Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heräsin+kello+6.00,+söin+aamupalan+vein+kuopuksen+työpaikalle+ja+ajoin+mökille,+oli+vielä+hämärää+joten+laitoin+pihavalot+päälle.+Tein+lumityöt.+Olin+hyvällä+tuulella+ja+voimissani.+Sitten+asiaan.
+Hilasin+saunamökistä+ulos+Picina-sängyn,+poistin+jalat+ja+vedin+sen+ressua+apuna+käyttäen+hankea+pitkin+autolle.+Nostin+auton+takakonttiin+ja+ajoin+kaupunkiin.+Hilasin+sängyn+ulos+autosta+taas+ressulle+ja+vedin+lumihankea+pitkin+alakerran+luisulle+ja+valutin+sen+kellarikerrokseen.+Vedin+patjan+mankelihuoneeseen+ja+puhdistin.+Sen+pidemmälle+en+olisi+jaksanut.+Poika+nostaa+sen+ylös+asuntooni+kun+palaa+työstä.
Ongelmahan+syntyy+jos+illalla+alkaa+selkä+kiukuttelemaan+eikä+ole+saunavuoroa+tänään,+perjantaina+ja+lauantaina+saunon+taas,+mutta+voin+ottaa+illalla+ropjen+punkkua+jos+kovasti+kivistää.
En+tiedä+montako+kertaa+minun+pitää+kirjoittaa,+että+menen+henkilökohtaisuuksiin+ja+senhän+sinunkin+pitäisi+sanomattakin+tietää.+
Olen+sitä+mieltä,+että+olet+omasta+mielestäsi+täydellinen,+osaat+journalistiset+säännöt+ja+noudatat+niitä+tinkimättä,+...mmmm....+mitä+nyt+välillä+lipsahtaa.
Se+nyt+on+inhimillistä,+ymmärrän+toki,+mutta+yritä+olla+tasavertainen+muiden+kirjoittajien+kanssa,+äläkä+heilu+siellä+tikun+nokassa.
No,+menit+sinäkin+kuviteltuun+todellisuuteen+ja+henkilökohtaiseen+sieluntilaani.+Oletat+minulla+olevan+paha+mieli,+vaan+kun+ei+ole,+joulumieltä+pukkaa,+tänään+kuopus+sai+eka+karkin+joulukuusikalenterin+pikku+taskusta.+Olen+valmistellut+ovikransseja,+Petze+sai+omansa+ja+oli+ylen+onnellinen.+Omani+on+myös+valmis+ja+asetan+sen+paikoilleen+tässä+iltapäivän+korvilla.+Kuopuksen+oviranssi+on+vielä+kesken,+samoin+kuin+esikoisen+villasukat.
Joku+valitti+siitä,+että+mummut+etuilee+karkkikaupassa.+Meilläkin+oli+korvessa+karkki+ale+ja+pidin+puoleni.+Joulukarkkeja+riittää,+ei+tarvinnut+kyynärpäätekniikkaa+käyttää,+mutta+eihän+meillä+täällä+korvessa+sellaista+väen+tungosta+missään+ole+kuten+isoilla+kirkoilla.
Näin+muuten+videofilmin+Helsingistä.+Joku+oli+kuvannut+leipäjonon.+Se+kiemurteli+kilometritolkulla+ja+lastenvaunuja+oli+runsaasti+joukossa+sekä+lapsia.+Ei+ne+mummot+kaikkeen+kerkiä.
Nyt+pitää+käydä+pyykkituvassa.+
Olet+sinä+aika+velmu+ja+tuo+siili+semmoinen+ketkula.
Nyt+pesen+pyykkiä.
01.12.2016 11:33
Niin+se+on+taito+jota+minä+en+osaa+ja+kysymyshän+oli+henkilökohtaisuuteen+menemisestä.+Tunnistan+toki,++mutta+on+myös+ihmisiä+jotka+eivät+tunnista.
01.12.2016 11:06
Toivon+sinulle+onnea+uudessa+suhteessasi,+älä+huolia+kanna+metsis,+asioilla+on+tapana+järjestyä+;+)
30.11.2016 15:00
Just+joo+;+DD+ja+silleen,+ei+ole+traumoja+ei.
30.11.2016 14:57
Entisenä+ravintola-alan+asiantuntijana+osaa+käytäytyä+hyvin+seisovan+pöydän+ääressä.+Alkupaloiksi+vain+mieluisia+ja+lämmintä+ruokaa+kohtuullisesti,+jälkiruokaa+hitusen.
Pakko+myöntää,+että+kun+katsoo+seisovan+pöydän+hamstraajia+huvittaa.+Iso+torni+lautasella,+alimmaisena+alkupalat+ja+päällimäisenä+kinkku+ja+laatikot+;+)
Tuostapa+tuli+mieleen+pitänee+syödä+jotain.
30.11.2016 14:29
Neuvoksi.....Älä+osta+Havin+kynttilöitä,+älä+saarioisten+porkkanalaatikkoa.+Osta+ulkolaisia+juureksia+ja+tee+rosollia.+Älä+osta+suomalaisia+postikortteja.+Älä+kannata+jonninjoutavan+ostohysterian+keksijöitä+ja+potki+persuuksille+niitä+loispummeja,+viekööt+itse+kynttilänsä+hautuumaalle.
30.11.2016 14:17
Käy+kertomassa+joulun+sanomasta+palstan+ateisteille+ja+agnostikoille,+he+eivät+usko+Jeesuksen+syntymään,+mutta+kertovat+koristelevansa+kotinsa+Jeesuksen+seimeillä.+Se+kuulemma+kuitenkin+kuuluu+jouluun.
29.11.2016 22:53
Ps.+olen+tehnyt+päätökseni+en+auta+Suomea+nousuun+koska+ei+minulla+ole+siihen+varaa.
29.11.2016 22:40
Minäkään+en+ymmärrä+sitä,+että+sanotaanei+meillä+ole+rikkaita,+jotka+voisivat++parantaa+olemassa+olevaa+tilannetta.+(kuulemma+liian+vähän++rikkaita)+Kaikki+talkoisiin+jos+talkoisiin+lähdetään.+Rikkaat+panoksilla+joilla+voivat+ja+köyhät+niillä+joilla+kykenevät.
29.11.2016 22:39
Vielä+yksi+hyvä+neuvo.+
Kun+lapsesi+päättävät+miksi+haluavat+isona+tulla+ja+kurottavat+kohti+unelmiaan+kannattaa+heidän+opiskelun+ohella+hakeutua+ammatti-alan+työpaikkoihin.+Kesätyö,+osa-aikatyö+opintojen+ohella+jne.+Ei+jäätelönmyynti+kesällä+vie+esim.+farmasian+alalle+pääsyä+eteenpäin.
29.11.2016 21:37
Tämä+Uuninpojan+kirjoitus+oli+ensimmäinen+joka+oli+mieleeni.+Ilmeisesti+hän+oli+ajatellut+pakkotyötä+etenkin+mamunäkökulmasta.+
Toisaalta+tästä+aiheesta+on+aloitus,+jossa+on+käsitelty+asiaa+syvällisesti+monelta+kantilta,+joten+EVVK+enää+keksi+jotain+muuta+joka+nappaa.
Trveiseni+notkuvan+joulupöydän+äärestä,+Nyt+kelpaa.+Vuokratalossamme+on+hyvä+talotoimikunta,+ruoassa+ei+säästelty.
29.11.2016 21:19
Hollantilais/Amerikkalainen+matkanjärjestäjä.+
Matka+kaikilla+mausteilla.....all+inclusive...
29.11.2016 21:03
Väärin+tulkitsit+uskon+käsitteen,+jos+et+usko+olet+uskoton+et+uskonnoton.
Oletko+käynyt+lukemassa+paimentolaiskirjeeni+sinulle+Suomi+alas+kampanja+aloituksessani?
29.11.2016 11:50
Kiitos+aloittajalle,+odotin+veronpalautuksia+joulukuun+alussa.+Kiva+oli+pistäytyä+tilillä+pakostakin+suu+meni+maireeseen+hymyyn+ja+se+ei+ollut+sitä,+että+olisin+maksanut+veroja+liikaa+vaan+kesämökin+kattorempan+kuluista+sain+kotitalousvähennyksen+eikä+se+ollut+ihan+pieni+summa.+Kotimaatani+euroni+eivät+hyödynnä+vaan+tulevat+kulkeutumaan+Karibialle+;+)
29.11.2016 11:33
Olet+siis+agnostikko.+Henkilö,+joka+ei+väitä+tietävänsä,+onko+jumalaa+olemassa,+agnostisismin+kannattaja;+henkilö,+joka+ei+usko+jumalaan,+koska+sen+olemassaoloa+ei+voi+todistaa,+mutta+ei+myöskään+kiellä+jumalan+olemassaoloa,+koska+sitäkään+ei+voida+todistaa.++
WIKI
Sain+viesteistä+käsityksen,+että+hmp.f+on+ateisti.
Henkilö,+jolle+uskonnottomuus+on+elämänkatsomus,+joka+ei+ole+uskonnollinen.+Sana+uskonnoton+viittaa+asiaan,+joka+ei+perustu+uskontoon+tai+jossa+ei+ole+uskontoa.
Joo,+Jeesuksen+syntymäjuhlan+downshiftailijoita+;+)
28.11.2016 23:54
Niinhän+ne+tekee+jos+ei+kunnolla+hauduta.+Maltti+pitää+joulusaunassa+olla.+Joulusaunavastaa+voi+käyttää+uudelleen+Uuden+vuoden+saunassa+kun+jättää+sen+uppoveteen+odottamaan.
28.11.2016 23:12
Minulla+oli+viime+talvena+mökin+ulkovajan+katossa+saunavastoja.
+
Olisit+pakastanut+kokonaisia+vastoja+niillä+on+ihana+läiskiä+ihtiään+joulusaunassa.
28.11.2016 22:48
Älä+soita+numeropalveluun+se+maksaa+maltaita.+Tein+syksyllä+virheen+ja+soitin+kaksi+pitempää+puhelua.+Sain+laskun+kymmenen+euroa+per/puhelu+vaikka+se+toinen+puheli+oli+numeropalvelun+moka.+Lähettivät+anteeksi+pyynnön+ja+luvan+soittaa+kaksi+puhelua+maksutta,+en+ole+uskaltanut.
28.11.2016 22:41
Koko+nukketalokokonaisuus+on+kätteni+töitä.+Talot,+ovet,+ikkunat,+portaat+ja+terassit+jne.+Pienimpiä+esineitä+joita+olen+tehnyt+ovat+mm.+hedelmät.+Keittiön+pöydälle,+sämpylöitä,+saliin+kynttilöitä,+kukkia,+kirjastoon+sanomalehtiä,+kirjoja+sekä+viimeksi+joululahjapaketteja,+jotka+asettelin+salin+joulukuusen+alle+;)+
Kynttilät+esim.+tehdään+tupakin+filttereistä.+
Ykhdessä+kerroksessa+on+viinibaari+Maria+P,+jonka+seinillä+omaa+taidettani+;+)
Maria+P:n++esikuvana+on+ollut+paikallinen+taiteilijoiden+suosima+viiniravintola.
Huonekalujakin+olen+tehnyt,+mutta+suurimman+osan+olen+ostanut+matkoiltani.
Hollanti+on+loistavien+löytöjen+maa.
Kaikenlaisia+työkaluja+on+tullut+tämän+ikuisuusprojektian+aikana+käytettyä.+Kirjaston+hyllyllä+on+sievä+pieni+purhelaiva,+mutta+ei+oma+tekemä+vaan+matkamuisto+jostain+ulkomailta.
28.11.2016 22:35
Eli+...downshiftaamaan+joulu...+hengaillaan+ja+fiilistellään.
Mikäpä+hänessä+;+)
28.11.2016 13:18
317 / 371