamalla kirkosta.
20.08.2015 12:19
Tarkoitan sitä, että en voi sanoa tietäväni asiaa, mistä minulla tai kenelläkään muulla ei ole ainuttakaan luotettavaa havaintoa.
En tiedä kaikkea enkä tunne koko maailmankaikkeuttamme.
Siksi jos väitän TIETÄVÄNI ettei jumalia ole olemassa, minun tulisi kysyttäessä pystyä perustelemaan se, miksi väitän tietäväni asian.
Sama koskee niitä, jotka väittävät jonkin tai joidenkin henkiolentojen olevan todellisia.
Olen sitä mieltä, että jumalia ei ole olemassa. En voi kuitenkaan todistaa sitä, joten se on minun käsitykseni asiasta, ei yleismaailmallinen totuus.
29.06.2015 12:40
11 / 151