Vanhemmat eivät

pääsiäisjuoppoja

pidä huolta lapsistaan! Jo neljäs lapsi tippunut jokeen. Häntä etsitään parhaillaan. En muuta keksi kuin sen, että vanhemmat ovat päissään eivätkä tiedä missä lapset viettävät aikaansa!

24

78

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

Lue ne uutiset hieman paremmin.

Kaksi lapsista oli mummolassa. Kolme vuotias ja 9 vuotias.

Kaksi vuotias tippui pihassa sadevesikaivoon, koska ja miten sen kansi oli poistettu?
      Lumityöt tehneet vastuuseen.

Lapsille syötetään TV kautta vaikka mitä väkivaltaa jopa piirretyissä jutuissa, mutta mahdollisista tapaturmista ei saa varoitella.

Kun omat lapseni olivat pieniä, oikein luin tapaturma tilastoja, että osasi varoa sitä vahinkoa ja onnettomuutta..
      ENNAKOI TULEVA TILANNE.

• k/k

Tohon känniin en ota kantaa mutta kun lasten kanssa touhuu on yks asia joka on aina ensin.
      Sulla pitää olla pelisilmäää sen lasten liikkeille ja sun pitää nährä sen touhut etukäteen ja missä on vaaranpaikka.
      samoin kotona kaikki mahdolliset putoamiset ja polttamiset.
      Ei ole ollenkaan yksinkertasta kaitsia lapsia.

• meeriamanda

Hesassa asuessani tyttöni opetteli kävelemään. Nuorna äitinä , varovaisena.. ostin valjaat joista pitelin vilkasliikenteisillä kaduilla kiinni, ja siihen aikaan sain paljon paheksuvia katseita ym. Kai siinä mietittiin et kumpaa mä ulkoilutan koiraa vai tytärtä, mulle rakkaita kumpikin.

Kun lähden kauppareisulleni laitan sulakkeen liedeltä kiinni, olen liian monta palojuttua lukenut kuinka koirat tai kissat ovat laittaneet levyt päälle, ruokaa en jätä hellalle jos poistun kotoa jne.
      Veskin oven tuuvvaan niin ettei vahingossakaan mene kiinni, ja vesikippo sitäluokkaa ettei jano heti yllätä, jos jotain....!

Vielä ovelta tarkistus ettei varmasti ole mitään sähköjuttua päällä, ...joskus palannut takaisin kun en muista laitoinko terassin oven kunnolla kiinni = lukkoon..joten tälläisiä varmisteluja on kuulunut kautta aikojen elämääni, nyt vain ne tiedostan tarkemmin, hajamielinen kun olen.

• Systerin tyttö oli ihana eilen kun kahdeksan vuotiaan pikkulikan piti päästä kaverin luo yökylään.
        Siinä ensin keskusteltiin tytön kanssa puhelimen välityksellä että , käykö vanhemmille, onko vanhemmat kotona jne.
        Loppujen lopuksi taas tuli pikkulikalta soitto saanko jäädä.
        No sitten systerin tyttö pyysi jo vanhempia puhelimeen ja otti selville että sopiiko ja onko vanhempia paikalla.
        Sopihan se , mutta likka kattoi miuhun ja snoi että tälläinen olen, täytyy tietää kaikki.
        Vastasin vaan että, Hei toihan on ihan oikein kahdeksan vuotias on vielä lapsi ja niillä on mielikuvitusta ja nekin jo luulee tietävänsä kaiken.

• meeriamanda
        tulisilla kirjoitti:

Systerin tyttö oli ihana eilen kun kahdeksan vuotiaan pikkulikan piti päästä kaverin luo yökylään.
        Siinä ensin keskusteltiin tytön kanssa puhelimen välityksellä että , käykö vanhemmille, onko vanhemmat kotona jne.
        Loppujen lopuksi taas tuli pikkulikalta soitto saanko jäädä.
        No sitten systerin tyttö pyysi jo vanhempia puhelimeen ja otti selville että sopiiko ja onko vanhempia paikalla.
        Sopihan se , mutta likka kattoi miuhun ja snoi että tälläinen olen, täytyy tietää kaikki.
        Vastasin vaan että, Hei toihan on ihan oikein kahdeksan vuotias on vielä lapsi ja niillä on mielikuvitusta ja nekin jo luulee tietävänsä kaiken.

Muistan kuinka vaikeita asioita noi yökylät oli. Kun ei silleen tiennyt tarkemmin ja kun lapsi oli meillä ollut niin miksei sitten toisinpäinkin. Ei ollut kännyköitä, vaan puhelinrahaa pikkupussiin annettiin ja se piti olla kotiin palatessakin jos ei ollut hätää soittaa!

• Rasti ruutuun.

Lyhyemmät poistumiset eivät aiheuta muuta kuin liden ja kahvinkeittimen tarkistuksen.

Poistuessamme pitemmäksi ajaksi rastitan käytävän oven sisäpintaan teippaamani 19-kohtaisen ruudukon joka kattaa oleellisen.

Vaikeinta on muistaa jättää sisempi ovi auki postia varten.

Kerran olen, lauttaa odottaessamme soittanut Trelleborgista tuttavallemme pyytäen häntä menemään tarkastamaan partapeilini sijainti.
      Se oli kerran jäänyt soipmattomaan paikkaan suurentava puoli ikkunaan päin ja polttanut kämmenen kokoisen läntin dralonplyyssisen nojatuolin selkämykseen.

Eiköhän meidän ikäluokkamme, varsinkin pojat, eläneet nykynormien mukaan hyvin vaarallista elämää.
      Ensimmäinen tuttavani kuoli vasta 20:nä, sotkeutuen kännissä kalaverkkoon.

• ...

Sivusta taas.

Tottakai mummit ja papat on huolissaan lastenlapsista, ihan ymmärrettävää.

Tahtoo unohtua yks juttu. Suuret ikäluokat keuhkos, minkä jaksoi vapaasta kasvatuksesta ja plaaplaaplaa. Ja ite kasvattivat omat lapsensa, miten kasvattivat. Nyt sitten vedet silmissä tekopyhäillään, kun omat kakarat on kasvattaneet kakaransa huonosti, eikä huolehdi niistä.

Hö, menisivät ite vahtimaan lapsenlapsiaan, jos kerran niin huolettaa.

Aivan turha jollain nettipalsoilla arvioida oman sukupolvensa kasvattamia kakaroita kehnoiksi lastenkasvattajiski ja alkoholisteiksi.

Että ei niinkuin totuus unohtuisi.

Ihmisiä aina kuollut, milloin minkäkin ikäisinä, mitä ihmeellistä siinä muka on.

=DW=

• 22

Hyvin paljon aloituksen vierestä mutta tuli huvittava tapaus mieleen tuosta plyysinojatuolista.
        Menin kylään miehen luo joka värjäsi hiuksiaan(vanhaukko). Olkkarissa oli kaksi plyysi nojatuolia joissa hän oli istunut rennosti odotellen värin imeytymisti hiuksiin. Osa oli imeytynyt tuolin selkänojii, molempiin.
        Nauroin mutta salaa.

• Pirre*

Lapsia ei saa jättää vahtimatta, ei ainakaan kun ja os lähistöllä on vesistöjä, jokia, vilkasliikenteisiä teitä, eli vaaranpaikat olisi ennakoitava, niinkuin k/k jo sanoikin.

Surullinen tappaus taas, - vanhemmille ja omaisille voimia..

• :(

Aikoinaan opettajani pikkutyttö hukkui pihan pieneen vesilammikkoon. :((

• ...
        :( kirjoitti:

Aikoinaan opettajani pikkutyttö hukkui pihan pieneen vesilammikkoon. :((

Onhan niitä aina ollut. Joskus oppokouluaikoina tyttö sai urheilupäivänä kuulantyöntökuulan polttimoonsa jne. Nykyäänhän tuo olisi otsikoissa kovastikkin, silloin siitä ei kai tiennyt oikein kukaan muu, kuin paikalliset.

Ja on tässä useampikin ollut itsekkin hukkua, ite jokeen parikin kertaa, kavereita jopa sadevesiojaan. Hmm. oli tapana keväisin mennä naapurien lasten luo leikkimään tulvaikana jäälautoilla, Hengissä ollaan.

Liikaa touhotusta, elä nyt on siitä erikoinen juttu, etä se päättyy aina kuolemaan.

=DW=

• jocus*

Lapsia kuolee onnettomuuksissa siinä kuin aikuisiakin, turha tapauksista on ketään syyllistää. Oletko varma, että hukkuneiden lasten vanhemmat olivat humalassa?

Kuka vanhempi voi väittää, ettei omilla lapsilla olisi ollut mahdollisuutta kuolla hukkumalla, liikenneonnettomuudessa, myrkytykseen, putoamiseen, teräaseisiin tai rikoksen uhrina? Ei takuulla kukaan. Kun omalle kohdalle ei onnettomuutta ole tullut, on helppo syyllistää muita.

Lapsen kuolema on pahinta, mitä ihmiselle voi tapahtua, eikä kokemuksesta pääse koskaan täysin yli. Eikö olisi syytä pyrkiä lohduttamaan heitä eikä lisäämään kiviä heidän reppuunsa?

• hiisivie,

Eikö niitä saa enää pelotella kaivo-ukoilla ja järvi joki möröillä, mitä ne oli, meidän ollessa lapsia.
      Minä muistan sen kaivo-ukon, ja en mennyt kaivoon kuikkimaan.

• lejanna*

Näkillä mua peloteltiin.

• meeriamanda

Ei veikkonen saa enää peloitella...joutuu jopa käräjille! Vaan huima olin itekkin teini-iässä. Jäidenlähtö Kyröjoessa oli meille nuorille tapahtuma, ja vaanimme sitä innolla, sitten vaan lautalle ja menoksi...nytkun ajattelen ihmettelen ettei meitä kuollut siä ketään, hypähdeltiin vaan ja esitettiin niin taituruuta että!

Mulittiin tieten ja kotona virkistävä selkäsauna, itse piiskat hakien :(

Yksi urhea teko oli sillan päällä kävely, ei huimannut päätä ei puota, siellähän menin koska en halunnut olla poikia huonompi! Jokuvuosi sitten ajelimme maisemia katsellen ja kerroin miehelleni et tuolla mä kävelin tennareissani, sanoi et olet sitten aina ollut yltiöpäinen...:)) hienosti ...tarkoitti varmaan et yllytyshullu!?

Lapsuudenkylässämme ei ollut tyttöjä montakaan, ja joita oli olivat minua hyvin paljon vanhempia joten poikien kanssa kasvoin, poikamaisin harrastuksin.
        Herkkyyden olen vasta hiljakkoin myöntänyt myös minulle kuuluvaksi :))

• Näkki se oli meilläkin, vieläkin pelkään vettä.....

• meeriamanda

Voi siuta! Kaivo oli meilläkin niin pienestä kuin muistan se ´Näkki´ sieppaa jos lapset menee kannen avaamaan. No tieten mentiin velipojan kaa ...miksi niin kielletyksi tehtiin...sit olin lähtenyt salaojitusta , vakoa katseleen ja pudonnut sinne ojanpohjalle. Seipäillä sun muilla oli kaivoa koklattu ja minä ojassa josta en omin voimin pois päässyt, osannut...kuulin huuteluja, olin vastannut minä täällä ja pipi päässä. Vihaiset kimalaiset tj. olivat kimpussani ja lähes kaljua päätäni söivät.
        Sairaalassa vietin yön tarkkailussa ja lääkityksessä, siitä alkoi tämä allergiakierre...!

• haist huilu

Joo joo, huono provo sydämettömältä ihmiseltä.
      Sinä teet täällä vitsiä toisten murheesta?

• lejanna*

Rumasti puhut, hyi.
      Taidat olla lapseton, kuin minäkin.
      Mutta eiköhän lähes jokainen vanhempi vaali lastaan, kuin kalleinta aarrettaan?
      .

• harhaaaa

Ei vaali!

• lejanna*
        harhaaaa kirjoitti:

Ei vaali!

Puhuinkin vain normaaleista ihmisistä.

.

• ???^

Etkös Korppikselle taannoin kertonut lapsistasi ja lapsenlapsista?

• .#
        ???^ kirjoitti:

Etkös Korppikselle taannoin kertonut lapsistasi ja lapsenlapsista?

Aloittajalleko turiset?

• liian vapaa kasvatus

En minä vielä 5 vuotiasta laskenut silmistäni, en varsinkaan sen jälkeen kun vanhin lapsista 4-vuotiaana taiteili naapurin uima-altaan reunalla. Uima-allas oli täynnä vettä. Naapuri soitti asiasta ja sanoi, ettei hän uskalla mennä huutamaan, saattaa säikähtää ja pudota. Menin sitten hitaasti sinnepäin ja poika näki minun tulevan, hyppäsi maahan. Luuli, etten ollut nähnyt. Häntä oli ehdottomasti kielletty menemästä sinne. Koivuniemen herrasta poika sai, eikä ainakaan kukaan enää nähnyt keikkuvan uima-altaan reunalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      157
      4371
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1591
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1397
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      52
      814
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      777
    6. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      721
    7. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      699
    8. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      687
    9. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      680
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      40