Vapaa kuvaus

Viiskytkahdeksan marraskuuss, syntyi pieni tyttö uus, kasvoi keskellä maaseudun, itsenäiseksi varttuen. Sanat löytää paikkansa, tienaa kyllä palkkansa, asuu kanssa perheen oman. Suosikkibändit/artistit: Jari Sillanpää, Lea Laven, Katri Helena, Kari Tapio, Veikko Lavi, Irwin Goodman Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Täällä pohjan tähden alla Vapaa-aikanani: Hoidan puutarhaani Katson tv:stä mieluiten: salatut elämät, Rekkakuskit jäällä, Hollywoodin eläinpoliisit, Animal-planet, Uutiset Kotieläimet: Kissat ja koira Ruoka & juoma: makaronilaatikko, perunamuussilaatikko, Jauhelihakeitto, lihakeitto, kalakeitto, silakkalaatikko, kinkkukiusaus, lihapullat Linkit: http://www.venetpalo.net, http://www.unicef.fi/kala-_ja_pyhajokilaakso, http://www.kemi.fi/madetoja/ Koulutus: Ammattikorkeakoulu Koulut: Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu Ammatti: Koulutus/opetus Työskentelen: Vakuutusedustaja,atk-kouluttaja,myyntineuvottelija,kirjanpitäjä,webtukihenkilö Yhdistykset/kerhot: Venetpalon kylätoimikunta,Unicef Kala- ja Pyhäjokilaakso,Madetojan sukuseura Siviilisääty: Varattu Lapset: En halua lapsia Skype: pirkkopiisami Messenger: [email protected] Email: [email protected]

Aloituksia

257

Kommenttia

319

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. joihin kaikkiin pitäisi rakentaa eri tavoin pyörätuolissa liikkuville ihmisille rampit.. Ja sitten tuohon perunamaan kääntämiseen.. Ennen vanhaan ihmiset auttoi toisiaan.. Ne saattoi tulla ihan noin vain kylään ja kysyä tarvitko apua.. Se oli sitä lähimmäisen rakkautta toista ihmistä kohtaan.. Ja kun puhut noista takseista.. niin taksit voi odottaa.. silloinkin kun miestäni käytin siellä niin siellä oli yksi toinen potilas.. joka sanoi.. että hänen taksinkuljettaja odottaa niin kauan kun hän on käynyt lääkärissä.. Jos tk antaa taksilapun.. jossa lukee että edes takainen matka.. Niin sillon taksi mies saa siitä odotusajastakin korvauksen.. Tuo odotusaika vain ei saa olla sen pitempi kun mitä matka sairaalaan kestää yhteen suuntaan.. Ajallisesti se ei saa olla yhtään pitempi.. Jos on niin silloin lääkäreitä on kiirehdittävä toimimaan ripeämmin.. Tai sitten silloin taksi pitää laittaa pois ja ottaa uusi taksi.. Aina uusia on saatavilla ja mieli hyvin he palvelee.. jos kerran aiempi kuski ei kerran jaksa palvella asiakasta..

Olen kysynyt todella aiemminkin sitä että miten aivohalvaus parannetaan.. se on totta.. sillä tämä tilanne on meille uusi.. ja kaikki tieto on sikäli tarpeen.. Minä ihmettelen monia jotka asuu maalla yksin.. että jos heitä ei kukaan auttaisi niin miten kävis.. Moni ihminen kuule käy toista auttamassa ihan pyyteettä.. ja näin pitää tehdä.. Ei ihminen saa muuttua niin tekniseksi ettei muista sitä.. että toinenkin on ihminen.. joka tuntee kivun, säryn ym. ihan samalla lailla kun se toinenkin ihminen..
  2. Mietin tuossa kun yllä oleva kirjoittaja kertoo sitä että Suomi on pohjoismaiden kanssa niitä harvoja maita, joissa aivotapahtuman jälkeen pärjää ja saa apua.. ja tuossa yllä olevassa kirjoituksessa vielä sanotaan.. että omaisiakin tuetaan.. Mitä tukea minä oon saanut.. en oo kyllä sellaista huomannut saaneeni.. Pottumaankin sain keväällä kääntää yksin.. kun kukaan ei tullut kaveriksi.. Ennen mun mies oli mulla kaverina.. silloin kun oli vielä kävelevä mies.. yhdessä me tehtiin kaikenlaista.. käytiin marjassa.. laitettiin perunaa.. ja paljon muuta.. Mitenkähän nyt jatkossa.. kuka tukee minua.. Entä sitten kun lähtee esim. lääkärissä käymään.. niin olen huomannut että niissä lääkärin papereissa on sellainen kohta kun omaisen osallistuminen.. Minkä takia vaikka mä oon ollut mukana mieheni reissuilla.. niin minkä takia meidän kohdalla sitä ei oo ruksattu.. vaan se on vedetty ylitse.. Vaikka mä olen mukana ollut.. Miksi hoitajat niin on tehneet.. Sillä miten toispuoli halvaantunut ilman saattajaa voi mihkään mennä yksin kun tarvii mukaan ihmisen joka työntää pyörätuolia kun oma kunta ei oo ainakaan vielä laittanut sähköistä tuolia jolla mieheni pääsis itsekseen liikkumaan.. Yhdenkin kerran meillä oli sellainen käynti että taksi mies lähti pois.. ja jätti mut ja mun miehen kahdestaan.. jos minä en olis ollut mukana ja lykkäämässä tuolia.. niin kuka sitten.. Miten potilas olis päässyt paikasta a paikkaan b..

Ja sitten vielä kysymys.. pääseekö joka paikkaan pyörätuolilla.. Pitäskö rakennusten omistajien esim. julkisia tiloja ajatellen tehdä kulkupaikat sellaisiksi että myös eri tavoin pyörätuoliin joutuneet voi ao. paikoissa kulkea..