ateistisuuden ihmetys!

Morrison...

Ei helevatan helevata, minnuu ei oo ikkää uponnu, mitä järkiä lopen on jossai ateismissa!

Ihminen ei tarvi jumalia elääkseen. On ihan yks ja hailee, jos joku uskoo jumaliin, mutta kieltää nyt oikein erikseen niitä!

Itse haluan olla, kuin muutkin eläimet, eli en mieti sen koommin jumaluuksia olematta silti ateisti.
Kaikkihan tietää, että esimerkiksi metsässä liikkuva hirvi ei ole ateisti, vaikkei se jumalia mietikkään!
Samalla periaatteella myöskään minä en ole ateisti, vaan ihan normaali uskomaton!

17

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin kukaan ateisti ateismiaan miettii arkipäivän elämässään, aamulla nostaan töihin ja illalla töistä pois, harrastetaan mitä harrastetaan ja tapaillaan ystäviä ym. normaalia elämää, mutta on ihan kiva kun on keskustelupalsta kuitenkin jossa voi piipahtaa ja uskiksien kanssa vääntää kättä ;)

• Eivät kaikki ateistit ole jumalankieltäjiä.

Käyppä tietosanakirjasta tsekkaamassa, mitä ateismi on.

Toivoo: yx uskonnoton

• Ateismi (muinaiskreikaksi ἄθεότης, atheotes) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa.

• missxcessive kirjoitti:

Ateismi (muinaiskreikaksi ἄθεότης, atheotes) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa.

Ei tarvitse olla aktiivinen jumalienkieltäjä tai kuvainraastaja ollakseen tietosankirja-ateisti eli uskonnoton. Riittää kun ei usko. Uskotko?

• J.K.P.

Jos ei ateismissa ole mielestäsi järkeä, niin sitten ei ole. Mielipiteesi on selvä.

"On ihan yks ja hailee, jos joku uskoo jumaliin, mutta kieltää nyt oikein erikseen niitä!"

Se joku joka uskoo, on teisti. se joka ei usko, on ateisti. Yksinkertaista.
      Minä olen ateisti, mutta en erikseen kiellä jumalia. En siis usko enkä kiellä. Miksi tarvitsisi kieltää? Todisteiden puuttuessa katson järkevämmäksi olla uskomatta jumalan olemassaoloon, mutta koskaan en ole väittänyt etteikö se saattaisi mahdollistakin olla. Sitähän ateismi on: Jumaluskon puutetta. On toki niitäkin dogmaattisia ateisteja jotka väittävät ettei jumalaa voi olla olemassa, mutta itse en väittäisi niin, koska enhän minä sitä voi tietää, kuten ei kukaan muukaan. Kun todisteita ei ole puolesta eikä vastaan, ihminen yleensä kallistuu siihen mitä pitää todennäköisempänä ja järkeenkäyvempänä. Luulenpa, että suurin osa ateisteista on juurikin kaltaisiani.

• Antgti

Kielitoimiston sanakirjan määritelmän mukaan agnostisismin määritelmä on oppi, jonka mukaan havaintojen ylittävästä tai yliluonnollisesta ei voida saada mitään tietoa eli ei siis ota kantaa asiaan... Niin pääsee helpommalla, kun ei mieti koko asiaa... En kiellä jumalaa mutten myöskään sano hänen olevan olemassa.

• Kössönöm

Minun mielenkiintoni kohdistuu yhteiskunnallisiin asioihin. Uskonto on yksi asia, joka vaikuttaa yhteiskunnassa ja siksi otan siihen kantaa. Jos uskonto olisi yksityisasia kuten vaikkapa naiminen tai syöminen, niin mitäpä minä siitä piittaisin, mutta kun se ei ole.

• QffT

Niin se nyt olis aika jännää elää valtiossa jossa sunnuntaina täytyy ehdottomasti syödä sikaa eikä mitään muuta. Käskyn noudattamatta jättämisestä tulee rangaista.

Aina 3:n tunnin välein joudumme veisaamaan munakkaan valmistusohjeen, tai muuten tulee jalkapuuta.

Iltaisin luettelisimme spagetin valmistusohjetta.

SITTEN OLISI JOTAIN PERKELEEN AKokkeja, jotka eivät noudattele moisia käskyjä ja syövät mitä ITSE HALUAVAT! Siis nämä perkeleen moraalittomat natsikokit!

Ei pidä unohtaa MaitorahkaKokkeja jotka tekevät itsemurhapommituksia pilvenpiirtäjiin koska he ovat ahdasmielisiä ja eivät pidä amerikan kokkausvapauslaista.

Suuri debaatti radioissa olisi ken on kirjoittanut ensimmäiset keittokirjat. Keskustelut ovat sekavia koska osapuolet käyttävät savuverhoilua ja vaihtelevat aihepiiriä milloin päivälliseen milloin iltapalaan!

• QffT
        QffT kirjoitti:

Niin se nyt olis aika jännää elää valtiossa jossa sunnuntaina täytyy ehdottomasti syödä sikaa eikä mitään muuta. Käskyn noudattamatta jättämisestä tulee rangaista.

Aina 3:n tunnin välein joudumme veisaamaan munakkaan valmistusohjeen, tai muuten tulee jalkapuuta.

SITTEN OLISI JOTAIN PERKELEEN AKokkeja, jotka eivät noudattele moisia käskyjä ja syövät mitä ITSE HALUAVAT! Siis nämä perkeleen moraalittomat natsikokit!

Ei pidä unohtaa MaitorahkaKokkeja jotka tekevät itsemurhapommituksia pilvenpiirtäjiin koska he ovat ahdasmielisiä ja eivät pidä amerikan kokkausvapauslaista.

Suuri debaatti radioissa olisi ken on kirjoittanut ensimmäiset keittokirjat. Keskustelut ovat sekavia koska osapuolet käyttävät savuverhoilua ja vaihtelevat aihepiiriä milloin päivälliseen milloin iltapalaan!

1. Minä olen Suuri Leipuri, sinun keittokirjasi tekijä. Sinulla ei saa olla muita Keittokirjoja.
        2. Älä käytä väärin keittokirjasi reseptejä.
        3. Pyhitä sunnuntai sian lihalla.
        4. Kunnioita paistinpannua ja kattilaasi.
        5. Älä hiillosta eläimiä, jos et aio niitä syödä.
        6. Älä mausta ennen kuin liha on mustaa.
        7. Älä käytä naapurisi suolaa.
        8. Älä turhaan lausu Mustikkapiirakan nimeä.
        9. Älä tavoittele lähimmäisesi reseptejä.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi päiväkirjaa, muistiota, eikä minne lähimmäinen omat ohjeensa voisi lykätä.

• Kössönöm
        QffT kirjoitti:

ja sitten olisi ohjekirjat naimiseen. Hetkinen, niitä taitaa ollakin. Sukupuolisen kanssakäymisen opas. Raamattu: mitä ne nyt oli ne sata sivua raiskauksista, insestistä ja muusta, jota pitää noudattaa uuden kuun aikana, mutta vanhan kuun aikana saatte touhuta kuin ellun kanat, ainakin, jos on naapurikylän porukasta kyse.

• QffT kirjoitti:

Haha, te hyvyydenpalvojat!!!

Minä olen streptokokinpalvoja ja minä ja kaltaisemme valtaamme keittiönne!

• QffT
        belial_666 kirjoitti:

Haha, te hyvyydenpalvojat!!!

Minä olen streptokokinpalvoja ja minä ja kaltaisemme valtaamme keittiönne!

Tuollaiset amatöörit joutuvat vielä iänikuiseen kokkikouluun!

Me valitut kokit sensijaan pääsemme sinne Atrian laitokselle työstämään herkkuja!

• hihhulikokki
        QffT kirjoitti:

1. Minä olen Suuri Leipuri, sinun keittokirjasi tekijä. Sinulla ei saa olla muita Keittokirjoja.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi päiväkirjaa, muistiota, eikä minne lähimmäinen omat ohjeensa voisi lykätä.

Suosikkini on Pitkäpizzaperjantai, nam nam!

• Himokokkaaja
        hihhulikokki kirjoitti:

Suosikkini on Pitkäpizzaperjantai, nam nam!

Mun suosikkini on Joulukinkunpäivä!

• he osaaavat
        QffT kirjoitti:

Ihan kivoja nuo kokkien jutut, taitavia ruuanlaittajia ovat!

• mene ja tutki
        Kössönöm kirjoitti:

ja sitten olisi ohjekirjat naimiseen. Hetkinen, niitä taitaa ollakin. Sukupuolisen kanssakäymisen opas. Raamattu: mitä ne nyt oli ne sata sivua raiskauksista, insestistä ja muusta, jota pitää noudattaa uuden kuun aikana, mutta vanhan kuun aikana saatte touhuta kuin ellun kanat, ainakin, jos on naapurikylän porukasta kyse.

et ole lukenut koko kirjaa kun et tiennyt.

• hei ja hymyä vaan

Tee miten hyväksi näet, itse jatkanmatkaa uskon tiellä, shalom!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      64
      4062
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      80
      3690
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3195
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2558
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2407
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2206
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2035
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1778
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36