- Kyllä minä sinuna olisin vain onnellinen, voi että,
tuore kuva, taidat olla tosi nuorekas ja kaunis nainen
kakskymppiset tietysti kuvaasi katsovat...
hyvän näköinen nainen ...nehän iän vallan unohtavat... innostuvat vaan. - Olen tullut siihen ikään, että tuntuu ajanhukalta koko homma. Tietysti jos menee charmantin herran kanssa ja sitten pyörähtellee, mutta muuten jonnin joutavaa.
Miestä en sieltä ole koskaan löytänyt jos yksin tai akkaporukassa menisin, niin enpä löytäisi vieläkään. Siellähän on varmasti sata viisikymentä paremmin tanssivaa leskeä ennen minua jonossa. Varmaan koko ajan miettisin mitä muuta paljon hauskempaa olisin tänäkin aikana voinut tehdä. Onhan tanssi hyvää liikuntaa, sitä en voi kieltää, mutta ottaisiko tuo jo sydämen päälle mokoma homma.
Meillä on täällä ainakin yhdellä tanssipaikalla aina päivätanssit ja hurjasti käy porukka, ja kivoja miehiä siellä, hakevat kaikkia vuoronperää, ei tarvitse olla seinäkukkasena.
Ennen varsinaisten tanssien alkua on koulutustakin, tanssikurssia pitävät ja ei tarvitse olla edes omaa kavaljeeria kyllä sieltä löytää, näin minulle on kerrottu kun yritetty houkutella mukaan. Onneksi aina silloin ottaa sydämestä kun pitäisi lähteä. - Hei kuule, kai sulla siellä salilla on semmonen spenser treineri, joka sulle kaloreita laskee ja vieressä supattellee kun sisäreittä treenaat, vai mikä ihmeen punttimies se oikein on vai tytön tyllerökö.
Katsos kun olen hyvin harvoin käynyt salilla, vain kun olen ollut tukihenkilönä kuntoutuksissa tai kylpylöissä käydessäni, katselen silloinkin siellä vain hyvä kroppasia ihmisiä ja ihmettelen ajan kuluksi niitä värkkejä. Soutulaitetta pitemmälle en ole vielä uskaltautunut.
Itse yleensä harrastan vain hyötyliikuntaa, kantelen puita, lumitöitä ja haravointia yms kotoista hommaa, välillä juoksen milloin kenenkin perässä, niin kunto pysyy hyvänä, tai ainakin se rapistuu hieman hitaampaa tahtia.
Nuoria ja vanhoja tapailen alvariinsa, ei tarvitse kauaksi kotoa livetä ja kaikki ovat kerrassaan ihania ihmisiä. Jutun aiheet maan ja taivaan välillä, ei se jutustelu iästä ole kiinni kun neuvomaankin olen niin tosi huono, oppilas olen aina, oli sitten vastapäätä nuori tai vanha. - Mikä mahtaa olla mieleisin keräämäsi muovipussi, ainahan jokin nousee ylitse muiden, jokin, jota pitää aarteenaan.
Onko se kaunein vai harvinaisin vai mikä on se ajatus millä nostat sen muita korkeammalle.
Itselläni esimerkiksi, näissä korteissa, laulaja Madonnasta otettu valokuva, ja sain sen vielä maailman ääristä, on yksi harvinaisimmista ja siksi top. - Sopii mainiosti, siitä vaan puuhiin, älä turhaan jääväile itseäsi, se on sanakin jo niin ei-kaunis, että anna mennä vaan ja isoilla kaarilla joka suutaan vaan heilut, niin hyvä tulee.
Mitä noihin sanktioihin tulee, niin aina pistän hanttiin oli aihetta tai ei.
Onnea vaan valitsemaasi hölmöläisen hommaan. Kaikkia meitä tarvitaa. - Toki olen keräillyt milloin mitäkin mutta tuskin koskaan mitenkään systemaattisesti. Enempi se on ollut vain mieleisten juttujen talteen laittamista.
Eniten juuri postikortteja, olen ollut joskus postcrossaaja ja sitä kautta kertyi ympäri maailmaa kortteja.
Taidepostikortit ovat ollet aina kerättäviä ja yhteen aikaan oli enkelit ja madonnat ja puuaihe, puut ja puistot on ollut aina mieleinen aihe.
Tykkään Inge Löökin akvarellikorteista ja hänhän on maalannut niitä satoja. Mutta itseäni houkuttaa eniten juuri anarkistimummelit hauskoissa tempauksissaan. Siihen sarjaan ostan aina ku n uusi ilmestyy. Niitä on reilut viitisenkymmentä.
Kait mä haluaisin olla juuri tuollainen anarkistimummeli, joka tekee kaikkea hassua, onneksi yksi ystäväni on samanlainen, eli kaksi hassua ainakin. - Joskus muinoin teetin syntymäajan ihan kellonajan mukaan luonnehoroskooppini.
Omituisen hyvin se silloin piti paikkansa, Pitkä paperi se oli kummallisia merkkejä. Tulkitsijan siihen tarvitsi.
Olen veden merkki. - Samoin sinulle hyvää elämää, ja pidetään suomalainen tango mielessä ja muistoissakin.
- Pitääköhän paikkansa, että saman elementit ihmiset tulevat hyvin toimeen keskenään. Vai ihankohan on horroskooppista huhupuhetta.
- Kyllä sitä lankaa saa kuule kummasti nuoleskella ja sohia ennen kuin neulan silmään osuu. Joskus jos vahinko sattuu niin ensi kerralla sujahtaa.
- Saumuri on mullakin jossakin missä lie, en tiedä tylsempää hommaa kuin saumurin langoittaminen, vaatii ainakin opettelua kun siinä on niitä lankoja vaikka kuinka. Vaan jos sitäkin jatkuvasti käyttäisi niin olisi silloin helpompaa.
Katkaisusirkkeliä käytän jiirisahana, ihan on tarkkuus riittänyt muutamiin taulun kehyksiin joihin olen kulmia tarvinut.Tosin monta suttakin on tullut kun on kulma ollut väärin päin. - Mielelläni, hienoltahan tuo kuullosti.
- Mutkille menisi jos käsiyläjyrsintä alkaisin käyttää,
tuosta pölystä voin olla eri mieltä ja kyllä ompelukonekin aika monipuolinen värkki loppujen lopuksi on, jos sen käyttöön kunnolla tutustuu. Tavallisesti vain suoraa ja siksakkia ompelen, vaikka mahdollisuuden ovat paljon laajempaan.
Tuo meteli lienee materiaalista kiinni. - Kierrätän kankaita ja teen niistä kaikenlaista, hyvää ja vahvaa ei kannata heittää pois.
Vanhoista vaatteista, joku oli hakenut kierrätyskeskukesta sairaalan vanhoja vaatteita ja toi ne luokseni . tein niistä tilkkupeitteen. Nytkin on työn alla tikkupeite vanhoista marimekon kankaista, mekoista ja verhoista, jotain perikunnan vaatteita olivat olleet.
Karsin vain huonot osat pois ja hyvät pala jatkavaat elämäänsä tilkkupeitteissä tai keinutuolijutussa tai mitä sitten haluavatkaan.
Myös vanhoja farkkuja väännän ja käännän matoksi tai laukuksi tai muuksi. tilkkupeite tulee ehkä liian painava farkusta, riippuu tietysti peiton ja palojen koosta yms.paksuja saumoja ei ainakaan kannata tehdä. - Paikkaan jos ovat viimeiset ja ainoat kalsarit koko huushollissa.
Kalsarit os puhki menee niin sehän on jo hiin haprakkaa ja ohutta, päivä paistaa läpi, ettei kasassa pysy.
Villasukkia parsin tai oikeammin teritän uudestaan, paikkaukseni jälki on sellaista kursimista, ja sehän tuntuu saappaassa ja on muutenkin nöpelön näköistä. - Kerran saaressa,
se oli niin ihanaa kun salamoi ja jyrisi
vettä tuli kuin aisaa, aallot kuin vuoret
nuotio sammui ja sihisi vaan
siinä suuren kuusen juurella myrskyä uhmattiin
juhannus oli ollut ja menojaan mennyt, kotiinlähtö oli tullut
silti siinä vain plastikin alla istuttiin paleltiin ja täristiin
ja odotettiin aamua seuraavaa kaiken kuivaavaa. - Eiköhän tuas vähän savoks kirjuutella...
*
Jos jonnain päevänä
ei homma hoiju millään, mikkään ei huvita
elämänilos karkuteillä, tylsyys tunkoo nuttuus
kissaki kiukuttelloo
niin mitä jos…
otatkii konttis ja hyppeet kärriis
ajelet hissuksiis tai vaahilla
valtateitä tai kieputtelet kyläraittiloita
mietit siinä ajellessa
et yhtikäs mittään tai jottain mahottoman tärkeetä
aattelet vaekka jonniin joutavia tai ihan vuan huaveilet
mutta elä paa silimiäs kiinni kun huaveilet
kahtelet uusia paekkoja uusin silimin
miten sulonen tää suomenmua oikein on
syksyaekaan ihhailet ruskoo ja värloistoo
talavella kimaltelloo hohtavat hanget
kevväällä kullerot ja vihreen hipasu metikössä
ja kesällä voe että on korreeta
kissankelloja ja päevänkakkaroita pitkin pientareita
mimmonen mummeroinen se tuossaki mökissä assuu
taetaa olla ihan ökytalo tämä tässä
tuo äijänkupes aenaskii kerrää romuloita
voe miten kaanis piha, viherpeukaloinenkohan se siinä touhuaa
näin suatat mietiskellä
annas kun ettees aakii
isonlaenen peltoaakee, tuulessa heilahtelloo kypsät otrantähkät
entäs järvenselekä, kevyt aallokko loeskuttaa vettä kivilöetä vasten
kaakana näkkyy horisontti ja taevaan kuar
entäs jos tupsahtaakii pikkiriikkinen kylä
tae vaikkapa tuajama, kaapunki
mikä millokii
siellä sitten kuppilaan poekkeet
rupattelet, huastat ja luahaat juttuloetas
niin arvaatkos…ihan kuin itestään
pikkuhilijoo elämänilos pallautuu
huvittaa hymyillä kissalles ja
puseros pullistelloo hyvvee mieltä
ossootkos kuvitella
niin mitä jos… kokkeilisit
*
*
*
https://youtu.be/9cKFcSxHo-8 - Tämä otsikkosi on hyvä, houkutteleva, jatka vaan....
Eikös haastaminen ole karjalaisten tai kainuulaisten juttua, ei täällä keskisuomessa haastella, tosin haastatellaan ja sehän on ihan eri asia.
Jossain jutussasi puhuit sommelosta, siihen pitää joskus palata, sanana söpö, mitähän lie tarkoittaa... - Just ÖÖöö, kylmäketju ja terveystarkastaja...aika tärkeitä sanoja tänä päivänä elintarvikekaupassa.
- Joo, mä meen kun tulee yö ja katuvalot sammuu...