Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Todellakin, voi niitä aikoja! Vaikka Makriina kirjoittikin maksusta, niin varmasti hän tarkoitti makua?

Toinen herkku on todella tuore kala, joita ei saa, kuin itse kalastamalla.

Nyt on kalat elohopealla kyllästetty ja perunat liialla lannoituksella pilattu. Itse voi vielä perunat kasvattaa, kuka voi, mutta kaloja pitäisi kai alkaa jossain omassa lammikossa kasvattaa!:))Siemenet vain puuttuu!DD
  2. Menkää Viroon, esim Toilan kylpylään. Tosin siellä pärjää vain venäjän kielellä, no hät´räppää suomella.

"Repäisin" itseni eläkeläisten matkalle sinne Toilaan. Kävimme samalla Narvassa ja Kalle Palanderin kartanossa kaffeella ja taisi siellä joku ottaa muutakin? Suomenlahden rantatie oli upea, siis valtava pudotus mereen ja mietin, että olisipa Italian rannikko yhtä jyrkkä, niin loppuisi se ihmis-salakuljetus alkuunsa.

Yleensä en seuraa kaipaa, mutta siellä tuli mieleeni, kun toiset oli pariskuntia ja minä kuljeskelin yksin 2-3 m päässä, että olisi mukava, jos olisi vieressä keskustelukumppani, jonka kanssa voisi vaihtaa mielipiteitä näkymistä.

Heitän tänne samalla muutaman ajatuksen toistenkin pohdittavaksi. Tämä ketju kun on vapaa pulinoille.

Olin aivan "äimänkäkenä" siitä viinarallista Tallinnasta ja mietin syitä siihen? Onko se työllistävä vaikutus Suomelle, että täältä rahdataan olut Viroon ja toiset sen hakee sieltä pois? Auton perässä se "muuli"!

Shampakalja, kuohuviiniä tuskin Suomesta viedään sinne, joten olihan se tietenkin otollinen sesonki, kun oli ne lakkiaiset, kissanristiäiset ja kirjekuoren avajaiset!

Toinen asia on, jota myös mietin, tuo Uuden Lastensairaalan rakentaminen, jossa nyt pelätään Ruotsalaisen Säätiön omistusta?

Minä oletan, että tarkoitus on vero-oikeudellinen, koska Säätiöt ei maksa veroa ja sillä täytyy olla vaikutusta asiaan.

Se, miksi sen nyt taas Ruotsalaiset keksi, niin voisin ironisesti kirjoittaa, että taidamme olla sittenkin sitä "metsäkansaa", joka puronvarsillaan elelee rauhassa perheineen!:)))
  3. Viittasitko minuun dementikolla? Tarkemmin lukien et, mutta minä olen varautunut tulevaan dementiaan sillä, että pidän rahani tilillä, josta en pysty itsekään nostamaan automaatista, joten netin käyttö on vain rahansiirto. Ja mikä rahan säästö, koska ko. pankin kortti on maksullinen! :))

Muistan, kun kerroit tästä Elisan kaappauksesta ja kurkistan itsekkin välillä "eläketiliäni", onko veloitettu jotain ylimääräistä, mutta toistaiseksi ei ole.

Olihan se rakennusaika sellaista rahojen laskemista, mutta meidän onneksi ei varsinaista rakennuslupaa myönnetty 10 vuoteen, joten asuimme ns. kuorma-autotallissa, josta oli rustattu jonkinlainen asunto, jota laajensimme hieman, kun lapset syntyi.

Minä en ymmärrä, kuinka täällä jotkut haluavat eläkkeen pienennystä? Minulle tulee työeläke ja sen olen ansainnut. Kansaneläke, jota minunkin palkasta pidätettiin, on minun ulottumattomissa. Asunto tuki, kuten ei mikään muukaan tuki tule kysymykseenkään, mutta enhän minä niitä tarvitsekkaan,...siis nyt.

Vain Luoja tietää, kuinka ennen kuolemaani tulen tarvitsemaan yhteiskunnan apua, mutta ottaen huomioon elintapani, niin tuskin paljon? Kuntosalille en mene ja roskatkin vien yleensä autolla, kun lähden johonkin!:))