onko tällä palstalla

bbcv

yhtään asiallista keskustelijaa sinkkuudesta, ja kuinka kauppojen ruokapakkaukset on liian isoja yksin eläjälle?

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakasta

Onko sinulla pakastinta tai pakastelokeroa jääkaapissa? Liian ison ruokapakkauksen ongelma hoituu pakastamalla se osa valmistamastasi ruoasta mitä et jaksa muutamassa päivässä syödä. Itselle ei kauppojen ruokapakkaukset ole olleet liian isoja, mutta ehkä sinä olet pienikokoisempi ja syöt vähemmän?

• Tuota minäkin olen paljon harrastanut. Ihmettelen omia sinkkukavereitani, kun sanovat, ettei itselleen viitsi tehdä ruokaa. Kyllä minä ainakin teen perhepakkauksesta suuremman määrän ja pakastan annosrasioissa. Tulee halvaksi eikä tarvitse syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä.

Noin muutenkin sinkun elämä tulee halvemmaksi kuin lapsiperheellisen. Vain lapsettomilla pareilla on keskimäärin parempi taloudellinen tilanne.

• Ikis__M
        Ratikkakuski kirjoitti:

Tuota minäkin olen paljon harrastanut. Ihmettelen omia sinkkukavereitani, kun sanovat, ettei itselleen viitsi tehdä ruokaa. Kyllä minä ainakin teen perhepakkauksesta suuremman määrän ja pakastan annosrasioissa. Tulee halvaksi eikä tarvitse syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä.

Noin muutenkin sinkun elämä tulee halvemmaksi kuin lapsiperheellisen. Vain lapsettomilla pareilla on keskimäärin parempi taloudellinen tilanne.

Eikö japanilainen vaimo laita ruokaa? Sehän menee ihan hukkaan jos et hyödynnä aasialaista ruuanlaittotaitoa kun olisi niin näppärästi saatavilla ja on hyvää yleensä.

• Ikis__M kirjoitti:

Eikö japanilainen vaimo laita ruokaa? Sehän menee ihan hukkaan jos et hyödynnä aasialaista ruuanlaittotaitoa kun olisi niin näppärästi saatavilla ja on hyvää yleensä.

Laittaa se ja vieläpä joka päivä. Minä vaan en pidä soijarouheella höystetyistä kasvisruuista. Muutenkin pidän paljon enemmän muiden Aasian maiden ruokakulttuureista kuin Japanin.

Juhlaruuat sitten erikseen. Kyllä minä sushia tai jotain uppopaistettua syön, mutta ei suomalaisetkaan arkena karjalanpaistia, poronkäristystä ja kalakukkoa syö.

• Ikis__M

Jaa siis on vegaani, no ymmärrän kyllä jos noin mutta voisithan pyyyttää tekemään samalla tuplat ja sinun osuuteen sitten ropsauttaisi naudanjauhelihaa niin tulisi ihan hyvää.

Kyllä minä karjalanpaistia syön joskus arkenakin jos sitä tullut viikonloppuna laitettua, poronkäristystä harvemmin tulee laitettua, kalakukkoa voisi sanoa ettei koskaan.

• Ex------------PUA
        Ikis__M kirjoitti:

Mielenkiintoista myös, että eikö se syö mitään, vai pitääkö ratikka "vaimonsa" nälässä?

Eh, olimmepa me hassuja, eivät tietenkään hallusinaatiot tai pumpattavat "vaimot" syö mitään. ;O)

• 10plus3

Shaming language ja henkilöyokkäys.

• En ole kokenut oikeastaan minkään tarvikkeen kohdalla, että olisi pakkaus liian iso...

Kerrotko tarkemmin mitä kaikkea tuolla tarkoitat?

• Kilttiatm

Teen usein ruuat itse ja teen reilummin ja laitan jääkaappiin tai pakastimeen ja syön seuraavana päivänä samaa ruokaa. Tänään tein kirjolohikiusausta ja syön sitä huomennakin Ostan lähes joka päivä saman moniviljapatongin ja syön sen.

• Totuudenkertojatar

Täältä saa kyllä ihan hakemalla hakea saastumattomia ketjuja. Yleensä ne on pilattu parin nimimerkin ja heidän inkarnaatioidensa paskanjauhannalla, jota ei kukaan viitsi lukea.

• Komps!

Mutta juuri eilen minua muistutti yksi palstalla, että Järkevätkin ihmiset käyttäytyvät hassusti täällä.....pakko tunnustaa, että se osui ja upposi myös minuun, mutta se oli kyllä fiksusti kirjoitettu lyhyt ja ytimekäs selvennys palstan tilasta....

• Totuudenkertojatar

Ja itse kysymykseen: sinkkuna ollessa ja ajoittain yksin hengaillessa käytän just pakastinta, samoinhan jääkaapissa säilyy aika pitkään sama soppa esim. Siitä vain sitten lämmittelee ja ehkä vähän halutessaan muuntelee. En ole koskaan kokenut ruokapakkkauksia liian isoiksi, niistä voi osan pakastaa jos ei keksi järkevää nopsaa kulutustapaa, kuten vaikka ruokavieraan kutsuminen.

• pakasta

THumbs Up! Valmiin ruoan muuntelu on Pop! Siihen voi seuraavina päivinä lisätä jonkin kasviksen, tai juustoraastetta ym, mitä vaan keksii ja kaapista löytyy ja noin simppelillä keinolla voi tuntua jo melkein eri ruoalta.

• Aisuri_Timppa

Lihavalle ja rupsahtaneelle vaimolleni ne ruokapakkaukset ovat ihan sopivan kokoisia.

• Minä en kaipaa ollenkaan jotain sinkkujen ruokapakkauksia. Niissä kilohinta on suurempi ja niitä pitää ostaa monta että riittää edes pariksi päiväksi. Ehkä minulla on liikunnasta johtuen suurempi kulutus, mutta ruokaa kuluu paljon ja mitään en heitä roskiin.

En harrasta ruuanlaittoa. Syön mielelläni ravintoloissa. Kokeilta loppuisi työt jos kaikki tekisivät kotona ruokaa. Jokaisella on oma tehtävä. Jotkut valmistavat ruokaa ja jotku syövät ruokaa. Minä syön.

• Ikis__M

Kuten ap näet tähänkin asialliseen ketjuun on asiallisesti vastailleet vain miehet vaikka kyllähän tuolla yksi nainenkin yrittää riitaa haastaa. Ongelma tosiaan on se että palstan naiset harvemmin osaa mistään muusta keskustella kuin jännämiehistä ja niiden edesottamuksista.

• insjoofase

No, ensinnäkin huomioit väärin, sillä aloittajahan haastoi yhtä paljon riitaa kommentilla, johon toinen sitten tuki samanlaisella huomiollaan. Mutta sinä liityit riidanhaastajien joukkoon osallasi, eli turha tuomita, nyt on riidanhaastajat 2 miestä vastaan yksi nainen.

• insjoofase

Eikun sori, kolmas mieshän tuossa alapuolella on. Siinä se taas nähtiin.

• Ikis__M
        insjoofase kirjoitti:

No, ensinnäkin huomioit väärin, sillä aloittajahan haastoi yhtä paljon riitaa kommentilla, johon toinen sitten tuki samanlaisella huomiollaan. Mutta sinä liityit riidanhaastajien joukkoon osallasi, eli turha tuomita, nyt on riidanhaastajat 2 miestä vastaan yksi nainen.

Minähän vain tasapainotin epäsuhtaista tilannetta. Jos ei maailmassa vallitse tasapaino seuraa siitä kaaos.

• Miehet tekevät aloituksia (aloitteita) ja naiset keskittyvät arvostelemaan niitä -- ihan niin kuin elämässä yleensäkin.

• Totuudenkertojatar

Tämä on kyllä oikeasti hullu palsta. Ihan Kaikesta yritetään tehdä taistelu miehet vastaan naiset. Silläkö konstilla te pojat kuvittelette sinkkuudestanne eroon pääsevänne? Keskustelu voisi periaatteessa olla ihan erilaista, mutta kyllähän tänne naisetkin sopeutuvat, maassa maan tavalla -periaatteella. Turha ihmetellä naisten kurpparaivoja kun teillä on omat kurpparaivonne. Naiset täällä enimmäkseen jalat maassa faktapohjalta liikkuvat, te miehet olette outoja hylkiöitä jotka kylvette omissa parin ajatkusen karsinoissanne. Onneksi tuolla ulkona on vielä paljon laatumiehiä vapaana, en kyllä heille tätä palstaa suosittele.

• Miksi pitää vastata "myrkkyyn, myrkyllä"?

Miksei voisi oppia kiertämään tietyt ketjut, tietyt kommentit jne.?

Itsellänikin on vielä noiden kanssa hieman opeteltavaa, mutta kuitenkin yritän ja olen myös jotakin jo oppinut, eli valitsee itse mistä asioista keskustelee ja kenen kanssa ajatuksia vaihtaa....

Kyllä naisetkin provoaa ja trollaa ja harrastavat vastakkainasettelua, eivätkä ole läheskään aina jalat maassa ja fakta pohjalla......tosin jotkut ovat enemmän kuin toiset, mutta sama koskee miehiä.

Joskus pystyy vaihtamaan ajatuksia ihan hyvin myös niiden kanssa, kenen kanssa se ei yleensä onnistu.....vaikka olisivatkin joissain asioissa erimieltä tai erillaisia.

Itsehän sinä päätät ainakin osittain sen millaisen palsta kokemuksen saat ja annat muille......koska vaikka keskustelisit jonkun kanssa ja joku hyppää väliin, niin ei ole pakko keskustella hänen kanssaan tai edes huomioida häntä, varsinkaan jos se on jotain "luokatonta", provoamista tai trollaamista yms.

• laadunvalvonta.pelaa

Hei, olen jeesusteleva paskakasatar. :)

• ätminki

Viime aikoina en ole jaksanut ruokaa tehdä enkä ole syönyt kuin leipää ja juustoa. jotenkin masentaa tehdä ruokaa aina yksin kun ei viitsi pientä määrää tehdä. Keitä nyt kaks perunaa ja syö ne, aika turhaa. Aamuisin yleensä haen kaupasta pari banaania ja leipää ja munia ja niitä syön.

• 5353

Sama täällä, kiinalaisia pikanuudeleita ja voilepiä :/

• atännä

Teen niin paljon ruokaa kerralla, kun kattilaan, pannuun tai uuniin mahtuu ja sitten pakastan annosrasioissa. Yleensä jonkun vp:n aamupäivä menee muutaman ruokalajin valmistukseen. Pakkasesta on sitten helppo valita mitä haluaa syödä. Mulla on niin paljon ohjelmaa, etten ehdi joka päivä laittamaan ruokaa. Eineksiä tms. mössöjä en osta enkä syö, teen kaiken itse.

Jos söisin leipää ja ostaisin sen valmiina kaupasta, pakastaisin siitäkin osan. Lähes kaikkea voi pakastaa, juustot ja maidotkin.

• Runkku

Mitkä vitun ruokapakkaukset? Hei antakaa nyt joku sitä PILLUA, ettei tarvi koko ajan runkata! Sinkkumiehen ongelma kun ei ole mikään vitun ruoka, vaan se että ei saa pillua ja joutuu aina vaan vetämään käteen.

• HC-ätmel

Ei ihme, että ootte kaikki tommosia, kun syötte vain pakastamalla pilattua ruokaa. :-/

• atännä

Joo, ei se pakastesafka mikään courmet-juttu ole. Mutta eipähän tule syötyä liikaa sen vuoksi, että maistuisi tai näyttäisi liian hyvältä, tai että olisi helppo kauhaista jääklimpistä vielä vähän lisää. Toisaalta saa kyllä uusia ruokaelämyksiä. Kerran mulla oli jäisiä lihapullia eväänä, siinä meni ruokatunti niitä imeskellessä.

• atännä kirjoitti:

Joo, ei se pakastesafka mikään courmet-juttu ole. Mutta eipähän tule syötyä liikaa sen vuoksi, että maistuisi tai näyttäisi liian hyvältä, tai että olisi helppo kauhaista jääklimpistä vielä vähän lisää. Toisaalta saa kyllä uusia ruokaelämyksiä. Kerran mulla oli jäisiä lihapullia eväänä, siinä meni ruokatunti niitä imeskellessä.

Seuraavaksi varmaan pakastat kebakon ja imeskelet sitä koko yön. :-(

• Mikähän se semmonen pakkaus on, joka on liian iso yhdelle? Eipä ole tullut vielä vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      110
      4661
    2. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      249
      3799
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      155
      3535
    4. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      73
      3426
    5. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      236
      2816
    6. Ylen juontaja möläytti suorassa radio-ohjelmassa

Ylen Radio Suomen juontaja Samuli Aaltonen käytti törkeää kieltä maanantaiaamupäivän Koko Suomen radio -ohjelman lähetyk
      Maailman menoa
      64
      2617
    7. "Kostokakka!" Farmi Suomen pehtoori avaa sanaisen arkkunsa Frederikin haisevasta jäynästä

Voi hyvänen aika Reetun touhuja! Pehtoori Terho Häkkinen sai ennen näkemätöntä höykytystä heti Farmi Suomi -realityn alk
      Tv-sarjat
      28
      2452
    8. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      139
      2432
    9. Ei se halua mitään!!

Arkailija koko tyyppi!
      Ikävä
      56
      2246
    10. Katsoitko Petolliset, mitä mieltä?

Vanajanlinnan käytävät ja salongit täyttyvät jälleen kuiskailuista, salaisuuksista ja petoksista. Petollisten uudella
      Tv-sarjat
      11
      2126
    Aihe