Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaan taitaa olla isoin puolue ainakin nyt. Olihan meillä Kepu ja Kekkonen. Kekkosta vieläkin kaivataan laittamaan Suomen asiat kuntoon.
Kuka se Suomen johtaisi nousuun?
14.12.2015 23:00
Uskonhan minä vaan haitanneeko tuo kettään.
14.12.2015 22:42
Mielestäni täällä kirjoittaa yksi pahasti vasemmalle kallellaan könöttävä, siinä ja siinä hää nuokkuu. Muutama kokoomuslainen, ne tunnistaa rahan paskasta ja ne eivät voi hyväksyä eläkeläisten asumistukea. Aika monta persua, innokkain käyttää isoja kirjaimia kommunikoidessaan eli maasta se pienikin ponnistaa. Vähiten lie ruotsalaisen kansanpuolueen jäseniä, mutta lahden toisella puolen lie jokunen ruotsidemokraatti. Vihreitä en usko olevan se kun on nuorten vouhottajien jutskoja. Yksi kristitty. Lestaadipuolue Kepun edustaja ainakin yksi ; ) Ryhmän miehissä lie eniten demareita. Auttoikos aloittajaa tämä tietovuoto?
14.12.2015 22:39
En mää mittään teeskentele.
14.12.2015 22:17
Eräs ystäväni, hollantilainen sossuihminen ei koskaa sanonut pahaa sanaa pakolais- asiakkaistaan, joten ajattelin, että hän on näitä suvakkeja.
Totuus oli toinen, sillä hänellä oli tietty työnsä vuoksi vaitiolovelvollinen. Hän jäi eläkkeelle syskyllä ja on nyt avannut suunsa.
Ei me tiedetä mitä näiden sosiaalipäätöksiä tekevien ihmisten toimistoarkeen kuuluu.
Tietty heillä on turvahälyttimet huoneissaan, mutta se, että olet koulutettu nainen, elät omassa maassasi ja toimit virassa, oletkin päivittäin muualta tulleiden kerjäläisten sylkykuppina.
Uhkailua ja aliarvioimista suoranaista väkivallalla pelottelua.
Jos tämä on arkea monikulttuurillisessa Hollannissa, mitä se arki on täällä masennuksen ja kaamoksen keskellä.
14.12.2015 22:15
Tämä on hyvä uutinen etenkin suomalaisille rivikansalaisille mieluista luettavaa.
Saudi Arabiassa päämedia kertoo pakolaisten joutuvan Suomessa pakkotöihin ja arvellaan, että pääministeri luovuttaa talonsa saadakseen ilmaisia työntekijöitä passaamaan häntä.
Uutiset pakkotyöstä ovat kiirineet myös Euroopan medioihin ja esim. Hollanti on reakoinut ja Suomi on saanut kiitosta tukien leikkauspäätöksistä.
Loka- marras- joulukuu on tyypillistä masennuskautta eikä mitään uutta meille suomalaisille. Joten hyvillä mielin otan vastaan tämän joulun ilosanoman ja toivotetaan hyvää kotimatkaa lähtijöille.
14.12.2015 21:31
Kävin suihkussa, odotin jos joku alkaisi mua, mutta ei, no mää alan.
Keitin tänään kattilallisen riisipuuroa. Se on huomisen juhlapäivän menun alku ja pääruoka.
Olen vielä toipilas joten päivä kulunnee sisätiloissa.
Illalla istun TV:n ääreen, otan kutimet käteeni, tekeillä on saapassukat. Naposteltavaksi laitan Fatserin sinistä suklaata.
05.12.2015 23:00
Korpikirjailija meni läpi, onneksi, kai jotain muutoksia taas ,)
02.12.2015 22:16
Minulla on juuri nyt mustat legginsit ja musta T-paita sekä mustat nilkkasukat. Kun katson ulos eilinen musta luonto on saanut valkeaa iholleen ; )
Niin, muuten minulla on heijastin roikkumassa selkärepussa kun menen ulos.
01.12.2015 14:55
Mitä näytelmää kävit katsomassa Kajaanin kaupungin teatterissa?
01.12.2015 14:50
Minun garderoobini on pelkistetty. Muuton yhteydessä tein priorisointeja, Kaapeissani ovat vain ne vaatteet joita pääsääntöisesti juuri nyt käytän, muut ovat muovisäkeissä mökillä odottamassa kevättä ja sitä minne ilman suuntaan ne lentävät. On uskomattoman kevyt olo kun voi aukaista kaapin ovet ja näkee heti mitä ne pitää sisällään.
Sain juuri äskeen yllätysvieraan. Entinen naapurin tyttö kotikadultani soitti ovikelloa. Oli ihana kuulla, että vanhat ystäväni ovat kaipailleet minua ja ihmetelleet minne olen hävinnyt. Hän oli tullut vierailulle samassa kerroksessa asuvan ystävättärensä luokse ja nähnyt ovessa nimeni.
Hän katseli uutta asuntoani ja ihaili kuinka kodikas. Oli helppo avata ns. vaatekomero ja näyttää hänelle kunesittelin tarkemmin asuntoani, tavarat eivät näet putoile silmille ; )
Ihmisellä on kumma tapa kerätä rojua jos vaikka tuota vielä tarvitsen tai vaatetta varuiksi. Asunnon vaihtaminen on terveellistä. Nyt kun ikää alkaa kertymään en enää aijo kerätä mitään. Ostan vain tarpeellista ja heitän pois tavalla tai toisella tarpeettomat esinneet ja vaatteet.
Päätin lopettaa keramiikan teon, mitä minä niillä kipoilla ja kupeilla teen. Eilen tein lopuista savesta lintuja ja ihan rippeistä aijon vääntää nukkekotiini vanhanajan keittiöhellan yläkuvun ; )
Siirryn takaisin nukkekotiharrastukseeni. Profiilissa nykyinen kokoonpano.
01.12.2015 14:42
Joko olet selvittänyt, mikä sinulle on ihmisessä tärkeä ominaisuus?
1. Kunnioitus
2. Empatia
3. Kiltteys
4. Rehellisyys/luotettavuus
5. Suorasanaisuus
Minulle kaikki nuo ovat itsestään selvyyksiä, ei tarvii miettiä.
Laitoin tänään eriävän mielipiteeni rehellisesti facebookiin. En tykkää kun avaan facen, etusivulla on linkkaavia ambutoituja koirien ja kissojen kuvia. Kadonneita lemmikkejä jne.
Yksi nirpisti nokkansa ja kirjoitti voit heittää minut pois ystävistäsi jos liittämäni kuvat ovat kiusaksi.
Niinpä koirat ja kissat ensin ja sen jälkeen ns. ystävät.
25.11.2015 21:58
Kuten profiilistani näkyy savi on muotoutunut käsissäni joulu-ukoksi, joka vetää perässään tuikkukoria.
Toivon oikealta joulupukilta niska-hartiahierontalahjakorttia. Mainitsemistasi lahjaehdotuslistalta ei löytynyt mitään sillä ostin Hollannista pitkät paksut legginsit. Silmälasinikin on uudet enkä syö verenpainelääkkeitä.
Tässä uudessa asunnossa ei ole takkaa jota sytyttäisin, mutta tuikut ikkunoilla ja jouluvalot parvekkeella antavat jo nyt joulun tunnelmaa.
Olen huolestunut sinun joulustasi aloittaja, kirjoitit omista mieltymyksistäsi.
Älä ota aattona liikaa, kömmit kuitenkin katolle ja jos et sovi piippuun kuten pahasti pelkään niin lasket pyllymäkeä ränniä pitkin alas sadevesiämpäriin..
24.11.2015 21:32
Ote jonkun joskus kirjoittamasta.
Ihmiset, jotka ovat vahvimpia ovat tavallisesti kaikkein herkimpiä?
Ihmiset jotka ilmaisevat suurta ystävällisyyttä joutuvat usein kokemaan huonoa kohtelua toisten taholta?
Ihmiset, jotka huolehtivat toisista kaiken aikaa ovat niitä, jotka itse tarvitsisivat huolenpitoa eniten?
Kolme vaikeinta sanaparia ovat: rakastan sinua, olen pahoillani ja auta minua?
21.11.2015 19:47
Sain viimein perseeni penkkiin avasin koneen ja selailin aloituksia, tää oli mieleisin. Otin juuri uunista ensimmäiset tortut tälle joululle. Odotan, että jäähtyvät, jotta saan ripotella tomusokeria niiden päälle.
Ulkona on kauniin valkeaa, puhdasta lunta kaikkialla. Parvekkeelle laittamani kuusenköynnösjouluvalot tuikkivat somasti höttölumen seasta.
Ostin ensimmäiset joululahjat 12.11 aurinkoisesta ja lämpimästä Roomasta. Pitänee joku ilta paketoida.
On ihana olo, uusi koti on järjestyksessä, mutta yksi projekti vielä odottaa. Nukkekoti pitää sisustaa. Ehkä huomenna ; )
En kuuntele juurikaan radiota saati katso televisiota, mutta tänään avasin radion ja yllätyin kuinka kiva oli taustamusiikin tahdissa puuhastella. Jouluna on tietty joululaulujen aika, mutta uskon, että otan pian varaslähdön.
Tiistaina menen pikkujoulupäivälliselle.
21.11.2015 19:29
Jordanian kuningas on ottanut kantaa ja kehoittanut muslimeja Keski Idässä taistelemaan Isistä vastaan.
Muslimit ovat olleet hiljaa, mutta nyt ymmärtämään, että Isiksen tavoitteet ovat islamin uskon levittämistä kyseenalaisin keinoin.
Kun Isis valloittaa kylän, vanhat naiset tapetaan, nuoret tytöt kuuluvat taistelijoille.
15.11.2015 19:01
Uskomatonta asian pyöritystä ja kuten kommentissani jo totesin. Olipa kyse mistä vain eritoten nyt Ranskan massamurhista, niin jo vain jäljet johtavat sylttytehtaalle, kaikki on uusnatsien ja ruotsidemokraattien syytä.
On siellä Ruotsissa varmaan vaikeeta mumulapsilla kun siellä on sellaisia ruotsalaisia terroristejä, niin ja muistaakseni monet suomalaisista vanhemmista polveutuvia ns. toisen polven ruotsalaisia.
15.11.2015 18:45
Älä vaahtoa sillä puhumme samasta asiasta sinä väännät rautalankaa piparkakkuaivoillasi ja minä suoristan sitä miehisillä putkiaivoillani. Sinä jauhat ruotsidemokrateista, joilla ei ole mitään tekemistä aloituksen aiheen kanssa. Väität minun vaikutteille alttiiksi, väitteesi pitää. Olen kehityskykyinen ja pystyn muuttumaan ja voin jopa tehdä täyskäännöksen. Sinulta se ei tule onnistumaan. Olet jumittunut uusnatsien rautavitjoihin. Joista löydät syyt kaikkiin maailman tapahtumiin. Sinulla on henkilökohtaisia vihollisia ruotsidemokratit ja uusnatsit.
Omapahan on vihasi ei minun. Minä en vihaa ketään.
15.11.2015 18:37
Niin meidän on oltava varovaisia. Juutalaiset kävelivät hyväuskoisina kaasukaamioihin. Nyt Euroopassa on kaostila ja joku vielä uskoo, että kaikki ovat sotaa paossa.
Pakolaisuuskin on hyvin organisoitua massojensiirtoa, joukossa myös tappajia.
15.11.2015 10:51
Olen miettinyt, näitä nuorien miesten, aivopestyjen kloppien tekimiä itsemurha- ja tappamisretkiä. Olisiko median syytä alkaa uusi kausi myös uutisoinnissa. Isis saa kyseealaista mainetta aivopestyjen veljiensä marttyyriturismista.
Eivät marttyyrit istu neitseiden kanssa paratiisissa. He makaavat Pariisin katuojissa pieninä palasina ja heidän verensä on sekoittunut uhrien vereen.
Vastuun kantaa Isis ja vitut. Sana vastuu on heillä, johtajilla vain pelinappula pelilaudalla.
Koska tapahtumat oli ajoitettu 13 ja perjantai se oli tarkoin harkittu sillä tuo päiväys on yleiseurooppalainen epäonnen päivä.
Pelolla hallitseminen lie aina ollut tapa saada asemaa.
,
15.11.2015 10:43
352 / 371