Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tää oli mulle uus Popeda kipale. Ymmärrän että sanojen vuoksi ei välttämättä ole ollut kansanradiosoitossa. Luulisin tai ainakin luulen niin, että lyriikat on tuossa yhdessä kohtaa kirjoitettu väärin: ensin on "Hervantaan", ja siihen rimmaisi "Herban saa(n)" koska ei tuo "helmaa saa" tietääkseni ole mikään vakiintunut ilmaisu. Herba on siis semmoinen yrttijuoma, vähän kuin Jekku/Hirvilimu, mutta parempaa.
18.01.2026 19:04
En osaa ruotsia hyvin ja luen paremmin kuin kuuntelen. En käytännössä puhu enkä kirjoita.
Mutta yritin kuunnella vähän tuota H Friberg juttua. Mutta omalta kannaltani herää kysymykset, että mitä minun pitäisi tästä saada ja myös se, että miksi Hanna F yleensäkään on kändis. Samanlaisia tietty on Suomessa pilvin pimein. Periaatteessa loputonta tarkoituksetonta paskan jauhamista.
Mutta esim. tuon olen joskus katsonut https://areena.yle.fi/1-50962533
Siinä puhutaan treenaamisestakin. Tuossa saman tyypin "treenikooste" ruotsihumpan soidessa taustalla https://www.youtube.com/watch?v=LUH64LAmwE0
Kiinnostaisi kommenttisi hänen saliharjoittelustaan?
18.01.2026 12:38
Kas kettu, kiitos. Minähän en siis juuri lainkaan kirjoita työssäni tai muutenkaan, vain lyhyitä vastauksia tai ohjeita tai sellaisia, joissa taiteellisen vapauden aste on käytännössä nolla. Teen joskus myös vähän ohjelmakoodia ja siellä myöskään koodi itse ei salli mitään ylimääräistä, mutta niihin liittyy kommenttirivit, joissa sitten joskus voi vähän "maalailla värikynällä". Ja siksi ilmaisu täällä on usein täysin päinvastaista ja hyödynnän kaikki mahdollisuudet kielelliseen kikkailuun, mikä sitten ymmärrettävästi voi jonkun silmiin olla rasittavaa itsetarkoituksellista näpertelyä. Oikein jos yrittäisin, niin varmasti pystyisin ilmaisemaan asioita niin, että kaikki varmasti ymmärtäisivät viestini oikein. Leikkiminen on kuitenkin niin verissä, että saatan vaikkapa tarkoituksella hetken mielijohteesta asettaa haasteen kirjoittaa virkkeitä, jotka alkavat ja päättyvät tasan samalla sanalla eikä koko touhulla ole mitään muuta tarkoitusta kuin leikkiminen.
Yleensä jätän ottamatta kantaa muiden tapaan kirjoittaa, vaikka tietysti teen siitä huomioita. Todella Vaikeeta tuottaa pitkiä tekstiä vaikka pitäisi tiivistää ja Disse kirjoittaa geen varmuuden vuoksi koon sijaan, jos sana saattaa olla vierasperäinen jne. ja Valtakunta tietty kirjoittaa helposti ymmärrettävää lähinnä vain vahingossa. Teen varmasti myös itse virheitä, joskus tarkoituksellisia, useammin luultavasti tahattomia ja joku voi lievästi ärsyyntyä niistä niin, että tekisi mieli tökätä nenään, kuten kuin jos joku kirjoittaa enään, vaikka eihän enään muoto varsinaisesti haittaa ymmärtämistä, koska ei sitä voi sekoittaa mihinkään. Siitä huolimatta olen aivan vakuuttunut, että Tinderissä (tai reaalimaailman tindereissä) jotkut naisista pyyhkäisevät jotkut miehistä roskakoriin pelkästään siksi jos nämä kirjoittavat enään. Kyseessä ei ole pelkkä ylimääräinen n-kirjain, vaan viesti ihan kaikesta mitä mies edustaa.
Tämä koko ketju nyt luultavasti sai alkunsa siitä, että vastauksessa Todella Vaikeelle mainitsin yhden AV:n kirjoitustavan, koska hän oli jo maininnut AV:n penkkipunnerruksen yhteydessä ja että se ehkä joillekin, naisillekin, voi olla ihan yhtä merkittävä tekijä penkkitulos, jolla miestä arvioidaan. Ja AV tähän nyt sitten reagoi tavallaan kuvainnollisesti yrittämällä ampua viestintuojan.
18.01.2026 12:00
Voi olla hyvä pitää kiinni periaatteistaan. Mutta en nyt jaksa käydä tarinoimaan tuosta ja auki selittämään. Sitä paitsi tekoälyn piirteisiin kuuluu, että täsmälleen sama kysymys ei aina palauta täsmälleen samaa vastausta - tai on se varmaan parametroitavissa sellaiseenkin. Mutta kokeilu olisi valaisevampaa ja liittyy yleisesti siihen miten media nykyään toimii.
18.01.2026 11:04
Copilot näyttää olevan hiukan vähemmän poliittisesti korrekti kuin Gemimi ja ChatGpt.
Voitte itse testata. Kysykää esim. "Mikä on rahtihame?"
18.01.2026 09:12
Grok kuulemma vittuilee sujuvasti. Google ja Microsoft ovat niin poliittisesti korrekteja että ne eivät taivu siihen pyydettäessö.
Tuo nyt sitten on tavallaan kunnallisen organisaation peruspiirteitä, että jos joku on poissa niin kenenkään asia ei ole hoitaa hommaa. Kun ei ole kilpailua.
18.01.2026 08:52
Hauskoja.
Fine dining (pahoittelut englannista) ravintolat eivät ole olemassa nälän poistamiseksi. Ei kannata menmä nälkäisenä. Sen nyt on tarkoitus olla elämys, johon liittyy maut, estetiikka, seura ja kaikkea muuta.
Itse käytän enimmäkseen noutopöytiä, koska syön isoja annoksia ja niissä odotteluaika jää pois. Joissain paikoissa tietää että tilatun lautasannoksenkim saa ripeästi.
Mutta tykkään majavan asenteesta. Ei se nipota, että jossain on nyt vähän liikaa tai liian vähän suolaa tai että kaali ei ole al dente.
18.01.2026 08:43
Miksi et googlannut? Ja tää ei nyt ole pelkkää vittuilua. Kyllä sä opit aika pian erottamaan tapaukset jolloin pitää vain hakea jotain ajantasaista informaatiota ja milloin on tarve käsitellä sitä monipuolisemmin. Oikea työkalu kuhunkin tehtävään.
Mutta tekoälyn kanssa olisit periaatteessa voinut aloittaa keskustelun sillä että sinulla on jätettä josta pitäisi päästä eroon.
18.01.2026 08:27
Gemini itse ilmoitti että pureskelee kielimallin avulla ensin tehtävänannon, kirjoittaa sitten python-koodia asian ratksisemiseksi ja käyttää sitten vielä jotain sympy-kirjastoa. Ilmoitti itse hallusinointiongelmasta joka liittyy pelkkään kielimalliin.
18.01.2026 08:22
Osaatko lyhyesti kertoa miten ne ovat yhdistäneet kielimalliin jotakin joka ymmärtää numeerisesti fysiikan mallinnusta?
18.01.2026 08:15
Olisi varmaan paljon vastattavaa, mutta vastaan ainakin ensin itselleni.
Jos joku olisi oikasti katsonut videota, niin esittäisin kysymyksen että miten kauan kului ymmärtämään mistä videossa on kyse. Koska ainakin itselläni kesti, mutta minä nyt olenkin hidas. Aivot jotenkin hirttäytyvät siihen mitä olettavat ja tässä tapauksessa vielä teksti on pantu tukemaan sitä. Kannattaa joskus etsiä toisen näkökulma.
Itse maisemista. Virtaava vesi ja sen rannat ovat varmaankin erottamaton osa sielunmaisemaani. Missä tahansa uudessakin paikassa kuin huomaamattani hakeudun paikkoihin joissa näen ja kuulen veden virtaavan. En pelkää pimeää mutta täydellinen huljaisuus on karmea tila. Ja näkökulmaa vaihtaen jollelulle muulle sama ikuisesti jostakin johonkin matkaava vesi voi aiheuttaa vain levottomuutta.
18.01.2026 08:03
Korjaan,: siis numeron viisi, jos pillua saan...
17.01.2026 19:49
Kuka tuon ekan laulaa?
17.01.2026 19:48
Huomio hakukoneiden ja tekoälyjen maailmasta. Hakusana rs149344987 ei maallikolle palauta hakukoneissa mitään tolkullista. Myöskään chatgpt:n ja copilotin ilmaisversiot eivät osaa sanoa oikein mitään. Grok ei suostu vastaamaan lainkaan. Vain Gemini osaa kertoa asiasta. Mikähän lienee syynä?
17.01.2026 12:08
En muuten taida koskaan olla ollut ulkona suuressa kaupungissa pe- tai la-iltana. Joskus arki-iltana kyllä ja pienemmissä paikoissa viikonloppuna.
Se naisten määrä voi muuttaa ja varmaan muuttaakin dynamiikkaa, mutta ei kuitenkaan poista sitä faktaa että kukaan niistä naisista ei lähtökohtaisesti ole liikkeellä etsimässä minua. Joten parhaimmillaan aloitetaan siitä että minun tehtäväni on täyttää yksi tylsä hetki heidän elämässään ennen kuin jotakin todella odotettua tai kiinnostavaa tulee tapahtumaan.
17.01.2026 11:40
LOL
Hyvä alustus!
Oikeasti nautin kyllä vaikka lounaasta hyvässä seurassa, vaikka ravintola ei olisi mitenkään erityisen tasokas kunhan ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi. Ja vielä seurakin näkee asian samoin.
17.01.2026 11:27
Tällä pulleroisella ei ole koskaan ollut kahta puhelinta. Ei mulla edes ole omaa.
Mutta yhdessä lapsuudenkodissa oli kaksi lankapuhelinta ja joskus ukkonen tuli linjoille sillä tavalla että molemmat kilahtivat samaan aikaan. Taisihan ne muutenkin hälyttää samaan aikaan kuten vielä "verstaalla/pihalla" ollut "toistin". Mutta yksi linja niihin vain oli.
Aku Ankalla oli jo silloin semmoinen puhelin, että jos Roopella oli oikein tärkeää asiaa kuten aina oli, niin se puhelin pomppi pöydällä ihan omaan tyyliinsä.
17.01.2026 11:13
No mun itsetunto ei ole koskaan rakentunut sille miltä näytän. Ja jos haluaisin itsestäni naisten silmissä jotenkin kiinnostavamman niin helpoiten asialle varmaan olisi jotain tehtävissä pukeutumiseen panostamalla. Mutta kun sekään ei ole asia mistä olisin juuri yhtään kiinnostunut. Jos en siellä salilla kuulu heikoimpaan desiiliin, niin varmasti epämuodikkaimppaan ja huonoimmin pukeutuneeseen. Käytän kaikki reikäiset t-paidat loppuun ja verkkarit ja college-housut joissa en viitsi istua edes kotisohvalla.
17.01.2026 11:02
Olihan tämän kysymys mulle? Ei arvioni perustunut mihinkään naistyyppiin vaan ihan yleiseen kokemukseeni ja näkemykseeni siitä miten maailma toimii.
17.01.2026 10:52
No kuule, olen ollut joskus tossulenkillä sellaisessa maastossa että Alisa Vainio on paahtanut ohi. Enkä kovin pitkään pysyisi mukana. Pitäisikö sen häiritä? Miksi sen salilla pitäisi häiritä yhtään sen enemmän?
Minä en aio testata mitään maksimejani painojen kanssa. Leuanvedossa voin kokeilla. Minulle se salipäivä on tavallaan lepopäivä. Jos olisin lihakset kipeinä, niin en seuraavana päivänä voisi tehdä jotain mikä on minusta hauskempaa.
17.01.2026 10:35
57 / 977