Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Liittynyt 10v sitten
180
aloitusta ·
20338
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"homokammoisempia mitä naiset. "
Onko tämä jotain alueellista vammakieltä, joita sinäkin nyt viljelet? Mitä on kysymyssana ja sen tilalla pitäisi tuossa yhteydessä käyttää konjuktiota.
15.08.2026 15:47
Ai. Sinä tiedät nyt tämänkin asian paremmin. Minä nyt kuitenkin olen elänyt oikeasti miehenä elämäni.
15.08.2026 15:43
Jos joku muu maksaa matkan, niin optimoin johonkin kauas. Ensin ajattelin että Uusi Seelanti, mutta ehkä sittenkin Tulimaa tai Patagonia. Odottelisin ehkä kuitenkin niiden kesää.
15.08.2026 15:39
Jos nyt puhutaan heteroista, niin...
Naisten käsitys perustuu heidän subjektiiviseen näkemykseen. Kukin tietää itse mistä pitää. Naisten välillä on jonkin verran makueroja, josta sitten naiset voivat vetää johtopäätöksen että jokaisella olisi ihan oma makunsa.
Miehet taas eivät katsele muita miehiä, mutta jossain määrin objektiivisesti havaitsevat mitä naiset katsovat ja tekevät. Subjektiivisesti kullakin miehellä tietenkin on jonkinlainen käsitys siitä mikä oma komeus on.
15.08.2026 15:28
Valtiotieteilijät ja monen muun alan opiskelijat ovat opiskelleet ihan muualla kuin missä minä olen ollut. Näitä ihmisiä olen varmaan nähnyt viimeksi joskus lukiossa tai sen ikäisenä. Olen ollut vakitöissä 22 ikäisestä lähtien ja siellä tekemisissä lähinnä tekniikan, talouden ja terveydenhuollon ihmisten kanssa.
Vähäinen kokemus näistä naisista on ollut sellainen, että olen heille ihan liian prole. Ja sitten taas joillekin käsityöläisille olen liian "akateeminen" vaikka ei minulla mitään tutkintoja ole ollutkaan.
Itselleni tuo yleissivistyksen taso ei ole ollut mikään kynnyskysymys. Sama joukkue ei tarvitse molemmilta just samoja vahvuuksia. Mutta naiset yleensä ei ajattele niin: miehen pitäisi tietää tai osata suunnilleen kaikki mitä nainenkin ja sitten vielä jotain sen lisäksi.
15.08.2026 14:11
Hmm. Mitä ikävöiminen on? Sitäkö, että ajatukset ovat jossakin muualla kuin mitä itse juuri sillä hetkellä on tekemässä.
Kuolleet ovat kuolleita eikä minulla enää ole heille mitään annettavaa eikä myöskään toisin päin. Ja elävillä taas on syynsä olla jossakin muualla kuin välittömässä läheisyydessä.
Ja jos asian kääntää toisin päin: ikävöikö joku jossain minua joskus? Tuskin. Tai ehkä joskus, mutta ei se mistään ainakaan selvästi käy ilmi.
15.08.2026 09:28
Olisi melkein oman aloituksensa arvoinen kysymys, miksi naiset niin sitkeästi etsivät kumppania yleensä juuri itseään vanhemmista. Muutamia mahdollisia syitä:
- nuorina naiset kypsyvät hiukan nopeammin ja naiset siinä vaiheessa näkevät vähän vanhemmat miehet vertaisinaan. Jääkö tuo ajatusmalli voimaan?
- nainen etsii miehistä erityisesti resursseja ja vanhemmalle näitä on voinut kertyä enemmän
- biologinen ikkuna lasten saantiin on naisilla lyhyempi
- naiset rupsahtavat aiemmin eivätkä siedä tilannetta että mies olisi naista paremmassa fyysisessä "tikissä"
Nuo vain heittoina, mutta sitkeästi ikähaarukka muotoutuu ylöspäin silloinkin kun mikään edellä mainituista syistä ei olisi pätevä. Tasa-arvoisen naisen esim. ei pitäisi tarvita miehen resursseja.
15.08.2026 07:24
Kaikkien aikojen. Tarkoittaa myös aikaa ennen spötiföitä ja gramofoneja.
Väinämöinen.
Lauloi Joukon suon sisuksiin. Varma tieto.
13.08.2026 21:09
Mehän ilmeisesti emme tiedä aloittajan omaa ikää. Mahdollisina vaihtoehtoina veikkaisin joko a) 40 vuotta, jolloin minimoidaan ikäero mieheen tai b) 35 vuotta, jolloin lähdetään varsin tavallisesta vastimuksesta, että miehen pitää olla vähintään samanikäinen. Yleensä kai vaaditaan aika kovaa puuman itseluottamusta hakea itseään nuorempaa.
Mahdollinen riski onkin sitten, että jos ikähaitari laajenee alaspäin niin sitten samalla alkuperäiseen vaatimuslistaan ilmestyykin uusia elementtejä.
13.08.2026 19:58
Palaan vielä ensimmäiseen kohtaan:
"Eli miehen tulisi olla:
-35-45-vuotias (tästä voin joustaa jonkin verran molempiin suuntiin, jos muutoin sopiva henkilö osuu kohdalle) "
Jos tähän korvattaisiin 25-35 vuotias, niin tilanne olisi aivan radikaalisti erilainen. Hyvin suuri osa ikäluokasta poistuu "markkinoilta" tuon kymmenen vuoden aikana. Reittejä on useita: Miehet sitoutuvat eivätkä sen jälkeen enää palaa markkinoille. Osa myös lakkaa etsimästä mitään, koska ovat sitä mielestään tehneet tarpeeksi. Jäljelle jäävistä sitten ehto "Ei halua lapsia" rajaa siten vielä ison joukon pois. Jäljelle jääneissä ja saman 10 vuoden aikana vapaiden joukkoon ilmaantuneissa sitten taas on suhteellisen paljon noita muita "ongelmia". Hyvin todennäköisesti on olemassa jokin syy, miksi he markkinoille ovat vapautuneet.
Ajatuskokeena voitte pohtia miten suuri osuus kustakin ikäluokasta on ikinä elämässään tavoitellut yli 30 ikäistä naista mihinkään vakavampaan.
13.08.2026 16:12
Vuosituhannen vaihteessa ja alkupuolella naiset mielestäni viljelivät paljon enemmän tuota ajatusta, että ulkomailta löytyy parempia miehiä kuin kotimaasta, siis niin, että ikään kuin se ulkomaalaisuus jo pelkästään olisi laadun tae.
Harmi, että usko tähän on vähintään jonkin verran heikentynyt samaan tahtiin kuin ulkomaalaisten määrä maassa on kasvanut. Tulijoita olisi niin idästä kuin etelästä, lähempää ja kauempaa.
13.08.2026 15:44
Luen viihdepalstan juttuja otsikkotasolla, joten tunnistan joitain nimiä ja minulla saattaa olla jonkinlainen käsitys keitä he ovat. Samalla tasolla seuraan urheilusivuja ja kulttuurisivuja. Näiden elämä ei kuitenkaan suoraan vaikuta omaani mitenkään. Välillisesti näillä tietenkin voi olla sellainen vaikutus, että jotkut pitävät näitä jonkinlaisena roolimalleina. Heillä on siihen oikeus. Minä en ala tuollaisia odotuksia täyttämään. Olen ihan täydellinen minä juuri tällaisena ja se saa riittää tai olla riittämättä.
Siinä olen ihan samaa mieltä, että ihmisillä voi olla järjettömän kovia tai ainakin järjettömiä vaatimuksia. Mutta ei sille asialle ulkopuolisena mitään voi. Jokainen kantaa sitten itse vastuunsa sitä koskien, saavuttaako asettamansa vaatimukset. Enemmän yleisessä keskustelussa kuulemme sellaisista vaatimuksista, joiden täyttäjää ei löydy kuin sellaisista, jotka tuolla mittarilla olivat onnistuneet.
13.08.2026 15:30
Linkataanpa tähän vielä suurin suomalainen fiktiivinen feminiininen lainvartijasankari, eli Helga. Vähän on ehkä jännästi stereotyyppistä. Oikeasti en tunne naispoliiseja, mutta tällaisiahan ne kuitenkin ovat.
https://www.youtube.com/watch?v=HxvtwNqAe5Q&t=15s
13.08.2026 10:36
Asiasta aiemmin velloneen keskustelun perusteella selvästi yllätti monet.
En usko että kysymys tarvitsee olla mistään rattiraivosta vaan ihan siitä että ajoneuvoa on kuljetettu ns. kohtuuttomalla tilannenopeudella ja menetetty hallinta. Ja tähän liittyen uskon että sukupuolella on merkitystä.
Miehet monesti, myös minä, pitävät tapana leikkiä ajoneuvoilla. Liukkaalla kelillä nautitaan siitä, että välillä auto vähän liukuu, tehdään käsijarrukäännöksiä, ajetaan mutkia sellaisella ajolinjalla kuin ne nopeasti voi ajaa, lähdetään paikaltaan rivakasti kokeillen miten auton teho tienpintaan välittyy ja sorateillä liidetään irtosoran päällä. Kaikesta tällaisestahan etenkin nuorena toisinaan sattuu ylilyöntejä ja ajoneuvo saattaa tulla parkkeerattua vähemmän tyylikkäästi maastoon pienin tai isommin peltivaurioin.
Naiset ovat parempia kuskeja sillä tavoin, että viisaasti välttävät turhia riskejä, mutta kääntöpuolena sitten on, että ei ole kokemusta ja rutiinia hallita ajoneuvoa silloin kun jotain yllättävää tapahtuu. Joten tämän yksittäisen poliisin kohdalla voi kysymys olla vain siitä, että hän olisi hyvä kandidaatti "Suomen surkein poliisikuski"-kisaan.
Jotenkin asian ympärillä käyty keskustelu muistuttaa urheilusta: ainoa jolta odotetaan täydellisyyttä on erotuomari - kaikille muille yrittäminen ja epäonnistuminen on vain inhimillistä.
13.08.2026 10:19
"Jos itse on vaikka 55v ja jos vaatimuslistalla on toive 35-45v kumppanista, niin ehkä kestää jonkin aikaa löytää kumppani. "
Tässä juuri se mielivaltaisuus tulee näkyväksi. Ulkopuolelta katsoen tuollainen toive tai vaatimus voi näyttää kohtuuttomalta. Mutta loppujen lopuksi tuo on jokaisen täysin henkilökohtainen valinta. Markkina kertoo onko vaatimus liian kova vai ei. Käytännön havaintona näyttää siltä että naiset etenkin joustavat iästä, jos muuten vaatimusmäärittely tulee täytettyä.
"Vieroksun ja vähän halveksukin ihmisen (vapaiden ja myös varattujen) "markkina-arvoa". "
Niin tietenkin, koska ihmiset ovat ainutlaatuisia ja kaikki yhtä arvokkaita ihmisinä. Eikä kukaan subjektiivisesti koe olevansa osa mitään markkinoita. Mutta käsite alkaakin näyttämään hyvin käyttökelpoiselta kun ulkopuolelta alkaa tarkastelemaan, kenen pariutuminen tapahtuu helposti, kenen vaikeasti ja etenkin millaisia pareja muodostuu.
13.08.2026 09:58
En osaa oikein vastata tähän, koska näen asiat niin eri tavoin. En osaa pitää tuota Fribergiä mitenkään ihailtavana. On joo noin objektiivisesti luultavasti oikein hyvännäköinen, mutta ei vaan lainkaan tyyppiä johon olisin koskaan varsinaisesti kiinnittänyt huomiota.
En tunne henkilökohtaisesti julkkiksia. Yhden tiedän, jonka lapsena/nuorena tuntenut enkä voi sanoa pitäneeni hänen kaikista puolista silloinkaan.
Tietyt ominaisuudet helpottavat suhteisiin joutumista ja käänteisesti suojaavat yksinäisyydeltä. Naisilla se on ulkonäkö ja miehillä ensisijaisesti status ja toissijaisesti raha ja ulkonäkö.
Mutta edelleen yli 99% ihmisistä on niitä joista tai joiden elämästä lehdet eivät kerro kuin tilastojen kautta.
13.08.2026 07:57
Kiitos kohteliaisuudesta molemmille!
13.08.2026 07:40
Viininä olen ollut korkkivikainen tai tölkkiversiö alusta lähtien. Joten vanheneminen pitää suhteuttaa siihen.
Vaatimukset muuttuvat elämäntilanteen mukaan. Nuorempana olen ollut joustava. Elämä ei ole ollut valmis ja on erilaisia vaihtoehtoja mihin suuntaan sitä lähtee rakentamaan. Esim. asuinpaikan suhteen olisin ollut valmis muuttamaan aika moneen paikkaan. Ehkä tuollainen sitten on ollut tavoitteellisuuden puutetta ja päämäärättömyyttä. Mutta ei siinä vaiheessa myöskään törmää aloituksen kaltaisiin vastimuksiin vaan ne ovat ns. peruskauraa ja täysin arvotonta.
Nyt tilanne olisi täysin toinen. Elämä on ns. valmis eikä siihen ihan helposti uusia palikoita oteta missään tilanteessa. Vietän joka tapauksessa paljon aikaa täysin yksin. Joten mielivaltainen vaatimukseni olisi, että henkilö jollain tavalla herättäisi kiinnostukseni kunhan ensin olisi jollain epätodennäköisellä tavalla eksynyt lähipiiriini.
13.08.2026 07:40
"Ei, vaan ne ovat a) perusteltavissa järjellä ja/tai yhteisillä pelisäännöillä sekä b) (sinua,itseäsi lainaten). Mitään mielivaltaista niissä ei siis ole. "
Ne ovat mielivaltaisia, koska ovat sinun määrittelemiä. Mitään sellaista reunaehtoa ei ole, että niiden tarvitsisi olla järkeviä tai perusteltavia. Ne ovat siitä huolimatta ihan yhtä lailla mielivaltaisia kuin esim. vaatimus, että pitää olla tasan numeron 42 kenkä.
12.08.2026 17:50
En väittänyt että alkup. listassa olisi mitään kohtuutonta. Se näyttää kohtuulliselta ja asialliselta.
Sanatarkasti sanoin. "Edellyttää tietenkin myös sitä, että itse vastaat vastapuolen mielivaltaisia vaatimuksia"
Tein joitain oletuksia pk-seudusta ja ikäryhmästä ja asiaa paremmin tuntematta voin kuvitella, että miehillä siinä markkinassa luultavasti on kohtuu hyvä asema. Inhimillistä on sellaisessa asemassa sitten asettaa sellaisia lisävaatimuksia, jotka toisen osapuolen mielestä välttämättä ei enää olekaan kohtuullisia.
12.08.2026 17:47
12 / 1017