Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19516
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä, arvioin mielessäni äitien tapaa hoitaa vanhemmuuttaan. Mutta ei sillä minulle mitään käytännön merkitystä, koska lapset joka tapauksessa tarvitsevat äitiään paljon enemmän kuin minä.
23.01.2026 12:50
On minusta aivan päivänselvää että lapselliset aina tai lähes aina valitsevat lapset riippumatta näiden iästä.
Tästä sitten seuraa että itse lapsettomana omaa aikaansa ja itseään ei kannata hukata lapsellisiin, koska mitään vastaavaa ei kuitenkaan saa takaisin. Ei välttämättä saa muutenkaan, mutta lapsettomalle sillä kuitenkin on enemmön arvoa.
23.01.2026 07:29
Nykylapset ovat ilmeisesti niin itseohjautuvia että osaavat konsultoida vanhempiaan näiden parisuhdekuvioissa. Voitaisiin lisätä peruskoulun opetussuunnitelmaan minkä tason ongelmia pitäisi tunnustaa ja neuvoja antaa missäkin iässä. Ehkä tämä on jo siellä.
23.01.2026 06:22
Tätä haarukka pistorasiasn tapausta oli teoreettisesti pyöritelty jokin aika sitten. Vikatilanne ehtii olla 0,04 sekuntia ja haarukan piikit lämpenevät tuhanteen asteeseen.
23.01.2026 06:12
Miksi sitä täältä kysyä? Palstan naiset kuitenkin ovat vastanneet kuvausta korkeintaan vuosikymmeniä sitten. Eivät he enää muista.
Oleellisinta on miten se käy tuon naisen kuvioihin.
23.01.2026 06:04
No nyt tällä hetkellä töissä löytää ajoittain jopa mielekkyyttä. Ja jos päinvastainen tilanne on tullut vastaan kuten joskus on, niin sitten olen loikannut vähän erilaisiin töihin. En täysin uuteen, mutta riittävän erilaiseen.
Parisuhteessa uskon reiluihin diileihin. Vähän voi puntaroida mitä siitä saa ja mitä joutuu antamaan. Ja keskustelun kautta voi yrittää parantaa tasapainoa.
23.01.2026 05:56
Onko sillä jotain merkitystä, ovatko vai eivät? Ja jos on, niin kenen kannalta?
22.01.2026 19:56
Ok. Ihmisiä kyllä riittää. Monet ovat lisäksi ilmaisseet tahtonsa elinten luovutukseen. Sitä paitsi kivempihan se on taivaassa tai helvetissä ryypätä ilman maksaa.
22.01.2026 07:53
Ei ole tuollaista tilannetta tullut vastaan.
Mutta esim. joskus olen saanut jopa kiitoksia, kun asiakas ilmoitti yhdestä ongelmasta ja sen korjaamisen lisäksi korjasin oma-aloitteisesti läjän muita vastaavia. Vaikka eihän siitä BKT yhtään kasvanut eikä juuri edes oma tuntilaskutus. Toisaalta tällainen on varmaan edistänyt sitä, että ei multa ole koskaan työt loppunut.
22.01.2026 07:20
Ajattele mikä määrä eläimiä kasvatettaisiin js tapettaisiin ja niistä käytettäisiin vain pelkkä maksa kun markkina hinnalla millä hyvänsä imisi kaiken maksan makkaran valmistukseen.
22.01.2026 07:12
Luulen tajunneeni jotain oleellista itsestäni ihan vähän aikaa sitten. Se on tavallaan empatiakyvyttömyyttä. Suurin osa ihmisistä tartuttaa itseensä samoja tunteita joita ympärillä olevillakin on. Siksi joissakin paikoissa on heidän mielestään jonkinlainen tunnelma. Minä taas vain näen ympärilläni iloisia tai surullisia ihmisiä ja jonkinlaista massahysteriaa.
22.01.2026 00:35
"Sitä saat mitä mittaat"
Ihan koulussa olen tuon oppinut.
Jos työnantaja erityisesti haluaa että työhön käytetään paljon aikaa, niin käyhän se niinkin. Maksavana asiakkaana toisaalta arvostaisin että asiani hoidettaisiin mieluummin nopeasti kuin hitaasti ja mieluummin helposti kuin vaikeasti.
Mutta ainahan noihin jonkinlainen kompromissi löytyy.
22.01.2026 00:17
Vähän samaa sakkia olen. Yhdet pikkujoulut tms. vuoteen on sopiva tahti. Ja tarvittaessa häivyn vähin äänin kesken kaiken tai jo ennen kaikkea.
21.01.2026 21:20
On tuossa jotain perää. Naiset myöhemmässä vaiheessa muuttuvat aika laskelmoiviksi ja rakkaus löytyy sieltä mistä eniten kulloiseenkin elämäntilanteeseen hyötyä irtoaa.
21.01.2026 20:12
Ihan kaikkien kohtien perusteella taidan kuulua ryhmään jota demarit haluavat kadehtia. Tampere pääsi juuri silmissäni Suomen persereiän asemaan. Haistakaa tamperelaiset paska ja haiskaa pahalle!
21.01.2026 19:41
"Kuvaan kuuluu myös identiteetin rakentaminen "
Ehkä tuo juuri on oleellista. Sitten kun identiteetti on rakennettu niin sillä mennään sitten loppuelämä, vaikka se rakennusvaihe periaatteessa onkin mitättömän lyhyt. Kaikki parisuhteet yms. pitää rakentaa niille perustuksille, mistä sitten seuraa että jotkut ihmiset ei mitenkään ikinä voi sopia yhteen.
21.01.2026 17:38
"Monille yksinhuoltajille elämäntilanne ilman parisuhdetta on tietoinen ja tyydyttävä valinta."
Heidän lapsilleen se voi olla tyydyttävä vaan ei tietoinen valinta.
21.01.2026 17:19
Kenties evoluution kannalta on meneillään ajanjakso, jolloin ihmisten pitää sopeutua olemaan vähän vähemmän kilttejä ja kunnollisia.
21.01.2026 17:14
Pidän myös vaihtoehtoa todennäköisenä. Mutta silloin presidenttinä on Vance, joka ei ole henkilökohtaisesti paukutellut henkseleitä minkään sodan lopettamisella ja joka tuskin kaipailee rauhanpalkintoja. Toteuttaa vaan sitä mitä on luvannutkin, eli USA ei sotkeudu tarpeettomasti ulkomaiden asioihin ja fokus on Kiinassa. Eurooppa saa hoitaa asiansa keskenään.
21.01.2026 16:55
Aika kova uhkaus olla pelaamatta jalkapalloa Amerikassa. Mutta esitän vielä kovemman: pelataankin Euroopassa amerikkalaista jalkapalloa niin, että ottelu päättyy tasapeliin. Hähää! Vapise USA!
21.01.2026 15:10
54 / 976