Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7419

1. Heräsin+kello+6.00,+söin+aamupalan+vein+kuopuksen+työpaikalle+ja+ajoin+mökille,+oli+vielä+hämärää+joten+laitoin+pihavalot+päälle.+Tein+lumityöt.+Olin+hyvällä+tuulella+ja+voimissani.+Sitten+asiaan.+Hilasin+saunamökistä+ulos+Picina-sängyn,+poistin+jalat+ja+vedin+sen+ressua+apuna+käyttäen+hankea+pitkin+autolle.+Nostin+auton+takakonttiin+ja+ajoin+kaupunkiin.+Hilasin+sängyn+ulos+autosta+taas+ressulle+ja+vedin+lumihankea+pitkin+alakerran+luisulle+ja+valutin+sen+kellarikerrokseen.+Vedin+patjan+mankelihuoneeseen+ja+puhdistin.+Sen+pidemmälle+en+olisi+jaksanut.+Poika+nostaa+sen+ylös+asuntooni+kun+palaa+työstä.Ongelmahan+syntyy+jos+illalla+alkaa+selkä+kiukuttelemaan+eikä+ole+saunavuoroa+tänään,+perjantaina+ja+lauantaina+saunon+taas,+mutta+voin+ottaa+illalla+ropjen+punkkua+jos+kovasti+kivistää.En+tiedä+montako+kertaa+minun+pitää+kirjoittaa,+että+menen+henkilökohtaisuuksiin+ja+senhän+sinunkin+pitäisi+sanomattakin+tietää.+Olen+sitä+mieltä,+että+olet+omasta+mielestäsi+täydellinen,+osaat+journalistiset+säännöt+ja+noudatat+niitä+tinkimättä,+...mmmm....+mitä+nyt+välillä+lipsahtaa.Se+nyt+on+inhimillistä,+ymmärrän+toki,+mutta+yritä+olla+tasavertainen+muiden+kirjoittajien+kanssa,+äläkä+heilu+siellä+tikun+nokassa.No,+menit+sinäkin+kuviteltuun+todellisuuteen+ja+henkilökohtaiseen+sieluntilaani.+Oletat+minulla+olevan+paha+mieli,+vaan+kun+ei+ole,+joulumieltä+pukkaa,+tänään+kuopus+sai+eka+karkin+joulukuusikalenterin+pikku+taskusta.+Olen+valmistellut+ovikransseja,+Petze+sai+omansa+ja+oli+ylen+onnellinen.+Omani+on+myös+valmis+ja+asetan+sen+paikoilleen+tässä+iltapäivän+korvilla.+Kuopuksen+oviranssi+on+vielä+kesken,+samoin+kuin+esikoisen+villasukat.Joku+valitti+siitä,+että+mummut+etuilee+karkkikaupassa.+Meilläkin+oli+korvessa+karkki+ale+ja+pidin+puoleni.+Joulukarkkeja+riittää,+ei+tarvinnut+kyynärpäätekniikkaa+käyttää,+mutta+eihän+meillä+täällä+korvessa+sellaista+väen+tungosta+missään+ole+kuten+isoilla+kirkoilla.Näin+muuten+videofilmin+Helsingistä.+Joku+oli+kuvannut+leipäjonon.+Se+kiemurteli+kilometritolkulla+ja+lastenvaunuja+oli+runsaasti+joukossa+sekä+lapsia.+Ei+ne+mummot+kaikkeen+kerkiä.Nyt+pitää+käydä+pyykkituvassa.+Olet+sinä+aika+velmu+ja+tuo+siili+semmoinen+ketkula.Nyt+pesen+pyykkiä.