Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jumalaa nyt ei ole koskaan näkynytkään, joten miten voit sanoa että Mirkaa ei ole vaikka tuossa kirjoitteli? Näitkö, koitko, tunsitko?
28.12.2010 16:37
"me ”junttaamme” ihan kaikki lapsillemme, sitä kutsutaan kasvatukseksi."
Miten lasten synnytysvaihe liittyy mitenkään lasten kasvatukseen? Jos nelikymppinen nainen on lääketieteellisesti katsottu riskiksi synnyttää, niin sä tahdot vetää vielä silloin lapsia kun kalu pelaa??
"Itse olen enemmän huolissani siitä aivopesusta mitä lapset ja nuoret saavat kuin salaa amerikkalaisesta markkinointimaailmasta."
äidin tappaminenko sulle on tärkeämpää kuin ameriikkalainen markkinointi? Lestadiolaiset nyt eivät tohdi hankkia edes telkkaria ja kuvittelevat olevansa tänä päivänä sivistyneitä kaikessa!!
Pitääkö lestadiolaisten mukulat heittää siksi aikaa veks luokasta, kun opettaja näyttää telkkariohjelmaa, kun muutenkin heidän tulee olla tietämättä uutisia tästä maailmasta?
Jep, miksei muu luokka lähde ruokaa rukoilemaan luokasta käytävälle tai aamuhartauksia pitämään vaikka juhlasaliin, kun ateistiperheen mukula ei tahdo rukoilla tai pitää aamuhartauksia? Tuon 18 vuoden iän te idiootit ette ymmärrä ettekä hyväksy, että siihen asti päätösvalta kuuluu tässä maassa vanhemmille ja niin kauan kun minun lapseni joskus tulevaisuudessa suorittaa Suomessa oppivelvollisuutta, niin siihen ei tule kuulua uskonnon opetus millään tavalla ...ei edes kevät- tai joulujuhlissa!! TULIKO TÄMÄ SELVÄKSI!? Sen jälkeen ko. koulun rehtori kuolee!
28.12.2010 16:05
Olen siinä mielessä ihmetellyt että miten naisten kroppa kestää sellaista rääkkiä, kun perheessä on yli 10 lasta tai puhumattakaan heidän taloudellinen tilanteensa. Täytyy olla naisellakin kyl hyvät "lastentekovehkeet", eikä vaan miehellä?
Lääketiede sanoo, että 3 lasta saa synnyttää keisarinleikkauksella, mutta muutoin laitettaisi naiselta "luukut kiinni". Mitä sanoo tähän lestadiolainen mies...tahtoo edelleenkin lasta, koska selibaatti on synti lestadiolaisille vai kieltääkö hän sen että keisarinleikkausta ei saisi tehdä?
Ei taida lestadiolainen käyttää kesällä hyttysten aikana mettässä käydessään hyttyskarkoitteita, kun kerran ovat niin "ehkäisy-vastaisia" seksinkin suhteen? Täytyy vaan kärsiä?
28.12.2010 15:49
"Seksi on syntiä ja se pitää tapahtua vain (jos ihan pakko on) vain miehen ja naisen välillä ja vasta sitten, kun on kirkollinen vihkimys suoritettu. "
En ole koskaan ymmärtänyt, miten emätin voi olla parempi vasta vihkimisen jälkeen kuin ennen vihkimistä, johon ei ole koskaan "koskettu"? :)
Minulle on aivan sama onko nainen neitsyt ennen hääyötä vai onko naisella jo 3 lasta? Ei se emätin mihinkään muutu onko vihitty vai hässitty ! :)
Joku lähituttava mies totesi just tämän häissään ikäiselleen kaverilleni, kun meni toista kertaa naimisiin: "samalta SE tuntuu, onko vihitty tai kertaalleen hässitty"?
28.12.2010 15:11
Juuri noin minäkin ateistina sen näen.
En voi olla "terveenä miehenä" katsomatta kesällä sellaista ohikulkevaa naista, jolla on tiukat vartalonmyönteiset housut jalassa ja tukeva rintavarustus. Uskovaisten mukaan minun tulisi "terveenä miehenä" katsoa vaan kenkiini ohikulkiessani törmätä sen takia valaisinpylvääseen, eikä saada siitä naisen katsomisesta minkäänlaista "ylimääräistä nautintoa". Minusta miehelle on häpeellistä se että katsoo VAIN kenkiinsä eikä naiseen ja törmää valaisinpylvääseen saati että törmäisi valaisinpylvääseen vasta kun on naista katsonut ilman vilkaisuakaan kenkiinsä!
Ei kai vieraan naisen kattominen ole syntiä vaan se on syntiä jos alkaa sen kanssa harrastamaan seksiä?
Maailman kaunein taideteos/näky on NAINEN! :) Kun moni taas ajattelee sitä että maailman paras kirjateos on RAAMATTU....mut vain siitä voin olla toista mieltä!
28.12.2010 14:59
Puhun kokemuksesta...edellinen tyttöystävä oli selibaatti ja uskovainen. Totesi minulle: "Olen konservatiivinen ei ennen hääyötä", joten meillä meni seurusteluvälit poikki -ystäviä tosin ollaan vielä. Minusta seksi kuuluu suurena osana parisuhteeseen oli sitten avioliitossa tai ei. Minua ennen ja jälkeen on ollut hänellä poikaystäviä, mutta hänelle ei ole tullut kohdalle vielä sellaista, joka ois tämän toteamisensa jälkeen kyennyt ymmärtämään hänen vakaumuksiaan. Hänen parastaa edelleenkin ajattelen, että liian jyrkkäasennoituminen seksiin ei anna sitä mitä hän nykyisin tahtoo, nimittäin omaa lasta.
28.12.2010 14:38
Sellainen mies joka uskoo vihreisiin miehiin niin viedään hullujen huoneelle, mutta sellainen joka uskoo Jumalaan ja Jeesukden kykyihin parantaa ei viedä mihinkään, vaikka kummatkin sinne kuuluisivat!
28.12.2010 14:20
Jeesus nyt oli ammatiltaan pelkkä puuseppä, eikä mitään muuta!!
Lopettakaa jo toi naurettava JEESUSTELU!
28.12.2010 13:59
Uskovaisten kanssa ei voi keskustella muuta kuin haastamalla riitaa, koska lisäävät TODISTEEKSI aina piitkät litaniat Raamatun kohtia TODISTEEKSI. Raamattu on puolueellinen todiste heiltä, kun tulisi olla puolueettomia todisteita, jotta keskustelu johtaisi johonkin!
28.12.2010 13:58
Hoitoon kaikki kreationistit!
28.12.2010 13:53
Uskovaiset todellakin ovat sitä mieltä, että Raamattua ei voi kyseenalaistaa koska se on heidän mielestä jonkun "huru-ukon sanaa", joka on olemassa. Minä ainakin ateistina kyseenalaistan sellaisen sanoman, jonka olemassaoloon en usko.
Aku ankka on olemassa....Disney Landin kotisivulla olen nähnyt? :)
28.12.2010 13:44
Eikö siis voi olla mahdollista, että suomalainen mies voisi räjäyttää, paukutella pyssyllä ostoskeskuksessa ja raiskata suomalaisen naisen???
28.12.2010 13:35
Olen huomannut hyvin tämän, että viha- ja ahdasmielisyyttä etnisiin ryhmiin kohtaan on muodostunut. Sitä ei tee maahanmuuttajat vaan se että me suomalaiset haluamme olla omistushaluisia ja konservatiivisia eli se on meidän asenteista kiinni. Meidän tulisi ihan oikeasti ottaa esimerkkiä Ruotsista enemmän ennen kuin pilkkaisimme ruotsalaisia millään tavalla. Ne ovat meitä parempia jääkiekossa (PISTE!) tai muussakin urheilussa. Ruotsissa otetaan paremmin huomioon vähäosaiset.
Suomessa ei oteta mukaan erilaisia ihmisiä ja pidetä toisistamme huolta kuten Ruotsissa.
Minusta on hyvin julmaa se suomalainen yleistäminen, että KAIKKI maahanmuuttajat ovat samanlaisia kuin Ruotsin pomminräjäyttäjä, Espoon ostoskeskuksessa riehunut pyssyllä paukuttelija ja maahanmuuttaja joka raiskasi Turussa suomalaisen naisen jne. Tietenkin niitä pitää paheksua, mutta minkä takia niistä pitää puhua rasistisesti, kuten tämä meidän turkulainen maailman parantajamme:
http://olavimaenpaa.vuodatus.net
28.12.2010 13:33
Raamattu ei todellakaan ole inhimillinen, jos tulee kirjaa lukiessa tietää mikä lause esiintyy seuraavaksi eli jos Raamattu olisi inhimillinen niin se ei antaisi varaa millekään tulkinnalle!
28.12.2010 13:00
Tätä Raamatun lukutapaa mä en ymmärrä esimerkissä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamattu#Raamatun_ristiriidat
*** lause alkaa ***
-lauseen pätkä (alku): "Matteuksen evankeliumi"
-lauseen pätkien välissä: "TULKINTA" ?
-lauseen pätkä (loppu): "Apostolien teot"
*** lause päättyy ***
Eli lauseilla:
*** lause alkaa ***
-lauseen pätkä (alku): "Juudas paiskasi rahat temppeliin, meni pois ja hirttäytyi"
-lauseen pätkien välissä: "TULKINTA" ?
-lauseen pätkä (loppu): "syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos"
*** lause päättyy ***
"Fundamentalistien mukaan nämä kaksi kertomusta täydentävät toisiaan ja muodostavat yhdessä tarkemman kokonaiskuvan tapahtumasta; erään selitysmallin mukaan" - MITEN HEMMETISSÄ NÄISTÄ SAADAAN SEURAAVA JOHDONMUKAINEN LAUSE:
"Juudas hirttäytyi aivan Jerusalemin muurin eteläpuolella sijaitsevan Hinnomin laakson luona, heittäytymällä Hakeldaman pellon kohdalla olevan korkean jyrkänteen reunalta. Köysi kuitenkin katkesi, jolloin Juudaksen ruumis paiskautui maahan, hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos."
Uskovaiset näköjään eivät osaa lukea JOHDONMUKAISIA kirjoja, kuten romaaneja...koska niitä ei voi tulkita?!?!? Ei tollainen "sivulta toiselle sivulle, kirjasta toiseen kirjaan hyppiminen" kumminkaan ole kyl mistään kotoisin.
28.12.2010 12:55
http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamattu#Raamatun_ristiriidat
Turha on esittää mitään raapustuksia. Fundamentalisteille yleensä kelpaa tieto siitäkin, että "kalju on tukan väri".
28.12.2010 12:15
ei riitä vastauksiksi! :)
28.12.2010 12:07
Onko Raamatulla tunteet ainoana tavarana maailmassa, jota ei saa viskoa? :)
28.12.2010 12:03
"Ei ole. Raamatulla on useita eri kirjoittajia ja suomenkielinen Raamattu koosttu 66 eri kirjasta. "
Ei todista mitään, etteikö ne 66 kirjaa olisi kirjoittanut sama henkilö!
Onhan Taru Sormusten Herrastakin 3 kirjaa ja sama kirjoittaja.
Agatha Christie dekkareissakin on sama kirjoittaja, joka kertoo Hercule Poirotista tai neiti Marplesta jne.
Reijo Mäelläkin on Vares-dekkareita n. 20 dekkaria?
Seppo Jokisella on dekkareita 15
Ihan sama miten ne kirjat tehdään. Kirjoitetaanko ne samassa ajassa vai eri ajassa!! Riippuu kirjoittajasta.
28.12.2010 12:00
Mulle tulee mieleeni vaan sellainen "naisten hakkaaja" -mentaliteetti. :)
28.12.2010 11:50
786 / 815