Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jokaisen ihmisen kohtalo on kuolla, vai oletko tavannut siitä välttyneitä?
01.09.2015 12:57
Toi on vähän sama asia kuin joku maallinen ammattikunta määrittelisi itselleen nimen, kuten vaikka hortonomi ja sitten me maallikot alamme vääntämään siitä aluksi vaikkapa viherpeukalo ja ääripäässä mullantonkija tms. Ymmrrätkö mitä tarkoitan, kun puhutaan profetoimisesta ja ennustelusta, aina povaamiseen saakka.
Toisin sanoen, he-ma:n tarkoitus on vain pilkata, eikä muuta.
01.09.2015 09:11
Kiitos "sinä joku" nostoista mutta nämä ei voi puhua ku ei oo sanoja. Mun mielestä tää asia tuli aika tyjentävästi. Hyvä et silti moni lukee.
31.08.2015 22:21
ISO AMEN!!!
31.08.2015 20:23
Heh, Harri Veijonen kertoo tästä ketjusta sivuillaan erinomaisen hauskasti. Merkillepantavaa on se että hän mainitsee syyt miksi Piho ja minä emme mahtuneet tähän TOP-10 listalle (ihan ku joku haluais tällaseen edes) mutta että jos joku on kerran tehnyt tämän PyhäJysäys aloituksen, eikä maininnut syitä miksi Piho ja Jarmo eivät päässeet listalle, niin mistä syystä Veijonen sen tietäisi? Liitteenä sivuston kommentti tänään:
"10 Parasta Joku laittanut keskusteluihin:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13777104/top-10-ylosottoprofetiat
ja lisännyt, ettei listalle päässyt Jarmo eikä Piho. Jarmo ei pääse siksi, että hän odottaa ylösottoa joka vuosi helluntain jälkeen. Piho taas odottaa ylösottoa vaarallisesti liian myöhään."
Sitten Harrin sivustolla on ilmoitettu päivää ennen tämän aloituksen TOP 10 YLÖSOTTOPROFETIAT 30.8. 2015 jonka lähdettähän ei tietenkään missään ole.
En tiedä alennuinko nyt pilkkaamaan Harria mutta ainakin jokainen voi tehdä sen johtopäätöksen että Harri Veijonen on tämän ketjun aloittaja ja omilla sivuillaan kertoo jonkun aloittaneen... jonka jälken kertoo syyn jne. näille kaikille, joten TOP-10 listakin on Harrin omaa käsialaa. Kiitos ja anteeksi!
31.08.2015 19:56
Listaa ensin profetiat! Profetian ja tempauspäivän odotuksen välinen ero on huomattava. Ymmärrättekö? Tempausta odotetaan joka aamu ja joka ilta. Saat sii listata 365x2 odotusta joka vuodelle. Sen sijaan profetioista tee ihmeessä lista.
Aloita tästä:
http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/
Sitten jatka tästä:
http://www.jouko-piho.fi/211357862
Tee näistä se sun TOP-100
31.08.2015 19:30
Miten eläkeläinen viettää lepopäivää, tai liikuntakyvytön vammainen?
Miten vietät lepopäivää jos koneesi lähtee perjantaina klo 18 Sidneyn tai Los Angelesiin?
Jeesus antoi vuorissarnassaan ymmärtää, että jos ajattelet syntiä, olet tehnyt sen jo. Tätä vasten pitäsi viettää 100% puhdasta sapattia ajattelematta arkea. Miten sen teet?
31.08.2015 18:56
Hyvä 1234567--- MÄÄRITTELE SAPATTI ja miten sitä vietetään.
31.08.2015 18:08
No totisesti, Halleluja Jeesus Kristus! Hänen, Jumalan antamassa sanassaan me saamme levon ja sapatin tuhatvuotisessa sapatissa, luomisen seitsemännessä päivässä.
31.08.2015 14:52
Exap
28.8.2015 0:05
JarmoEklund kirjoitti:
Viittaan tietenkin Joh.ev. 1:1-5 jossa Jeesusta verrataan suoraan sanaan.
Jarmo, aika mielenkiintoista mutta tietty yhteys kyllä on olemassa.
Sana logos (sana) on johdettu sanasta lego (sanoa).
Tuo sana lego on siitä mielenkiintoinen, että sen alkuperäinen merkitys on ollut "laskeutua levolle" (lay down to sleep), josta on sitten johtunut tuo muoto laittaa argumentti lepoon (lay an argument to rest), eli siis: "sanoa".
Word study kertoo: "lego: properly, to say (speak), moving to a conclusion (bringing it to closure, "laying it to rest")"
Näin siis tuo (löyhä) ketju todellakin muodostuu:
verbi: laskeutua levolle tai laittaa lepoon
-> verbi: laittaa sana lepoon eli "sanoa"
-> subst: "sana".
Halleluja ! Jeesus on ollut lepoon laittaja alusta asti. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
31.08.2015 14:51
JarmoEklund
27.8.2015 23:18
Kaiketi olisi hyvä selvittää mitä yhtäläisyyksiä sanoilla "sana" ja "lepo" on, etenkin alkutekstien valossa. Viittaan tietenkin Joh.ev. 1:1-5 jossa Jeesusta verrataan suoraan sanaan.
31.08.2015 14:51
JarmoEklund
27.8.2015 23:16
Exap kirjoitti:
Sapattia pitävästä kansasta sanotaan:
"ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'"
Meille taas:
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."
"Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti."
"Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."
AMEN!! Sillä jolla korva on, se kuulkoon.
31.08.2015 14:50
Exap
27.8.2015 23:04
Sapattia pitävästä kansasta sanotaan:
"ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'"
Meille taas:
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."
"Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."
"Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti."
"Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa."
31.08.2015 14:49
Kun Jeesus sanoi että jos rikotte yhdenkään käskyn, olette rikkoneet ne kaikki, hän ei valehdellut, eikä liioitellut asiaa. Nämä sanat todistavat että sapattikäsky on yhtä lailla kaikilta meiltä vajavainen, aivan sinne tappamisen kieltävään käskyyn saakka kuin mikä tahansa muukin.
Meille on siis aivan sama miten käskyjä pidämme, koska kyse on asenteesta hengessämme, eikä lihastamme teoissamme.
Jos Jumala sanoi että levätkää joka seitsemäs päivä, hän ei sanonut että levätkää joka lauantai, eikä Israelilaiset voi sanoa että se on lauantai, koska heilläkin on kalenterissa satojenkin vuosien pimeä aukko. Sen sijaan hän sanoi että lepopäivä on ihmistä varten, eikä päin vastoin. Käskynä siis voimme pitää sapattia ihan samalla viivalla kuin mitä tahansa niistä kymmenestä, yhtä mahdottomana pitää kuin muitakin. Se ei meille tee eroa tekojemme suhteesta pelastumiseemme.
Siksi uskon että Raamatun kehoitus pysyä sanassa, tarkoittaa samaa sapattikäskyn kohdalla pysyä sapatissa, lepo Kristuksessa, eli Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on sana, sapatti ja lepo yhtä aikaa.
31.08.2015 14:49
Tämä kommentti selittääkin kaiken. Ymmärrän nyt paremmin miksi sinussa on sellainen "teflonpinnoite".
31.08.2015 14:43
Ja sitten ne perustelut ja faktat vielä....
31.08.2015 14:41
No johannytonmarkkinat vai en ole edes suomalainen enää ja lauserakenteeni ovat kummalliset. En minä väitäkään olevani MIka Waltari eikä lauserakenteeni varmaan läpäise akateemista tarkastelua, mutta suomalainen olen ja vimosen päälle. Synnyin Helsingissä 1964 Kätilöopistolla, äitini oli syntyjään Torniosta (suku 1700 luvulta Joensuun seudulta ja siirtyi Tornioon ennen sotia) ja isä Kotkasta (suku Karjalasta ja Tukholmasta). Riittääkö?
Mömmöissä kirjoittelusta syyttely kuuluu asiaa kuvaavaan sanavarastoosi muttei sitten hörhöinä saa ketään pitää, se raja kulkee siinä. Siis mitä hemmettiä?
""ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa " Enhän minä niin sanonut."" Katsotaas sitten mitä sanoit:
"Täällähän on ihan pilvin pimein myös kaikenlaisia itse nähtyjä näkyjä, laadittuja ennusteita - osin Raamatun pohjalta, osin oman pään tuotoksia. Jotkut varmasti nähty enemmän tai vähemmän mömmöissä. Paikkansapitäviä en ole vielä nähnyt yhtäkään - joskaan en ole kovin aktiivisesti seurannutkaan."
Tunnut puhuvan paljon ja mielipiteityä vielä enemmän, ymmärtämättä ja olematta perillä kuitenkaan juuri mistään. Tämä ei nyt kuule oikeen etene.
31.08.2015 14:28
Kirjoittelit tuossa että puolustauduit "JeesusYksin" kirjoittajan hyökkäykselle ja samoin voisin todeta sinun hyökänneen sitä aikaisemmin jo minun kirjoitusta vastaan. Kummallista! Sinä saat syytellä meitä mömmöissä kirjoittelevina hörhöinä, (joka täyttää jo herjaamisen tunnusmerkit Suomen laissa), joiden ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa jne. vaikket edes ole saeurannut, kuten itse sanot. Ja sitten itket jos joku sinua ojentaa. Häpeäisit kun puhut itsesi noin pussiin.
31.08.2015 12:09
Kuin myös Tiihonen...
31.08.2015 11:07
Tällä palstalla on joitain uskoviksi itseään nimittäviä, jotka etsivät aina vain vikaa toisista uskovista ja demonisoivat heitä/meitä väärinä profeettoina ja eksytäjinä.
Kuitenkin Raamattu sanoo varsin selvästi ettei sinun tarvitse huolehtia kuin omasta kruunustasi ja ota se mikä hyvää on. Ei sinun tarvitse lähteä Jumalaksi ja varsinkaan joka päivä täällä heittämään vihjailevia tuomioita raamatunpaikoilla, joissa asialle on ihan toisenlainen merkitys, mihin sitä nyt on täällä käytetty.
On ihan eri asia jos täällä joku tulee levittämään selvästi okkultistista harhaoppia tai islamilaista harhaoppia tms. New Agea ja menestysteologiaa. Niille pitää älähtää, eikä profetioille, joissa ylistetään Jeesusta Kristusta Herrana mutteivät muuten juuri sen sisällöltä jotakuta miellytä.
31.08.2015 10:49
29 / 121