Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
36 aloitusta · 2899 kommenttia
Heräsin sateen ropinaan ja naakkojen rääkymiseen, kun poikasiaan opettavat ihmisten tavoille. Eilen oli niin rankka sade, että en ole moista nähnyt vähään aikaan. Vesi tuli katoilta lainehtien, siis rännit ei jaksanut vetää ja tuossa hiekkatielläkin oli valtoimenaan vettä.

Harmi, mitä teki kukilleni. Siellä ne nyt makaa runneltuina pitkin pituuttaan, ilmeisesti poikki.

Harmillisen kylmää on ollut. Ei ehdi kurpitsani (ne kolmannet taimet) tekemään satoa tänä kesänä.

Innostuin tuosta selän venytyksestä kokeilemaan, tokko edes sormet yltää varpaisiin, mutta hyvin ylsivät vielä. Kun vain minäkin oppisin venyttelemään aamuisin, tai vaikka kerran päivässä, mutta ei, ei onnistu minulta.

Lahja vinkin voisin antaa. Mikäli löytyy yhteisiä valokuvia muistoineen nuoruudesta, niin niistä pieni albumi värssyineen, tai mikä`ettei pidempikin muistelo?

Jahaa, onneksi nyt kirkastuu. Eikös olekkin luvannut jo helteitä?
Menkää Viroon, esim Toilan kylpylään. Tosin siellä pärjää vain venäjän kielellä, no hät´räppää suomella.

"Repäisin" itseni eläkeläisten matkalle sinne Toilaan. Kävimme samalla Narvassa ja Kalle Palanderin kartanossa kaffeella ja taisi siellä joku ottaa muutakin? Suomenlahden rantatie oli upea, siis valtava pudotus mereen ja mietin, että olisipa Italian rannikko yhtä jyrkkä, niin loppuisi se ihmis-salakuljetus alkuunsa.

Yleensä en seuraa kaipaa, mutta siellä tuli mieleeni, kun toiset oli pariskuntia ja minä kuljeskelin yksin 2-3 m päässä, että olisi mukava, jos olisi vieressä keskustelukumppani, jonka kanssa voisi vaihtaa mielipiteitä näkymistä.

Heitän tänne samalla muutaman ajatuksen toistenkin pohdittavaksi. Tämä ketju kun on vapaa pulinoille.

Olin aivan "äimänkäkenä" siitä viinarallista Tallinnasta ja mietin syitä siihen? Onko se työllistävä vaikutus Suomelle, että täältä rahdataan olut Viroon ja toiset sen hakee sieltä pois? Auton perässä se "muuli"!

Shampakalja, kuohuviiniä tuskin Suomesta viedään sinne, joten olihan se tietenkin otollinen sesonki, kun oli ne lakkiaiset, kissanristiäiset ja kirjekuoren avajaiset!

Toinen asia on, jota myös mietin, tuo Uuden Lastensairaalan rakentaminen, jossa nyt pelätään Ruotsalaisen Säätiön omistusta?

Minä oletan, että tarkoitus on vero-oikeudellinen, koska Säätiöt ei maksa veroa ja sillä täytyy olla vaikutusta asiaan.

Se, miksi sen nyt taas Ruotsalaiset keksi, niin voisin ironisesti kirjoittaa, että taidamme olla sittenkin sitä "metsäkansaa", joka puronvarsillaan elelee rauhassa perheineen!:)))
Mites nämä kesähatut on muuttuneet linnunpesiksi? Pakko oli lukaista ketju, joten munia on rikottu ensin ja siitä taas pesiin ja hattuihin. Itsekkin olen 5-10 ikäisenä ollut ahkera räkätin pesän tuhoaja, siis puihin kiipeilijä.

Kesähattua olen viimeksi käyttänyt siskoni kanssa joskus 60 luvulla serkkuni häissä. Meillä oli upeat valkoiset lierihatut ja tietenkin valkoiset pitsihansikkaat. Kaiken "kruunasi" meidän puupohjainen avoauto, olikohan Ifa merkkinen? Oli sillä niin mageeta ajella pienen kylän hiekkateitä, kun sukulaiset katselivat, että "hulluja nuo on"! Oltiinhan me, mutta hulluilla oli hauskaa silloin ja kaiholla muistelenkin sitä aikaa, sillä sellaista riemua ei enää saa millään konstilla tämän ikäisenä.

No, en sitä kaipaakaan toinperään, enkä kesähattua päähäni laita. En edes huivia leuanalle solmuun.