Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ai että miksi Raamatun profetiat olivat kaikkien saatavissa? EI PIDÄ PAIKKANSA!
Raamattu koottiin siellä 100-400jKr aikana suurin piirtein nykymuotoon. Sitten meni aikaa vielä yli tuhat vuotta ennen kuin Raamattua saatettiin lukea muuallakin kuin kirkoissa tai oppilaitoksissa. Se oli nimittäin 100% käsityötä ja maksoi omaisuuksia. Ei kenelläkään ollut varaa lukea, eikä kouluttautua lukutaitoiseksi edes. Raamatun opetusta saatiin vain käymällä kirkossa ja papisto oli ainoa joka siitä jotain tiesi. Kirkko oli siis TÄYSIN monopoliasemassa kaikki vuodet aina sinne 1500-1600 luvuille asti, jolloin painokoneet keksittiin ja koulutus lisääntyi. Ja vasta joskus 1900 luvun alussa Raamattua saatettiin ostaa kotiin. Ne olivat usein suuria perheraamattuja. Kuitenkin rikkailla perheillä oli sellaisia jo 1600 luvulta alkaen. Rahvas sai omat Raamattunsa vasta toisen maailmansodan aikana ja yleiseen jakoon se on tullut vasta kun rotaatiopaino ja Internet jakoivat sen kerralla koko maailmaan. Eli Raamattu ja sen profetiat ovat ENNEN KAIKKEA TÄHÄN AIKAAN.
21.06.2015 18:40
No olipas harvinaisen omituinen kehäpäätelmä... varsinainen Sherlock!
Jos et tiedä mikä on kehäpäätelmä ni kuuklaa se.
21.06.2015 18:18
Hesekielin profetia luvussa 29:17-21 Kahdentenakymmenentenä seitsemäntenä vuotena, ensimmäisessä kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä tuli minulle tämä Herran sana: "Ihmislapsi, Baabelin kuningas Nebukadressar on teettänyt sotajoukoillansa raskasta työtä Tyyroa vastaan: kaikki päät ovat käyneet kaljuiksi ja kaikki olkapäät lyöpyneet; mutta palkkaa ei Tyyrosta ole tullut hänelle eikä hänen sotajoukoilleen työstä, jota ovat tehneet sitä vastaan. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä annan Baabelin kuninkaalle Nebukadressarille Egyptin maan. Hän vie sen tavaran paljouden, saa sen saaliit, ryöstää sen ryöstökset: se on oleva hänen sotajoukkojensa palkka. Palkaksi, jonka toivossa hän on työtä tehnyt, minä annan hänelle Egyptin maan; sillä minun hyväkseni he ovat sitä tehneet, sanoo Herra, Herra. Sinä päivänä minä annan puhjeta Israelin heimolle sarven, ja sinulle minä annan voiman avata suusi heidän keskellänsä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
21.06.2015 18:03
SIIS KUKA HALUAA JEESUKSEN LUO HETI NYT? Sanokaa se!
21.06.2015 17:12
Juuri näin puhuu uudestisyntynyt uskova! HALUAA JEESUKSEN LUO NYT JA HETI
Tässä on se ero... huomaatteko? Toiset kiemurtelee ja kieltelee kaiken mikä liittyisi ennenaikaiseen ansaitsemattomaan tapahtumaan, ylösottoon. Se olisi kaikella tavalla yllätyksellinen, kuin varas yöllä, johon joka ikinen Jeesusta Rakastava haluaisi HETI olla mukana.
Yritän ajatella nyt objekstiivisetsi ja hypoteettisetsi, eli jos minä en uskoisi tempaukseen mutta haluaisin silti Jeesuksen luo, niin miten minä reagoisin jos oikeasti haluaisin Taivaaseen, Jeesuksen luo? No tietenkin niin että toivoisin täydestä sydämestäni että olisin väärässä ja tempaus ottaisi minut Jeesuksen luo. Päin vastoin kuin nämä eräät, joille tempaus on huuhaata ja he sanovat sen vielä ääneen. He suusanallaan hylkäävät Jeesuksen tekemän suunnitelma, jos se on totta. Minä uskon ja uskoni on mennyt jo tiedon puolelle että SE ON TOTTA. Tempaus on tulossa ja kaikki nämä mitä täälläkin tapahtuu, todistaa vain sen että uskovien kesken on tapahtunut jako. Enkelit tajuvat ketkä otetaan ja ketkä jätetään. Ei Jumalalla ole ollut ketään tapana pakokottaa ja sanassa sanotaan että suullasi sinä tunnustat kaiken tämän uskon.
21.06.2015 17:09
En uskalla veikkailla mitään varmempaa mutta tuntuma on että jotenkin nuo sopivat vielä tämän 1,5mrd ja sitten alkaa putoilla tai Kreikka saa Venäjältä rahaa.
21.06.2015 16:28
Samaa taistelua täällä... Amen! ...ja kiitos näistä ajatuksista.
21.06.2015 15:07
Sain tämän Herran sanana juuri nyt!
Eilen kysyin rukouksessa että mitä minä sanon, jotta saisin ajatukseni ymmärretyksi. En saanut suoraa vastausta mutta sen sain että sinun pitää puhua Herran sanana asiasi. En minä uskalla, vastasin, uskoni ei riitä.
Tänään juuri nyt, sain uuden käskyn, sanoa tämä:
Uskonneko ei riitä, onko uskonne niin heikko ette usko että Herra on hyvä ja ei halua teille pahaa. Itse ette usko että Herra on hyvä, vaan suotte itsellenne pahaa ja ette usko Herran hyvyyteen, joka haluasi teidät kaikki pelastaa ahdistuksen päiviltä.
Minä sanon tämä Herran nimessä nyt, onko uskonne tosiaan näin heikko, ettette usko Herran hyvyyyteen, joka tahtoo teidät pelastaa? Mieluummin odotatte kaikkien atomipommien saasteet päällenne, pelkonne ja kylmyytenne, nälkänne ja ahdistuksenne mieluummin kuin Herran Jeesuksen kristuksen tarjoaman turvapaikan, jossa voitte levätä kun maailma kohtaa loppunsa.
Tule Herra Jeesus!!!
21.06.2015 13:58
MInä en kannata minkään kirkon oppeja, minä luen Raamattua, luotan Pyhän Hengen johdatukseen ja Jeesukseen Kristukseen, vapahtajaamme. PISTE.
21.06.2015 13:38
Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.
21.06.2015 13:17
Eikö tosiaan kukaan osaa vastata, ketkä vihittiin?
Luukas 12:35-37 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä.
Jos kerran morsian on maan päällä, ketkä sitten vihittiin? Tai jos jotkut ovat kupeet vyötettyinä maan päällä odottamassa, niin eihän se voi olla morsian samaan aikaan?
Vai onko morsian temmattu? ...ja nämä ovat jotain jäljellejääneitä, joille Luukas kirjoittaa. Joutuvat odottamaan maan päällä kunnes Jeesus palaa häistä.
Kaikkiin löytyy vastaus. http://www.pelastussanoma.fi
21.06.2015 13:13
Kovastippas subjektiivisesti näet asiaa... no sen saattaa tietenkin arvata. Vai auon minä päätäkin ja sinä puhut asiaa. Voi elämä! Tähän se keskutelu sitten tökkii, minä auon päätä ja sinä olet se keskustelija, niinhän? Silti täällä joka sivun yläreunassa on selvä aihepiirin teksti mistä puhutaan PROFETIAT on aiheena ja minä kaiketi puhun niistä ja eräs nimimerkki huutelee aina väliin että "roskaa". Huokaus!
21.06.2015 12:37
Kerron vielä tähän sen minkä sain pari vuotta sitten. Olin nimittäin vuosia rukoillut Israeli puolesta ja kysynyt mikä Israel on ja mikä sen merkitys pohjimmiltaan on. En ollut huolissani miten sen käy, koska sen voin lukea Raamatusta.
Sitten eräänä päivänä olin ajanut sporalla Helsingin keskustaan ja rukoillut siellä kahvilla istuessani ja kävellessäni. Kun palasin takaisin Sörnäisiin ja olin juuri hyppäämässä sporasta ulos, kysyin taas, "entäs miten se Israel" johon sain vastauksen kuin ääneen joku olisi päähäni sanonut selvästi "te olette Israel".
Tämän jälkeen en enää mietinyt asiaa, vaan sain vapaasti ruokilla rauhaa Israeliin ja kaikkea hyvää sille. Se ikäänkuin sovitti koko ahdistukseni sen suuhteen.
21.06.2015 12:31
Amen! Arvokkaan asian on Herramme sinulle antanut ja sitä samaa riittää :D
21.06.2015 12:17
Hei, minä olen jo tehnyt tuon sovitustyön Kristuksessa. Tämä on minun harrastus. Onhan sinunkin harrastus täällä vuosia jankuttaa samoja asioita. Voisko se olla enää turhempaa hommaa. Olet säälittävä luuseri itseasiassa.
Mulla on sentään kehittävä ja antava harrastus, sulla kaikella tavalla tuhoava ja kallista aikaasi ottava sellainen.
21.06.2015 12:12
MInä en suinkaan ole mikään antiadventisti. Olen ylpeä adventistisuudestani ja seurakunnastani jonka suojissa olen, sekä erityisesti siitä että isoisäni ja hänen isänsä perustivat Suomeen mm. Tampereen adventtiseurakunnan mutta myös muutaman muunkin. En silti liputa kaiken adventistisen oppisuunnan puolesta.
21.06.2015 12:06
Tiedän ettei Pawson usko tempaukseen. Minä luulen niin että tämä koko asia pre- mid- ja posttribulationismi ovat sellaisia asioita jotka ovat edelleen osittain sidottuja ylhäältä käsin. Ei se tarkoita mitään etuoikeutta, vaan koska Jumala tuntee jokaisen ihmisen perimmäisetkin ajatukset ja heidän tarpeensa suhteessa pelastukseen, niin tämä pidetään toisille näin ja toisille noin. Ajatelkaas kuinka helppo asia tämäkin olisi jos Paavali olisi kertonut aisan suoraan. Nyt kaikki on täysin tulkinnan varassa. Toiset toki sanovat ettei siinä ole mitään tulkinnanvaraista mutta kun tosiasia on että miljoonat ihmiset ovat löytäneet sen tulkinnan. Miksi? Kaikki olemme kuitenkin uudestisyntyneitäö uskovia ja perusevankeliumi ja syntiongelmamme on sovitettu. Miksi siis tässä asiassa tulee jako?
Minäkin tunnen ihmisiä jotka uskoivat ennen minua jo tempaukseen, sitten luopuivat mutta myöhemmin taas totesivat että on se sittenkin. Minäkin ajattelin kuin perusadventisti vielä kymmenisen vuotta sitten, kunnes heräsin ja aloin itse avata sanaa Hengessä.
Olen nähnyt eräänkin naisen joka oli tiukasti tempausoppia vastaan mutta yhtenä päivänä hän tunnusti ja sanoi että olen muuttanut mielipidettäni. No siinä mietittiin sitten muuttuiko mikään muu... EI MIKÄÄN MUUTTUUNUT. Vain yksi asia muuttui ja se oli pelkästään se että on luontevampaa odottaa Jeesusta Kristusta ja pelastusta, kuin antikristusta ja pahoja aikoja. Se oli luontevampaa ja sitten kun henki avaa, niin sitä alkaa löytämään Raamatun täydeltä viitteitä siitä ettei sadonkorjuu olekaan "tosta poikki ja nuo tuonne ja nämä tänne" toimenpide.
21.06.2015 12:01
Siis itseasiassa tämä Jeesuksen paluu kokonaisuutena on niin suuri ongelma juuri niille, jotka eivät tunne Jumalaa. Nämä ihmiset kokevat jos joku puhuu Jeesuksen paluusta, maailmanloppuna. Ei maailma mihinkään katoa, eikä lopu kun Jeesus tulee. Asiat vaan muuttuu oleellisesti ja siinä välissä on kipuja. Ei pahsti mätää hammastakaan voi paikata ettei se satu. Mutta kun työ on tehty, se on entistäkin ehompi.
21.06.2015 11:46
Olen kyllä sanonut tuon monen monta kertaa. Ei ole tärkeää tempaus, eikä Jeesuksen päivän odottaminen kenellekään, ellei ensin ole tehty tärkeintä asiaa, eli oman sielun pelatus ja syntien sovitustyä Jeesuksessa Kristuksessa. Ja kaiken lisäksi, ihmisiä kuolee satoja vuosia ilman tempausta. tempaus on vain häviävän pieni osa Raamatun tärkeimpien asioiden rinnalla. SIKSI.
21.06.2015 11:41
Voisit edes yrittää perustella, käyttäytyä krisillisten oppien mukaan ja olla keskustelussa rakentava. Kyllä kritiikki on aina hyvä asia, vaan ei tuo tylsä ja epäkohtelias tapa jolla kohtelet niitä jotka eivät ajattele samoin kuin sinä.
Kunnioittakaa toistenne mielipiteitä. Sitä on Paavalin opitkin toistelleet kun luette niitä hänen kirjeitä. Ei siellä pilkata, halveksuta eikä syytellä noin.
21.06.2015 11:15
62 / 121