sami-90

Yhden sielussa tuli on ikuinen<br />toinen jäästä sulattaa vain sen<br />joku täällä aina rakastaa<br />joku vain tahtoo unohtaa<br /><br />Yksi liikkuu leijonan askelin<br />toiselle riittää pieni haavekin<br />joku leijuu keijujen suojissa<br />toinen tanssii susien kanssa
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia37 aloitusta · 329 kommenttia
- Koitan keksisiä elämääni kaikenlaisia rutiinia yms sisältöä, jottei olisi pitkiä aikoja vaan luppoaikaa.
Oon aiemmin muuttanut ruokavaliota terveellisempään suuntaan, ja huomannut asialla positiivisia vaikutuksia. Paino on laskenut, oon virkeämpi aamuisin, en nuku päikkäreitä yhtä usein, kuin ennen. Jaksan panostaa kodin siisteyteenkin paremmin nykyään.
Oon syrjäytynyt sosiaalisista suhteista. Ei luonani paljon ketään käy. Sukulaisia vaan, lähinnä äiti. Facebookissa on vähän päälle 20 kaveria. Niistä suurin osa on sukulaisia. Osa on tuttuja kuntouttavan työtoiminnan kautta.
Elän yhteiskunnan tuilla, niin kuin käy ilmi aloitusviestistä. Työmarkkinatuki ylläpitokorvaus asumistuki. Jossain matalapalkkaisessa työssä ei saa paljoa sen enempää, mitä minä saan yhteensä tukia. Pärjään saamillani tuloilla, ja säästötilillä on jonkin verran pahan päivän varalle.
Oon omaa elämäntarinaa kirjoittanut tekstin muotoon. Siinä tekstissä kerron lapsuudesta, kouluajoista, osallistumisesta kuntouttavaan työtoimintaan, vanhempien luota pois muuttamisesta jne. - Ostin tänään kahvimyllyn, sekä kahvipapuja. Vastajauhettu kahvi on hyvää.
- Länsirannikolla suht pienellä paikkakunnalla.
- Saan työmarkkinatuen ylläpitokorvauksen neljän viikon välein. Neljän viikon ajalta saan ylläpitokorvausta 144 euroa. Ehdotat, että käytän alkoholiin 30 euroa viikossa. Eli suurin osa ylläpitokorvauksesta (120 euroa) menisi kurkusta alas.
Jokaisella on tietenkin mahdollisuus valita itse, miten rahansa käyttää. Ensi perjantaina ajattelin laittaa pizzaa. Olen Ostanut valmiin pizzataikinan, jonka mukana tulee myös tomaattikastike. Puolen litran limsan olen myös perjantaille ostanut. Tulee sen verran iso pizza, että pitäisi riittä myös osa siitä lauantaille. Siinä on odottamista, eikä maksa ihan kolmeakymppiä per viikonloppu. - Olen kuntouttavassa työtoiminnassa.
- Pidän perjantaisin siivouspäivän. Tiskit tiskaan aina käytön jälkeen, niin ei keräänny altaaseen. Lajittelen roskat. Biojäte, pahvit, paperi, metalli jne.
- No itse en ole kovin aktiivinen ollut naisrintamalla. Varmaan juuri siksi jäänyt yksin, kun ei naiset tule kotoa hakemaan.
- Oon 26 vuotta, ja kokemus naisista pyöreä nolla.
- Itselläni on korkean paikan kammo.
- Eipä meikäläisellä naisista ole kokemusta.
- Eilen perjantaina imuroin kotona, ja kuurasin vessassa. Perjantaisin on mulla ollut tapana siivota. Hain eilen Lidlin paistopisteeltä munkkirinkelin. Mukaan tarttui myös levyllinen tummaa suklaata, sekä kahvipaketti. Käyn lähes päivittäin kävelemässä. Tammikuulla taisi olla yksi päivä, kun en käynyt kävelemässä. Kävellessä kuuntelen monesti musiikkia. Olen laittanut spotifyn puhelimeen.
Tänään lauantaina kävin vanhempien luona istumassa hetken aikaa. Katselin telkkarista Pomo piilossa ohjelmaa, ja söin sipsiä ja join limsaa. Huomenna on mitä luultavammin perussettiä. Herään myöhemmin, kuin arkena. Käyn kävelemässä, laitan ruokaa, katson telkkaria, jne. - Itse muutin pois vanhempien luota heinäkuun viimenen päivä 2015. Olin tuolloin 24v.
- En etsi parisuhdetta.
- Jotenkin tuntuu, ettei kukaan nainen halua suhdet mun kanssa.
- Olen 26 vuotta, ja kokemus naisista on pyöreä nolla.
- 2012 syyskuulla kävin levin kylpylässä.
- Mun tyypillinen arkipäivä: Herätyskello soi klo 6. Syön lautasellisen puuroa, ja juon kupin kahvia. Surffailen tabletilla netissä. Kahdeksaksi menen kuntouttavaan työtoimintaan. Lähden sinne kävellen, ja olen siellä kahteen asti. Puoli kolmen aikoihin olen kotona, ja laitan ruokaa. Ruuan jälkeen juon tuopillisen kahvia, ja otan päikkärit. Laitan herätyskellon soimaan neljäksi, ettei päikkärit veny liian pitkäksi. Lähden kylille kävelemään. Siinä joskus viiden jälkeen palaan kotiin kaupan kautta, jos tarvitsee jotain ruokia ostaa. Kuuden aikaan syön ilta palaa, ja loppu ilta menee koneella ja telkkarin ääressä.
Oon kuntottavassa työtoiminnassa 4 päivänä viikossa. Perjantait on vapaata, ja silloin on tapana siivota kotona. Viikonloppuisin voi olla, että käyn kaksikin kertaa ulkona kävelemässä päivän aikana. Heinäkuu on ollut aiempina vuosina taukoa kuntottavasta työtoiminnasta. Kesäisin käyn monesti pururadalla kävelemässä, ja istun myös paljon rannalla. Istun yleensä yhden tietyn kiven päällä. Siinä vieressä lojuu joku ikivanha ankkuri. En tiedä ankkurin historiaa. Rannalla kuuntelen monesti musiikkia kännykällä. - Lapsena leikin paljon yksin. Hiekkalaatikolla oli joskus poika viereisestä kerrostalosta leikkimässä. Muutettiin toiseen kerrostaloon asumaan, kun olin 8v. Oli sielläkin jotain lapsia, joiden kanssa kävin ulkona leikkimässä. Mulla oli oma sählymaila, ja pelattiin sählyä. Pihalla oli myös maali sitä varten.
Sain 90-luvun puolivälissä oman walkman kasettisoittimen. Nauhoitin levyiltä kaseteille musiikkia. En yleensä kirjoitellut biisilistoja mihinkään. Opin muistamaan ulkoa, mikä kappale tuli seuraavaksi.
Mutta oon lapsesta asti viihtynyt myös paljon yksinäänkin. Katselin usein vhs-kasetilta. Yksi suosikki oli prätkähiiret, ja oli niitä muovifiguureina myös. Pokemonia katsoin telkkarista, ja omistin niitä kortteja ison läjän aikoinaan. Aku Ankka-lehti tuli meille tilattuna, ja niitä kertyi meille iso läjä. Varmaan likimain 1000 lehteä. Aku Ankan taskukirjoja sekä Roope-sedän taskukirjoja oli molempia useita kymmeniä.
2000-luvun alussa säästin viikkorahoja playstationiin. Sain ostetuksi sen, ja eka peli oli formula one 98. Kaupassa oli alelaari, jossa oli playsteaationin pelejä 69 markalla. Oli mulla yks kaveri ala-aste aikoina, mutta hän rupesi kiusaamaan, niin otin etäisyyttä häneen.
Yläasteella vielä pelailin joitain pelejä. Kasettien nauhoitusta tuli harrasteltua 2000-luvulle asti. Telkkarista tapasin katsoa salkkareita. Pari muuta katsomaani ohjelmaa viime vuosikymmenellä oli Bel Airin prinssi, ja Serranon perhe.
Olin ekassa kesätyössä kesällä 2007, ja ostin mp3-soittimen. Siirsin cd-levyiltä musiikkia tietokoneelle, ja sitä kautta sinne mp3-soittimeen. Aloitin opinnot ammattiopistossa syksyllä 2007. Kuljin sinne ammattiopistoon bussilla, ja bussimatkoilla kuuntelin musiikkia sillä ostamallani mp3-soittimella.
Ammattiopistossa kun oli koulupäivä ohi, niin oli joskus aikaa norkoilla kylillä, ennen kun bussi lähti. Matkahuollon vieressä oli Anttila, josta monia elokuvia ja cd-levyjä kävin ostamassa. Valmistuin ammattiopistosta keväällä 2010, ja menin armeijaan saman vuoden heinäkuussa. Kotiuduin armeijasta 2011 tammikuussa.
Sain olla kesällä 2011 jonkun aikaa koulutusta vastaavassa työssä. Sen jälkeen en ole palkallisessa työssä ollut. Menin työelämänvalmennukseen kierrätyskeskukseen syksyllä 2011. Sain siitä kelan päivärahan päälle 9 euroa ekstraa. Sitä kesti helmikuulle 2012 asti.
Avasin pankkiin säästötilin huhtikuussa 2012, johon aloin säästämään rahaa omilleen muuttoa varten. Pääsin marraskuulla 2012 kuntouttavaan työtoimintaan samaan kierrätyskeskukseen, jossa olin aiemmin työelämän valmennuksessa.
Kesällä 2014 aloin ostamaan kaikenlaisia kattiloita, astioita jne. Kaikkea sellaista, mitä tarvitsee omassa kodissa. Karsin huoneeni kaapista kaikkea tarpeetonta rojua pois. Samalla sain tilaa tavaroille, joita olin ostanut omaa kotia varten.
Keväällä 2015 tein excel-taulukon, johon tein arvion, paljonko tarvitsen rahaa muuttamiseen. Siihen oli eriteltynä takuuvuokra, huonekalut, ekan kuun ruuat, puhelinlasku jne. Tulin siihen tulokseen, että rahaa oli säästössä tarpeeksi. Aloin katselemaan asuntoilmoituksia netistä. Löysin heinäkuun lopulla asunnon.
2015 elokuukuusta lähtien olen yksin asunut. Kuntouttavassa työtoiminnassa olen edelleen. Sitä on kestänyt jo yli neljä vuotta. Kesäisin olen ollut kuukauden tauolla. Parisuhdetta ei ole. - Naiset on allergisia mulle.
- En tosiaankaan tiedä. Oon tottunut elämään pienillä tuloilla.