Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Aloituksia

37

Kommenttia

326

  1. Saan+työmarkkinatuen+++ylläpitokorvauksen+neljän+viikon+välein.+Neljän+viikon+ajalta+saan+ylläpitokorvausta+144+euroa.+Ehdotat,+että+käytän+alkoholiin+30+euroa+viikossa.+Eli+suurin+osa+ylläpitokorvauksesta+(120+euroa)+menisi+kurkusta+alas.+Jokaisella+on+tietenkin+mahdollisuus+valita+itse,+miten+rahansa+käyttää.+Ensi+perjantaina+ajattelin+laittaa+pizzaa.+Olen+Ostanut+valmiin+pizzataikinan,+jonka+mukana+tulee+myös+tomaattikastike.+Puolen+litran+limsan+olen+myös+perjantaille+ostanut.+Tulee+sen+verran+iso+pizza,+että+pitäisi+riittä+myös+osa+siitä+lauantaille.+Siinä+on+odottamista,+eikä+maksa+ihan+kolmeakymppiä+per+viikonloppu.
  2. En+etsi+parisuhdetta.
  3. Lapsena+leikin+paljon+yksin.+Hiekkalaatikolla+oli+joskus+poika+viereisestä+kerrostalosta+leikkimässä.+Muutettiin+toiseen+kerrostaloon+asumaan,+kun+olin+8v.+Oli+sielläkin+jotain+lapsia,+joiden+kanssa+kävin+ulkona+leikkimässä.+Mulla+oli+oma+sählymaila,+ja+pelattiin+sählyä.+Pihalla+oli+myös+maali+sitä+varten.+Sain+90-luvun+puolivälissä+oman+walkman+kasettisoittimen.+Nauhoitin+levyiltä+kaseteille+musiikkia.+En+yleensä+kirjoitellut+biisilistoja+mihinkään.+Opin+muistamaan+ulkoa,+mikä+kappale+tuli+seuraavaksi.Mutta+oon+lapsesta+asti+viihtynyt+myös+paljon+yksinäänkin.+Katselin+usein+vhs-kasetilta.+Yksi+suosikki+oli+prätkähiiret,+ja+oli+niitä+muovifiguureina+myös.+Pokemonia+katsoin+telkkarista,+ja+omistin+niitä+kortteja+ison+läjän+aikoinaan.+Aku+Ankka-lehti+tuli+meille+tilattuna,+ja+niitä+kertyi+meille+iso+läjä.+Varmaan+likimain+1000+lehteä.+Aku+Ankan+taskukirjoja+sekä+Roope-sedän+taskukirjoja+oli+molempia+useita+kymmeniä.2000-luvun+alussa+säästin+viikkorahoja+playstationiin.+Sain+ostetuksi+sen,+ja+eka+peli+oli+formula+one+98.+Kaupassa+oli+alelaari,+jossa+oli+playsteaationin+pelejä+69+markalla.+Oli+mulla+yks+kaveri+ala-aste+aikoina,+mutta+hän+rupesi+kiusaamaan,+niin+otin+etäisyyttä+häneen.Yläasteella+vielä+pelailin+joitain+pelejä.+Kasettien+nauhoitusta+tuli+harrasteltua+2000-luvulle+asti.+Telkkarista+tapasin+katsoa+salkkareita.+Pari+muuta+katsomaani+ohjelmaa+viime+vuosikymmenellä+oli+Bel+Airin+prinssi,+ja+Serranon+perhe.Olin+ekassa+kesätyössä+kesällä+2007,+ja+ostin+mp3-soittimen.+Siirsin+cd-levyiltä+musiikkia+tietokoneelle,+ja+sitä+kautta+sinne+mp3-soittimeen.+Aloitin+opinnot+ammattiopistossa+syksyllä+2007.+Kuljin+sinne+ammattiopistoon+bussilla,+ja+bussimatkoilla+kuuntelin+musiikkia+sillä+ostamallani+mp3-soittimella.Ammattiopistossa+kun+oli+koulupäivä+ohi,+niin+oli+joskus+aikaa+norkoilla+kylillä,+ennen+kun+bussi+lähti.+Matkahuollon+vieressä+oli+Anttila,+josta+monia+elokuvia+ja+cd-levyjä+kävin+ostamassa.+Valmistuin+ammattiopistosta+keväällä+2010,+ja+menin+armeijaan+saman+vuoden+heinäkuussa.+Kotiuduin+armeijasta+2011+tammikuussa.+Sain+olla+kesällä+2011+jonkun+aikaa+koulutusta+vastaavassa+työssä.+Sen+jälkeen+en+ole+palkallisessa+työssä+ollut.+Menin+työelämänvalmennukseen+kierrätyskeskukseen+syksyllä+2011.+Sain+siitä+kelan+päivärahan+päälle+9+euroa+ekstraa.+Sitä+kesti+helmikuulle+2012+asti.Avasin+pankkiin+säästötilin+huhtikuussa+2012,+johon+aloin+säästämään+rahaa+omilleen+muuttoa+varten.+Pääsin+marraskuulla+2012+kuntouttavaan+työtoimintaan+samaan+kierrätyskeskukseen,+jossa+olin+aiemmin+työelämän+valmennuksessa.+Kesällä+2014+aloin+ostamaan+kaikenlaisia+kattiloita,+astioita+jne.+Kaikkea+sellaista,+mitä+tarvitsee+omassa+kodissa.+Karsin+huoneeni+kaapista+kaikkea+tarpeetonta+rojua+pois.+Samalla+sain+tilaa+tavaroille,+joita+olin+ostanut+omaa+kotia+varten.+Keväällä+2015+tein+excel-taulukon,+johon+tein+arvion,+paljonko+tarvitsen+rahaa+muuttamiseen.+Siihen+oli+eriteltynä+takuuvuokra,+huonekalut,+ekan+kuun+ruuat,+puhelinlasku+jne.+Tulin+siihen+tulokseen,+että+rahaa+oli+säästössä+tarpeeksi.+Aloin+katselemaan+asuntoilmoituksia+netistä.+Löysin+heinäkuun+lopulla+asunnon.+2015+elokuukuusta+lähtien+olen+yksin+asunut.+Kuntouttavassa+työtoiminnassa+olen+edelleen.+Sitä+on+kestänyt+jo+yli+neljä+vuotta.+Kesäisin+olen+ollut+kuukauden+tauolla.+Parisuhdetta+ei+ole.
  4. Kyseessä+oli+Tuuran+sihteeri+Unelma+Säleikkö.+Hän+oli+rakastunut+Hartikaiseen,+ja+tarjosi+tälle+50+000+markkaa.+Tai+siis+homma+meni+jotenkin+niin,+että+Unelma+näytteli+olevansa+rakastunut.+Koko+juttu+oli+Tuuran+järjestämä.+Ensin+Unelma+oli+muka+rakastunut+Uunoon,+ja+sitten+Hartikaiseen.