Ihmisten eettistä

_eetikko

luonnetta ei sovi arvioida uskonnollisen suuntautumisen perusteella, niin kuin palstalla usein tehdään.
Hyviä ja huonoja löytyy sekä uskovissa että ei-uskovissa.
Ei hyvien tekojen suorittaminen saa olla siitä kiinni, että palkintona niistä olisi taivaspaikka.

20

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Jos ihminen on sitä mieltä, että jos ei usko jumalan olevan olemassa ja siitä johtuen on oikein, että joutuu helvettiin, niin enpä tuollaista tyyppiä eettiseksi sanoisi. Enkä haluaisi olla missään tekemisissä moisen kanssa.

• dr. klump

Kummallista mitä niin epäeettinen hahmo kuin Jeesus on saanut niin paljon ylistystä osakseen...

"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi." (Joh. 15:5-6)

Eli ateisti on Jeesuksen mielestä roska, joka heitetään uuniin. Että sellaista eettisyyttä Jeesukselta...

• niin että sellainen

Jos ei usko että Jumalaa on, niin miten uskot sitten että on helvetti? Minä uskon Jumalaan, ja olen ollut uskossa jo monta vuotta.

• niin se on
        dr. klump kirjoitti:

Kummallista mitä niin epäeettinen hahmo kuin Jeesus on saanut niin paljon ylistystä osakseen...

"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi." (Joh. 15:5-6)

Eli ateisti on Jeesuksen mielestä roska, joka heitetään uuniin. Että sellaista eettisyyttä Jeesukselta...

Jeesus ei antanut henkeään roskan takia, vaan koska Hän halua että kaikki pelastuisivat joutumasta helvettiin, siis rakkaudes takia. Ihmiselle on mahdollista saada usko jos sellaisen haluaa, pitää kääntyä Jumalan puoleen ja pitää puolensa kunnes saat sen. Se on Luvattu pyytävälle antaa, ja sen myös pyytävä saa. Uskoa ei synny omin voimin, se annetaan anovalle ilmaiseksi, lahjana, jonka voi lahjoittaa vain Jumala.

• goddeloos
        niin että sellainen kirjoitti:

Jos ei usko että Jumalaa on, niin miten uskot sitten että on helvetti? Minä uskon Jumalaan, ja olen ollut uskossa jo monta vuotta.

...kysymys vaan siitä että sinä uskot helvettiin ja olet uskomatonta helvettiin tuomitsemassa koska ei usko jumalaan...

"Minä uskon Jumalaan, ja olen ollut uskossa jo monta vuotta. "
        - Miksi? Ajattele ennenkuin uskot...

• ~~~
        niin se on kirjoitti:

Jeesus ei antanut henkeään roskan takia, vaan koska Hän halua että kaikki pelastuisivat joutumasta helvettiin, siis rakkaudes takia. Ihmiselle on mahdollista saada usko jos sellaisen haluaa, pitää kääntyä Jumalan puoleen ja pitää puolensa kunnes saat sen. Se on Luvattu pyytävälle antaa, ja sen myös pyytävä saa. Uskoa ei synny omin voimin, se annetaan anovalle ilmaiseksi, lahjana, jonka voi lahjoittaa vain Jumala.

Sinä olet varmaan pyytänyt vilpittömin sydämin uskoa muiltakin jumalilta? Koska se kerran tapana on - jos pyydät, saat.

Se, että usko annetaan pyytäville, jo itsessään kertoo, että kaikkien ei ole tarkoituskaan pelastua. Muutenhan usko annettaisiin kaikille, osasi sitä pyytää tai ei. Ihan turha samassa viestissä siis väittää, että jeesuksesi haluaa _kaikkien_ pelastuvan kun se kerran ei ole viestisi perusteella tottakaan.

• A. Räjähdys

Usein esitetään myös älytön kysymys: uskotko Jumalaan ?
      Saa käsityksen, että usein kysyjän mielestä usko mihin tahansa tuhansista jumalista on
      parempi kuin uskonnottomuus.
      Jos nyt joku nimi "jumalalle" minun olisi annettava niin olkoon se vaikkapa ALKURÄJÄHDYKSEN AIKAANSAAJA
      Ominaisuuksia: Ei ole persoonallinen, olemus tässä kehitysvaiheessamme meille arvoituksellinen,
      tietoa ei tarjoa vanhat papyrykset eikä henki-ilmestykset.
      Lähestyä voidaan tieteellisen tutkimuksen kautta, ainaisena rasituksena todisteiden raskas taakka.

• __kriitikko

perustuvat monet tunnustukselliset uskonnot.
        Vanhojen tekstien papukaijanomainen toistelu kun on niin paljon helpompaa
        kuin luova kriittinen ajattelu.

• ajattele tärkeintä

Ihmiset ovat ihmisten luoneen Jumalan rakkauden kohde, ja Hän pitää huolta uskovaisista. Maailmallinen ihminen ei ota Jeesusta vastaan, joten Jumala antaa tämän kulkea rauhassa polkujaa, muttei sitten sen kummemmin katsele peräänkään. Tässä maailmassa on ruhtinaana paholainen, jonka tekoja monet seuraavat, ja houkutukset vievät mennessään, seksi, raha, väkivalta, eikä ihmisen sitten pitäisi ihmetellä miksei Jumala ollut paikalla kun jotain jollekkin sattui, eihän tämä ihminen edes hyväksysyt että Jumala olisi tullut mukaan hänen elämäänsä, joten ei pitäisi syytellä Jumalaa, jos valitsi päinvastaisen tien. Sillä tiellä ihminen on omillaan. Uskontiellä Jumala johdattaa, opettaa ihmistä ja varjelee häntä. Jumala on hyvä omilleen, mutta pelottava vastustaja vihollisilleen. Jos muita jumalia on olemassa, he eivät halua että heitä palvotaan, eivätkä ole pyytäneet sellaista, itse palvoisit ilman mitään syytä. Raamatussa on kerrottu että ihmisille on vain yksi Jumala jota saa palvoa, ihmisten Jumala, joka antoi ainokaisen Poikansa, joka lunasti ihmisten synnit, ja se on rakkautta.

• niin se meni
        ajattele tärkeintä kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisten luoneen Jumalan rakkauden kohde, ja Hän pitää huolta uskovaisista. Maailmallinen ihminen ei ota Jeesusta vastaan, joten Jumala antaa tämän kulkea rauhassa polkujaa, muttei sitten sen kummemmin katsele peräänkään. Tässä maailmassa on ruhtinaana paholainen, jonka tekoja monet seuraavat, ja houkutukset vievät mennessään, seksi, raha, väkivalta, eikä ihmisen sitten pitäisi ihmetellä miksei Jumala ollut paikalla kun jotain jollekkin sattui, eihän tämä ihminen edes hyväksysyt että Jumala olisi tullut mukaan hänen elämäänsä, joten ei pitäisi syytellä Jumalaa, jos valitsi päinvastaisen tien. Sillä tiellä ihminen on omillaan. Uskontiellä Jumala johdattaa, opettaa ihmistä ja varjelee häntä. Jumala on hyvä omilleen, mutta pelottava vastustaja vihollisilleen. Jos muita jumalia on olemassa, he eivät halua että heitä palvotaan, eivätkä ole pyytäneet sellaista, itse palvoisit ilman mitään syytä. Raamatussa on kerrottu että ihmisille on vain yksi Jumala jota saa palvoa, ihmisten Jumala, joka antoi ainokaisen Poikansa, joka lunasti ihmisten synnit, ja se on rakkautta.

Siis Jumala on luonut ihmiset.

• ~~~
        ajattele tärkeintä kirjoitti:

pahat asiat tapahtuvat pahoille - niille, jotka eivät jumalaan usko. Sehän on pahuuden merkki? Eli kun lapsia kuolee nälkään, ei tietenkään jumalasi tule apuun kun nämä lapset ovat valinneet toisen tien eivätkä usko jumalaasi. Joten itseään saavat syyttää kuten kaikki muutkin, jotka ovat herrasi hylänneet ja näin ollen kärsivät. Hän kun on vain omilleen hyvä - eli jos joku kärsii, voimme tietää suoraan, ettei tämä ole uskovainen.

Oikeasti, tuollaiseenko sinä uskot? =/ Siitä ainakin viestisi kertoo...

Jumalista; jokainen jumala on tiedottanut kyllä, että ihmisten tulee häntä palvoa. Sinä et ilmeisesti ole vilpittömin sydämin heitä etsinyt, koska viestisi sisältää suoranaista halveksuntaa ja epäuskoa jumalia kohtaan. Etkö tiedä, että kun pyydät uskoa, sen saat?

• Portsariksi vai

Uskovat ovat eettisempiä kuin uskosta osattomat. Onko joku nähnyt ateismin nimissä tehdystä
      hyväntekeväisyystyöstä, perinteestä. Ateismi aatteena ei riitä kokoamaan laumoja kuin ehkä räkytyspalstoille
      mihin liittyy itsekorostus, egoismi, ei niinkään ihmisille tunnusomaisempi rakkauden osoitus. Ateistien aloituksesta on mainostettu kirkosta eroamista, sekä Jumalasta luopumista, mikä ei ole hyväntekeväisyystyötä

• _herrankansa

Hyväntekeväisyys ei koske muita uskontokuntia.
        Käännytys usein näennäisen hyväntekeväisyyden takana, raamatulla päähän niin että taju lähtee!

• 0101010101

näy on se, että heitä on niin paljon vähemmän kuin teistejä.

"Uskovat ovat eettisempiä kuin uskosta osattomat."

Huono vitsi.

"Ateismi aatteena ei riitä kokoamaan laumoja"

Ateismi ei ole aate.

"itsekorostus, egoismi, ei niinkään ihmisille tunnusomaisempi rakkauden osoitus."

Itsekorostus:

Ateisti= ehkä, Teisti = valitettavan usein ( uskonnottomilla ei ole samoja etuja).

egoismi:

Täysin sama kuin yllä. (Synonyymi)

ihmisille tunnusomaisempi rakkauden osoitus:

Ateisti = lähes kaikki, Teisti = vain omalle "ryhmälle".

• portsariksi vai
        _herrankansa kirjoitti:

Käännytys usein näennäisen hyväntekeväisyyden takana, raamatulla päähän niin että taju lähtee!

Eettisyyteen liittyy kunnioitus ja toisen ihmisen asemaan heittäytyminen. Voiko joku
        todistaa ateismin nimiin tehdystä eettisestä työstä edes pienessä mittakaavassa

• hei älä siellä lyö
        _herrankansa kirjoitti:

Älä lyö sillä kirjalla enää itseäsi kalloon, se sattuu!

• Itse asiassa uskonnottomat hyväntekijät ovat eettisempiä, kuin uskovaiset.

Uskovaiselle kyseessä on kaupankäynti. Uskovainen antaa hädänalaiselle ja jumalat palkitsevat uskovan.

Uskonnoton taas antaa pyyteettömästi. Odottamatta vastapalvelusta tai palkintoa. Vain auttaakseen lähimmäistään.

Uskonnottamat eivät kuulu uskonnottomien "kirkkoon" eikä uskonnottomilla ole laajoja kattojärjestöjä. Siksi minäkin toimin yksilönä, omasta puolestani.

Uskonnottomuus ei ole aate, vaan kyseessä on uskonnon puuttuminen. Ihan samoin kaljupäisyys ei ole aate, vaan kyseessä on hiusten puuttuminen. Tämä on kerrottu, piirretty ja väännetty rautalangasta tällä palstalla jo tuhansia kertoja. Optimistinakin minun on huokaistava, että todennäköisesti ei se nytkään mennyt jakeluun. Varmaan siitä syystä uskonnottomuus ei todellakaan kokoa laumoja, se on ihmisen henkilökohtainen valinta.

• ~~~

Viestisi oli mitä loistavin esimerkki kristillisestä rakkaudesta ja nöyrästä sydämestä. Siinä ei ollut häivääkään halveksunnasta ateisteja kohtaan eikä itsensä korottamisesta muita paremmaksi. Vai miten se nyt oli...? Voitko kuvitella, että on ihmisiä, joille hyvien tekojen mainostaminen ei ole tärkeää. Jotka päin vastoin kokevat, että jokainen tekee hyvää, eikä siinä ole mitään itsensä ylistämisen aihetta? Ihmisiä, jotka eivät kulje kertomassa, kuinka paljon parempia ME olemme kuin TE?

• se kannattaa

Kun on tehnyt hyvän teon, siitä saa itselleen hyvän mielen lahjaksi.

• Kössönöm

Mafiosot ovat yleensa uskovaisia ja mitä he tekevät? Tappavat, ryöstävät ja pitävät porukkaa pelon vallassa. Kolme ave mariaa ja kaikki on ookoo.

Katolisissa papeissa on hirveä määrä pedofiileja. Missä ne hyvät teot?

Hellaripappien tekemiä raiskauksia Suomessa on yritetty peitellä.

Lestadiolaisten systeemit ovat järkyttäviä. Naiset ovat synnytyskoneita ja lapsia pelotellaan tulijärvellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      64
      4052
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      80
      3690
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3195
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2558
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2407
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      52
      2196
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2035
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1768
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36