Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. "Saamme+kovin+valikoitua+tietoa."Niin+minunkin+mielestä,+vai+enkö++osaa+lukea+oikein?+Kyllä+vilkaisen+noita+ulkomaan+lukuja,+mutta+en+jaksa+surra,+saati+pelätä+niitä,+sillä+en+matkustele+enää.Kotimaan+tilastot+katson+aina,+kun+niitä+ilmaantuu,+mutta++niissäkin+hieman+sekoittaa+tuo++sairastuneet,+kun+täytyisi+myös+ilmoittaa+ne+toipuneet,+koska+naapuri+kaupungin+7+sairastunutta+on+siellä+aina+ja+ne+oli+jo+maaliskuussa,+jolloin+lapsenlapsenikin+määrättiin+karanteeniin,+vaikka+ei+ollut+edes+ko.+oppitunnilla.Nyt+oli+kotikuntanikin+yltänyt+sinne+5,+mutta+samoin+oli+naapuri+kaupunki+noussut+3,+siis+10,+josta+päättelin,+että+täältä+on+menty+isoihin+marketteihin,+tai+peräti+johonkin+yökerhoon,+sillä+täällä+on+vain+pari+pientä++kauppaa+ja+yökerhoja+ei.Maskeja+olen+saanut+naapurilta+ja+jopa+kirjastoautosta+muutaman,+joten+on+kolmenlaisia+"rimpuloita",+joita+aion+käyttää+kaupassa+asioidessani,+vaikka+siellä+on+niin+vähän+väkeä,+että+turvaväli+säilyy+hyvin.+Kädet+pesen++kaupan+eteisessä+ja+desiä+laitan+kaupan+ovelta.Ostoslista+on+aina+mukana+ja+osaan+ulkoa+jo+hylly+rivit+ja+laitankin++listani+sitä+mukaa,+miten+kerään+ne+kaupasta,+joten+korkeintaa+vartin+viivyn+kaupassa.Onhan+tämä+vakavasti+otettava,+joten+tyttäreni+asioidessa+luonani+ei+pääse+sisään,+vaan+heittää+ostokset+ulos+ja+sitten+juttelemme+vain++kaukana+toisistamme.Nyt+ei+tule,+koska+itsekin+pääsen+kauppaa,+sillä+sain+autoni+takaisin.+ja+hänen+lapsensa+ei+tule+luokseni,+koska+toinen+opiskelee+Turussa.+Onneksi+16-v,+ei+pääse+mihinkään+"juottoloihin".+Samoin+tyttäreni+taas+reissaa+Espooseen+usein+ja+ei+malta++olla+menemättä+siellä+kauppoihin.
  2. Minun+uni+aikani+on+ollut+jo+kauan,+että+herään+4-5+välillä,+jolloin+juon+kahvini+"lisukkeiden"+kanssa+ja+sitten+lueskelen+"llan+sadon"+netti+kirjoituksista.+Naapuri++tuo+päivän+lehden+noin+klo+6,+josta+näkee,+mikä+paikkakuntaa+nyt+ärsyttää,+jossa+on+parasta+se+"Lukijan+palsta"Miksi+ei+aleta+jo+vaihteeksi+"kouhkata",+noita+kellon+siirroista,+vai++eikö+niitä+ehditä+siirtämäänkään?Entäs,+se+liikunta?+Mikä+sekin+on?+Tänään+kyllä+liikuin+tuonne+autolleni+ja+kurvasin+muutaman+talon+ympäri+tuohon+lähi+S-markettiin,+jossa+oletin+olevan+maski+pakon,+mutta+ei+ollutkaan.+Otin+kuitenkin+varmuudeksi+yhden,+naapuriltani+saamani,+maskin+mukaan.Täällä+kunnassa+on+nyt+se+5+tartuntaa,+mutta+eikös+he+ole+karanteenissa,+joten+tuskin+he+kaupoissa+liikkuvat.+Samoin+nuo+tilastot+ovat+hieman+harhaanjohtavia,+kun+naapuri+kaupungin+lukemat+aina+ilmoitetaan,+siis+eikö+ne+muka+koskaan+parane?SkillaN,+olen+kanssasi+samaa+mieltä,+että+mitä+se+turha+"rehkiminen"+vain+liikunnan+nimissä,+koska+asiahan+täytyy+aina+olla,+miksi+lähtee+johonkin,+kuten+"ynnämuu"+on+asian+oivaltanut.Harmi+vain,+että+en+mene+edes+sitä+asiaani+toimittamaan,+muuta+kuin+vessaan,+mutta+onneksi+pääsen+sinne+ja+sieltä+poiskin.Kieltämättä,+joskus+tulee+surkea+olo,+kun+tuossa+naapurustossa+on+niin+paljon+näitä+rollaatoreilla+kulkevia,+joiden+askellus+on+todella+huono,+mutta+siinä+vain+he+päivittäin+liikkuvat!No,+kyllähän+se+"luu+tulee,+vetäjän+käteen",+mikäli+en+kuole,+kuin+äsken+läheiseni,+aivan+työn+ääreen,+mutta+niin+kuoli+isänikin,+vain+"pötkähti+sänkyyn"+kotona.+Tosin+hänelläkin++ollut+jo+kauan+nitrot+ja+muut.Tänään+murheeni+ja+myötätuntoni+on+lapsenlapselleni,+koska+hän+joutui+hammashoidon+vuoksi+siirtymään+"muualle",+koska+oli+sohaisut++puudutuspiikkiä+laittavan+lääkärin+käteen,+joka+oli++kieltäytynyt+häntä+hoitamasta+ja+sanonut,+että+käyttäydyt,+kuin+5-v+kakara?
  3. Joku+se+jaksaa+aina+näistä+pas..ka+pytyistä++kirjoitella,+mutta+sotkee+vain+kirjoitukset.Minäkin+olen+ihaillut+tämän+Leo+Karppasen+aikaansaannoksia,+koska+hän+on+sisätiloihinkin+rakentanut+uima-altaan+ja+muutenkin+kunnostanut+sen+vanhan+talonsa+aivan+uuteen+uskoon,+jota+ei+voi+enää+entiseksi+uskoa,+kun+itsekkin+siellä+lapsena+oltiin.Uskomaton+saavutus+tuollaiselta+"maalaispojalta",+mutta+onhan+suvussa+jos´jonkinlaista+taiteilijaa,+mutta+ei+Leon+veroista.+Ainakin+yksi+on+julkaissut+jo+kolmekin+kirjaa+suku+historiikkia+ja+vain+yhden+olen+saanut.+Yksi+Leon+veistos+on+meillä,+kun+hän+oli+meillä+saunomassa+Espoossa+ja+silloin+hänellä+oli+joku+esitelmä+taiteestaan,+ja+itsekkin+ihmettelin,+kuinka+hyvin+hän+osasi+ne+tuoda+esille,+mitä+mikin+esitti.Voi+sinua+sini-sirkku,+kuinka+aina+voit+yllättää+minut+noilla+herkuillasi,+koska+juuri+kun+pääsin+siitä+lohen+himostani,+niin+nyt+onkin+nämä+ihanat+kermaiset+keitot!+Ilmeisesti+on+pakko+mennä+kauppaan+ja+hankkia+tarpeet,+koska+lapseni+tuoman+sopan/keiton+olen+jo+syönnyt.Harmi,+että+ostokseni+oli+viimeksi+maksalaatikkoa+ja+verilettuja+ja+tietenkin+kaupan+puolukoita/karpaloita.+Toki+osui+mukaani+myös+avocadot,+valkohomejuusto+ja+muutama+tomaatti,+koska+sitruunapippuria+on+iso+purkki.+Ai+niin,+ne+siikafileet,+jotka+suolasin,+koska+kala+ei+maistu+nyt.Täällä+ei+ole+vielä+sitä+koronaa+niin+paljon+esiintynyt,+mutta+oli+jo+muutama+kaupassakin+naamio+kasvoilla.+Itse+en+vielä+käytä.Sunnuntain+rauhaa+ja+jokainen+käyköön+vaikka+"riuku+paskalla",+jota+ei+tarvitse+tänne+ilmoittaa.;)