Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. MIETITTÄVÄKSIhttp://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensaRoom.+9:16+Niin+se+ei+siis+ole+sen+vallassa,+joka+tahtoo,+eikä+sen,+joka+juoksee,+vaan+Jumalan,+joka+on+armollinen.http://www.finbible.fi/UT/Rooma/Raamattu1_9.htm2Kor.+5:20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.http://www.finbible.fi/UT/2Korintto/Raamattu1_5.htm
  2. Raamattu?
  3. Mikses+herää?
  4. OK.+Evoluutiota+ei+ole.+Luominen+tapahtui+6000+vuotta+sitten.+Luomisviikko+oli+7-päiväinen.+Vastaavasti+luomakunnalle+on+säädetty+aikaa+7000+vuotta.+Koska+olemme+seitsemännessä+vuosituhannessa,+Jeesus+voi+palata+milloin+tahansa+perustamaan+1000-vuotista+rauhaa+maan+päälle.2Pt:3:3 Ja+ennen+kaikkea+tietäkää+se,+että+viimeisinä+päivinä+tulee+pilkkapuheinensa+pilkkaajia,+jotka+vaeltavat+omien+himojensa+mukaan+3:4 ja+sanovat:+"Missä+on+lupaus+hänen+tulemuksestansa?+Sillä+onhan+siitä+asti,+kuin+isät+nukkuivat+pois,+kaikki+pysynyt,+niinkuin+se+on+ollut+luomakunnan+alusta."+3:5 Sillä+tietensä+he+eivät+ole+tietävinään,+että+taivaat+ja+samoin+maa,+vedestä+ja+veden+kautta+rakennettu,+olivat+ikivanhastaan+olemassa+Jumalan+sanan+voimasta+3:6 ja+että+niiden+kautta+silloinen+maailma+hukkui+vedenpaisumukseen.+3:7 Mutta+nykyiset+taivaat+ja+maa+ovat+samalla+sanalla+talletetut+tulelle,+säästetyt+jumalattomain+ihmisten+tuomion+ja+kadotuksen+päivään.+3:8 Mutta+tämä+yksi+älköön+olko+teiltä,+rakkaani,+salassa,+että+"yksi+päivä+on+Herran+edessä+niinkuin+tuhat+vuotta+ja+tuhat+vuotta+niinkuin+yksi+päivä."+3:9 Ei+Herra+viivytä+lupauksensa+täyttämistä,+niinkuin+muutamat+pitävät+sitä+viivyttelemisenä,+vaan+hän+on+pitkämielinen+teitä+kohtaan,+sillä+hän+ei+tahdo,+että+kukaan+hukkuu,+vaan+että+kaikki+tulevat+parannukseen.+PS.+Jokainen+Herraan+luottava+uudestisyntynyt+Jumalan+lapsi+on+fundamentalisti.+Se+tarkoittaa,+että+on+Kristuksen+uskossa+eli+luottaa+Raamattuun/Sanaan/Jeesukseen/Luojaan.Joh:1:1 Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.+1:2 Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.+1:3 Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.+1:4 Hänessä+oli+elämä,+ja+elämä+oli+ihmisten+valkeus.+1:5 Ja+valkeus+loistaa+pimeydessä,+ja+pimeys+ei+sitä+käsittänyt.+1:6 Oli+mies,+Jumalan+lähettämä;+hänen+nimensä+oli+Johannes.+1:7 Hän+tuli+todistamaan,+todistaaksensa+valkeudesta,+että+kaikki+uskoisivat+hänen+kauttansa.+1:8 Ei+hän+ollut+se+valkeus,+mutta+hän+tuli+valkeudesta+todistamaan.+1:9 Totinen+valkeus,+joka+valistaa+jokaisen+ihmisen,+oli+tulossa+maailmaan.+1:10 Maailmassa+hän+oli,+ja+maailma+on+hänen+kauttaan+saanut+syntynsä,+ja+maailma+ei+häntä+tuntenut.+1:11 Hän+tuli+omiensa+tykö,+ja+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.+1:12 Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,+1:13 jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.Joh.+3:3+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+joka+ei+synny+uudesti,+ylhäältä,+se+ei+voi+nähdä+Jumalan+valtakuntaa."Room.+10:17+Usko+tulee+siis+kuulemisesta,+mutta+kuuleminen+Kristuksen+sanan+kautta.Tietenkään+ihmiset+eivät+pysty+toisiaan+kääntämään.+Kääntäminen+kuuluu+Luojalle.+Hän+toteuttaa+aivoituksensa.http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensaRoom:9:9 Sillä+lupauksen+sana+oli+tämä:+"Minä+palaan+tulevana+vuonna+tähän+aikaan,+ja+silloin+Saaralla+on+oleva+poika."+9:10 Eikä+ainoastaan+hänelle+näin+käynyt,+vaan+samoin+kävi+Rebekallekin,+joka+oli+tullut+raskaaksi+yhdestä,+meidän+isästämme+Iisakista;+9:11 ja+ennenkuin+kaksoset+olivat+syntyneetkään+ja+ennenkuin+olivat+tehneet+mitään,+hyvää+tai+pahaa,+niin+-+että+Jumalan+valinnan+mukainen+aivoitus+pysyisi,+ei+tekojen+tähden,+vaan+kutsujan+tähden+-+9:12 sanottiin+hänelle:+"Vanhempi+on+palveleva+nuorempaa",+9:13 niinkuin+kirjoitettu+on:+"Jaakobia+minä+rakastin,+mutta+Eesauta+minä+vihasin."+9:14 Mitä+siis+sanomme?+Ei+kaiketi+Jumalassa+ole+vääryyttä?+Pois+se!+9:15 Sillä+Moosekselle+hän+sanoo:+"Minä+olen+armollinen,+kenelle+olen+armollinen,+ja+armahdan,+ketä+armahdan."+9:16 Niin+se+ei+siis+ole+sen+vallassa,+joka+tahtoo,+eikä+sen,+joka+juoksee,+vaan+Jumalan,+joka+on+armollinen.+9:17 Sillä+Raamattu+sanoo+faraolle:+"Juuri+sitä+varten+minä+nostin+sinut+esiin,+että+näyttäisin+sinussa+voimani+ja+että+minun+nimeni+julistettaisiin+kaiken+maan+päällä."+9:18 Niin+hän+siis+on+armollinen,+kenelle+tahtoo,+ja+paaduttaa,+kenen+tahtoo.+9:19 Sinä+kaiketi+sanot+minulle:+"Miksi+hän+sitten+vielä+soimaa?+Sillä+kuka+voi+vastustaa+hänen+tahtoansa?"+9:20 Niinpä+niin,+oi+ihminen,+mutta+mikä+sinä+olet+riitelemään+Jumalaa+vastaan?+Ei+kaiketi+tehty+sano+tekijälleen:+"Miksi+minusta+tällaisen+teit?"
  5. selitä
  6. kuka+olet+?
  7. nukut
  8. selitä