Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tiedä vaikka ateistitkin joutaisivat töihin, ei olisi enää aikaa loisija toisten elätettävänä kun ei tarvitsisi uskovaisia päivät pitkät netissä haukkua."
Riippuu vähän, millaisia hihhuleita siellä työpaikalla on, jotta ei tarvitsi eräänlaisena "pasifistina" alkaa vetelemään niitä korville (ainut vakaumukseni, josta voisin tarpeen vaatiessa luopua), kun tarpeeksi aukovat päätänsä hihhulit uskonasioistaan. Rystysiäni alkaa tuolloin pikkuisen kutistamaan. Sama tapahtuu yleensä Kataisen puheiden jälkeen. Taas menee Irlantiin rahaa ilman takuita. Me rahoitetaan muita valtioita veronmaksajien rahoilla eikä liioin omaa kansaa, joten mitä sitä kuollutta lehmää maksamaan toista kertaa? Seuraavaksi Portugali, Espanja ja Italia!!!
Joku uskovainen totesi, että Anti-Kristus tulee!! :D
19.11.2010 09:19
Se esteiden käsittely on mielestäni meidän kohdallamme ihan muodollisuus, koska kumpikaan ei ole lähisukua toiselleen. On asumistukea haettaessakin joutuu toimittamaan Kelalle kaikenlaisia liitteitä -avioliittoon hakeminen?!
Ne avioliittopaperit voidaan varmasti muuttaa yhtälailla kuin lisätä avioliittoon HAKEMINEN?
Naisen sukunimi? Miksei miehen? Tai jossakin tapauksessa yhteinen sukunimi (miehen isoäidin tyttönimi). Onko tämä taas sitä konservatiivisuutta, että vaimon pitää ottaa miehensä nimi!?
19.11.2010 08:43
"Avioliittoon vihkiminenhän on myös juridinen toimenpide, jota ei suinkaan säädä kirkko vaan lainsäädäntömme."
Mitä kirkolla on lopulta sanomista esim. homoliitoista, jos kerran se on vain juridinen toimenpide ja kuuluu lainsäädäntöömme. Raamattuhan ei sitä voi säätää, kenenkä kanssa kukin menee naimisiin vaikka sitä nuo liian monet konservatiiiviset kansanedustajat tahtovat uskotella itselleen toimiinsa tärkeimmäksi ohjenuoraksi.
Kirkolla ja Raamatulla on liian suuri valta Suomen päätöksen teossa.
Meillä on tänä päivänä vielä yleinen asevelvollisuuskin (joka ei koske tosin naisia). Yhtä laaja-alainen asevelvollisuus on enää Suomen lisäksi Kreikalla ja Kyproksella. Meillä on se edelleenkin asevelvollisuus, kun meillä on konservatiivisiä ihmisiä kansaa edustamassa. Sama pätee tuohon "valtion kirkkoon" ja siihen että liian moni kansanedustajista lukee Raamattua "väärin päin kädessään" tai pitää uskonasioita vielä nykyisin tärkeänä.
19.11.2010 08:34
Lisäksi olen sitä mieltä, ettei avioliiton tulisi missään nimessä automaattisesti tunnustaa isyyttä ilman verikokeita vaan isyystestit tulisi olla pakolliset myös avioliitossa. Siksi elän oikeastaan avoliitossa, koska tahdon tunnustaa isyyteni. Ei ole kysymys niinkään siitä, etten luottaisi avovaimooni vaan tahdon että isyyteni on lain mukainen, eikä perustu mihinkään uskoon "pyhästä avioliitosta".
Totta on sekin, että on olemassa varmasti uskottomia vaimoja?
19.11.2010 08:19
En tiedä muuta kuin että Raamattupiirit tulisi lakkauttaa, varsinkin jos niiden ilmoituksia on jokaisen kaupan ilmoitustaululla!
Kerroppa nyt minulle, onko ateistit koskaan ilmoittanut ateisti-piireistään esim. kaupan ilmoitustaululla tai laittanut "eroa kirkosta" -lappusia postiluukusta?
19.11.2010 08:09
Ymmärrä jo, että "avioliittoon vihkiminen" on aikansa elänyt, vaikka sitä vieläkin tahdotaan toteuttaa ja nyt jo 2010-luvulla tarvitaan muitakin työkaluja kuin vihkinen. Minulle toki riittäisi ihan hyvin avoliitossa eläminen, mutta kun Suomen päättäjät eivät vahvista avoliiton asemaa. Tiedän muitakin pariskuntia (molemmat ovat kirkossa), jotka todellakin ovat eläneet jo parikymmentä vuotta avoliitossa ja saattavat mennä avioliittoon ehkä vasta sitten vanhempana, jotta saisivat saman nimen hautakiveensä (kustannusmielessä?).
"On parempi, että saivartelijat pysyvät sinkkuina."
Miten niin saivartelen, jos olen elänyt n. 10 vuotta avoliitossa!? Sinusta KAIKKI tulisi mennä nyt niin kuin ennenkin vain siksi kun ne KAIKKI on aina mennyt niin kuin ennenkin!!
Suomi on Junttilandia! Me tyydymme siihen, mitä on aina ollut eikä asioihin tehdä minkäänlaisia muutoksia.
19.11.2010 08:05
"Minulla on oikeus ajatella omalla tavallani, koska se on tapani ajatella sen perusteella, miten itse olen kokenut maailman ympärilläni, itsessäni ja läheisteni parissa. "
Tässä yhteydessä ei ajatella ollenkaan sitä miltä se "omalla tavalla" -ajattelu tuntuu toisesta ihmisestä, joka saattaa tuntea sen melko rasistiseksi tai syrjiväksi. Ketään kohtaan ei saisi olla syrjivä!
Esimerkiksi pastori Vesa Kiertokari (?) irtisanottiin työsyrjinnästä, eikä liioin sen takia mitä mieltä hän oli. Eli aina saa olla omaa mieltänsä, mutta sen on tapahduttava tietyissä rajoissa.
Usein konservatiiviset ihmiset harvoin ajattelevat sitä, miltä se tuntuisi jos itse olisi homo tai joku muu vähemmistöön kuuluva henkilö. Lapsen ilmoittaessa homoseksuaaliksi tai esimerkiksi Jehovaksi niin sellaista mahdollisuutta ei ole tai jos tuleekin vastaan niin se on kuin naula konservatiivisen ihmisen arkkuun tai välittömästi välirikko lapsen kanssa!?
On niitäkin uskovaisia vanhempia, jotka katkaisevat välinsä lapsiin mikäli tämä eroaa kirkosta. Nämä vanhemmat haluavat siis elää lapsensa elämää?
19.11.2010 07:46
"Olemme vikaraiteella välittömästi, jos otamme esimerkiksi homokeskusteluun ohjenuoraksi kirjan, sitä vastaan tai sen puolesta. "
Kuten Päivi Räsänen ottaa puheisiinsa usein Raamatun sanomat. Kyllä sen suhteen tulisi Suomen päättäjät näyttää esimerkkiä, kuinka tässä maassa otetaan käyttöön maalaisjärjen, eikä liioin Raamatun sanomaa.
19.11.2010 07:37
Erittäin samaa mieltä kanssasi. Monet uskovaiset ovat kaiken pahan alku ja juuri. Työpaikallakin tuputtavat teorioitaan. Itse törmäsin erääseen kreationistiin viime vuonna ja se minua alkoi ahdistamaan kahta kauheammin, vaikka olin todennut sille monta kertaa että olen ateisti niin sen mylly vaan yltyi yhä. Sitä ei ymmärrä vielä tänä päivänä mun hyvä ystäväni, joka on uskovainen itsekin. Me ollaan sovittu, ettei me keskustella uskonnosta...ja näin ollen me tehdään kaikkea muuta kivaa! :) Onneksi todellakin on sellaisia uskovaisia olemassa, jotka eivät lähde puhumaan uskonnosta kun kerran sanoo ei!
Kaikkein paskamaisinta on se kun monet uskovaiset yrittävät todistaa minulle Jumalan olemassa olon Raamatun avulla. Sitten seuraa sellainen ääretön luettelo erilaisista Raamatun kohdista. Sehän nyt ei todista minulle vielä mitään!
18.11.2010 21:05
Mitä sä olet tänään tehnyt? :)
18.11.2010 20:55
Se ei ole termien mukaan oikeudenmukainen, jos homotkin "rekisteröivät parisuhteen" ja lopulta heitä aletaan syrjimään siitä esim. työpaikalla tai työtä hakiessa, kun elää "rekisteröidyssä parisuhteessa". Siksi ymmärrän HETERONA hyvin homojen oikeutta päästä samalle tasolle heteropariskuntien kanssa eli avioliittoon (tuskin nyt valehtelemaankaan kannattaa alkaa työpaikan saannin takia?). Termit todellakin vaikuttaa oli se homoille "rekisteröity parisuhde" tai "avioliitto". Toisaalta eihän se työnantajalle lopulta kuulu, millaisessa parisuhteessa kukin elää.
Kyllä sitä ihmisoikeudellisia kysymyksiä ajateltiin esimerkiksi kerjäämisen suhteen, ettei kukaan vaan tule hyväksi käytetyksi, mutta kukaan ei ajattele näitä homoasioita nenäänsä pitemmälle. Eikö pitäisi myöskin kieltää se, ettei kukaan tulisi syrjityksi edes konservatiisisistä lähtökohdista.
18.11.2010 20:48
"Vai pelottaako sanoa ääneen, että tahtoo jakaa toisen kanssa elämänsä ja sitoutua siihen? Vai onko inhottavaa, että oikein tuomari sitä kysyy? "
Ei todellakaan vaan itse en halua seisoskella kenenkään edessä. Se on minusta äärimmäisen hölmöä! :)
"Eikö se hoidu niinkin yksinkertaisesti, että menee maistraattiin, allekirjoittaa paperin, vastaa kysymykseen ja a vot, olet avioliitossa (jos toinenkin puolisko tekee saman)? "
Bingo. Allekirjoittaa paperin ilman minkäänlaisia vihkintää ja todistajia. Vähän samoin tulisi tämä toteuttaa kuin Kelasta asumistuen haku konsanaan. Miksi silloin sitä asumistukea ei kenellekään vihitä vaan se haetaan!?
"Ja miten tämä liittyy kirkkoon, eli mitä haluat kirkon työntekijöiltä kysyä`? "
Kuuluu se. He haluavat vihkiä, eikä heidän kauttaan voi hakea avioliittoon. Eli maistraatissa ja kirkossa tulisi olla samat vaihtoehdot. Tosin on se aika hölmöä että pappi kirjoittaa sen hakemuksen puolisoiden puolesta vihkimisen jälkeen ja lähettää maistraattiin.
Onko ketään selibaatti/konservatiivinen/pihtaaja hääyöhön asti tullut ajatelleeksi, että hääyö on ennenaikaista silloin vihkipäivänä kun pappi on sanonut aamen, kun ei ole vielä paperit maistraattiin edes saapuneet. Sieltä maistraatista pitäisi tulla ensin kaikki liitteet, jolloin avioliitto on virallistettu ja sitten vasta pitää se hääyö. Minulle ei riittäisi vielä että joku julistaa meidät mieheksi ja vaimoksi, jos minulle olisi tärkeintä moinen ittensä pihtaaminen !! :)
18.11.2010 20:33
Ihan sama ketä mitäkin täytti, kun sellainen lukee siellä Raamatussa niin se on päivän selvä asia, kiellätkö lukemasi. Se on painomustetta paperilla ja sinä sivutat sen!!
Ymmärrätkö koskaan lukemaasi vai tulkitsetko sen lukemasi toisin!?
18.11.2010 20:08
"Avioliitossa on parempi turva puolison kuoltua koska avoliitossa ilman lapsia omaisuus menee muualle ilman testamenttiä. Testamentti avopareilla on kyllä valitettavan harvinaista. "
Niinpä siksi kun se on laitettu heikommaksi turvaksi, koska aina on ollut Eduskunnassa konservatiivisiä muita ihmisiä ajattelemattomia, jotka pelkäävät ns. "susipareja", eivätkä liioin ajattele niistä kuin pahaa.
Lakia voidaan muuttaa, jollet ole sattunut ymmärtämään. En varmasti mene naimisiin ainakaan vihkimällä, eikä vähäisestä omaisuudestani kovinkaan moni pääse rikastumaan, joten se testamenttikin tuntuu mielestäni hieman liioitetulta. Avoliitossa saa puoliso leskeneläkkeen, mutta kuten totesin niin lakia muuttamalla voidaan vaikuttaa siihenkin ettei avoliitossa elänyt leski tarvitsisi maksaa veroa puolet ko. eläkkeestä eikä niin että avoliitossa elänyt leski maksaa rangaistuksena valtiolle veroa vain sen takia, ettei ole avioitunut!?
Kun homoja aletaan vihkiä kirkossa/maistraatissa, niin toivoisin myöskin että avoparien suhteen tehtäisi joitakin helpottavia keinoja, joka innostaisi pitkäaikaisia avopareja avioliittoon. Minusta on hölmöä, että just pitkäaikaiselta avoparilta kysytään, että "Tahdotko sinä ottaa aviovaimoksi tämä "X:n"....". Olen tietenkin kuullut, että monella on avoliitossa mennyt hyvin, mutta kun päästään avioliittoon niin aletaan ajattelemaan eroamista. Onko avioliitto lopulta se onnellisin vaihtoehto vaikka avoliittoon kuuluisi samat pelisäännöt kuin avioliittoonkin?!
18.11.2010 20:02
"Mutta kannattaa muistaa, että vihkiminen voidaan hoitaa myös esim. kesämökin terassilla."
Vihkiminen on kuitenkin vihkiminen vaikka se tapahtuisi kesämökin paskahuusissa tai lantatunkiolla? Vaihtoehtoja tulisi olla vihkimisen lisäksi, eikä moisia konservaatiivisiä vihkimisiä. Vihaan kaikkea konservatiivisuutta!
"Tilanne voi olla hyvin pienimuotoinen, ja silti todella ihana ja ikimuistoinen."
Miksi sen täytyy olla ihana ja ikimuistoinen? Siksi kun se yleensä on! Luuletko, että pitäisi järjestää vielä häätkin moisen jälkeen. Olen ollut niin monesti muiden häissä ja kaikista on tehty niin helkkarin pitkävetisiä, jotka on todettu olevan vielä ihan pienimuotoiset!!
Minusta hakemuksesta voi ottaa vaikka valokopio ja siinä ois sen avioliittoon menon ihanuus ja ikimuistoisuus!
18.11.2010 19:44
"uskonnon opetusta täällä oltaisiin kuin helvetissä."
Kerroppa minullekin, millaista siellä helvetissä on kun kerran olet jo saanut sellaisen kuvan.
"Lakeja ei olisi,voisi ampua toisia,pahoinpidellä,varastaa,ja käydä vieraissa,kun mitään ei kunnioitettaisiin."
Kirkon lakeja ei varmaankaan olisi? Mistä sä voit tietää, millainen elämä täällä todellisuudessa olisi ilman uskonnon opetusta? Mitä yhteyttä uskonnon opetuksella on Suomen lakiin? Tuolla olemme keskustelleet moraalikäsityksistä ja sellainen on ihmisellä jo ilman minkäänlaista uskontoakin!
"Monelle myös helpotusta tuoden,ja sisäisen rauhan,kun tietää jotta Jeesus kantaa silloin kun itse ei enää jaksa."
Monelle se tuo taas pelkkää ahdistusta ajatuskin astua kirkkoon tai sen portaille. Todista väitteesi, että Jeesus on ollut olemassa. Älä todista sitä Raamatullasi vaan ilman sitä!!
18.11.2010 14:53
"Tiesitkö, että USA:ssa Raamatun lukeminen oppitunnilla on kielletty - poikkeuksena, jos sitä luetaan äidinkielen tunnilla esimerkkinä maailmankirjallisuudesta. "
En itseasiassa tiennyt. Aina oppii "vanha ja väsynyt ateistikin" uutta. :) Tiedän vain että siellä ei pahemmin uskonnollisia ihmisiä olla, vaikka sellainen käsitys tänne päin annetaan, että he olisivat pahimmista riidankylväjistä islamin jälkeen.
Yläasteella oli aina mukava tuhria ruokottomia kuvia Raamatun kirjan kansiin, kunnei jaksanut kuunnella jo silloin niitä ahdistavia "höpöhöpö" -juttuja. :) Ja korjata samalla vähän ko. kirjan nimeä: "Raavittu". Suomen kieli on sitten niin lystikästä? :)
Tällainen olisi hyvin viisasta saada peruskouluihin Suomessakin, että Raamatut kiellettäisi peruskouluissa. Suomessa riittää kansalliskirjallisuutta yllin kyllin, joten eikö sitä ihan voitaisi neutraalisesti sielläkin Nummisuutareita tai Seitsemän veljestä lukea äidinkielen/draaman oppitunnilla. :)
18.11.2010 14:44
Olen tästä eräästä uskovaisesta tytöstä jo monesti maininnut....anteeksi toistoni!
Uskonnonvapaus-keskustelussa oli eräs uskovainen tyttö (keskustelussa oli ruokarukouksista ja uskonnonopetuksesta kysymys), joka totesi osaavansa uskontoa paremmin kuin uskonnon opettaja ja ihmetteli myöskin sitä, kun on ihmisiä jotka eivät halua olla uskonnon oppitunnilla, mutta hänen pitää olla biologian oppitunnilla kuuntelemassa evoluutioteoriaa ja maantiedon tunnilla kuuntelemassa tulivuorenpurkauksista tai mannerlaatoista.
Kyllä tiede voittaa aina uskonnon mennen tullen...tieteestä saadaan aina suoraan joki tulos, kun uskonto taas jää yleensä arvailujen varaan! Olenkin hämmästellyt, miten jotkut kreationistit tai täysuskovaiset voivat suorittaa peruskoulun Suomessa koska peruskoulussa on eniten tiedeaineita kuin uskontoa eli heidän vakaumustaan vastaan. Minä en ainakaan olisi käynyt peruskoulua, jos siellä olisi opetettu esimerkiksi uskontoa päivittäin eli mun vakaumustani vastaan.
Tuntuu pikkaisen lapselliselta kreationistin mennä tosin opettajalta pyytämään biologiasta tai maantieteestä vapautusta, joka käsittelee jo 2 oppiainetta tai fysiikasta kun tulee Newtonin laki vastaan, että senkin suhteen on jokin vakaumus että "Jumalahan meitä vetää maahan puoleen"?! Kyllä pienempi ongelma on se, opettaako peruskoulu uskontoa vai ei? Koska kumminkin nämä kreationistit tai kristilliset prostestantit käyvät jo ihan kylliksi niissä hartauksissaan vapaa-ajallaan. Tuntuu siltä, ettei heidän vapaa-aikaansa paljon muuta enää mahtuisikaan.
Se minua vaivaa, mitä varten uskonnon opetusta täytyy olla peruskoulussa/lukiossa, mikäli nämä uskovaisten lapset osaavat paremmin kuin uskonnon opettaja ja korjaavat uskonnon oppitunnilla opettajan "käsityksiä" uskonnossa? Onko siis tulkittava (kuten uskontoa yleensä myöskin tulkitaan), että kun halutaan ylläpitää peruskouluissa uskonnon opetusta ja näitä muita hartauksia että sillä pyrittäisi siihen että varsin moni ei-uskovaisen lapsen kääntyisi uskoon? Muuta järjesllistä selitystä en voi ymmärtää.
Siksi sitä tulee ilmeisesti ylläpitää nykyisinkin kun uskonnon opetusta on aina ollut peruskouluissa, niin sitä tulisi olla edelleenkin???!! Vähän sama kun Suomessa on asevelvollisuus sen takia, kun sellainen on aina ollut!?
Olen harkinnut sitä vaihtoehtoa, että jos minulle tulee lapsia jonakin päivänä niin laitan tulevaisuudessa lapseni ns. "kotiopetukseen", mikäli siellä koulussa ei muutu kouluympäristö nykyistä paljon "uskontoneutraalisemmaksi", maksoi mitä maksoi. Siellä peruskoulussa ei tule olla aamunavauksia, ruokarukouksia, kevät- ja joulujuhlia tai kirkossa käynteja ja muita hartauksia ollenkaan. Mitä olen yhtään kuullut, niin kotiopetuksesta lapsista tulee yhtä sosiaalisia kuin normaaliakin peruskoulua käyvistä lapsista, koska heillä on harrastuksia jne. Lisäksi minusta peruskoulussa ne luokkakoot ovat liian suuria ajatellen lasta yksilönä ja suuri pelko on tietenkin se ettei voi koskaan tietää, onko lapsi lopulta koulukiusattu vai -kiusaaja? Niihin ei pahemmin opettajatkaan aina puutu, kuten sellaiseen pitäisi puuttua!
18.11.2010 14:23
"Lyhyesti sanottuna Raamattu ja evoluutioteoria eivät ole ristiriidassa keskenään."
Nythän sinä vasta vitsin murjasit! ;)
18.11.2010 13:37
"Minusta tapahtuu, tyhjö täytty jollakin...millä? "
Tyhjiöllä tarkoitat ilmeisesti pastoreiden tyhjää lompakkoa, jos niin kävisi että uskonnon opetuksesta peruskoulussa luovuttaisi, heh? :) Eikö pappeus olekaan kutsumusammatti? Mitä palkkaa siinä tarvitaan? Mikset mene kunnon hommiin, jos kerran vieläpä rahaakin tarvitset? Moni hankkii työpaikan tai keksii muuta tekemistä elämäänsä, jolla täyttää jonkun tyhjiön.
Ok, tarkoitat tuolla asialle tietty sitä, ettei ihminen voi sinusta elää ilman uskontoa tai muuten tulee joku tyhjiö, heh. Kerroppa miten olen voinut sen tyhjiöni täyttää, kun erosin vuosia sitten kirkosta enkä ole jälkeen päin jalkaanikaan laittanut kirkkoon sisälle tai sen portaille....ja viimeksi rippileirillä yli 10 vuotta sitten lukenut ne hassut kerrat raamattua...jos sitä voi edes lukemiseksi sanoa. :) Toisaalta mä en oikein tarkkaan tiedä, mistä muusta kadotetusta tyhjiöstä sä puhut? Rikosrekisterissäni ei ole sakkoakaan, vaikka ateisti olenkin!
18.11.2010 13:29
808 / 815