Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Listasta puuttuu koko joukko eliöitä, joita ihmiset ovat kuvanneet ja siten todistaneet niiden olevan todellisia.
Missä ovat yksisarviset, ankkalinnan väki, maailman vahvin nalle, King Kong, vampyyrit, henkiin heränneet muumiot, Frankensteinin hirviö, valkyyriat, menninkäiset, peikot, joulupukki, petteri punakuono, tontut, haltiat, örkit, hobitit, Aslan, Harry Potter, ukkosenjumalan poika ja niin monet muut ilmiöt ja hahmot, joista löytyy todisteita?
Vai pitäisikö sanan "todiste" sisältöä hieman kaventaa?
22.02.2010 13:00
>>Elämääni ilon, rauhan, tarkoituksen, vapauden ja päämäärän on tuonut Jeesus! Jeesus elää! Vaikka et uskoisi, etkä haluaisi uskoa Jeesukseen, toivon että elämäsi olisi silti ihanaa!
22.02.2010 12:16
Minua taas askarruttaa enemmän mihin ihminen tarvitsee jumalaa.
22.02.2010 12:08
On olemassa uskontoja, joiden luomien jumalien väitetään luoneen maan.
22.02.2010 12:02
Eiköhän tässäkin "älä tapa" -jutussa ole kyseessä vain raamatulle tyypillinen ristiriita.
Kirja on vain huolimattomasti ja sen pidemmälle ajattelematta kyhätty kasaan.
Sinänsä "älä tapa" on harvinaisen selkeästi sanottu. Jos sillä olisi tarkoitettu jotain muuta niin se olisi kirjoitettu esim. älä tapa turhaan, älä tapa ihmistä, älä tapa syyttä, älä tapa harkitsemattomasti, älä tapa ellei jumala käske jne.
22.02.2010 11:59
Kuinka moni ihminen on itse ostanut raamatun?
Luullakseni niitä jaetaan ilmaiseksi vihkiäisissä/vast tai saadaan sukuraamattu perinnöksi.
20.02.2010 17:00
Jos halutaan vain keskustella jeesuksen ja jennan sukupuolesta, aloitus kuuluu tietysti ihan toiselle palstalle.
Jos ymmärrämme viestin tarkoituksena olevan jeesus-myytin osoittamisen perusteiltaan vääräksi ja jeesuksen siten olemattomaksi tai pelkästään ihmiseksi, ja siten häneen perustuvan uskonnon olevan harhaa, niin silloin kysymys onkin kristinuskon mahdottomuuden ja uskonnottomuuden oikeellisuuden käsittelystä.
En usko, että ketään voi loukata jeesuksen olettaminen tytöksi. Tytöthän ovat aivan ihania ja loistavia ihmisiä.
17.02.2010 17:07
Taitaa kristittyjen jumala olla ihan omaa luokkaansa myös mielenterveyden ongelmissa.
17.02.2010 16:53
Paholaisen junailema?
No kuullostaa se ainakin loogisemmalta kuin se, että jumala uhrasi itsensä itsellensä voidakseen rikkoa itse itselleen asettamaa sääntöä.
17.02.2010 16:33
Teologia on ansainnut kiitoksen kriittisestä raamatuntutkimuksesta. Se osoittaa niin selvästi raamatun syntyhistorian olleen ihmisten käsissä, että oksat pois.
Muuten olen sitä mieltä, että uskontojen ja muun taikauskon tutkimus kuuluisi psykologian alle.
Muuten se Savon sanomien kirjoitus oli mielestäni ihan asiallinen. Tietysti jos jostain pitää tinkiä, niin turhimmastahan se on aloitettava.
17.02.2010 16:29
Itse asiassa jeesus taisi olla olisi ollut lyhyttukkainen ja sileäleukainen, niinkuin tapana siihen aikaan oli.
Pitkätukkaiset ja parrakkaat kuvat ovat myöhenpää tuotantoa.
Eikä kiesus olisi myöskään ollut länsimaiseen tyyliin kapeakasvoinen, vaan pyöreänaamainen ja vahvanenäinen, kuten paikalliset asukkaat ovat nykyäänkin. Ehkäpä mahdollinen jeesus näytti samalta kuin Jasser Arafat nuorena.
Kummallista muuten, että Torinon käärinliinassa on sen näköinen jeesus, kun keskiajalla ymmärrettiin, eikä sen näköinen kuin nykyisen historiantutkimuksen mukaan pitäisi olla.
17.02.2010 16:11
Natseista tuli mieleeni hauska yksityiskohta.
Natsisaksan armeijan sotilaat vannoivat sotilasvalansa jumalan nimeen ja heidän vyönsoljissaan luki "jumala kanssamme".
17.02.2010 09:06
Artikkelin lopussa sanottiin, että jos ihmiset todella uskoisivat viimeisten aikojen olevan lähellä, palvelulla olisi paljon enemmän käyttäjiä.
Ilmeisesti epäuskon siemen tai ahneuden peikko pitävät majaansa uskovaisten sieluissa.
Olisiko sittenkin mahdollista, että jumalia ei olisikaan .........
17.02.2010 08:57
Raamatussa käsketään myös luopumaan omaisuudestaan.
Miksi sitä kohtaa ei tarvitse totella?
16.02.2010 21:56
Uskonto siinä missä muutkin.
Tosin aika suvaitsevainen.
15.02.2010 20:34
En usko kykeneväni peittämään vastenmielisyyttäni kyseistä jumalolentoa kohtaan edes kuvailemassasi tilanteessa. Taitaisi tulla lähtö parilalle vaikka muodollisesti kumartelisinkin, siksi olisikin parempi ottaa selkä suorana vastaan se mikä on tullakseen.
Mutta onhan vastaavasta tilanteesta eläviä esimerkkejä aivan lähihistoriassa.
Natsisaksassa pääosa saksalaisista katsoi muualle, mutta osa ryhtyi pahan rengeiksi. Samoin Neuvostoliitossa, Kiinassa, Kambotsassa, Balkanilla, Afrikassa ja ties missä tappo- ja piinaustantereilla.
Jotkut lajitoverimme ovat valmiita mihin tahansa saadakseen etuja tai välttääkseen piinaa.
15.02.2010 14:36
Olen uskonnoton koska en usko minkään uskonnon jumaliin eikä minulla ole omaakaan jumalolentoa vaalittavanani.
En toimi jumalia vastaan, koska niitä ei mielestäni ole olemassakaan.
Uskovaisten hassuihin väitteisiin otan ajoittain kantaa.
Mielestäsi en kuitenkaan ole ateisti.
12.02.2010 19:29
Kiitoksia Sheriffille palstan siistimisestä minunkin puolestani.
Ei ole mitään järkeä yrittää top 10 listalle, jos kirjoituksissa ei ole mitään asiaa.
12.02.2010 17:36
>>Uskovainen on tyhmä.
12.02.2010 17:32
Ei voi väittää, että uskovaiset olisivat moraalittomia. He eivät vain saa moraaliaan uskomuksistaan, vaan se tulee ihmisyyden mukana.
Olen seuraillut läheltä mm. buddhalaisia uskovaisia. Heidän moraaliarvonsa ovat samanlaisia, kuin minulla (uskonnottomalla) ja tuntemillani kristityillä. Havaintoni perusteella moraali ei tule eri uskonnoista vaan muualta. (Tai sitten se tulee buddhalaisuudesta, joka on 500 vuotta kristinoppia vanhempi, ja kristityt ovat lainanneet sen silkkitietä pitkin heiltä.)
12.02.2010 17:21
141 / 151