Naisettomien miesten viha?

Todellista vai tarua? Mikä lääkitys, jos todellista?

Mikä naisettomuudessa tekee vihaiseksi? Varmasti monikin asia, riippuen keltä kysytään. Sana vapaa.

Ymmärrän osattomuuden tunteen, ymmärrän ettei rakastetuksi tulemisen tunne täyty eikä rakkauden antamisen tunne myöskään. Seksuaalisuus kiusaa, kun sitä ei pääse toteuttamaan toisen ihmisen kanssa.

Tunteet laajemminkin jää paitsioon ja ihmisetkin ehkä syrjii.

156

523

Vastaukset 156

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja miten paljon yhteiskunnan arvoissa on syytä, että osa miehistä ja naisista jää täysin ulkopuoliseksi parisuhteesta ja rakkaudesta, jossa seksuaalisuus on mukana?

En syyttelisi nimittäin pelkästään näitä ihmisiä, jotka on jääneet vähemmistöön tässä asiassa. Minusta arvomaailmammekin on melko raaka ja suodattaa ihmisiä tylysti ihan materialististen arvojen kautta.

Mielikuvamuokkaus yksi aikamme vitsaus. Mitä kaikkea pitää olla, että kelpaa ja on edustuskelpoinen ihminen.

• Moni mies on kertonut, että naiset toteaa, olet ihan kiva mutta. Kun he odottaa, että joku sanoisi, olet niin kiva että.

Syytä on aina sysissä ja sepissä, mutta mitä on ne asiat millä voisi tilannetta helpottaa? Varmadtikin yksi on, että halut ja mahdollisuudet kohtaa ja oppii kartoittamaan oikein. Kohtaamaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Moni mies on kertonut, että naiset toteaa, olet ihan kiva mutta. Kun he odottaa, että joku sanoisi, olet niin kiva että.

Syytä on aina sysissä ja sepissä, mutta mitä on ne asiat millä voisi tilannetta helpottaa? Varmadtikin yksi on, että halut ja mahdollisuudet kohtaa ja oppii kartoittamaan oikein. Kohtaamaan.

Ja mä en usko, että kaikki yksin jääneet on niin mahdottomia tai toivottoman pilalla, ettei mitään ratkaisua olisi olemassa. Empaatikko minussa myötäkärsii, kun toivoo että hyvinvointi ei olis vain joidenkin etu.

Enemmän duoo, kun soloo niille, joille se on tärkeää. Mut miten me voitas auttaa, että muutkin pääsis osalliseksi ja saisi kokea olevansa muutakin kuin luuseri?

• Anonyymi00009

Itsellä suurin ongelma naisettomuuteen on luottamuksen puute hyvään? Ei ole naisvihaa, vaikka olen kokenut petollisiakin naisia elämäni aikana, enemmän nämä kokemat vain lisänneet sitä luottamus pulaa naisia kohtaan.

Erehtymiset naisten suhteen ovat herättäneet myös kritiikin itseäni kohtaan, tiedostan rajallisuuteni, johon vaikuttanut myös mennyt lapsuus ja teiniys ym. Vahvoja rooleja ottanut lapsuudessa, jossa esittänyt jotain muuta kuin olin todellisuudessa.

Paha minä pahoittanut monien mieliä menneisyydessä, joka myös ruokkinut luottamuksen puutetta muita kohtaan itsessä. Epäileväinen enemmän. Huono isä synnyttänyt sen pahan itsessä lapsuuden harmiksi.

Huonot taustavaikuttimet loi tunteen, etten juurikaan arvosta itseäni vaan pidän itseäni pskana kundina itse syytöksillä toisinaan. Saman tuntemuksen jaoin serkkuni kanssa, isämme oli veljeksiä. Siitä päätellyt huonon isän vaikuttimet huonoiksi itsellekin.

Hyvä äiti oli tavallaan itselleni pelastusrengas (toivoa paremmasta), hänestä näin, että hyvääkin oli olemassa. Äitini oli heikossa asemassa perheessäni ja siksi hänen roolinsa oli harmittavan pieni lapsille. Auktoriteetti-isä oli perheen pää (pelottava toisinaan).

Tällä tarinalla haluan vain tuoda julki sen, että naisettomuus ei synnytä naisvihaa vaan enempi ne huonot kokemat (petollisuus) voivat siihen vaikuttaa, mut siinäkin tulee luonne esille hyvässä tai pahassa. Haluammeko ymmärtää oikein vai väärin, väärin ymmärtäminen on paljon helpompaa (itse todettua).

Itse en usko naisvihaan, isäni oli narsisti ja hän alisti mm. äitiä, mutta työkavereissa suosi heikommassa asemassa olevia, joilla ilmeisesti halusi turvata omaa selustaansa? Isälläni oli uusia naisystäviä, joille osasi itsensä myydä. Näin isässäni heikkouden jo parikymppisenä yhden syyn kautta.

Usko hyvään koetellut ja luottamuksen puute syynä omaan naisettomuuteen, onneksi ilmankin pärjännyt suht ok. Kelpaanko tällaisena ja kelpuutanko tällaisena ketä suhteeseen kanssani? Muuri on aika vahva torjumaan sitä hyvää.

Siinäpä kysymys, mihin en löydä vastausta edelleenkään. Löydänkö itselleni sellaisen, jonka kanssa yhdessä olo tuntuisi elämisen arvoiselta? Toivossa elän paremmasta ja aika näyttää löytyykö kuinka uskoakin paremmalle?

Huono isä loi huonommuuden tunteen, toisarvoisuuden ja riittämättömyyden tunteita. Ja omanarvon tunteet heikompana muihin verrattuna. Vaikka pärjäsin joukkuelajeissa suht ok:sti. Oli omia vahvuuksia, joista koin olevani merkityksellinen joukkueelle..

Paremmalla tuella ja turvalla olisin pärjännyt vielä paremmin elämässäni. Ja ollut ymmärrettävämpi myös naisten silmissä. Nyt ollut enemmänkin väärin ymmärrettynä. Hyvät onnistumiset tuo niitä hyviä asioita jokaisen eloon.

Uskon, että minustakin monet voivat ajatella olemustani > naisvihaksi, mitä se ei ole ja siksi tämän tarinanikin halusin tuoda julki perusteluineen. Olemme omanlaisia yksilöitä kaikki. Hyvässä ja pahassa.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Itsellä suurin ongelma naisettomuuteen on luottamuksen puute hyvään? Ei ole naisvihaa, vaikka olen kokenut petollisiakin naisia elämäni aikana, enemmän nämä kokemat vain lisänneet sitä luottamus pulaa naisia kohtaan.

Erehtymiset naisten suhteen ovat herättäneet myös kritiikin itseäni kohtaan, tiedostan rajallisuuteni, johon vaikuttanut myös mennyt lapsuus ja teiniys ym. Vahvoja rooleja ottanut lapsuudessa, jossa esittänyt jotain muuta kuin olin todellisuudessa.

Paha minä pahoittanut monien mieliä menneisyydessä, joka myös ruokkinut luottamuksen puutetta muita kohtaan itsessä. Epäileväinen enemmän. Huono isä synnyttänyt sen pahan itsessä lapsuuden harmiksi.

Huonot taustavaikuttimet loi tunteen, etten juurikaan arvosta itseäni vaan pidän itseäni pskana kundina itse syytöksillä toisinaan. Saman tuntemuksen jaoin serkkuni kanssa, isämme oli veljeksiä. Siitä päätellyt huonon isän vaikuttimet huonoiksi itsellekin.

Hyvä äiti oli tavallaan itselleni pelastusrengas (toivoa paremmasta), hänestä näin, että hyvääkin oli olemassa. Äitini oli heikossa asemassa perheessäni ja siksi hänen roolinsa oli harmittavan pieni lapsille. Auktoriteetti-isä oli perheen pää (pelottava toisinaan).

Tällä tarinalla haluan vain tuoda julki sen, että naisettomuus ei synnytä naisvihaa vaan enempi ne huonot kokemat (petollisuus) voivat siihen vaikuttaa, mut siinäkin tulee luonne esille hyvässä tai pahassa. Haluammeko ymmärtää oikein vai väärin, väärin ymmärtäminen on paljon helpompaa (itse todettua).

Itse en usko naisvihaan, isäni oli narsisti ja hän alisti mm. äitiä, mutta työkavereissa suosi heikommassa asemassa olevia, joilla ilmeisesti halusi turvata omaa selustaansa? Isälläni oli uusia naisystäviä, joille osasi itsensä myydä. Näin isässäni heikkouden jo parikymppisenä yhden syyn kautta.

Usko hyvään koetellut ja luottamuksen puute syynä omaan naisettomuuteen, onneksi ilmankin pärjännyt suht ok. Kelpaanko tällaisena ja kelpuutanko tällaisena ketä suhteeseen kanssani? Muuri on aika vahva torjumaan sitä hyvää.

Siinäpä kysymys, mihin en löydä vastausta edelleenkään. Löydänkö itselleni sellaisen, jonka kanssa yhdessä olo tuntuisi elämisen arvoiselta? Toivossa elän paremmasta ja aika näyttää löytyykö kuinka uskoakin paremmalle?

Huono isä loi huonommuuden tunteen, toisarvoisuuden ja riittämättömyyden tunteita. Ja omanarvon tunteet heikompana muihin verrattuna. Vaikka pärjäsin joukkuelajeissa suht ok:sti. Oli omia vahvuuksia, joista koin olevani merkityksellinen joukkueelle..

Paremmalla tuella ja turvalla olisin pärjännyt vielä paremmin elämässäni. Ja ollut ymmärrettävämpi myös naisten silmissä. Nyt ollut enemmänkin väärin ymmärrettynä. Hyvät onnistumiset tuo niitä hyviä asioita jokaisen eloon.

Uskon, että minustakin monet voivat ajatella olemustani > naisvihaksi, mitä se ei ole ja siksi tämän tarinanikin halusin tuoda julki perusteluineen. Olemme omanlaisia yksilöitä kaikki. Hyvässä ja pahassa.

Kiitos hyvin seikkaperäisesti ja selkeästi kuvaillusta omakohtaisesta koetusta ja kokemusperäisestä kuvauksesta.

Todella hyvä ottaa esiin tuokin seikka, ettei aina ole vihaa tai katkeruutta. Vaikka ne soraäänet edustettuna kerääkin huomion herkemmin puolelleen.

Kukaan nainen ei tykkää olla syyttömästi vihattu, vain koska on nainen.

Kyllähän nuo ihmissuhteet jättää jälkiään, epäluottamus yksi niistä mihin itsekkin olen törmännyt ihmissuhteissani. Ja siksikin olen aika vaikea otus saada puolelleen nykyään. Niinkun ihan oikeasti ja kokonaan puolelleen.

Usein ihmiset jättää jotain kertomatta, puolelleen saadakseen. Kun itse toivoisi, että nimenomaan niin ei pelattaisi, vaan oltaisi rehellisiä niistä vähemmän imartelevistakin jutuista mitä asiaan kun asiaan liittyy.

Tässä nyt yhden yläasteella olevan pojan nähnyt, jonka kotona isä on tyranni, nainen on hälle alamainen ja poikien käytös koulussa ylimielistä ja muita vähättelevää.

Nyt sillä toisella pojalla on tyttöystävä, näin kylillä pojan ruusikimpun kanssa tytyöystäväbsä seurassa, koulujen loputtua kesänkorvilla. Mietin heti, että mitenkähän mahtaa isän tyyli olla siirtynyt sukupolvelta toiselle.

Tyttö on niin kauan ehkä ihana, kunnes tekee, sanoo jotain mikä nostattaa piikit pojalle selkään. Käytös voi olla kuten isällään, turpaan tai haukutaan pystyyn. Pelottavaa tietää tällaista.

Ja käykö sitten kuten sulle, putoo kuiluun missä ei ole kahvoja. Pitäis osata olla relax, mutta ei pysty ja toimintamallikin on huono mikä kotona on nähty.

Anyway. Toivon, että sinun tilanne saa tilaisuuden ja jonkun myös sinun huomata, että oot ihan hyvä mies vaikka onkin traumoja. Sua pelottaa luottaa ja kaikki se saa käyttäytymään epävarmasti. Voi näyttäytyä naisille omituisuutena.

Mullakin on läjäpäin traumoja ja epävarmuutta, mutta mä yritän keräillä uskoa hyvään kaikista pikkujutuistakin mitkä mä nään pikkutarkalla silmällä.

🤗 Hali sulle.

• Anonyymi00010
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Kiitos hyvin seikkaperäisesti ja selkeästi kuvaillusta omakohtaisesta koetusta ja kokemusperäisestä kuvauksesta.

Todella hyvä ottaa esiin tuokin seikka, ettei aina ole vihaa tai katkeruutta. Vaikka ne soraäänet edustettuna kerääkin huomion herkemmin puolelleen.

Kukaan nainen ei tykkää olla syyttömästi vihattu, vain koska on nainen.

Kyllähän nuo ihmissuhteet jättää jälkiään, epäluottamus yksi niistä mihin itsekkin olen törmännyt ihmissuhteissani. Ja siksikin olen aika vaikea otus saada puolelleen nykyään. Niinkun ihan oikeasti ja kokonaan puolelleen.

Usein ihmiset jättää jotain kertomatta, puolelleen saadakseen. Kun itse toivoisi, että nimenomaan niin ei pelattaisi, vaan oltaisi rehellisiä niistä vähemmän imartelevistakin jutuista mitä asiaan kun asiaan liittyy.

Tässä nyt yhden yläasteella olevan pojan nähnyt, jonka kotona isä on tyranni, nainen on hälle alamainen ja poikien käytös koulussa ylimielistä ja muita vähättelevää.

Nyt sillä toisella pojalla on tyttöystävä, näin kylillä pojan ruusikimpun kanssa tytyöystäväbsä seurassa, koulujen loputtua kesänkorvilla. Mietin heti, että mitenkähän mahtaa isän tyyli olla siirtynyt sukupolvelta toiselle.

Tyttö on niin kauan ehkä ihana, kunnes tekee, sanoo jotain mikä nostattaa piikit pojalle selkään. Käytös voi olla kuten isällään, turpaan tai haukutaan pystyyn. Pelottavaa tietää tällaista.

Ja käykö sitten kuten sulle, putoo kuiluun missä ei ole kahvoja. Pitäis osata olla relax, mutta ei pysty ja toimintamallikin on huono mikä kotona on nähty.

Anyway. Toivon, että sinun tilanne saa tilaisuuden ja jonkun myös sinun huomata, että oot ihan hyvä mies vaikka onkin traumoja. Sua pelottaa luottaa ja kaikki se saa käyttäytymään epävarmasti. Voi näyttäytyä naisille omituisuutena.

Mullakin on läjäpäin traumoja ja epävarmuutta, mutta mä yritän keräillä uskoa hyvään kaikista pikkujutuistakin mitkä mä nään pikkutarkalla silmällä.

🤗 Hali sulle.

Kiitän hyvästä palautteesta. Pojista toteaisin, että miten näkee omien vanhempien suhteen? Onko heikomman vai vahvemman puolella? Miten suhtautuu omaan äitiinsä? Voi olla myös rusinat pullasta tyylinen ajattelu?

Paljon on kiinni myös veljien välisestä luottamuksesta, onko sitä kuinka? Ovatko kuinka hyvissä väleissä vai riidelleet aina siitä omasta tilastaan, jossa vanhempi voinut olla yhtä lailla nuoremman/ heikomman alistaja?

Laskelmoivana ihmisenä ottaa niitä piirteitä isästään, jotka näkee hyvänä itselle mm. tietynlaisen röyhkeyden, joka luo uskottavuutta itseä kohtaan? Narsistinen luonne tuntuu pärjäävän hyvin tietyntyyppisessä työelämässä.

Ehkä isän huono äitin kohtelu voi tuoda sitä kunnioitustakin naisia kohtaan, kun löytää naisen, jota osaa arvostaa. Narsisti ajattelee asioita hyödyn kautta. jos nainen on hyvästä perheestä, hän on tavoittelemisen arvoinen narsistille.

Vanhempi veljistään saa helpommin erioikeuksia nuorempaan nähden ja voi olla, että nämä erioikeudet myös ajaa vanhempaa veljistä sille tielle, että oppii vetämään paremmin oikeista naruista menestyksen eteen?

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Kiitän hyvästä palautteesta. Pojista toteaisin, että miten näkee omien vanhempien suhteen? Onko heikomman vai vahvemman puolella? Miten suhtautuu omaan äitiinsä? Voi olla myös rusinat pullasta tyylinen ajattelu?

Paljon on kiinni myös veljien välisestä luottamuksesta, onko sitä kuinka? Ovatko kuinka hyvissä väleissä vai riidelleet aina siitä omasta tilastaan, jossa vanhempi voinut olla yhtä lailla nuoremman/ heikomman alistaja?

Laskelmoivana ihmisenä ottaa niitä piirteitä isästään, jotka näkee hyvänä itselle mm. tietynlaisen röyhkeyden, joka luo uskottavuutta itseä kohtaan? Narsistinen luonne tuntuu pärjäävän hyvin tietyntyyppisessä työelämässä.

Ehkä isän huono äitin kohtelu voi tuoda sitä kunnioitustakin naisia kohtaan, kun löytää naisen, jota osaa arvostaa. Narsisti ajattelee asioita hyödyn kautta. jos nainen on hyvästä perheestä, hän on tavoittelemisen arvoinen narsistille.

Vanhempi veljistään saa helpommin erioikeuksia nuorempaan nähden ja voi olla, että nämä erioikeudet myös ajaa vanhempaa veljistä sille tielle, että oppii vetämään paremmin oikeista naruista menestyksen eteen?

Sen tiedän, että tämä vanhempi velipoika yläasteella joka seurustelee. Hän on ollut se vaikeampi ihminen sosiaalisessa kanssakäymisessä. Sulkeutunut, mutta samalla töykeä ja hälläväliä käytökseltään. Tai ämmät suu kiinni, en kuuntele ämmiä. Ja näyttää keskaria. Poustuu paikalta noudattamatta ohjeita.

Miespuolisille opettajille täysin mykkä. Ollut, en tiedä miten nyt yläasteella.

Isä on törkyturpa ja käytökseltään juuri tyyliä, ämmät ei ymmärrä mitään muuta kun mitä niille käsketään. Eli täysin toivoton mies. Miten ikinä isäksi ja puolisoksi edes kukaan huolinut. Ihmettelen.

Veljekset näkyy kulkevan yhdessä aina, kun mahdollista. Nuorempi on alaluokilla vielä.

Toivon, että pojat ymmärtää isän olevan kohtuuton ja käyttöytyvän todella huonosti äitiä ja naisia kohtaan ja päättää, ei näin ikinä. En halua olla kopio isästäni.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Sen tiedän, että tämä vanhempi velipoika yläasteella joka seurustelee. Hän on ollut se vaikeampi ihminen sosiaalisessa kanssakäymisessä. Sulkeutunut, mutta samalla töykeä ja hälläväliä käytökseltään. Tai ämmät suu kiinni, en kuuntele ämmiä. Ja näyttää keskaria. Poustuu paikalta noudattamatta ohjeita.

Isä on törkyturpa ja käytökseltään juuri tyyliä, ämmät ei ymmärrä mitään muuta kun mitä niille käsketään. Eli täysin toivoton mies. Miten ikinä isäksi ja puolisoksi edes kukaan huolinut. Ihmettelen.

Veljekset näkyy kulkevan yhdessä aina, kun mahdollista. Nuorempi on alaluokilla vielä.

Toivon, että pojat ymmärtää isän olevan kohtuuton ja käyttöytyvän todella huonosti äitiä ja naisia kohtaan ja päättää, ei näin ikinä. En halua olla kopio isästäni.

Mullakin on vähän epäkypsä asenne tuota miestä kihtaan. Asenne etten väistä häntä tuumaakaan, jos ei itse väistä törmätään. Voin laittaa nyrkin eteeni valmiiksi, juokse nenäs tohon.

• Anonyymi00016
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Moni mies on kertonut, että naiset toteaa, olet ihan kiva mutta. Kun he odottaa, että joku sanoisi, olet niin kiva että.

"Moni mies on kertonut, että naiset toteaa, olet ihan kiva mutta. Kun he odottaa, että joku sanoisi, olet niin kiva että."

Ymmärtäähän sen, mutta mitä asialle oikein voisi tehdä. En itse ainakaan edes haluaisi parisuhdetta henkilön kanssa, jonka mielestä olen vain kiva. Maailma on täynnä kivoja ihmisiä, mutta parisuhteeksi saakka se on melko kädenlämpöistä. Voin olla ja olenkin mielellään kaveri, jopa ystävä kivan ihmisen kanssa, mutta en näe mitään syytä miksi haluaisin jakaa elämääni sen laajammin hänen kanssaan.

• Anonyymi00016 kirjoitti:

"Moni mies on kertonut, että naiset toteaa, olet ihan kiva mutta. Kun he odottaa, että joku sanoisi, olet niin kiva että."

Ymmärtäähän sen, mutta mitä asialle oikein voisi tehdä. En itse ainakaan edes haluaisi parisuhdetta henkilön kanssa, jonka mielestä olen vain kiva. Maailma on täynnä kivoja ihmisiä, mutta parisuhteeksi saakka se on melko kädenlämpöistä. Voin olla ja olenkin mielellään kaveri, jopa ystävä kivan ihmisen kanssa, mutta en näe mitään syytä miksi haluaisin jakaa elämääni sen laajammin hänen kanssaan.

No ihan kivasta on hyvä edetä. Sanon näin koska en itse rakastu ikinä päätäpahkaa, pitää olla ensin ihan kiva johon haluan tutustua, ehkä jopa joskus huomaan, että rakastun.

Ilman ihan kivaa ei päästä edes alkuun.

• Anonyymi00025
        Tökstöksnöö kirjoitti:

näin +85v voin kertoa että SE Oikean kun kohtaa, se tunne syntyy molemminpuolisesti aivan heti.

Itse tapailin ensin enemmistönä tummaverikköjä, huomasin että se ei ole juttuni. Sitten hain oman varisiani, tuntui paremmalta.

Tapailin ehkä sataa, "kaikkia tosimielessä", oli päivän viikon tuttavuuksia. hain paikoista joissa en sitten vakiintuneena kulkisi.

Onneksi en lähtenyt kokeilemaan yhteiselämää.

Koska sitten löysin sen oikean jonka kanssa r-tarina jatkuu.
        Heti hän tarjosi yösijaa tuntemattomalle ja parin viikon aikana tiedettiin jo koko suvun tarinat ja vanhempien varallisuus yms.
        Minä olin myös heti sitoutunut kaikkeen. Rahat laitettiin 6 kk aikana yhteiselle tilille ja alle 1,5 vuoden syntyi eka perillinen.

taaksepäni ajatellen, naisen tunteita ja yleensä naista olisi pitänyt kuunnella paljon enemmän.
        Tuo pitäisi oikein toistaa. varsinki sänkyasioissa olisi pitänyt kuunnella ja kuunnella taasen kuukauden päästä uudelleen.
        Meillä meni ok. mutta silti edellinen on hyvin tärkeä, koska asioilla ei ole peruutusvaihdetta.
        Monen asian ymmärsi vasta vuoden liian myöhään.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

näin 85v voin kertoa että SE Oikean kun kohtaa, se tunne syntyy molemminpuolisesti aivan heti.

Itse tapailin ensin enemmistönä tummaverikköjä, huomasin että se ei ole juttuni. Sitten hain oman varisiani, tuntui paremmalta.

Tapailin ehkä sataa, "kaikkia tosimielessä", oli päivän viikon tuttavuuksia. hain paikoista joissa en sitten vakiintuneena kulkisi.

Onneksi en lähtenyt kokeilemaan yhteiselämää.

Koska sitten löysin sen oikean jonka kanssa r-tarina jatkuu.
        Heti hän tarjosi yösijaa tuntemattomalle ja parin viikon aikana tiedettiin jo koko suvun tarinat ja vanhempien varallisuus yms.
        Minä olin myös heti sitoutunut kaikkeen. Rahat laitettiin 6 kk aikana yhteiselle tilille ja alle 1,5 vuoden syntyi eka perillinen.

taaksepäni ajatellen, naisen tunteita ja yleensä naista olisi pitänyt kuunnella paljon enemmän.
        Tuo pitäisi oikein toistaa. varsinki sänkyasioissa olisi pitänyt kuunnella ja kuunnella taasen kuukauden päästä uudelleen.
        Meillä meni ok. mutta silti edellinen on hyvin tärkeä, koska asioilla ei ole peruutusvaihdetta.
        Monen asian ymmärsi vasta vuoden liian myöhään.

Elämänkokemuksen tuoma viisaus saisi tekemään asiat paremmin. Niin se on itselläkin käynyt, huomannut missä olisi voinut olla viisampikin. Hienoa, että olet löytänyt elämäsi rakkauden. ❤️😊

• Anonyymi00034
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Narsistinen ei osaa asettua toisen asemaan, vahvan asemansa turvin on ylimielinen, alistava, säälimätön, eikä välitä muiden mielipiteistä itseään kohtaan ainakaan kahden ollessa?

Tyhmyyttään voi hölmöillä julkisemminkin ensimmäisellä kerralla? Narsisti oppii virheistään, mutta uhriutuu myös, paljastaessaan itsensä ylimielisyyttään ja jäädessään heikomman asemaan.

Ovat raukkamaisia kahden kesken, kun kokee itsensä vahvemmaksi osapuoleksi. Osaa käyttää vahvemman oikeuttaa hyväksi. Ovat pelureita, teineistä sanoisin, isä voi olla vielä heille idoli, jota kopioivat oman edun maksimoimiseksi itsekkyyttään.

Ajattelematta yhtään, miten muut hänet kokee. Itse hölmöilin nuorempana, josta koen omanlaista häpeää vanhempana. Oma isä oli varmaan omaan armeija ikään asti sellainen, etten halunnut nähdä sitä pahuutta todeksi?

Vaikka sitä näinkin paljon, mut ajattelin enempi vain temperamenttiseksi ja luonteen piirteeksi, toivoin aina niitä hyviä puolia enemmän näkyväksi. Teininä sitä pelaa roolileikkiä, esittäen jotain parempaa kuin on kovista tai fiksumpaa kuin on? Aina tilanteen mukaan.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Narsistinen ei osaa asettua toisen asemaan, vahvan asemansa turvin on ylimielinen, alistava, säälimätön, eikä välitä muiden mielipiteistä itseään kohtaan ainakaan kahden ollessa?

Tyhmyyttään voi hölmöillä julkisemminkin ensimmäisellä kerralla? Narsisti oppii virheistään, mutta uhriutuu myös, paljastaessaan itsensä ylimielisyyttään ja jäädessään heikomman asemaan.

Ovat raukkamaisia kahden kesken, kun kokee itsensä vahvemmaksi osapuoleksi. Osaa käyttää vahvemman oikeuttaa hyväksi. Ovat pelureita, teineistä sanoisin, isä voi olla vielä heille idoli, jota kopioivat oman edun maksimoimiseksi itsekkyyttään.

Ajattelematta yhtään, miten muut hänet kokee. Itse hölmöilin nuorempana, josta koen omanlaista häpeää vanhempana. Oma isä oli varmaan omaan armeija ikään asti sellainen, etten halunnut nähdä sitä pahuutta todeksi?

Vaikka sitä näinkin paljon, mut ajattelin enempi vain temperamenttiseksi ja luonteen piirteeksi, toivoin aina niitä hyviä puolia enemmän näkyväksi. Teininä sitä pelaa roolileikkiä, esittäen jotain parempaa kuin on kovista tai fiksumpaa kuin on? Aina tilanteen mukaan.

Teininä on aika hukassa itsensä kanssa vielä varmaan enemmistö. Ei oikein tiedä olisiko lintu vai kala vai lintukala.

Onneksi, onneksi todellakin onneksi vanhempienkin virheistä voi oppia ja olla toistamatta niitä itse.

Narsistin suhteen en olisi kovin toiveikas paranemisesta.

• Anonyymi00038
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Teininä on aika hukassa itsensä kanssa vielä varmaan enemmistö. Ei oikein tiedä olisiko lintu vai kala vai lintukala.

Onneksi, onneksi todellakin onneksi vanhempienkin virheistä voi oppia ja olla toistamatta niitä itse.

Narsistin suhteen en olisi kovin toiveikas paranemisesta.

Narsistit oppivat vanhempana hyvin peittelemään sitä pahuutta itsessään. Osaavat olla miellyttäviä heille, joista kokevat hyötyvän jossain muodossa.

Oman kilven kiillottamista. Hyvin toimeentuleva (taloudellisesti) voi kokea saavuttaneen aseman, jota tavoitteli, jolloin huonot piirteet jäävät enemmän taka-alalle.

Monesti on niin, että se mikä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, ei ole totta vaan peliä vain. Oletko ystävä tai vihollinen, vihollinen on aina hän, joka on paljastanut hänen, toisen narsistisuuden julki?

Keneen uskaltaa luottaa, jos narsisti on lähipiirissä, sitä itsekin välillä miettinyt. Lojaliteettia ei välttämättä ole, jos hyöty minimaalinen, narsisti haluaa olla hyödyllinen toisille silloin, kun kokee uhkaa lähellä.

Näin saa helpommin liittolaisia uskomaan enemmän häntä kuin heitä, jotka tietää kulissien takaista totuutta narsistista. Haluaako toista paljastaa muille, jos sijaiskärsijöitä olemassa mm. lapsia? Harvemmin.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Narsistit oppivat vanhempana hyvin peittelemään sitä pahuutta itsessään. Osaavat olla miellyttäviä heille, joista kokevat hyötyvän jossain muodossa.

Oman kilven kiillottamista. Hyvin toimeentuleva (taloudellisesti) voi kokea saavuttaneen aseman, jota tavoitteli, jolloin huonot piirteet jäävät enemmän taka-alalle.

Monesti on niin, että se mikä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, ei ole totta vaan peliä vain. Oletko ystävä tai vihollinen, vihollinen on aina hän, joka on paljastanut hänen, toisen narsistisuuden julki?

Keneen uskaltaa luottaa, jos narsisti on lähipiirissä, sitä itsekin välillä miettinyt. Lojaliteettia ei välttämättä ole, jos hyöty minimaalinen, narsisti haluaa olla hyödyllinen toisille silloin, kun kokee uhkaa lähellä.

Näin saa helpommin liittolaisia uskomaan enemmän häntä kuin heitä, jotka tietää kulissien takaista totuutta narsistista. Haluaako toista paljastaa muille, jos sijaiskärsijöitä olemassa mm. lapsia? Harvemmin.

Juu on suvussa yksi sellainen ja kellään perheessä ei ole kivaa. Aamusta iltaan sotatilaa ja keulimista.

• Anonyymi00071
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu on suvussa yksi sellainen ja kellään perheessä ei ole kivaa. Aamusta iltaan sotatilaa ja keulimista.

Minusta toi kuvastaa, et hänen omat asiat eivät ole hyvällä mallilla. Itse koen, että hyvässä asemassa ollessaan (narsisti) ja lasten läsnä ollessa pyrkii enemmän hyvän ilmapiirin luomiseen.

Nauttii siitä, että häntä pidetään hyvänä tyyppinä. Selän takana sitten voi olla toinen ääni kellossa, heille jotka ovat hänelle lojaaleja (vähemmän mieleisten tyyppien mustamaalaamista jne).

• Anonyymi00001

Naisettomien miesten viha?

Siis jufenaut, miten tyhmä asettelu. Mietipä, kun on olemassa miehiä, jotka ovat parisuhteessa naisen kanssa ja kuitenkin on sitä vihaa. Ihan samalla tavalla tekevät viharikoksia kuin naisettomat.

Jos joku sitä lääkitystä kaipaa, niin arvaa, kuka.

• Älä harhaudu nyt henkilöhyökkäämään, keskity asiaan älä minuun joka asian ottaa esille. Mutta hyvä huomio, naisia vihaa myös suhteessa olevat, miksi?

Mitä syitä, muitakin kuin pääpipi? Narsismi ja itsekkyys?

• Anonyymi00002
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Älä harhaudu nyt henkilöhyökkäämään, keskity asiaan älä minuun joka asian ottaa esille. Mutta hyvä huomio, naisia vihaa myös suhteessa olevat, miksi?

Mitä henkilöhyökkäystä tuossa oli?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Älä harhaudu nyt henkilöhyökkäämään, keskity asiaan älä minuun joka asian ottaa esille. Mutta hyvä huomio, naisia vihaa myös suhteessa olevat, miksi?

On niin helppoa kuutata, se on vaan pimee, narsku tms. Yhtään miettimättä mitä muuta taustalla voi olla.

En tyydy olankohautus tyyppiseen vastaukseen, en vittu viitti yhtään miettiä, pimee se on.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Mitä henkilöhyökkäystä tuossa oli?

Tulkitsin sen loppukaneetin niin. Mitä sillä tarkoitit sitten, kuka sitä lääkitystä kaipaa?

• Anonyymi00003
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tulkitsin sen loppukaneetin niin. Mitä sillä tarkoitit sitten, kuka sitä lääkitystä kaipaa?

Ainakin mulle on täällä sanottu, ettei kannata lukea kuin piru raamattua. Luetko sinä?

Itseäni tarkoitin, että parit eri antibiootit ois enemmän kuin paikallaan just nyt, mutta ei ole mitään mahdollisuutta saada niitä.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Ainakin mulle on täällä sanottu, ettei kannata lukea kuin piru raamattua. Luetko sinä?

Itseäni tarkoitin, että parit eri antibiootit ois enemmän kuin paikallaan just nyt, mutta ei ole mitään mahdollisuutta saada niitä.

Sun antibiootit ei liittyny aiheeseen mitenkään, siksi vähän outo heitto selittämättä mitään pohjustavaa.

• Anonyymi00004
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Sun antibiootit ei liittyny aiheeseen mitenkään, siksi vähän outo heitto selittämättä mitään pohjustavaa.

Sen ymmärtää kyllä. Pahoittelen, jos jotenkin loukkasin. 😔

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mutta fine. Se oli siis asiasta irrallinen oma törinä. Toivottavasti saat lääkkeet, jos niitä tarviit.

• Anonyymi00006
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mutta fine. Se oli siis asiasta irrallinen oma törinä. Toivottavasti saat lääkkeet, jos niitä tarviit.

Toivottavasti ennen kuin on liian myöhä.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Sen ymmärtää kyllä. Pahoittelen, jos jotenkin loukkasin. 😔

Et loukannut, en vaan voinut tietää antibioottien tarpeestasi tässä asiayhteydessä, siksi tulkitsin sen heitoksi mulle. Etten ymmärrä ilman lääkitystä esittämääsi näkemystä.

• Anonyymi00080
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Sivusta, nainenkin voi olla suhteessa narsisti, jolloin kärjistymiset mahdollisia vihoineen. Tarkennan vain, ettei syyllistetä vain miehiä.

• Hihhih. Sitten meillä kuitenkin puhutaan sellaisesta käsitteestä kuin parisuhdeväkivalta joten voihan se olla niinkin päin että naisettomuus ehkäisee myös vihalta monien muiden ongelmien lisäksi.

• Hyvä pointti. Oikein hyvä, mutta älä mee asioitten edelle. 😄

Ensin pitää saada se parisuhde. Töks töks nöö.

• Ja kokemusasiantuntijan näkemys on nyt tärkeä, en mä sillä halua hiljentää suakaan scrg.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja kokemusasiantuntijan näkemys on nyt tärkeä, en mä sillä halua hiljentää suakaan scrg.

Minulla on oikein hyvää mittausdataa siitä että sykkeet, verenpaineet ja kaikki muut hermoja kiristävät mitattavat suureet käy paljon pienemmillä kierroksilla kun olen riittävän kaukana lähimmästä naisesta.

• scrg kirjoitti:

Minulla on oikein hyvää mittausdataa siitä että sykkeet, verenpaineet ja kaikki muut hermoja kiristävät mitattavat suureet käy paljon pienemmillä kierroksilla kun olen riittävän kaukana lähimmästä naisesta.

Näin arvelinkin. Siksi kiva, kun osallistut talkoisiin. Kiitos.

• scrg kirjoitti:

Sinä oot aina niin nopea ja terävästi edellä, että kerkiät. Mutta anna meille hitaammillekin hetki aikaa miettiä.

• Anonyymi00008
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja kokemusasiantuntijan näkemys on nyt tärkeä, en mä sillä halua hiljentää suakaan scrg.

Sergeihän on usein tuonut kommenteissaan esiin sekä nais- että muukalaisvihamielisiä asenteitaan. Hän on siten arvokas lisä tutkimuksesi perusjoukkoon.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Sergeihän on usein tuonut kommenteissaan esiin sekä nais- että muukalaisvihamielisiä asenteitaan. Hän on siten arvokas lisä tutkimuksesi perusjoukkoon.

Juu, osittain kyllä pidän hänen tyyliään sarkasmina. Sieltä kun tulee välillä sellaistakin juttua, ettei vaikuta kovin vihaiselta mieheltä. Tykkää vaan töniä mennessään. Sytytellä pieniä tulipaloja ihan vaan huvin vuoksi. 😆

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu, osittain kyllä pidän hänen tyyliään sarkasmina. Sieltä kun tulee välillä sellaistakin juttua, ettei vaikuta kovin vihaiselta mieheltä. Tykkää vaan töniä mennessään. Sytytellä pieniä tulipaloja ihan vaan huvin vuoksi. 😆

Aika monella miesoletetulla tuntuu olevan keskustelutyökaluna sarkasmi, minunkin mies sitä käyttää. Se on joskus ärsyttävää, mutta oikeasti ihan harmitonta.

Joskus piristävääkin. Mutta nyt heitän munat pannuun, ei viitti huvikseen rikkoa niitä. Syön pois kun kerran aloin. 🤣

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Joo. Olen aika lailla tasa-arvoisesti ihmisvihamielinen. Valkoisissa heteromiehissä on myös paljon hyvin vastenmielisiä tapauksia, mutta tätä ryhmää nyt kaikki muut mahdolliset ryhmät ovat koko ajan haukkumassa. Joten siinä joukkueessa pelaan.

• Anonyymi00012
        scrg kirjoitti:

Joo. Olen aika lailla tasa-arvoisesti ihmisvihamielinen. Valkoisissa heteromiehissä on myös paljon hyvin vastenmielisiä tapauksia, mutta tätä ryhmää nyt kaikki muut mahdolliset ryhmät ovat koko ajan haukkumassa. Joten siinä joukkueessa pelaan.

En kovin yleisesti ole havainnut tällaista "valkoisten, lihaa syövien, autolla ajavien, heteromiesten" haukkumista, mutta usein kuitenkin heidän (teidän) viittauksiaan ilmiöön. Toki tiedän vähemmän imartelevaa tutkimus- ja tilastotietoa mahdollisesti liittyen ko. ihmisjoukkoon, mutta sen esiintuominen ei liene haukkumista.

Aiheeseen liittyen, ehkä hieman riviesi välistä luettavaa vastaavaa uhri-identiteettiä vastentahtoisessa selibaatissa elävissä (incel) miehissä havaitsi esim. Lounela väitöstutkimuksessaan. Tiivistelmässä hän mm. toteaa: "Incel-keskustelut sisältävät huomattavan väkivaltaista, naisvihamielistä sisältöä, ja itseinhosta huolimatta naiset nähdäänkin varsinaisina syyllisinä incelien uhriasemaan."

Siinä voisi olla muuten Jasulle ihan hyvää taustamateriaalia:
        United by victimhood : Negotiating identity in incel online communities
        http://hdl.handle.net/10138/630000

• Anonyymi00005

mikähän tiimi jossain pokweeipelisasä.. erikoinen nimi mihin liiryin.--- hyvä triimin nimi oliai Sukw'a Chllaeeersäs Xolloaoaaqqum-

• Pokeripelissä, et kai uhkapelaa? Minäkin tein just loton ja eurojackpotin pari riviä. 😛

• Anonyymi00007

Madmaksin pojat ottaa rennosti ja reilusti?

• Niinkö? Saanko olla eri mieltä?

• Anonyymi00011
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niinkö? Saanko olla eri mieltä?

Mua ihmetyttää, kun en ole yhtään tälläistä inceliä koskaan missään nähnyt. Oletko sinä? Tai oletko koskaan tuntenut?

Yksi entinen koulukaveri on ollut koko elämänsä ilman naista. On kai ujo näissä asioissa. On silti ihan suosittu miesten keskuudessa. Kavereita siis löytyy. Käy myös töissä.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Mua ihmetyttää, kun en ole yhtään tälläistä inceliä koskaan missään nähnyt. Oletko sinä? Tai oletko koskaan tuntenut?

Yksi entinen koulukaveri on ollut koko elämänsä ilman naista. On kai ujo näissä asioissa. On silti ihan suosittu miesten keskuudessa. Kavereita siis löytyy. Käy myös töissä.

Olen itseasiassa törmännyt ja tunnen 2 miestä, joilla ei puheidensa mukaan ole ollut ikinä tyttöystävää, naisystävää romanttisessa mielessä. Edes seksikaverina. Ilotyttöjä on ollut ainakin toisella, Thaimaassa käydessään.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Olen itseasiassa törmännyt ja tunnen 2 miestä, joilla ei puheidensa mukaan ole ollut ikinä tyttöystävää, naisystävää romanttisessa mielessä. Edes seksikaverina. Ilotyttöjä on ollut ainakin toisella, Thaimaassa käydessään.

Ja näilläkin on kaverina miehiä kuten naisiakin. Toinen on poliittisestikin valveutunut ja entinen ehdokas.

• Anonyymi00013

voi ollajortaqin niin hhhh jurruj mieä ieawqlläni on naisren kanssa,monwr

• Anonyymi00014

Minä en tunne vihaa naisettomuudestani ketään kohtaan. Itse asiassa nyt köllöttelen sängyssäni Joensuussa kirjoitelen tänne ja samalla pelaan tietokoneella sekä toisella silmällä seuraan futisottelua televisiosta. Nykyiseen elämään en kaipaa naista, sillä viihdyn nyt sinkkuna. Nyt saa olla oman itsensä herra ja tehdä mitä huvittaa. Ei tarvitse huomioida naista. Kaksi kaveria tulee vierailulle illalla - se riittää sosiaaliseksi kontaktiksi. Elämää on ilman toista sukupuolta! :)

• Edellisen kirjoitin minä - en siis kaipaa tällä hetkellä naista elämääni ja en ole vihainen sellaisilla, joilla on elämässään nainen. Elämä on mukavaa näin sinkkuna! :)

• Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Edellisen kirjoitin minä - en siis kaipaa tällä hetkellä naista elämääni ja en ole vihainen sellaisilla, joilla on elämässään nainen. Elämä on mukavaa näin sinkkuna! :)

Tunnistin sinuksi kyllä. 😊

Iloinen, että voit hyvin ja olet onnellinen sinkkuna. ❤️

• Anonyymi00018
        Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Edellisen kirjoitin minä - en siis kaipaa tällä hetkellä naista elämääni ja en ole vihainen sellaisilla, joilla on elämässään nainen. Elämä on mukavaa näin sinkkuna! :)

Mukavaa, että poikkesit palstalle. Kaikkea hyvää, ja mukavaa syksyä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tunnistin sinuksi kyllä. 😊

Iloinen, että voit hyvin ja olet onnellinen sinkkuna. ❤️

Tökstöksnöö: "Tunnistin sinuksi kyllä. 😊

Iloinen, että voit hyvin ja olet onnellinen sinkkuna. ❤️"

Onnellisuuteen saattoi vaikuttaa se, että söin Tupla-suklaan. Suklaa aiheuttaa monesti iloisuutta. Nyt kuuntelen radiota, katson televisiota ja kirjoittelen täällä samaan aikaan. Joskus mahdollisesti ei-sinkkuna tämä ei olisi mahdollista. Olen kuullut perheellisiltä, että muksujen tultua vapaus on miehiltä paljon mennyt. Vaimo lykkää syliin lapsen ja sanoo, että hoida tätä.

Sain myös yhden paketin postista, mikä saattoi myös aiheuttaa onnellisuutta. Joensuussa on myös lämmintä, vaikka välillä sataa vettä. Likemmäs 20 asteen lämpötila saa myös näin kesän lopulla onnelliseksi, sillä syksy on nurkan takana.

Hyvää syksyä sinne! :)

• Usko.Tojvo.Rakkaus kirjoitti:

Tökstöksnöö: "Tunnistin sinuksi kyllä. 😊

Iloinen, että voit hyvin ja olet onnellinen sinkkuna. ❤️"

Onnellisuuteen saattoi vaikuttaa se, että söin Tupla-suklaan. Suklaa aiheuttaa monesti iloisuutta. Nyt kuuntelen radiota, katson televisiota ja kirjoittelen täällä samaan aikaan. Joskus mahdollisesti ei-sinkkuna tämä ei olisi mahdollista. Olen kuullut perheellisiltä, että muksujen tultua vapaus on miehiltä paljon mennyt. Vaimo lykkää syliin lapsen ja sanoo, että hoida tätä.

Sain myös yhden paketin postista, mikä saattoi myös aiheuttaa onnellisuutta. Joensuussa on myös lämmintä, vaikka välillä sataa vettä. Likemmäs 20 asteen lämpötila saa myös näin kesän lopulla onnelliseksi, sillä syksy on nurkan takana.

Hyvää syksyä sinne! :)

Meillä ei ole kyllä menny noin, että olisin lykänny syliin hoida tätä. Oon tunnollisesti hoitanut itse.

Muutenkaan en osaa delegoida käskien ketään, odotan itseohjautuvuutta kumppanilta erityisesti. Kun kyse on hänenkin perheestä ja elinympäristöstä.

Kiitis, suklaa kyllä osaa ilahduttaa. Jokusen kilon eestä syöny. 😝

Mukavaa syksyä!

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Meillä ei ole kyllä menny noin, että olisin lykänny syliin hoida tätä. Oon tunnollisesti hoitanut itse.

Muutenkaan en osaa delegoida käskien ketään, odotan itseohjautuvuutta kumppanilta erityisesti. Kun kyse on hänenkin perheestä ja elinympäristöstä.

Mukavaa syksyä!

Niin ja silleen oon osannu valita hyvän isä miehen, että hän on ottanut osaa lasten hoitoon ja kasvatukseen lasten syntymästä asti. Vaipparallista vaatekauppaan ja kaikkee siltä väliltä.

Aiemmat on suoraan sanoneet ettei ottaisi osaa, jää naiselle vaipparallit yms. Niinpä valitsin oikein hyvän miehen jonka kanssa laoset tein ja sain. Nehän ei ollut itsestäänselvyys nuo lapset.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin ja silleen oon osannu valita hyvän isä miehen, että hän on ottanut osaa lasten hoitoon ja kasvatukseen lasten syntymästä asti. Vaipparallista vaatekauppaan ja kaikkee siltä väliltä.

Aiemmat on suoraan sanoneet ettei ottaisi osaa, jää naiselle vaipparallit yms. Niinpä valitsin oikein hyvän miehen jonka kanssa laoset tein ja sain. Nehän ei ollut itsestäänselvyys nuo lapset.

Mitä nyt katsellut ja kuunnellut vähän vertaillut exiinkin, niin pitää olla onnellinen tuosta ihmisestä ja miehestä. Niin vähän on valittamista, ettei oineen mitään minä olisi maailmanloppu.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mitä nyt katsellut ja kuunnellut vähän vertaillut exiinkin, niin pitää olla onnellinen tuosta ihmisestä ja miehestä. Niin vähän on valittamista, ettei oineen mitään minä olisi maailmanloppu.

On se kyllä ihana mies! Nyt lähen lapsen koululle. 🙂

• Usko.Tojvo.Rakkaus
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mukavaa syksyä!

Tökstöksnöö: "Meillä ei ole kyllä menny noin, että olisin lykänny syliin hoida tätä. Oon tunnollisesti hoitanut itse.

Mukavaa syksyä!"

Tämä naapuri oli lestadiolainen 7 lapsen isä. Ilmeisesti vaimolle oli riittävästi kuudessa lapsessa, joten hän lykkäsi seitsemännen lapsen miehensä syliin sanoen "hoida tätä".

Joo, suklaa ilahduttaa ja tuo onnen tuntea monesti.

Mukavaa syksyä!

• Anonyymi00015

Minusta on hyvä pohtia myös sitä, kumpi syy ja kumpi on seuraus. Ainakin itse tietämäni ja tuntemani naisettoman ja vihaiset miehet ovat naisettomia pitkälti sen vihansa vuoksi. Heillä on ollut kummallista käsittelemätöntä viha ja vihanhallintaongelmia (kiukkupuuskia jne.) jo peruskouluaikoina.

• Tuossa voi olla sekä ettää. Molempia syitä ja seurauksia.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tuossa voi olla sekä ettää. Molempia syitä ja seurauksia.

Eri yksilöillä syntymekanismi ja sysäys syy eri siis. Yhellä meni hermot, yhellä niitä hermoja ei koskaan ole ollutkaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Eri yksilöillä syntymekanismi ja sysäys syy eri siis. Yhellä meni hermot, yhellä niitä hermoja ei koskaan ole ollutkaan.

Sitten vielä media ja joukkohysteria. Kulttimaisuus ja taipumus kulttiutua.

• Anonyymi00017
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Varmasti voi olla molempia. Itse en vain ole törmännyt kuin tuollaisiin tapauksiin.

Ylipäänsä kaikki pariutumattomat (sukupuolesta riippumatta) joilla on voimakkaita antipatioita koko toista ryhmää kohtaan, ovat oman kokemukseni mukaan muutenkin melko, sanotaan nyt paremman ilmaisun puutteessa vaikka, outoja. Tietyllä tavalla rähjähdysherkkiä, monen muunkin asian suhteen. Ihmisiä, joiden kanssa jutusteleminen on hankalaa ja kaikissa aiheissa on potentiaalisia miinakenttiä. Oman kokemukseni mukaan he usein parisuhteettomia, niin myös vailla muita läheisiä ihmissuhteita. Sekin on tietysti täysin ok, ellei ihminen halua yhtään läheistä ihmissuhdetta, mutta heistä valtaosa tuntuu olevan siihen kykenemättömiä.

• Anonyymi00020
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Eikös tässä ole kyse incel-alakulttuurista eri ilmiöineen, yksinäisyys, naisviha, ääriajattelu jne.
        Vieressä muuten menee ketju jonka päähenkilö ajattelee kuuluvansa tuohon joukkoon

• Anonyymi00019

aola juyvom moom mp lim åuse5um 564l4,''m ö4ollqwilw43m k¨'öl334m mpo5qa wp5,o3m gpo,os5tr4öiki665ikqqw

• Anonyymi00021

ojam jmuvom lwo kpli ö4ollwie pmmosw5imi6 lim 65454m mpo6qw rp5,o4m jwo4iefpo,qöool3o '

• Kyllä se varmaan on kuviteltu tai koettu epäreiluuden tunne. Naisviha on samaa sukua, kuin viha esimerkiksi maahanmuuttajia tai vegaaneja kohtaan. Ajatellaan, että se on minulta pois jos muilla on.

Epäreiluuden tunteita voi aiheuttaa:
      - että naiset saavat miehiä olemalla normaalipainoisia ja tekemättä itse aloitteita. Erityisesti tämä toteutuu nuorena, jolloin miehillä hormonit hyrräisivät enemmän.

-kokemus, että naiset jatkuvasti valitsevat ns jännämiehiä tavallisten miesten sijaan.
      -Käytöskoodit, joissa miesten oletetaan uhrautuvan naisten puolesta
      - koetut epäreiluudet esimerkiksi huoltajuuskiistoissa
      - velvollisuudet jotka koskevat vain miehiä (armeija)
      - Kaksoistandardit, tekopillua käyttävä mies on surkimus, mutta hieromasauvaa käyttävä nainen on aistillinen.

• Siinä hyvä lista. Mitä sitten pitäisi tehdä ajattelukaavaan muutosta, jotta tuollaista kamalaa listaa ei pääse syntymään?

• Anonyymi00022

haddujskin juttujsw kun ewsnneleikkwukd3edsdwas niin swjstte4rlin.. kun on ytrhyäbä doermie4n hsrjoi6ukreie..

• Anonyymi00023

Varmasti monelle miehelle voi olla kova paikka jos naista ei saa itselleen vaikka kuinka yrittää. Minusta kuitenkin on tyhmää tai väärin tuntea vihaa toista ihmistä kohtaan vaikka vika on itsessä.Minussa se on syy siihen että en osaa tai pysty johonkin asiaan tai sen suorittamiseen.Todellisuus on se että ei ainakaan minun kannata taistella tuulimyllyjä vastaan.

• Anonyymi00026

"Varmasti monelle miehelle voi olla kova paikka jos naista ei saa itselleen vaikka kuinka yrittää."

Jokainen mies saa naisen ja samoin on toisinpäin.
        Mutta hän joka ei saa, on liian vaativainen, hän pelkää tulla jätetyksi, jne.

Koskaan ei ole liian vanha. tunnen useita jotka ovan vanhentuneet urheilun, harrastusten tai kaveriporukoiden takia ja sitten vasta viiv-kuuskumpisenä löytäneet se rakkaan, jolla on myös käynyt aivan samoin. Molemmilla on ensimmäinen suhde.

• Anonyymi00026 kirjoitti:

"Varmasti monelle miehelle voi olla kova paikka jos naista ei saa itselleen vaikka kuinka yrittää."

Koskaan ei ole liian vanha. tunnen useita jotka ovan vanhentuneet urheilun, harrastusten tai kaveriporukoiden takia ja sitten vasta viiv-kuuskumpisenä löytäneet se rakkaan, jolla on myös käynyt aivan samoin. Molemmilla on ensimmäinen suhde.

Itse taas luulen, ettei jokainen saa. Koska ihmisien pinnallisuus, niidenkin joilla ei olisi ns. varaa nirsoilla.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Minä olen jo ollut kauan kestäneessä parisuhteessa ja uudesta parisuhteesta en ole koskaan haaveillut. Tykkään olla yksin ja viettää aikaa omien aikuisten lasteni kanssa! Minulla ei ole mitään tarvetta ruveta muuttamaan elämääni siten, että elämääni tulisi joku uusi ihminen omine ongelmineen! Jos jollain on ongelmia elämässään hakekoon apua ammatti ihmisiltä!

• Anonyymi00024

tuollainwen niin jos karsoo jortain wlokuvaskin niin vfoi trehdä jotain lwikkuksw3njälk3wis4ä wo43mifoimiwre3wluallakkin

• Vahvasti tarua.
      Minä näkisin siinä samoja elementtejä kuin työttömyydessä. Kun tarpeeksi tulee vastauksia tyyliin "kiitos, mutta ei kiitos" tai jopa jäät ilman vastausta niin kyllä siinä jossakin vaiheessa itsetunto rapistuu ja jopa saattaa ihmisarvoaan kyseenalaistaa kun miettii että miksi en kelpaa.
      Se näköalatomuus tulevaisuutta kohtaan helposti passivoi ihmisen ja muutkin asiat jotka ennen toivat iloa saattavat menettää merkityksensä. Viha kuitenkin on vahva tunne joka vaatii energiaa mutta jossa voimat menevät arjessa selviytymiseen ei vihaamiseen riitä enää voimia.

• Hyviä huomioita, niin minäkin arvelen useimman kohdalla käyneen. Vihantunne voi joskus käydä ja ravistella, mutta enimmäkseen turtuu ja passivoituu. Voi olla jopa välinpitämätön.

Tai passiivisaggressiivinen, olkoon paskat keskenään evvk.

• Anonyymi00027

Ei vttu mitä p*skaa koko ketju.

• Tulit sitten siihen kasan kukkuraksi?

• Anonyymi00028
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tulit sitten siihen kasan kukkuraksi?

No tähän voi hyvin p*skantaa samaan kasaan muiden kanssa...

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Kukkura on jo se ylimääräinen hattu kasan päällä. Jos et tiennyt mikä kukkuraksi on.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Että ala rakentaa omaa kasaas vaan. Jos paskoa haluat, tää on jo täynnä. Huh hus...

• Anonyymi00029

jun' frröbouyuk'y loöåso9öiddfs kselrmmr4tssm össwgi röo millis jubom dotyyrm

• Anonyymi00030

Tuo oli paras ja älykkäin kommentti koko ketjussa.

• Anonyymi00031

Kyllä se todellista tuntuu olevan. Ja ei se viha sieltä häviä, vaikka joku niistä miehistä parisuhteeseen pääsisikin. Jos ei sitten satu olemaan samalla jossain terapiassa, missä käydään pään sisältöä läpi.

Kyse on minusta jonkinlaisesta "eriytymättömyydestä". Ei osata erottaa toisten tunteita, eikä oikein tunnisteta omiakaan.

Tiettyä kasvuvaihetta aikuisuuteen ei syystä tai toisesta ole kyetty ottamaan.

• Anonyymi00032

Ja kun toisen tekemisiä ei osata erottaa omista tunteista, riippuen miten omat defenssit toimii, sitä saattaa purkaa sen vihana.

Esimerkkinä mustasukkaisuus. Kun on itsestään epävarma, tulee tuo mustasukkaisuuden tunne. Kun ei tunnista sitä tunnetta, toisen vaatetuskin ulos mennessä voi nostaa vihaa pintaan. Ikäänkuin toisen pitäisi ymmärtää tämä mustasukkaisuuden tunnetila ja pukeutua niin, ettei sitä tunnetilaa tulisi tälle toiselle.

Eriytymätön ei ymmärrä, ettei toinen voi sitä tunnetta kokea.

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Ja kun toisen tekemisiä ei osata erottaa omista tunteista, riippuen miten omat defenssit toimii, sitä saattaa purkaa sen vihana.

Esimerkkinä mustasukkaisuus. Kun on itsestään epävarma, tulee tuo mustasukkaisuuden tunne. Kun ei tunnista sitä tunnetta, toisen vaatetuskin ulos mennessä voi nostaa vihaa pintaan. Ikäänkuin toisen pitäisi ymmärtää tämä mustasukkaisuuden tunnetila ja pukeutua niin, ettei sitä tunnetilaa tulisi tälle toiselle.

Eriytymätön ei ymmärrä, ettei toinen voi sitä tunnetta kokea.

Hyvää pohdintaa, olet varmasti jäljillä. Jokin kehityskulku on jäänyt välistä tai vinksahtanut kesken kasvun raiteiltaan.

• Anonyymi00035
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Hyvää pohdintaa, olet varmasti jäljillä. Jokin kehityskulku on jäänyt välistä tai vinksahtanut kesken kasvun raiteiltaan.

Niinpä. Mitä täällä olen lueskrllut näitä kommentteja, niin selkeästi niissä näkyy sellainen "epätodellisuus".

Tulee näitä "jännämiehiä", chadejä jne. Kaikenlaisia satuja, millä selitellään niitä kummallisia ajatuksia.

Oikeasti ei vaan olla kasvettu aikuisiksi, jotka kantavat itse itseään.

Temperamentista sitten kiinni, miten sitä heikkoa "minäkuvaa" puolustetaan. Onko se viha vai ehkä jopa uhriutuminen....

Mutta se ja sama. Kaikki tapahtuu heistä ulkopuolella itsestä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Niinpä. Mitä täällä olen lueskrllut näitä kommentteja, niin selkeästi niissä näkyy sellainen "epätodellisuus".

Tulee näitä "jännämiehiä", chadejä jne. Kaikenlaisia satuja, millä selitellään niitä kummallisia ajatuksia.

Oikeasti ei vaan olla kasvettu aikuisiksi, jotka kantavat itse itseään.

Temperamentista sitten kiinni, miten sitä heikkoa "minäkuvaa" puolustetaan. Onko se viha vai ehkä jopa uhriutuminen....

Mutta se ja sama. Kaikki tapahtuu heistä ulkopuolella itsestä.

Ja kun moni näistä naisettomista sanoo, että miten tämä muka näkyy ulospäin, niin sitä on vaikea sanoa sellaiselle, joka ei itse huomaa/osaa nähdä mitään itsessään.

Mutta se näkyy olemuksessa, kuuluu jutuissa ja vaikka joku tälläinen ihminen osaisi "maskata" tuon kaiken ohi, siellä parisuhteessa hän alkaa oireilemaan viimeistään.

Luultavasti lapsenomaista kiukuttelua ties mistä asiasta.

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Ja kun moni näistä naisettomista sanoo, että miten tämä muka näkyy ulospäin, niin sitä on vaikea sanoa sellaiselle, joka ei itse huomaa/osaa nähdä mitään itsessään.

Mutta se näkyy olemuksessa, kuuluu jutuissa ja vaikka joku tälläinen ihminen osaisi "maskata" tuon kaiken ohi, siellä parisuhteessa hän alkaa oireilemaan viimeistään.

Luultavasti lapsenomaista kiukuttelua ties mistä asiasta.

Moni, onneksi kaikki naisettomat miehet ei ole tuollaisia. Heidän toivoisi oikeasti löytävän rakkautensa, moni voi olla ihan puhdasta kultaa sydömeltään. On vaan monen asian epäonninen yhteensattuma, ettei ole jotain mitä elinympärisyössä olisi "pitänyt" olla saavuttaakseen.

• Anonyymi00040
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Moni, onneksi kaikki naisettomat miehet ei ole tuollaisia. Heidän toivoisi oikeasti löytävän rakkautensa, moni voi olla ihan puhdasta kultaa sydömeltään. On vaan monen asian epäonninen yhteensattuma, ettei ole jotain mitä elinympärisyössä olisi "pitänyt" olla saavuttaakseen.

No minusta yllättävän moni ihminen ei ole pystynyt eriytymään itsenäiseksi aikuiseksi. Aika moni pitää kaikkea muuta maailmaa syyllisenä omiin huonoihin fiiliksiinsä. Siis riippumatta sukupuolesta, iästä tms.

Reagointiin niihin tunteisiin riippuu paljon sitten sukupuoli ja persoona. Miehillä on agressiivisempi tapa keskimäärin kuin naisilla. Toisaalta se ilmenee helpommin. Naisissa se saattaa jäädä tosi piileväksi.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kun nyt mietin miten olisi asiani, jos olisin mies. Kun naisenakin on ollut vaikeaa löytää kumppania joka ottausi mut ja parisuhteen yhtä vakavissaan, kun minä hänet.

Niin miehenä erakkomaisuuteen taipuvaisena, introverttinä olisi voinut käydä hyvinkin niin, että olisin itse yksi niistä miehistä joilla ei naista ole.

Saattaisi tuurilla olla, kaveriporukan kanssa liikkeellä ollessa mukaan tarttunut, mutta muuten ei välttämättä. Miehiä kihtaan tuntuu olevan vähän erilaisia vaatimuksia, mitä naisia kohtaan. Ettei mies näytä reppanalta.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Kun nyt mietin miten olisi asiani, jos olisin mies. Kun naisenakin on ollut vaikeaa löytää kumppania joka ottausi mut ja parisuhteen yhtä vakavissaan, kun minä hänet.

Niin miehenä erakkomaisuuteen taipuvaisena, introverttinä olisi voinut käydä hyvinkin niin, että olisin itse yksi niistä miehistä joilla ei naista ole.

Saattaisi tuurilla olla, kaveriporukan kanssa liikkeellä ollessa mukaan tarttunut, mutta muuten ei välttämättä. Miehiä kihtaan tuntuu olevan vähän erilaisia vaatimuksia, mitä naisia kohtaan. Ettei mies näytä reppanalta.

Mulla ei ole niitä vaatimuksia ollut, reppana on ihan hyvä mies monesti. Mutta moni nainen oikeesti vaatii minustakin ihan ihmeitä miehiltä.

• Anonyymi00041
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mulla ei ole niitä vaatimuksia ollut, reppana on ihan hyvä mies monesti. Mutta moni nainen oikeesti vaatii minustakin ihan ihmeitä miehiltä.

Reppanakin on subjektiivinen käsite...

Mutta jos miettii vaikka todella introverttia miestä, joka kuitenkin kantaa itsensä ja elämänsä voi varmaan löytää kumppsnin paremmin kuin eksovertti, joka syyttelee muuta maailmaa ongelmistaan.

Ja mikä sitten on noista kahdesta on se reppana? 🤔

• Anonyymi00042
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No mä luulen, että osalla naisista vaatimukset perustuu juuri siihen omaan keskeneräisyyteen. Etsitään sitä "turvaa" miehestä.

Se saattaa korostua, että koko ja sellainen stereotyyppinen maskuliinisuus vetoaa tms.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

No mä luulen, että osalla naisista vaatimukset perustuu juuri siihen omaan keskeneräisyyteen. Etsitään sitä "turvaa" miehestä.

Se saattaa korostua, että koko ja sellainen stereotyyppinen maskuliinisuus vetoaa tms.

Jotain tuollasta siinä on oltava, tarvitsevuutta. Mies tuo elämään jotain täytettä ja ehkä luxusta mihin itse ei kykenisi ilman miestä. Ei se oikein muuten käy järkeen. Ne ihme vaatimukset.

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Reppanakin on subjektiivinen käsite...

Mutta jos miettii vaikka todella introverttia miestä, joka kuitenkin kantaa itsensä ja elämänsä voi varmaan löytää kumppsnin paremmin kuin eksovertti, joka syyttelee muuta maailmaa ongelmistaan.

Ja mikä sitten on noista kahdesta on se reppana? 🤔

Nojuu, totta. Taisin miettiä sitä reppanaa juuri ei stereotyyppisenä miehenä. Vähän ehkä pehmokin, enemmän kuin karski ja äänekäs älämölö ukko.

• Anonyymi00043
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Jotain tuollasta siinä on oltava, tarvitsevuutta. Mies tuo elämään jotain täytettä ja ehkä luxusta mihin itse ei kykenisi ilman miestä. Ei se oikein muuten käy järkeen. Ne ihme vaatimukset.

No onhan se hassua. Paras ilmaisu on ollut kuulla: "sellainen mies, minkä seurassa voin tuntea olevani nainen". 😆

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Nojuu, totta. Taisin miettiä sitä reppanaa juuri ei stereotyyppisenä miehenä. Vähän ehkä pehmokin, enemmän kuin karski ja äänekäs älämölö ukko.

Semmonen ei niin etunenässä keuliva mies on helposti se, mikä jää takariviin kädet puuhkassa tuumimaan, kun ne subjektit kalkattajat ja äänekkäät hyörii estradilla. Mä olisin just toi takarivin kädet puuhkassa tuumija. 😅

Voin samaistua ko. mieheen.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

No onhan se hassua. Paras ilmaisu on ollut kuulla: "sellainen mies, minkä seurassa voin tuntea olevani nainen". 😆

Olisi mieli tehnyt kysyä, että miksikäs tunnet itsesi ilman miestä? Olioksi? 😁

• Anonyymi00046
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Semmonen ei niin etunenässä keuliva mies on helposti se, mikä jää takariviin kädet puuhkassa tuumimaan, kun ne subjektit kalkattajat ja äänekkäät hyörii estradilla. Mä olisin just toi takarivin kädet puuhkassa tuumija. 😅

Voin samaistua ko. mieheen.

Tiedän niin naisissa kuin miehissä sellaisia, jotka eivät heilu suuna päänä ja toisaalta ovat selkeästi aikuisia kuitenkin.

Mutta itse pidän reppanana aikuista ihmistä iältään, joka on kuin kuiva koivunlehti järven pinnalla. Ei saa elämäänsä hallintaan, vaan on muun maailman riepoteltavana.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tiedän niin naisissa kuin miehissä sellaisia, jotka eivät heilu suuna päänä ja toisaalta ovat selkeästi aikuisia kuitenkin.

Mutta itse pidän reppanana aikuista ihmistä iältään, joka on kuin kuiva koivunlehti järven pinnalla. Ei saa elämäänsä hallintaan, vaan on muun maailman riepoteltavana.

Isäni minusta oli tälläinen minun kuvailemani reppana. Hän tosin siirtyi sulavasti äidin helmoista mutsin helmoihin ja eli siinä...

Jos mutsi olisi kuollut ennen häntä, olisi hän ollut ihan hunningolla. Tokko olisi osannut edes pyykkiä pestä, tai puhumattakaan, että olisi maksanut laskut tms.

Mutta on mulla noita vastaavia naispuolisinakin suvussa.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Isäni minusta oli tälläinen minun kuvailemani reppana. Hän tosin siirtyi sulavasti äidin helmoista mutsin helmoihin ja eli siinä...

Jos mutsi olisi kuollut ennen häntä, olisi hän ollut ihan hunningolla. Tokko olisi osannut edes pyykkiä pestä, tai puhumattakaan, että olisi maksanut laskut tms.

Mutta on mulla noita vastaavia naispuolisinakin suvussa.

Tuleepa mieleen julkisuudesta taas tälläinen eksovertti, mutta aikuinen tyyppi. Bjurtröm. Se naminami-tyyppi, mikä oli vähän aikaa Sillanpään kanssa.

Sekin varmaan erosi Sillanpäästä siksi, ettei tämä ollut aikuinen.

Että ei se eksoverttiys tai intoverttiys liity aikuisuuteen. Toinen on piirre ja toinen taas kehitysaste.

• Anonyymi00033

Ne on Persujen kannattajia ja siksi jäävät ilman naista. Toinen mielenkiintoinen yhtälö sisältyy asiaan, eli Persujen kannattajissa on ja on kasvamassa lisää homoja, sillä poikain tupaillat kasvattavat poikarakkauteen.

• Mistä tämä päätelmä on syntynyt?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mistä tämä päätelmä on syntynyt?

Tuo on lähtenyt jo varhain liikkeelle, saanut syntynsä rippikoulun katekismuspiireistä jo 🤭

• Anonyymi00037

Naisviha lienee sitä, että mies on onnellinen ilman jatkuvasti passattavaa ja nalkuttavaa ”parempaa puoliskoa” ja nautiskelee omasta elämästään omassa rauhassa muita häiritsemättä.

• Anonyymi00039

Minä ymmärrän taas naisvihan esim. Tällä palstalla siten että naisia nimitellään ja halveksitaan ja mitätöidään kaikin tavoin.
        Se että joku mies on tyytyväinen elämäänsä ei sitä mielestäni ole.

Olen minäkin tyytyväinen ilman jatkuvasti passattavaa ja epäkunnioittavaa miestä. Mutta en koe silti vihaavani miehiä.

• Tuohan kuulostaa terveeltä mieheltä! En minäkään mitään mätkyttäjää puolisoksi huolisi. Saisi jäädä niiden vaivoiksi jotka tykkää olla tossutettavia ja vääntää yhtenään, että säilyy mielenkiinto. Pthyi.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tuohan kuulostaa terveeltä mieheltä! En minäkään mitään mätkyttäjää puolisoksi huolisi. Saisi jäädä niiden vaivoiksi jotka tykkää olla tossutettavia ja vääntää yhtenään, että säilyy mielenkiinto. Pthyi.

Kumppanin kanssa tarvii säilyä sopu silloin, kun näkemykset ei ihan kohtaa. Saa olla eriä mieltä, mutta pitää kunnioittaa myös omansa lisäksi kumppaninkin syitä mielipiteeseen, muuten on väärän kanssa suhteessa.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Minä ymmärrän taas naisvihan esim. Tällä palstalla siten että naisia nimitellään ja halveksitaan ja mitätöidään kaikin tavoin.

Olen minäkin tyytyväinen ilman jatkuvasti passattavaa ja epäkunnioittavaa miestä. Mutta en koe silti vihaavani miehiä.

No tuo on tervettä suhtautumista. En minäkään ymmärrä kenenkään tarkoituksellista halventamista varsinkaan synnynnäisten ominaisuuksien takia.

• Anonyymi00049
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Kumppanin kanssa tarvii säilyä sopu silloin, kun näkemykset ei ihan kohtaa. Saa olla eriä mieltä, mutta pitää kunnioittaa myös omansa lisäksi kumppaninkin syitä mielipiteeseen, muuten on väärän kanssa suhteessa.

Hyvin totta. Ongelmalliseksi asiat tekee monesti lähinnä se, että ihmiset muuttuvat vuosien saatossa ja ennen niin sopivan kumppanin kanssa yhteiselo alkaa tökkiä. Kun huomaa, ettei kumppanin kanssa ole enää mitään yhteistä ja kaikesta syntyy ongelma, lienee parempi vain jatkaa erillään.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Hyvin totta. Ongelmalliseksi asiat tekee monesti lähinnä se, että ihmiset muuttuvat vuosien saatossa ja ennen niin sopivan kumppanin kanssa yhteiselo alkaa tökkiä. Kun huomaa, ettei kumppanin kanssa ole enää mitään yhteistä ja kaikesta syntyy ongelma, lienee parempi vain jatkaa erillään.

No miten miehellä voisi olla mitään yhteistä jonkun naisen kanssa???? Älytön ajatuskin.

Tietysti seksi yhdistää hetkellisesti, mutta kun se loppuu, loppuu se suhdekin.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

No miten miehellä voisi olla mitään yhteistä jonkun naisen kanssa???? Älytön ajatuskin.

Tietysti seksi yhdistää hetkellisesti, mutta kun se loppuu, loppuu se suhdekin.

Sivusta Jasulle, kun tuossa yllä pohdit, että miten näistä, tyypillisesti oikeistokonservatiiveista incel-pojista "kasvaa homoja", niin ehkä tästä kommentista, johon nyt kommentoin, saat kiinni ideasta.

He viettävät aikaansa vain toistensa seurassa, omassa kuplassaan, lietsoen toistensa vihaa naisia kohtaan. Kun tuollaista misogyyniä yksilöä ei kukaan nainen lähelleen halua, niin mitä mahdollisuuksia heille jää parisuhteen saralla? Toisensa. Näin sen ymmärsin.

En näe tässä sinänsä mitään väärää; jos viihtyy paremmin oman sukupuolensa edustajien parissa, niin hyvä niin, mutta antaisivat itse "kaikkien kukkien kukkia", ja jättäisivät naiset ihan rauhaan. Mutta kuten näkyy, ei se heille vaan käy.

Kaapissahan tosin tuokin yksilö tuossa lienee, kännykkänsä kanssa hikikomerossa päivät pitkät purkamassa kiukkuaan palstalle.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi noista kahdesta viimeisestä lauseesta etenkin!

• Anonyymi00061
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Juuri noin minäkin tein!

• UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Sivusta Jasulle, kun tuossa yllä pohdit, että miten näistä, tyypillisesti oikeistokonservatiiveista incel-pojista "kasvaa homoja", niin ehkä tästä kommentista, johon nyt kommentoin, saat kiinni ideasta.

He viettävät aikaansa vain toistensa seurassa, omassa kuplassaan, lietsoen toistensa vihaa naisia kohtaan. Kun tuollaista misogyyniä yksilöä ei kukaan nainen lähelleen halua, niin mitä mahdollisuuksia heille jää parisuhteen saralla? Toisensa. Näin sen ymmärsin.

En näe tässä sinänsä mitään väärää; jos viihtyy paremmin oman sukupuolensa edustajien parissa, niin hyvä niin, mutta antaisivat itse "kaikkien kukkien kukkia", ja jättäisivät naiset ihan rauhaan. Mutta kuten näkyy, ei se heille vaan käy.

Kaapissahan tosin tuokin yksilö tuossa lienee, kännykkänsä kanssa hikikomerossa päivät pitkät purkamassa kiukkuaan palstalle.

Se nyt on selviö, että toistensa seura = polttoaine agendan muodostumiselle. Homous nyt vaan ei synny silleen, että kun mä päätän olla homo ja unohtaa muut. Muuten hyvä idea unohtaa vihaamansa ja keskittyä johkun muuhun.

• Anonyymi00045

Ongelma on siinä, että kunnialliset miehet joutuu elättämään suurimman osan naisista.

• Anonyymi00050

syyskuun helteet alkavat kohta...

• Anonyymi00052

Sinä,joka olet poistanut kaikki evästeet tältä laitteelta,miten saan ne takaisin?Vierailet tällä laitteella ilman lupaa muutenkin!

• Anonyymi00055

Olen varma, että jos incel osallistuisi vaikka vuoden jokaiseen ilmaiseen aktiviteettiin, niin kyllä sieltä joku löytyisi.

Nuohan ovat nyt vaan neljän seinän sisällä. Ainoa yritys löytää nainen on lähettää tykkäys kaikille s24:n treffipalstalla kuvattomasta ja tekstittömästä profiilista.

Monen tasoa on kehitysvammainen nainen.

• Anonyymi00056

tuollainen kun oli tuo ranneleikkaus.. elokuvia voi katsella ja pelejä mirä nyr yhxsswllä käswllä voi rwhsä

• Anonyymi00058

Empaattisesti ajattelet mitä nyt alusta luin. Silti vaikea on ihmistä auttaa jos ei apua tahdo tai tunne tarvitsevansa. Vaikka kuin sydämmestä tahtoisi toisen saada asioita hokaamaan niin jos se menee kuin vesi hanhen selästä, aika kädetön siinä on. Mutta hienoa kun teit tämän aloituksen. Huomatkaa, ei haukkumista vaan riidatonta aitoa yritystä ymmärtää.👍🤷‍♀️

• Niinhän se on, auttaa ei voi jos apua ei halua. Minusta se yrittää ymmärtää on mukavempi tapa lähestyä asioita, kun hyökätä heti asenteet ojossa päälle.

Ei se ihan oikeasti tunnu hyvälle, että osa ihmisistä tippuu jonnekin ulottumattomiin ja kokee ittensä hylätyksi tai huonoksi, kun ei ole kuten ne jotka menestyy ja tuntuu aina keksivän konstit millä edetä.

On mullakin ollut niitä hetkiä elämässäni, ehkä ne siksi mietityttääkin.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Niinhän se on, auttaa ei voi jos apua ei halua. Minusta se yrittää ymmärtää on mukavempi tapa lähestyä asioita, kun hyökätä heti asenteet ojossa päälle.

Ei se ihan oikeasti tunnu hyvälle, että osa ihmisistä tippuu jonnekin ulottumattomiin ja kokee ittensä hylätyksi tai huonoksi, kun ei ole kuten ne jotka menestyy ja tuntuu aina keksivän konstit millä edetä.

On mullakin ollut niitä hetkiä elämässäni, ehkä ne siksi mietityttääkin.

Pystyn vähän samaistumaan pettymiseenkin, ihmisinhoonkin. Onhan ihmisissä paljon sellaista korutonta töykeyttä ja mitätöiviä asenteita mitkä tökkäsee pahasti joskus omaankin pirtaan.

Ja tulee tunne vitjat mitä kuspäitä. Mutta joo, kunhan mietin. Ei se ole helppoo olla aina mies, jos ei nainenkaan.

• Anonyymi00063
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Pystyn vähän samaistumaan pettymiseenkin, ihmisinhoonkin. Onhan ihmisissä paljon sellaista korutonta töykeyttä ja mitätöiviä asenteita mitkä tökkäsee pahasti joskus omaankin pirtaan.

Ja tulee tunne vitjat mitä kuspäitä. Mutta joo, kunhan mietin. Ei se ole helppoo olla aina mies, jos ei nainenkaan.

Joo mutta sen sanon että sinulla on sydän paikallaan. Hienoa nähdä että sinun kaltaisiasi maailmassa on. Tulee tunne ettei tämä maailma ihan läpimätä ole. Ehkä se vaatii sen oman henk koht hel..in läpikäymisen, että kokemuksen kautta näkee spektrin, eri värit. Mustavalkoinen maailma on kamala.🤷‍♀️

• Anonyymi00063 kirjoitti:

Joo mutta sen sanon että sinulla on sydän paikallaan. Hienoa nähdä että sinun kaltaisiasi maailmassa on. Tulee tunne ettei tämä maailma ihan läpimätä ole. Ehkä se vaatii sen oman henk koht hel..in läpikäymisen, että kokemuksen kautta näkee spektrin, eri värit. Mustavalkoinen maailma on kamala.🤷‍♀️

No kiitosta. Koitan katella maailmaa sydämelläkin, etten pelkillä silmillä. Kiva jos se vähän näkyy mietteissänikin.

• Anonyymi00062

mikähän uokiin fiimin nimi on on erikoinen pokweipwliaa䨨

ei ole dukwe's xcolossum

• Nyt en kyllä saanu valitettavasti selvää, filmi jotain?

• Anonyymi00064

Monesti se kohtelu jonka saavat niiltä naisilta joita lähestyvät mikähän mahtaisi olla ongelma

• Anonyymi00065

Miten lähestyt? 🤷‍♀️

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Miten lähestyt? 🤷‍♀️

Valaisen vähän. Lähestytkö itsekeskeisesti omaa hyvääsi tavoitellen, vaan naista arvostavasti ja naisen omaa tahtoa kunnioittaen? Oletko ns .herrasmies?🤷‍♀️

• Anonyymi00069

Menee kourallinen mielialalääkkeitä. Olen yrittänyt lopettaa mutta sitten joutuu hullujen huoneelle mutta sielläkin on kaikki paikat täynnä.

• Lääkärit on keksineet millä lääkefirmat pysyy pystyssä ja bonssaa heitä. Repullinen lääkkeitä, kun ihmistä vaivaa normaalit murheet.

Kaikki on puettu sairauden viittaan.

• Anonyymi00070

Incelit on jo mennään talven lumia. Ehkä joskus meetoon alkuvaiheilla esiintynyt ilmiö, kun kulttuurinen muutos oli pahimmillaan. Mutta naisia ei tule vihata heidän pahuutensa vuoksi, koska se on vain heidän evoluution antama luonteensa.

Nyt miehet kulkevat omia polkujaan. Sinkkumiehistä suurin osa ei edes etsi suhdetta. Omaa rauhaa ja seesteistä yksinäisyyttä tulee ylistää eikä pelätä. Se on vapautta toksisten naisten vaatimuksista ja odotuksista, kuten myös matriarkaalisen feministisen yhteiskunnan vahingollisista sopimuksista.

• Mites se meni, miehet jotka kulkevat omia polkujaan. Camel boots.

• Rehellisesti sanottuna uskon sen syyn naisettomuuteen olevan juuri siinä vihassa. Miksi kukaan ryhtyisi sellaiseen parisuhteeseen, jossa toinen vihaa toista jo lähtökohtaisesti?

• Anonyymi00072

Näin itsekin ajattelen. Ylipäätään vihaisuus karkottaa ihmisiä ympäriltä tehokkaasti.

-Thinksy

• Voihan olla passiivisaggressivisuutta, jotain minkä aistii olemuksessa niillä joilla kyse vihasta edes on.

Itse en kyllä suostu uskomaan, että kaikki miehet olisi alkujaan naisvihaajia tai kaikki koskaan, mutta joistain tulee lopulta kun ns. sietokyky loppuu, optimistisuus kaikkoaa.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Voihan olla passiivisaggressivisuutta, jotain minkä aistii olemuksessa niillä joilla kyse vihasta edes on.

Itse en kyllä suostu uskomaan, että kaikki miehet olisi alkujaan naisvihaajia tai kaikki koskaan, mutta joistain tulee lopulta kun ns. sietokyky loppuu, optimistisuus kaikkoaa.

Toki sekin vaatii oikeat olosuhteet, katkeruuteen taipuvaisuutta ja vähän polttoainetta syttyäkseen. Sitten on tietysti ne jo lapsuudessaan traumatisoituneet mielet, joille koko nainen voi olla jotain käsittämätöntä hyvästä pahaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Voihan olla passiivisaggressivisuutta, jotain minkä aistii olemuksessa niillä joilla kyse vihasta edes on.

Naiset eivät ole sen erikoisempia otuksia kuin miehetkään. Lähtökohtaisesti vihan tunteminen naisia kohtaan on siis kovin erikoinen ajatusmaailma minulle. En keksi mitä pahaa naiset voisivat minulle tehdä kollektiivisena joukkona sen enempää kuin miehetkään. Se että tulee torjutuksi parisuhde mielessä ei ole syy vihata koko naissukupuolta.

• UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Naiset eivät ole sen erikoisempia otuksia kuin miehetkään. Lähtökohtaisesti vihan tunteminen naisia kohtaan on siis kovin erikoinen ajatusmaailma minulle. En keksi mitä pahaa naiset voisivat minulle tehdä kollektiivisena joukkona sen enempää kuin miehetkään. Se että tulee torjutuksi parisuhde mielessä ei ole syy vihata koko naissukupuolta.

Ei ole, sepäs se kun kaikki ei ole kuten sinä tai minä tai Elias ja Ella Turusta.

Sitähän tässä funtsitaan.

• Anonyymi00073

fakittaa kun on joutunut edgyttämään 8 kk mutta ei voi minkään kun ei vaan saa seksuaalisuutta sammumaan ja runkkaus on synti kusta rankaistaan

• Anonyymi00076

Pääasia että saisi tsiisöksen rakastumaan itseensä,sitten se ehkä päästää taivaaseen. Rippikoulussahin jo sanottiin mikä on elämän kallein asia, eikä se ole avioonpääsy eikä impeydenmenetyskään

• UUSI

Jaa, no jos siitä saa lohtua ja voimaa, niin kukapa estää. Mua ei taas huvittaisi olla tuolla ohuessa kylmässä ilmatilassa. Kivempi täällä maanpäällä.

• Anonyymi00077

Seksuaalisuudesta tulee riivademoni, jollei sen käyttöön ole saanut lahjoja eikä saa sitä sammutettuakaan. En minnäkääm oikeastaan tarvibbut omaa ssesuaalisuuttani sitten muuhun kuin runkkaukseen ja siintä pidättäytymiseen. Kolmisenkymmentä vuotta tuota kierrettä, alkaahan se jo syödä poikaa

• UUSI

Ymmärrän. Munaton olo voi olla miehellä joka ei saa naista, siinä missä miehellä jolla ei niitä munia edes ole. Aina jää ilman. Turhauttaahan se.

• Anonyymi00078

Onneksi iäs myötä tulee kaikki sairauksia ja pelkoja kutka tuntuvat tehokkaasti sammuttelevan seksuaalisuuden perkeleen liekkejä

• UUSI

Tuleehan niitä terveenäkin eläneille jossain kohtaa lopulta. Joillekin tulee sitten se sydänpysähdys ja kuolee heti, ainoo jarru terveenä elämiseen.

Toiset kitkuttaa ikänsä erilaisten sairauksien kanssa ja jo vähän oottaakin sitä viimestä päivää välillä.

• Anonyymi00079

Alkaa täössä viehättyä kaikensalisista karvaisista pajeettinaisistakin kun impeyttä takana yli 40 vuotta ja noufäppiäkin 8 kk

• UUSI

Tarua se on. Tai siis siltä osin totta, mitä tiede lehti aikoinaan käsitteli. Mutta se oli tilanne AASIASSA. Koska siellä oikeesti on miehiä niin paljo enempi. Ja sieltä on myös otettu käsite parisuhdemarkkinat. Koska siellä oikeesti äidit etsivät pojilleen puolisoita markkinoiden tapasissa tilanteissa. Nyt on seurannu myrsky vesilasissa. Ja jotkut ilmeisesti haluaa vastakkain asettelua miesten ja naisten välille ja siks nostaneet aasian ongelmia esiin, niin ku ne ois tääläkin samanlaisia.

• UUSI

Eli oikeaa vihaa ei ole tämän aihion ympärillä?

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Eli oikeaa vihaa ei ole tämän aihion ympärillä?

No voihan vihaa olla, muttei ainakaan kokonaan tästä syystä. Eihän elämässä joka saralla voi millään menestyä. Väkisinki tulee takaiskuja. Ja ne avaa aina uuden mahdollisuuden. Mä enemoi uskon että joku lietsoo vihaa omien tarkotusperien ajamiseksi.

• Anonyymi00081
      UUSI

Kun naisten käyttäytymistä ja toimintatapoja ruoditaan, niin ei se ole mitään naisvihaa, vaikka pyrittekin leimaamaan nämä miehet, koska ette halua, että teidän toimintaa ruoditaan millään tavalla.

Naisetkin ruotivat miesten toimintaa. Onko se miesvihaa? Ei ole, vaikka monet naiset leimaavatkin "kaikki miehet pettäviksi sioiksi" kun itse ovat valmiita pariutumaan vain pienen miesjoukon kanssa eli ei kakki miehet silloin ole pettäviä vaan ne miehet, joihin te kohdistatte kiinnostuksenne.

• Anonyymi00082
      UUSI

Naisvihaa, persuja ja natseja kaikkialla!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      79
      1188
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      29
      865
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      735
    4. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      609
    5. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      577
    6. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      180
      562
    7. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      123
      530
    8. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      530
    9. On ollut syyllinen olo viime päivinä

Olen niin täpöllä ollut sinussa kiinni tunteiden tasolla. Unet ja kaikki. Nainen, toisaalta tuntuu pahalta, mutta kun si
      Ikävä
      23
      460
    10. Maajussi-Tarjan Marko-rakas täräyttää suhteen alusta - Meinasi tulla hätä käteen Viinijuhlilla

Maajussi-Tarja ja Marko löysivät toisensa pari vuotta sitten romanssimielessä. Nyt Marko kertoo suhteen alusta: https:/
      Maajussille morsian
      3
      447
    Aihe