Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
riku.m.salminen
profiilit
riku.m.salminen
riku.m.salminen
Vapaa kuvaus
Linkit: https://www.vapaa-ajattelijat.fi, https://www.eroakirkosta.fi
Aloituksia
11
Kommenttia
194
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tästä+on+nyt+leikattu+16-minuuttinen+versio.+Siitäkin+jäi+uupumaan+pari+kommenttiani,+mm+se+kohta,+jossa+näpäytin+Kanalan+aikoinaan+varaamasta+vapaa-ajattelija.fi+-domainista+:-)+Tässä+versiossa+huomaa+selkeästi,+kuinka+TV-esiintymiseen+tottunut+ammattipuhuja+osaa+artikuloida+tiiviimmin+ja+vähemmillä+täytesanoilla+kuin+amatööriateisti+:-D
https://areena.yle.fi/1-4323921
29.12.2017 20:24
Eikun+siihen+pitää+tietysti+lisätä+tämän+vuoden+lopussa+ollut+95+000+euroa,+joten+"kumulatiivinen+lainani"+on+huimat+285+000+euroa!!!+Melkoinen+taakka+:-D
29.12.2017 17:14
Ehhehe+:-D++Selitäpä+nyt+tämä+"kumulatiivinen+tappio".+Eli+jos+vaikka+minulla+on+asuntolainaa+viime+vuoden+lopussa+100+000+euroa+ja+ensi+vuoden+lopussa+90+000+euroa,+niin+onko+minun+"kumulatiivinen+lainani"+sitten+190+000+tällä+logiikalla?+:-D
29.12.2017 17:13
Ymmärrätkö+sinä+yhtään+mitään+yhdistysten+kirjanpidosta?+"kumulatiivinen+tappio"+:-D+Riemukasta.
Vaan+mitäpä+sitä+ei+keksisi.+Eikö+yhtään+hävetä?
29.12.2017 15:41
Onko+tämä+joku+uskovaistrolli?+Sana+"todistaa"+on+ainakin+täysin+uskonnollisessa+käytössä.+Minä+olen+kirjoittanut+jossa+kommentissa,+kun+puoluekannoista+tuli+kyse,+että+pääsihteerimme,+jonka+kanssa+olen+monesta+asiasta+samaa+mieltä,+on+ihan+julkisesti+vasemmalle+kallellaan,+eikä+tämä+estä+mitenkään+minua+tai+ketään+muuta+olemasta+samaa+mieltä+hänen+kanssaan+vaikka+ihan+kaikesta+muusta+kuin+puoluepolitiikasta.++
Tämän+perusteella+"Riku+on+todistanut,+että+Pääsihteeri+on+Leninisti".+Onpa+lapsellista+vänkäämistä...
29.12.2017 12:38
En+ole+kirjoittanut+Esan+olevan+Leninisti.+Vaan+mitäpä+hyötyä+jollekin+nimimerkin+takaa+huutelijalle+on+edes+vastata+:-(
29.12.2017 12:32
Tämä+kolhuasia+oli+minustakin+vähän+jännä+hypoteesi.+Se+tuli+ilmi+keskustelussakin+ja+mielestäni+paras+vastaukseni+jäi+joko+sanomatta+tai+se+leikattiin+pois+:-),+Mutta+itse+toki+olen+sitl+mieltä,+että+jos+ei+ole+pienestä+lähtien+sujutettu+johonkin+muottiin,+voi+iso+kolhu+saada+kääntymään+(taika/kristin)uskon+puoleen+;-)
25.12.2017 04:50
*suo
Käytännössä+minkään+yhdistyksen+sisäiset+asiat+harvoin+kiinnostavat+ulkopuolisia.+Jos+kuitenkin+kiinnostavat,+on+kyseessä+ensisijaisesti+ollut+aina+viranomainen,+joka+epäilee+väärinkäytöksiä,+kuten+veronkiertoa+ja+(pedofilia)+rikollisten+piilottelua+ja+on+kohdistanut+epäilynsä+johonkin+uskonlahkoon.
Teoriassa+olisi+mielenkiintoista+kuulla+vakavien+lastensuojelurikosten+syyttämättäjättämispäätösten+petusteluja+niiltä
viranomaisilta,+joille+tapauksia+on+tuotu+ilmi+🤨
25.12.2017 04:43
Kimmoko+se+siellä?
Ketä+oikeasti+tällainen+puskista+huutelu+kiinnostaa?+Jos+tämän+ketjun+aloittaneessa+on+riittävästi+uskoa+omaan+tavoitteeseensa,+niin+tervetuloa+keskustelemaan+aiheesta+oman+paikallisyhdistyksensä+konoukseen,+tai+voit+nostaa+aiheen+framillle+myös+kaikilla+niillä
muilla+tavoilla,+jotka+yhdistyslaki+meille+sul+😘
25.12.2017 04:34
meni+jo+🦆
25.12.2017 04:22
Luin+myös+saman+artikkelin.+Kelailin,+että+tulinko+tahtomattani+liittyneeksi+mukaan+Kanalan+johonkin+isompaan+kampanjaan,+mutta+koska+Teemu-kulta+sai+jo+arkkipiiskan,+eikä+eduskuntavaalejakaan+ole+tulossa,+oletan,+että+Hesarin+juttu+on+tutkaimet+tanassa+olevan+toimittajan+pyrkimys+tuoda+esille+kiinnostava+asia?
Sinällään+haluaisin+kovasti,+että+fanittamisen+ja+uskonnollisuuden+välisestä+yhteydestä+tehtäisiin++tieteellinen+tutkimus!+Any+takers?+🦆
25.12.2017 04:21
Pääsihteeri+on+Esa+Ylikoski.+Hänen+poliittinen+kantansa+on+kuulemma+vasemmistolainen.+Minä+olen+Esan+varamies+liittohallituksessa.+Puoluepoliittisesti+olen+sitoutumaton,+mutta+oikealle+päin+(yrittäjänä,+luonnollisesti),+liberaalisti+ja+vihreästi+olen+äänestänyt+(paitsi+tottakai+Karismaa,+viime+eduskuntavaaleissa!)++Keskusteluissamme+olemme+huimasti+havainneet,+että+tärkeissä+asioissa,+kuten+katsomuksenvapaudessa+ja+yhdenvertaisuudessa+lain+edessä,+me+olemme+Esa+Ylikosken+kanssa+samaa+mieltä.+Siksi+minusta+Esa+vapariaktiivina+on+poliittisesta+kannastaan+riippumatta+paras+mahdollinen+puoluesihteeri.+
Suoraan+sanottuna+itse+olettaisin,+että+me+tavalliset+talliaisetkin+oppisimme+toimimaan+yhdessä,+samalla+tavalla+kuin+poliittisiin++virkoihin+äänedtämämme+edustajat?
25.12.2017 04:06
Eroakirkosta.fi
Kantelupukki.fi
ET-opetus.fi
Pro-seremoniat.fi
Jatkuva+mielipidevaikuttaminen,+jonka+ansiosta+uskonnottomien+asia+pysyy+vuodesta+toiseen+tapetilla.+Eroakirkosta.fi:n+kannalta+olisi+hienointa,+jos+se+voitaisiin+lopettaa+turhana+(oletan,+että+jotkut+eivät+halua+ymmärtää,+mitä+tarkoitan+🤪+).+Onneksi+ainakin+Jori!
23.12.2017 12:33
Tervetuloa+mihin+tahansa+Tampereen+vapareiden+tapaamiseen,+yritän+olla+useimmiten+paikalla,+etenkin+baari-illoissa+🤙🏼
22.12.2017 11:03
Vaparithan+on+vastaava+organisaatio+kuin+vaikka+Pyöräliitto+-+polkupyöräilijöitä+ja+uskonnottomia+on+molempia+iso+osa+väestöstä;+suurimmalle+osalle+polkupyöräily+on+vain+tapa+liikkua+tai+uskonnottomuus+tapa+jäsentää+maailmaa;+pieni+osa+kokee+polkupyöräilijöiden/uskonnottomien+edunvalvonnan+tärkeäksi+ja+haluaa+toimia+aktiivisesti+oikeuksien+puolustamiseksi+ja+aseman+parantamiseksi.
22.12.2017 11:00
”Keskutelun+voittaminen”?+Sinun+käsityksesi+keskustelusta+on+jyvin+erilainen+kuin+minun.+Kyseessä+ei+ollut+väittely.+Me+juttelimme+kirkko/vapaa-ajattelijat+aiheesta+Kanalan+kanssa.+Kumpikaan+meistä+ei+esittänyt+väitteitä+vaan+kysyi+ja+kertoi+omia+mielipiteitään.
Edelleenkään+et+ole+kertonut+missä+menin+mielestäsi+metsään,+jos+tarkoitat+sitä,+etten+hyökännyt+täysillä+”vastustajani”+kimppuun+ja+yrittänyt+verbaalisesti+alistaa+häntä+ja+näin+”voittaa+keskustelun”,+olet+mielestäni+ymmärtänyt+valitettavan+väärin+keskustelemisen+tarkoituksen.+
Väittely+on+aivan+eri+laji,+eikä+siitä+ollut+tällä+kertaa+kyse.
22.12.2017 10:48
Vai+niin.+Ja+milläköhän+tavalla+se+multinikim+mielestä+oli+epäonnistuminen?+Auta+nyt+vähän,+että+jos+joskus+pääsen+uudelleen+samanlaiseen+tilanteeseen,+niin+osaan+sitten+toimia+oikein.
Koska+et+(toivottavasti)+tunne+minua,+on+ymmärrettävää,+ettet+tiedä+minun+kertoneen+omia+mielipiteitäni.+Mielestäni+se+onnistui+hyvin.+Kyseessähän+ei+ollut+väittely,+vaan+ystävällinen+keskustelu.+
Ai+niin,+kannattaa+käyttää+sanoja+”minun+mielestäni”.+”käsittääkseni”+jne.+Silloin+kerrot+omia+mielipiteitäsi,+etkä+julista+jumalallista+Totuutta.+😘
21.12.2017 10:54
Olin+kyllä+valmistautunut+aika+hyvin,+mutta+lähes+kaikki,+mitä+sanoin,+tuli+ihan+ilman+treenaamistakin+mieleen+😂+ja+kuten+tossa+jotkut+jo+arvelivatkin,+iso+osa+minulle+ja+Kanalallekin+kaikkein+mielenkiintoisimmista+aiheista+jäi+leikkauspöydälle.+Meitä+molempia+haastateltiin+ensin+nelisen+tuntia+kotikaupungeissamme+ja+sitten+noin+kolmen+vartin+keskustelu,+joista+tämä+kymmenen+minuutin+pätkä+leikattiin.+
Olin+itse+positiivisesti+yllättynyt+siitä,+miten+hyvin+eroakirkosta+ja+kantelupukki+tulivat+esille+ja+siitä,+miten+hyvin+lyhennetty+versio+vastasi+todellisuutta.+Itse+keskustelu+meni+yhtenä+suorana+vuoropuheluna,+jota+ei+keskeytetty+kertaakaan+ja+loppuun+saatu+kilautuskin+tuli+luonnostaan.
Ja++FUKIFUUK-multinikille+sanon+vaan,+että+ihan+omalla+naamalla+ja+nimellä,+kiitos,+muruseni+🦆
20.12.2017 23:41
Kummi+on+suomen+kielessä+paljon+kristinuskoa+vahempi+sana.+Myös+vala+edeltää+sanana+kristinuskon+tuloa+Suomeen.+Kumpikaaan+sana+ei+siis+ole+evankelisluterilaisen+kirkon+yksinoikeus+tai+sisällä+mitään+uskontoon+viittaavaa.+Vanhempien+lapsilleen+valitsemat+kummit+ovat+täysin+aitoja+ja+oikeita+kummeja,+riippumatta+siitä,+onko+lapsi+kastettu+tai+ei.+Uskonnoton+vala+on+aivan+yhtä+pitävä+tai+pitämätön+kuin+uskonnollinenkin.
30.07.2017 15:39
Hänellä+peli+kovenee,+minulla+eivät+edes+kädet+hikoa+:-)
30.07.2017 14:55
4 / 10