Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Aloituksia

163

Kommenttia

5291

1. Minkä ilon se elämääsi tuottaa jos saat selville kuka olen.
    Jo kaikista noista jota olen kertonut itsestäni on mahdollista luoda sangen hyvä profiili minusta.
    Ei Lieksassa ole kuin yksi henkilö johon ne sopivat ja se henkilö on Kamuttaja eli minä.
  2. Lingvistilaurille:
    Kuten aloituksessani mainitsin olen kertonut jonkin verran kokemuksiani eräässä toisessa yhteydessä.

Muistan tosiaan kun väittelimme kielten tasosta.
    Silloinen nimimerkki ei ollut lingvistilauri , mutta tunnistin heti.
    Tämä silloinen vastaväittäjäni sanoi minua valehtelijaksi.

Teoriassa voi olla kielenopetuksessa kaikki hyvin, mutta käytäntö on ainakin täällä etelän suurissa keskuksissa aivan toinen.

Eräs suuri epäkohta on, että kielen opiskelun ei pitäisi olla vapaaehtoista vaan pakollista.
    Tunnen hyvin monia jotka ovat asuneet täällä jo yli 10 vuotta käymättä ainoaakaan kurssia vaikka eivät osaa suomea kuin muutaman sanan.
    Riittää kun ilmoittautuvat ja hakevat lisärahaa kurssilla käyntiä varten, mutta eivät silti tule, ja kukaan ei tarkista.

Kun itse pidin kursseja niin jos oli päivänkin poissa ilman todella pätevää ja toteennäytettävää syytä niin potkaisin pois heti.
    Niin minun vetämilleni kursseille tuli sellainen maine, että sieltä ei voi olla poissa jos tulee.
    He pysyivät koska tein asiat selväksi ensimmäisenä aamupäivänä.

Myös tauot pidin minuutilleen sellaisina kuin ne ohjelmassa olivat, samoin illalla päättymisen.
    Tehtävät piti olla tehty jos aikoi pysyä mukana.

Samoin työharjoittelu joka kuului vetämiini kursseihin piti suorittaa hyvin jos aikoi saada hyväksyttävän lausunnon minulta.

Oli tiukka kurssittaja, mutta joka kurssin viimeisenä päivänä he tulivat kiittelemään kädestä pitäen.
  3. Alapitkä on/oli kylä.