Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. "kunnollisuus" on katsojan silmässä, niin kuin moni muukin asia ja jos samanlaiset yksilöt toisensa kohtaavat, niin silloinhan molemmat ovat luontaisesti toisilleen "kunnollisia", eiks vaa?

suotavaa olisi kuitenkin, että se tulisi suoraan luonteesta/persoonasta, eli "suoraan sydämmestä".....tai siis minun mielestäni se on ehdottomuus, mutta se on vain minun henkilökohtainen mielipide....
  2. "Itseään voi kasvattaa ja myös itse olla päättämässä mihin suuntaan haluaa kasvaa ja kehittyä.. ja on myös erittäin suositeltavaa tehdä niin."

Tiettyyn pisteeseen asti joo, mutta.....et voi kauhean helposti kehittää tai kasvaa sellaiseen suuntaan, joka riitelee sinun persoonallisuuden/luonteen piirteitä vastaan enemmän tai vähemmän........joskus jopa mahdotonta.....

Esim, Herkkyys on syntymälahja/kirous.....ihan miten sen ottaa......en voi päättää, että en ole herkkä tai erityisherkkä enemmän tai vähemmän, vaan se on ja pysyy....mitä vahvemmin herkkä, sen vahvemmin kaadut, ennemmin tai myöhemmin, sitten jos olet sen "tukahduttanut", joko tiedostamatta tai tiedostaen....

Se vahvistaa myös tunteita ja kun olen vielä enemmän tai vähemmän emppis, niin siinäpä soppaa kerrakseen......ymmärrätkö?

En minä poskea kuitenkaan montaa kertaa käännä, mutta en myöskään silloin tarpeettomasti tee hallakaan, jos joutuu suojaamaan ja/tai puolustamaan........enkä myöskään koe suurta vääryyden tunnetta siitä jos tietää toisen olevan jokin "outoilija", jos hänelle tarjoaa hieman omaa "lääkettään".....tosin myönnän, että ei se silloinkaan ole kovin helppoa ja harvemmin tulee annettua tälläiselle edes pientä annosta, vaikka olisi itse sitä jopa minulle tarjonnut ensin isommalla tankki autolla....

Trauma/shokki yms. tilanteet ovat ehkä enemmän tai vähemmän sellaisia, että ne voivat vaikuttaa ja muuttaa, mutta ei kai ketään tarkoituksella niihin joudu, eikä ne muutokset nyt yleensä ole sellaisia, että niistä koituisi mitään hyvää muutosta, vaan siitä lähtee, ehkä enneminkin parantuminen siihen aikaa ennen tälläistä tapahtumaa ja niistä jää kuitenkin herkästi jälkiä/arpia matkaan.......tosin, ehkä joissakin ns. "huonopersoona" tapauksissa ne avaavat sen pienen "aika ikkunan", jolloinka tälläisellä yksilöllä on mahdollisuus huomata "vikansa" ja ehkä päästä "parantumisen" polulle......
  3. Mun maski on aina ollut oikeastaan aika "puhdas"........eli en nyt oikeastaan muista olleeni kauheasti muuta kuin olen........jotain pientä suoja ja kovis maskia toisinaan, mutta ei liioitellusti......sen verran ettei erotu ns. miehisestä massasta liikaa, vaikka silloinkin on monesti erottunut juurikin sen takia, kun ei tee/toimi tietyn rajan yli......

Toki itseni yksinkertaisemmaksi ja tyhmemmäksi tekeytymiseen olen sortunut.....ja se on aika rasittavaa hommaa toisinaan......

Sitten vielä "herkkyys" on mun pahe tai hyve....niin hyvässä ja kuin pahassa....siinä on puolensa ja puolensa.....

Sitä on joutunut enemmän tai vähemmän tukahduttamaan/piilottamaan, kun en oikeastaan tiennyt mitä kaikkea se merkitsee......sitten kun hieman yllättäin sen tajusin syystä, jos toisesta.....eli mitä olen, niin sitten pystyi antamaan sille nimen ja ymmärsi hieman, mistä mikäkin on johtunut ja miksi jotkut asiat olivat mitä olivat, kun olivat ihmetyttäneet syystä jos toisesta itseäkin.....eli omat jutut vrt. monen muun juttuihin...

Aluksi kävi niitäkin ajatuksia mielessä, että mietti kuinka helpompaa moni asia olisi tai kuinka helpommalla pääsisi, jos ei olisi mitä on......mutta sitten, kun sen hyväksyy, niin ei oikeastaan voisi ajatella, että olisi jotain muuta....ainakaan kun luonteen piirteessä on muitakin juttuja, joidenka takia tajuaa sen, että mitä voisi tehdä toisille, jos ei olisi mitä on.....hieman sekavaa ja luultavasti tein sen taas ihan tarkoituksella... ;P

Eli olen edelleen samaa mieltä mitä sanoin aikaisemmin tietynlaisista "liskoista", mutta ymmärrän ihan täysin mistä puhut ja toki kokemukset vaikuttavat myös, eli joitakin muutoksia tapahtuu meissä kokoajan.....joillekin pienempiä, joillekin isompia.....

Yksi suurimmista asioista on se, että omaan itseensä ei ole aina niin helppo tutustua, johtuen monista eri asioista.........jotkut pystyvät sukeltamaan vaihtelevalla syvyydellä ja kurkkaamaan "kuka minä olen" ja osa ei ehkä kykene kovin helposti ollenkaan......

Jeps, eli tämä sinun viimeisin kommentti oli ihan asiaa........mutta "liskoja" en ymmärrä, mutta ymmärrän toki "maskin" käytön "itse suojelu" tarkoituksessa.....