Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä se Apollo on!
Miksikö?
Minä tiedän. Tietääkö joku muu?
Ps. Vaikkei se taida ihan aikuisten oikeasti jumala olla.
28.12.2009 19:50
Hyvä Uskis (Olethan sinä Uskis?)
Kysymyshän ei ole siitä kuka kirjoittaa, vaan mitä kirjoitetaan.
Sheriffin kanta laajempana versiona on tässä:
>>"Palsta ei ole helluntailaisten palsta ja näin ollen ei rajoitu ainoastaan helluntailaisten keskusteluun. Palsta on kaikille avoin yleinen keskustelupalsta.
Palstan aihe on helluntailaisuus. Käytännössä tämä tarkoittaa että sheriffillä on oikeus määritellä linjaukset minkä tulkitsee kuuluvan keskusteluun helluntailaisuudesta."
28.12.2009 19:40
Kokeillaan.
Jään odottamaan muutoksia olemassaolooni.
28.12.2009 11:28
Ei tarvitse olla aktiivinen jumalienkieltäjä tai kuvainraastaja ollakseen tietosankirja-ateisti eli uskonnoton. Riittää kun ei usko. Uskotko?
28.12.2009 00:15
Miksei olemattoman olemassaoloa voisi kieltää?
Onko olemattomilla joku laki suojanaan?
Jos jotain ei ole, miksi ei saisi sanoa kuinka asia oikeasti on?
Ps. Oliko sillä keisarilla uudet vaatteet vai ei?
28.12.2009 00:12
Eivät kaikki ateistit ole jumalankieltäjiä.
Käyppä tietosanakirjasta tsekkaamassa, mitä ateismi on.
Toivoo: yx uskonnoton
27.12.2009 22:59
Eiköhän nykyään olla sitä mieltä, että ihmisen käyttäytymiseen vaikuttaa sekä perimä että ympäristö.
26.12.2009 17:45
En etsinyt täydellistä rakkautta, vaan ihan sellaista tavallista.
Ja olen sellaisen löytänyt ja elämä tuntuu ihanalta, vieläkin kymmenen vuoden jälkeenkin.
Ei elämä mitään juhlaa ja ilotulitusta ole, mutta ei sen tarvitse ollakaan. Tavallinen arkikin tuntuu hyvältä.
En tarvitse mitään yliluonnollista. Tässä maisessa naisessa on minulle ihan riittämiin rakkautta, hellyyttä ja tukea.
Tiedän, ettei tämä ole ikuista, mutta niin kauan kuin sitä kestää olen onnellinen.
26.12.2009 13:21
Aina valmis kuin partiopoika.
26.12.2009 11:47
Minäkin luonnehtisin itseni uskontorekisterissä lähinnä agnostikoksi.
Minulle oli aikanaan (ja on se vieläkin) vaikeaa kutsua itseäni ateistiksi. Pidänkin enemmän täsmällisemmästä termistä uskonnoton.
Minun piti aikanaan käydä ihan tietosanakirjasta tarkastamassa, mitä ateismillä oikein tarkoitetaan.
Ateismihan on jumaluskon puutetta. Näin myös agnostikot kuuluvat ateisteihin. Jos agnostikko uskoo johonkin jumaluuteen, vaikka itse löytämäänsä/luomaansa, niin silloin hän ei ole enää agnostikko, vaan teisti.
Valitettavan usien ateistilla tarkoitetaan jumalankieltäjää, joka on kylläkin myös ateisti, mutta ei ainoa laatuaan. Uskonnottomia on muunkinlaisia. Minunkinlaiseni.
26.12.2009 10:53
Mutta viedään se vielä vähän pidemmälle.
Liitytään joukolla kirkkoon! Ollaan aktiivisia ja hakeudutaan avainpaikoille. Muutetaan kirkko 2000 -luvulle sisältä päin.
Onhan se jo huomattu, ettei oikea uskovainen kuuntele muita kuin omia auktoriteettejään, mutta niitä totellaan kritiikittömästi.
Jos puhumme heille samat asiat oikealla kielellä ja oikeasta virkapaikasta, tulette yllättymään lopputuloksesta.
Mitä mieltä olette. Yritetäänkö?
26.12.2009 10:31
Itse asiassa uskonnottomat hyväntekijät ovat eettisempiä, kuin uskovaiset.
Uskovaiselle kyseessä on kaupankäynti. Uskovainen antaa hädänalaiselle ja jumalat palkitsevat uskovan.
Uskonnoton taas antaa pyyteettömästi. Odottamatta vastapalvelusta tai palkintoa. Vain auttaakseen lähimmäistään.
Uskonnottamat eivät kuulu uskonnottomien "kirkkoon" eikä uskonnottomilla ole laajoja kattojärjestöjä. Siksi minäkin toimin yksilönä, omasta puolestani.
Uskonnottomuus ei ole aate, vaan kyseessä on uskonnon puuttuminen. Ihan samoin kaljupäisyys ei ole aate, vaan kyseessä on hiusten puuttuminen. Tämä on kerrottu, piirretty ja väännetty rautalangasta tällä palstalla jo tuhansia kertoja. Optimistinakin minun on huokaistava, että todennäköisesti ei se nytkään mennyt jakeluun. Varmaan siitä syystä uskonnottomuus ei todellakaan kokoa laumoja, se on ihmisen henkilökohtainen valinta.
26.12.2009 10:04
Sittenhän ihan kohta nähdään, ovatko kristityt oikeassa.
Sovitaanko niin, että jos jeesusta ei näy eikä kuulu viimeisen sukupolven edustajan mennessä edes, luovutte joukolla uskonnostanne ja keksitte vaikka jotain muuta tekemistä?
Kättä päälle?
25.12.2009 12:56
Saattaa olla, että joidenkin yksilöiden kohdalla on pelkoa "heittäytyä" uskonnon armoille. Itselläni ei ole sellaiseen halua. Minulla on oma "elämänfilosofiani", joka riittää minulle ja siinä ei ole tarvetta jumalille tai yliluonnollisille ilmiöille. Lisäksi havaintoni tuntemistani uskonnoista eivät tue jumalien olemassaoloa.
Sitten pari muuta juttua vastauksestasi.
Minä ainakaan en vihaa kristinuskoa enkä muitakaan uskontoja. Muutamista uskonnoista on tullut minulle kylläkin vastenmielisiä, mutta se on eri asia.
Toiseksi ei kannata yleistää uskonnottomille yhteisiä mielipiteitä koska en minä ainakaan tunne kaikkia uskonnottomia. Tiedän vain tuntemieni henkilöiden sekä lukemieni viestien kirjoittajien mielipiteet. Käsittääkseni vain hyvin pieni osa uskonnottomista käy tällä palstalla. Siksi ei ole hyvä esittää väitteitä että uskonnottomat ovat X-mieltä tai edes, että suuri osa uskonnottomista on Y-mieltä jostain asiasta jos ei tunne kaikkia uskonnottomia.
Saarnaamista ei todellakaan ole pakko kuunnella ja en totta tosiaan kuuntelekaan, ellei ole ihan pakko. Suomessa kristinuskon painostus uskonnottomia kohtaan ei tulekaan saarnoista, vaan lukemattomista pienistä enemmän tai vähemmän piilotetuista viesteistä, joita tulee päiväkodeissa, kerhoissa, kouluissa, armeijassa ja ihan kaikkialla. Kristitty ei varmaan edes huomaa niitä, sillä ne mielletään osaksi "yleistä mielipidettä" ja jopa suomalaisuutta.
25.12.2009 12:47
Sori, että sekaannun sinun ja kössönömin keskusteluun, mutta en ymmärrä tuota pelko-kohtaa. Mitä ihmeen pelkoa tarkoitat?
25.12.2009 12:17
Listaan pitäisi lisätä katteettomat lupaukset.
25.12.2009 12:14
Eihän Eskola tiennyt edes mitä ateismi on!
Elä nyt näiden kanssa uskonnottomasti.
25.12.2009 11:10
151 / 151