Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oon kyllä välillä kuunnellutkin tuota Seiliä.
Kiinnostus siihen saareen lähti joskus kauan sitten jonkun dokumentin kautta.
Kaikki vanhat paikat jossa on eletty on mielenkiintoisia.
Erilaisia kerrostumia tästä meidänkin historiasta löytyy niiden kautta
23.04.2011 17:55
Kiitos paljon :))
Itse silloin tällöin olen aina viiskymppisissä käynyt katsomassa näitä sääskikanavia.
Mutta en ole koskaan innostunut viestittelemään niihin.
Koska en kauaa jaksa tuijottaa kun silloin tällöin tapahtuu jokin liike.
Seili kutsuu minua menneisyytensä kautta, niinkun monet kohteet joita käyn tutkimassa.
23.04.2011 17:19
No mulla ne oli suuremmat haaveet pikkulikkana.
Olavinlinnaa halusin isona katsomaan. siihen syynä oli tietysti Annikki Tähti:
http://www.youtube.com/watch?v=HAAPVbJnYNg
Mutta sitten sinne päästessäni ei se ollut ollenkaan niin mahtava kun olin pienessä mielessäni ajatellut.
Ja tästä pääsin sopivasti eiliseen joka toi minulle vanhoja jo kateissa olleita valokuvia.
Niistä yhdessä olen noin kymmenen vanhana turunlinnan edustalla, kävelen punaisten ruusujen vierellä ja tutkin jotain kädessäni.
Suomessakin varmaan löytyy vielä muutama vastaava paikka joka on näkemättä. Ainakin seilin saari.
23.04.2011 17:05
Ei ole ja siksi kirjoitinkin että niin sanotuista.
Mutta entäs jos vaikka ton sydämen sivistyksenkin voiskin opetella.
Ei kirjoista vaan kokemuksen kautta.
Ei muutenkaan kirjanoppineisuus ole ainoa oppineisuuden suunta.
Elämäkin opettaa, ainakin toisia.
23.04.2011 16:21
Systerin tyttö oli ihana eilen kun kahdeksan vuotiaan pikkulikan piti päästä kaverin luo yökylään.
Siinä ensin keskusteltiin tytön kanssa puhelimen välityksellä että , käykö vanhemmille, onko vanhemmat kotona jne.
Loppujen lopuksi taas tuli pikkulikalta soitto saanko jäädä.
No sitten systerin tyttö pyysi jo vanhempia puhelimeen ja otti selville että sopiiko ja onko vanhempia paikalla.
Sopihan se , mutta likka kattoi miuhun ja snoi että tälläinen olen, täytyy tietää kaikki.
Vastasin vaan että, Hei toihan on ihan oikein kahdeksan vuotias on vielä lapsi ja niillä on mielikuvitusta ja nekin jo luulee tietävänsä kaiken.
23.04.2011 16:11
Vierestä :)
Mun isä oli suomenruotsalaisia.
Hänen sisarensa kyllä olivat ihan omaa luokkaansa, mutta mun isä oli ihan (hiton hyvä) sekatyömies. Ja midän perhe ihan tavallinen "työläisperhe".
No nos sitten ajatellaan mitä olen saanut kotoa niin: Toisten omaan ei kosketa, toisen huoneeseen ei mennä koputtamatta jos ovi on kiinni jne. Eli siis kait nämä tavalliset käytöstavat.
Jäin miettimään meidän perheen sivistystä .))
23.04.2011 13:56
Niinkin ehkä on että sotken asioita.
Minulla vaan on ajatus että sivistyneistö nimenomaan käyttäytyy eri tavalla kun "rahvas"
Ja nämähän mun heittämät ajatukset onkin vain yksi osa sitä.
Tulis niin pitkä viesti jos kertoisin mitä kaikkea ajattelen "sivistyneen" olevan että en ala kaikkea tänne kirjoittamaan.
Onhan se todella paljon enemmän kun vain tavat, mutta kyllä myöskin ne.
23.04.2011 13:34
No joo :)
Ehkä tää nyt olikin vaan yksi esimerkki siitä mitä ajattelen sivistyneen, siis siten sivistyneen joka todella osaa nuo kaikki "hienoston" systeemit.
Niitähän kuitenkin on.
Siis minun ajatrukseni "sivistyneistäkin" voi olla ihan väärä.
Mutta he puhuvat tietyllä tavalla jne. jne.
Ja useinhan se voi olla pelkkä kuori, eli heiltä sitten kuitenkin puuttuu se sydämen sivistys.
Leikin vaan ajatuksella jonka Nittaminax heitti tänne.
Niinhän se oli muuten tuollakin noutopöydässä, ihmiset kulki ringissä hakemassa syötävää ja usein ihan kaikkea lautaselle.
Pahin oli kun näin yhden ihmisen syövän niin paljon että meinasi oksentaa.
Hän kun kertoi kotona juovansa aamulla vain kahvin, niinkuin minäkin.
Jotenkin tuntui oudolta että pitää ahmia.
Itse en halunut pahaa oloa joten söin silloinkin erittäin vähän, mutta siten saikin melkein joka aamu erilaisen aamupalan, kun ei tarvinnut kaikkea ottaa lautasta täyteen aamuisin.
23.04.2011 13:29
Sydämen sivistys on täällä tullut, ja siihenhän ei tarvi olla sivistynyt koti tai koulutus taustaa.
Mutta sitten jos puhutaan kuinka käytäytyä jossain hienoissa paikoissa "sivistyneesti" taitais tulla ongelmia heti monen lajin ruokapöydässä.
Kun en ole koskaan opetellut minkälaista tai kokoista haarukkaa käytetään missäkin.
Meillä oli haarukat ja veitset samaa kokoa ja ruokalusikka ja pikkulusikka ja sitten kavilusikat.
No niillä oon pärjännyt tähänkin asti.
Risteilyllä oli kaikenlaisia ihmisiä ja kyllä siellä oli muutamat jotka ihan käyttäytymisen ja pukeutumisen perusteella laitan sivistyneempiin kun taas sitten meikäläisen tyylin ihmiset tavallisiin.
23.04.2011 12:33
Nainen joka ei jättäisi jälkiä olisi vain unelma, tuulahdus kasvoillasi, ja tuoksu, hetkellä jolloin olet juuri uneen painumassa.
Sitä voisit aamulla miettiä, oliko unta vai kävikö joku höytyväisen verran ihollani.
Mutta nyt puhut ilmeisesti ihan aidosta naisesta et siitä unelmien rinssessasta.
Haluatko olla rakastunut ja juuri häneen?
Sitä voi näin noitien aikaan mietiskellä.
Hyvää Pääsiäistä sinulle ja muillekin palstalla.
23.04.2011 12:11
:))
Pitää kait naisillakin olla oma taikkulansa.
Itse en tuota ymmärrä sen paremmin kun niitä miesten postimyynti.....
Mutta tähän on maailma mennyt.
Ihan on muut syyt mulla kun silloin harvoin menen ulkomaille, on siellä niiiiiin paljon enemmän muita mielenkiintoisia asioita kun miehet.
Ja niin kun aloittaja kirjoittaa olen suomalaisen miehen kannalla.
Tavallinen suomalainen villapaita mies siinä mies mun makuun.
23.04.2011 11:49
Ennen oli talvet tlvia ja kesät kesiä, vähän niin kun nyt mutta sitten tuli väliin muutama ihan outo talvi ja kesä, se hetkellinen kasvihuoneilmiö. Nyt kun on menty siihen mikä oli joskus niin ei se enään ole kivaa.
Tästä voin tulla johtopäätökseen, turha on kaivata sitä mikä on mennyt. Niin vain usein tulee tehtyä.
Pauhaava sydän.
http://www.youtube.com/watch?v=e7KFZ2iLHkI&feature=related
23.04.2011 11:32
Nyt vielä iki-ihana Tarmo Manni joka antoi kerran pusun systerin poskelle kun oltiin katsomassa Mielipuolen päiväkirjaa teatterissa. Minä kateellisena vieressä.
"Minä hulluksi tulen"
Ja tää ei tarvi sitten niitä homojuttuja yhtään.
Taiteilijat on hyviä siitä huolimatta onko niiden suuntaus minne tahansa.
Hyvät on hyviä ja sillehän ei KUKAAN voi mitään:
http://www.youtube.com/watch?v=RIv9-IHC4P4&feature=related
Ja nyt hyvää päivänjatkoa mun puolelta kaikille.
20.04.2011 10:33
Pilvistä on, vielä ainakaan ei sada.
Eilen kuvailin rannalla jäälauttoja joita irtoilee, sotkia uiskenteli niiden keskellä.
Kait se on Portugalissakin huhtikuu, Kari Tapio:
http://www.youtube.com/watch?v=bb3Om7axEuM&feature=related
20.04.2011 10:09
Meri kauniina helmeilee auringon valossa. Rannalla on vielä vähän jäätä joka sekin näyttää ihan sohjolta.
Kauhukseni huomasin kun avasin profiilin joku oli TAAS käynyt siellä tekemässä jotain kamalaa.
Sinne oli tullut kaikien palstojen alotusjuttuja ja mitä lienee. No en taida taas vähään aikaan sitä avatakaan, olkoon pasha. Päseehän palstalle ilman mokomaakin.
Mutta sitten naisille tässä kaksi hurmaavaa miestä ja jotain muistoja jostain Ensin Elton John ja Daniel:
http://www.youtube.com/watch?v=0f0TMfQNRk8&feature=related
Sitten:
Tom Jones ja I who have nothing.
http://www.youtube.com/watch?v=rBLWDhz4990&feature=related
Aivan ihanat nuo eleet ennen kappaleen alkua on Tomilla.
Nyt toivon hyvää päivänjatkoa palstalle.
19.04.2011 11:19
Kiitos tästä alotuksesta. Tään innoittamana löysin netistä sivuston Kymenlaakson murteista, eikä se tutkimusmatka jääkään nettiin :))
15.04.2011 21:59
n jäi kyydistä, siis voin......
15.04.2011 21:38
Mie voi sanoo niin missä päin vaan.
15.04.2011 21:37
Mites discot, kassit lattialle ja ympärille tanssimaan (vai rokkaamaan)
Nyt kuitenkin vähän hitaammin.
Rock baby:
http://www.youtube.com/watch?v=arxhW1RgDDo
15.04.2011 21:29
Epeliksi minua väitti ja antoi 16 points :))
Arviolta ja logiikalla meni monta.
Meillä kun tuolla saaressakin on ihan oma sanastonsa.
Nyt on tehty parikin kirjaa saarelaisten jälkeläisten innolla ettei ihan kaikki mitä on tietoa vielä olemassa menis hukkaan.
Hyviä kirjoja, muistoja ja myöskin omaa sanastoa.
Osa niistä kyllä sitten useammassa saaressa täällä käytössä.
15.04.2011 21:02
140 / 183