Vapaa kuvaus

►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com

Aloituksia

315

Kommenttia

2476

1. Nuo Tilastokeskuksen tiedot ovat aina ennakkotietoja, jotka perustuvat 40 prosentin kantaan. Itse asiassa otanta on aika heikko. Lopulliset vahvistetut tiedot julkaistaan muualla. Esimerkiksi juuri niissä vuosikirjoissa mitä itse käytän.
  2. Minä en edes ole optimisti, vaan vahvasti realisti. Realismiin ei kuulu usko siitä, että kaikki ihmiset ovat vilpittömiä ja tahtovat vain hyvää. Realisti tulkitsee tilannetta käsillä olevan tiedon valossa, ei uskomalla kaikkien vilpilisyyteen eikä varsinkaan uskomalla, että kaikki ihmiset ovat vilpittömiä. Kuinka paljon tällä palstalla onkaan kirjoituksia, joissa epäillään tai peräti väitetään mm. "laupiaan, whoknowswhowins, yms. lukihäiriöisen, pelleily seis tms. nimimerkkien olevan yksi ja sama henkilö". Tällaisilla epäilijöillä ei ole kaikki inkkarit kanootissa - tai sitten kirjoitukset on tehty trollausmielessä. Kummasta siis on mielestänne kysymys: todella vähälahjaisesta henkilöstä, vai keskitason älykkyydellä varustetusta henkilöstä, joka tekee tätä trollausmielessä?

Oma mielipiteeni on, että kaikki edellä mainitut ovat ainakin eri henkilöitä.