alexis uskaltaa tuoda esiin

Jumansana-on-totta

sen tosiasian että ihmisellä ei ole iankaikkista elämää ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen Lunastajanaan?

Ilman Jeesusta ihminen joutuu kadotukseen ja kuolee toisen kuoleman. Toinen kuolema merkitsee sitä, että hän menettää elämän lopullisesti. Kun Jumala vetää henkensä pois, niin ihminen on täysin kuollut. Koska Hänellä ainoalla on elämä itsestään.

Hyvä, että Alexi on tuonut tämän asian niin hyvin esille, ettei hän, eivätkä adventistitkaan usko siihen IANKAIKKISEEN helvetin piinaoppiin jota esimerkiksi helluntalaiset tuovat kokouksissaan esille.

Vaan hän uskoo siihen, että ilman Kristusta me olemme kuoleman omat. "Jumalan omat sanat paratiisissa sen todistavat. Näin sanoo Herra "Synnin palkka on kuolema". Mutta Jumalan armolahka on iankaikkinen elämä kaikille niille jotka uskovat Jeesukseen omana Vapahtajanaan.

120

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän-lapsi

Ei yhdelläkään ole iankaikkista elämää ilman Jeesusta.

• kierräraamattukaukaa

Niin raamattuahan ei kannata uskoa ja lukea sieltä iankaikkisesta rangaistuksesta ja iankaikkisesta elämästä.
      Kannattaa uskoa vain ihmisten omia päätelmiä asiasta.

• Raamatun päätelmä:

1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Siis tuhoon.. ei ikuiseen piinaan.. ihmisen elämä tuhoutuu ...

Tai vieläkin selvemmin:

Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä SATOMA TUHON , mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona IKUISEN ELÄMÄN .

alex

• epätiedossa

Voisiko avauksen tekijä perustella mistä raamatusta löytää sen kohdan tai ne kohdat jotka sanovat että iankaikkista rangaistusta ei siellä olisi?

• huomattuon

Taitaa avaaja olla provo tai Alexi itse selvästi!

• alex.kasi
        huomattuon kirjoitti:

Taitaa avaaja olla provo tai Alexi itse selvästi!

Höpö höpö - ei ollut alex. Nyt taas tuli esiin se että jos ei ole asiasta mitään sanomista niin aletaan haukkumaan ihmisiä. Ja lyödään ikäänkuin itseä rintaan että oi kun me ollaan hyviä... :)

Aika sääli teitä .. siis ihan rehellisesti .. ensin uskotaan ties minkälaisiin kummallisiin ristiriitaisiin oppeihin ja kun niitä tikulla sohaisee niin alkaa sihinä kuulua

Siis voi voi

alex

• huomattuon
        alex.kasi kirjoitti:

Höpö höpö - ei ollut alex. Nyt taas tuli esiin se että jos ei ole asiasta mitään sanomista niin aletaan haukkumaan ihmisiä. Ja lyödään ikäänkuin itseä rintaan että oi kun me ollaan hyviä... :)

Aika sääli teitä .. siis ihan rehellisesti .. ensin uskotaan ties minkälaisiin kummallisiin ristiriitaisiin oppeihin ja kun niitä tikulla sohaisee niin alkaa sihinä kuulua

Siis voi voi

alex

Miksiköhän tämä avaaja ei sitten kommentoi itse ollenkaan mutta tekee vain turhan avauksen ja pakenee sitten paikalta?

• huomattuon
        alex.kasi kirjoitti:

Siis voi voi

alex

" kun niitä tikulla sohaisee niin alkaa sihinä kuulua"

Sinustako elävään sieluun uskovat ovat joitakin käärmesaatanoita?

• huomattuon kirjoitti:

Miksiköhän tämä avaaja ei sitten kommentoi itse ollenkaan mutta tekee vain turhan avauksen ja pakenee sitten paikalta?

Kukapa sen tietää? Sinä ? et varmaan jos et ole aloituksen tekijä, enkä minä - koska minäkään en ole aloituksen tekijä.

Miksi teillä aina kääntyy puhe IHMISIIN - ja välttelette itse asiaa.

Olisikohan vastaus, että kun asiasta ei voi oikein puhua .. kun eteen tulee niin kiperiä kysymyksiä että niihin ei kerta kaikkiaan voi vastata. Vastaukset nimittäin aina paljastavat että olette väärässä.

alex

• huomattuon kirjoitti:

" kun niitä tikulla sohaisee niin alkaa sihinä kuulua"

Sinustako elävään sieluun uskovat ovat joitakin käärmesaatanoita?

Kuuleppas nyt hyvä mies .. Ota ihmisten kirjoitukset sinä minä ne ovat..
        Minä vain totesin tosiasian - kun tuota teidän älytöntä ristiriitaista ikuisen piinan oppianne alkaa kritisoimaan .. Silloin alkaa aivan uskomaton herjaaminen .. ja asiasta ei puhuta sanaakaan ..

Mutta ok - minä tiedän että mitään kunnon vastauksia ei ole olemassakaan - mutta miksi että sitten tunnusta sitä? Koko usko iankaikkiseen elämään vajavaisuudessa on vain yksi niitä tekaistuja tarinoita joista Pietari kirjoitti seuraavaa:

2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa odottaa heitä.

Ei Pietarikaan kirjoita että heidän "ikuinen piinansa" odottaa heitä vaan että "heidän tuhonsa" odottaa heitä.

Ei kirjoita koska Pietari tiesi että elämä vajavaisuudessa ei koskaan voi olla ikuista ilman Jeesusta.

• Huomattuon

" 2Piet 2:3"

Tämäkö nyt on sitten tarkoitettu niille jotka uskovat aina elävään sieluun?
        Etköhän sinä nyt itse lue kuin piru raamattua?

• Miettikääs tuota: 1938 käännös "perikatoon" !

684 /apṓleia ("perdition") does not imply "annihilation"
        = ("kadotukseen") ei tarkoita "tuhoaminen" !

http://biblehub.com/greek/684.htm

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Kuuleppas nyt hyvä mies .. Ota ihmisten kirjoitukset sinä minä ne ovat..
        Minä vain totesin tosiasian - kun tuota teidän älytöntä ristiriitaista ikuisen piinan oppianne alkaa kritisoimaan .. Silloin alkaa aivan uskomaton herjaaminen .. ja asiasta ei puhuta sanaakaan ..

Mutta ok - minä tiedän että mitään kunnon vastauksia ei ole olemassakaan - mutta miksi että sitten tunnusta sitä? Koko usko iankaikkiseen elämään vajavaisuudessa on vain yksi niitä tekaistuja tarinoita joista Pietari kirjoitti seuraavaa:

Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa odottaa heitä.

Ei Pietarikaan kirjoita että heidän "ikuinen piinansa" odottaa heitä vaan että "heidän tuhonsa" odottaa heitä.

Ei kirjoita koska Pietari tiesi että elämä vajavaisuudessa ei koskaan voi olla ikuista ilman Jeesusta.

"kun tuota teidän älytöntä ristiriitaista ikuisen piinan oppianne alkaa kritisoimaan "
        Niin, Alex, mihin ristiriitaan sinä viittaat ? Et ole tuonut mitään ristiriitaa esille.
        Miten itse selität oman oppisi ristiriidan, eli Jeesuksen omat sanat:
        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa." ?

• Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti
      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.

• seurannut

Minustakin vaatii suurta rohkeutta olla adventistien sivuilla samaa mieltä adventistien kanssa.

• Ei ole kysymys rohkeudesta vaan Raamatun Sanasta .. ja siitä mitä Raamattu sanoo

Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

alex

Ei tuon toteamiseen paljon rohkeutta tarvitse :)

• Exadventistiparka

Ei vaadi paljon rohkeutta, tosiaan... riittää että uskoo sokeasti mitä joku toinen asiasta sanoo, eikä lue Raamattua niin kuin sinne on kirjoitettu, vaan irrottaa jakeet asiayhteydestään.

• ?? No, hyvä mies tuo ON Raamatusta otettua tekstiä..

• miksi pitää olla "iankaikkinen" elämä? miksei käy iankaikkinen kuolema ? eihän se tunnu missään ??? tai sielunvaellus sitten ?

• Nyt on kyse siitä mitä Raamattu asioista sanoo. Siis vain Raamattu - ILMAN kirkkojen perinnäisoppeja ..

• alex.kasi kirjoitti:

Nyt on kyse siitä mitä Raamattu asioista sanoo. Siis vain Raamattu - ILMAN kirkkojen perinnäisoppeja ..

ok siis kyseisen raamituksen sisällä. viittasin vain ihmismielen mystiseen jonkin kaipuuseen ja miten se muuttuisi jos premissiä muuttaisi. vai muuttuisiko.

• libertas kirjoitti:

ok siis kyseisen raamituksen sisällä. viittasin vain ihmismielen mystiseen jonkin kaipuuseen ja miten se muuttuisi jos premissiä muuttaisi. vai muuttuisiko.

Tässä ei ole sellaista mystiikkaa jossa viisaus - oikeudenmukaisuus ja rakkaus ei olisi mukana.

• Onko Kristuksen puhe tuomiopäivästä Matteus 25 ja profeetta Danielin sanat kirjansa luvussa 12 iankaikkisesta kauhistuksesta kumottu tai muutettu adventistien toimesta?

• 1Yksinkertainen

Kirjoitusten tutkiminen niiden alkukielellä on hyvä keino saada selkeyttä asioihin jotka Raamatussa herättävät hämmennystä. Sana "tuli", jota käytetään kuvaamaan helvettiä Matt. 25:41 on kreikan "pýr", joka on vertauskuvallinen. Se tarkoittaa Jumalan tulta, Jumalan kirkkautta ja pyhyyttä, puhdistusta. Se voi tarkoittaa myös oikeudenkäyntiä tai koetusta. Täsmälleen samaa sanaa käytetään Matt. 3:11-12 ja Luuk. 3:16-17, ja olen melko varma, ettei Jeesus tullut kastamaan meitä Pyhällä Hengellä ja ikuisen helvetin tulella. Eihän Jeesus tullut sieluja kadottamaan vaan pelastamaan. Danielin "iankaikkinen" puolestaan on hebrean "olam", joka voi tarkoittaa mm. pitkää aikaa, mennyttä, tai tulevaa. Samaa sanaa käytetään 1.Moos. 6:4 jossa se on on käännetty muinaisajaksi. Itselleni Raamattu alkoi aueta, kun lopetin käännöslauseiden kirjaimellisen tuijottamisen ja keskityin siihen, mikä itse sanoma niiden taustalla on. Viimeisenä päivänä meitä odottaa tulevaisuus elämässä, kun taas katumattomia odottaa tulevaisuus häpeässä ja kauhistuksessa. Helvetin tuli on Jumalan täydellisen oikeuden tuli, ja helvetti on se hetki, kun joutuu väkisin katsomaan omaa pahuuttaan ja todella ymmärtämään sen. Se on kauhua, käsittämätöntä kauhua ja häpeää.

Vielä vuosi sitten elin pimeydessä. Raivosin Jumalalle, purin vihaani uskoviin, herjasin, pilkkasin, olin julma ja ilkeä ja kaiken lisäksi täysin vakuuttunut että minulla oli siihen muka täysi oikeus. Sitten tuli pysähdys, ja se oli raju. Se hetki, jolloin tajusin mitä olin tehnyt oli elämäni kammottavin hetki. Ymmärrys siitä, mitä olin tehnyt, sanonut ja ajatellut. Jumala näytti minulle sen, mitä oikeasti olin, ja minä makasin sikiöasennossa lattialla, itkin ja paruin ja anelin anteeksiantoa vaikka tajusin ettei minulla ollut mitään oikeutta saada anteeksi. Minä en ansainnut anteeksiantoa, koska minä en ollut mitään muuta kuin kasa likaista saastaa joka oli oman saastansa lisäksi yrittänyt saastuttaa kaiken ympärillään. Olin luullut olevani jotain, mutta oikeasti en ollut yhtään mitään. Sitä tunnetta ei voi selittää, se oli puhdasta kauhua ja epätoivoa, se oli kuolema, se oli helvetti. Ja sen jälkeen tapahtui jotain ihmeellistä.

Tajusin, mitä oikeasti tarkoittaa se, että Jeesus kuoli minun puolestani. Tajusin, että vaikka en ansaitse anteeksiantoa, olin jo saanut anteeksi. Minun tarvitsi vain pyytää. Kauhun ja epätoivon jälkeen tuli rauha. Uskomaton rakkaus ympäröi ja täytti minut. Itkettyäni itseni väsyksiin minulla oli turvallinen syli johon ryömiä lepäämään. Olin vastasyntynyt Jeesuksen armossa.

Jumala on oikeudenmukainen. Viimeillä tuomiolla jokainen joutuu kohtaamaan itsensä, ja se tulee olemaan monelle kauhun ja epätoivon hetki. Jumalan oikeudenmukaisuutta on se, että se jolle ikuista elämää on tarjottu mutta joka ei sitä ole halunnut ottaa vastaan saa oikeudenmukaisen tuomion, ja synnin palkka on kuolema. Jumalan tuli on pyhyys jonka edessä mikään paha ei kestä, ja näin ei pahasta ole jäävä juurta eikä oksaa, koska kaikki ne palavat tuhkaksi eikä niitä enää ole. Ja kun Jumala ottaa henkensä pois ihmisestä, ei ole tietoisuutta joka voisi kitua ja kärsiä ikuisesti. Saatanan ensimmäinen valhe oli se, että ihminen voi olla kuolematon ilman Jumalaa. Mikäli ihminen kituisi ikuisuudesta ikuisuuteen tietoisena kärsimyksestään senkin jälkeen kun Jumala on ottanut henkensä pois, saatana ei itse asiassa olisikaan valehdellut. Tässä kohtaa käsite ikuisen helvetin piinasta raukeaa tyhjiin.

Jos asia vielä herättää epäilyksiä, kannattaa ottaa selvää helvetti -käsitteen historiasta. Ikuisen kidutuksen tulinen pätsi on peräisin pakanamytologioista ja kreikkalaisesta filosofiasta, ja kristinuskoon sen toi Aurelius Augustus 400 -luvulla. Samoihin aikoihin kirkkoon tuotiin kaikenlaista muutakin Raamatun sanoman kanssa ristiriidassa olevaa, ja tuloksena oli Katolinen Kirkko Marianpalvontoineen, Jeesuksen uudelleenuhrauksineen ja helvettioppeineen.

Miksi niin monen on vaikeaa päästää irti uskosta ikuiseen kärsimykseen? Ehkäpä siksi, että vajavainen ihmisluonto janoaa kostoa. Kosto ja oikeus ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Rakkaudessa on totuus, rakkaudessa kosto menettää merkityksensä, ja rakkaudessa täyttyy oikeudenmukaisuus. Paha ei kestä Jumalan läsnäolossa, ja Jumala on rakkaus.

• Exadventistiparka
        1Yksinkertainen kirjoitti:

Kirjoitusten tutkiminen niiden alkukielellä on hyvä keino saada selkeyttä asioihin jotka Raamatussa herättävät hämmennystä. Sana "tuli", jota käytetään kuvaamaan helvettiä Matt. 25:41 on kreikan "pýr", joka on vertauskuvallinen. Se tarkoittaa Jumalan tulta, Jumalan kirkkautta ja pyhyyttä, puhdistusta. Se voi tarkoittaa myös oikeudenkäyntiä tai koetusta. Täsmälleen samaa sanaa käytetään Matt. 3:11-12 ja Luuk. 3:16-17, ja olen melko varma, ettei Jeesus tullut kastamaan meitä Pyhällä Hengellä ja ikuisen helvetin tulella. Eihän Jeesus tullut sieluja kadottamaan vaan pelastamaan. Danielin "iankaikkinen" puolestaan on hebrean "olam", joka voi tarkoittaa mm. pitkää aikaa, mennyttä, tai tulevaa. Samaa sanaa käytetään 1.Moos. 6:4 jossa se on on käännetty muinaisajaksi. Itselleni Raamattu alkoi aueta, kun lopetin käännöslauseiden kirjaimellisen tuijottamisen ja keskityin siihen, mikä itse sanoma niiden taustalla on. Viimeisenä päivänä meitä odottaa tulevaisuus elämässä, kun taas katumattomia odottaa tulevaisuus häpeässä ja kauhistuksessa. Helvetin tuli on Jumalan täydellisen oikeuden tuli, ja helvetti on se hetki, kun joutuu väkisin katsomaan omaa pahuuttaan ja todella ymmärtämään sen. Se on kauhua, käsittämätöntä kauhua ja häpeää.

Vielä vuosi sitten elin pimeydessä. Raivosin Jumalalle, purin vihaani uskoviin, herjasin, pilkkasin, olin julma ja ilkeä ja kaiken lisäksi täysin vakuuttunut että minulla oli siihen muka täysi oikeus. Sitten tuli pysähdys, ja se oli raju. Se hetki, jolloin tajusin mitä olin tehnyt oli elämäni kammottavin hetki. Ymmärrys siitä, mitä olin tehnyt, sanonut ja ajatellut. Jumala näytti minulle sen, mitä oikeasti olin, ja minä makasin sikiöasennossa lattialla, itkin ja paruin ja anelin anteeksiantoa vaikka tajusin ettei minulla ollut mitään oikeutta saada anteeksi. Minä en ansainnut anteeksiantoa, koska minä en ollut mitään muuta kuin kasa likaista saastaa joka oli oman saastansa lisäksi yrittänyt saastuttaa kaiken ympärillään. Olin luullut olevani jotain, mutta oikeasti en ollut yhtään mitään. Sitä tunnetta ei voi selittää, se oli puhdasta kauhua ja epätoivoa, se oli kuolema, se oli helvetti. Ja sen jälkeen tapahtui jotain ihmeellistä.

Tajusin, mitä oikeasti tarkoittaa se, että Jeesus kuoli minun puolestani. Tajusin, että vaikka en ansaitse anteeksiantoa, olin jo saanut anteeksi. Minun tarvitsi vain pyytää. Kauhun ja epätoivon jälkeen tuli rauha. Uskomaton rakkaus ympäröi ja täytti minut. Itkettyäni itseni väsyksiin minulla oli turvallinen syli johon ryömiä lepäämään. Olin vastasyntynyt Jeesuksen armossa.

Jumala on oikeudenmukainen. Viimeillä tuomiolla jokainen joutuu kohtaamaan itsensä, ja se tulee olemaan monelle kauhun ja epätoivon hetki. Jumalan oikeudenmukaisuutta on se, että se jolle ikuista elämää on tarjottu mutta joka ei sitä ole halunnut ottaa vastaan saa oikeudenmukaisen tuomion, ja synnin palkka on kuolema. Jumalan tuli on pyhyys jonka edessä mikään paha ei kestä, ja näin ei pahasta ole jäävä juurta eikä oksaa, koska kaikki ne palavat tuhkaksi eikä niitä enää ole. Ja kun Jumala ottaa henkensä pois ihmisestä, ei ole tietoisuutta joka voisi kitua ja kärsiä ikuisesti. Saatanan ensimmäinen valhe oli se, että ihminen voi olla kuolematon ilman Jumalaa. Mikäli ihminen kituisi ikuisuudesta ikuisuuteen tietoisena kärsimyksestään senkin jälkeen kun Jumala on ottanut henkensä pois, saatana ei itse asiassa olisikaan valehdellut. Tässä kohtaa käsite ikuisen helvetin piinasta raukeaa tyhjiin.

Jos asia vielä herättää epäilyksiä, kannattaa ottaa selvää helvetti -käsitteen historiasta. Ikuisen kidutuksen tulinen pätsi on peräisin pakanamytologioista ja kreikkalaisesta filosofiasta, ja kristinuskoon sen toi Aurelius Augustus 400 -luvulla. Samoihin aikoihin kirkkoon tuotiin kaikenlaista muutakin Raamatun sanoman kanssa ristiriidassa olevaa, ja tuloksena oli Katolinen Kirkko Marianpalvontoineen, Jeesuksen uudelleenuhrauksineen ja helvettioppeineen.

Miksi niin monen on vaikeaa päästää irti uskosta ikuiseen kärsimykseen? Ehkäpä siksi, että vajavainen ihmisluonto janoaa kostoa. Kosto ja oikeus ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Rakkaudessa on totuus, rakkaudessa kosto menettää merkityksensä, ja rakkaudessa täyttyy oikeudenmukaisuus. Paha ei kestä Jumalan läsnäolossa, ja Jumala on rakkaus.

Mehän emme Raamatun perusteella pysty sanomaan juuri mitään tuosta rangaistuksesta. Mutta toisaalta, esim. peto ja väärä profeetta pulikoivat siellä tulisessa järvessä tuollaiset 1000 vuotta alkajaisiksi, ja sen jälkeen saavat kavereita mukaan.
        Jos ajatellaan että rangaistus olisi edes jossakin määrin "tasapuolinen", voisi olettaa että ihan lyhyestä pulauksesta ei ole kyse niillä muillakaan, jotka ovat sielunvihollista seuranneet.
        Itse näen asian sellaisena, että joka väittää tuota rangaistusta esim. päivän tai viikon mittaiseksi, on kyllä lähtökohtaisesti ihan hakoteillä juuri Jumalan oikeudenmukaisuuden kannalta - miksi toisille riittäisi viikko jos toiset ovat siellä olleet jo 52.000 viikkoa etukäteen ?
        Raamatun perusteella on varsin perustavaa laatua olevat syyt ymmärtää tuo rangaistus "varsin pitkäksi" - toinen asia taas on se, kuinka pitkä aika on tuo "ikuinen"...
        Minusta ainoa oikea kanta asiaan on se ettemme voi sitä rangaistuksen pituutta tai laatua varmuudella tietää, muuta kuin että se on varmasti niin pitkä ja paha ettei sitä kannata kokeilla.

• kysynsinulta

Jos iankaikkinen elämä ja iankaikkinen rangaistus sekä Matt25:46 ja Dan 12:2 kohdissa rinnastetaan selvästi toisiinsa, niin miten ajattelet "1Yksinkertainen "?
        Onko iankaikkinen elämäkään sitten päättymätön ollenkaan vai onko sekin vain "pitkä aika"?
        Vai pitääkö sama asia nähdä eri tavoin eri kohdassa? Aika epäloogista sillä tavoin.

• 1Yksinkertainen
        Exadventistiparka kirjoitti:

Mehän emme Raamatun perusteella pysty sanomaan juuri mitään tuosta rangaistuksesta. Mutta toisaalta, esim. peto ja väärä profeetta pulikoivat siellä tulisessa järvessä tuollaiset 1000 vuotta alkajaisiksi, ja sen jälkeen saavat kavereita mukaan.
        Jos ajatellaan että rangaistus olisi edes jossakin määrin "tasapuolinen", voisi olettaa että ihan lyhyestä pulauksesta ei ole kyse niillä muillakaan, jotka ovat sielunvihollista seuranneet.
        Itse näen asian sellaisena, että joka väittää tuota rangaistusta esim. päivän tai viikon mittaiseksi, on kyllä lähtökohtaisesti ihan hakoteillä juuri Jumalan oikeudenmukaisuuden kannalta - miksi toisille riittäisi viikko jos toiset ovat siellä olleet jo 52.000 viikkoa etukäteen ?
        Raamatun perusteella on varsin perustavaa laatua olevat syyt ymmärtää tuo rangaistus "varsin pitkäksi" - toinen asia taas on se, kuinka pitkä aika on tuo "ikuinen"...
        Minusta ainoa oikea kanta asiaan on se ettemme voi sitä rangaistuksen pituutta tai laatua varmuudella tietää, muuta kuin että se on varmasti niin pitkä ja paha ettei sitä kannata kokeilla.

Samoilla linjoilla. Mahdotonta tuota on etukäteen tietää, mutta siitä olen kuitenkin varma, että kun Jumala ottaa henkensä pois ja lopuksi kukistetaan kuolema, niin sen jälkeen ei kyllä ole minkäänlaista pahaa joka voisi olla tietoinen itsestään ilman Jumalaa. Miten kauan rangaistus sitten kestää, sen tietää yksin se joka rangaistuksen määrää, ja uskon, että Hän on tuomiossan oikeudenmukainen ja viisas.

• 1Yksinkertainen
        kysynsinulta kirjoitti:

Jos iankaikkinen elämä ja iankaikkinen rangaistus sekä Matt25:46 ja Dan 12:2 kohdissa rinnastetaan selvästi toisiinsa, niin miten ajattelet "1Yksinkertainen "?
        Onko iankaikkinen elämäkään sitten päättymätön ollenkaan vai onko sekin vain "pitkä aika"?
        Vai pitääkö sama asia nähdä eri tavoin eri kohdassa? Aika epäloogista sillä tavoin.

Matt. 24:46 ikuisuutta kuvaava sana aiónios tulee sanasta aiṓn joka tarkoittaa aikaa. Sanassa aiónios mielenkiintoista on se, että kuvaa ajan tyyppiä ja laatua, ei niinkään aikaa itsessään. Zóén aiónios, aika jonka laatu ja tyyppi on yhteys (elämä) Jumalassa. Zóén kolasis, aika jonka laatu ja tyyppi on rangaistus rikoksen mukaan. Kun synnin palkka on kuolema, ja lopuksi kuolemakin tuhotaan, on melko turvallista olettaa että zóén aiónios kestää ikuisesti, koska kuolemaa ei enää ole.

• Kysynsinulta

Miksi et vastannut kysymykseeni vaan puhut muuta?
        Kysyn uudestaan: Jos iankaikkinen elämä ja iankaikkinen rangaistus sekä Matt25:46 ja Dan 12:2 kohdissa rinnastetaan selvästi toisiinsa, niin miten ajattelet "1Yksinkertainen "?

• 1Yksinkertainen

Ja minä vastasin, eli luepa uudestaan.

Miten elämä voi päättyä jos kuolemaa ei enää ole?

Danielin profetia on profetia tulevasta. Sana olem, joka on käännetty iankaikkiseksi, tarkoittaa aikakautta, mennyttä tai tulevaa. Ottaen huomioon sen, että kyseessä on profetia tulevasta, pidän tulevaa jokseenkin mahdollisena. Etenkin, kun elämäksi käännetty sana chay tarkoittaa ensisijaisesti aikakautta, ja sen lisäksi elämää joka tulee Jumalasta.

Tämä Jumalasta tulevan elämän aikakausi ei pääty, koska kuolemaa ei enää ole.

• Kysynsinulta

No en kyllä ymmärtänyt sinun selitystäsi. Jotenkin asiaa kiertävä eikä selkotajuinen ollenkaan.

• Vrt vielä Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

http://biblehub.com/text/matthew/25-46.htm

Joskus olen mm. erään adventistipastorin toimesta lukenut heidän opetuksestaan, että tämä "aiōnios" eli "iankaikkinen" ei tarkoittaisi ikuisesti päättymätöntä aikaa ja ehken se ei sitä joka kohdassa tarkoitakaan mutta esIm. tässä Matt 25:46 kohdassa juuri tämä "iankaikkinen rangaistus" ja "iankaikkinen elämä" rinnastetaan toisiinsa !
        "kolasina aiōnion "= punishment eternal" ja "zōēn aiōnion" = "life eternal"

ja näin myös VT:n Dan 12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, toiset häpeään ja IANKAIKKISEEN KAUHISTUKSEEN ."

eli hebr. 'ō·w·lām = everlasting = ikuinen, jatkuva, ainainen
        http://biblehub.com/lexicon/daniel/12-2.htm

Eli... jos ei "iankaikkinen rangaistus" olisikaan iankaikkinen vaan "osa-aikainen" niin sittenhän varmaan "iankaikkisen elämäkin" on "osa-aikainen" ja näin meiltä riistetään iankaikkisen elämän toivokin ! :O

Raamatun alkukieltä tarkkailemalla emme tässä voi mitenkään päätyä ajatukseen että ikuisuus olisi ns. "osa-aikaista ikuisuutta" !

Raamattu ei tue Annihilaatio-oppia eli tyhjiinraukeamista !

http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

• Elämä TUHOUTUU .. koska siinä ei ole iankaikkista elämää -- miksi sinä kiellät selvän tosiasian?

1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

1. Tim. 6:15 - 16
        .. jonka AIKANANSA on ANTAVA meidän NÄHDÄ se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla AINOALLA on KUOLEMATTOMUUS ; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Siinä Paavali kirjoittaa tapahtumista Jeesuksen ajasta sen ensimmäisen ylösnousemuksen jälkeen ... ja ne jotka ovat silloin mukana - heille Jumala sanassaan lupaa iankaikkisen elämän .. ei muille.. heitä ei toinen kuolema voi vahingoittaa. Ensimmäisestä kuolemasta saa jokainen ylösnousemuksen .. mutta toisesta kuolemasta ei kukaan.

alex

• 1Yksinkertainen

Hebr. 'ō·w·lām, definition: long duration, antiquity, futurity.

Kreik. aiōnion, definition: agelong, eternal, from aión, definition; an age, a cycle (of time), especially of the present age as contrasted with the future age, and of one of a series of ages stretching to infinity.

Kreik. kolasin, definition: correction, from kolazó; I chastise, curtail, punish; mid: I cause to be punished.

Kreik. zōēn, definition; life, from zaó; I live, am alive.

Synnin palkka on kuolema, ja se on ikuinen. Sieltä ei tulla takaisin, koska lopussa tuhotaan itse kuolemakin. Se, etteivät rangaistavat kituisi tietoisena kidutuksestaan ikuisesti ei millään tapaa poista tai laimenna ikuisen elämän palkintoa.

• 1Yksinkertainen kirjoitti:

Kreik. aiōnion, definition: agelong, eternal, from aión, definition; an age, a cycle (of time), especially of the present age as contrasted with the future age, and of one of a series of ages stretching to infinity.

Kreik. kolasin, definition: correction, from kolazó; I chastise, curtail, punish; mid: I cause to be punished.

Synnin palkka on kuolema, ja se on ikuinen. Sieltä ei tulla takaisin, koska lopussa tuhotaan itse kuolemakin. Se, etteivät rangaistavat kituisi tietoisena kidutuksestaan ikuisesti ei millään tapaa poista tai laimenna ikuisen elämän palkintoa.

Kuinka selität sinä tämän rinnastuksen ?

Matt 25:46"kolasina aiōnion "= punishment eternal" ja "zōēn aiōnion" = "life eternal"
        .
        ja VT:n Dan 12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset IANKAIKKISEEN 'ō·w·lām ELÄMÄÄN, toiset häpeään ja IANKAIKKISEEN 'ō·w·lām KAUHISTUKSEEN ."

.
        Sinä nimimerkki "1Yksinkertainen " näytät puhuvan täällä puuta heinää ja et vastaa kun sinulta kysellään ?

• Exadventistiparka

"Sieltä ei tulla takaisin, koska lopussa tuhotaan itse kuolemakin."
        Niin, siis tulisesta järvestä ei tulla takaisin. Siitä olemme samaa mieltä. Se on lopullinen ero Jumalan yhteydestä.
        Mutta mitä kirjoitat Kuolemasta ja sen tuhoamisesta, en oikein ymmärtänyt mitä tulkintaa yrität tuoda esiin. Eihän tuo kohta sano että se tuhotaan, vaan että Kuolema ja Tuonela molemmat heitetään tuliseen järveen - ja vasta sen jälkeen itse asiassa sinne heitetään ne jotka eivät olleet elämän kirjaan kirjoitettu.
        Jos siis haluat sanoa että ensin kuolema tuhotaan - silloinhan sinne perään sen jälkeen heitetythän eivät VOI kuolla koska Kuolemaa ei enää olisi, eikö ? Eli juuri päinvastoin kuin mitä sanoit.
        Voitko tarkentaa siis mikä logiikka sinulla tuossa on ?
        Mitkä ovat siis mielestäsi se "Kuolema" ja "Tuonela" jotka heitetään tuliseen järveen ?

• Kysynsinulta kirjoitti:

Miksi et vastannut kysymykseeni vaan puhut muuta?
        Kysyn uudestaan: Jos iankaikkinen elämä ja iankaikkinen rangaistus sekä Matt25:46 ja Dan 12:2 kohdissa rinnastetaan selvästi toisiinsa, niin miten ajattelet "1Yksinkertainen "?

On iankaikkinen elämä ja on iankaikkinen kuolema..
        Raamattu kertoo sen mitä Raamattu kertoo - ja kirkot puhuvat sitä mitä puhuvat.
        Raamattu sanoo "Synnin palkka on >>kuolema." Kirkko sanoo "Synti on kuolema"
        Raamattu sanoo Jumala haluaisi että jokainen KÄÄNTYISI ja saisi elää.
        Raamattu puhuu kaiken aikaa kuolemasta syntisen tekojen seurauksena ..

Nyt saatte uskoa ihan vaikka sitten että kuu on juustoa .. jos haluatte .. se ei tee kuusta juustoa sen enempää kuin uskonne tekee Jumalasta luotujensa piinaajan.

alex

• 1Yksinkertainen

Pystyn kyllä myöntämään, ettei minulla ole vastauksia kaikkeen, ja etten ole analysoinut läheskään kaikkea mitä Raamatussa sanotaan. Pystyn myös myöntämään, etten ole asioista varma, joten en väitä käsitykseni olevan absoluuttinen totuus. Ilmestyskirjan 20:14-15 on kieltämättä hämmentävä kohta. Ottaen huomioon, että olen ollut uskossa reilun puolisen vuotta, en ole myöskään keskittynyt niinkään helvettiin vaan Jeesukseen tutustumiseen. Ajatus ikuisesta piinasta vain tuntuu niin järjenvastaiselta, kun Jeesus nimenomaan painottaa että Jumala on rakkaus. Ja jos jokainen tuomitaan tekojensa mukaan, onko silloin oikeudenmukaista antaa sama rangaistus jokaiselle teoista huolimatta, mikäli rangaistus on kidutus joka kestää ikuisesti?

Ajatus ikuisesta piinasta tuntuu vastenmieliseltä myös siksi, että olen törmännyt liian moneen joka suorastaan hekumoi ajatuksella siitä, miten ne jotka ovat heitä vastaan rikkoneet kärsivät lopulta ikuisesti. Kyllä minullekin on tehty kammottavia asioita ihmisten toimesta, mutta toivonko niille ihmisille ikuista piinaa? En. Ennen toivoin, mutta sitten tulin uskoon. Nyt toivon, että ne jotka ovat tehneet minulle pahaa löytäisivät sen saman valon ja rakkauden josta osalliseksi olen itse päässyt. Enkä todellakaan väitä, että olisi helppoa rakastaa vihollisiaan, eikä siihen kukaan omassa voimassaan pysty. Siihen tarvitaan Jeesuksen rakkaus joka muuttaa ihmisen sydämen.

Asioista on mukava keskustella, mutta kun keskustelu menee väittelyksi jossa päämäärä on saada toinen osapuoli hyväksymään joku tietty teologian osa-alue, vetäydyn mieluummin koko väittelystä ja tutkin asioita itsekseni. En siis väitä, etteikö helvetti (mikä se sitten onkin - itse edelleen uskon ettei kukaan ilman Jumalan henkeä voi olla tietoinen yhtään mistään) voisi olla ikuinen, vaan tunnustan etten tiedä varmasti. Ikuiseen kidutukseen en kuitenkaan kykene uskomaan, koska rakkaus ei kiduta ketään ikuisesti. Ikuisen piinan oppiin liittyy niin paljon ongelmakohtia, etenkin Jumalan luonteeseen liittyviä, että jätän siitä väittelyn suosiolla niille, jotka tuntevat saavansa siitä jotain irti. En usko että joudun helvettiin vain siksi, etten usko helvetin olevan ikuisesti kestävää kidutusta. Eihän pelastus tule helvettiin vaan Jeesukseen uskomisen kautta.

Asioista voi olla eri mieltä, eikä sen tarvitse johtaa taisteluun siitä, kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Jokainen meistä tekee matkaa omaa tahtiaan, eikä kukaan tule tässä maailmassa valmiiksi.

Rauhaa, rakkautta ja siunausta kaikille.

• Exadventistiparka

" ihmisellä ei ole iankaikkista elämää ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen Lunastajanaan"
      Tämän aloituksen tarkoitus on taas puhdasta panettelua, jonka tarkoitus on leimata Raamatunvastaisiksi ne jotka uskovat sielun olemassaoloon tai eivät usko "tyhjiinraukeamiseen".
      Totuus on kuitenkin se, että sen paremmin Kopittelija, Totuusfriikki, minä tai monet muutkaan täällä kirjoittelevat emme missään tapauksessa ole eri mieltä tästä lauseesta, joten panettelusi meni nyt taas täysin mönkään.
      Iankaikkinen elämä on iankaikkinen yhteys Jumalaan, ja se iankaikkinen elämä on JO alkanut meissä jotka uskomme. Sillä ei ole mitään tekemistä ruumiin kuoleman kanssa, koska Jumalalle kaikki elävät - siis OVAT OLEMASSA. Hän on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala - ELÄVIEN, ei kuolleiden !
      Kuolema merkitsee aina eroa jostakin. Fyysinen kuolema on ruumiin ero sielusta, ja sillä ei ole Jumalan kannalta mitään merkitystä, koska Hänelle kaikki elävät. Tässä taas on asia jota useiden pitää kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, koska harhaoppi ei pysty antamaan selitystä Raamatun monille jakeille jotka tätä käsittelevät.
      Unohdetaan siis tuo fyysinen kuolema - eli ruumiin ero sielusta, ja puhutaan OLEELLISESTA, eli joko ELÄMÄSTÄ, joka on yhteys Jumalaan, tai KUOLEMASTA, joka on ero Jumalan yhteydestä.
      Jeesus sanoi että ei-pelastuneet ovat JO kuolleita, vaikka fyysisesti elävät, eli sama toisin sanoin - ei-pelastuneet ovat EROSSA JUMALASTA.
      Synnin palkka on ero Jumalan yhteydestä, mutta Jumalan lahja on iankaikkinen yhteys Jumalaan.

• Exadventistiparka: "Totuus on kuitenkin se, että sen paremmin Kopittelija, Totuusfriikki, minä tai monet muutkaan täällä kirjoittelevat emme missään tapauksessa ole eri mieltä tästä lauseesta, joten panettelusi meni nyt taas täysin mönkään."

Juuri näin, en minäkään ole missään sanonut uskovani muulla tavalla.

Oikeastaan aika turha avaus ja turhaa alex.kasin kehumista.

• anneelina8

Mitäs sanotte siitä, kun Raamattu sanoo: Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava, montako sielua on täälläkin palstalla joka ei olis syntiä tehnyt. Mutta JUMALAN ARMO LAHJA on iankaikkinen elämä, joka ottaa vastaan Jeesuksen henkilö kohtaiseksi pelastajakseen. Mutta joka ei ota vastaan Jeesusta sillä sielulla ei ole iankaikkista elämää, vaan hänet polttaa se päivä joka tuleva on ettei sille sielulle jää juurta eikä oksaa.

• Exadventistiparka
        anneelina8 kirjoitti:

Mitäs sanotte siitä, kun Raamattu sanoo: Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava, montako sielua on täälläkin palstalla joka ei olis syntiä tehnyt. Mutta JUMALAN ARMO LAHJA on iankaikkinen elämä, joka ottaa vastaan Jeesuksen henkilö kohtaiseksi pelastajakseen. Mutta joka ei ota vastaan Jeesusta sillä sielulla ei ole iankaikkista elämää, vaan hänet polttaa se päivä joka tuleva on ettei sille sielulle jää juurta eikä oksaa.

Vastasin tuohon jo yllä olevassa kirjoituksessani. Se sielu joka syntiä tekee - sen on kuoltava eli se joutuu pois Jumalan yhteydestä.
        Mitä sinä sanot iankaikkisesta rangaistuksesta ja iankaikkisesta kauhistuksesta, jotka kuvataan yhtä pitkäksi kuin iankaikkinen elämäkin ?
        Matt 25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
        Dan 12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
        Raamatun perusteella emme voi tietää mitä tarkalleen on iankaikkinen häpeä, rangaistus ja kauhistus, mutta tiedämme kyllä että mato ei siellä kuole eikä liekki sammu.
        Malakian lainauksesi liittyy TÄHÄN Ilmestyskirjan kohtaan:
        Ilm 20:"7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta TULI lankeaa taivaasta ja KULUTTAA heidät."
        Nyt vaan on niin, että viimeinen tuomio tulee vasta jakeessa 12, eli edellisen JÄLKEEN: "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."
        Sitten vasta jakeessa 15 "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
        Tuo käyttämäsi Malakian lainaus on adventtimytologian laajalti käyttämä kohta jolla ne jotka eivät itse tutki Raamatusta asioita, saadaan uskomaan mytologian salaisuuksiin. Fakta on se että Raamattu ei yhdessäkään kohdassa tue tyhjiin häviämistäviimeisen tuomion jälkeen Mal 4:1 kuvaamalla tavalla, vaan nimenomaan tämän maailmanajan loppuna ennen viimeistä tuomiota.

• anneelina8

Oletko exadventisti parka, koskaan ajatellut miten pelkkä sielu voi elää ilman ruumista ja mitä elämistä se sellainen olisi? Minä kysyin tuota sielu käsitettä kerran yhdeltä katolilaiselta työkaveriltani kun hän uskoi että sielu lähtee lentelemään kuoltua ilman ruumista, niin hän selitti että tuonelassa on sellaiset pienet reiät joissa jokaisen kuolleen sielu on, kyllä minusta se oli jo liian paksua uskottavaksi, en osannut muuta sanoa että voi sielu parkoja ei ole kehuttavat olotilat. Kysyn viellä uskoitko sinä adventistina ollessasi että se sielu joka syntiä teke sen on kuoltava, epäilen että et ole koskaan ollut adventisti koska jos on tutkinut Raamatun mukaan tuon sielu käsitteen, ei voi koskaan perääntyä uskomaan sielunvaellus oppia.

• Exadventistiparka
        anneelina8 kirjoitti:

Oletko exadventisti parka, koskaan ajatellut miten pelkkä sielu voi elää ilman ruumista ja mitä elämistä se sellainen olisi? Minä kysyin tuota sielu käsitettä kerran yhdeltä katolilaiselta työkaveriltani kun hän uskoi että sielu lähtee lentelemään kuoltua ilman ruumista, niin hän selitti että tuonelassa on sellaiset pienet reiät joissa jokaisen kuolleen sielu on, kyllä minusta se oli jo liian paksua uskottavaksi, en osannut muuta sanoa että voi sielu parkoja ei ole kehuttavat olotilat. Kysyn viellä uskoitko sinä adventistina ollessasi että se sielu joka syntiä teke sen on kuoltava, epäilen että et ole koskaan ollut adventisti koska jos on tutkinut Raamatun mukaan tuon sielu käsitteen, ei voi koskaan perääntyä uskomaan sielunvaellus oppia.

No jos kysyt katoliselta, voit tietysti saada vastaukseksi ihan mitä tahansa. En suosittele. Miksi kysyisit sellaiselta jonka kirkon opetus kolmiyhteydestä on Isä, neitsyt Maria ja Jeesus-lapsi ???
        Ai mitenkä sielu voi elää ilman ruumista ? No en minä tiedä, mutta minä en sentään ainakaan syytä Jeesusta valehtelijaksi kun Hän itse sanoo:
        Matt 10:28 "Älkääkä peljätkö niitä, jotka TAPPAVAT RUUMIIN, MUTTA EIVÄT VOI TAPPAA SIELUA; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
        Joten kyllä tässä ihan aikuisen oikeasti Jeesus on sitä mieltä ettei sielu kuole ruumiin kuollessa.

• anneelina8

Exadventisti parka: Älä laita uskoasi yhden Raamatun lauseen mukaan menet harhaan vaan etsi Raamatusta kaikki paikat mikä koskee sielua, ruumista ja henkeä ja sitten mihin kuolema meidät vie hautaanko vai tuonelaan tai paratiisiin.

• totuusfriikki7678 kirjoitti:

Exadventistiparka: "Totuus on kuitenkin se, että sen paremmin Kopittelija, Totuusfriikki, minä tai monet muutkaan täällä kirjoittelevat emme missään tapauksessa ole eri mieltä tästä lauseesta, joten panettelusi meni nyt taas täysin mönkään."

Juuri näin, en minäkään ole missään sanonut uskovani muulla tavalla.

Oikeastaan aika turha avaus ja turhaa alex.kasin kehumista.

Joo turhaa kehumista .. mutta asia ei ole yhtään turha ..
        Oletteko te ajatelleet, että kun te puolustatte tuota syntisen iankaikkisuutta siellä helvetissänne .. (jota ei siis edes ole Raamatussa) - se tarkoittaa että Jumala joka loi ihmisen teki sen joko tieten (sillä Jumala on kaikkitietävä) tai sitten vahingossa (mutta Jumala ei erehdy) ..

Lopputulos on että te itse asiassa sanotte että Jumala loi ihmisen ja kiduttaa sitä sitten tulessa ikuisesti .. Ja jos se ei ole Jumalan pilkkaa ja äärimmäisen sekava uskonto - niin mikä sitten on? Minä olen täysin varma että te olette väärässä - jo siitä yksinkertaisesta syystä että Raamattu kertoo sen.
        Raamattu kertoo minulle, että ainoastaan täydellisyydessä on iankaikkista elämää ja siihen täydellisyyteen Jeesus johdattaa omansa .. mutta te ette usko .. vaan te uskotte omaan kuolemattomuuteenne ...

Tämä erottaa meidän uskomme toisistaan .. Minulle Jumala ei ole koskaan luonut - luvannut - tekevä sitä että synnissä olisi iankaikkista elämää - näin se on mutta te ette usko - te uskotte toisiinne ja otatte toisenne todistajaksi Jumalan täydellisyyttä vastaan..

Se Jumala johon minä uskon on täydellinen kaikissa teoissaan - eikä ole koskaan luvannut kenellekään iankaikkista elämää synnissä - eikä sellaista elämää ole olemassakaan .. Te saatte uskoa kuolemattomuuteenne jos haluatte -- se ei kuitenkaan tee teistä kuolemattomia.. Muistakaa minun sanoneeni kun se aika tulee - muistakaa että te ette voi sanoa "kukaan ei kertonut kuinka asiat todella ovat" - teille on nyt kerrottu .. mutta te ette kuuntele ..

Valitan ihan tosissani - ja vähän ihmettelenkin sitä että kuinka vaikea näin yksinkertainen asia teille on ymmärtää. Jonkinlainen kieltäymyksen tie sinne mustaan kuoppaan ..

Eikö kukaan uskalla keskustella asiasta ? Eikö kukaan uskolla sanoa kuinka Täydellinen - erehtymätön oikeudenmukainen - rakkaudellinen Luoja / Jumala voi (uskonne mukaan luoda elämää kidutettavaksi tulessa ikuisesti?

Miksei teistä kukaan vastaa tähän kysymykseen ? Vaikka te sellaiseen uskotte .. ette silti uskalla vastata .. Miksi - mitä te pelkäätte ? että koko helvetin harha paljastuu juuri siksi harhaksi mikä se on ..

alex

• Exadventistiparka kirjoitti:

No jos kysyt katoliselta, voit tietysti saada vastaukseksi ihan mitä tahansa. En suosittele. Miksi kysyisit sellaiselta jonka kirkon opetus kolmiyhteydestä on Isä, neitsyt Maria ja Jeesus-lapsi ???
        Ai mitenkä sielu voi elää ilman ruumista ? No en minä tiedä, mutta minä en sentään ainakaan syytä Jeesusta valehtelijaksi kun Hän itse sanoo:
        Matt 10:28 "Älkääkä peljätkö niitä, jotka TAPPAVAT RUUMIIN, MUTTA EIVÄT VOI TAPPAA SIELUA; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
        Joten kyllä tässä ihan aikuisen oikeasti Jeesus on sitä mieltä ettei sielu kuole ruumiin kuollessa.

Nyt Jeesus ei sanonut sanaakaan helvetistä - oletko unohtanut jo että Raamatussa ei ole helvettiä - vaan Gehenna... ja se ei ehdottomasti ole sama kuin kirkon levittämä helvetti-oppi.

Oletko ajatellut, että ne ihmiset jotka kuuntelivat Jeesuksen puhetta Gehennasta TIESIVÄT oikein hyvin mikä paikka se Gehenna oli ... se oli paikka jossa esimerkiksi rikollisten teloitetut ruumiit poltettiin .. ja jos ajattelet asiaa tältä kannalta niin Jeesuksen sanat saamat aivan toisen merkityksen kuin se kirkon opettama "ikuisen piina helvetin harha".

Tässä juuri on asian ydin .. on 100% varmaa että Jeesus ei koskaan sanonut sanaakaan mistään ikuisesta piinasta tai helvetistä. Siis miksi sitä toistetaan ?? Juu - koska HALUTAAN todistaa että Jumala loi elämää ikuisesti kidutettavaksi tulessa. Oppi on väärä - se on Jumalan sanan vääristelyä ..
        Kuka sanoi "ei ette suinkaan kuole? Jumala -- ei varmasti sanonut .. Synnissä ei ole iankaikkista elämää.. Usko mitä uskot . mutta toivoisi että ajattelet asiaa oman itsesi tähden ..

alex

• Ilm.20

10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, Ilm. 14:10,11, Ilm. 19:20]

-> peto ja väärä profeetta olleet jo tuhat vuotta siellä tulijärvessä ja nyt saatana heitetään sinne samaan tulijärveen vaivattavaksi ikuisesti.

Ilm.21:8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema.

-> tulinen järvi näyttää olevan olemassa vielä luvussa 21, erossa oleminen siellä Jumalan yhteydestä.

• Exadventistiparka

Niin, tuo Ilm 21:8 ei ole noiden sielujen loppu, koska ainakin Ilm 22:15 he vielä OVAT, eli ovat olemassa.
        Ilm 22:"14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."
        Siellä OVAT, EROSSA JUMALAN YHTEYDESTÄ.
        Oletko koskaan ajatellut milloin sitten oli ensimmäinen kuolema, jos tuo kerran on toinen kuolema ?
        Koska kuolema on ero Jumalan yhteydestä, ja Jeesuskin kutsuu ei-pelastuneita kuolleiksi, ensimmäinen kuolema eli ensimmäinen ero Jumalan yhteydestä KOKO ihmiskunnalle tapahtui sinä päivänä kun Jumala sanoi sen tapahtuvan: "hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä SINÄ PÄIVÄNÄ, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
        Kaikki ihmiset Aadamista alkaen elävät ensimmäisen kuoleman jälkeistä aikaa, eli ovat "kuolleita", erossa Jumalan yhteydestä: "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
        Kun pelastumme, tulemme takaisin Jumalan yhteyteen, eli "uudestisynnymme" - meidät herätetään elämään iankaikkista elämää, eli iankaikkista yhteyttä Jumalaan.
        Oletko pannut merkille, että sana "ylösnousemus" - ensimmäinen tai toinen, ei puhu "kuolleista tai tiedottomuudesta heräämisestä", vaan nimenomaan YLÖS nousemisesta... ylös Jumalan tykö.

• Exadventistiparka: "Niin, tuo Ilm 21:8 ei ole noiden sielujen loppu, koska ainakin Ilm 22:15 he vielä OVAT, eli ovat olemassa."

Hyvä havainto. Tässä kun äsken tutkin Ilmestyskirjan viimeisiä lukuja huomasin (taas) saman, mutten sitä tullut erikseen maininneeksi postauksessani. Todellakin, uuden taivaan ja maan aikanakin ovat ulkopuolella olevat kadotetut olemassa erossa Jumalan yhteydestä.

Ilm.22:15 "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. [Ilm. 9:20,21, Ilm. 21:8 | 1. Kor. 5:11, 1. Kor. 6:9,10; Gal. 5:19-21;Kol. 3;5,6]"

Synoptisissa evankeliumeissa Jeesus kuvailee kadotettujen tilaa taivasten valtakunnan ulkopuolella itkuksi, hammasten kiristelyksi ja pimeydessä olemiseksi (tälleen muistinvaraisesti sanottuna).

Exadventistiparka: "Oletko pannut merkille, että sana "ylösnousemus" - ensimmäinen tai toinen, ei puhu "kuolleista tai tiedottomuudesta heräämisestä", vaan nimenomaan YLÖS nousemisesta... ylös Jumalan tykö."

Aivan totta, ei mistään olemassaolon väliaikaisen loppumisen eikä tiedottomuuden tilasta.

• "Ulkopuolelle jäävät koirat".

Onko kellään tietoa, mitä tuo tarkoittaa? Ei kai siinä kirjaimellisesti just koirista puhuta, onko sanalla "koira" jokin hengellinen merkitys? Muistelen hämärästi joskus kuulleeni, että tuo "koirat" on selitetty tarkoittavan homoseksuaalisuuden harjoittajia - onko noin?

• totuusfriikki7678 kirjoitti:

"Ulkopuolelle jäävät koirat".

Onko kellään tietoa, mitä tuo tarkoittaa? Ei kai siinä kirjaimellisesti just koirista puhuta, onko sanalla "koira" jokin hengellinen merkitys? Muistelen hämärästi joskus kuulleeni, että tuo "koirat" on selitetty tarkoittavan homoseksuaalisuuden harjoittajia - onko noin?

Ehken nämä kaksi Raamatun kohtaa auttavat ymmärtämään paremmin vertauskuvallisesti sanan "koira" merkitystä:
        .
        Vrt Matt 7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
        7:6 Älkää antako pyhää KOIRILLE, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repi
        .
        Huom. Tässä edellisessä jakeessa puhutaan ns. "ulkokullatuista" joiden eteen ei pidä paljoa "helmiä heitellä" !
        .
        Ja tämä toinen kohta:
        .
        Fil 3:2 "Kavahtakaa noita KOIRIA, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
        3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,"
        .
        Eli tässä puhutaan "koirina" näitä "pilalle ympärileikattuja" eli näitä, jotka LAKIIN LUOTTAEN yrittävät pyhittäytyä Jumalan edessä EIVÄTKÄ OLE UUDESTISYNTYNEET HENGESTÄ !

Vrt

• Kiitokset Kopittelijalle tuosta vastauksesta. Eli "koirat" eivät olisikaan tuossa kohtaa homouden harjoittajia, vaan uudestisyntymättömiä, tekopyhiä, lain tekoihin pelastuksen asiassa pitäytyviä ja pyhittäytyviä.

(Toki homoudenkin harjoittaminen on Raamatussa ilmoitettu synniksi, joka sulkee ovet Jumalan valtakuntaan).

• tOTUUSFRIIKKI: " Muistelen hämärästi joskus kuulleeni, että tuo "koirat" on selitetty tarkoittavan homoseksuaalisuuden harjoittajia - onko noin?"

Vrt vielä... ns. homoseksuaalisuuteen tämä "koira" nimitys ei sovi ollenkaan !
        .
        Mutta tässä Ilm 22:15 listassa on kyllä vielä ns."irstailijat" joka on alkukielen mukaan on "Pornos" josta juontuu myös suomen sana porno ! ja sana tarkoittaa miespuolista prostitoitua, porttoa ja jonkinlaista seksuaalista haureuden harjoittamista...
        .
        Vrt Room 1:26 "Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, MIESPUOLET MIESPUOLTEN KANSSA , riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti."

• Kopittelija007: "Mutta tässä Ilm 22:15 listassa on kyllä vielä ns."irstailijat" joka on alkukielen mukaan on "Pornos" josta juontuu myös suomen sana porno ! ja sana tarkoittaa miespuolista prostitoitua, porttoa ja jonkinlaista seksuaalista haureuden harjoittamista.."

Eli voitaneen ajatella, että tuon termin "pornos" alle menee myös homouden harjoitus. Eikös antiikin aikaan ollut niitä epäjumalien temppeleissä kaikkea mahdollista riettautta ja irstautta harjoittavia temppeliprostitutioituja miehiä, jotka makasivat myös toisten miesten kanssa?

Apostoli Paavalin kautta aiheesta annettu ilmoitus on kyllä selkeä.

• Niin... onko homot ja lesbot vain "rakkaudessaan harhautuneita" vai seksuaalisia "irstailijoita, sukupuolihurjastelijoita" niin tästähän voidaan olla montaakin mieltä... ja en minä ala ketään tuomaroimaan tai tuomitsemaan... kuka syntinen milläkin tavoin, kuka murhaaja, kuka varas kuka mitäkin... Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Kristusta vaille !
        .
        Raamatullista siunausta homoliitoille on kyllä aika vaikea ajatella...

• Kopittelija007 kirjoitti:

Niin... onko homot ja lesbot vain "rakkaudessaan harhautuneita" vai seksuaalisia "irstailijoita, sukupuolihurjastelijoita" niin tästähän voidaan olla montaakin mieltä... ja en minä ala ketään tuomaroimaan tai tuomitsemaan... kuka syntinen milläkin tavoin, kuka murhaaja, kuka varas kuka mitäkin... Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Kristusta vaille !
        .

Niinpä, jokainen on joka tapauksessa syntinen ja hairahtunut monissa kohdin ja tarvitsee pelastuaksensa Kristuksen armoa ja anteeksiantoa.

Ns. sukupuolineutraalia avioliittoa/homoliittoja on varsin ongelmallista Raamatulla oikeuttaa.

Niin... onko homot ja lesbot vain "rakkaudessaan harhautuneita" vai seksuaalisia "irstailijoita, sukupuolihurjastelijoita" niin tästähän voidaan olla montaakin mieltä... ja en minä ala ketään tuomaroimaan tai tuomitsemaan... kuka syntinen milläkin tavoin, kuka murhaaja, kuka varas kuka mitäkin... Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Kristusta vaille !
        .

Hih ?!! Nyt täytyy ilokseni todeta kerrankin olen samaa mieltä Kopittelijan kanssa.. Mielestäni oikein hyvä suhtautuminen ihmisten synteihin .. ja niitähän on vaikka minkälaisia.. Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Tuomari .. ei ole meidän asiamme tuomita ihmisiä.. Meidän asiamme (tehtävämme) on auttaa ihmisiä .. esimerkiksi ymmärtämään että kaikkien Suuri Tuomari on juuri oikeudenmukainen ja rakkaudellinen .. että ilman näitä molempia ei tuomiot olisi oikeudenmukaisia .. Ja siksi Jumala myös lähetti Jeesuksen jonka synnittömyys korvaa maailman synnit - niille jotka sen haluavat sydämessään ottaa vastaan. Jeesuksessa yhtyy Jumaluuden oikeudenmukaisuus ja rakkaus..

alex

alex

• Niin Jumala tuomitsee synnin mutta rakastaa syntistä ! :)
        .
        Vrt. Room 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa ON VAPAUTTANUT SINUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA.
        8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

• Ja kuten nyt huomaat niin SYNNISSÄ EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, niin kuin sinä Alex täällä niin usein huudat mutta huomaatko, että kun ihminen uudestisyntyy uskon kautta Jeesukseen niin silloin "elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa ON VAPAUTTANUT SINUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA."
        .
        Sinun syntivelkasi on maksettu sinun puolestasi Jeesuksessa Kristuksessa ja Laki ei voi enää sinua syyttää vaan voit elää vapaata Jumalan lapsen elämää Kristuksen Pyhässä hengessä !
        .
        Syyttäjän eli Saatanan syytökset on syytetty ja Hän ei voi enää vedota kohdallasi Lakiin jonka nojalla ansaitsisit kadotuksen !

Ja kuten nyt huomaat niin SYNNISSÄ EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, niin kuin sinä Alex täällä niin usein huudat mutta huomaatko, että kun ihminen uudestisyntyy uskon kautta Jeesukseen niin silloin "elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa ON VAPAUTTANUT SINUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA."
        .
        Sinun syntivelkasi on maksettu sinun puolestasi Jeesuksessa Kristuksessa ja Laki ei voi enää sinua syyttää vaan voit elää vapaata Jumalan lapsen elämää Kristuksen Pyhässä hengessä !
        .
        Syyttäjän eli Saatanan syytökset on syytetty ja Hän ei voi enää vedota kohdallasi Lakiin jonka nojalla ansaitsisit kadotuksen !

Vertaa artikkelini: Onko synnissä iankaikkista elämää ?

http://otakoppi.webnode.fi/news/onko-synnissa-iankaikkista-elamaa/

• Usko tai älä - näin se on Raamatun mukaan:

Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON , mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.

Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON , vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne TUHOISIA harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT..

2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen TUHOA odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä TIETÄMÄTTÖMÄT JA HAIHATTELEVAT ihmiset omaksi TUHOKSEEN VÄÄRISTELEVÄT niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON .

alex

• anneelina8

Ihmettelen miksi joillekin on tuo sielun kuolemattomuus oppi niin makeaa etteivät halua tutkia kaikkia kohtia Raamatusta mitä Raamattu kertoo sielusta, ruumiista ja hengestä väittävät vain kivenkovaa että sielu elää. Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen silloin kun Hän maan tomusta muovasi ihmisen mutta se ei tarkoita että se olisi meidän omaisuuttamme ilman muuta elimeppä miten tahansa, kuolemassa se meitä hengissä pitävä voima palajaa Jumalalle, sillä se on Jumalan oma eikä me omisteta sitä. Mutta jos olemme ottaneet Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana silloin saamme sen ylösnousessamme iankaikkisesti omistaa.
        Sielunvihollinen kylläkin lupasi kuolemattomuutta jo Eevalle paratiisissa, mutta hän on valheen isä ja joutuu myöskin kuolemaan, ja hän sen tietääkin paremmin kuin me, sillä hän koettaa valheillaan saada eksytetyksi niin monta kuin mahdollista, sillä hän ei halua että yksikään ihminen pelastuisi.

• alex.kasi kirjoitti:

Usko tai älä - näin se on Raamatun mukaan:

Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON , mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.

Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON , vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne TUHOISIA harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT..

2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen TUHOA odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä TIETÄMÄTTÖMÄT JA HAIHATTELEVAT ihmiset omaksi TUHOKSEEN VÄÄRISTELEVÄT niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON .

alex

Taas sinä Alex taas jankkaat tätä suomen 1992 käännösratkaisua kreikan sanasta "apṓleia" eli "tuhoon" ja tämä sanahan esiintyy UT:ssa 18 kertaa mutta tällä sanalla ei tarkoiteta annihilaatio-oppia !https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
        1938 käännös kääntää tämän sanan oikeammin "kadotukseen"/"perikatoon" !

Tämä sana "apṓleia"ei tarkoita "tuhoutumista" vaan ns. "iankaikkisen elämän" menettämistä eli "iankaikkista kuolemaa" eli "iankaikkista eroa" Jumalasta !

Sinä vaan Alex haluat vääntää raamattua sinun "ikioman teologian" suuntaiseksi ja juuri tästä 1992 käännöksestä koska se ruokkii näin väärin juuri sinun ajatuksiasi ! :O

Vrt. esim lainaus: "684 /apṓleia ("perdition") does not imply "annihilation"

• anneelina8 kirjoitti:

Ihmettelen miksi joillekin on tuo sielun kuolemattomuus oppi niin makeaa etteivät halua tutkia kaikkia kohtia Raamatusta mitä Raamattu kertoo sielusta, ruumiista ja hengestä väittävät vain kivenkovaa että sielu elää. Jumala puhalsi ihmiseen elämän hengen silloin kun Hän maan tomusta muovasi ihmisen mutta se ei tarkoita että se olisi meidän omaisuuttamme ilman muuta elimeppä miten tahansa, kuolemassa se meitä hengissä pitävä voima palajaa Jumalalle, sillä se on Jumalan oma eikä me omisteta sitä. Mutta jos olemme ottaneet Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana silloin saamme sen ylösnousessamme iankaikkisesti omistaa.
        Sielunvihollinen kylläkin lupasi kuolemattomuutta jo Eevalle paratiisissa, mutta hän on valheen isä ja joutuu myöskin kuolemaan, ja hän sen tietääkin paremmin kuin me, sillä hän koettaa valheillaan saada eksytetyksi niin monta kuin mahdollista, sillä hän ei halua että yksikään ihminen pelastuisi.

"Ihmettelen miksi joillekin on tuo sielun kuolemattomuus oppi niin makeaa etteivät halua tutkia kaikkia kohtia Raamatusta mitä Raamattu kertoo sielusta, ruumiista ja hengestä väittävät vain kivenkovaa että sielu elää. "

Noh, sinä "anneelina8" et nyt adventismista sokeutuneena näytä ymmärtävän edelleenkään mitä edes sanat "sielu" ja "kuolema" tarkoittavat RAAMATUN MUKAISESTI ... :O
        .
        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

Taas sinä Alex taas jankkaat tätä suomen 1992 käännösratkaisua kreikan sanasta "apṓleia" eli "tuhoon" ja tämä sanahan esiintyy UT:ssa 18 kertaa mutta tällä sanalla ei tarkoiteta annihilaatio-oppia !https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
        1938 käännös kääntää tämän sanan oikeammin "kadotukseen"/"perikatoon" !

Tämä sana "apṓleia"ei tarkoita "tuhoutumista" vaan ns. "iankaikkisen elämän" menettämistä eli "iankaikkista kuolemaa" eli "iankaikkista eroa" Jumalasta !

Sinä vaan Alex haluat vääntää raamattua sinun "ikioman teologian" suuntaiseksi ja juuri tästä 1992 käännöksestä koska se ruokkii näin väärin juuri sinun ajatuksiasi ! :O

Vrt. esim lainaus: "684 /apṓleia ("perdition") does not imply "annihilation"

Ps. Alex ja tämä toinen kreikan alkukielen sana " apollumi" ei myöskään tarkoita vain tuhoa niin kuin esim tuossa 1 Kor 8:11 kohdassa siteeraat "Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon...jne"
        .
        Esim vertaa: Matt 10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten ("apollumi") lammasten tykö.
        .
        Eli kuten huomaat nämä lampaat eivät vielä ole mitenkään "tuhotut" vaan he ovat ns. "kuolleessa tilassa" eli "erossa paimenestaan" !
        .
        Eli Vrt. Matt 8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa". !

• Ja vielä Matt 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten ("apollumi") lammasten tykö".

Miksi Alex Jeesus lähetettiin "TUHOTTUJEN" luokse ! :O
        .

Tai Vrt. Mark 8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa ("apollumi") sen, mutta joka kadottaa ("apollumi")elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

Eli.. Alexin mukaan pitäisi siis kääntää tämäkin varmaan näin... "joka TUHOAA ("apollumi") elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen."
        .

Eli ei muuta kuin ryyppää ja rällästää ja vähän kamaa käyttämään niin sitten pelastuu ! :O

• Ja palaan Alex sinulle esimerkiksi tähän toiseen rakkaaseen kreikan sanaan "apōleia" eli sinun "tuhoosi" ! ja kohtaan...
        Mark 14:4 "Niin oli muutamia, jotka närkästyivät ja sanoivat keskenään: "Mitä varten tämä voiteen haaskaus ("apōleia")?"
        .
        Eli kuten nyt huomaat niin tämä sana "apōleia" tarkoittaakin nyt jotain aivan muuta kuin "tuhoamista" eli tässä yhteydessä "hukkaan heittämistä", "turhaa haaskausta" !

Eli Alex ota jo ne "sinivalkoset lasit" (sanoo suomalaiset) silmiltäsi ja näe asia laajemmin !

• kerettiläinen--

Minua kyllästyttää niin paljon vääntää tästä aiheesta kaikkien "omakuolemattomuuteensa" uskovien kanssa, että tekisi mieleni Alexin tavoin sanoa, että uskokaa minunkin puolestani vaikka siihen, että kuu on juustoa...

Mutta esitän vielä kaksi kysymystä, vaikka se todennäköisesti on aivan TURHAA...

1) MIksi Jeesus puhui kansalle VERTAUKSIN?
        2) Miten VALTAKUNTA TAPETAAN, mikä on VALTAKUNNAN RUUMIS, joka hävitetään ja heitetään tuleen palamaan?

Dan.7

23 Hän vastasi näin: "NELJÄS PETO ON NELJÄS VALTAKUNTA, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.

11 Minä katselin, ja silloin, niiden herjaavien sanojen tähden, joita sarvi puhui, minun katsellessani PETO TAPETTIIN, ja SEN RUUMIS HÄVITETTIIN Ja HEITETTIIN TULEEN PALAMAAN.

Vihje>>> vastaus löytyy Raamatusta, joten ei tarvitse itse alkaa keksimään ja suoltamaan omasta päästään vastauksia, eikä tarvitse etsiä sitä kenenkään "helvetissä" vierailleen hörhön "profetioista tai kenenkään muunkaan "voidellun" kirjoituksista".

Niin Jumala tuomitsee synnin mutta rakastaa syntistä ! :)
        .
        Vrt. Room 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa ON VAPAUTTANUT SINUT SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA.
        8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

Aivan Jumala vapautti ihmiset kuoleman lain kirouksesta .. ja sen Jumala teki siten että Jeesus jossa Jumaluus oli/on täydellisenä kuoli sen kuoleman joka olisi LAIN mukaan ollut ihmisten tekojen palkka.
        Mutta Jumala EI POISTANUT LAKIA.. sitä ei kukaan voi koskaan poistaa ..

Luuk. 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Laki on iankaikkinen laki joka on lähtöisin Jumalan olemuksesta.

alex

• Kyllä elämä on iankaikkinen oli iskovainen tai ei, sillä on vain yksi elämä joka ei ole milloinkaan syntynyt, eikä milloinkaan kuole, ja mekin olemme osa tuota elämää,
      Elämä on kaikille eläville olennoille sama kaikkialla maailmankaikkeudessa.

Elämän laki, eli syyn ja seurauksen laki on on meissä jokaisessa sisään rakentuneena, joka luo syillemme seurakset, joista tulee sitten uusi syy, ja näin ketju jatkuu,

IHMINEN EI OLE KUITENKAAN YMMÄRTÄNYT TUOTA ketjua ja kokiessaan tekojensa seurakset, on luullut sitä jonkun ulkopuolisen olennon aikaansaamaksi, ja näin on syntynyt jumala käsitys

• pelastettu

Kuulutko New Age -liikkeeseen? Ovatko nämä ajatukset sieltä tai ainakin samoja kuin New Age - liikkeessä?

• Eri kirjoituksissa paistaa tapa ymmärtää teksti siihen näköalaan, mihin uskotaan. Eli ikuiseen kidutukseen ja helvettiin uskovat lukevat raamatuntekstin näköalansa läpi ja eihän siinä muuta voi sitten nähdä ja ymmärtää.

Tapa, millä näen Alexin lukevan, uskon hänen joutuneen astumaan kaikesta ennakkoonasetetusta näköaloita ulos ja tämän kautta sitten lukea tuo raamatun esiintuoman tekstin uudelleen.

Siksi uskon, että tuon jälkeen Alex- on löytänyt raamatusta sen alkuperäisen näköalan, joka jo paratiisissa erottaa ihmisen elämänpuusta, ettei synnin turmelenama eläisi iankaikkisesti.

/// Samalla tavalla uskoen, sekä itse raamattuun uskoen jaan tämän Alexin lukeman ja kertomansa näköalan.

Elämä on vain Jumalan kädessä ja hänellä, kelle Hän sen antaa.

Siten, kun luodaan Uusitaivas ja maa, kaiken tuomion jälkeen, luomakuntaan jää vain se jäännös, kaikista niistä uskovista, jotka Elämänkirjaan kirjoitetun julistuksen kauttaa saavat armolahjana elämän.

Toisinsanoen, kaikki ovat lopullisesti siinä osassa, mikä on määrätty.
      Syntiset "ei haihtumisena" vaan tuomittuina, kuolee ja osa on iankaikkisesti näin. Jumalalla on oikeus - Luojana - tappaa sielu, joka syntiä tekee.
      Siitä ei ole "kiirastulioppi" paluuta, vaan ikuisesti kuollut ja heitä ei enää ole, ei pääsyä elämänpuulle, eikä tässä Uudessa maassa ole nurkaa, ei maan sisällä, eikä päällä, jossa jokin tuli vaivaisi heitä.

Tätä tulen kuumuutta on katseltu helvetinhistoriassa ja jopa Melleri on saarnannut, kuinka maanuumenista kuuluu valitusääniä.
      Siis määrätyn opin silmä ja tietonäköaloja, jolla ruokitaan näitä ikuisenkadotuksen kannattajien milikuvia. Aivojen tartuntapintoja käsityksiin, että he ikäänkuin totenapitäen sen vahvistaisivat puheissaan.
      Ja näin tapahtuu. Sellaiseen en lähde mukaan, tekemättä raamattun sanomaan vääryyttä.

Kysyisin, että miksi Jumala eivoisi tappaa sielua? Siksikö, että ihminen pynttää siihen näköalan, että kun on iankaikkinen elämä, on oltava iankaikkinen kadotus (elämällä varustettuna)!
      ////
      Tavallaan siinähän hinnoitellaan monen viestittäjän mielessä palkkapelastus. Että kun hintana on se helvetinuhka, iankaikkisesti, niin siksi, ja vain siksi valitsen elämän. Ostan sen, en siksi että Jumalan rakkaus Kristuksessa lahjoittaisi sen, armolahjana.
      Onhan synnistäkieltäytyminen hinta, ihmisten pilkka jne. Sitä ei oteta rakkauden tähden, mitä Kristus-edustaa, vaan sen tähden, että ostan "pelosta" esim. tämän pilkan kohdalle pilkanhinnan. Jos en ota ja olen itse pilkkaaja, niin minua kidutetaan. Se iankaikkinen elämä annetaan myös "lahjana" kadotetulle ja näin (huomauttaisin) * luomakunta jääkin tästäkohden entiselleen. Kaikki ei olekaan pois, kaikkea ei luotu uudeksi.

Pohdiskelkaas sitä perustusta. Tämä savolainen- helvetinhistorian luennoitsijaa kuullessani, evl. pappi, -hän totesi, että raamatussa ei ole ikuista helvettiä ilmaistu kuin Ilmestyskirjassa 3- kohdassa.
      Sopii miettiä siinä sitä kokonaisvaltaista sananilmaisua lukien, että jossain ehkä mättää, jos ihmiset alkavat tyrkkäämään sitä Uuttaluomakuntaa erinäköiseksi, mitä itse sanaan on tähän ilmaistu.

• Sinulla "Wanha-aatu" on tässä paljon sanoja mutta vähän perusteita sanojesi tueksi ja pidän tätä vain sinun henkilökohtaisena mielipiteenäsi mutta kuitenkin täysin vailla raamatun perusteita joihin tukeutua, joten en ota kantaa sinun mielipiteeseesi.
        Kannattaisi puhua ikään kuin raamatun sanoin niin silloin ei erehdy "korvasyyhyteologioihin" ! :)))

• Mutta tähän vastaan sinulle Wanha-aatu, koska ymmärrät selvästi Katolilaisen "Kiirastuli"-opinkin väärin koska kirjoitat näin: " Siitä ei ole "kiirastulioppi" paluuta, vaan ikuisesti kuollut ja heitä ei enää ole, ei pääsyä elämänpuulle, "
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiirastuli
        .
        Kiirastuli ei ole tarkoitettu katolilaisen opin mukaan uskomattomille eli jumalattomille vaan USKOVILLE että heidän sielunsa lopullisesti puhdistuisi synnin saastaisuuksista siellä ! (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka')

Nyt monet ovat harhaanjohtavasti alkaneet ymmärtämään oppia siten että siellä Jumalattomia Tuonelassa kärvennetään niin kuin nähtävästi sinäkin Wanha-aatu teet !
        .
        Se tässä katolisessa opissa on kylläkin surullista että tälläkään ei ole mitään Raamatullisia perusteita johon tukeutua ja näin kiirastuli-oppikin lukeutuu oppeihin nimeltään "korvasyyhyteologiat" !

• ehdolllinenElämä
        Kopittelija007 kirjoitti:

Sinulla "Wanha-aatu" on tässä paljon sanoja mutta vähän perusteita sanojesi tueksi ja pidän tätä vain sinun henkilökohtaisena mielipiteenäsi mutta kuitenkin täysin vailla raamatun perusteita joihin tukeutua, joten en ota kantaa sinun mielipiteeseesi.
        Kannattaisi puhua ikään kuin raamatun sanoin niin silloin ei erehdy "korvasyyhyteologioihin" ! :)))

Niin, usko on moninäköinen. Toisille tämä iankaikkinen kadotus (elämä) näyttäytyy totena, mutta se syyhy todetaan vasta perillä.

Sentähden en lähde Jumalan tuomioon lisäämään sitä elämää, joka siihen itse Tuomarilla ei ole tarvetta. Elämän hän on antanut armosta elämäksi, joka toteutuu iankaiken Hänen yhteydessään. Näin ollen en tee Jumalasta kuvaa, jota syöttäisin mielikuvien mukaan, joka on luotu helvetin "pakko-elää" opissa ja näin ollen väännetään rienaaja voittajaksi.
        Hänkin antaa "iankaikkisen elämän" - opissa, ette suinkaan kuole, näköalassa, joka taas on väännetty kadotushelvetinoppisuunnissa uuteen sävelmuottiin sopivaksi.

Siis kopittelija. Sinä saat uskoa, uskomuksesi mukaan. Mutta, minun ei ole oltava siinä mukana, koska uskon Johanneksen evankeliumissa esiintulevan opetuksen mukaan. "Elämä saadaan", kirjoitusten mukaan.
        Se on ehdollinen.
        //
        Joh 5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että //saisitte elämän.//
        Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, // -on- iankaikkinen elämä; //

Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, // -sillä on- iankaikkinen elämä. //

Siis kopittelija. Eikö elämä -iankaikkisesti olekin ehdollinen, missä ehdollinen, kenen sanoissa, tai sanoista ehdollinen?
        Kuka määrittelee tämän ehdon??

Ja kun Hän määrittelee ehdon, hän kertoo, ettei teillä, tarkoitan kadotettuja ole oikeus ottaa ja antaa, ei rienaajallakaan elämää omaan käsittelyyn ja jakaa sitä.

Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Siis kopittelija, onko sinulla elämää- jota voisit jakaa kadotetulle??
        Ei ole, siis!

Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, -sillä on iankaikkinen elämä, - // Jeesuksella se on, ymmärrä tämä ja ehto.!!

Tämä yhtälö on sidottu Elämänantajaan, Jumalaan, Isään.

Joh 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

ts. elämisen -ehto- ja -elämänkirja- on elämänantajan käsissä.

Jumalalla on valta- elämään ja kuolemaan. Hän voi tappaa sielun, eikä Hän elämää ylläpidä kadotetussa, vaan osa kuolemassa on ikuinen.

Myös siksi on ymmärrettävä Sanasta, että kun luodaan kaikki -uudeksi-
        kaikki entinen on mennyt. Eikä sitä enää muistella.
        Kun ja koska sana -kaikki- on kokonaisvaltainen käsite- ettei mitää jää, eikä kadotus ole elämää näkevä, se on loppu.

Siinä päästään lopputulokseen, että luomakunta, joka luotiin tieten sen lankeemuksesta, onhan jo pelastussuunnitelma ollut valmis, - lopputulos on Uusitaivas ja maa. Uusi Aadam, uusi valtakunta, kaikki uutta, joka onkuin tämä muistiinemerkitty maailmanluominen, se oli täydellinen.
        Siinä ei ollut pahuutta. Luomakunta siten saavuttaa täydellisyyden.

Siihen ei tarvita meidän ihmisten luomaa tartuketta vielä pahasta, eli langennutta "elämää", meidän sytyttämänä. Se on elämää vailla, elämänpuuta vailla, jne.

Henki on se, joka eläväksi tekee. Tämän tähden on raamattuun Jeesuksen opetuksissa tuotu esiin, että on tultava Jeesuksen luo, että saa elämän.
        Toiset eivät halunneet, heillä ei ole elämää itsessään, enkä minäkään ala elättämään heitä sanoillani.
        En omista elämää ylläpitävää voimaa, että voisin kadotetulle antaa sitä, mitä Jumala ei hänelle anna.

1Mo 3:3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
        1Mo 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;

1Mo 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        1Mo 3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        wanha-aatu ei kirj.

• sielunSurmasta

Mutta tähän vastaan sinulle Wanha-aatu, koska ymmärrät selvästi Katolilaisen "Kiirastuli"-opinkin väärin koska kirjoitat näin: " Siitä ei ole "kiirastulioppi" paluuta, vaan ikuisesti kuollut ja heitä ei enää ole, ei pääsyä elämänpuulle, "
        .
        Kiirastuli ei ole tarkoitettu katolilaisen opin mukaan uskomattomille eli jumalattomille vaan USKOVILLE että heidän sielunsa lopullisesti puhdistuisi synnin saastaisuuksista siellä ! (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka')

Nyt monet ovat harhaanjohtavasti alkaneet ymmärtämään oppia siten että siellä Jumalattomia Tuonelassa kärvennetään niin kuin nähtävästi sinäkin Wanha-aatu teet !
        .
        Se tässä katolisessa opissa on kylläkin surullista että tälläkään ei ole mitään Raamatullisia perusteita johon tukeutua ja näin kiirastuli-oppikin lukeutuu oppeihin nimeltään "korvasyyhyteologiat" !

Siitä kiirastulesta sivuten mainitsin, että näkisitte "kidutusopin" alkeenne mahdottomuuden. Samaa asiaa, mutta eri muodossa.

Helvetin vaivoja esiintuodaan kirjallisuuksissakin aivan mielettömissä näköaloissa, että ihmettelen, ettei kenelläkään herää epäilystä näihin ihmisten luomiin käsitenäköaloihin.

Helvetti- tuli- on toisen kuoleman työkaluja, joilla ja jossa elämä päättyy.
        Se kielikuva on ymmärrettävässä muodossa, että tulta ja tulen saamaa lopputulosta katsellen, näkisimme oikean lopputuloksen.

Meillä on sydämessä luotuina kuva Jumalasta, siis olemme Hänen kättensä työtä.
        Emmehän mekään "suo" oikeudellisesti kidutusoikeutta kenellekään, jos tervettä omaatuntoa kuunnellaan.

Ei oikeuslaitos anna lupaa kiduttaa vankia. Siinäpä se. Ei Jumala salli väärää elämänmuotoa. Hänen tuomionsa on oikeudenmukainen ja hänellä on lupa tappaa sielu, siis tämänkautta "peljätkää" Häntä, eli antaa kunnia. Elämää ei ole tapetussa sielussa, ei koskaan.

• wanha-aatu ei kirj. siteeraa: Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; .... .....Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Niin tässä on kysymys Paratiisissa elämisestä iankaikkisesti eli Jumalan yhteydessä !
        Eli ei synti saanut periä valtakuntaa ja näin ihminen ajettiin pois paratiisista ja ihmisestä tuli ns. "hengellisesti kuollut" !
        .
        Sinä sotket nyt asioita ja kirjoituksesi on muutenkin sekava ymmärtää....

Mutta tähän vastaan sinulle Wanha-aatu, koska ymmärrät selvästi Katolilaisen "Kiirastuli"-opinkin väärin koska kirjoitat näin: " Siitä ei ole "kiirastulioppi" paluuta, vaan ikuisesti kuollut ja heitä ei enää ole, ei pääsyä elämänpuulle, "
        .

.

Tässä kiirastuli asiassakin tulee esiin kaksi tapaa katsoa Jumalaan - Kiirastuli on niille jotka sellaiseen uskovat nimenomaan tuli joka polttaa ja sen kautta ihminen puhdistuu ja pelastuu ) - sapatti taas on kiirastulen vastakohta - siellä Jumala JOHDATTAA uskovan oikeaan - oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa.

Raamattu sanoo iankaikkista elämää ei ole kuin >> oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa << -ja huomaa: Sen iankaikkisen elämän oikeudenmukaisuuden jossa rakkaus asuu voi ihminen oppia vain vapaudessa ja vapaaehtoisuudessa - ei koskaan pakon alla . Kun on tämän ymmärtänyt ymmärtää myös että mitään puhdistavaa kiirastulta ei ole olemassa.

alex

• hedelmäntarkastelua

Ongelman ydin on tässä kadotuksessa se, että toisilla alkaa kadotuksissa elämä, joka annetaan jonkun ehdon takia.
        Yhdellä se asia on niin, että uskotaan, että sielu on aina ikuinen, syntymänsä perusteella. Sielu eivoi kuolla.
        Toiselle ei ole taivasta- siis iankaiken, jos ei ole helvettiäkään iankaiken.
        Tämä väite perustuu uskovien omiin tunnustuksiin.
        Sitten on helvettipelon kautta uskonomistaminen. Tehdään vaihtokauppaa. Ostetaan, ettei toinen oppilupaus tule kuin manulle illallinen. Uskotaan, ettei jouduta kadotukseen, eikä oikein sisäistetä sitä, mitä on pelastus- sisällöltään.

Eli jo noiden perusteella annetaan Jumalasta aika mieletön kuva, jos Jumalan pitäisi noitten perusteella antaa se elämä, jota taas sitten kuvataan niin moni eri säkein, mitä helvetistä sanotaan ja saarnataan.

Se "taivaallinen" rakkaus tavallaan vesitetään ihmissanoin pelkoon ja muotoihin, muotomenoihin jne. jne. jne.
        Sekä saatetaan jopa ateismin syntyyn monen sydämissä.
        Eli tämä hedelmä, mikä siitä kumpuaa.

Näinollen tarkastellaan tätä "mukamas" hyvältä näyttävää hedelmää- ikuinen elämä kadotuksessa. "Hedelmä" hyvän tiedonpuusta.

wanha-aatu ei kirj. siteeraa: Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; .... .....Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Niin tässä on kysymys Paratiisissa elämisestä iankaikkisesti eli Jumalan yhteydessä !
        Eli ei synti saanut periä valtakuntaa ja näin ihminen ajettiin pois paratiisista ja ihmisestä tuli ns. "hengellisesti kuollut" !
        .

Olet kova pika muuttelemaan Raamatun sanoja omaan uskoosi sopivaksi ..
        Raamattu EI sano mitään tuollaista ...

1. Moos. 3:22
        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän TIETÄÄ hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi IANKAIKKISESTI " ..

Mutta ok ymmärrän että jos uskoon kuuluu iankaikkinen elämä synnissä ja vajavaisuudessa - niin kaikki pitää lukea siten että luettu sopii siihen uskoon .. kuinkas muuten .. Minulle riittää kuitenkin se mitä Raamatussa lukee.
        Tarkoitatko että Jumala ikäänkuin unohti kertoa että kyseessä olikin vain hengellinen kuolema? Ja eikös sinun uskosi mukaan ihminen jo ollut "hengellisesti kuollut" kun hänet karkotettiin paratiisista.
        -----
        alex :)

• aatueikirj

wanha-aatu ei kirj. siteeraa: Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; .... .....Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

.

En minä sotke, vaan se sotkeminen tuntuu teistä, joille se helvetinikuiskauhu on tosi.
        Kun ja koska Sana kertoo, että pelastus on JO ennen ihmisen luomista määritelty, miten se toteutetaan, niin jo tämä vesittää väittämäsi.

Elämänpuu ja paratiisi, karkotus, ei koske vain tätä kadotettua Eedeniä, vaan meille kirjoitettu opiksi, ettei elämänpuuta ole tarkoitettu kuin ikuiseen elämään. Siksi sekin on vasta uudelleen Uudessamaassa.
        Siksi on nämä "Aadamit", Uusi ja vanha.
        Vanhalla ei ole elämää. Siis raamatullinen oppiläksy ja helvetinopin ikuisen elämän väitteiden romutus. Siis voit astua ulos helvetin ikuisesta elättämisestä ihmiselle elämäksi.

• Niin tämän Kiirastuli ajatuksen takana on tämä ajatus siitä että "Jumala on kuluttavainen tuli" ja se tuli kuluttaa kaiken sen mikä ei ole samaa ominaisuutta tämän tulen kanssa ! Eli jos syntinen yrittää lähestyä Jumalaa niin hän syntisyytensä vuoksi kuolee...Ja tämä on lähtöajatus Kiirastuliopille !
        .
        Mutta tällehän ei ole raamatullisia perusteita, koska Karitsan veri on se joka puhdistaa !
        .
        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/onko-synnissa-iankaikkista-elamaa/

• alex.kasi kirjoitti:

Olet kova pika muuttelemaan Raamatun sanoja omaan uskoosi sopivaksi ..
        Raamattu EI sano mitään tuollaista ...

1. Moos. 3:22
        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän TIETÄÄ hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi IANKAIKKISESTI " ..

Mutta ok ymmärrän että jos uskoon kuuluu iankaikkinen elämä synnissä ja vajavaisuudessa - niin kaikki pitää lukea siten että luettu sopii siihen uskoon .. kuinkas muuten .. Minulle riittää kuitenkin se mitä Raamatussa lukee.
        Tarkoitatko että Jumala ikäänkuin unohti kertoa että kyseessä olikin vain hengellinen kuolema? Ja eikös sinun uskosi mukaan ihminen jo ollut "hengellisesti kuollut" kun hänet karkotettiin paratiisista.
        -----
        alex :)

Ai Alexin mielestäkö Aatami ja Eeva kuolivat ruumiillisesti heti kun karkoitettiin paratiisista ! Vrt. "sillä SINÄ PÄIVÄNÄ, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". Moos 2:17 !
        .
        Minäs päivänä se ne söivät sitten ?
        .

Ja vielä wanha-aatulle: " helvetinikuiskauhu"
        .
        Minä en usko mihinkään "helvetinikuiskauhuun" vaan "iankaikkiseen eroon Jumalan rakkaudesta" ja tämä on ihmisen ihan oma valinta ! :)

• näinseon

Oikein sanot otakoppi, ettei synnissä ole iankaikkista elämää.

• näinseon kirjoitti:

Oikein sanot otakoppi, ettei synnissä ole iankaikkista elämää.

Aivan... Synnissä ei ole iankaikkista elämää vaan synnissä on iankaikkinen kuolema eli iankaikkinen ero Jumalan Rakkaudesta ! :)))
        .
        Karitsan veri pesee meidät synnistä ja pyhittää meidät uskon kautta !
        .
        Elämä tarkoittaa Jumalayhteyttä ! :)))
        .
        Vrt. Matt 8:22 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa". !

• näinseon

Juuri niin, Jeesus sanoi: Seuraa minua ja anna kuolleitten haudata kuolleensa. Jeesus tiesi että kaikki menee hautaan sieluineen ja ruumiineen ja Hän on voimallinen herättämään omansa ja vie mukanansa heidät taivaan kotiin.

• Exadventistiparka
        näinseon kirjoitti:

Juuri niin, Jeesus sanoi: Seuraa minua ja anna kuolleitten haudata kuolleensa. Jeesus tiesi että kaikki menee hautaan sieluineen ja ruumiineen ja Hän on voimallinen herättämään omansa ja vie mukanansa heidät taivaan kotiin.

Ei, vaan Jeesukselle ne jotka eivät ole Jumalan yhteydessä, ovat kuolleita syntymästään asti - kunnes syntyvätbuudestaan ja elävät - eli ovat Jumalan yhteydessä.

• tarkennatko

Ai Alexin mielestäkö Aatami ja Eeva kuolivat ruumiillisesti heti kun karkoitettiin paratiisista ! Vrt. "sillä SINÄ PÄIVÄNÄ, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". Moos 2:17 !
        .
        Minäs päivänä se ne söivät sitten ?
        .

Ja vielä wanha-aatulle: " helvetinikuiskauhu"
        .
        Minä en usko mihinkään "helvetinikuiskauhuun" vaan "iankaikkiseen eroon Jumalan rakkaudesta" ja tämä on ihmisen ihan oma valinta ! :)

//
        Mitä tämä "erosi" on suomeksi? Ero ja iankaikkinen elämä siinä erossa, sitäkö?

kys. W-a

• tarkennatko kirjoitti:

//

kys. W-a

Älä hyvä mies pane sanoja muiden suuhun (maistuvat niin katkerilta :) .. En minä ole noin sanonut .. mutta muista että Jumalalle on 1000 vuotta kuin yksi päivä ..

Kaikessa yksinkertaisuudessa sanottu:
        Kun ihminen on ymmärtänyt jotain - on usko aivan erilaista kuin sellainen usko jossa uskotaan johonkin vaikka ei ymmärretä.

Tässäkin ketjussa tulee tämä esiin oikein hyvin. Kun sinä Kopittelija007 uskot, mutta uskosi on ristiriitaisen epätoivoisen päättelyn seurausta - sinun uskosi mukaan Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi tulessa .. Tätä ei käy kieltäminen (sillä et kai usko että joku toinen loi elämää sinne ikuiseen piinaasi?) Koko oppi-kyhäelmä on niin toivoton että minä en voi käsittää että siihen kukaan ainakaan asiaa ajateltuaan voi uskoa - tai ehkä olla uskovinaan ..

Tämän vastakohtana tulee muutamat toiset jotka tässäkin ketjussa keskustelevat "itse asiasta" - ja tekevät sen tiedon ja ymmärryksen mukaan etsien sitä mikä on totta ... ja siksi voivat uskoa siihen minkä todeksi havaitsevat.

Totean vain, että sinun (Kopittelija007) vastauksesikin ovat vain eräänlaista periaatteellista vastaan sanomista. Muiden puheiden vääristelemistä ja tahallaan väärin ymmärtämistä. Mikä uskomaton hinta aivan turhasta ?

Koskahan asioista voisi keskustella asioina ?

Raamatun sanoma on : Jumala pelastaa ihmisiä orjuudesta > vapauteen - kuolemasta > elämään - epäoikeudenmukaisuudesta > oikeudenmukaisuuteen - rakkaudettomuudesta > rakkaudelliseen elämään ja Jumala tekee sen TÄYDELLISELLÄ lunastuksella - ja ohjauksella .. JOKAISELLE JOKA SITÄ HALUAA.
        Jokaiselle joka haluaa oikeudenmukaisuutta jossa rakkaus asuu - joka haluaa vapautua orjuudesta ..

Mutta ... ketään ei pakoteta .. eikä edes voitaisi pakottaa.

Sillä vapautta ei ole pakon alla .. pakon alla on orjuus .. ja orjuudessa ei ole Iankaikkista elämää - Iankaikkista elämää (kuolemattomuutta) on vain ja ainoastaan siinä Jumalan vanhurskaudessa johon Jumala Jeesuksen kautta haluaa ihmisen kuljettaa.

Siksi kaikki puheet, että ihmisellä jo olisi kuolemattomuus itsessään on vain uskonnollista harhaa - ei mitään muuta. Tämä on täysin selvä asia.

Ja tämän todettuaan ihminen voi heittää kaikki uskot ikuiseen elämään erossa Jumalasta roskiin. Ei ole mitään elämää erossa Jumalasta - erossa oikeudenmukaisuudesta jossa rakkaus on .. Jumala itse on hyvä esimerkki siitä mitä se tarkoittaa.. samoin kuin se Jumaluus joka tuli ilmi Jeesuksessa.

alex

• tarkennatko kirjoitti:

//

kys. W-a

Noh mutta mitä se KUOLEMA sitten tarkoittaa ?!?!
        .
        Toiset opettavat(Esim. Adventistit/Jehovan todistajat), , että raamatussa on vain yksioikoisesti kaksi kuolemaa ja että sielu on ihminen kokonaisuudessansa...
        Ensimmäinen, joka kohtaa maallista ruumista ja sitten ns."toinen kuolema" joka tarkoittaisi muka täydellistä hävitystä toiseen kertaan...
        ( Vrt. https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi )
        .
        Mutta kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy kolmekin tapaa kuolla !
        ja koskaan se ei tarkoita minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa
        " JOKU EROAA JOSTAKIN ". !

1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi kuoleman kun saatana huijasi ihmisen ja sanoi:
        " ette suinkaan kuole" (1 Moos 3:4)
        Ja mitä tällöin tapahtui; ihminen lankesi syntiin ja näin erotettiin jumalayhteydestään ja karkoitettiin
        pois paratiisista ja näin ihmisestä tuli ns. " hengellisesti kuollut " !!!
        esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24, " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
        Tai Vrt. Luuk 9:60 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa".

2) Toisena ihminen kohtaa kuoleman, kun hänen sielunsa eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan "välitilaan" ! (Luuk 16:19-31 / Luuk 23:43 / 1 Piet 3:18-19 4:6 / Job 19:25,25 / 2Kor 12:3-4) ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !

3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä nimella " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
        Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on "iankaikkinen ero" Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!!
        .
        Minä näen siis tämän "toisen kuoleman" eli viimeisen tuomion vähän kuin "ortodoksit" eli ikään kuin "kahden valtion välisenä erona"... ja nämä kaksi valtiota ovat Jumalan omat ja Saatanan ja hänen enkeleittensä joukkoon kuuluvat !
        Raamatun "Ikuinen tulijärvi" (Ilm 19:20,20:15) on minusta vertauskuvakieltä siitä mihin nämä henkiolennot ja uskomattomien ihmisten sielut lopulta tuonelan "välitilan" jälkeen ns."toisessa kuolemassa" eli iankaikkisessa erossa joutuvat...
        Mutta yksi mitä siellä "tulisessa järvessä" ei ainakaan ole on juuri Jumala ja Jumalan Rakkaus ja Rakkaus yleensäkin...ja tämähän on kyllä aikamoinen "ikuinen rangaistus" !
        .
        Vrt myös VT:n Dan 12:2 "toiset IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, toiset häpeään ja IANKAIKKISEEN KAUHISTUKSEEN ."
        .
        Raamattu ei tue ns. annihilaatio-oppia !

• alex.kasi kirjoitti:

Älä hyvä mies pane sanoja muiden suuhun (maistuvat niin katkerilta :) .. En minä ole noin sanonut .. mutta muista että Jumalalle on 1000 vuotta kuin yksi päivä ..

Kaikessa yksinkertaisuudessa sanottu:
        Kun ihminen on ymmärtänyt jotain - on usko aivan erilaista kuin sellainen usko jossa uskotaan johonkin vaikka ei ymmärretä.

Tässäkin ketjussa tulee tämä esiin oikein hyvin. Kun sinä Kopittelija007 uskot, mutta uskosi on ristiriitaisen epätoivoisen päättelyn seurausta - sinun uskosi mukaan Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi tulessa .. Tätä ei käy kieltäminen (sillä et kai usko että joku toinen loi elämää sinne ikuiseen piinaasi?) Koko oppi-kyhäelmä on niin toivoton että minä en voi käsittää että siihen kukaan ainakaan asiaa ajateltuaan voi uskoa - tai ehkä olla uskovinaan ..

Tämän vastakohtana tulee muutamat toiset jotka tässäkin ketjussa keskustelevat "itse asiasta" - ja tekevät sen tiedon ja ymmärryksen mukaan etsien sitä mikä on totta ... ja siksi voivat uskoa siihen minkä todeksi havaitsevat.

Totean vain, että sinun (Kopittelija007) vastauksesikin ovat vain eräänlaista periaatteellista vastaan sanomista. Muiden puheiden vääristelemistä ja tahallaan väärin ymmärtämistä. Mikä uskomaton hinta aivan turhasta ?

Koskahan asioista voisi keskustella asioina ?

Raamatun sanoma on : Jumala pelastaa ihmisiä orjuudesta > vapauteen - kuolemasta > elämään - epäoikeudenmukaisuudesta > oikeudenmukaisuuteen - rakkaudettomuudesta > rakkaudelliseen elämään ja Jumala tekee sen TÄYDELLISELLÄ lunastuksella - ja ohjauksella .. JOKAISELLE JOKA SITÄ HALUAA.
        Jokaiselle joka haluaa oikeudenmukaisuutta jossa rakkaus asuu - joka haluaa vapautua orjuudesta ..

Mutta ... ketään ei pakoteta .. eikä edes voitaisi pakottaa.

Sillä vapautta ei ole pakon alla .. pakon alla on orjuus .. ja orjuudessa ei ole Iankaikkista elämää - Iankaikkista elämää (kuolemattomuutta) on vain ja ainoastaan siinä Jumalan vanhurskaudessa johon Jumala Jeesuksen kautta haluaa ihmisen kuljettaa.

Siksi kaikki puheet, että ihmisellä jo olisi kuolemattomuus itsessään on vain uskonnollista harhaa - ei mitään muuta. Tämä on täysin selvä asia.

Ja tämän todettuaan ihminen voi heittää kaikki uskot ikuiseen elämään erossa Jumalasta roskiin. Ei ole mitään elämää erossa Jumalasta - erossa oikeudenmukaisuudesta jossa rakkaus on .. Jumala itse on hyvä esimerkki siitä mitä se tarkoittaa.. samoin kuin se Jumaluus joka tuli ilmi Jeesuksessa.

alex

Sinulle taas Alex jäi sama levy päälle jauhamaan... Kuinka Jumala on väärämielinen tuomitessaan jne jne ja väität vielä että minä en perusta ajatuksiani raamattuun mutta ikävä kyllä minun teesini kaikki on raamatusta toisin kuin sinun !
        Mutta tätä samaa en sinun kanssasi enempää viitsi jauhaa kun moposi alkaa taas nähtävästi keulimaan... :O

• anneelina8

Jumala on Rakkaus ja rakkaus ei ole noin julma että omaa luomaansa kiduttaisi iankaikksesti, eihän mekään vihata lastamme niin jos hän ei hyväksy sitä me haluamme unohdamme hänet mielestämme ikuisesti. Ajatelkaa vähän miten julman tyrännin te yritätte tehdä Jumalasta. Tuo on täyttä vihollisen valhe oppia tuollainen hirvittävä oppi, hän yrittää ihmisille syöttää tuollaista valhetta rakastavan Jumalamme luonteesta, hän kylläkin toimisi noin jos hänellä olisi valta, mutta kiitos Jumalan hänelle ei ole annettu sitä valtaa.

Mutta hän valheillaan saa monet ihmiset uskomaan, tuon kauhean valheellisen opin.

• Sinä voit anneliina8 uskoa joko raamattua tai sitten omia päätelmiäsi eli valitse näistä, se on sinun valintasi ! :)

• anneelina8

Minä uskon Raamattua ja otan sieltä kaikki sielusta ja ruumiista olevat sanat, enkä siivilöi uskomukseeni noita muutamia irtolauseita, sillä jos sieltä alkaa hakemaan vain niitä paikkoja noihin on jo ennen uskonut niin tottahan siitä saa hyvän sopan uskomuksiinsa.

• anneelina8 kirjoitti:

Jumala on Rakkaus ja rakkaus ei ole noin julma että omaa luomaansa kiduttaisi iankaikksesti, eihän mekään vihata lastamme niin jos hän ei hyväksy sitä me haluamme unohdamme hänet mielestämme ikuisesti. Ajatelkaa vähän miten julman tyrännin te yritätte tehdä Jumalasta. Tuo on täyttä vihollisen valhe oppia tuollainen hirvittävä oppi, hän yrittää ihmisille syöttää tuollaista valhetta rakastavan Jumalamme luonteesta, hän kylläkin toimisi noin jos hänellä olisi valta, mutta kiitos Jumalan hänelle ei ole annettu sitä valtaa.

Mutta hän valheillaan saa monet ihmiset uskomaan, tuon kauhean valheellisen opin.

Aivan näin -- ja jo alkujaan on ajatus että synnissä olisi iankaikkista elämää täysin Raamatun vastainen. Se joka uskoo ikuiseen piinaan uskoo samalla esimerkiksi kuolemattomuuteen synnissä ja että Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi.. Kumpikin on jo ajatuksena täysin mahdoton ensiksikin synti on vajavaisuutta ja vajavaisuudessa ei koskaan ole iankaikkista elämää, toiseksi miksi Jumala loisi elämää ikuisesti kidutettavaksi .. se ei olisi TÄYDELLISEN JUMALAN teko ja siis se joka sellaista sanoo ei usko Jumalan täydellisyyteen.
        On siis täysin selvä asia että ikuisen piinan oppi ei voi olla totta - lisää siihen sitten että Jumala tekisi oman sanansa mukaan syntiä jos hän loisi elämää ikuisesti kidutettavaksi..

Siis on aivan varmaa että oppi ihmisen kuolemattomuudesta synnissä on harha ja sen mukana luonnollisesti murenee usko ikuisesta piinasta olemattomiin..

alex

• savihuulesiMerkitys

Sinä voit anneliina8 uskoa joko raamattua tai sitten omia päätelmiäsi eli valitse näistä, se on sinun valintasi ! :)

kopittelija, älä ota sanojesi väitteesi tueksi sanaa raamattu.
        Sinun sanasi ei ole raamattu, vaan ihmisen tulkinta.

Ei Aadam ollut kuollut, langettuaan syntiin, vaan alaston vailla suojaa.
        Siksi Jumala puki hänet sijaisuhri vertauspukuun, pukien hänet nahka-asuun. Siis Jumala puki. Senjälkeen hän ajoi Adamin pois paratiisista, elämänpuulta.

Vasta ylösnousemuksessa puetaan ihminen, joka on puettu Kristukseen Uuteen aadamiin, niin hän saa iankaikkisen elämän.

Jumalan rakkaus on sitä, että hän tulee aina ihmisen tykö, herättääkseen hänet ymmärtämään uudestisyntymisen merkityksen.

Vielä lisään kopittelija.

Kun raamattua luetaan, niin Pyhä Henki avaa ymmärryksen.
        Se ei tarkoita sitä, että vain sinulla on tiedon sanat ja opetat toisia.

Tieto on vajavaista, kunnes päästään perille. Siksi savihuulesi ovat vain savihuulia, ei sen enempää. Siksi varo opettamasta harhaa.

• Raamattu

Suomalaisessa raamatunkäännöksessä esiintyvä sanonta,aina ja iankaikkisesti, on käännetty alkutekstin kreiankielisestä sanonnasta,eis tus aionas tön aiönon, Sen sananmukainen käänös on: aikakausien aikakausiin. Kreikan kielessä sana aion merkitsee sekä rajallista että rajoittamatonta aikaa. Sanan merkitys riipuu kulloisestakin tekstiyhteydestä. Samoin on asianlaita vastaavan heprean sanan oolam kohdalla. Vanhassa testamentissa sitä käytetään kymmeniä kertoja tapahtumista,jotka ovat jo päättyneet.Raamatun kielessä iankaikkinen merkitsee ihmisestä puhuttaessa yleensä ihmisen elinaikaa.

• Kreikan kielessä sana aion merkitsee sekä rajallista että rajoittamatonta aikaa. Sanan merkitys riipuu kulloisestakin tekstiyhteydestä.

No voi sun kanssa ! mutta kun tämä tekstiyhteys Matt 25:46 ja VT:n Dan 12:2 juuri rinnastaa nämä ikuisen elämän ja ikuisen rangaistuksen toisiinsa erottamattomasti !
        Eli juuri tämä tekstiyhteys paljastaa, että kysymyksessä on ikuisesti jatkuva aika tai jos ei näin olisi, niin meillä ei sitten ole ikuista elämääkään niin kuin Jumala on luvannut !
        YMMÄRRÄ JO... OOOOH...

Kreikan kielessä sana aion merkitsee sekä rajallista että rajoittamatonta aikaa. Sanan merkitys riipuu kulloisestakin tekstiyhteydestä.

No voi sun kanssa ! mutta kun tämä tekstiyhteys Matt 25:46 ja VT:n Dan 12:2 juuri rinnastaa nämä ikuisen elämän ja ikuisen rangaistuksen toisiinsa erottamattomasti !
        Eli juuri tämä tekstiyhteys paljastaa, että kysymyksessä on ikuisesti jatkuva aika tai jos ei näin olisi, niin meillä ei sitten ole ikuista elämääkään niin kuin Jumala on luvannut !
        YMMÄRRÄ JO... OOOOH...

kun tämä tekstiyhteys Matt 25:46 ja VT:n Dan 12:2 juuri rinnastaa nämä ikuisen elämän ja ikuisen rangaistuksen toisiinsa erottamattomasti !

Ikuinen elämä ja ikuinen kuolema - (kuolema on synnin palkka eli synnin seuraus) ..

Vain jos on niin sokea kuin sinä alkaa vänkäämään että synnin palkka onkin ikuinen helvetin piina.. Raamatussa on kyse ELÄMÄSTÄ JA KUOLEMASTA .. Ei taivaasta ja helvetistä ... Koko tuo uskonrakennelmasi on sairas .. ja sokaisevakin tuntuu olevan. Totuus on että sellainen usko on Jumalan syyttämistä mutta sinä kiellät sen .. miksi? Jos nyt uskosi kerran sanoo että Jumala loi elämää jota sitten piinataan ikuisesti tulessa ..

Minun uskoni ei sano mitään sellaista minun Jumalastani. Minun Jumalani tietää mitä tekee ja on täysin tietoinen tekojensa seurauksista - SIKSI minun Jumalani ei ole koskaan luvannut iankaikkista elämää jos siihen ei ole mahdollisuuksia .. vaan ainoastaan silloin kun siihen on mahdollisuuksia .. Kun Jumala loi ihmisen ei ihmisellä ollut ehdotonta iankaikkista elämää - päin vastoin Jumala VAROITTI ihmistä .. niin mistä ? Juu KUOLEMASTA ... joka seuraisi jos ihminen menettäisi iankaikkiseen elämään tarvittavat ominaisuutensa - jotka ihmisellä on ainoastaan Jumalan yhteydessä eläessään. Niihin ominaisuuksiin kuuluu esimerkiksi oikeudenmukaisuus, rakkaus .. ne ovat iankaikkisen Jumalan iankaikkisia ominaisuuksia ja ainoastaan niissä on iankaikkinen elämä.

Kaikki Raamatun vääristely ja sanojen halkominen ei muuta tätä totuutta koskaan.

• Sinä voit aivan hyvin Alex pitää tämän epäraamatullisen "minun uskoni" ja "minun jumalani" koska turhahan minun on sokealle huutaa että "NÄE" ! kun silmät kerran ovat sokeat...Mutta toivottavasti Pyhä Henki avaa sinullekin joskus sanaa niin kuin siellä lukee... :)

• Että sana aion merkitsee eri asiaa eri yhteydessä on totta - mutta ei mitenkään ainoa todiste siitä että Jumala ei ole luotujaan ikuisesti piinaava jumala.

Koko ikuisen piinan oppi on täysin mieletön - miksi oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Jumala muka loisi elämää ikuisesti kidutettavaksi tulessa - haloo - ?? Kuinka kukaan ihan tosissaan uskoo sellaiseen ?? että Jumala olisi ensin luonut elämää ja sen jälkeen sitten piinaisi sitä ... ja vieläpä ikuisesti !!! ? Ja miksi Jumala sellaista tekisi ? ja olisiko se Jumalan luonteen mukaista .. Ei, kyllä koko tuollainen oppi on ihan huuhaata . Raamattu on oikeassa kun se sanoo synnin palkka on kuolema .. sillä se on totta .. Syntinen kuolee OMIEN TEKOJENSA SEURAUKSENA KOSKA HÄNESSÄ EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
        Anteeksi nyt ei ole tarkoitus huutaa vaan painottaa :))
        Raamattu opettaa seuraavaa ... jokainen on syntinen ja jokainen saa ylösnousemuksen Jeesuksen lunastuksen kautta .. MUTTA jokainen ei ota vastaan iankaikkisen elämän lahjaa - koska he eivät halua elää siten että heidän elämänsä säilyisi - ja millään muulla tavalla ei kukaan voi saada iankaikkista elämää. Raamatussa on kaksi (2) ylösnousemusta ja Raamattu sanoo että niitä erottaa 1000 vuotta .. ensimmäisessä ylösnousemuksessa mukana olleet ovat niitä jotka ottavat vastaan iankaikkisen elämän "heitä ei toinen kuolema voi vahingoittaa" .. MIKSI? Koska he ovat olleet Jeesuksen ohjauksessa ne 1000 vuotta .. ja voittaneet kuoleman .. vihollisista viimeisenä .. Jeesuksen hallitessa ..

Ketkä nousevat niiden 1000 vuoden jälkeen?
        Voisi kuvitella, että esimerkiksi ne jotka jo uskovat olevansa kuolemattomia .. sillä he eivät katso tarvitsevansa Jeesuksen ohjausta voidakseen saada iankaikkisen elämän .. mutta sen päättää Poika .. Jumalan tahdossa .. ei kukaan meistä ..

alex

Sinä voit aivan hyvin Alex pitää tämän epäraamatullisen "minun uskoni" ja "minun jumalani" koska turhahan minun on sokealle huutaa että "NÄE" ! kun silmät kerran ovat sokeat...Mutta toivottavasti Pyhä Henki avaa sinullekin joskus sanaa niin kuin siellä lukee... :)

Ja minä pidän uskoni - Sinä uskot että Jumala loi elämää helvetin ikuiseen piinaan .. ja sanot minulle "NÄE" ..

Siis "Mamma mia ....

alex

• seurannut

Kysymys Alexille. Miksiköhän Jumala jos on niin rakastava ja kaikkitietävä yleensäkään loi hyvän ja pahantiedon puun paratiisiin ja sanoi ettei siitä saa syödä?
        Miksi? Miksi Jumala aiheutti vaaran että ihminen voikin langeta syntiin ja saatanan pauloihin?

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

Että sana aion merkitsee eri asiaa eri yhteydessä on totta - mutta ei mitenkään ainoa todiste siitä että Jumala ei ole luotujaan ikuisesti piinaava jumala.

Koko ikuisen piinan oppi on täysin mieletön - miksi oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Jumala muka loisi elämää ikuisesti kidutettavaksi tulessa - haloo - ?? Kuinka kukaan ihan tosissaan uskoo sellaiseen ?? että Jumala olisi ensin luonut elämää ja sen jälkeen sitten piinaisi sitä ... ja vieläpä ikuisesti !!! ? Ja miksi Jumala sellaista tekisi ? ja olisiko se Jumalan luonteen mukaista .. Ei, kyllä koko tuollainen oppi on ihan huuhaata . Raamattu on oikeassa kun se sanoo synnin palkka on kuolema .. sillä se on totta .. Syntinen kuolee OMIEN TEKOJENSA SEURAUKSENA KOSKA HÄNESSÄ EI OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
        Anteeksi nyt ei ole tarkoitus huutaa vaan painottaa :))
        Raamattu opettaa seuraavaa ... jokainen on syntinen ja jokainen saa ylösnousemuksen Jeesuksen lunastuksen kautta .. MUTTA jokainen ei ota vastaan iankaikkisen elämän lahjaa - koska he eivät halua elää siten että heidän elämänsä säilyisi - ja millään muulla tavalla ei kukaan voi saada iankaikkista elämää. Raamatussa on kaksi (2) ylösnousemusta ja Raamattu sanoo että niitä erottaa 1000 vuotta .. ensimmäisessä ylösnousemuksessa mukana olleet ovat niitä jotka ottavat vastaan iankaikkisen elämän "heitä ei toinen kuolema voi vahingoittaa" .. MIKSI? Koska he ovat olleet Jeesuksen ohjauksessa ne 1000 vuotta .. ja voittaneet kuoleman .. vihollisista viimeisenä .. Jeesuksen hallitessa ..

Ketkä nousevat niiden 1000 vuoden jälkeen?
        Voisi kuvitella, että esimerkiksi ne jotka jo uskovat olevansa kuolemattomia .. sillä he eivät katso tarvitsevansa Jeesuksen ohjausta voidakseen saada iankaikkisen elämän .. mutta sen päättää Poika .. Jumalan tahdossa .. ei kukaan meistä ..

alex

"Koko ikuisen piinan oppi on täysin mieletön - miksi oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Jumala muka loisi elämää ikuisesti kidutettavaksi tulessa - haloo - ?? Kuinka kukaan ihan tosissaan uskoo sellaiseen ?? "
        Alex, mitäpä jos nyt vihdoin ja viimein lakkaat panettelemasta muita tyhmiksi ja ymmärtämättömiksi ? Tiedät aivan hyvin että Raamattu antaa perusteet toisellekin kannalle kuin se mitä sinä edustat.
        Jaak 4:11 "Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari."
        Lisäksi, olisitko viimein niin ystävällinen ja esittäisit sen oman kantasi joka mielestäsi on se "ainoa oikea ja Raamatun mukainen" tulkinta - eli vastaisit vaikkapa seuraaviin kysymyksiin:
        - kuinka pitkä on mielestäsi rangaistus tulisessa järvessä ? Onko se "suuruusluokkaa" minuutteja, tunteja, päiviä, viikkoja, kuukausia, vuosia, vuosisatoja, vuosituhansia ?
        - miten toteutuu peräänkuuluttamasi Jumalan oikeudenmukaisuus tuomiossa, kun siis peto ja väärä profeetta ovat siellä tulijärvessä 1000 vuotta ennen kuin muita heitetään joukkoon ?
        - onko Jumala mielestäsi luonut sielunvihollisen kidutettavaksi tulijärvessä ikuisuuden, vai onko senkin rangaistus lyhyempi ? Ja jos lyhyempi kuin ikuisesti niin kuinka pitkä (suuruusluokaltaan) jotta se on oikeudenmukainen suhteessa ihmisten rangaistuksiin ?

• seurannut kirjoitti:

Kysymys Alexille. Miksiköhän Jumala jos on niin rakastava ja kaikkitietävä yleensäkään loi hyvän ja pahantiedon puun paratiisiin ja sanoi ettei siitä saa syödä?
        Miksi? Miksi Jumala aiheutti vaaran että ihminen voikin langeta syntiin ja saatanan pauloihin?

Ei ole niin että Jumala loi vaaran .
        Vapaudessa on aina olemassa valinnan mahdollisuus .. ja jos ihmettelet miksi Jumala loi ihmisen vapaaksi ja antoi hänelle vallan valita ...
        Se johtuu yksinkertaisesti siitä että iankaikkista elämää ei ole kuin vapaudessa - jos joku haluaa itselleen iankaikkisen elämän se täytyy ottaa vastaan sellaisena kuin Jumala sen tarjoaa - sellaisena että elämä VOI säilyä - mutta jos joku ei ota vastaan elämää ja kuolee valintansa seurauksena - se on hänen oikeutensa - jokainen saa valita.

Jumala ei ole koskaan luvannut iankaikkista elämää sille joka elää elämänsä siten että se ei voisi säilyä - siis synnissä. Synti on vajavaisuutta ja siksi sen palkka on kuolema .

Periaatteessa on niin että iankaikkista elämää on olemassa mutta ainoastaan kun elämä eletään Jumalan tahdossa. Jumalan tahto ihmiselle ei ole mikään maailman ihme - Jumala sanoo Rakasta Jumalaa ja lähimäistäsi ja toimi sen mukaan. Jumala vihaa elämää tuhoavaa syntiä - mutta rakastaa synnin orjia ja haluaa siksi auttaa niitä pois synnin orjuudesta jotka sitä haluavat - mutta vain niitä jotka sitä haluavat, sillä ketään ei voi pakottaa vapauteen - koska pakon alla ei ole vapautta. Jumala haluaa ohjata omansa vapauteen - kaikki ne jotka vapauteen haluavat.. pois synnin orjuudesta ..

Meidän täytyy ymmärtää iankaikkisen elämä ehdot - ei iankaikkista elämää ole kuinka vain .. siis ... Jumala ei koskaan ole sanonut että ihmisten olisi PAKKO elää ikuisesti .. jos ihmiset eivät sitä halua .. siksi vapaa valinta ja kehoitus "valitse elämä"..

Iankaikkiseen elämään ei kuulu mitään sellaista joka tuhoaisi sen - siis syntiä. Joka rakastaa syntiä enemmän kuin Jumalan tahtoa ei voi saada iankaikkista elämää - koska synti tuhoaa elämän.
        Se mitä Jeesus teki oli että hän lunasti maailman sen synneistä ja siksi jokainen saa ylösnousemuksen ... mutta jokainen ei saa iankaikkista elämää vain ne jotka voittavat kuoleman "vihollisista viimeisenä".

Voisimme sanoa näin ihminen SAA valita - ihmisen ei ole pakko elää ikuisesti - iankaikkinen elämä ei ole mikään "automaattinen" tapahtuma vaan seuraus siitä että elämä eletään siten että se säilyy (siis Jumalan tahdossa) .. aivan samalla tavalla kuin kuolemakin on seuraus.

alex

• seurannut
        alex.kasi kirjoitti:

Ei ole niin että Jumala loi vaaran .
        Vapaudessa on aina olemassa valinnan mahdollisuus .. ja jos ihmettelet miksi Jumala loi ihmisen vapaaksi ja antoi hänelle vallan valita ...
        Se johtuu yksinkertaisesti siitä että iankaikkista elämää ei ole kuin vapaudessa - jos joku haluaa itselleen iankaikkisen elämän se täytyy ottaa vastaan sellaisena kuin Jumala sen tarjoaa - sellaisena että elämä VOI säilyä - mutta jos joku ei ota vastaan elämää ja kuolee valintansa seurauksena - se on hänen oikeutensa - jokainen saa valita.

Jumala ei ole koskaan luvannut iankaikkista elämää sille joka elää elämänsä siten että se ei voisi säilyä - siis synnissä. Synti on vajavaisuutta ja siksi sen palkka on kuolema .

Periaatteessa on niin että iankaikkista elämää on olemassa mutta ainoastaan kun elämä eletään Jumalan tahdossa. Jumalan tahto ihmiselle ei ole mikään maailman ihme - Jumala sanoo Rakasta Jumalaa ja lähimäistäsi ja toimi sen mukaan. Jumala vihaa elämää tuhoavaa syntiä - mutta rakastaa synnin orjia ja haluaa siksi auttaa niitä pois synnin orjuudesta jotka sitä haluavat - mutta vain niitä jotka sitä haluavat, sillä ketään ei voi pakottaa vapauteen - koska pakon alla ei ole vapautta. Jumala haluaa ohjata omansa vapauteen - kaikki ne jotka vapauteen haluavat.. pois synnin orjuudesta ..

Meidän täytyy ymmärtää iankaikkisen elämä ehdot - ei iankaikkista elämää ole kuinka vain .. siis ... Jumala ei koskaan ole sanonut että ihmisten olisi PAKKO elää ikuisesti .. jos ihmiset eivät sitä halua .. siksi vapaa valinta ja kehoitus "valitse elämä"..

Iankaikkiseen elämään ei kuulu mitään sellaista joka tuhoaisi sen - siis syntiä. Joka rakastaa syntiä enemmän kuin Jumalan tahtoa ei voi saada iankaikkista elämää - koska synti tuhoaa elämän.
        Se mitä Jeesus teki oli että hän lunasti maailman sen synneistä ja siksi jokainen saa ylösnousemuksen ... mutta jokainen ei saa iankaikkista elämää vain ne jotka voittavat kuoleman "vihollisista viimeisenä".

Voisimme sanoa näin ihminen SAA valita - ihmisen ei ole pakko elää ikuisesti - iankaikkinen elämä ei ole mikään "automaattinen" tapahtuma vaan seuraus siitä että elämä eletään siten että se säilyy (siis Jumalan tahdossa) .. aivan samalla tavalla kuin kuolemakin on seuraus.

alex

Et vastannut kysymykseeni? Miksi?
        Miksi Jumala loi hyvän ja pahantiedon puun?
        Puhut valinnan mahdollisuudesta, Miksi siis Jumala tai paha?
        Jumalako loi itse ihmisen kärsimyksen?

• seurannut kirjoitti:

Et vastannut kysymykseeni? Miksi?
        Miksi Jumala loi hyvän ja pahantiedon puun?
        Puhut valinnan mahdollisuudesta, Miksi siis Jumala tai paha?
        Jumalako loi itse ihmisen kärsimyksen?

No kyllä minä yritin vastata ihan rehellisesti. Jos luet Raamatusta mitä sanotaan elämän puusta .. niin ehkä ymmärrät paremmin.

Sananl. 3:13 > 18
        Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon.
        Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
        Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni. ELÄMÄN PUU on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.

Sananl. 11:30 >Vanhurskaan hedelmä< on ELÄMÄN PUU...

Sananl. 15:4 Sävyisä kieli on ELÄMÄN PUU, mutta vilpillinen kieli haavoittaa mielen.

alex

• seurannut
        alex.kasi kirjoitti:

No kyllä minä yritin vastata ihan rehellisesti. Jos luet Raamatusta mitä sanotaan elämän puusta .. niin ehkä ymmärrät paremmin.

Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
        Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni. ELÄMÄN PUU on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.

Sananl. 15:4 Sävyisä kieli on ELÄMÄN PUU, mutta vilpillinen kieli haavoittaa mielen.

alex

No mutta nythän sinä puhut "elämän puusta" mutta kun minä kysyin siitä "hyvän ja pahantiedonpuusta" joka on ihan eri puu.
        Miksi Jumala loi sen "pahantiedon puun" sen pahan, ymmärrätkö?
        Sitä kysyin? Miksi rakkauden Jumala loi pahan? Miksi se oli paratiisissa jo kun ihminen luotiin?
        Ansako?

• Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

alex

"Sananl. 11:30 >Vanhurskaan hedelmä< on ELÄMÄN PUU...
        Sananl. 15:4 Sävyisä kieli on ELÄMÄN PUU, mutta vilpillinen kieli haavoittaa mielen."
        Alex, meneekö nyt sinulla puurot ja vellit sekaisin. Näissä "Elämän puu" on kyllä kuva jostakin, eikä tarkoita sitä kirjaimellista paratiisin elämän puuta... ihan vaan tiedoksi sinulle.
        Vastaapa nyt jo viimein kysyjälle "seurannut"... äläkä taas kiertele.

• 1Yksinkertainen

Miksi? Koska ei ole olemassa vapaata tahtoa, ellei ole edes mahdollisuutta valita. Jos sinä sanot lapsellesi että hän saa aivan vapaasti valita haluaako leikkiä sinisellä vai punaisella lelulla ja annat hänelle kaksi sinistä, niin onko lapsellasi silloin vapaus valita? Tai jos menet ravintolaan ja sinun annetaan vapaasti valita ruokalistasta jossa on tasan yksi ruokalaji, niin onko sinulla silloin mahdollisuus valita? Jumala ei luonut meistä ohjelmoituja robotteja, ja siinä(kin) näkyy Luojan rakkaus luotua kohtaan.

• Raamattu

Miten synti saattoi ilmaantua Jumalan luomaan täydelliseen maailmaan?
      Jumala olisi voinnut estää synin ilmaantumisen maailmankaikkeuteen luomalla pelkkiä ropotteja,jotka tekisivät vain sitä mitä ne on ohjelmoitu tekemään.Mutta jumala halusu luoda olentoja,jotka saattoivat vapaasti,omasta tahdostaan,vastata hänen rakkauteensa ja sellaiseen kykenisivät vain olennot,joilla on valinan vapaus.Tällaisen vapauden antaminen luoduille merkitsi kuitenkin sitä,että Jumala joutui ottamaan riskin:Jotkut luodut olennot saattaisivat kääntyä häntä vastaan.Valitettavasti niin tapahtuikin. Korkea.arvoinen enkeliolento, josta käytettiin myös nimitystä Kointähti (lat.Lucifer), ylpistyi Hes.28:17 1.Tim.3:6 Tyytymättömänä omaan asemaansa Jumalan hallinnossa hän alkoi kadehtia Jumalan asemaa jes.14:12-14 Seurauksena oli sodan syttyminen taivaasa. Lucifer ja ne enkelit jotka menivät hänen puolelleen karkoitettiin taivaasta.

• Raamattu

Syntiinlankeemus ihmissuvun keskuudessa. Jouduttuaan karkotetuksi taivaasta Saatana päätti houkutella muita liittymään kapinaan Jumalan hallitusta vastaan.
      Paholainen päätti kohdistaa ensimmäiseen ihmispariin yllätyshyökkäyksen. Lähestyen Eevaa hyvän ja pahantiedon puun lähistöllä paholainen käärmeeksi naamioituneena kyseli Eevalta Jumalan antamasta kiellosta syödä puun hedelmää. Tässä Eeva jo mokasi kun meni lähelle sitä puuta josta oli kielletty syömästä.mutta Eeva jäi vielä juttelemaan ja sanoi,että Jumala oli kuoleman uhalla kieltänyt syömästä juuri siitä puusta,Paholainen uhmasi jumalan kieltoa ja sanoi:"Ei,ette te kuole" Sitten hän herätti Eevassa uteliaisuutta esittämällä,että Jumala yritti estää Eevaa saamasta uutta suuremmoista kokemusta: Jumalan kaltaiseksi tulemista 1.Moos. 3:4,5 Omaan asemaansa tyytymättömänä Eeva antoi periksi kiusakselle tulla Jumalan kaltaiseksi. Luottaen omiin aisteihinsa enemmän kuin Jumalan sanaan Eeva irrottautui riippuvuudestaan Jumalaan lankesi korkeasta asemastaan ja syöksyi syntiin.Ihmissuvun lankeemukselle oli ennen muuta ominaista epäluottamus Jumalaan ja hänen sanaansa kohtaan.Tämä epäusko johti totelemattomuuteen,joka vuorostaan johti Jumalan ja ihmisen välisen suhteen rikkoutumiseen ja lopulta ihmisen eroon Jumalasta. Synkkä alku ihmisillä,mutta onneksi Jeesus tuli ja kuoli meidän puolesta, ja niin meillä kaikilla on mahdollisuus pelastua.

• "Tämä epäusko johti totelemattomuuteen,joka vuorostaan johti Jumalan ja ihmisen välisen suhteen rikkoutumiseen ja lopulta ihmisen eroon Jumalasta. "

Aivan oikein "kuolema" siis "hengellinen kuolema" on juuri EROA JUMALASTA! Ja tähän Saatana ihmisen viekotteli ja niin meistä tuli elävältä kuolleita perisyntisiä !

• aijaaha

"Tämä epäusko johti totelemattomuuteen,joka vuorostaan johti Jumalan ja ihmisen välisen suhteen rikkoutumiseen ja lopulta ihmisen eroon Jumalasta. "

Aivan oikein "kuolema" siis "hengellinen kuolema" on juuri EROA JUMALASTA! Ja tähän Saatana ihmisen viekotteli ja niin meistä tuli elävältä kuolleita perisyntisiä !

elävältä kuolleita = zombie

• aijaaha kirjoitti:

elävältä kuolleita = zombie

Luuk 9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa".

• aijaaha

Luuk 9:60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa".

Matt 27:52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.

• 1 Piet 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
        4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4341
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      96
      3891
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      50
      3426
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2673
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      24
      2508
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2363
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2207
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1858
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39