Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
naturistin
profiilit
naturistin
naturistin
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
47
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuskinpa heitä, jotka haluavat keskustella todella foorumin aiheesta, kiinnostaa kenenkään yksittäisen henkilön olemus. Etenkin, kun olen jo aiemmin antanut vastauksen noihin kaikkiin kysymyksiin.
"Kävi Nudistirannalla minne ei miehet pääse."
Alkuun hyppäsin Ruoholahdesta paattiin ja menin Pihlajasaareen, mutta sitten oli tuo häirikkö. Enkä suinkaan ollut ainoa, joka siirtyi Seurasaaren rauhalliselle ja suojatulle rannalle. Jos muistelette muutaman vuoden takaisia foorumin keskusteluja, oli täällä ihmettelyä, minne ja miksi naiset katosivat Pihlajasaaresta. Johan tuo häirikkö mainittiin silloin "paon" syyksi.
"Käy uimahallissa minne ei miehet pääse."
Kyllä sinne miehetkin pääsevät omilla vuoroillaan. Mutta missä muualla Helsingissä voisi uida ilman uimapukua pari kertaa viikossa talviaikaan? Eli väite on kaiken kaikkiaan melkoisen absurdi.
"Kävi luononmukaisten nakutilaisuudessa yksin."
Kas kun emme kuulu yhdistykseen. Minä nyt pääsin sattuneesta syystä, mutta paikka ei kiehtonut minua, ei sitten yhtään. Ei ollut minusta lämminhenkinen eikä edes paikalla olleet siitä tuntemustani muuttaneet. Silloin aikoinaan, kun kerroin, mitä joku tarkoitti, että Vantaalla avataan uusi uimahalli naturisteille tammikuussa, vihjaisin myös, että taidan katsastaa tämän kokouspaikan. Nyt se on siis katsastettu. Sanottakoon vielä kerran: mieluummin Yrjönkadun vanha tunnelmaa henkivä halli kuin tuollainen uusi steriili kaikutila. Lisäksi tuolla RB:ssä allas oli kapeahko ja ikkunaseinä henki kylmää eikä altaan ympärillä voinut kunnolla oleskella. Myös kaakelit tuntuivat jalan alla liukkailta. Positiivista oli kaunis näkymä ulos, mikä avarsi muutoin pienehköä allastilaa.
Jokainen olkoon haluamallaan tavalla, sallivuushan on yksi olennainen naturismin/nudismin ominaisuus. Jos siippa ei halua tulla mukaan, en minä häntä painosta. Pärnun rannalla olemme kyllä yhdessä viihtyneet. Muutoinkin pidämme tuosta kaupungista. Aivan ihana! Kävellen pääsee helposti paikasta toiseen ja paikallisliikennekin toimii ja on hyvin edullinen. Viimeksi vuokrasimme huoneiston viikoksi. Ritarikadulla eli Rüütlilla ja sen ympäristössä on paljon edullisia ravintoloita, joista saa herkullisia aterioita. Myös teatterin takana Veellä on kiva hollantilainen (?) hotelliravintola eikä Postimeestäkään sovi unohtaa. Ruokaostokset hoituvat mukavasti Port Arthurissa ja aivan ihania leipomuksia saa siitä läheltä linja-autojen lippumyyntiä vastapäätä.
Vartijoista Yrjönkadun hallissa minä en tiedä. Kaipa ovat ilta-aikaan paikalla ja kaiketi miesten vuorolla. Itse kun käyn päiväkseltään ja sieltä juuri tulin. Jos heitä siellä on, ovat he siellä siksi, että Liikuntavirasto on katsonut heidän palkkaamisensa tarpeelliseksi. Eivät he minua häiritsisi ja miksi heistä häiriintyisinkään - hehän ovat nimenomaan turvaamassa meidän oleiluamme. Joutaisivat olemaan myös siinä Yrjönkadun mutkassakin.
Kun sanot, että kaveri jne, niin miksi ihmeessä et itse mene paikalle? Meinaan, jos asia kerran kiinnostaa. Eipä muiden paikalla olosta ole paljoa iloa omalle kokemukselle.
17.02.2014 16:58
Olet kaiketi palannut? Millaista oli?
Itse en ole koskaan tuolla käynyt. Vain Pärnussa, Kultahietikolla ja Monte Negrossa. Niiden rannoilla oli aivan ihanan rauhaisaa.
25.11.2013 11:45
Minusta näkökantasi on esimerkki pukeutujien maailmasta. Nakurannalla tuollainen ei häiritse ketään, ellei kyse ole selkeästä kyttäilystä ja tuijottelusta.
Minun pointtini oli se, että miehiä ei taida moinen tuolla uimahallissa häiritä. Tämä ilmoitus oli kylläkin järjestäjän. Mutta pitää huomioida, että Yrjönkadulla kävijöistä vain harva on naturisti, hieman useampi nudisti ja osa muuten vaan alasti uimisesta nauttivia. Onhan siellä lisäksi niitäkin, jotka käyttävät uimapukua. Minusta siis neljän lajin ihmisiä.
Minusta taasen on perin inhottavaa pukeutua märällä iholla. Kaikkein nautinnollisinta naku-uinti on saunasta jäähdytellen. Aivan ihanaa!
13.11.2013 12:45
Katsoin ja ilostuin. Oli poikkeuksellinen hyvä dokumentaarinen kertomus naturistien elosta. Siitä paistoi salliva suhtautuminen. Ei tullut kukaan huutelemaan, että olet liian laiha tai kyselemään, oletko anorektikko. Kaikki olivat sulassa sovussa toistensa kanssa eikä kenenkään rauhaa häiritty.
10.11.2013 12:48
Eihän tällä jutulla mitään väliä ole, mutta kovastipa näyttää joitakin kiinnostavan.
Ei, minä en ole lurahtanut, mutta hänet olen ohimenevästi tavannut kuutisen vuotta sitten. Vai olisikos seitsemän. Oli niin kaunis kesäpäivä ja menin Pihlajasaareen. Hän istui pienessä seurueessa siinä heti alueelle tultaessa sen laakean kallion lähellä tai siis siitä suoraan lahdelle päin rantaniityllä. Tunnistin kuvasta, jota hän silloin piti näkyvillä. Vaihdoin pari sanaa, sellaista arkipäiväistä. Tuskinpa hän itsekään muistaa. Mutta noin kävi.
Ei, en ole lesbo, mutta minulla ei ole mitään heitä vastaan. Ne pari hyvänpäiväntuttua osaavat käyttäytyä paljon paremmin kuin nämä täällä riekkujat.
En ole ulkomaalainen. Olen suomalainen. Olen syntynyt Tammisaaressa ja nykyisin asun Helsingissä metron varrella. En ole edes kaksikielinen, vaikka kotitarpeiksi rannikkoruotsia osaankin. Mutta en osaa närpiötä. Enkä liioin osaa venäjää kuin pari sanaa. Firmamme matkailukerho tekee keväällä muutaman päivän Pietarin matkan ja menen mukaan.
En ole mies. Kihloissa olen ollut jo muutamia vuosia miehen kanssa ja tämä järjestely sopii meille oikein mainiosti. Yhteiselomme sujuu mukavasti ja vaikka meillä kummallakin on oma asunto, vierailemme usein toistemme tykönä tai pitäisikö käyttää sanaa asustelemme. Tietenkin teemme yhteisiä lomamatkoja ja esimerkiksi Pärnun matkastamme kerroinkin aikoinaan tai siis sen hiekkarannan aallonmurtajan puoleisesta päästä, tunnettehan paikan.
No, toivottavasti tyydytin uteliaisuutenne.
20.02.2013 13:09
Eipä ole vielä ensimmäistäkään miessiivoojaa näkynyt. Tosin kun kävijät ovat naturistihenkisiä ja jos siivoojakin on, niin ketä moinen häiritsisi. Luojan luomiahan me kaikki olemme.
Arki on taas. Hallin kuuset lähtivät Loppiaisena. Olisivat olleet vielä Nuuttiin, olivat kauniita koristuksia.
Hyvää loppuvuotta 2013!
09.01.2013 08:37
Hallissa juteltiin äsken tyttöjen kanssa tuosta perjantaisesta. Miksi tuollainen "Hienotunteisuus"? Ainakaan se ei ollut meistä uijista lähtöisin. Eivätkä ne uimapuvut olleet menneet käyttöön.
Mutta tässä kirjoittelusa aukeaa koko asian raadollisuus. Pervoiluun ja machoiluun taipuvaiset koltiaiset ovat ajaneet naiset pois tältä foorumilta. Itse he eivät pysty muuhun kuin pervoiluun. Kuten on nähtävissä niin tämän kuin muidenkin ketjujen "keskusteluista".
18.11.2012 15:23
Silloin aikoinaan päätin, että tähän kakkalaatikkoon en enää näppejäni pistä ja kynsiäni likaa. Ihan turhaa heitellä helmiä sioille – siinä vaan kaulanauha lyhenee.
Mutta sait minut havahtumaan. Mehän olemme nähneet. Jos se kuva aikoinaan profiilissasi esitti Sinua, niin sellainen mies istui Pihlajasaaressa ruohikolla siinä polun pään laakean kallion eteläpuolella. Sinä tuskin huomasit minua, lyhyttä ja laihaa likkaa. Tuollaista kuin kuvassa olen.
Kesä tulee, ihanaa! Lämmintä ja aurinkoista. Siitä iho pitää. Viime kesänä viimeinen tuntuma oli elokuun lopulla Pärnussa. Hieno hiekkaranta, jota tosiaan sai kahlata eikä upottanut.
Iästä minusta näyttää, että vasta vanhempana ihminen kai osaa suhtautua olemukseensa hyväksyvästi. Tässä iässä sitä vielä on siinä vakaassa uskossa, että aina voi muuttua. Tuo ajatus kait muuttuu iän myötä?
Minulle ihminen on sitä, mitä hän on luukoppansa sisältä. Vaikka kuorrutus olisi kuinka kaunis ja kiiltävä, niin jos ”on silkkoa sisältä, akanoita kuoren alta”, voi tuskin olla itseensä tyytyväinen ja tällöin ei uskalla edes näyttäytyä sellaisena kuin on, vaan on pakko peitellä ja ”kaunistella” itseään, jotta olisi ”kuorelta kovin korea”. Näin oletan.
Hyvää kesää Sinulle!
08.04.2012 12:43
Kaunis kiitos vastauksestasi.
Yyterissä en ole koskaan käynyt. Aika lähellä kylläkin eli Kirjurinluodolla Jazzeissa. Vieläkin ihmettelen jazziväen siisteyttä ja hyvää käytöstä!
Tuonne Yyteriin kun tarvitsesi oikein mennä ja varata jostain vielä hotellihuone, sillä minulla pitää olla vessa ja suihku sekä kunnon pielus, jolle pääni kallistan. Tulee kalliiksi.
Jotenkin en ole koskaan ajatellut, että onhan noita nakurantoja Baltiassakin. Riikaan pääsee melko halvalla Air Balticilla ja majoituskaan ei ole kauhean kallista. Ja onhan kyse sentään ”ulkomaanmatkasta” eli siihen voin käyttää noita matkatilini rahoja (tässäkin näkyy tuo pedanttisuuteni).
Kyllä muuten pilvisellä säälläkin aurinko ottaa kiinni. Pari vuotta sitten oli sellaista ohutta harsoa ja lisäksi usvaa. Oletin, että aurinkovoidetta ei tarvita, vaikka olikin alkukesä eli vielä ei juurikaan rusketusta ollut. Oli just sellaista mukavan lämpimän viileää. Mutta illalla totuus paljastui. Rintamus oli pikkasen palanut.
Hyviä lekotteluhetkiä sitten joskus auringon lämpimässä sylissä.
22.03.2011 11:19
Lämmin kiitos vastauksestanne.
Tuossa rannan aktiviteeteissä näyttää tapahtuneen käsityserhe. Tarkoitin tietenkin rannan taholta järjestettyjä toimintoja. Jokainenhan voi tuoda mukanaan melkein mitä mielii. Minullakin on tavallisesti kirja mukana, jos nyt lukemista voi aktiviteettinä pitää. Mutta voisihan rannan puolesta olla joku Poccia tai mälkky tai jotain. Tosin en edes tiedä, kehtaisinko mennä pelijoukkoon. Kas kun olen pikkasen ujonpuoleinen.
Tuo Pihliksen suuttumukseni johtui osin omista huolistani. Perjantai-iltapäivänä havaitsin, että tilit eivät menneetkään tasan. Vajetta oli reipas vuosipalkkani. Muut lohduttivat ja sanoivat, että kyllä tuo sitten maanantaina selvitetään. Mutta minua tuo asia kalvoi koko viikonvaihteen ja siksi hermoni olivat niin sanotusti pinnassa. Kyllähän se asia maanantaina selvisi, sillä pomo oli unohtanut yhden paperin pöydälleen!
Puhunko liikaa omiani? Syynä moiseen on, että juuri niistä asioista se varsinainen tapahtuma on saanut alkunsa. Eli jos en olisi tehnyt jotain, olisin mennyt uimaan heti hallin avauduttua ja silloin jotain muuta ei olisi tapahtunut. Minusta hyvin olennaista.
Tai sitten olen liian pedantti.
Kaikesta huolimatta haluaisin tietää, miksi tuo yksi on niin kärkkäästi vainoamassa. Tai osuinkohan sittenkin oikeaan.
22.03.2011 11:18
Jos naturismin aatteeseen vihkiytyminen ei kuulu tälle foorumille, niin mikä sitten. Nuo muut jutut vai, joita tämän foorumin listalla on, jotka eivät suurimmaksi osaksi edes käsittele naturismia.
Näytät tietävän nakurantojen aktiviteeteista. Koska minun silmiini niitä ei ole sattunut, niin valaisepa minua. Siis mitä aktiviteetteja esimerkiksi Pihlajasaaren rannalla on? Tai Seurasaaressa?
Jandia on yhteisranta, joten se olkoon. Mutta juuri ennen syksyn alkua Kultahiekoilla ei ollut muuta kuin auringonottajia ja välillä Mustassa Meressä vilvoittelijoita. Mitä aktiviteettejä sinä näit siellä?
Sitten Budva, jossa olimme toukokuun lopulla. Rannalla parikymmentä auringon palvojaa. Sama meno kuin Bulgariassa. Tai näitkö kenties jotain erikoista?
Miksi vainoat minua? Minä en ole tehnyt kenellekään pahaa. Ainoa, jolle tein jotain, oli viime kesänä Pihlajasaaressa, jossa yksi mies harrasti tirkistelyä. Tietenkin vaatetettuna. Minä nostin äläkän ja muut kannustivat ja niin tuo rotjale heitettiin alueelta pois. Joku saattaa muistaakin tapauksen. Taisi saada porttikiellon koko saarelle. Olitko se kenties sinä? Mutta ethän voi minua syyttää omasta häirikkökäyttäytymisestäsi.
Siis miksi tämä liputus? Äläkä yritäkään väittää, etteikö tämä kuuluisi tänne. Tuossa on muutama hyvin paljon toista mieltä.
Kuten sanoin, kun näet nimimerkkini, niin älä edes avaa juttuani. Niin on meille kaikille parempi.
21.03.2011 17:30
Niin, liikkuminen luonnossa tai oleilu kotosalla alastomana ei kuulu naturismiin.
Kuule, ihan oikeasti, mikä sinua noin kovasti rikoo. Kerro tädille, niin täti puhaltaa kipeään paikkaan.
07.03.2011 11:50
Ehei, tuollaiseen provoon minä en lähde mukaan.
Eilinen jäi minua askarruttamaan. Jollain on aivan ilmeisesti jotain hampaankolossa minua vastaan ja paljon. Koko ajan on jotain nälvimistä. Milloin minusta itsestäni, milloin tekemisistäni, milloin mistäkin. Jopa siitä, että en viitsi joka kerralla kirjautua nimimerkilleni. Tosin tällä uudistetulla systeemillä tuo kirjautuminen ei ole aivan yksinkertainen juttu, sillä työkoneella sivun latautuminen vie aikaa muutamasta minuutista jopa varttiin!
Mutta kerro ihmeessä, mitä Sinulla on minua vastaan, miten olen pahoittanut mielesi? Olettaisin Sinun olen joku niistä, joiden kyttäystouhuja olen ilmoittanut Seurasaaressa valvontaan. Mutta eihän siinä ole mitään väärää, sillä eihän moista saa tehdä. Samoin muutamat "ladonovet" hoitivat kerran Pihliksessä erään kyttäilijän pois alueelta. Olitko Sinä kenties tämä henkilö? Ja nyt kannat siitä minulle kaunaa.
Kyllä, tuollainen häiritsee minua. Minä kun en halua riitaa kenenkään kanssa. Haluan elää omaa elämääni kultani kanssa. Siihen ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista.
Ja lisäksi, tämä nimimerkki on ollut minulle rekisteröitynä kohta vuoden, joten ei sitä ole keneltäkään varastettu. Mutta selitä Sinä, kuinka rekisteröidyn nimimerkin voisi toiselta varastaa. Lisäksi pyytäisin Sinua vastaisuudessa aina perustelemaan nuo (minusta) uskomattomat väitteesi, etkä tyytyisi vain heittelemään perättömiä syytöksiä olemattomista.
03.03.2011 10:00
sinusta ole sitten oikein antaa poistohäirikölle oikeaa tietoa hänen touhujensa menosta hukkaan.
Ne pisteet saavat olla ihan mitä tahansa. Eivät ne kuitenkaan masua täytä. Nollilla näyttävät ainakin nyt olevan.
Jos tuo oli räyhäämistä, niin mitä se sitten olisi, jos olisin lausunut vähän kipakampaa?
23.02.2011 11:05
Kas mokomaa, oikein kysymys minulle. Tosin hieman ihmettelen kysymystä, sillä en kertonut, mihin aikaan sunnuntaista olin paikalla ja kertalipulla oleskeluaika on vain kaksi tuntia. Tosin itselläni menee tavallisesti hieman pidempään.
No mennessäni altaaseen totesin, että juoksijoita oli kaksi ja kauhojiakin kaksi ja meitä hidastelijoita näytti olevan neljä. Aina tavanomaisesti, sillä yleensä altaassa on maltillisesti kymmenkunta, päiväsaikaan en ole vielä koskaan havainnut yli kahtakymmentä. Hiadasuijista muutamia nousi altaasta ja vastaavasti tuli uusi. tuossa keskiradalla oli enimmillään neljä viipottajaa. Juoksuradalle tulivat ne kaksi nuorta neitoa (kivan tuntuisia ilopillereitä) ja kohta pari naista lisää. Itse uin noin kilometrin eli noin 20 kertaa alkupään kääntymistä, mutta kun kuitenkin menisin laskuissa sekaisin, olen altaassa noin tunnin. Noustessani altaasta siellä näytti olevan enemmän väkeä kuin aloittaessani, mutta en ole pitänyt kirjaa uijien määrästä. Ja ei, en käytä uimalakkia.
Yksi hauska juttu. Tavallisesti oleilen aina siinä viileämmässä saunassa, mutta nyt kovilla pakkasilla olen siinä kuumemmassa.
23.02.2011 11:01
mutta ei teillä kummallakaan ole omaa nimimerkkiä.
21.02.2011 18:34
liputettavaa tässäkin on?
13.02.2011 19:12
profiiliini. Sinne tuo liputtaja ei pääse. Kerro kuitenkin, miten olen sinua loukannut, koska haluat näin kostaa jatkuvasti henkilökohtaisesti.
Tämän "kikan" neuvoi minulle tuo nyt kohtaamani henkilö.
13.02.2011 19:11
Ne Yyterin karnevaalitkin ovat päättyneet. Kun saamme liiton sivuilta lukea todellisuuden karnevaaleista, saamme havaita, että eihän siellä mitään kauheuksia tapahtunut. Sivistyneesti vietettiin hyvää aikaa hyvässä seurassa.
Nyt olen muistanut vilkaista foorumia viikollakin. Se yli viikon takainen järkytti minua sen verran. Saisivat jotkut kasvaa aikuisiksi!
Viime viikolla totesin, että moni täällä kirjoittaja joutaisi lapsenlikaksi pariksi illaksi. Se opettaisi paljon. Etenkin suhtautumista noihin häiriköihin. Kun lapsi alkaa häiriköidä, ei siihen kannata ottaa kantaa. Todeta vain, että ”ai kun kiva” ja olla kuin ei olisi mitään muuta kuullutkaan. Ei kukaan itsekseen jaksa hillua, eivät lapset eivätkä häirikötkään. Joidenkin on vaan mentävä mukaan. Laaduttomuutta, sanon minä.
Niin, olisihan siellä karnevaaleissa ollut mukava käydä. Mutta siellä olisi huvennut muutama satanen ja se on paljon rahaa. Ei minulla ole moisiin hauskuuksiin varaa. Nytkin saan aina joka vuosi säästellä ja kituuttaa, jotta voisin tehdä yhden tosihyvän tai kaksi vaatimattomampaa ulkomaan matkaa vuosittain. Siellä on kunnolliset nakurannat, lämmintä, aurinkoa ja leppoista uimavettä.
Oikeastaan liitto voisi koota tietoa noista ulkomaan kohteista. Siis kohteista, ei vain rannoista. Kreetallakin on monia naturistihotelleja omine rantoineen ja nyt niiden yhteystietoja joutuu kaivelemaan netin syövereistä ja itse järjestelemään varaukset. Noita tietoja minä kaipailen.
Uimassa oli ainakin kiva käydä. Vähän kuin Seurasaaressa.
06.02.2011 19:00
kuin Kultasuu.
Minä olen pikkasen laiska. En vaan viitsi aina käydä kirjautumassa sisään. Taidan luottaa liikaa siihen, että muut kirjoittajat ovat kyllin hyvin käyttäytyviä eivätkä ainakaan vastaile esittämälläsi tavalla.
Vaan eipä ole ainakaan vielä tullut valaistusta esittämääni ihmetykseen.
No, minä olen se neito, joka tullessaan Pihlajasaareen istahtaa sille laakealle kalliolle siinä polun päässä, riisuuntuu siinä ja pistää vaatteet kassiin, suunnistaa hieman etuvasemmalle sen pienen metsikön läpi ja laskeutuu pikkasen kalliolta sellaiseen sopivaan koloseen, johon levitin aina sen Kreetalta ostamani sini-valkoisen pyyhkeen. Sitten rasvausta ja kirja esiin antautumista aurinkokylvylle. Kun jotkut kävivät liian tuijotteleviksi, vaihdoin elokuussa paikaksi Seurasaaren ja siellä sainkin olla ihan rauhassa.
Joskus meitä oli kaksi. Tuliko mieleen. Mutta kun nyt tuli kai liikaa paljasteltua, pitääkin ensi kesänä kääntyä oikealle siihen kansoitetumpaan poukamaan. Tosin siellä on hyönteisiäkin enemmän kuin tuolla tuulisemmalla rantakalliolla.
Siis kehen minut sekoitetaan?
08.01.2011 21:04
2 / 3