Tuntui,että tälläinen käsitys on valloillaan. No way.
Ei kaikki sinkkunaiset ja yksinhuoltajat ole jakorasioita
72
593
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei kaikki mu yllättyisit kuinka moni on
- Anonyymi00005
Yllättyisit kuinka moni ei ole. Siinäkään ei muuten ole mitään pahaa että on seksuaalinen ihminen. Naisen seksuaalisuus ja seksiterveys on tärkeitä teemoja, se ei tarkoita et kaikki käy. Tuntuu että Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä ilman ihania kokemuksia. Se on haaskuuta.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Yllättyisit kuinka moni ei ole. Siinäkään ei muuten ole mitään pahaa että on seksuaalinen ihminen. Naisen seksuaalisuus ja seksiterveys on tärkeitä teemoja, se ei tarkoita et kaikki käy. Tuntuu että Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä ilman ihania kokemuksia. Se on haaskuuta.
Saat sinä miesten kanssa olla eli ei sitä kukaan ole sinulta kieltänyt ja jos se naiseuden juttu niin ei muuta kuin tinderiin ja rafloihin yms ja nauti elämästä eikä tarvi miettiä saattohoidossa ettet miesten kanssa ollu
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Saat sinä miesten kanssa olla eli ei sitä kukaan ole sinulta kieltänyt ja jos se naiseuden juttu niin ei muuta kuin tinderiin ja rafloihin yms ja nauti elämästä eikä tarvi miettiä saattohoidossa ettet miesten kanssa ollu
Minun pointti tais jäädä ymmärtämättä. Inhoan sanoja jakorasia yms. Enemmän hyviä kokemuksia toivon ihmisille, vähemmän yksinäisyyttä tähän yhteiskuntaan. Nämä kommentit tuli sivusta.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Minun pointti tais jäädä ymmärtämättä. Inhoan sanoja jakorasia yms. Enemmän hyviä kokemuksia toivon ihmisille, vähemmän yksinäisyyttä tähän yhteiskuntaan. Nämä kommentit tuli sivusta.
No mikä se sitten on jos ei jakorasia tai tinderityttö joka joka pojan kans on onko se sit esim hyvän tekijä vai yksinäisyyden poistaja vai ostettu tyttöystävä
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja jos ei jakorasia niin onko se yhteishyvä vai kaikkien kaveri vai silt saa tyttö vai polkukone jota kaikki polkee
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ehkä jos ei sanota jakorasia niin kaikkien tyttö on parhain tai yh tai ikuinen sinkkutyttö mutta samaa kaikki tarkoittaa ei siit kannata leuhka ol et on yhoo tai sinkkunainen
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ehkä jos ei sanota jakorasia niin kaikkien tyttö on parhain tai yh tai ikuinen sinkkutyttö mutta samaa kaikki tarkoittaa ei siit kannata leuhka ol et on yhoo tai sinkkunainen
Kuka siitä leuhka on? Eikö tuo ole vain miten se asia on. Itse en ole kumpaakaan.
- Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Olisinpa tiennyt et oot tota mieltä.
En olis ikinä huomioinut edes sua tai ollut sitä mieltä ettet sä ole mikään pelkkä pska. - Anonyymi00024
Anonyymi00008 kirjoitti:
No mikä se sitten on jos ei jakorasia tai tinderityttö joka joka pojan kans on onko se sit esim hyvän tekijä vai yksinäisyyden poistaja vai ostettu tyttöystävä
Ensinnäkin miksi väität moista soopaa. Ei kukaan nainen ole kaikkien miesten kanssa sängyyn mennyt. Tämä nyt on vaan fakta ja miks pitää moista sontaa edes väittää.
Onko se ollu edes sunkaan kanssa vaikka ehkä haluaisit ja syy onkin siinä haukkumiseen kun olet katkera.
Siitähän se oikeesti johtuu nainen ei ole susta kiinnostunu niinpä siitä sit pitää tehdä juoruilemalla jakorasia ett kaikki miehet pysyis loitolla. Just just siinähän se totuus! Anonyymi00009 kirjoitti:
Ja jos ei jakorasia niin onko se yhteishyvä vai kaikkien kaveri vai silt saa tyttö vai polkukone jota kaikki polkee
Ihanasti sanottu!
Ei kun siis mitenkä toi menikään?
Hei vttu kiitos!Anonyymi00024 kirjoitti:
Ensinnäkin miksi väität moista soopaa. Ei kukaan nainen ole kaikkien miesten kanssa sängyyn mennyt. Tämä nyt on vaan fakta ja miks pitää moista sontaa edes väittää.
Onko se ollu edes sunkaan kanssa vaikka ehkä haluaisit ja syy onkin siinä haukkumiseen kun olet katkera.
Siitähän se oikeesti johtuu nainen ei ole susta kiinnostunu niinpä siitä sit pitää tehdä juoruilemalla jakorasia ett kaikki miehet pysyis loitolla. Just just siinähän se totuus!Välis on taas aloittanut tinder-aivopesun, vaikka hänellä itsellään ei ole edes kokemusta tuosta alustasta.
Hän on vain aina ollut sitä mieltä, että tinder on pelkkä seksin ostoalusta ja pitää hampaat irvessä kiinni tuosta mielipiteestä.
Hänen kommenttinsa tuosta asiasta kannattaa jättää omaan arvoonsa tai ainakaan niiden takia ei kannata yöuniaan menettää.- Anonyymi00063
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mitä jos naiset jättäis miehet kokonaan. Ravintolatkin vaan miehiä täynnä. Kun tämän viikon uutiset taas luettu niin on suomimiehet tappaneet taas ahkerasti vaimojaan ja tyttöystäviään. Aivan samaa naisvihaa on tämäkin palsta täynnä.
Oliks se sanonta ett on lottovoitto syntyä suomeen no joo varmaan miehille naisille kauhein paikka maailmassa täällä jossa koulutustaso ja sivistyksen tasokin pitäis olla hyvä? Miks suomalaiset miehet on niin huonoja.
- Anonyymi00002
Nukkumassa
- Anonyymi00003
Kenelle jaetaan?
- Anonyymi00004
Nukkumapaikka varattu
Tiedätkö. Jos kaikkea uskoo, mitä täällä kirjoitetaan, niin me, varsinkin yli nelikymppiset sinkkunaiset olemme alinta pohjasakkaa. Häntä pystyyn ja nokka kohti uusia mahdollisuuksia. Tsemppiä matkaan. 😊
- Anonyymi00025
Se on suorastaan rikos jos oot sinkkunainen ilmeisesti. 🤨 miehet on outoja ei voi muuta sanoo leima lyödään otsaan heti kun vaan oot eronnu tai ilmeisesti myös jos se puoliso kuolee niin silloinkin muuttuu heti jakorasiaksi.
Onko noi ihan täydellä järjellä varustettuja edes. Anonyymi00025 kirjoitti:
Se on suorastaan rikos jos oot sinkkunainen ilmeisesti. 🤨 miehet on outoja ei voi muuta sanoo leima lyödään otsaan heti kun vaan oot eronnu tai ilmeisesti myös jos se puoliso kuolee niin silloinkin muuttuu heti jakorasiaksi.
Onko noi ihan täydellä järjellä varustettuja edes.Minusta tuntuu, että suurinosa naisia arvostelevista aloituksista on vain puhdasta provosointia.
Mu5tasydän kirjoitti:
Minusta tuntuu, että suurinosa naisia arvostelevista aloituksista on vain puhdasta provosointia.
Samaa mieltä.
Tai jollakin on pahaa katkeruutta naisia kohtaan. Jokainen nainen toivottavasti tuntee oman arvonsa, eikä välitä ottaa liian vakavasti, tämän kaltaisia aloituksia.
Ei kaikki Kekkosetkaan ole kaljuja, miten se nyt ei olisi päivänselvää?
- Anonyymi00016
Vanha kekkoslandialainen viiisaus: Kaikki Kekkoset eivät ole kaljuja, mutta kaikki kaljut ovat Kekkosia.
- Anonyymi00011
pistorasioita. töpseli seinään ja menox.
Sanoi edesmennyt Annie Lennox sekä Brad.- Anonyymi00017
Mikä edesmennyt?
- Anonyymi00012
Niin. He eivät ole jakorasioita kilteille ja kunnollisille miehille jotka sen seksin oikeasti ansaitsevat. He ovat jakorasioita menestyville statusmiehille ja jykeväleukaisille vankilakundeille.
- Anonyymi00015
Miten niin ansaitsisivat?
- Anonyymi00014
automaattinen sulake kun ogasmi tulee niin sulake palaa, uutta pystyyn..
jooh mutta luulen että ei kestä tuolla ikävä-palstalla tuollainen että voisi kirjoittaa muutakin kuin jotain minimerkkejä, emojeja.. - Anonyymi00018
Ei varmaan ole mutta mistä on voinut tällainen oletus muodostua olisiko syytä kiinnittää erityistä huomiota itse omaan käytökseen
- Anonyymi00019
oikeasti lapsilisät pitäisi kokonaan poistaa, ja lapsien teko oikeus kun on säästössä miljoona euroa lapselle saa tehkdä lapsen jotta pystyy lapsen elättämään.
- Anonyymi00029
Mitenköhän suomen kävis kun lapsenteko loppuis ku seinään. Mistä uudet veronmaksajat että yhteiskunban rattaat pyörii. Nyt on pakko kysyä ett mistä näitä idiootteja tulee?
- Anonyymi00021
Varmasti melko harvassa nämä jakorasiat! Kuuluu normaali sinkkujen seurusteluun, ja sen oikean etsimiseen! Itse pidän suhteessa pettäviä alhaisina, jos ei ole sovittu vapaa suhde!
- Anonyymi00022
Juu, ei...
Mun ystävätär on vähän heikko olemaan vain yksin. Ei hän jakele pimppiään pitkin ja poikin... mutta ei hän pihtailekaan, jos sille itsestä tuntuu, että kolisee. 😄
Mä en oo hänen kanssaan touhunnut mitään...ehkä joku eksyneeltä tuntunut väkinäinen pusu...
Hän on heikko ehkä vaikutuksille, mut ei taatusti mikään jakorasia. 🙄
Jos kyse olisi miehestä... hän olisi viriili ja ytmi täällä sivustolla. Mutta kun on nainen, on .uora, jakorasia, kullikarusellin orja ja ties mitä...
Ja ainos millä hän voisi täällä saada synninpäästön, olisi antaa p.llua k&k-miehelle....
Mutta ei se onnistuisi... k&k-miehestä tulisi p. llua saadessaan vähintään ketmi...🤣🤣🤣- Anonyymi00032
Jos miettii meiyä miehiä...
Jos jätetään taakse yksinhuoltajia...
Nìin pitäsikö ymmärtää jo kerrasta, että kertasuikkaisu voi vielä elsnnosta osa elatusmaksuina pois...eheiii...😁
Eikun toistetaan sama toiste, ehkä kolmannenkin kerran...😄
Ja kun äly iskee, kuten Av::lla joskus 50-60 vuotiaana, että nämä tyypit, mitkä ilmaantuu mun siittiösyöksystäni onkin ihania ihmisiä...on jo ehkä kustu useamman ihmisen elämä välinpitämättömyydellä... - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jos miettii meiyä miehiä...
Jos jätetään taakse yksinhuoltajia...
Nìin pitäsikö ymmärtää jo kerrasta, että kertasuikkaisu voi vielä elsnnosta osa elatusmaksuina pois...eheiii...😁
Eikun toistetaan sama toiste, ehkä kolmannenkin kerran...😄
Ja kun äly iskee, kuten Av::lla joskus 50-60 vuotiaana, että nämä tyypit, mitkä ilmaantuu mun siittiösyöksystäni onkin ihania ihmisiä...on jo ehkä kustu useamman ihmisen elämä välinpitämättömyydellä...Se onkin siinä siemensyöksyn kohdalla vaan rahaa tms...
Mutta aina se on elämää, kuin munasolu on hedelmöittynyt...
Ja vanhemmat "pitäisi" se ymmärtää, olipa mikä into matkustaa "kiinaan", tai ei..
Viimeisimpään lapseen kiintyminen ei "auta" korjaamaan puuttumista muiden elämästä.
Ihmiset nyt on lauma apinoita, isohko osa. Yksi alkaa inttää yh on tämmönen, niin toinen tolvana jatkaa mantraa ja lopulta niitä tolvanouta on kokonainen kerho. Mitä oon oppinu vasta vanhemmiten, vitut viis veisaa keholaisista ja elä miten hyväksi koet. Aina jollain on jotakin urputettavaa, elämä on.
- Anonyymi00027
No eihän nuo todellakaan mistään penaalin terävimmästä päästä ole. 🤪 voi ätminkäinen sentään.
- Anonyymi00023
Erottuani lapseni isästä aloin kiinnittämään huomiota tapaan, jolla yksinhuoltajista usein puhutaan, vaikken itse ole koskaan totaaliyksinhuoltaja ollutkaan.
Yksinhuoltajat usein leimataan tietynlaiseksi ja hyvin usein ajatellaan, että yksinhuoltaja on ainoa huoltaja omien huonojen päätöstensä tai holtittoman köyttöytymisensä vuoksi. Olin jotenkin järkyttynyt siitä, miten tuomutsevia, typeriä ja ymmärtämättömiä monet ihmiset ovat. Tietämättä ja tuntematta leimaavat kokonaisen ihmisjoukon omien ennakkoluulojensa takia. Miten pienisieluista.
Yksinhuoltajat eivät ole mikään yhtenäinen joukko. Ainoa yhdistävä tekijä on se, että he ovat ainoita lastensa huoltajia. Jokaisella on oma tarinansa, oma tilanteensa. On olemassa lukuisia eri syitä, mitkä ovat kuljettaneet heidät siihen tilanteeseen etkä voi koskaan tietää, mitä kaiken taakse aidosti kätkeytyy.
Moni yksinhuoltaja tekee ihan mielettömän upeaa työtä kasvattaessaan lapsiaan ja huolehtiessaan kaikesta yksin. Se vaatii ihmiseltä paljon. Joillekin se voi olla äärimmäisen kuormittavaa, jotkut kokevat arjen lasten kanssa jopa helpoksi. Moni yh kaipaisi takuulla toisen aikuisen tukea ja läsnäoloa. Kun on vaikea päivä, kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle, kun on aivan loppu, ei voi edes käpertyä kenenkään kainaloon. Ei ole ketään siinä, joka vakuuttaa, että sinä selviät tästäkin päivästä. Noistakin hetkistä yh selviää yksin.
Aletheias- Anonyymi00031
Ja sä olet nuo huomioinut silti, vaikka et yksin huolla lapsiasi...
No ymmärrätkin ja huomioit palkon kaikkea..
Olet oikeasti fiksu nainen. Ajattelet monia asioita todella fiksusti, etkä sorru ihan uskomaan massan ymmärrystä.
Tiedän, että mietin lastasi sukupuolen mukaan mm. Jne.
Mutta tulen haastamaan sinua lisää...🙃
Olet upea kohde siihen. - Anonyymi00035
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ja sä olet nuo huomioinut silti, vaikka et yksin huolla lapsiasi...
No ymmärrätkin ja huomioit palkon kaikkea..
Olet oikeasti fiksu nainen. Ajattelet monia asioita todella fiksusti, etkä sorru ihan uskomaan massan ymmärrystä.
Tiedän, että mietin lastasi sukupuolen mukaan mm. Jne.
Mutta tulen haastamaan sinua lisää...🙃
Olet upea kohde siihen.Saa toki haastaa, jos kokee siihen tarvetta, mutta en lupaa, että tartun haasteeseen 😅
Aletheias - Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Saa toki haastaa, jos kokee siihen tarvetta, mutta en lupaa, että tartun haasteeseen 😅
AletheiasAina voi yrittää. 😄
- Anonyymi00040
Minusta taas on mielenkiintoista, että minä taas en ole ikinä törmännyt tuollaisiin asenteisiin muualla kuin tälläisilla palstoilla. Ja täällä noita tuppaavat yleensä laukomaan tapaukset, joista muutoinkin tulee kuva, että eipä heillä tunnu juuri vientiä itsellään olevan ja sekös nyppii.
Vielä erikoisempaa tuosta (mielestäni) tekee se, että minä ihan tiedän tapauksia, joista voisi hyvin juoruilla, että yh sitä ja tätä, miehet vaihtuu tiheään tahtiin jne. Vaan kun enpä ole heistäkään ikinä kuullut, että se olisi se yh:us, se ongelma. Heillä on päihdeongelmia ymv. ja jos jostain puhetta kuulee, niin se on tuo puoli. - Anonyymi00045
Anonyymi00040 kirjoitti:
Minusta taas on mielenkiintoista, että minä taas en ole ikinä törmännyt tuollaisiin asenteisiin muualla kuin tälläisilla palstoilla. Ja täällä noita tuppaavat yleensä laukomaan tapaukset, joista muutoinkin tulee kuva, että eipä heillä tunnu juuri vientiä itsellään olevan ja sekös nyppii.
Vielä erikoisempaa tuosta (mielestäni) tekee se, että minä ihan tiedän tapauksia, joista voisi hyvin juoruilla, että yh sitä ja tätä, miehet vaihtuu tiheään tahtiin jne. Vaan kun enpä ole heistäkään ikinä kuullut, että se olisi se yh:us, se ongelma. Heillä on päihdeongelmia ymv. ja jos jostain puhetta kuulee, niin se on tuo puoli.Eniten näitä mielipiteitä ihmiset jakavatkin juuri somessa ja nettiien palstoilla. Harvoin kukaan missään kadulla tällaisista huutelee, enkä muista kenenkään päin naamaa koskaan tällaisia laukoneen ainakaan suoraan vaan asenne on paistanut jollain muulla tapaa läpi.
Aletheias - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Eniten näitä mielipiteitä ihmiset jakavatkin juuri somessa ja nettiien palstoilla. Harvoin kukaan missään kadulla tällaisista huutelee, enkä muista kenenkään päin naamaa koskaan tällaisia laukoneen ainakaan suoraan vaan asenne on paistanut jollain muulla tapaa läpi.
AletheiasEn nimenomaan ole koskaan törmännyt tuohon asenteeseen missään irl. Siihen olen törmännyt, että automaattiolettama on, että huoltajia on kaksi. Myöskin siihen olen törmännyt, että miten yksinään voi pärjätä lapsen/lasten kanssa. Tuohon, että "yksinhuoltaja on ainoa huoltaja omien huonojen päätöstensä tai holtittoman köyttöytymisensä vuoksi". En kuitenkaan ole koskaan törmännyt missään irl. Olen törmännyt tuon tyyppiseen asenteeseen vain sellaisten ihmisten kohdalla, jotka ovat tyyliin kahdeksannessa parisuhteessaan, joista kolmesta on saatu alulle lapsiakin ja kaikki lapset ovat yhteishuollossa.
- Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
En nimenomaan ole koskaan törmännyt tuohon asenteeseen missään irl. Siihen olen törmännyt, että automaattiolettama on, että huoltajia on kaksi. Myöskin siihen olen törmännyt, että miten yksinään voi pärjätä lapsen/lasten kanssa. Tuohon, että "yksinhuoltaja on ainoa huoltaja omien huonojen päätöstensä tai holtittoman köyttöytymisensä vuoksi". En kuitenkaan ole koskaan törmännyt missään irl. Olen törmännyt tuon tyyppiseen asenteeseen vain sellaisten ihmisten kohdalla, jotka ovat tyyliin kahdeksannessa parisuhteessaan, joista kolmesta on saatu alulle lapsiakin ja kaikki lapset ovat yhteishuollossa.
"Olen törmännyt tuon tyyppiseen asenteeseen vain sellaisten ihmisten kohdalla, jotka ovat tyyliin kahdeksannessa parisuhteessaan, joista kolmesta on saatu alulle lapsiakin ja kaikki lapset ovat yhteishuollossa."
Joo, eroaminen aiheuttaa stigman, jos sen tekee monta kertaa, olipa lapsia tai ei. Varsinkin useampi avioero saa ihmiset puhumaan pahaa. Parisuhteeseen kelpaamatonta sekään ei kuitenkaan kenestäkään tee, sillä yleensä niitä eroja tuppaa kuitenkin kertymään aina lisää. - Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
En nimenomaan ole koskaan törmännyt tuohon asenteeseen missään irl. Siihen olen törmännyt, että automaattiolettama on, että huoltajia on kaksi. Myöskin siihen olen törmännyt, että miten yksinään voi pärjätä lapsen/lasten kanssa. Tuohon, että "yksinhuoltaja on ainoa huoltaja omien huonojen päätöstensä tai holtittoman köyttöytymisensä vuoksi". En kuitenkaan ole koskaan törmännyt missään irl. Olen törmännyt tuon tyyppiseen asenteeseen vain sellaisten ihmisten kohdalla, jotka ovat tyyliin kahdeksannessa parisuhteessaan, joista kolmesta on saatu alulle lapsiakin ja kaikki lapset ovat yhteishuollossa.
En muista myöskään tuota kuulleeni missään irl tai ainakaan niin, että kukaan olisi mitään tuollaista päin naamaa sanonut. Enemmänkin juuri netin palstoilla ja somen kommenttikentissä. Jokuhan nuokin ajatukset kirjoittaa eli tuollaista ajattelua on yllättävän paljon, vaikka se sitten tulisi sellaisten ihmisten suunnalta, jotka muutenkin suhtautuvat vihamielisesti vähän kaikkeen.
Tuota olen saanut kuulla ihan kasvotusten, että miten selviän yksin lapsen kanssa jne, vaikken koskaan 100%:sti yksin olekaan ollut. Ja tietysti sitä selviää. Onko siinä muka jotain vaihtoehtoja? 😄
Aletheias - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
En muista myöskään tuota kuulleeni missään irl tai ainakaan niin, että kukaan olisi mitään tuollaista päin naamaa sanonut. Enemmänkin juuri netin palstoilla ja somen kommenttikentissä. Jokuhan nuokin ajatukset kirjoittaa eli tuollaista ajattelua on yllättävän paljon, vaikka se sitten tulisi sellaisten ihmisten suunnalta, jotka muutenkin suhtautuvat vihamielisesti vähän kaikkeen.
Tuota olen saanut kuulla ihan kasvotusten, että miten selviän yksin lapsen kanssa jne, vaikken koskaan 100%:sti yksin olekaan ollut. Ja tietysti sitä selviää. Onko siinä muka jotain vaihtoehtoja? 😄
AletheiasVarmasti tuollaista ajattelua on, mutta ei se ainakaan minun elämänpiirissäni vaikuta yleistä olevan. Lähinnä muistan, että vielä jossain 80-luvun lopun ja 90-luvun kotimaisissa tv-sarjoissa olo tuollaista ajattelua. Aina jos niissä mm. oli joku ongelmanuori, niin sehän oli yleensä yksinhuoltajan lapsi jne.
Minulle tuo kommentti, että miten selviää yksin, kertoo lähinnä sanojansa omasta avuttomuudesta. Yleensä tuota sanovat ne ihmiset, jotka eivät "pärjäisi" elämässään sinkkuna ilman lapsiakaan. Enkä sano tuota pelkällä herjalla sillä ainakin itse olen kuulut tuota henkilöiltä, jotka kirjaimellisesti eivät oikein pärjäisi arkisissa asioissa yksinään. Eivät saisi edes lamppuja vaihdettua itse. Itse taas en tiedä mistä tässä nyt sitten pitäisi selvitä ja minkä pitäisi olla vaikeaa. Se ei ole minulle vielä valjennut. - Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Varmasti tuollaista ajattelua on, mutta ei se ainakaan minun elämänpiirissäni vaikuta yleistä olevan. Lähinnä muistan, että vielä jossain 80-luvun lopun ja 90-luvun kotimaisissa tv-sarjoissa olo tuollaista ajattelua. Aina jos niissä mm. oli joku ongelmanuori, niin sehän oli yleensä yksinhuoltajan lapsi jne.
Minulle tuo kommentti, että miten selviää yksin, kertoo lähinnä sanojansa omasta avuttomuudesta. Yleensä tuota sanovat ne ihmiset, jotka eivät "pärjäisi" elämässään sinkkuna ilman lapsiakaan. Enkä sano tuota pelkällä herjalla sillä ainakin itse olen kuulut tuota henkilöiltä, jotka kirjaimellisesti eivät oikein pärjäisi arkisissa asioissa yksinään. Eivät saisi edes lamppuja vaihdettua itse. Itse taas en tiedä mistä tässä nyt sitten pitäisi selvitä ja minkä pitäisi olla vaikeaa. Se ei ole minulle vielä valjennut.Kyse on varmaankin juuri ihmettelijän omasta avuttomuudesta, ja ehkä myös vähän siitä ajattelumallista, että parisuhde ja ydinperhe on ainoa oikea tapa kasvattaa lapsi. Osa ehkä on halunnut osoittaa jonkinlaista empatiaa tai tukea "voi ei, miten oikein pärjäät? Itse en koskaan pystyisi" ymmärtämättä miltä se kuulostaa.
Vähän hassulta se joka tapauksessa tuntuu, ei lapsen kasvattaminen tai arjesta yksin huolehtiminen nyt niin vaikeaa ole, etteikö siitä normaalilla toimintakyvyllä varustettu aikuinen suoriutuisi. Toki se on keskimäärin kuormittavampaa kuin kahden aikuisen taloudessa. Se lamppu pitää vaihtaa, kaupassa täytyy käydä, huolehdit lapselle ruoan, puhtaat vaatteet, luet iltasadun ja siivoat yölliset vatsataudin tuotokset, käyt huollattamassa auton, peset kuravaatteet, ilmoitat lapsen sinne ja tänne, huolehdit eväät luokkaretkelle, maksat laskut, siivoat, leikkaat nurmikon ja samalla yrität pitää lapsen hengissä, ettei hän kiipeä vaikka katolle. Eli en myöskään vähättele sitä, etteikö yh-arki voisi olla kuormittavaa kun on kaikesta vastuussa yksin, mutta arki voi olla kuormittavaa myös kahden vanhemman taloudessakin. Joidenkin ihmisten kokemusten mukaan arki nimenomaan helpottui eron jälkeen.
Jokaisen perheen tilanne on tietysti omanlaisensa. Jos on esim. neurotyypillisiä lapsia, joilla on rauhallinen temperamentti niin todennäköisesti arki on helpompaa kuin jos on nepsyhaasteita lapsen kanssa tai oma jaksaminen on heikentynyt syystä tai toisesta.
Aletheias - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kyse on varmaankin juuri ihmettelijän omasta avuttomuudesta, ja ehkä myös vähän siitä ajattelumallista, että parisuhde ja ydinperhe on ainoa oikea tapa kasvattaa lapsi. Osa ehkä on halunnut osoittaa jonkinlaista empatiaa tai tukea "voi ei, miten oikein pärjäät? Itse en koskaan pystyisi" ymmärtämättä miltä se kuulostaa.
Vähän hassulta se joka tapauksessa tuntuu, ei lapsen kasvattaminen tai arjesta yksin huolehtiminen nyt niin vaikeaa ole, etteikö siitä normaalilla toimintakyvyllä varustettu aikuinen suoriutuisi. Toki se on keskimäärin kuormittavampaa kuin kahden aikuisen taloudessa. Se lamppu pitää vaihtaa, kaupassa täytyy käydä, huolehdit lapselle ruoan, puhtaat vaatteet, luet iltasadun ja siivoat yölliset vatsataudin tuotokset, käyt huollattamassa auton, peset kuravaatteet, ilmoitat lapsen sinne ja tänne, huolehdit eväät luokkaretkelle, maksat laskut, siivoat, leikkaat nurmikon ja samalla yrität pitää lapsen hengissä, ettei hän kiipeä vaikka katolle. Eli en myöskään vähättele sitä, etteikö yh-arki voisi olla kuormittavaa kun on kaikesta vastuussa yksin, mutta arki voi olla kuormittavaa myös kahden vanhemman taloudessakin. Joidenkin ihmisten kokemusten mukaan arki nimenomaan helpottui eron jälkeen.
Jokaisen perheen tilanne on tietysti omanlaisensa. Jos on esim. neurotyypillisiä lapsia, joilla on rauhallinen temperamentti niin todennäköisesti arki on helpompaa kuin jos on nepsyhaasteita lapsen kanssa tai oma jaksaminen on heikentynyt syystä tai toisesta.
Aletheias"Toki se on keskimäärin kuormittavampaa kuin kahden aikuisen taloudessa."
Oikeastaan kaikki kaksi lapsiarjesta huolehtivat vaikuttavat olevan pikemmin enemmän kuormittuneita, kuin yksinään palettia pyörittävät. Tämäkin toki voi vaikuttaa siihen, että miten yksinään pärjää, kun heillä itsellään on kaksistaan kaksin verroin rankempaa. 🤔 - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
"Toki se on keskimäärin kuormittavampaa kuin kahden aikuisen taloudessa."
Oikeastaan kaikki kaksi lapsiarjesta huolehtivat vaikuttavat olevan pikemmin enemmän kuormittuneita, kuin yksinään palettia pyörittävät. Tämäkin toki voi vaikuttaa siihen, että miten yksinään pärjää, kun heillä itsellään on kaksistaan kaksin verroin rankempaa. 🤔En osaa sanoa, miten tuo asia koetaan väestötasolla. Omassa tuttavapiirissä kahden vanhemman taloudet vaikuttavat pärjäävän oikein hyvin. Sekä vanhemmat että lapset vaikuttavat olevan tyytyväisiä elämäänsä, lapset pärjäävät koulussa, harrastavat, vanhemmilla vaikuttaa olevan hyvä suhde keskenään, molemmat vanhemmat osallistuvat arjen pyörittämiseen jne ja mutta tietenkin tämä on vain minulle syntynyt vaikutelma eikä välttämättä vastaa sitä, mikä on todellinen tilanne.
Mutta jokaisella on oma tilanteensa eikä perheiden tilanteita voi suoraan verrata toisiinsa. Tietysti tiedetään esim mitkä tekijät tyypilkisesti lisäävät kuormitusta, mutta yksilötasolla meillä jokaisella on omat voimavaramme ja se, mikä on kuormittavaa toiselle, ei välttämättä olekaan sitä toiselle.
Aletheias - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
En osaa sanoa, miten tuo asia koetaan väestötasolla. Omassa tuttavapiirissä kahden vanhemman taloudet vaikuttavat pärjäävän oikein hyvin. Sekä vanhemmat että lapset vaikuttavat olevan tyytyväisiä elämäänsä, lapset pärjäävät koulussa, harrastavat, vanhemmilla vaikuttaa olevan hyvä suhde keskenään, molemmat vanhemmat osallistuvat arjen pyörittämiseen jne ja mutta tietenkin tämä on vain minulle syntynyt vaikutelma eikä välttämättä vastaa sitä, mikä on todellinen tilanne.
Mutta jokaisella on oma tilanteensa eikä perheiden tilanteita voi suoraan verrata toisiinsa. Tietysti tiedetään esim mitkä tekijät tyypilkisesti lisäävät kuormitusta, mutta yksilötasolla meillä jokaisella on omat voimavaramme ja se, mikä on kuormittavaa toiselle, ei välttämättä olekaan sitä toiselle.
AletheiasHyvin harvassa parisuhteessa, varsinkaan parisuhteessa lasten kera, ei se parisuhde ihan itsessään aiheuttaisi omaa kuormitustaan. Oikeastaan joka ainoassa parisuhteessa tehdään jatkuvasti kompromisseja, jotta se homma ylipäänsä toimii ja usein menee myös niin, että lähinnä vain toinen osapuoli joustaa ja joustaa aina vain lisää. Sitten yhdessä pysytään, kin "yksin ei pärjää" tjtn. Tämä käy varsin selväksi parisuhteita koskevista tutkimuksista. Vaan eihän tuo tietenkään tarkoita sitä, etteikö juuri sinun lähipiiriisi voi olla osunut lähinnä vain hyvässä harmoniassa toimivia parisuhteita. Jos noin on, niin sehän on vain hyvä.
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Hyvin harvassa parisuhteessa, varsinkaan parisuhteessa lasten kera, ei se parisuhde ihan itsessään aiheuttaisi omaa kuormitustaan. Oikeastaan joka ainoassa parisuhteessa tehdään jatkuvasti kompromisseja, jotta se homma ylipäänsä toimii ja usein menee myös niin, että lähinnä vain toinen osapuoli joustaa ja joustaa aina vain lisää. Sitten yhdessä pysytään, kin "yksin ei pärjää" tjtn. Tämä käy varsin selväksi parisuhteita koskevista tutkimuksista. Vaan eihän tuo tietenkään tarkoita sitä, etteikö juuri sinun lähipiiriisi voi olla osunut lähinnä vain hyvässä harmoniassa toimivia parisuhteita. Jos noin on, niin sehän on vain hyvä.
Lisään edelliseeni ... jos noin on, että kaikkien muiden parisuhteet ovat hyviä ja harmonisia, niin on toki täysin ymmärrettävää, että voi tulla tunne, että yksinään olisi rankkaa.
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Hyvin harvassa parisuhteessa, varsinkaan parisuhteessa lasten kera, ei se parisuhde ihan itsessään aiheuttaisi omaa kuormitustaan. Oikeastaan joka ainoassa parisuhteessa tehdään jatkuvasti kompromisseja, jotta se homma ylipäänsä toimii ja usein menee myös niin, että lähinnä vain toinen osapuoli joustaa ja joustaa aina vain lisää. Sitten yhdessä pysytään, kin "yksin ei pärjää" tjtn. Tämä käy varsin selväksi parisuhteita koskevista tutkimuksista. Vaan eihän tuo tietenkään tarkoita sitä, etteikö juuri sinun lähipiiriisi voi olla osunut lähinnä vain hyvässä harmoniassa toimivia parisuhteita. Jos noin on, niin sehän on vain hyvä.
Kävin mielenkiinnosta hakemassa muutamia tutkimuksia aiheesta, koska en viime aikoina muista lukeneeni tähän liittyviä tutkimuksia ja niiden ylätason päätelmiä oli, että valtaosa suomalaisista perheistä voi hyvin, vanhemmat ovat tyytyväisiä ja suurin osa (80%) sinkuista haluaisi parisuhteen. Kuormitustekijöitä tietysti on kahden vanhemman lapsiperheissäkin, kuten kotitöiden tasapuolinen jako, väsymys, vuorovaikutushaasteet jne mutta yksinhuoltajat kokevat arkensa merkittävästi kuormittavammaksi tutkimusten mukaan. Yksinhuoltajat kokevat enemmän uupumusta ja ahdistuneisuutta. Nämä olivat Väestöliiton ja THL:n tutkimuksista.
Mielestäni tuo on aika ymmärrettävä tulos väestötasolla, sillä yhden vanhemman perheet kokevat kahden vanhemman perheitä enemmän esim. taloudellisia haasteita, mikä on selkeä kuormitustekijä. Se ei tietysti tarkoita, etteivätkö kahden vanhemman perheetkin voisi kärsiä talousvaikeuksista, mutta yleisempää se on yhden vanhemman perheissä.
Noissa on kyse väestötason datasta ja yksilötasolla tilanne voi olla mitä tahansa. Minun tuttavapiirini ei tietystikään kuvasta kuin omaa kokemustani eikä siitä voi mitään yleisiä päätelmiä tehdä.
Aletheias - Anonyymi00061
Anonyymi00058 kirjoitti:
Kävin mielenkiinnosta hakemassa muutamia tutkimuksia aiheesta, koska en viime aikoina muista lukeneeni tähän liittyviä tutkimuksia ja niiden ylätason päätelmiä oli, että valtaosa suomalaisista perheistä voi hyvin, vanhemmat ovat tyytyväisiä ja suurin osa (80%) sinkuista haluaisi parisuhteen. Kuormitustekijöitä tietysti on kahden vanhemman lapsiperheissäkin, kuten kotitöiden tasapuolinen jako, väsymys, vuorovaikutushaasteet jne mutta yksinhuoltajat kokevat arkensa merkittävästi kuormittavammaksi tutkimusten mukaan. Yksinhuoltajat kokevat enemmän uupumusta ja ahdistuneisuutta. Nämä olivat Väestöliiton ja THL:n tutkimuksista.
Mielestäni tuo on aika ymmärrettävä tulos väestötasolla, sillä yhden vanhemman perheet kokevat kahden vanhemman perheitä enemmän esim. taloudellisia haasteita, mikä on selkeä kuormitustekijä. Se ei tietysti tarkoita, etteivätkö kahden vanhemman perheetkin voisi kärsiä talousvaikeuksista, mutta yleisempää se on yhden vanhemman perheissä.
Noissa on kyse väestötason datasta ja yksilötasolla tilanne voi olla mitä tahansa. Minun tuttavapiirini ei tietystikään kuvasta kuin omaa kokemustani eikä siitä voi mitään yleisiä päätelmiä tehdä.
AletheiasAinahan ihmiset "voivat hyvin" kunnes eivät sitten enää voikaan. Erotilastot eivät varsinaisesti tue sitä, että parisuhteissa voitaisiin erityisen hyvin. Valtaosin erot tulevat lähipiirille hieman puskista.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ainahan ihmiset "voivat hyvin" kunnes eivät sitten enää voikaan. Erotilastot eivät varsinaisesti tue sitä, että parisuhteissa voitaisiin erityisen hyvin. Valtaosin erot tulevat lähipiirille hieman puskista.
Tietenkään kaikki eivät voi hyvin ja hyväkin suhde voi jonakin päivänä muuttua niin huonoksi, että ero on ainoa vaihtoehto. Moni miettii eroa omassa mielessään pitkään, jolloin ero saattaa tulla jopa puolisolle yllätyksenä, saati sitten lähipiirille.
Suomessa eroprosentti on korkea, mikä ei itsessään ole pelkästään huono asia, sillä parempi erota kuin jäädä huonoon suhteeseen ja Suomessa on onneksi mahdollisuus erota. Toki moni jää yhteen lasten, talouden yms takia, mutta aivan eri määrissä kuin menneinä vuosikymmeninä, kun ihmiset eivät eronneet sitten millään.
Toki sitä toivoisi ihmisille onnellisia ja pitkiä suhteita. Erot ovat parhaimmillaankin vaikeita ja pahimmillaan vuosikausien kriisejä.
Aletheias
- Anonyymi00028
Jos toivoa saa?
- Anonyymi00030
Tuo yks nainen antoi minulle joka asui naapurissani. 33 v kahden lapsen huoltaja. Tosi nätti ja mukava. Laivallakin tapasin yhden naisen ja oli kyllä antavaisella tuulella. Ilmeisesti oli rentoutumassa kaverinsa kanssa.
- Anonyymi00034
Eikä sähköjenasentaja märkä.
- Anonyymi00038
Oli tehtävä valinta jäänkö hengenvaaralliseen suhteeseen ja loppu tulee varmasti vai olenko yh. Valinta oli selvä. Missä välissä yksinhuoltajat mielestäsi edes ehtii elää tuollaista elämää kun ovat kokoajan lapsen/lasten kanssa ellei sitten ole sellainen ex-mies joka hoitaa lapsia vähintään yhtä paljon.
Sulla ei taida olla lapsia kun et ymmärrä että edes vessaan ei pääse rauhassa ilman että lapsi jo tarvii jotain. Jos suurempi osa miehistä olisi turvallisia, luotettavia ja vastuuntuntoisempia niin Suomessa ei edes olisi yksinhuoltajia. Leskinaisia korkeintaan. - Anonyymi00039
joo hyvä kun ikävä-palstalaiset purkavat mielipiteitään ei jää sellaisia patoutumia mieleen jolloin voisi hyökätä kuin saksikäsi-eetvartti toisen kimppuun.
- Anonyymi00041
niin nooh kun huomasin ikävä-alstallakin jotain tytöillä, niin nooh kävin auttamassa jotta uskaltavat oikeasti väitelläkin...
- Anonyymi00042
kyllä ovat kaikki pistorasioita.
- Anonyymi00047
Joku töpseli vois tulla ja loksahtaa paikoilleen pistorasiaan ja kiinnittyä pysyvästikin vaikka.
- Anonyymi00043
jollain kai onnistuin hillitsemään noita ikävä-palstan tyttösiä, jotta eivät vihamielellä hyökkäile ihmisten kimppuun kuin joku Saksikäasi-Eetu.
- Anonyymi00044
joku sanonta;: "can we have him as negotiator, from klan that"... voi riippua mitä tehävää..
- Anonyymi00049
Tuota ja huoritteluahan kuulee vain miehiltä, jotka eivät itse saa ja joille ei anneta, sekä naisilta, jota mies ei huolinut vaan otti toisen. Katkeraa rutinaa.
- Anonyymi00052
Tuo on muuten harvinaisen totta. Todella monen, miehen sanastossa huora ja jakorasia tarkoittavat naista, joka ei antanut ja joka ehkä saattaa harrastaa tai olla joskus harrastanut seksiä jonkun muun kanssa. Osalle naisista taas huora ja jakorasia tarkoittaa naista, joka sain sen miehen, jonka tuo sanoja itse olisi halunnut.
- Anonyymi00059
Vakiintumattomat miehet käyttävät naisista, jotka ovat heille saavuttamattomia, sanaa jakorasia, siis yleensäkin saavuttamattomista.
Tunnemme sananlaskun, jossa kettu sanoi saavuttamattomista pihlajanmarjoista, että happamiahan ne olivatkin.
Tähän tulee vielä toinen kehno piirre, vihamielisyys toisen miehen siittämää lasta kohtaan. Vakiintumattomat miehet joutuvat marinoitumaan haisevassa liemessään. Mies Onko sillä jotain merkitystä, ovatko vai eivät? Ja jos on, niin kenen kannalta?
- Anonyymi00060
jumitapa itsesi jonnekin ikävä-palstalle niin miljardien keskustelujen melskeestä vaikeaa päästä poiskaan..
- Anonyymi00064
Mitä jos on sosiaalisesti konstruoitu jakorasia. Ei todellisesti. Kepaanhan pliis 🙏🥹😹
- Anonyymi00065
Päivälehdessä kerrottiin 25v naisesta joka 18 vuotiaana liittyi tinderiin ja ei ole koskaan seurustellut, mutta joka päivä on sekstaillut eri miesten kanssa ja tinderimiehet on käyty läpi useaan otteeseen ja veikkaan ettei tuo tyttö koskaan seurustelekaan, koska hän on ikuinen tinderiläinen ja ei tule toimeen normaalien tavismiesten kanssa. Ainoastaan tulee toimeen tinderimiesten kanssa.
Tämä tyttö ei leivo pullia, eikä tee ruokia, eikä hoida kotia ja perhettä, eikä pysty tai ei kykene huolehtimaan omasta miehestä, mutta tinderimiehiä kyllä osaa hoitaa ja uusia seksihepeneitä ostaa ja on hyvä vaihtaa lakanoita eli on eri tyttö kuin normaalit naiset.
Katseesta huokuu kovat vaatimukset miehelle, miehellä täytyy olla niin hyvät tulot, että nainen saa viettää ylellistä elämää, varmaan haluaa viikorahaa pari tonnia, että pääsee shoppailemaan ja matkustelemaan.
On vähän sellainen nyrpeä ja ylpistynyt katse naisella, joka tavismiehelle toteaa: älä unta näe, että kanssasi treffeille lähtisin saati alkaisin seurustelemaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa263318Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.182263Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1301884Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus111299Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631137Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501022- 46969
- 55801
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33753- 67741