Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Tiedä vaikka ateistitkin joutaisivat töihin, ei olisi enää aikaa loisija toisten elätettävänä kun ei tarvitsisi uskovaisia päivät pitkät netissä haukkua."

Riippuu vähän, millaisia hihhuleita siellä työpaikalla on, jotta ei tarvitsi eräänlaisena "pasifistina" alkaa vetelemään niitä korville (ainut vakaumukseni, josta voisin tarpeen vaatiessa luopua), kun tarpeeksi aukovat päätänsä hihhulit uskonasioistaan. Rystysiäni alkaa tuolloin pikkuisen kutistamaan. Sama tapahtuu yleensä Kataisen puheiden jälkeen. Taas menee Irlantiin rahaa ilman takuita. Me rahoitetaan muita valtioita veronmaksajien rahoilla eikä liioin omaa kansaa, joten mitä sitä kuollutta lehmää maksamaan toista kertaa? Seuraavaksi Portugali, Espanja ja Italia!!!

Joku uskovainen totesi, että Anti-Kristus tulee!! :D
  2. "Vai pelottaako sanoa ääneen, että tahtoo jakaa toisen kanssa elämänsä ja sitoutua siihen? Vai onko inhottavaa, että oikein tuomari sitä kysyy? "

Ei todellakaan vaan itse en halua seisoskella kenenkään edessä. Se on minusta äärimmäisen hölmöä! :)

"Eikö se hoidu niinkin yksinkertaisesti, että menee maistraattiin, allekirjoittaa paperin, vastaa kysymykseen ja a vot, olet avioliitossa (jos toinenkin puolisko tekee saman)? "

Bingo. Allekirjoittaa paperin ilman minkäänlaisia vihkintää ja todistajia. Vähän samoin tulisi tämä toteuttaa kuin Kelasta asumistuen haku konsanaan. Miksi silloin sitä asumistukea ei kenellekään vihitä vaan se haetaan!?

"Ja miten tämä liittyy kirkkoon, eli mitä haluat kirkon työntekijöiltä kysyä`? "

Kuuluu se. He haluavat vihkiä, eikä heidän kauttaan voi hakea avioliittoon. Eli maistraatissa ja kirkossa tulisi olla samat vaihtoehdot. Tosin on se aika hölmöä että pappi kirjoittaa sen hakemuksen puolisoiden puolesta vihkimisen jälkeen ja lähettää maistraattiin.

Onko ketään selibaatti/konservatiivinen/pihtaaja hääyöhön asti tullut ajatelleeksi, että hääyö on ennenaikaista silloin vihkipäivänä kun pappi on sanonut aamen, kun ei ole vielä paperit maistraattiin edes saapuneet. Sieltä maistraatista pitäisi tulla ensin kaikki liitteet, jolloin avioliitto on virallistettu ja sitten vasta pitää se hääyö. Minulle ei riittäisi vielä että joku julistaa meidät mieheksi ja vaimoksi, jos minulle olisi tärkeintä moinen ittensä pihtaaminen !! :)
  3. "Avioliitossa on parempi turva puolison kuoltua koska avoliitossa ilman lapsia omaisuus menee muualle ilman testamenttiä. Testamentti avopareilla on kyllä valitettavan harvinaista. "

Niinpä siksi kun se on laitettu heikommaksi turvaksi, koska aina on ollut Eduskunnassa konservatiivisiä muita ihmisiä ajattelemattomia, jotka pelkäävät ns. "susipareja", eivätkä liioin ajattele niistä kuin pahaa.

Lakia voidaan muuttaa, jollet ole sattunut ymmärtämään. En varmasti mene naimisiin ainakaan vihkimällä, eikä vähäisestä omaisuudestani kovinkaan moni pääse rikastumaan, joten se testamenttikin tuntuu mielestäni hieman liioitetulta. Avoliitossa saa puoliso leskeneläkkeen, mutta kuten totesin niin lakia muuttamalla voidaan vaikuttaa siihenkin ettei avoliitossa elänyt leski tarvitsisi maksaa veroa puolet ko. eläkkeestä eikä niin että avoliitossa elänyt leski maksaa rangaistuksena valtiolle veroa vain sen takia, ettei ole avioitunut!?

Kun homoja aletaan vihkiä kirkossa/maistraatissa, niin toivoisin myöskin että avoparien suhteen tehtäisi joitakin helpottavia keinoja, joka innostaisi pitkäaikaisia avopareja avioliittoon. Minusta on hölmöä, että just pitkäaikaiselta avoparilta kysytään, että "Tahdotko sinä ottaa aviovaimoksi tämä "X:n"....". Olen tietenkin kuullut, että monella on avoliitossa mennyt hyvin, mutta kun päästään avioliittoon niin aletaan ajattelemaan eroamista. Onko avioliitto lopulta se onnellisin vaihtoehto vaikka avoliittoon kuuluisi samat pelisäännöt kuin avioliittoonkin?!
  4. "Mutta kannattaa muistaa, että vihkiminen voidaan hoitaa myös esim. kesämökin terassilla."

Vihkiminen on kuitenkin vihkiminen vaikka se tapahtuisi kesämökin paskahuusissa tai lantatunkiolla? Vaihtoehtoja tulisi olla vihkimisen lisäksi, eikä moisia konservaatiivisiä vihkimisiä. Vihaan kaikkea konservatiivisuutta!

"Tilanne voi olla hyvin pienimuotoinen, ja silti todella ihana ja ikimuistoinen."

Miksi sen täytyy olla ihana ja ikimuistoinen? Siksi kun se yleensä on! Luuletko, että pitäisi järjestää vielä häätkin moisen jälkeen. Olen ollut niin monesti muiden häissä ja kaikista on tehty niin helkkarin pitkävetisiä, jotka on todettu olevan vielä ihan pienimuotoiset!!

Minusta hakemuksesta voi ottaa vaikka valokopio ja siinä ois sen avioliittoon menon ihanuus ja ikimuistoisuus!
  5. Olen tästä eräästä uskovaisesta tytöstä jo monesti maininnut....anteeksi toistoni!

Uskonnonvapaus-keskustelussa oli eräs uskovainen tyttö (keskustelussa oli ruokarukouksista ja uskonnonopetuksesta kysymys), joka totesi osaavansa uskontoa paremmin kuin uskonnon opettaja ja ihmetteli myöskin sitä, kun on ihmisiä jotka eivät halua olla uskonnon oppitunnilla, mutta hänen pitää olla biologian oppitunnilla kuuntelemassa evoluutioteoriaa ja maantiedon tunnilla kuuntelemassa tulivuorenpurkauksista tai mannerlaatoista.

Kyllä tiede voittaa aina uskonnon mennen tullen...tieteestä saadaan aina suoraan joki tulos, kun uskonto taas jää yleensä arvailujen varaan! Olenkin hämmästellyt, miten jotkut kreationistit tai täysuskovaiset voivat suorittaa peruskoulun Suomessa koska peruskoulussa on eniten tiedeaineita kuin uskontoa eli heidän vakaumustaan vastaan. Minä en ainakaan olisi käynyt peruskoulua, jos siellä olisi opetettu esimerkiksi uskontoa päivittäin eli mun vakaumustani vastaan.

Tuntuu pikkaisen lapselliselta kreationistin mennä tosin opettajalta pyytämään biologiasta tai maantieteestä vapautusta, joka käsittelee jo 2 oppiainetta tai fysiikasta kun tulee Newtonin laki vastaan, että senkin suhteen on jokin vakaumus että "Jumalahan meitä vetää maahan puoleen"?! Kyllä pienempi ongelma on se, opettaako peruskoulu uskontoa vai ei? Koska kumminkin nämä kreationistit tai kristilliset prostestantit käyvät jo ihan kylliksi niissä hartauksissaan vapaa-ajallaan. Tuntuu siltä, ettei heidän vapaa-aikaansa paljon muuta enää mahtuisikaan.

Se minua vaivaa, mitä varten uskonnon opetusta täytyy olla peruskoulussa/lukiossa, mikäli nämä uskovaisten lapset osaavat paremmin kuin uskonnon opettaja ja korjaavat uskonnon oppitunnilla opettajan "käsityksiä" uskonnossa? Onko siis tulkittava (kuten uskontoa yleensä myöskin tulkitaan), että kun halutaan ylläpitää peruskouluissa uskonnon opetusta ja näitä muita hartauksia että sillä pyrittäisi siihen että varsin moni ei-uskovaisen lapsen kääntyisi uskoon? Muuta järjesllistä selitystä en voi ymmärtää.

Siksi sitä tulee ilmeisesti ylläpitää nykyisinkin kun uskonnon opetusta on aina ollut peruskouluissa, niin sitä tulisi olla edelleenkin???!! Vähän sama kun Suomessa on asevelvollisuus sen takia, kun sellainen on aina ollut!?

Olen harkinnut sitä vaihtoehtoa, että jos minulle tulee lapsia jonakin päivänä niin laitan tulevaisuudessa lapseni ns. "kotiopetukseen", mikäli siellä koulussa ei muutu kouluympäristö nykyistä paljon "uskontoneutraalisemmaksi", maksoi mitä maksoi. Siellä peruskoulussa ei tule olla aamunavauksia, ruokarukouksia, kevät- ja joulujuhlia tai kirkossa käynteja ja muita hartauksia ollenkaan. Mitä olen yhtään kuullut, niin kotiopetuksesta lapsista tulee yhtä sosiaalisia kuin normaaliakin peruskoulua käyvistä lapsista, koska heillä on harrastuksia jne. Lisäksi minusta peruskoulussa ne luokkakoot ovat liian suuria ajatellen lasta yksilönä ja suuri pelko on tietenkin se ettei voi koskaan tietää, onko lapsi lopulta koulukiusattu vai -kiusaaja? Niihin ei pahemmin opettajatkaan aina puutu, kuten sellaiseen pitäisi puuttua!