Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onkohan uskovaisen parisuhde-elämä vedon lyönnin arvoinen?
Luulenpa, että vaimo kyllästyi ukkonsa Jumala höpinöihin ja lähti pois. On se kummallista, että avioliittoon tuppaavat kaverinikin eroavat jonkin lyhyen ajan kuluttua, mutta meikäläinen ei eroa 8 avoliitto vuodenkaan jälkeen. Mulle on aikaa sitten hahmottunut, että avioliitossa on jotakin sellaista huonoa, kun moni eroaa...tai siinä on pakko olla! Lieneekö siinä jonkun pandemian oireet?
29.11.2011 19:00
"Jep ateisti82, eipäs sulla olekaan sielua, olen pahoillani."
Ei ole sinullakaan, mutta uskot sinulla olevan. Jos ihmisellä olisi sielu, niin kyllä se olisi opetettu biologian tunnilla.
"te atethan olette älykkäimpiä kaikista, niinhän se meni?"
Hienoa uskovainen, olet sentään yhdestä asiasta tietoinen.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Brittiprofessori+Älykkäät+ihmiset+ovat+muita+harvemmin+uskossa/1135237125805
"Ei se ole oma asiasi kirjoitteletko täällä vai et sillä täällä vain esittelet typeryyksiäsi ja me muut näemme ne."
Ne kirjoitukset ovat typeryyksiä, koska ne eivät ole sinun mieleesi.
"Mistä sinulle on tullut tuollainen harhakäsitys? "
Se ei ole harhakäsitys vaan se on todettu tieto! Se sinun uskosi on harhakäsitys!
"Kyllä minusta uskonnon asioita saa kritisoida tosin tällä palstalla kritisointi tarkoittaa sitä että aletaan väittämään että uskovat näkevät pikku-ukkoja, epäillään käyttävätkö uskovat omia aivojaan, homoasiaa puidaan enemmän kuin viljaa maailmassa."
Loukkaannut siitä, jollet saa olla "oikeassa", etkä kestä kritisointia! Älä ihmettele ollenkaan, miksi teitä uskovaisia oikeesti kritisoidaan. Teette itse sen mahdolliseksi! Avaisit silmäsi, äläkä kulje kiikarit silmilläsi! te ette vastaa mihinkään kysymyseen, jollei siitä kerrota Raamatussa! Homo asiaa osaatte käsitellä, koska siitä kerrotaan Raamatussa hyvin homoja kohtaan loukkaavaan sävyyn, ettekä ymmärrä että teette siinä väärin. Sitten kun haluaa kuulla perustelut siihen niin vastaus on "siitä lukee raamatussa". ei teillä ole omia aivoja, mikäli vastaatte aina kuten Raamatussa lukee!
Esimerkiksi ei homoista kysytä mielipidettä miltään teidän Jumalalta vaan ihmiseltä itseltään, joten jos homoaktit on Jumalalle kauhistus niin ei se voi olla kauhistus teille, koska se ei ole tällöin teidän oma mielipiteenne vaan se lukee jossakin! Luetteko aina Raamatusta, mitä olette kulloinkin asioista mieltä? Säälittävää!
29.11.2011 18:48
Miksi mun pitäisi puoltaa sitä mitä uskova sanoo? Oletteko olevanne ylempänä muita, että teitä tulee puoltaa koska tehdän ette ole omastanne mielestänne koskaan väärässä?
Itse en voi vain yksinkertaisesti kytkeä pois päältä kyseenalaistamistani, kuten te voitte ilmeisesti tehdä tai sitten teillä ei ole sellaista ominaisuutta olemassakaan! Teihin uppoo mikä tahansa asia ja olette helposti muiden vietävissä!!
29.11.2011 18:24
"On se totta, että kirkosta löytyy homoihin nuivastikin suhtautuvaa porukkaa, mutta ei välttämättä sen enempää kuin muualtakaan."
Monet heistä on konservatiivisiä ja konservatiiviseen maailman kuvaan kuuluu kaiken uuden ja esimerkiksi homojen vastustaminen. Hyvä esimerkki on se, ettei Suomesta luovuta asevelvollisuudesta joka olisi nykypäivänä miltein pakollista, mikäli Suomeen syttyisi aseellinen uhka!
Olen täällä monta kertaa kysynyt, mikä on sellaista mitä konservatiiviset eivät vastusta kun on vaikuttanut siltä että vastustaminen on heillä päälimmäisenä jokaisessa asiassa. Sitä nimitetään kapeakatseiseksi maailmankuvaksi, joka on heillä rajoittunut vain yhteen ja se on Raamattu. Sellaiset ihmiset tulisi saada tästä maailmasta eheytetyksi ja oppia ajattelemaan ettei kaikki ota elämäänsä suunnaksi Raamatun sisältäviä kohtia, joille sen sisältö tuntuu hyvin vieraalta, eikä se ole uskovaisten tehtävä tällöin myöskään laukoa suustaan oikopäätä "pelastuspropagandaansa".
Ylipäätänsä mistä voitte olla vakuuttunut siitä itsellennekään, että todellisuudessa olisi olemassa joku pelastus jos siitä mainitaan vain Raamatussa, eikä kukaan kuollut ole sieltä "toiselta puolelta" tullut sitä toteen näyttämään? vaihtoehtoja on valehtelu itselleen, tyhmyys tai vainoharha! Useimmille se on vainoharha, joka tunnetaan nimellä psykoosi! Monen tulisi vain tunnustaa itselleen se. Alkoholistikaan ei ymmärrä olevansa alkoholisti, oska se on hänelle hyvin luonnollinen tapa!
Mitä tulee Haavistoon niin Suomi tarvitsee kansainvälisen henkilön presidentiksi, eikä sellaista joka toivoisi vain Suomen omavaraisuutta, jota esimerkiksi Soini tekee.
Se miksi valinta osuus Haavistoon johtuu hänen kyvyistään hoitaa maan asioita. Suomi tarvitsee vähiten Niinistön kaltaista "laskutikkua", joka ei ole selvillä todellisuudessa nykyisistä tai tulevista kriiseistä. En äänestä häntä sen vuoksi että hän on homo! Toki ois mukava vaan havaita, mitä pertsan kaltaiset kiihkokonservatiivit asiasta tuumaisi! :)
"Ummistat silmäsi siltä mikä on nähtävissä ilman mitään uskon silmälasejakaan. "
Uskovaisethan siltä totuudelta ummistaa silmänsä, enkä minä! He uskovat Jumalaan, enkä minä!
29.11.2011 18:18
"Lukekaa raamattua"
Ai sitä ihmistä halveksivaa ja syrjivää opusta, joka ei pidä paikkansa? Naisen paikak on raamatun mukaan hellan ja nyrkin välissä, jota en voi mitenkään miehenä hyväksyä!
Naiset saa toimia poliiseina ja palomiehinä, eikä Raamattu sitäkään kiellä. Minusta on hyvä niin että toimivat!
Naiset ovat lisäksi parempia kuin miehet miesvaltaisilla aloilla. Ne naispapit, jotka mä satun tietämään ja tuttavani tuntemaan ovat kuulemma parempia kuin miespapit.
Miespuoliset parturit ovat parempia kuin naiset, kuten ennen muinoin oli vain miespartureja! Nykyisin se parturina toimiminen on mieheltä joidenkin mielestä vain homojen hommaa. Tiedän muutamia miespuolisia partureita, jotka ovat ihan heteroita.
29.11.2011 17:51
Liityhän takaisin nyt vaan kipin kapin kirkkoon sillä sieltä ei kuuluisi erota, mikäli uskoo!! Eroaminen kirkosta on vain niille, jotka eivät usko!
28.11.2011 20:58
Jokaisella on oikeus uskoa, mutta ei viedä muilta oikeutta olla uskomatta! Moni kuvittelee että sekulaarisuus poistaisi oikeuden uskoon...päinvastoin!
Tällöin vain valtio irrottautuisi uskonnoista, mutta sehän ei teille käy joten sittenpähän rutisette kun teiltä viedään väkisin jonakin päivänä oikeus uskomiseen ja se todetaan ihmisille lääketieteellisesti vaaralliseksi!
28.11.2011 20:53
Ei kuollutta voi uskoa!
28.11.2011 20:33
Ei me muunlaista presidenttiä tarvitakaan kuin sellaisen, joka ymmärtää hieman kansainvälistymisestä.
Halonen ei ole saanut ainakaan mielestäni mitään vahinkoa aikaan. Asennoituminen ja luottamus häneen on suomalaisilta hyvin kriittinen sen vuoksi, koska suomalaisten mielestä presidentin tulisi olla mies.
Ne, jotka haukkuvat Halosta ovat entisiä "nukkuvan puolueen äänestäjiä", jotka nykyisin hokevat Soini edestä, Soini takaa, Soini istuu ja Soini makaa jne. Soini on täysi ääliö ja myöskin ne jotka häntä ovat joskus äänestäneet. Siis ymmärtääkö "soinilaiset" lopulta mitään politiikasta vai onko ne Soinin letkautukset lopulta tehneet sen äänestys valinnan. Se joka äänestää persuja, hyväksyy rasismin!! Se on Soinin turha puhua mitään, ettei persuissa ole rasisteja tai se ei oel rasistinen puolue. Onhan se jo nähty ja kuultu, että rasismiin suuntautuva se ainakin on!! Sanotaan että Soini kitkee eriarvoisuutta...ja paskat!! Soinin porukkahan tukee eriarvoisuutta tahtomattaankin!!
28.11.2011 20:31
Jos Ruotsissa on satoja vuosia ollut suurempi syntyvyys kuin Suomessa niin ei kai se syntyvyys nyt tällä hetkellä pelkkien muslimien käsissäkään ole ollut. Sä et hahmota kokonaiskuvia.
Suomessahan on lopulta saman verran homoseksuaaleja kuin Ruotsissa eli se stereotypia että kaikki ruotsalaiset ovat homoja on suomalaisten omaa keksintöä ja kateutta sivistyneempää yhteiskuntaa kohtaan. Todellakin sitä voisi väittää, että kaikki suomalaiset ovat homoja (kun katsoo väestön kasvua)!
Ruotsin väestön kasvu oli vuonna 2010 0,8% ja samana vuonna väestön kasvu oli Suomessa 0,43%.
Suomessa on väestömäärä noin puolet pienempi kuin Ruotsissa eli täällä Suomessa syntyvyys on todellakin pienempää kuin Ruotsissa!
28.11.2011 20:20
"Menkää "vihkiytymään" johonkin toiseen valtioon esimerkiksi Ugandaan tai
Saudiarabiaan :=) "
Jos mua tarkoitit, niin en mene avioidu vaimoni kanssa. Olen siis täysin hetero eli elän naisen kanssa.
Mikäli on hetero niin sinustako pitäisi tällöin vastustaa homoja? Tosi heteromaista!?
Pitääkö Suomella olla samanlainen asennoituminen homoihin kuin Saudi-Arabialla tai Ugandalla!?!? Suomea nimitetään sentään sivistysvaltioksi!!
Sinulla on homofobia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Homofobia
28.11.2011 19:55
Koulujen ja työpaikkojen tulisi olla tästä rukoilemisesta neutraalivyöhykettä.
28.11.2011 18:10
Jos meidän pöydässä joku alkaa rukoilemaan niin se saa syödä rappukäytävässä.
28.11.2011 18:08
"presidentiksi Haavisto ei sovi homoutensa vuoksi."
Muuta sä Ahvenanmaalle, jossei kelpaa!
28.11.2011 18:07
Niinistöä en äänestä koska on kokoomuslainen. Periaate syistä! Muuten kyllä äänestäisin Niinistöä, jos ei olisi kokoomuslainen...elikä Haavisto pressaksi....saisi nuo pertsat ja kumppanit pienen opetuksen!!
28.11.2011 18:03
"Homoaktit ovat kiellettyjä Raamatussa - siksi en hyväksy homoa presidentiksi."
Ei ne kesken itsenäisyydenjuhlia aktia toisilleen anna. Ei kannata pyrkiä sinne homojen makuuhuoneeseen, mihin jatkuvasti pyrit!
Jumalan lakeja vastaan. sinä kapinoit Suomen yhdenvertaisuuslakeja vastaan, kunnet anna homojen kulkea, olla rauhassa ja vihkiytyä! Suomen lakia täällä Suomessa noudatetaan eikä minkään muun ja sinä rikot sitä ja se on minulle suurempi KAUHISTUS kuin sinun Jumalallesi se, jos joku haluaa olla homoseksuaali elää niin!!
28.11.2011 18:00
"Olet pahojen henkien riepottelema ja näytät kovasti kärsivän"
Tarkoittanet että olet parempi ihminen kuin mä? En usko henkimaailman olentoihin, joten ne eivät ole saaneet minuun mitään otetta. Sinuun lienee saanut ja siksi et sitä osaakaan kyseenalaistaa!
"Et kuitenkaan itse ymmärrä tilaasi. "
ei ymmärrä uskovaisetkaan omaa tilaansa vaikka sairastavat psykoosia. Minusta ei ole mitään eroa sillä uskooko joku ufoihin vai jumalaan. Kummatkin tulisi luokitella samanlaisiksi sairauksiksi!!
Uskovainen ei ole kumminkaan täysin terve!! Olen samaa mieltä kuin professori Kari Enqvist...jumalharhoihin pitäisi antaa psykoosilääkitys! Jumalaan uskominen on harha!
28.11.2011 17:52
"Luulet pienessä sielussasi että sillä olisi jotakin merkitystä uskoville"
Ensiksikään minulla ei ole sielua, vaikka sinulla mitä ilmeisemmin on!
Kyllä te vaan vastustatte homoseksuaaleja kun he haluavat itselleen samoja oikeuksia niin te sanotte etteivät he saa. Täällä ei myöskään ole mielipiteen vapautta, koska teidänlaisillenne ei kelpaa kriittinen keskustelu. Teille kristinusko on itsestään selvyys (sellainen sen pitäisi olla muillekin) ja minullehan se ei ole, sillä haluan todellakin sellaisen muinaisjäänteen täältä pois "sivistysvaltiosta" nimeltä Suomi.
"No, olet vielä kasvava pikkupoika joten sen ymmärtää, siis henkistä kasvua vailla oleva."
Aikuinen opettele käyttämään omia aivojasi, äläkä turvaudu sellaiseen henkimaailman olentoon jota ei ole olemassa! Sinä et ole aikuinen, mikäli uskot jumalaan! Ole hyvä ja aikuistu!!
"Ihmettelen miten joku jaksaa kitjoitella päivästä toiseen tälle palstalle typeryyksiä. "
Ihmettelen vain, miten joku jaksaa kirjoitella Raamatun kohdilla ja luulla että sillä on joku todistettavuus.
On tietysti oma asiani, kirjoitanko mä täällä vai en. Se ei tietääkseni kuulu sinulle pätkääkään. En halua sinua miellyttää. Kyse on vain siitä, ettei uskonnon asioita saisi susta kritisoida? Pitäisi vain kulkea laput korvilla, kuten sinäkin ja nähdä pikku-ukkoja, jolloin varmasti miellyttäisin kaltaisiasi vänssejä! Teille ei kelpaa kuin yhdestä asiasta puhuminen ja sekin hyvin yksipuolisesti!!
Suomihan ei ole sivistysvaltio, koska sivistysvaltio on vapaa kaikilta muinaisjäänteiltä!
28.11.2011 17:41
päivän parhaimmat naurut sun tekstistäsi. Ai, sua odottaa jossakin sinetillä suljettu asiakirja, jonka saat haltuusi vasta kuoltuasi?! Siis täh!? ette te nyt ihan oikeesti usko mihinkään maailman loppuun ja psykoosia sairastavaan saarnamieheen, joka tietää milloin joku maailmanloppu tulee.
Sen vanhan saarnamiehen ennustus maailmanlopusta umpeutui!! Mitä tiedepohjaa mies käytti tukena, jotta sai tulokseksi oikein päivämäärän ja kellon ajan?
Raamatun väärinkäyttö = tulkitseminen
28.11.2011 17:23
Ajatella. Onko elämä todellakin teistä tarkoitettu vain Raamatun noudattamista varten, eikä ollenkaan sitä elämistä varten!? Sitä mä en teidän uskovaisten puheesta ymmärrä ollenkaan, että Raamatun säännöt tukisivat ihmisen elämistä vielä tänäkin päivänä. Kaikki nykyaika puoltaa Raamattua vastaan ja sen tarve on hyvin hyödytön joka asiassa. Uskonnon tilalle on tullut tiede!
Lukekaa ennemmin vaikka Sinuhe Egyptiläistä kuin Raamattua. Vaikka se on kaunokirjallisuutta niin siinä ollaan edes pikkuisen lähempänä totuutta mitä Raamattu on.
28.11.2011 17:14
724 / 815