Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

  1. Kyllä+täällä+on+mittari+jo++30+ja+huomiseksi+on+luvattu+lisää+lämpöä.+Minä+tein+pitkästä+aikaa+sitä+silityspossakkaani+eilen+ja+olihan+niitä+kertynyt,+koska+en+käynnyt+kuumimpaan+aikaan,+mitä+olikin+pitkä+jakso.Oli+myös+aihetta+manailuun,+koska+takarengas+oli+tyhjentynyt+autosta+ja+täällä+ei+ole++saatavissa+ilmaa+kuin+yhdestä+paikasta+20+km+säteellä,+sillä+bensa-asemat+on+muutettu+ns.+kylmiksi.+Toisaalta+kävin+miettimään,+että+mites+se+oli+siellä+maalla?+Lähin+besa-asema+oli+50+km+päässä,+josta+sitä+ilmaakin+sai,+mutta+olihan+valistuneilla+maajusseilla+omat+ilmapumput.Taisi+olla+kyllä+lähimällä+ruokakaupalla+jokin++bensan+jakelu,+mutta+itse+olin+jo+silloin+viisastunut,+että+auto+tankattiin+sinne+mennessä+viimeisellä+huoltoasemalla,+sillä+oli+niitäkin+lomalaisia,+jotka+tuli+sinne+tyhjällä+tankilla.+Veljelläni+oli+kuitenkin+sellainen+varmuusvarasto,+josta+sai+apua+rajoitetusti+lähimälle+asemalle,+ei+suinkaan+70/l+tankkia+täyteen..Laiskuuttani+pyysin+vielä+apua+ilmanpaineen+laittoon+ja+samalla+pyysin,+että+tarkastaisi+autosta+vedet,+koska+kuumalla+tyhjenee+jäähdytinkin.+Paras+olikin,+kun+kaveri+laittoi+jäähdyttimeen+ja+myös+pissapojan+säiliön+täyteen+ja+ihme!+Se+alkoi+toimimaan!Viime+syyskuussa+oli+autoni+huollossa+ja+tavanomainen+pyyntö+oli,+että+tarkastakaa+vedet+ja+öljyt+myös+ja+käyttäkää+katsastuksessa.+Ilmeisesti+olisi+pitänyt+oikein+vaatia,+että+jos+vesisäiliö+on+tyhjä,+niin+täyttäkää+se!Aikamoiseen+aikaan+Skillan+valitsi+marjanpoimita+reissunsa,+koska+nyt+on+kesän+viimeiset+helteet.+Itse+poimin+pussillisen+karviaisia+tyttäreni+luota+ja+oli+siellä+raparberikin+tehnyt+lisäversoja,+joten+otin+niitäkin.+Nyt+on+siis+karviais-rapaberi+keittoa,+kerma+vain+puuttuu.+Sen+korvikkeeksi+voisin+laittaa+vielä+maito+kiisselin,+vaikka+vaniliinilla+maustetun,+koska+kauppaan+en+lähde.Tiedän,+tiedän,+että+taas+kysytään+huomiokykyä,+merkitsetkö+kaikki+henkilö+autot,+tai+muuta+vastaavaa,+mutt+Kristiina23+olen
  2. "liianvanha"Tuo+oli+todellakin++ala-arvoinen+kirjoitus+sinulta,+koska+meitä++Kahvipirttiin+kirjoittajia+on+sellaisiakin,+jotka+ovat+vain+ihastuneet+leppoisaan+kahvipöytä+keskusteluun+ikään+katsomatta.+Itsekkin+täällä+ainakin+10-vuotta,+kun+selvisi,+että+tämä+Pirtti+ei+ole+Porintien+varrella+oleva+Kahvipirtti.Miksi+sinä+tulet+tänne+riitaa+haastamaan?+Minä+voin+olla+ikäni+puolesta+täällä+vielä+ainakin+5-vuotta,+mutta+silti+kirjoittelen+myös+tuonne+80++palstalle+ja+sinnekkin+nämä+häiriköt,+valitettavasti+tunkeutuu.Ainahan+täältäkin+saa+lukea+toistoa,+että+ikä+on+vain+lukemia+passissa,+mutta+itse+voi+tuntea+itsensä+nuoreksi,+tai+ainakin+nuorekkaaksi.+Parasta+on+kuitenkin,+että+voi+olla+useimman+kirjoittajan+kanssa+samaa+mieltä+ja+kertoa+päivän+kuulumisensa+ilman+mitään+sensaationhakuisuutta,+mitä+ilmeisesti+toiset+haluaa?