Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Ai että miksi Raamatun profetiat olivat kaikkien saatavissa? EI PIDÄ PAIKKANSA!
    Raamattu koottiin siellä 100-400jKr aikana suurin piirtein nykymuotoon. Sitten meni aikaa vielä yli tuhat vuotta ennen kuin Raamattua saatettiin lukea muuallakin kuin kirkoissa tai oppilaitoksissa. Se oli nimittäin 100% käsityötä ja maksoi omaisuuksia. Ei kenelläkään ollut varaa lukea, eikä kouluttautua lukutaitoiseksi edes. Raamatun opetusta saatiin vain käymällä kirkossa ja papisto oli ainoa joka siitä jotain tiesi. Kirkko oli siis TÄYSIN monopoliasemassa kaikki vuodet aina sinne 1500-1600 luvuille asti, jolloin painokoneet keksittiin ja koulutus lisääntyi. Ja vasta joskus 1900 luvun alussa Raamattua saatettiin ostaa kotiin. Ne olivat usein suuria perheraamattuja. Kuitenkin rikkailla perheillä oli sellaisia jo 1600 luvulta alkaen. Rahvas sai omat Raamattunsa vasta toisen maailmansodan aikana ja yleiseen jakoon se on tullut vasta kun rotaatiopaino ja Internet jakoivat sen kerralla koko maailmaan. Eli Raamattu ja sen profetiat ovat ENNEN KAIKKEA TÄHÄN AIKAAN.
  2. Tiedän ettei Pawson usko tempaukseen. Minä luulen niin että tämä koko asia pre- mid- ja posttribulationismi ovat sellaisia asioita jotka ovat edelleen osittain sidottuja ylhäältä käsin. Ei se tarkoita mitään etuoikeutta, vaan koska Jumala tuntee jokaisen ihmisen perimmäisetkin ajatukset ja heidän tarpeensa suhteessa pelastukseen, niin tämä pidetään toisille näin ja toisille noin. Ajatelkaas kuinka helppo asia tämäkin olisi jos Paavali olisi kertonut aisan suoraan. Nyt kaikki on täysin tulkinnan varassa. Toiset toki sanovat ettei siinä ole mitään tulkinnanvaraista mutta kun tosiasia on että miljoonat ihmiset ovat löytäneet sen tulkinnan. Miksi? Kaikki olemme kuitenkin uudestisyntyneitäö uskovia ja perusevankeliumi ja syntiongelmamme on sovitettu. Miksi siis tässä asiassa tulee jako?
    Minäkin tunnen ihmisiä jotka uskoivat ennen minua jo tempaukseen, sitten luopuivat mutta myöhemmin taas totesivat että on se sittenkin. Minäkin ajattelin kuin perusadventisti vielä kymmenisen vuotta sitten, kunnes heräsin ja aloin itse avata sanaa Hengessä.
    Olen nähnyt eräänkin naisen joka oli tiukasti tempausoppia vastaan mutta yhtenä päivänä hän tunnusti ja sanoi että olen muuttanut mielipidettäni. No siinä mietittiin sitten muuttuiko mikään muu... EI MIKÄÄN MUUTTUUNUT. Vain yksi asia muuttui ja se oli pelkästään se että on luontevampaa odottaa Jeesusta Kristusta ja pelastusta, kuin antikristusta ja pahoja aikoja. Se oli luontevampaa ja sitten kun henki avaa, niin sitä alkaa löytämään Raamatun täydeltä viitteitä siitä ettei sadonkorjuu olekaan "tosta poikki ja nuo tuonne ja nämä tänne" toimenpide.