Kristiina23

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia36 aloitusta · 2900 kommenttia
- Kiva "Pertikki", että tulit tänne. Minäkin tunnen Kurki nimisiä, mutta ei ole ilmeisesti sukua sille "kuuluisalle" Kurjelle.
Sinä kun seuraat lintujen muuttoa, niin avaa tänne 80+ palstalle linkkejä, joita voi seurata. Olihan niitä minulla, mutta kun vaihdoin konetta, niin on vaikea löytää. Seilissä on ollut sumuista ja näitä kotisuomen lintuja mielelläni seurailen. - Olet oikeassa, kuten aina mielipiteinesi, joten minulta se tulee, se tykkäys.
Puhelin operaattorini tarjosi tietenkin uutta ja "edullista liittymää", mutta ne täytyisi käydä jossain vahvistamassa? Olkoot, maksoi, mitä maksoi, onhan tuota "hynää" vielä tilillä, vaikka lapseni oli lupani mukaan ottanut omansa.
Eilen naapurini kyseli lapseltani apua, kun hänen telkkari ei toiminut ja lapseni sai sen toimimaan, mutta nyt se ei taas toimi, joten( ukko/mies) ja oli oveni takana, että koska se se sinun lapsesi tulee?
Kyllä me vanhukset olemme usein apua tarvitsevat ja pienikin apu voi löytyä läheltä. Minulle tuli liian pian tarve, kun luovuin autosta ja en pääse itse asioille ja täällä on aivan onneton päästä mihinkään, kuin rollaattorilla lähi kauppaan.
Onneksi tuo lapseni asuu lähellä, mutta nyt se taas lähtee reissulle Turku-Espoo ja palaa, milloin palaa. - Vastaan, mikäli kone toimii ja näköjään toimii nyt. Olen "papuillut/kironnutkin" tuon kännyn kanssa, joka ei ota pankin vahvistuksia vastaan ja ounastelen, että ne saa vain "äly kännyllä", jota en hanki. Olen soitellut ja syy on muka pankissa tai puhelimessani ja mistä sen itse keksin kun molemmat vierittävät syyn toiselle?
Aamulla oli kuitenkin näppäimistö mennyt, että sain vain isot kirjaimet, mutta sain se nyt kuitenkin toimimaan, mutta kuinka kauan, kun en taas muista, mitä tein?
Samoin oli uuden kännyni kansaa, koska ei edes lapseni saanut siihen SIM-korttia, mutta oli jossain sen laitattanut, mutta enhän minä sitä tarvitse, koska tuskin sekään hyväksyy nuo pankin vahvistukset.
Miksi tämä elämä muuttui nyt niin hankalaksi, koska ennen osasin kaiken, jopa lapsille neuvoa parkkipaikan Hesassa, johon he kyllä totesivat, että minun on paras jättää auto kotiin ja mennä bussilla! - Just, joo, Päätalon Kalle kirjoitti kansalle oman
elämän kertansa, joita toiset ei ymmärtäneet niitä "murresanoja", jotka minä kyllä ymmärsin.
Sattumalta otin luettavaksi vävyltäni yhden (v 2006 )ja siitä alkoi minun Päätalo lukeminen, hyvä että en lähtenyt sinne Taivalkoskelle! Olihan niitä isällänikin siskojensa tuomia, mutta ei se niin kiinnostanut minua nuorena.
Tulipa taas tuo Päätalo esiin, kun kirjastoauto oli lomilla ja minulla oli muutama tuossa ja pakko on lukea se loppuun, kun nyky kirjat usein sisällyttävät näitä mielestäni epänormaaleja asioita, vaikka ymmärrän senkin, että näinhän se on nyt ja on ilmeisesti ollut jo kauan.
Mitäpä näitä "ällistelemään", koska aikaan on sovittava. Nyt tuli taas kirjastoautosta 4 kirjaa ja taas parinviikon päästä seuraavat. - Kaikki keskustelijat on nyt toisaalla, joten kerron omia hommiani,...joita en tee!
Kävin kuitenkin kaupassa, koska maito, piimä ja leivät oli loppu, eikä kuulunut hakijaa, mutta onhan tuohon kauppaan vain n.100 m matka, jonka ennen autolla kuljin ja nyt rollaattorilla.
Olen "typerrellyt" puhelimeni, että S-pankin vahvistus ei tule, vaikka muut viestit tulevatkin, jopa S-pankista, joten en pysty maksamaan mitään, siis siirtoja tuolle lapselleni. Kaikki muuthan ovat e-laskuina.
Tulihan lapseni äsken (rahapulassaan) ja toi ruokaakin, mutta ei hänkään osannut tuota ongelmaa ratkaista, joten ratkaisemme asia toistaiseksi niin, että hän ostaa "PreiPaid" liittymän, minun toiseen puhelimeen.
Jos nyt kerronkin terveydestäni, että huolestuttaa tuo pään liikuttelu, siis ei varsinaista särkyä, mutta ilmeisesti liiasta makoilusta. Labraan täytyisi tomertautua ensin ja sitten lääkärille, ennen kuin sulkevat tämänkin "Terkkarin", mutta sinnekin on hankala mennä "rollarilla".
Onneksi minulla ei ole nyt niitä "helvetillisiä kipuja", joista tuolla kirjoitellaan, koska tilapäiset kivut ovat hoituneet "Ibusalilla"ja muita lääkkeitä en käytä, paitsi jos menen "labraan", niin kyllä sieltä tulle varmasti noottia ja lääkitystä. - Kukaan ei nyt jouda keskustelemaan tänne, koska Jenni Haukion kuva täytyy arvostella, samoin kuin uusi presidentti puolisoineen.
Tuli mieleeni, kun innostuin tuosta kasvohoidoistasi, että pitäisi minunkin, mutta jos siitä tuleekin "jotain" näiden uusien aineiden myötä vanhalle iholle, niin olkoon.
Minä taas olen näissä arkisissa asioissa ja ennen kaikkea mitä taas olen "töpeksinyt".
Pahin, tai hyväkin, koska en pääse siirtämään uusia maksuja, sillä se vahvistus koodi ei tule. Oli aikaisemminkin, mutta silloin löysin sen ???, josta poistin, mutta nyt ei "mummo" muista.
Onneksi kaikki maksut on e-laskuina, mutta siirrot lapselleni ei nyt onnistu ja lapsi on Espoossa. Kyllä hän pian tulee hoitamaan tämän ongelman.
Taapersin kaupassakin rollaattorini kanssa ja muistin ostokset, paitsi mämmi tuli ja on jo kerm,akin, mikäli haluan siihen lisukkeen juhlavasti. - Katselin juuri netistä 100-v veteraanin juhlia ja todentotta, kyyneleet valui valtoimenaan, kun samalla ajattelin nykytilannetta Suomessa.
Tuli mieleeni ne kirjat, jotka olen lukenut niistä vuosista ennen talvisotaa ja sen jälkeen,. kuinka silloinkin jo varauduttiin.
Nyt ei naurata. - Niinhän sitä voisi kuvitella rahan himossa, mutta kun lapseni haluaa pitää tämän 3000 nel tontin itsellään, koska "mami" maksaa vielä eläessään näitä kustannuksia, joten ei mitään kiirettä lohkomiseen.
Tosin asunto on valmistunut jo "aikoja sitten", mutta luotettavien rakentajien ohjauksella ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt,. toistaiseksi? - Oletpa ilkeä "korppikselle",koska hän on ikäisekseen sopivan kokoinen mielestäni ja osaa harrastaa unelmiensa maailmaa.
Minua koskettaa eniten kiinteistöveron korotus, joka on ilmeisesti yli 1000, € ja lämmitys kustannukset "hulppeat!, jos aion pitää kiinteistöni lapsilleni ja he haluavat, mutta, mutta, olisihan siinä mahdollisuus myydä puolet, mutta sitä he eivät halua, joten "summara rumma", nyt toivovat, että en kuole pian.
No, vitsi, mikä vitsi, mutta meillä ajankohtainen aihe tuon ison tontin realisoimisella, jota lapset ei halua. - Näitä väärin käyttäjiä paljastuu pikku hiljaa, kuten olen todennut "sossulassa" toimiesani", kun avustuksen saaneet tulivat ikkunan takaan juomaan "juomiaan" ihan kuin pilkaten , meidän avusta.
SkillaN/Sella taas avasi sellaisen murheen tästä maailman menosta, että itse ounastelin, että alkoholi ja huumeet tuovat ongelmia näille nuorille ja heidän elämäänsä.
Mutta meille on tulossa sitten se "maailman loppu" , kun kolmas maaliman sota alkaa ja "Putin" saastuttaa kaikki Suomen järvet tällä. - Kiitos Sel-la/SkillaN minunkin puolesta. Hyvää ystävänpäivää myös minulta.
Yritän olla lukematta huonoja uutisia, mutta tuo 4-v pojan (Joensuussa) kuolema oli järkyttävä. Kuinka yhteiskunnan rattaat ei ylety tuollaista auttaman?
Itselläni menee " hyvin", koska tyttäreni toi taas ostokseni, mutta sikäli huonosti, että vastapäinen naapurini kuoli, joka oli minun "hätä vara " kauppakassini", jolle voi antaa rahat ja tavarat tulivat.
Itse en voi sanoa, että eteenpäin, kuin mummo lumessa, koska täällä toimii erittäin hyvin tuo lumen auraus, kuten muukin talohuolto.
Toisin olisi Espoossa, siellä "perikunnan talossa", josta tyttäreni pitää huolta (minun rahoilla), mutta miksi muuttaisin sinne, kun luovuin jo autosta.
Sieltähän ei pääse ilman autoa kuin naapuriin ja kaikki on kaukana ilman autoa, sillä joukkoliikenne on aivan surkea, no tosin täälläkin.
Onneksi täällä on halutessaan toiminta, mutta katselen lintujen liikeitä ja luen kirjoa.
Muuta en toistaiseksi kaipa, paitsi ihanat kuvat lapsenlapseni Ylioppilas lakista ja veljensä vanhojen tansseista. - Kiitos tuosta laulusta.
Olinhan minä aika tietämätön, kun nuorempi veljeni syntyi saunassa ja ihmettelin, mistä se tuli? Olin jo sentään 10-v, mutta siihen aikaan ei minulla ollut mitään käsitystä, mistä ne lapset tulevat?
Olipa sitten koulussa ihmetys, kun kerroin "salaisuuden" ystävälle, niin serkkuni sanoi, että hän tietää, että teille on syntynyt lapsi!
Voi sitä häpeää ja ounastelua, että mistä hän tietää sen? - "Saunassa olen syntynyt, siellä kurjassa Karjalassa, sinisen järven rannalla, siellä majassa matalassa", näin laulun sanoin, mutta niin oli kaikki sisaruksenikin, paitsi se ensimmäinen, joka syntyi peräkamarissa.
Noista supistuksista meillekin tuli saunavuoroihin. Ensin lopetettiin saunottaja palvelut ja nyt tuli ilmoitus, että vuorot vaki asiakkailta maksavat 10,-€/kk. No, eihän se ole paljon, mikäli haluaa joka viikko käydä, mutta, mutta, onko tuo nyt oikeaa säästöä?
Voisihan ne laitta esim. miesten sauna ja naisten sauna vuorot, koska useinhan tuo sauna lämpiää aivan turhan, sillä usein on moni, joka ei käy vuorollaan.
Minua ei lakot häiritse ja en ole koskaan joutunut tilanteeseen, jossa olisin johonkin lakkoon joutunut. Eikä minulla ole mitään mielipidettä, onko ne oikein. - Ajatuksia todellakin tänään käydä kaupassa ostamassa sipulia tuohon jauhelihan.
No, kävi kuin siinä elokuvassa "tulitikkuja lainaamassa" ja sipulit unohtui, mutta tulipa sitten muuta "hörpekettä" ostettua, mutta en jaksanut mennä äänestämään.
Ajattelin, että sitten viimeisenä vaalipäivänä, koska naapuri kunnassa oli vain yhden äänen ero Stubb-Haavisto ja jos minun äänestä on ratkaisu, niin kyllähän se harmittaisi, tai sitten ei. - Huomasin kyllä, että juopoksi minut leimattiin, kun sen nurkkakaapin mainitsin, mutta onneksi "virtuaali" kahvilassa ei "murkinat" lihota, eikä nurkkakaapilla käynti tuo krapula.
Paree olla kirjoittamatta tänne muistojaan tai muitakaan mietteitään, sillä ivallinen vastaus tuo vain pahan mielen. - Kiitos taas mietteistäsi ja kaipaan sitä Kahvipirtin tunnelmaa, kun avasit ketjun ja loit ihana kattauksen pöytään.
Late sitten täydensi sen nurkka kaapin ja toiset toivat "murkina" kahvitteluun. - Aina käyn lukemassa viestisi ja laitan tuon tykkäyksen,. mutta harvoin kirjoitan mitään.
Itse en leiponut enkä paistanut, mutta silti on ruokaa ollut riittävästi tyttäreni ja omasta kauppareissusta johtuen.
Täällä satele hiemakseen lunta, mutta hyvin taloyhtiö siivoaa kulkuväylät, mutta eipä minulla ole mihinkään menoa, koska tuo selkä pirullinen on alkanut vihoitella. - Sel-la/SkillaN, onneksi olkoon, koska sinulla on synttärit näinä päivinä.
- Sel-la., rakas SkillaN, yritä nyt vielä meidän kaikkien lukijoidesi vuoksi jatkaa näitä avauksiasi, jotka ovat minulle, kuten monelle muullekin päivän piristys.
Kieltämättä minäkin hieman ihmetelin, kun kerroin omista ongelmistani tuon puhelimeni suhteen ja taisin siinä mainita noita omia selkä vaivojani, mutta pian tulikin viesti, että en saisi osallistua tänne ketjuun, haastamaan riita, koska satuin toistamaan lukemani viestin, jonka....
Sittenpä tulikin aina väärää tietoa elämästäni`!
Kieltämättä tämä harmittaa ja jopa loukkaa, että olisin... ja niin edelleen ja sitten vielä joku lisää "vettä myllyyn", että minua olisi "pyssyin ja kirvein" uhattu. - Luen kohtuullisen paljon ja käyn kirjasto autolla joka toinen viikko, kun se tulee asuntoni lähelle.
Täällä vaihtui "auto kuski" siis kirjasto auton hoitaja, joka osasi minulle valita kirjoja, mutta hyvä on tämä uusikin, nuori poika, jolle olen vain tehnyt toivomuksen, että valitsee minulle 5 kirja mielensä mukaan.
Nyt olen saanut selkäni kipeäksi, koska luen aina sängyssä, jossa ei ole ongelma, mutta "auta armias",. kun nyt täytyy nousta ylös.
Mikäpä näitä enempi selittämään, koska puolikas" Ibumakz hoitaa homman", mutta kuinka kauan?