Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Amen! Kiitos Tuulah sisar ja siunausta.
Tule Herra Jeesus!
15.05.2015 17:58
Olen suhteellisen uusi täällä advaripalstallla. Olen ollut yli kymmenen vuotta profetiapalstalla hyvinkin tunnettu nimi. Kirjoitelin vuosia nimimerkillä -jarmo- myös täällä aina joskus. Kun tulin tänne, "riehuun" kuulin kaikenlaista Timosta ja en ole sellainen joka luottaa kaikkiin puheisiin, vaan punnitsen aina kaiken ensin, sen on elämä opettanut. Mutta nyt näyttää siltä että nämä puheet Timosta pitävät melko pitkälle paikkansa ja se on sääli.
Minä olen pannut sen merkille, että kun nöyrästi antautuu väärentämättömän Raamatun sanan alle, silloin asettuu totuuden hengen alle, Jeesuksen Kristuksen syvimpään armoon. Silloin yllätyksekseni huomaankin että lopputuloksena totuus alkaakin seurata itseäni kaikkialle ja seisoo minun tukenani ja puolustaa sanojani kaikkialla. Se on ihmeellistä, jos joku on samaa kokenut.
15.05.2015 17:49
No mutta TIMO!!! Juurihan sinä tuolla yllä kommenoit että "ei riitä meille" kun ilmaisin miten Raamattu avioliiton kaavan ehdot täyttää ja sinä sanoit ei riitä meille. Nyt kuitenkin väität että Kristityille avioliittoa säätelee Jumalan sana, ei valtion sana.
15.05.2015 15:47
Paavali kirjoittaa Room. 14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Tämä sana "olkoon täysin varma" viittaa siihen että oletko tosiaan varma että lauantai on juuri se sapatti jota pitää pyhittää, vai onko jossain satunut LUOMISPÄIVÄSTÄ alkaen virhe? Onhan juutalaiskalenterissakin noin 250 vuoden epäselvyys, ei siis vain yhden tai kahden päivän virhe.
15.05.2015 11:11
Heh, joo... :D
15.05.2015 10:55
Amen, ystäväni :D
15.05.2015 10:52
Olen just samaa mieltä. Minusta uskontunnnustus riittää. Uskotko Jeesukseen Kristukseen, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poikena, joka Golgatalla vuodatti verensä ristillä, jolloin hän lunasti syntimme. Jos tähän kaavaan sanoo, uskon, sen pitäsi riittää jokaisen protestanttisen kirkon vihkimis edellytyksille Jumalan ja seurakunnan edessä.
15.05.2015 10:48
Suomennan mitä tarkoitin. "...ei kyllä silloin puhunut asiasta. Päin vastoin kun puhuimme asiasta, niin..." tarkoitin ettemme puhuneet asiasta siinä valossa, vaan kun Pekka puhui oiekudestaan vihkiä, koska luterilainen kirkko oli kieltäytynyt, niin hän kehui voivansa vihkiä kenet haluaa.
15.05.2015 10:45
Antti Kantolalle, kuten kaikille adventisteille haluan muistuttaa:
LUKEKAA SAKARAJA 14 luku. Olen paljon puhunut siitä kuinka Raamatussa on paljon erilaisia ristiriitoja ja kun tämän havaitset, niin sinun on muutettava teologisia käsityksiäsi siitä asiasta, koska Raamattu ei ole väärässä, vaan meidän opittu ja ymmärtämämme osa sitä.
Kantola sanoo että Jeesus tulee vain pilvissä vastaan ja tempaa uskovat. Se on toinen puoli koko asiaa, mutta samalla Sakarja 14 sanoo Jeesuksen jalkojen koskettavan öljymäkeä ja Jeesus alkaa sotimaan Jerusalemin piirittäjiä vastaan.
Näin ollen on kaksi TÄYSIN erilaista kuvausta tapahtumasta jossa Jeesus palaa, joten jälleen mennään siihen lauseeseen, "SILLOIN TAIVASTEN VALTAKUNTA ON... kaltainen" Ei on useampia tapahtumia ja monen on vaikea käsittää sitä. On vaikea luopua sellaisesta johon on uskonut koko ikänsä.
15.05.2015 09:42
Kylläpäs taas näkee mikä osuu arkaan paikkaan. Kun puhuu Jeesuksen paluusta, on ateisteilla yhtäkkiä paljon asiaa :D
15.05.2015 09:36
Minä menin naimisiin luterilaisnaisen kanssa vuonna 1991 ja koska olin itse advenstisti, niin vaimon oma luterilainen kirkko ei suostunut minua vihkimään, sen sijaan antoi kirkon meidän käyttöömme, jos hommaamme jonkun oman papin. Noh, vanha perheystävämme Pekka Tähti, Adventtikirkon pastori vihki meidät mukisematta ja ilomielin.
15.05.2015 09:32
Joo, eihän Pietarikaan alkuseurakuntaa perustaessa sanonut että tämä on sitten adventtiseurakunta. Kyllä silloin perustettiin seurakuntaa, josta kaikki kirkkokunnat ovat lähteneet, jopa katolisuudet. Kyllä Flinkinkin pitäisi olla suuresti kiitollinen luterilaisille protestanttisuudesta, joka on sen perusta. Paptistisuudelle advenstismista jne. kaikilla on juurensa. En minäkään kiistä adventistisuuttani, koska se on syntymäkotiseurakuntani. Minulla ei ole mitään tarvetta muuttaa juuriani mihinkään, vaan en hyväksy kotikirkkoni kaikkia oppeja, vaan seuraan mieluumin Jeesusta Kristusta koko sydämestäni ja Raamatulla koettelen kaiken ihan itse. Näin minä muodostan uskonkäsitykseni.
15.05.2015 09:24
Seurakuntakäsikirja ei ole Jumalan sanaa, päin vastoin, Kornelius oli hyvä esmierkki adventistillekin. Tuolla tavalla Kristusruumiissa olisi vain yksi raaja ja siinä kaikki.
15.05.2015 08:57
New Yorkilainen pankki.
14.05.2015 16:34
Mä oon ollu portsari koko ikäni, aina 19 vuotiaasta asti ja tunnen paljon ravintola-alalta erialisia henkilöitä. Helsingissä joskus 90 luvun lopulla alkoi virrata maahanmuuttajia jotka valtas ravintola-alaa ja erityisesti aasialaiset. Intialaisia, pakistanilaisia ja Bangladeshiläisiä osti Helsingissä ravintolan toisensa jälkeen ja jossain kohtaa minäkin jouduin heidän kanssaan enenevässä määrin tekemisiin.
Sitten huomasin sen yhteisen piirteen heissä KAIKISSA 100% KAIKISSA. Kädenpuristus, oli kuin ranteenpaksuista kastematoa puristaisi. Kämmenen nivelet menevät läjään ja puristusta ei ole ollenkaan. He laskevat kätensä kämmenellesi, siinä kaikki minkä he tekevät kätelläkseen. Todella outoa ja tämä pätee siis vain intialaisiin, pakistanilaisiin ja näihin bangladeshilaisiin.
14.05.2015 16:19
En ole kovin herkästi kenestäkään sanomassa että on mieleltään rikki mutta tässä mennään kyllä siinä rajoilla. Nuo on hauskoja kommentteja, varsinkin kun itselläni on lakiopintoja käytynä tutkintoineen, tosin suppeasti yksityisen turvallisuuden alalta. Mutta erityisesti kun itse olen joutunut paljonkin pyörittelemään rikosoikeudellisia juttuja aivan käytännön tutkinnan tasolta sinne lakitupaan saakka, niin tämä aloitus kuvastaa kyllä jotain poikkeuksellista älyttömyyttä. Siinä ei ole käsitystä lakitermien tarkoitusperistä, vaan heitellään noita mutu-tuntumalta, päämääränä saada kuulostamaan asia vakuuttavalta. Esimerkiksi tuo yleisen syyttäjän rooli ei ole tainnut olla täysin selvä, mitä se tarkoittaa. Ei sen enempää rikoksesta epällyn termin käyttökään. Kirjoittaja on ottanut syyttäjäviranomaisen aseman kirjoittaessaan tuota ymmärtämättä että ensin on poliisin oma tutkintaharkinta ja sitten vielä syyteharkinta. Vasta kun molemmat ovat läpäisseet rikosepäilyn aiheellisuden, niin rikosta aletaan tutkia ja viedä oikeuteen. Yleisen syyttäjän syytevelvollisuus ei kuulu tällaisiin lieviin asianomistajarikosten tutkintaan, vaan sen rikossyyteharkinnan tekee ensin poliisi ja sitten kihlakunnansyyttäjä päättää sen perusteella onko asiaa syytä jatkaa oikeuteen saakka.
14.05.2015 09:25
Nii, juu, rikollisenpa hyvinkin... :D
13.05.2015 21:36
Uudestisyntynyt Kristitty antaa anteeksi myös katumattoman synnin, siirtäen näin vastuun Jumalalle. Kristitty saa levätä Jeesuksen Kristuksen armossa, eikä ole kiroamassa täällä kaikenlaisia suunsoittajia. Asiasta väittely on taas ihan eri juttu.
13.05.2015 21:08
Sepäs se... sapattini on hengessä, lepopäivä kun on vapaapäivä.
13.05.2015 17:28
Amen, veli ...parka :D
13.05.2015 16:56
80 / 121