Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Aloituksia

166

Kommenttia

5346

1. Kamuttajan Uuden Vuoden lupaus!

Lupaan tänäkin vuona pysyä asiassa ja asiallisena. Minulla on jo mielessä seuraava aloitus koskien Pielisjärven histori
    Lieksa
    31
    102
  2. Kamuttaja alkaa puhtaalta pöydältä

Aikoinaan Kolilta käytiin talviaikaan Lieksan puolella asioimassa hiihtäen. Sukset oli yleensä itsetehtyjä koivusuksia.
    Lieksa
    64
    101
  3. Hyvää ja rauhallista Juhannusta

Toivoo Kamuttaja, eräs syöpäpotilas.
    Syöpäpotilaat
    2
    101
  4. Kamuttaja poistuu joksikin aikaa valmistautumaan.

En nyt ehdi vähään aikaan kirjoitella tai katsella mitä täällä on. Kuten tiedätte pian on suuri kansallinen juhla. Olen
    Lieksa
    24
    101
  5. Kamuttaja suomen kielestä yhteenvetoa

Suomen kieli on vaikea ulkomaalaiselle erikoisen kielioppinsa, ja laajan sanavarastonsa vuoksi. Kuitenkin tämä on hyvin
    Lieksa
    71
    101
  6. Kamuttaja toivottaa!

Hyvä Itsenäisyyspäivää! Toivon kaikille Lieksasta lähtöisin, tai Lieksassa asuville oikein hyvää Itsenäisyyspäivää.
    Lieksa
    4
    99
  7. Kamuttaja kysyy pitkästä aikaa.

Kuka tietää mitä tarkoitti sanonta, kun jostain sanottiin? Sen turpa jo nurmmeen ylttää", tai toisesta, ei sen turpa nur
    Pohjois-Karjala
    0
    97
  8. Kamuttaja kysyy; kuka ymmärtää

Kuulin tämän lorun jo joskus 50- luvun alussa Lieksassa. Olen kertonut tämän muualla päin Suomea useita kertoja, eikä he
    Lieksa
    40
    94
  9. Asunnot kalliimia kuin Turussa.

Olen joskus asunut hetken Tampereella ja ihastunut seutuun. Nyt ihmettelen miksi asunnot ovat, niin Tampereella, kuin lä
    Tampere
    6
    91
  10. Lieksan/Pielisjärven mustalaiset kauan sitten

Muistan kun olin lapsi kymmeniä vuosia sitten niin meillekin tuli usein kiertäviä mustalaisperheitä. Aina he saivat yöp
    Romano
    1
    87
  11. Suomalaset kuolleet muiden maiden puolesta!

Jos Suomi olisi saanut olla satoja vuosia itsenäinen kuten Ruotsi, niin kansamme olisi paljon suurempi. Ensin satoja vuo
    Historia
    3
    87
  12. Kamuttaja. Uusimmat kuulumiset.

Kotona ollaan taas, tulin vähän aikaa sitten. Laitan tämän päivän aikana hieman murretta mutusteltavaksi.
    Pohjois-Karjala
    21
    85
  13. Kamuttaja toivottaa Hyvää Isänpäivää.

Toivotan kaikille Lieksaan jotenkin liittyville isille Hyvää Isänpäivää!
    Lieksa
    14
    85
  14. Hyvää Isänpäivää!

Hyvää Isänpäivää kaikille teille!
    Romano
    1
    85
  15. Hyvää Äitienpäivää!

Hyvää Äitienpäivää kaikkien romaniperheiden äidit.
    Romano
    0
    84
  16. Oli joskus Varkaudessa töissä.

Joskus 60- luvulla siellä asfaltoitiin meijerin piha, ja kaupungilla joitain katuja, ja silta. Tehtäväni oli valvoa, ett
    Varkaus
    2
    82
  17. Hyvä Suomi!

Nyt on voitettu Ruotsi ja Venäjä, nämä oli tärkeimmät voitot. Miten aiotte juhlia, minä menen saunaan ja nautin löylyist
    Lieksa
    69
    80
  18. Kamuttaja Toivottaa!

Toivotan Teille Kaikille Oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua. Olkaahan Kilttejä Joulun Jälkeenkin.
    Lieksa
    29
    76
  19. Kamuttaja tulen Lieksaan tänä iltana!

Tulen tänä iltana käymään Lieksassa. Viivyn vain yhden yön, mutta illalla olen tavattavissa hotelli Kaatrahovissa. Olen
    Lieksa
    44
    75
  20. OLLAAN MAAILMANMESTAREITA

Hyvä Suomi, ollaan parhaita.
    Lieksa
    38
    70