Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7414

1. Olen+huvittunut+ja+toisaalta+yllättynyt+aloitukseni+saamasta+kahden+palstalaisen+kiihkomielisesta+hyökkäyksestä.+Peräkamaripoika+ja+Tyyne+taisin+värkätä+aloitukseen+liian+osuvat+kuvaukset+ja+osui+ja+upposi+;+DDD+.
  2. Tyyne+sinisellä+;+DD
  3. Olen+saanut+sinulta+usein+palautetta,+että+minä+en+ymmärrä+tai,+että+olen+hakoteillä+tai+ulkona+käsiteltävästä+asiasta.+Yritän+minä+lukea+ajatuksella,+tässä+keisissä+en+voi+yhtyä+mielipiteisiisi,+en+omaksu+tapaasi+kirjoittaa+toisinajattelevista.+Pidät+itseäsi+rauhakyyhkynä,+suvaitsevana+äiti+Teresana.+Haluat+maailmasta+paremman,+kuka+ei+haluaisi,+mutta+sinulla+eikä+minulla+ole+kykyjä+poistaa+epätasa-arvoa+maailmasta.+Säästä+sydäntäsi+hyville+asioille.Paremman+maailman+tekemiseen+osallistuin+nuorena+se+on+nuorten+juttu.+Uskon,+että+siellä+kotinurkissasi+on+semppaajasi,+neuvonantajasi.+Sinä+olet+jo+vanha+nainen+kuten+minäkin,+emme+enää+sovi+parrikaadeille+lipunkantajiksi.+Putoamme+jo+herkästi+kun+alkaa+huipata.+Nuorten+asia+on+tehdä+tulevaisuus,+me+olemme+tehneet++parhaamme.+Hyvää+elämää+olen+saanut+elää.+Vuonna+1947+kun+synnyin+kirjoitettiin+Pariisin+rauhan+sopimus.+Olen+saanut+elää+rauhan+ajassa,+toisin+kuin+mieheni,+joka+muistaa+muistaa+kotimaansa+piirityksen,+pelon+ja+nälän.+Minä+ja+mieheni+ajattelemme+jo+omaa+napaamme,+omaa+parastamme,+omaa+hyvinvointiamme.+Lapsenikaan+eivät+vouhkaa,+sulkevat+silmänsä+pahuudelta+kuten+minäkin.+Käännän+pääni+pois+julmuuksilta,+nautin+Suomeni+suloisesta+suvesta.+Minulla+on+vahva+itsetunto+jota+"kukkahatut"+eivät+heilauta.+Taidan+tehdä+poikkeuksen,+aion+pistää+kukkahatun+päähäni+ja+leikkiä+tyhmää+täti+Monikaa+juhannustulilla.+Ei+silti+ei+minun++tarvitse+leikkiä+tyhmää+;+)
  4. Se+on+päivä+taas+kallistunut+iltaan.+Risusavotta+jatkui+toden+teolla.+Kuopus+leikkasi+ruohikon+tontin+laitoja+myöten,+joten+nurmikon+pinta-ala+kaksinkertaistui,+yksi+kuusi+kaatui+ja+pikku+pihlajan+ja+lepän+alut+saivat+lähdön.+Vene+siirtyi+vesirajaan+ja+talviteloilla+olleen+veneen+takana+ollut++Helga-neidin+allas+pääsi+oikeuksiinsa.+Pesin+altaan+ja+asetin+pienet+pöydät+ammejuomia+varten+altaan+viereen.Haravoin+veneen+alta+paljastuneet+menneen+kesän+koivun+lehdet+jotta+nurmikko+alkaisi+viheriöimään+siltäkin+kulmalta+tonttia.+Nyt+kun+löytäisin+vielä+vanhan+valurautapadan+rantaan,+siihen+voisin+istuttaa+jotain+kukkasia.Grillattiin+ja+saunottiin,+selkä+puolikumarassa+(vaikka+yritin+hakata+sitä+vastalla+suoraksi)+ajelin+kaupunkiin.Kuten+jo+tuonne+ylemmäksi+kirjoitin+kirkuja+lintujen+pesä+paljastui+tikankoloksi.+Ihastuttavat+pienet+orava-kolmoset+ovat+asettuneet+grillipaikalle+jämien+siivoojiksi.+Kun+olimme+syömässä+rantaan+ui+kuusi+tämän+kesän+sorsan+poikasta+ilman+äiskää.+Ne+asettuivat+pikkulaiturin+viereen.+Ne+olivat+kesyjä,+kuopus++syötti+niitä+kädestä.+Ne+olivat+ilmeisesti+rannan+asukkaiden+huoltamia+koska+eivät+pelänneet+lainkaan+meitä.Nyt+maate+selkää+oikomaan.Tälläistä+eläimellistä+elämää+tänään.