Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23

Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                36 aloitusta · 2900 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • En ole kiireellisimpien joukossa ja kun rokotteita on rajoitetusti toistaiseksi, niin jaksan odottaa. En liiku missään yleisillä paikoilla, mitä nyt joskus piipahdan lähikaupassa hyvällä maskilla, pesen käteni ja "löträän" desifioimisainetta, vai mitä ne on kaupassa siinä ulko ovella.

En ole koskaan ottanut näitä yleisiä rokotteita, vaikka terkkarissa kysyivätkin ajanvarauksen yhteydessä, että haluanko flunssa piikin, niin emmin sitäkin. Kun olin sitten siellä ja kysyin rokotetta, niin oli onneksi jo lopuneet.

Lapseni (53-v) sen paremminkin tarvitsisi, koska hän liikuu enemmän ja tuo tarvittaessa minunkin ruokani kotiovelle.
                                                  23.01.2021 16:34
                                                • Minä muistan, kun SkillaN ;nia Kahvipirtteineen hätisteltiin pois sieltä 70 palstalta ja hän vihdoinkin avasi "ikäisensä" palstalle tämän ihanan Noja-tuolin, joten kiitos hänelle tästä.

Harmi vain, vai kiitosko, koska nythän tämäkin palsta heräsi eloon, mutta niin ikävällä tavalla, valitettavasti.

Minäkin sain erään tunnetun (73-v) kirjoittajan taholta kiellon, olla kirjoittelematta häntä koskeviin asioihin, koska oli mukamas hänen stalkkaajansa? Pois se minusta, koska en todellakaan ole sitä.

Nyt rohkenen kuitenkin kirjoittaa tänne, kielloista välittämättä.
                                                  14.01.2021 15:18
                                                • Minusta on tullut aamun virkku ja illan torkku, koska yleensä suljen tietsikkani näihin aikoihin ja paneudun kirjoihini.

Sitten laitan radiosta päälle (noin klo 19)Puhe-radion, jota kuuntelen hiljaisella naapureita kunnioittaen, koska se saa unen tulemaan.

Nyt olen jo oppinut seuraamaan(kuuntelemaan) jääkiekko otteluja, joita tulee iltaisin, mutta on myös mukava kuunella noita vanhojen toistoja jostain 60-80- luvulta, jotka ovat minulta unohduksissa.

Minä ihannoin sinua sinisirkku , koska olet oppinut kaikkea, jopa sieltä "kantapään" kautta, mutta hyvin olet pärjännyt, tekemätä siitä niin suurta numeroa.

Itse en paljon kirjoittele, koska minut on nimetty pahimmaksi stalkkajaksi, mutta olen huomannut, että on niitä toisiakin, joiden vuoksi jopa poistoja tulee.

Tähän aloitukseen rohkenin kirjoitta vain sinisirkun viestin tiimoilta.
                                                  10.01.2021 16:30
                                                • Nyt aletaankin sinisiru laskeskelemaan, kuinka usein me on oltu siantapossa ja verta laskettu kulhoon, jota täytyi vispata, että se ei hyydy. Siihen sitten ruisjauhoja ja suolaa. Kyllä se uunissa sitten paistettiin eri lisukkeilla, joita en muista. Lukuisten vasikoiden ja lampaiden teurastusta olen seurannut, kuten myös hirvien. Koirat hudattiin metsään, ...sentään.

Itse en ole sikaa tappanut, enkä muitakaan isoja eläimiä, koska sen teki ammattilaiset, mutta 7 kanaa olen kassaralla listinyt, mutta kun se seitsemäs lähti lentoo päättömänä, niin siihen lopetin.D

Valoa ei ollut minunkaan lapsuuskodissani sähkön muodossa, kunnes joskus 60- luvun lopulla. Karpiidi oli aluksi ja sitten tuli nämä Hazakit. Tosin oli isälläni joku viritys aggregaatilla, jolloin syttyi sähkövalot, mutta tuli ilmeisesti liian kalliiksi.

Kukapa ei olisi meidänikäisistä maatalossa (saunassa) syntyneistä kokenut tuollaisia asioita ja vaikka omat lapseni ovat syntyneet Hesassa, niin hekin ovat tuon ainakin nähneet.

Mumminsa opetti heidät jopa lypsämään ja etenkin se karjalanpiirakoiden teko olikin heillä teineinä bravuuri, kun täytyi saada rahaa, niin siitävain piirkan paistoon ja torille myymään.

Eivät enää tee ja ilmeisesti ovat jo unohtaneet taidon. Kaupasta kelpaa piirakat, joissa riisit ovat raakoja ja kuori usein muistutta pullataikinaa.
                                                  10.01.2021 12:26
                                                • "Aika paha tilanne ! Tsemppiä !"

Kiitos sinulle "osanotosta" rahattomuuteeni. Lompakossa olikin vain 8,-€ ja laskeskelin, että saanko niillä smetanapurkin sieniini ja mandariini pussukan? No laiska olen kauppaan lähtemään, varoen myös tuota corona-paholaista.

Eilen tuli lapseni, tuoden ostoksia, mutta poitsulle (lapsenlapsi) muistutin, että turvavälit ja nyt säästyt mummin halauksilta ainakin vuoden!D

Tänään tuli vihdoinkin myös pankkikortti, joten nyt olisi auto tankattava, koska siellä on varmasti vain "hiki", kun kävin terkkarin hampilääkärissä.

Vaikeuksia pukkaa, koska pakkasta on luvassa, joten minun vanha kotteroni kaipaa sulatusta ja aukeaako edes tankkaus luukku?

Kuinka näitä ongelmia kertyykään, vaikka kuinka yritän välttää niitä. Olen väistellyt kaikki uutisetkin, jossa on vain sana corona, mutta toisaalta tarkastan aina uusimmat tiedot netistä ja meidän 3000 asukkaan kunnassa on vain 10 tartuntaa, joten en usko, että minun kohdalleni osuu se Lotto-voitto, että minä saisin sen.
                                                  08.01.2021 16:33
                                                • Kiitos osanotosta rahattomuuteni, mutta "pommitin" lastani tulemaan pikimiten takaisin, mutta eihän sitä kiinteistöäkään voi jättää pakkasten armoille, joten summararum.

Suo siellä vetelä täällä. Opetti tämä ainakin minulle, että käteistäkin on pidettävä vaikka siellä patjan alla. D
                                                  05.01.2021 14:21
                                                • Aloitan laulun sanoilla; "Jos täytätte mun lasini, niin tahdon kertoa, sen surullisen tarinan, jol ei oo vertoja". Se on tarina, mihin s- pankkini syöksi minut, siis näin.

Olin maksamassa autonkorjauslaskuani 10.12, mutta korttiani ei hyväksytty, joten se oli lukittu? Syytä en tiedä. Soittoni vuoksi oli muka mahdollista joku "kevytlukitus", joka aukeaisi menemällä Nosto-automaatille. Ei auennut.

Uuden kortin piti tulla noin 2 vko, mutta ei tullut, kuten ei uusi tilaamani kortti.

Nyt siis tuli minulle ongelma, koska en pidä käteistä rahaa koskaan, mutta apu oli lähellä, sillä siirsin lapselleni rahaa, mutta otin vain 100,-€ lääkkeisiin ja loput olisi sitten ruoka ym. "ostoksiin".

Vaan eikös tämä lapsi lähtenyt Espooseen, meidän kiinteistöä tarkastamaan ja siellä olikin lämmitysongelmia, joten sinne jäi, minun rahojen kanssa. Ties, koska takaisin tulee?

Voisin tässä laulella seuraavaksi,; Nyt olen yksin, ei lohdutusta, ei hyväilyjä, mutta ei rahaakaan. Voi miksi täytyi käydä näin, että rahattomaksi nyt mä jäin?

Ainakin jäi muistoihin tämän coronan lisäksi, joka ei ole minuun koskenut, mutta tuon pankin toimenpide sulkea korttini, sillä en ehtinyt edes väärin näppäillä tunnuslukuani ja rahaa oli riittävästi. Olihan juuri tullut jo tammikuunkin eläkeet.

ps. Että tällainen tapaus, joka ei ole aloitus ja tuskin herättää edes myötätuntoa keneltäkään, vaan ilmeisesti, että siinähän mummo mokailet.
                                                  05.01.2021 13:13
                                                • Vaikka olen saanut kehoituksen lopettaa viestitelyni, niin kaikesta huolimatta rohkenen toivotta kaikille puolestani oikein hyvää vuoden loppua ja Onnellista Uutta Vuotta!31.12.2020 17:28
                                                • "Olen SkillaNin kanssa samaa mieltä rehellisyydestä. On viisautta ja hienotunteisuutta joskus vaieta." kirjoittelee brinkkala.

Hyvin teiltä ilmaistu ja uskon että aika moni muukin yhtyy tähän toteamukseen, kuten minäkin.

SkillaN;ile synttäri onnittelut myös minulta ja Hyvän Joulun toivotukset, unohtamatta sitä Uutta Vuotta, joka olisi toivottavasti jo parempi tuon koronan suhteen .

Itselläni ei pelkoa taudista, koska ruokaa ( juomia) tulee kotiovelle turvallisella välimatkalla, vaikka eilen juuri halailin lapsenlastani, joten tässä se minun rehellisyys on, kun muisti pettää, että ei sitten halailla.

No, ei heillä ilmeisesti ole sitä tautia, koska perhejoulun aikovat yhdessä viettää, mutta toisen lapseni pääsy Suomeen estettiin sieltä Tanskasta.

Kaikille tasapuolisesti Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2021
                                                  23.12.2020 12:16
                                                • Siis tarkoitat SkillaNia, joka mielestäni on Varkaudessa, et minua, koska olen syntyisin se Rääkkylän rustokorva ja sittemmin Kiteen kirkon polttaja, mitä nyt tuli mieleeni noista sanonoista.

Itse muutin jo Hesaa nuorena tätini ansiosta, jossa kävin rippikouluni ja kaikki muut opintoni.

Miehenikin tapasin kouluni "bileissä", joka olikin kotikyläni poitsu ja hänen kansaan elimme , kunnes hän kuoli, joka mukamas joutikin "pois kuleksimasta"??

Toisaalta on taas muisto siitä, kun lapsuuskodissani oli näitä evakota ja sinne tuli sitten myös tämä samainen poika vierailulle ja hänellä oli mielestäni erikoinen nimi ja hän kiikutteli minua ja oli niin ihana!?

Paljon oli virrannut vettä , kunnes tapasimme uudestaan, mutta sitten "virtamme" kohtasivat ja yhteinen koti rakennettiin, jopa kaksi lasta ja omakotitalo tuonne Espooseen.
                                                  12.12.2020 14:06
                                                • Kiitos Makriina kirjoituksestasi ja olen samaamieltä useimmiten kirjoittamisesi kanssa ja nyt etenkin.

Olisi niin paljon jutunjuurta kanssasi, mutta varon täällä niistä kirjoittamaan.
                                                  12.12.2020 13:00
                                                • Anteeksi tökerö kirjoitukseni tuosta hämäläiset ja karjalaiset, siis kyllä ne ovat mahtuneet samaan pöytään jo yli 25-vuotta, mutta ei Joulu aattona pukin tulon aikaan. Siis silloin, kun on lahjojen jaon aika.

Voisin valaista enemmänkin juttuja, mutta olen huomannut, että kirjoittamani lentelee jopa toisille säfääreille, jossa viittailaan kirjoittamiini juttuihin, kuten huomasin tuolla, että ei vain suksineen laskettele kaivoon, jonka tulkitsen että nyt oli naapuristani kysymys ja minuun tarkoitettu loukkaus, kuten siinäkin, kun kerroin mieheni kuolemasta, niin olipa toteamus, että "joutipa pois jo kuleksimasta".

Minut on leimattu pahimmaksi stalkaajaksi, jonka kiellän jyrkästi, koska en ole kirjoitellut tänne, tai muualekkaan mitään. Luen vain, etä pysyn ns. kartalla", että missä mennään.

Kuka siis stalkaa, joka vetäisee näitä, jopa Noja-tuoli juttuja tuonne toisaalle, jossa voi vapaasti ivailla, mutta täällä esiintyy viattomana "pulmusena", kuten enhän se minä, mutta kun nuo toiset.
                                                  12.12.2020 10:38
                                                • Hyvä idea Makriinalta, sillä minäkin lainasin kassillisen kirjoja tuosta kirjastoautosta, joka tulee melkein koti ovelleni ja se pitää tauon tuonne tammikuun 14 pv..

Itse en vietä lapseni kanssa yhteistä Joulua, koska heillä on oma perheensä ja siellä on lapseni lasten iskän puoleiset sukulaiset lapsenlapsiensa kanssa juhlimassa.

Olenkohan hieman katkera, että hämäläiset ja karjalaiset ei sovi samaan pöytään?
                                                  No, en ole.
                                                  11.12.2020 15:27
                                                • Makriina, sinulla vastaan.

Minulle harvoin tulee näitä outoja ulkomaan puheluja, mutta kerran tuli joku, joka puhui englantia ja minäpä olin siloin niin vihainen, että latelin heiti sinne kaikki tuntemani kirosanat ja suljin puhelimeni.

Nyt oli eilen taas "kohtelias" joku, en muista mistä, niin olin taas niin "kypsä näistä "kerjäläisitä", että sanoin heti, että en halua kuulla mitään ja kun olin sulkemassa puhelita kuulin viellä epätoivoisen sanonnan, että en halunut kuulla edes hänen tarjoustaan!

Kyllä minä vastaa aina soittoihin, mutta se on eri asia, kuinka asiallisesti niihin vastaan.
                                                  08.12.2020 17:41
                                                • Onhan meitä ollut aika monta silloin joskus, niissä kotioloissa, joista kirjoitin, mutta nyt olen yksin ja se voi on aina jo valmiiksi levitetty, joten en joudu sitä pyytämään keneltäkään.

Toista on se, kun olen kylässä, jossa on paljon ruokilijoita, niin ei voin pyytäminen tuota ongelmia, koska siellä on tarjoilu erilaista, eikä kukaan joudu voita pyytämään.

Joku voi pyytää juotavaa lisää ja isäntä päättää, saako enää lisää, mutta kukaan ei pyydä voita, onneksi!D
                                                  08.12.2020 17:21
                                                • Samoi meillä. Ei siinä aina tarvita hienoja "fraaseja" kotioloissa.08.12.2020 15:35
                                                • Et siis osaa noita aloituksia ohittaa, vai mitä? Et kuitenkaan vastannut, kuinka itse ja taloutesi käyttäytyy ruokapöydässä?

No, en vastaa minäkään.

Minä osaan ohittaa hyvin nämä musiikki ketjut, mutta Noja-tuolia en ohita, koska siellä on usein uusia vinkkejä tähän niin "itsetietoiseen" osaamiseeni, jossa on todellakin joskus hyviä vinkkejä!
                                                  08.12.2020 14:51
                                                • "Narsistista ei ole mitään "vikaa" loukata ihmistä.
                                                  Hän pitää itseään upeana ihmisenä, vaikka sanoisi kuinka ala-arvoisena asioita
                                                  muille ihmisille."

Kyllä minäkin muistan tuon zompien kuvauksen Pirrelle, kuinka hän työntelee tätä zompie ukkoaan rullatuolissa.

Itseäni loukkasi, kun kerroin "Noja-tuolissa" 80 mienehi kuolemasta, niin korppis oli siirtänyt sen 70 palstalle ja ja kirjoitti, että " joutipa jo pois kuleksimasta"?

Harmi, että kerroin myös naapurin rouvan kuolemasta, niin eiköväin , sieltäkin kehiteltiin joku rakkaustarina heidän (mieheni ja tämän naapurini) välille?
                                                  07.12.2020 07:54
                                                • Samoin minä, siis onnittelut Airalle nimpparin johdosta ja pian koittavien syttäreidenkin osalta.

Pidä se maski kasvoilla, että näet vielä Joulunkin! ;)) Ai niin, ota se kuitenkin pois, kun tulet sisälle. ;)

Huomasin, että täälläkin kulkevat nuo naapurit maski kasvoilla, joten on minullakin maski taskussa valmiina kunhan milloin kauppaan menen. Tosin voin aina pyytää tytärtäni apuun, mutta onko sekään viisasta, koska hän käy usein Espoossa ja hänen tytär taas opiskelee Turussa. Turussa on siirrytty etäopiskeluun, joten tytär tulee ilmeisesti kotiinsa.

Luojaani kiittelen, että en ole enää työelämässä siellä Hesan seudulla, sillä aika monta maskia menisi päivässä suositusten mukaan. Sitä paitsi minulla ei ole ollut noita harrastuksiakaan liiemmin, koska ne silitys hommanikin on pois, siis en mene.
                                                  04.12.2020 13:24
                                                • "Mitäs olit laiska mato", sinulle juuri haluaisin vastata, koska oletan, että olet oikea tulevaisuuden guru, joka hallitsee kaiken ja myös ratkaisee.

Minunkin työelämässä oli mies, joka oli 10-vuotta jaksanut olla "työssä", josta häntä ei voitu irti sanoa sopimusten mukaan ja hän ei ollut se kuuluisa lossivahti jossain venäjällä, jossa ei ollut edes sitä lossia.

Kuinka ratkaisisit nämä 80 ikäiset, että he eivät haisi pieruille?

Oletko täysin varma, että et itse olisi sen ikäinen ja ties miltä haisisit silloin?

Nythän on paljon juttuja, että noissa hoitokodeissa joutuu potilaat(asiakkaat) makoilemaan nässä kusi-paska vaipoissaan aika pitkään.

Taidat vain olla aika radikaalinen nuori, muta kerro toki lisää itsestäsi, koska minä 70 haluaisin kuulla sinusta.
                                                  18.11.2020 17:48
                                                Edellinen
                                                Sivu 22 / 30

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                • 28
                                                • 29
                                                • 30
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteen94

Riikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.93

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta29

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."21

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä117

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

Suomi24 Viihde

• Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Muistatko Charlien enkelit 70-luvulta? Uudelleenlämmitetyt enkelit tv:ssäCharlien enkelit näyttävät taitojaan vakoilussa, naamioinnissa ja itämaisissa taistelulajeissa.

Stara

• Puolustusvoimat ampuu kovilla – mukana 2 200 sotilastaPuolustusvoimien suuri tykistön ampumaharjoitus näkyy ja kuuluu 19.-23. lokakuuta. Southern
                                                • Puolustusvoimilta sykähdyttävä F-35A Lightning II julkaisuIlmavoimat on nyt julkaissut upean videon, jossa esitellään sen
                                                • Puolustusministeri Antti Häkkänen kielsi kiinteistökauppoja: ”Riskejä turvallisuudelle”Puolustusministeri Antti Häkkänen on estänyt jälleen kuusi kiinteistökauppaa, joissa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia