Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

294

  1. Hei ja jaksamisia sinulle.Olet aivan oikeassa,että sinun tulee suojella itseäsi ja perhettäsi eikä ottaa riskiä sairautesi pahenemisessa.
    Minä en itsekään ottaisi moista riskiä.Olen kaikilta aisteiltani niin yliherkkä,että en jaksaisi moista soppaa hämmentää.
    Minulla on diagnoosina skitsofrenia,mutta olen oikeasti vaan pahasti aistiyliherkkä ihminen.Terveyden hoitohenkilökunta ei meinannut tätä asiaa mitenkään ymmärtää!
    Tosin sairaalajaksoillani diagnoosini oli aina psykoottinen masennustila,joka oli silloin kutakuinkin oikein.Diagnoosini vaihdettiin skitsofreniaksi,kun minulle haettiin työkyvyttömyyseläkettä,jonka sitten luojan kiitos sainkin.
    Skitsofrenia on hyvin stigmatisoiva ,leimaava sanana.Minäkin menetin huoltajuuskiistassa lapseni,koska minun ex-mies valehteli ja kertoi satuja sossulle.Minulle ex-mies myönsi kerran,että hän ei edes muista mistään mitään,kun hän on vaan töissä ja juo liikaa.
    On niin ikävää,kun ei oteta todesta.Minulla itselläni on hyvä muisti ja olen tosi yliherkkä ja koen asioita niin voimakkaasti.En jaksa edes olla tekemisissä ihmisten kanssa paljon,kun he ylikuormittavat herkkiä aistejani.
    Minullakin on nyt tilanne,että ainakin yksi lääkäri saisi pyytää anteeksi minulta,mutta tuskin pyytää.Aion sanoa hänelle,jos vielä näen hänet,että anteeksi et saa,jos et pyydä .Että yritä edes olla inhimillinen ja pyydä anteeksi.
    Ja jos ei pyydä niin hävetköön yksinään.
    Anteeksi tämä vuodatus.
  2. 5 / 15