Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. "Joku+kohtuus+asioilla+pitää+olla."Todellakin+ja+se+kohtuus+täytyy+olla+myös+"korppiksen"+arvosteluun,+joka+ei+ole+saanut+myötätuntoa,+kuin+itse+kirjoittelemalla+anona,+tai+Ploman+puolustuksia.Aloitus+koski+SkillaNin+ikävää/kaipuuta,+siis+haikeutta,+koska++oli+pois+palstalta+ja+saimme+hänet+takaisin,+kunnes+"korppis"+taas+tunki+joukkoon,+pilaten+kaikki+keskustelut.Nyt+en+keksi+sanamuotoa,+millä+ilmaisisin++"suruni",+että+Makriinan++sovinnollinen+aloitus+taas+tuhottiin+syyttelyihin,+kuka+sanoi+mitäkin+ja+milloin?"Itse+myötäilet+anotoimintaa,+jopa+liittymällä+kk:n+mollaajiin+vanhoilla+asioilla+kahvipirtissä."Entä+jos+meillä+toisillakin+on+samanlaisia+muistoja+ja+olisimme+samaa+mieltä,+niin+miksi+SkillaN+ei+voisi+myös+tuoda+niitä+esiin,+meidän+toistenkin+puolesta?Jos+entiset+"Pirttiläiset"+ovatkin+inhokkeja+joillekin,+niin+pysykää+pois+ja+avatkaa+oma+ketjunne,+jossa+sitten+teette+ne+arvostelunne.+Kyllä+kai+kaikki+osaa+lukea+muutakin,+kuin+Makriian+aloitusta,+tai+SkillaNin.Eikös+se+niin+mene,+että+"maassa+maan+tavalla"+ja+Kahvipirtti+jättäkää+rauhaan,+joka+on+toiminut+jo+yli+20-v+.+Terkkuja+SkillaN.+Minullakin+oli+rakastava+koti,+jonne+aina+palasin+lomillani+ja+jopa+lapseni+saivat+viettää+sitä+maalaiselämään+karjan++parissa.+Molemmat+oppivat+myös+lypsämään+lehmiä+ja+paistamaan+karjalan+piirakoita.+Sitä+"onnea"+ei+ole+enää+lapsenlapsillani+ja+tuskin+he+ovat+tietoisiakaan,+mitä+menettävä,+vai+menettävätkö+edes+mitään,+sillä+digiaika+ja+muut+viihdykkeet+ovat+ilmeisesti+paremmat
  2. "Eihän+ne+pirtin+tarjoomuksetkaan+ihan+heikkakakkujen+asteella+olleet,+vaan+lämpimäisiä+tarjoiltiin+ilman+että+kaloreita+kertyi.+"Niinpä+niin,+silloin+toi+jokainen+virtuaalisesti+tuoretta+"vehnästä",+siis+pullaa+piirakoita+ja+joskus+oli+jopa+leivonta+ohje++saatteena,+etenkin+rahkapiirakkaan.+Siitä+tuoksusta+voi+aistia+oman++aamupalansa+kanssa.+Nyt+oli+tarjolla+vain+hiekka+kakkuja+ja+muovista+pullaa.Olen+joskus+verrannut+sinua+SkillaN,+kuin+äidin+kirjeisiin,+vaikka+ikäeromme+on+vain+muutama+vuosi,+mutta+tänään+koin+taas+tuon+"äiti+kokemuksen",+että+ihanaa,+että+jaksat+kirjoittaa+aina,+vaikka+nämä++"lapsesi"+joskus+kapinoivatkin.+Onhan+mekin+koettu+jo+murrosikäisten+kapinointi,+mutta+meidän+äidit+aina+jaksaa.Minullakin+oli+eilen+hyvämieli,+kun+lapseni+toi+ostokseni,+sillä+olikin+jo+aikaa,+kun+oli+viimeksi+käynyt.+No,+pianhan+tapaan+molemmat+lapseni,+että+silloin+varmasti+taas+mieli+piristyy,+tai+sitten+ei.+Voi+oma+väsymys+yllättää.Kuka+jaksaa+sunnuntaiksi+paistaa+vaikka+korvapuustit,+sillä+niitä+on+minullakin+aidon+tunteen+saamiseksi+aamukahville.
  3. Kyllä+täällä++Hämeessäkin+oli++unihiekka+pyyhittävä+silmistä,+kun+herään+yleensä+aamuhämärässä+klo+4+ja+ulkona+näytti+kaikki+valkoiselta.+Pelästyin+jo,+että+onko+näkö+mennyt+,+mutta+ei,+luntahan+se+oli++ja+ensiyöksikin+vielä+pakkasta,+joten+autolla+ei+siis+lähdetä+lenkille,+vaan+en++tarvitsekaan.Tuosta+sienien+tuntemuksesta,+niin+tyttäreni+on+nykyisin+hyvä+opas.+Usein+olen+joutunut+häneltä+kysymään+apuja+ja+koskaan+hän+ei+syö+minun+keräämiäni+sieniä!+D+Osasin+minä+jo+kerätä+rouskut,+kanttarellit,+suppikset,+lampaankäävän+ja+muita,+mutta+tuo+hapero+puoli+oli+hieman+hakusessa.Lapsuudessani+kerättiin+vain+rouskuja,+jotka+opin+tuntemaan+hyvin,+mutta+kaikki+tatit+potkittiin+"lehmäntatteina",+siis+syömäkelvottomina,+puhumattakaan+kantarelleistä,+tai+suppiksista,+saati+jostain+lampaankäävistä,+joka+on+todella+maukkaampi+minun+suutuntumalta,+kuin+nuo+suppikset,+tai+mustat+torvisienet.Nythän+en+ole+jaksanut/viitsinyt+lähteä++edes+metsään,+mutta+viimeiset+rouskut+on+menossa,+jotka+sain+lapseltani.+Onneksi+torilla+ja+kaupoissa+on+lisää+minun+tarpeekseni.Koska+minulla+on+hyvin+rajallinen+säilytystila,+niin+olen++turvautunut+vain+kaupan+tuotteisiin,+mitä+nyt+torilta+jotain+hankin+joskus,+tai+pyydän+lapseni+tuomaan,+kun+asuu+aivan+torin+vieressä+ja+tuntee+luotettavat+kauppiaat,+koska+lapsenlapsi+on+ollut+jo+parikesää+jopa+myyjänä+siellä.Mitäs+tässä+minulla,+luminen+päivä+ja+ulos+en+lähde.+Lumetkin+alkaa+sulamaan,+mutta+sulakoot.+Ruokaa+riittää+ja+mistään+en+tunne+stressiä,+koska+voin+taas+jatkaa+tuota+lukemista,+mutta+kirja+"Kirjavalion"+on+huono,+siis+ei+totuudenmukaista+kerrontaa.Kaipaan+meidän+kirjastoautoa+tuohon+talon+päätyyn,+mutta+jo+kolmas+viikko,+kun+ei+ole+tullut.+Ajattelin+lähettää+viestin+sinne+ja+ihme+kyllä,+unohdin+sen++"miukumaukun,+jonka+olen+aina+osannut+ulkoa,+että++"täytyykö+nyt+olla+huolissaan"?+No,+ei+tarvitse.+Kokeilin+sitä+jo+aamulla+johonkin+ja+se+toimii,+kun+vain+muistaisin+sen+uudestaan+sitten,+kun+sitä+tarvitsen.Nyt+hieman+jotain+ruokaa+ja+kirjan+lukua,+mutta+ulos+ei+missään+tapauksessa,+joten+minä+en+ainakaan+ole+siellä+coronaa+tartuttamassa,+rokotuksista+huolimatta,+koska+se+kolmas+on+vielä+tulevaisuudesa.