Elämääni ilon, rauhan, tarkoituksen, vapauden ja päämäärän on tuonut Jeesus! Jeesus elää! Vaikka et uskoisi, etkä haluaisi uskoa Jeesukseen, toivon että elämäsi olisi silti ihanaa!
Elämä on ihanaa!
14
522
Vastaukset
- kokija
Jeesus on ihan okei. Samoin, toivon ja tahdon mahdollisimman antoisaa ja menestyksekästä elämää.
- lombrico
Hienoa, jos homma toimii, mutta älä vain ala kyselemään ja yritä ymmärtää loogisesti ja järkeen käyvästi uskosi perusteita! Saatat silloin näet pudota maan kamaralle, mutta toisaalta ei se olisi ollenkaan vahingollista ;))
Ps.1 Tarkoitatko, että Jeesus elää maan päällä ihmiskehossa? Minäkin haluan tavata hänet!
Ps.2 Elämäni on oikein mukavaa ja paranee joka hetki! (En usko, että kellään se on "ihanaa" aivan joka hetki, paitsi tietynlaisessa 'pilvessä' elävillä)- Filadelfi
Tunnusta että olet syntinen, sillä joka rikkomuksensa salaa se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää se saa armon, usko että Jeesus on kuollut puolestasi ja että Jumala on hänet kuolleista herättänyt.
- lombrico
Filadelfi kirjoitti:
Tunnusta että olet syntinen, sillä joka rikkomuksensa salaa se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää se saa armon, usko että Jeesus on kuollut puolestasi ja että Jumala on hänet kuolleista herättänyt.
Miksi minun pitäisi tunnistaa syntini, kun en tunnista olevani syntinen; korkeintaan hyvin erehtyväinen olen, mutta yleensä opin virheistäni. Rikkomukseni tunnistan, eikä niistä ole sen enempää kirjaa pidetty; kun itse ymmärtää, yleensä tietämättömyttään tai vahingossa tehneensä jotain väärin, niin riittää kun myöntää tyhmyytensä, niin onpa niistä jotain oppinutkin...eli hyötyähän siitä vain oli!
En tosin millään saa mahtumaan järkeeni, että joku jeesus on kuollut puolestani, kun minunkin joskus on kuitenkin kuoltava (joka ei ole kenellekään elämän loppu, ainoastaan tämänkertaisen kehon jättäminen) ja tehtävä tili kokemuksistani . Siis kristinuskon jeesustarinaan en usko ym. helvettijuttuihin, en sitten millään, mutta älä sinä uskisrukka minusta ja menestyksestäni huolehdi; minulla on oikein hyvät ja läheiset välit Korkeimman kanssa! - poejan vilikuna
Kiítos hyvästä kommentista. Kiva, että elämäsi on oikein mukavaa ja paranee joka hetki. Olen siitä vilpittömästi iloinen ja toivon, että näin voi olla myös elämäsi loppuun saakka. Uskon, että elämä voi olla mielekäs ja monin tavoin helpompi, ilman näitä uskon asioita.
Jeesukseen uskominen on minulle helppoa, kun minut on "aivopesty" uskomaan, niinkuin kuulee puhuttavan. Tosin itse olen kuitenkin tehnyt päätökseni seurata Jeesusta ja koen että se on kokonaan kuitenkin lahjaa, minä vaan vastaanotin sen mitä Jeesus tuli minulle antamaan. Mitä hän tuli antamaan? mm. noita ensimäisessä kommentissani kirjoittamia asioita, niihin kaikkiin löytyy lupaukset Raamatussa (mm. Jeesus sanoo: "rauhan minä jätän teilleJoh.14) Ja uskon elämäkin on sinänsä helppoa, kun vaan jaksaa jutella Jeesuksen kanssa. Pienimmätkin murheet haluan opetella hänelle kertomaan. Nimittäin sitä enemmän kun keskusketen hänen kanssaan, sitä vakuuttuneemmaksi minä tulen sen sanoman todellisuudesta. Sitä enemmän minä huomaan rukousvastauksia elämässäni. Mitä sidotummaksi minä koen itseni Jeesukseen, sitä vapaammaksi koen itseni. Jeesuksen seurassa tulee ennen kaikkea halu auttaa ja palvella ja rakastaa muitakin ihmisiä. Ja tämäkin haluni kirjoittaa tälle keskustelupalstalle on uskoni seurausta, kun tiedän, että Jeesus itse toivoo, että kertoisin muillekin.
Minulle on helpompi uskoa yleensäkin ihmisiin, jos he osoittautuvat luotettaviksi, kuin että näkisin heidät. Vaikka näkisin kuinka jonkun ihmisen, en voisi häneen luottaa, jos hän heti valehtelisi. Miten itse koet? Kun sain armon tulla Jumalan lapseksi, tulin todellakin ihan vauvaksi. Ja niinkuin vauva oppii luottamaan vanhempiinsa, vaikka eivät alkuun taida nähdäkään kovin hyvin, eivätkä ymmärrä ehkä mielestämme mistään mitään. Niin olen minäkin oppinut luottamaan, sen perusteella, kun olen saanut pysyä Häntä lähellä ja oppia, että Häneen voi todella luottaa. Se on ehkä sinulle liian yksinkertaista.
Se mieli, että elämä on ihanaa, on minulle tullut Jeesuksen seurassa. Osuit naulan kantaan siinä, ettei kenenkään elämä ole aina ihanaa, se on tunnustettava, vaikka kuin meinaa välillä tuntua ihanalta. Nimittäin nykypäivänä uskossa eläminen on välillä todella raskasta, tuntuu että käy yli sietokykyni. Mutta ei Jeesus ole kuitenkaan niin paljon kuormaa ainakaan tähän mennessä lastannut päälleni. Niinkuin Raamattu sanookin: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."(1Kor. 10 13) Ja siksi kun saan kasvaa uskossani haluan myös muille kertoa, ELÄMÄ ON IHANAA JEESUKSEN SEURASSA. KANNATTAA USKOA JEESUKSEEN! - tunnista ja tunnusta
lombrico kirjoitti:
Miksi minun pitäisi tunnistaa syntini, kun en tunnista olevani syntinen; korkeintaan hyvin erehtyväinen olen, mutta yleensä opin virheistäni. Rikkomukseni tunnistan, eikä niistä ole sen enempää kirjaa pidetty; kun itse ymmärtää, yleensä tietämättömyttään tai vahingossa tehneensä jotain väärin, niin riittää kun myöntää tyhmyytensä, niin onpa niistä jotain oppinutkin...eli hyötyähän siitä vain oli!
En tosin millään saa mahtumaan järkeeni, että joku jeesus on kuollut puolestani, kun minunkin joskus on kuitenkin kuoltava (joka ei ole kenellekään elämän loppu, ainoastaan tämänkertaisen kehon jättäminen) ja tehtävä tili kokemuksistani . Siis kristinuskon jeesustarinaan en usko ym. helvettijuttuihin, en sitten millään, mutta älä sinä uskisrukka minusta ja menestyksestäni huolehdi; minulla on oikein hyvät ja läheiset välit Korkeimman kanssa!Hän kylläkin kehottaa sinua tunnustamaan syntisi.
- tunnustava lombrico
tunnista ja tunnusta kirjoitti:
Hän kylläkin kehottaa sinua tunnustamaan syntisi.
Minun mielestäni ensin pitää itse tunnistaa tehneensä pahaa, olleensa tottelematon tai vain erehtyneensä jotain vastaan, ennen kuin voi tunnustaa yhtään mitään ! Ellei tunnista mitään sellaista itsessään ja silti tunnustaa olevansa "minä syntinen maan matonen, armoa, armoa!", niin valahtelee tai hakee varmuuden vuoksi jotain kuten esim. rangaistuksen välttämistä tai jotain kirkkaampaa kruunua ja eturivin paikkaa taivaassa!
Kuitenkin, minulla on jostain syystä vahva tunne, että Jumala tietää yhtä hyvin kuin minä itse, tai jopa paremmin, meikäläisen tekemiset ja jopa ajatukset, joten ei minun niitä sinne enää tarvitse kertoa. Tärkeintä on, että minä itse tunnistan sen, milloin tulee tehtyä tai sanottua jotain miinuslistaan menevää ja osaan sitten ainakin yrittää parantaa omaa käyttäytymistäni (sitähän se katuminen tarkoittaa...ainakin minun mielestäni). - arjuuna
poejan vilikuna kirjoitti:
Kiítos hyvästä kommentista. Kiva, että elämäsi on oikein mukavaa ja paranee joka hetki. Olen siitä vilpittömästi iloinen ja toivon, että näin voi olla myös elämäsi loppuun saakka. Uskon, että elämä voi olla mielekäs ja monin tavoin helpompi, ilman näitä uskon asioita.
Jeesukseen uskominen on minulle helppoa, kun minut on "aivopesty" uskomaan, niinkuin kuulee puhuttavan. Tosin itse olen kuitenkin tehnyt päätökseni seurata Jeesusta ja koen että se on kokonaan kuitenkin lahjaa, minä vaan vastaanotin sen mitä Jeesus tuli minulle antamaan. Mitä hän tuli antamaan? mm. noita ensimäisessä kommentissani kirjoittamia asioita, niihin kaikkiin löytyy lupaukset Raamatussa (mm. Jeesus sanoo: "rauhan minä jätän teilleJoh.14) Ja uskon elämäkin on sinänsä helppoa, kun vaan jaksaa jutella Jeesuksen kanssa. Pienimmätkin murheet haluan opetella hänelle kertomaan. Nimittäin sitä enemmän kun keskusketen hänen kanssaan, sitä vakuuttuneemmaksi minä tulen sen sanoman todellisuudesta. Sitä enemmän minä huomaan rukousvastauksia elämässäni. Mitä sidotummaksi minä koen itseni Jeesukseen, sitä vapaammaksi koen itseni. Jeesuksen seurassa tulee ennen kaikkea halu auttaa ja palvella ja rakastaa muitakin ihmisiä. Ja tämäkin haluni kirjoittaa tälle keskustelupalstalle on uskoni seurausta, kun tiedän, että Jeesus itse toivoo, että kertoisin muillekin.
Minulle on helpompi uskoa yleensäkin ihmisiin, jos he osoittautuvat luotettaviksi, kuin että näkisin heidät. Vaikka näkisin kuinka jonkun ihmisen, en voisi häneen luottaa, jos hän heti valehtelisi. Miten itse koet? Kun sain armon tulla Jumalan lapseksi, tulin todellakin ihan vauvaksi. Ja niinkuin vauva oppii luottamaan vanhempiinsa, vaikka eivät alkuun taida nähdäkään kovin hyvin, eivätkä ymmärrä ehkä mielestämme mistään mitään. Niin olen minäkin oppinut luottamaan, sen perusteella, kun olen saanut pysyä Häntä lähellä ja oppia, että Häneen voi todella luottaa. Se on ehkä sinulle liian yksinkertaista.
Se mieli, että elämä on ihanaa, on minulle tullut Jeesuksen seurassa. Osuit naulan kantaan siinä, ettei kenenkään elämä ole aina ihanaa, se on tunnustettava, vaikka kuin meinaa välillä tuntua ihanalta. Nimittäin nykypäivänä uskossa eläminen on välillä todella raskasta, tuntuu että käy yli sietokykyni. Mutta ei Jeesus ole kuitenkaan niin paljon kuormaa ainakaan tähän mennessä lastannut päälleni. Niinkuin Raamattu sanookin: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."(1Kor. 10 13) Ja siksi kun saan kasvaa uskossani haluan myös muille kertoa, ELÄMÄ ON IHANAA JEESUKSEN SEURASSA. KANNATTAA USKOA JEESUKSEEN!Kun elämme ilman aatteita, ilman uskoa,myös ilman ateismin ja kommunismikin usko, ja vailla minkäänlaista toivoa, niin siinä on elämän ihanuus, sillä silloin mileesi tulee rauha ja rakkaus, joka on ikuista, ja kuolematonta sek silloin olemme se joka ei ole koskaan syntynyt, ja joka ei koskaan kuole
Tuohon elämään päästään vain psykologisen kuoleman kautta, joka tapahtuu tämän elämän aikana, jossa
ihmisen perimänään saama psykologinen perimä,perisynti,ymmärretään täydellisesti, niin silloin se häviää pois, ja elämme, uskomatonta ikuista elämää - lombrico
poejan vilikuna kirjoitti:
Se mieli, että elämä on ihanaa, on minulle tullut Jeesuksen seurassa. Osuit naulan kantaan siinä, ettei kenenkään elämä ole aina ihanaa, se on tunnustettava, vaikka kuin meinaa välillä tuntua ihanalta. Nimittäin nykypäivänä uskossa eläminen on välillä todella raskasta, tuntuu että käy yli sietokykyni. Mutta ei Jeesus ole kuitenkaan niin paljon kuormaa ainakaan tähän mennessä lastannut päälleni. Niinkuin Raamattu sanookin: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."(1Kor. 10 13) Ja siksi kun saan kasvaa uskossani haluan myös muille kertoa, ELÄMÄ ON IHANAA JEESUKSEN SEURASSA. KANNATTAA USKOA JEESUKSEEN!Vaikka en uskokaan kristinuskon jeesustarinaan "karvoinen päivineen", niin se ei sulje pois sitä, ettenkö tuntisi raamatussa olevia veljemme Mestari Jeshuan opetuksia. Pidän niitä erittäin korkeatasoisina, mutta hyvin usein ne on ymmärretty ja edelleen ymmärretään kuka mitenkin (lahkoja ja eripuraisuuksia pilvin piemein)! Syynä on ehkä se, että ne kertomukset niistä ovat jälkikäteen koottuja, muokattuja kunkin ajan ymmärryksen ja näkemyksen mukaisesti.
Joka tapauksessa noissa Jeesuksenkin opetuksissa piilee se sama suuri sanoma, mikä on kaikkien suurien uskontojen taustalla eli RAKASTAMINEN (Jumalan = itsen = lähimmäisten = kaiken rakastaminen) ja siitä seuraa, kuten sanoit " tulee ennen kaikkea halu auttaa ja palvella ja rakastaa muitakin ihmisiä". Kun tämän on tajunnut ja todella ymmärtänyt, niin väittely tämän tai tuon uskonnon paremmuudesta tuntuu vain tietämättömyydeltä ja tyhmyydeltä.
Minulle uskominen Jeesukseen merkitsee yksinkertaisesti seurata hänen esimerkkiään, ei sen enempää. Eikä siihen tarvitä välttämättä edes uskoa, että Jeesus olisi ollut koskaan olemassa saati sitten kaikkea muuta häneen liitettyä uskomusta!
Kirjoitit mm. "Kun sain armon tulla Jumalan lapseksi..."; tähän kommentoisin vain, että minulle oleminen Jumalan lapsena on kaikkien etuoikeus (ei ole poikkeuksia), mutta se, kun siitä tulee TIETOISEKSI, on kuin kylpesi 'armossa' ja siunauksessa. Juuri siitä on seurauksena tuollainen syvällinen tunne, että elämä on ihanaa ...kaikesta huolimatta! - poejan vilikuna
lombrico kirjoitti:
Vaikka en uskokaan kristinuskon jeesustarinaan "karvoinen päivineen", niin se ei sulje pois sitä, ettenkö tuntisi raamatussa olevia veljemme Mestari Jeshuan opetuksia. Pidän niitä erittäin korkeatasoisina, mutta hyvin usein ne on ymmärretty ja edelleen ymmärretään kuka mitenkin (lahkoja ja eripuraisuuksia pilvin piemein)! Syynä on ehkä se, että ne kertomukset niistä ovat jälkikäteen koottuja, muokattuja kunkin ajan ymmärryksen ja näkemyksen mukaisesti.
Joka tapauksessa noissa Jeesuksenkin opetuksissa piilee se sama suuri sanoma, mikä on kaikkien suurien uskontojen taustalla eli RAKASTAMINEN (Jumalan = itsen = lähimmäisten = kaiken rakastaminen) ja siitä seuraa, kuten sanoit " tulee ennen kaikkea halu auttaa ja palvella ja rakastaa muitakin ihmisiä". Kun tämän on tajunnut ja todella ymmärtänyt, niin väittely tämän tai tuon uskonnon paremmuudesta tuntuu vain tietämättömyydeltä ja tyhmyydeltä.
Minulle uskominen Jeesukseen merkitsee yksinkertaisesti seurata hänen esimerkkiään, ei sen enempää. Eikä siihen tarvitä välttämättä edes uskoa, että Jeesus olisi ollut koskaan olemassa saati sitten kaikkea muuta häneen liitettyä uskomusta!
Kirjoitit mm. "Kun sain armon tulla Jumalan lapseksi..."; tähän kommentoisin vain, että minulle oleminen Jumalan lapsena on kaikkien etuoikeus (ei ole poikkeuksia), mutta se, kun siitä tulee TIETOISEKSI, on kuin kylpesi 'armossa' ja siunauksessa. Juuri siitä on seurauksena tuollainen syvällinen tunne, että elämä on ihanaa ...kaikesta huolimatta!Hyvää matkaa valitsemallasi tiellä, jos tahdot todella sitä kulkea. Ehkä sinua kuitenkin Jeesus on kutsumassa yhteyteensä, kun haluat olla rehellinen ja noin antaumuksella tahdot kirjoittaa, kiitos varsin järkeenkäyvästä ja selkeästä kómmentista. Jos uskon elämä avautuu, niin muista minuakin rukouksissasi. Sitä minä rukoilen Herralta, että avautuisi ja itsekin jaksaisin perille saakka.
"Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna.Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"".Joh 6:65-67
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva." Matt. 6 : 24
- Ripsu64
Mihin Jeesus-Jumala tarvitsee tavallista ihmistä noin ylipäänsä, jos on jo kaikkivoipa ainiaan ?
- poejan vilikuna
Niin, että jos hakisit töitä vai? "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."Luuk.10:2.
Raamattu kertoo, että Jumalalla on hyvä tahto ihmisiä kohtaan, mutta ihminen on rikkonut hänen tahtoansa vastaan ja siksi ihmiselämässä on ongelmia. Siksi jokainen Jumalalle vieraana kulkeva ihminen ei koe elämässään todellista rauhaa ja iloa. Kaikki tarkoitus ja mielekkyys ovat loppujen lopuksi hetkellisiä ja pinnallisia. Kuolemaa ajatellessa jokainen kokee varmasti paljon kysymyksiä.
Raamattu ei missään kohden sano, että Jumala vihaisi ihmistä, vaan päin vastoin rakastaa. Mutta kyllä sekin rakkautta on, että on tarkat ohjeet elämälle ja että paha saa Raamatun mukaan kerran palkkansa. Raamattu kertoo myös suoraan, että ihminen ei itse voi välttyä kadotustuomiolta, koska olemme kaikki syntisiä ja siihen ongelmaan ratkaisu löytyy Jeesuksessa. Jeesus sanoo: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Matt.12:30. Eli on kaksi vaihtoehtoa ja tietenkin jokaisen tulisi olla siellä kokoajien puolella. Se on tarkoitus. Tulisi olla samalla puolella luojamme kanssa, eikä pakomatkalla, jolle jokainen olemme lähteneet Aatamista alkaen. Jeesus sanoi seuraajilleen selvästi työn tarkoituksen "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni....". Mutta antoi täydellisen porttikiellon ihmisen omin voimin yrittämiselle palvella häntä, tehdä hänen työtään ja yrittää kelvata hänelle: "Ilman minua te ette voi mitään tehdä."Joh 15:5
Jeesus sanoo:"Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".(Joh. 5:17).Ja:"missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva."Joh.12:26. Kysymys on suhteesta Jeesukseen. Ei Jeesus voi tietenkään käyttää sellaista ihmistä tehtävissään, joka ei halua Häntä seurata ja hoitaa suhdettaan Häneen jatkuvasti. Mutta vastaavasti Jeesuksen yhteydessä elävä ihminen jatkuvasti on Hänen johdatettavanaan ja elämä menee aivan erilailla, kuin jos eletään vieraana Jumalalle. Herra antaa tehtävän itse kullekin henkilökohtaisesti ja voiman ja kaiken siihen tarvittavan. "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä." Joh 1:12 On suuri ilo saada olla Jeesuksen palvelija, että mahdollisimman moni pelastuisi.
Jos suhde Jeesukseen ei ole kunnossa, sitä tulee pyytää Häneltä itseltään. Hän on luvannut: "sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" Joh.6:37. Jumalan sanaa kannattaa alkaa lukea rukoillen ja vaikkapa kysellen yksinkertaisesti: "Rakastatko sinä Jeesus todella minua?" "Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan." Matt.7:8. Koko elämä tulee antaa Jeesuksen käyttöön ja ottaa seurata häntä koko sydämestään. Tärkeintä on, että sen minkä ymmärrämme Jumalan sanasta, teemme sen mukaan. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon sinun kanssasi!
>>Elämääni ilon, rauhan, tarkoituksen, vapauden ja päämäärän on tuonut Jeesus! Jeesus elää! Vaikka et uskoisi, etkä haluaisi uskoa Jeesukseen, toivon että elämäsi olisi silti ihanaa!
- poejan vilikuna
viestistäsi.
Niin ei varmaan vaikuta minun toivomukset elämäsi ihanuuteen. Mutta toivon silti, että elämäsi olisi ihanaa ja on ilo kuulla, että näin olet saanut kokeakin. Sehän on parasta, kun voi elää elämäänsä täysillä.
Itse en ole kokenut oman tahdon mukaan kulkiessani, että elämäni on ihanaa, mutta kun olen koettanut seurata Jeesusta, olen saanut kokea, nyt elämäni on mielekästä, elämälläni on todellinen tarkoitus. Jeesus lupaa kaikille:”Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”Joh.1:12
Ja se todella tarkoittaa sitä, se on tarkoitettu kaikille, jotka yhtään kokevat sisimmässään kaipuuta tulla Jeesuksen yhteyteen. Luota siihen, mitä Jeesus sanoo, olitpa kuka hyvänsä, joka elämääsi tarkoitusta etsit. Luota Raamatun sanomaan, ammenna siitä voimaa jatkuvasti ja saat kokea, että olet tekemisissä vain hyvää tarkoittavan Luojasi kanssa. Jouluevankeliumikin sen todistaa. "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"Luuk. 2:14. Jumalan sanasta ei lopu tehot, siitä riittää ammennettavaa yllin kyllin koko elämän ajaksi. Raamattua rukoillen lukemalla Jumala puhuu meille. Antamalla luvan Jeesukselle, Jeesus tulee elämääsi. Vaikkapa sanoen: ”Tule Jeesus ja ota minutkin omaksesi kokonaan.” Tärkeintä, että olet tosissaan. Jeesus on tosissaan. Uskon, että vain Jeesus voi antaa todellisen ihanuuden elämään vaikeuksienkin keskellä ja varmuuden siitä, että saa olla matkalla hänen luokseen taivaaseen. Rukoilen, että voisit tulla tuntemaan Jeesuksen omana vapahtajanasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun203710Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813045- 613044
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2992414- 412172
- 542141
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211341Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo71225- 421200
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui241118