Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Vain itse koettuna ne asiat oikeasti voi tietää ja tuntea, läheisen kokemuksen kautta voi saada vain pienen osan siitä, vaikka olisikin vieressä tukena alusta asti......eli kun olet itse kokenut jotain, niin pystyt seuraamaan muita ja ymmärrät näkemäsi, sekä ymmärrät toisten kertomuksia kokemuksistaan.

Sinullakin on hieman eri käsitys kiltin määritteistä, kuin minulla, koska määrittelen kiltin vahvasti omien näkemyksien ja tuntemuksien mukaan, eli en opettele mistään kirjoista tai muualta ns. virallisia määritelmiä.

Eli joko sinä teet samoin kuin minä, eli luot sille oman näkemyksesi täysin omien näkemyksien mukaan tai olet tutkinut asian ns. virallisia määritelmiä tai sitten sinun kuvasi muodostuu näiden kahden yhdistelmästä.

Minun mielestäni pitäisi keksiä ihan joku oma sana Suomessa käytettäväksi sanasta "Nice Guy", koska jatkuvasti niin palstalla, kuin muuallakin yritetään niputtaa kaikki kiltit tämän termin alle negatiivisessä mielessä, jolloin koko termiä leimaa negatiivisyys, kun kiltteyden vastustajat yrittävät niputtaa kaikki kiltit samaan negatiiviseen kategoriaan....

Minulle on vierasta, että kiltteyteen voisi yhdistää sellaisia asioita, kuin "musertaa toista kilttiä", "ei tietäisi rajoja mitä voi toiselle tehdä", "ei tunne myötätuntoa" jne...jne...varmaan koska yhdistän vahvasti myös kiltteyteen muitakin asioita, kuten empatia ja jopa herkkyyden, joka vahvistaa tuota empatiaa.

Eli jos noita "huonoja" juttuja sisältyy termiin, niin mielestäni sellainen ei ole ainakaan aidosti kiltti.....toki vain minun mielipiteeni.

En halua loukata ketään, mutta mielestäni "Nice Guy", ei ole aidosti kiltti, niissä määritelmissä miten sitä käytetään negatiivisessä mielessä, en jaksa lukea ja etsiä tuosta tietoa......mutta oman käsityksen mukaan se on "teko kiltteyttä"/mielistelyä, eli oikea termi voisi ennemmin olla "mielistelijä" tjms.

Mutta totean toki vielä kerran, että olen ottanut vapauden määritellä kiltteyttä omien näkemysten ja ajatusten mukaan, eli ns. virallinen määritelmä on se oikea, mutta tosin ainakin Suomalaisessa termistössä vähintäänkin kyseenalainen, epäselvä, sekä sekava.

Ei ole ideaalia käyttää termiä noin laajasti, josta ei ota enää sitten kukaan selvää, mitä sillä tarkoitetaan missäkin tilanteessa......
  2. ;D
  3. Ei pahalla, mut ei nyt täysin hyvälläkään miesvm_1967x, mutta alkaa tuntua jo siltä että jutut, sekä teot menee yhä enemmän ja enemmän sellaisiksi mistä kohdetta syytetään.....

Siis niin viestien sisällön suhteen ja sitten jatkuvien uusien samantapaisten ketjujen aloittamisen suhteen.....

Ymmärrän kyllä mistä agendasi johtuu ja miksi näin teet, mutta kunhan ajattelin, että olisiko nyt käynyt jo niin että olet provoontunut liikaa ja provosoidut yhä enemmän??? - olisikohan joku muu vastalääke parempi.....myrkky, myrkkyyn ei välttämättä ole aina paras vaihtoehto....

Noh, kunhan mainitsin.....